loading...
سایت تفریح و سرگرمی،مطالب جنجالی،عکس ها و پست های فیس بوکی،استخدام،کاریابی،جوک،اس ام اس،اخبار،عکس،جدیدترین اخبار استخدامی،قیمت طلا و
مدیر بازدید : 88 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)
تنظیم ساعت بدن گنجشـك هستيد يا جغـد؟
تنظیم ساعت بدن؛ گنجشـك هستيد يا جغـد؟
مي‌توانيد با انتخاب شيفت شبانه كار، حقوق بيشتري بگيريد اما مراقب عواقب اين انتخاب باشيد! محققان مي‌گويند ساعت طبيعي بدن شماست كه تعيين مي‌كند در چه زماني از شب و روز چه فعاليتي را انجام دهيد. از نظر پژوهشگران ناديده گرفتن ساعت طبيعي بدن، نه‌تنها كارايي يا تمركزتان را كمتر مي‌كند، بلكه به سلامت جسم و روان‌تان هم آسيبي جدي مي‌زند.
 
از نظر پژوهشگران از تغذيه گرفته تا سفرهاي مكرر، همه مي‌توانند ساعت بيولوژيك بدن را دچار اختلال كنند. با اين وجود، اگر بخواهيد زندگي‌تان را براساس برنامه‌اي كه در اين صفحه‌ها مي‌آوريم تنظيم كنيد، خيلي زود مي‌توانيد جسم‌تان را به چرخه طبيعي‌اش برگردانيد. اما اگر احساس کردید راهنمای ما با وضعیت خواب و بیداری شما نمی‌خواند، به سوالات تست صفحه سوم پاسخ دهید تا بفهمید که در گروه جغدها جا می‌گیرید یا گنجشک‌ها.

۰۶:۰۰ تا ۸:۵۹
وقت بيدار شدن است
 
تنظیم ساعت بدن,ساعت طبيعي بدن,چگونگی تنظیم ساعت طبيعي بدن
 
وقت آن رسيده كه بيدار شويد و با پايان دادن به خواب، از خطر حمله قلبي فرار كنيد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد بيشترين تعداد حمله قلبي در اين ساعات اتفاق مي‌افتد.
از ساعت 6 تا 9 صبح، رگ‌های خونی سخت‌تر و انعطاف‌ناپذيرتر شده و خون شما هم غلیظ‌تر و چسبنده‌تر از ساعات ديگر است. به همين دليل فشارخون شما در اين زمان به بيشترين اندازه مي‌رسد و قلب‌تان با تهديدي جدي روبه‌رو مي‌شود. گرچه اين ساعات براي ورزش كردن ايده‌آل نيستند اما بدن شما ترشح هورمون خواب را متوقف كرده و براي فعاليت‌هاي روزانه در حال آماده شدن است. در اين زمان در بدن مردها تستسترون بيشتري ترشح مي‌شود.

۹:۰۰ تا ۱۱:۵۹
وقت کار  است
 
تنظیم ساعت بدن,ساعت طبيعي بدن,چگونگی تنظیم ساعت طبيعي بدن
 
در اين ساعات شما بالاترین سطح هوشیاری را داريد و مي‌توانيد از قدرت خارق‌العاده حافظه كوتاه‌مدت‌تان استفاده كنيد.
بي‌دليل نيست كه اغلب ادارات كارشان را ساعت 8:30 تا 9 صبح آغاز مي‌كنند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه ساعت 9 بهترين زمان براي انجام كارهاي فكري است. کورتیزول كه همان هورمون استرس است در اين زمان به بالاترین میزان طبیعی خود می‌رسد و عملکرد مغز و میزان هوشیاری شما را بالاتر مي‌برد. از نظر محققان در ساعات قبل از ظهر بدن بیشترین بازدهی روزانه را دارد. پس اين فرصت را براي انجام كارهاي حساس و مهم غنيمت بدانيد.

12:00 تا ۱۴:۵۹
وقت چرت  است
 
تنظیم ساعت بدن,ساعت طبيعي بدن,چگونگی تنظیم ساعت طبيعي بدن

وقت ناهار رسيده و دستگاه گوارش‌تان آماده فعاليت بيشتر است. همزمان با آن، ذهن‌تان كمترين آمادگي را براي پردازش اطلاعات دارد، پس در چنین ساعتی، بهتر است بی‌خیال درس خواندن شوید.
از نظر محققان در اين ساعات بالا بودن شمار سوانح جاده‌ای، به همين دليل است. بدن شما براي خواب بعد از ظهر آماده شده و بهتر است هر فعاليتي كه نياز به هوشياري بالا دارد را كنار بگذاريد و در اين ساعات از رانندگي يا تنظيم گزارش‌هاي مهم كاري پرهيز كنيد. از نظر محققان، برای بازیابی انرژی‌تان می‌توانید چند دقیقه‌ای چرت بزنید و به هیچ چیز مهمی فکر نکنید.

۱۵:۰۰ تا ۱۷:۵۹
وقت ورزش است
 
تنظیم ساعت بدن,ساعت طبيعي بدن,چگونگی تنظیم ساعت طبيعي بدن
 
كارشناسان ورزش مي‌گويند قبل از هر فعاليت ساده‌اي بدن شما به گرم شدن نياز دارد اما در اين ساعت، بدن‌تان به خودي خود گرم است و عضلات در اين زمان ۶ درصد قوی‌تر از ساعات ديگر هستند.
حالا كه بدن‌تان آماده تحرك و فعاليت است، بهتر است لباس‌هاي ورزشي‌تان را حاضر كنيد و به باشگاه برويد. شش‌ها، قلب و عروق در اين ساعات بهترين عملكرد را دارند و دماي بدن شما به بيشترين ميزان خود رسيده است. ورزشكاراني كه شانس مسابقه دادن در اين ساعات را دارند، گاهي با كمك اين آمادگي بدني ركوردهاي جهاني را به شكل حيرت‌آوري مي‌شكنند.

۱۸:۰۰ تا ۲۰:۵۹
وقت پرخوري نيست
 
تنظیم ساعت بدن,ساعت طبيعي بدن,چگونگی تنظیم ساعت طبيعي بدن

اگر اهل شام خوردن هستيد، اين زمان را به شما پيشنهاد مي‌كنيم اما حتي در صورتي كه قبل از ساعت 21 سفره شام را بچينيد، باز هم نبايد منوي مفصلي براي وعده شبانه غذا خوردن‌تان انتخاب كنيد.
پژوهش‌ها نشان مي‌دهد اين ساعات بدترين زمان برای خوردن غذای مفصل است و هرچه از آن بگذريد هضم غذا براي بدن سخت‌تر مي شود. بررسي‌ها ثابت كرده كه خوردن غذاهای سنگین در اين ساعات و بعد از آن خطر چاقی مفرط و دیابت را افزایش می‌دهد.  اما مطمئن باشید اینها تنها خطراتی نیستند که شما را تهدید می‌کنند. قطعا خواب ناآرام و خطر تنگی نفس و گرفتگی عروق در خواب گریبان کسانی که اهل خوردن شام‌های سنگین هستند را بیشتر می‌گیرد.

۲۱:۰۰ تا ۲۳:۵۹
وقت خواب است
 
تنظیم ساعت بدن,ساعت طبيعي بدن,چگونگی تنظیم ساعت طبيعي بدن
 
در اين ساعات هورمون ملاتونین ترشح مي‌شود و دمای قسمت مرکزی بدن پايين مي‌آيد. تغييراتي كه در سطح هورمون‌ها و دماي بدن اتفاق مي‌افتد شما را براي يك خواب آرام و چند ساعته آماده مي‌كند.
غده صنوبری مغز هورمون ملاتونینرا می‌سازد تا با كمكش خواب آرامي را تجربه كنيد. ساعت بيولوژيك شما بر همه اندام‌هاي‌تان تاثير مي‌گذارد و با كاهش هوشياري و كارايي‌تان از شما مي‌خواهد هرچه زودتر به رختخواب برويد. البته همه آدم‌ها در ساعت يكساني اين حالات را تجربه نمي‌كنند. اگر طبیعت شما بیشتر شبیه گنجشک باشد خواب‌آلودگی زودتر سراغ شما می آید و اگر شبیه جغد باشید، دیرتر.

۰۰:۰۰ تا ۰۲:۵۹
وقت تعطيل شدن است
 
تنظیم ساعت بدن,ساعت طبيعي بدن,چگونگی تنظیم ساعت طبيعي بدن
 
با پايان يافتن اين زمان، توانايي شما براي فرار از خواب كمتر مي‌شود. میزان هورمون خواب يا ملاتونین، در بدن شما به حداکثر و هوشياري و تمركز شما به پايين‌ترين اندازه می‌رسد. اگر قرار است فردا کار مهمی را تحویل دهید، چندان به موفقیت خود امید نداشته باشید. چراکه احتمال اینکه مغزتان شما را در انجام آن یاری دهد چندان زیاد نیست.

مغز به زماني براي پاكسازي و تثبيت خاطرات روزانه نياز دارد. پس با بيهوده هوشيار نگه‌داشتن آن، اين زمان را از دست ندهيد. شب‌كاري يا انجام فعاليت‌هاي مهم در اين ساعات، جسم و روان شما را با خطرات جدي روبه‌رو مي‌كند. پس بهتر است به توصيه محققان گوش كنيد و در اتاقي تاريك خود را به خواب بسپاريد.

۳:۰۰ تا ۵:۵۹
وقت زايمان است
 
تنظیم ساعت بدن,ساعت طبيعي بدن,چگونگی تنظیم ساعت طبيعي بدن
 
شما هنوز آرام و خواب‌آلوده‌ايد اما به زمان هوشياري نزديك‌تر مي‌شويد. درحالیکه شما در خواب عمیق شبانه هستید، بسیاری از فرزندان آینده پا به این دنیا می‌گذارند و آمارها نشان مي‌دهد كه بیشتر زایمان‌های طبیعی در این ساعات از شب اتفاق می‌افتد.
درست است كه سطح ملاتونين بدن شما هنوز بالاست اما با نزديك شدن به سحر، اين ميزان هر لحظه كمتر مي‌شود. دمای قسمت اصلی بدن کمتر از مواقع دیگر است اما انرژی بدن‌تان براي فعاليت‌هاي ديگري مثل ترمیم پوست صرف مي‌شود. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه احتمال حمله‌های آسمي در اين ساعات بیشتر است.

به این سوال‌هاپاسخ بدهید
اگر تنظیم برنامه روزانه به دست خودتان باشد، چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوید؟
1- بین ۵ و ۶:۳۰ صبح  
2- بین :۶:۳۰ و ۸ صبح
 3 - بین ۸ و ۹:۳۰ صبح
4- بین ۹:۳۰ و ۱۱ صبح
5- بین ۱۱ صبح و ۱۲ ظهر

در طول یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب صبح، چقدر احساس خستگی می‌کنید؟
1- خیلی خسته‌ام     2-تا حدی خسته‌ام
3-تا حدی سرحالم     4-خیلی سرحالم

چه ساعتي از شب خسته وبی‌انرژی هستید؟
1-بین ۸ و ۹ شب
2-بین ۹ و ۱۰:۳۰ شب
3-بین ۱۰:۳۰ و ۱۲:۳۰صبح
4-بین ۱۲:۳۰ و ۲ صبح
5-بین ۲ صبح و ۳ صبح

چه ساعتی در روز سرحال‌تر هستيد؟
1-بین ۵ و ۸ صبح
2-بین ۸ و ۱۰ صبح
3-بین ۱۰ صبح و ۵ بعد از ظهر
4-بین ۵ بعد از ظهر و ۱۰ شب
5-بین ۱۰ شب و ۵ صبح

فکر می کنید جزو کدام گروه هستید؟
1-به طور حتم فردی که «صبح‌ها» فعال است
2-فردی که نسبتا صبح‌ها فعال‌تر است
3-فردی که نسبتا شب‌ها فعال‌تر است
4-به طور حتم فردی که شب‌ها فعال است
 
چه نمره‌اي مي‌گيريد؟
انتخاب گزينه اول هر سوال يك امتياز و گزينه پنجم، 5 امتياز را براي‌تان به ارمغان مي‌آورد. حالا امتیازها را جمع و با كمك راهنماي زير پاسخ‌ها را تفسير كنيد.
 
شما يك گنجشك هستيد:
اگر امتياز شما 10 یاکمتر است، از آن دسته از افرادید که روزها پويايي خارق‌العاده‌اي دارند و هرچه به شب نزديك‌تر مي‌شوند از كارايي و تمركزشان كاسته مي‌شود.
 
شما نيمه‌گنجشك، نيمه‌جغد هستيد:
اگر امتیازتان بین 11 تا 17 است شما كاملا به هيچ كدام از اين گروه‌ها تعلق نداريد، اما قابليت‌هاي هر 2 گروه را همزمان داريد.
شما يك جغد هستيد:
اگر امتياز شما 18 يا بيشتر است، يعني يك جغد هستيد. به عبار ديگر شما از آن دسته افرادید که شب را دوست دارند و بيدار شدن از خواب صبح براي‌شان يك فاجعه بزرگ است.
مدیر بازدید : 100 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)
علایم کمبود روی
 کمبود روی, مشکل معده, هضم غذا
ممکن است درباره عنصر روی مطالبی شنیده باشید. اما آیا از خواص آن به طور کامل اطلاع دارید؟ نتایج بررسی های جدید نشان می دهد که روی یکی از ریزمغذی های ضروری است.
 
به علت میزان کم این عنصر در بدن، اغلب اهمیت آن نادیده گرفته می شود. هر فرد روزانه به ۸میلی گرم روی نیاز دارد حال این سوال مطرح است که چگونه می توان متوجه کمبود روی در بدن شد؟ و علایم کمبود آن چیست؟
 
به طور مداوم مشکل معده دارید
روی با پروتئین واکنش می دهد و به عملکرد آنزیم های مختلف کمک می کند.
روی به عنوان کوفاکتور در فعالیت های متعدد روده ای نقش دارد؛ از این رو بدن بدون روی نمی تواند غذا را هضم و ماده مغذی را جذب کند. در اغلب موارد افراد علایمی مانند حالت تهوع، استفراغ یا اسهال را با عدم تحمل گلوتن اشتباه می گیرند. برای رفع این حالت، مواد غذایی غنی از روی مانند ماست را به مواد غذایی خود اضافه کنید.
 
دچار درد عضله می شوید
اگر بعد از ورزش کردن دچار درد عضله یا کبودی می شوید که طولانی مدت باقی می ماند، می توان احتمال داد که دچار کمبود روی هستید.
کمبود روی روند بهبود زخم را کند می کند. البته روند درمان در هر فرد متفاوت است.
 
 کمبود روی, مشکل معده, هضم غذا
 
حس چشایی و بویایی ضعیف شده
روند کاهش چشایی و بویایی می تواند تدریجی باشد. بهترین راه برای پیشگیری از آن تغذیه مناسب است. روی نقش مهمی در عملکرد حس چشایی و بویایی دارد و کمبود آن باعث کاهش این دو حس مهم می شود.
 
همیشه بیمار هستید
هنگامی که بدن با کمبود روی مواجه است، فرد دچار اختلال در واکنش ایمنی می شود.
مدتی طول می کشد تا چشم به تاریکی عادت کند. این حالت بیانگر کمبود روی است.
 
تمرکز سخت می شود
نتایج بررسی ها نشان می دهد، کمبود مکمل های روی بر قدرت تمرکز تأثیر منفی می گذارد اما ترکیب مکمل های روی با مواد غذایی، باعث تغییر مثبت رفتاری می شود.
 
کندی در کاهش وزن
روی نقش مهمی در روند سوخت و ساز بدن دارد. کمبود روی باعث کاهش انرژی، احساس خستگی و کندی در روند کاهش وزن می شود. برای رفع این مشکلات نیازی به مصرف زیاد مکمل ندارید زیرا مصرف زیاد مکمل ها نیز عوارضی به همراه دارد.
مدیر بازدید : 73 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
تست هوش چشم رنگی ها
معمای جدید, تست آیکیو
عده ای زرنگ با چشمان سبز با عده ای دیگر که آن ها هم زبر و زرنگ هستند ولی دارای چشمان قرمز هستند شب ها جلسه ای را تشکیل می دهند . افراد در این جلسه فقط به هم نگاه می کنند و هیچ کس از رنگ چشم خودش خبری ندارد. در هر شب اولین کسی که بفهمد که رنگ چشم هایش قرمز است خودکشی می کند و جلسه تمام می شود و شب بعد دوباره جلسه تشکیل می شود . اگر کسی با چشمان قرمز در بین آن ها نباشد جلسه برگزار نمی شود .
حلا تست هوش این جاست : با توجه به تعداد چشم قرمز ها چند شب طول خواهد کشید تا دیگر جلسه ای برگزار نشود ؟
این تست هوش هیچ نکته ی انحرافی ندارد .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
پاسخ تست هوش چشم رنگی ها
به نظر من این تست هوش یکی از بهترین تست هوش هایی است که تا حالا دیده ام و فکر کردن روی این تست هوش قوه ی استدلال رو به شدت تقویت می کند . اما جواب :

حالت اول این تست هوش : فرض کنید یک چشم قرمز در این جمع وجود داره
 از اون جایی که همه افراد حاضر در این جمع زرنگ هستند چشم قرمز 1 نگاه می کنه می بینه همه چشم سبز هستند پس از خودش می پرسه چرا جلسه تشکیل شده ؟ پس حتما خودم چشم قرمز هستم پس می زنه خودشو پرپر می کنه و جلسات تموم می شه یعنی یک شب بیش تر طول نمی کشه

حالت دوم این تست هوش : حالا فرض کنید دو تا چشم قرمز در جمع وجود داره
چشم قرمز 1 و چشم قرمز 2 در جلسه هستند . چشم قرمز 1 به خودش می گه من ان شا ا . . . چشم سبز هستم پس فقط چشم قرمز 2 توی این جمع چشمان قرمز داره پس باید خودش رو بکشه ولی می بینه که چشم قرمز 2 خودکشی نمی کنه با خودش می گه چرا چشم قرمز 2 خود کشی نمی کنه ؟ پس می فهمه که خودش هم چشم قرمز هست پس خودکشی می کنه و جلسه تموم می شه و شب بعد جلسه تشکیل می شه و حالت اول پیش میاد . پس مجموعا 2 جلسه تشکیل می شه .

حالت سوم این تست هوش : فرض کنید 3 تا چشم قرمز تو جلسه هستند
چشم قرمز 1 و چشم قرمز 2 و چشم قرمز 3 حضور دارند . چشم قرمز 1 با خودش می گه امیدوارم من چشم سبز باشم پس توی جمع فقط چشم قرمز 2 و 3 هستند پس طبق حالت دوم یک کدوم از اون ها باید خود کشی کنند ولی می بینه هیچ اتفاقی نمی افته پس نتیجه می گیره که چشم قرمز دیگه هم توی جلسه هست که اون چشم قرمز کسی نیست جز خودش پس می زنه خودش رو می کشه و جلسه تموم می شه و دو جلسه ی دیگر هم در شب های بعد تشکیل می شه یعنی در مجموع 3 جلسه .

حالت های بعدی به همین روش پیش می ره پس تعداد جلسات به تعداد چشم قرمز ها ادامه پیدا می کنه البته همه ی این استدلال ها برپایه ی این بود که همه ی افراد آی کیو ی بالایی داشته باشند .

مدیر بازدید : 94 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
تکنیک‌های تقویت حافظه
تقویت حافظه,قوی بودن حافظه‌,اعتماد به حافظه
اگر حافظه‌تان ضعیف است، اگر قرار ملاقات‌هایتان را فراموش می‌کنید، اگر هر چه درس می‌خوانید در حافظه‌تان نمی‌ماند، این مطالب را بخوانید.
دکتر  سیدا در مقاله ‌خود به نکاتی اشاره کرده است که می‌تواند حافظه را تقویت بخشد و ما را در انجام کارها یاری کند.
وی در مقاله خود به تکنیک‌هایی اشاره کرده است که به شما کمک می‌کند حافظه‌تان تقویت شود.
اعتماد به حافظه
یکی از موارد خیلی مهم برای تقویت حافظه، اعتماد به حافظه است. روانشناسان حافظه را به یک شبکه یا توری تشبیه کرده‌اند؛ به هر میزان نسبت به توانایی حافظه تردید کنید، سوراخ‌های این شبکه بازتر می‌شود و نمی‌توانند مطالب را خوب نگه دارند.
ولی اگر به حافظه‌تان اطمینان داشته باشید، سوراخ‌های شبکه بسته می‌شوند و مطالب را بهتر نگه می‌دارند پس به توانایی مغز و قوی بودن حافظه‌تان اطمینان کنید تا حافظه نیز به شما کمک کند؛ هیچ وقت به قدرت حافظه خود شک نکنید، اشخاصی که جملاتی از قبیل «حافظه‌ام ضعیف شده، سنم بالا رفته و دچار فراموشی شده‌ام، مطالب را خوب نمی‌توانم به خاطر بسپارم، زود فراموش می‌کنم» را مرتب تکرار می‌کنند به شدت به قدرت حافظه خود لطمه وارد می‌سازند.
چرا که با گفتن این جملات به خودشان تلقین می‌کنند که حافظه‌شان ضعیف شده است. اکنون یکی از برنامه‌های هفته آینده یا فردا را بدون یادداشت کردن به خاطر بسپارید و تنها بر اساس اعتماد به حافظه خودتان عمل کنید.
به کار انداختن حافظه
کسانی که از ذهن و حافظه خود به طور منظم و مستمر استفاده می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض فرسایش و ضعف حافظه قرار می‌گیرند همان گونه که اگر اعضای بدن انسان، جنب و جوش و فعالیت نداشته باشند دچار سستی و تنبلی می‌شوند، حافظه هم اگر مورد استفاده قرار نگیرد ضعیف می‌شود.
استادانی که پژوهش و مطالعه را کنار نگذاشته‌اند نسبت به استادانی که دست از تحقیق برداشته‌اند از حافظه بهتری برخوردارند.
دلیل عمده این اتفاقات این است که در اشخاص مسن با وجود اینکه برخی رشته‌های عصبی به سبب افزایش سن از دست می‌روند اما بر اثر کار مداوم و مستمر و استفاده از مغز، ممکن است تا میزان 25 درصد از رشته‌های عصبی یک فرد 50 ساله بیشتر باشد.
بنابراین راکد گذاشتن و به کار نگرفتن حافظه، آن را از حالت پویایی بازداشته و حالت رکود و خمودگی ایجاد می‌شود و فرد احساس می‌کند که حافظه‌اش ضعیف شده است.
بررسی و مرور کارهای روزانه
هر شب موقع خواب، یا هر موقعی از روز که فرصتی پیدا می‌کنید کارهای روزانه را به طور منظم و تا حد ممکن به صورت جزیی به خود یادآوری کنید و یا بر روی کاغذ بنویسید؛ این تمرین مغزتان را وادار به فعالیت می‌کند و در نهایت باعث تقویت حافظه می‌شود.
علاوه بر این، یک بار هم کارهای مثبت و مؤثری که انجام داده‌اید و یا اوقاتی را که بیهوده تلف کرده‌اید، یادآوری کنید و اگر برنامه نامنظمی داشته‌اید، در روزهای آینده آن را تکرار نکنید.
در واقع مرور کارهای روزانه علاوه بر تقویت حافظه، روند پیشرفت زندگی شما را ترسیم می‌کند و نقاط ضعف و قوت شما را گوشزد می‌نماید.
تمرکز
تمرکز یعنی دقت روی یک موضوع مشخص، بی‌ آنکه افکار دیگری ذهن را به خود مشغول کند؛ تمرکز یعنی یک بعدی فکر کردن و افکار بیهوده و اضافی را کنار گذاشتن، یعنی تمام حواسمان به کاری که انجام می‌دهیم باشد. همزمان با کنترل ذهن، حافظه خود را نیز تقویت خواهید کرد.
تمرکز در هنگام یادگیری و به خاطر سپاری، مدت زمان و دفعات لازم برای تکرارِ موضوعِ موردِ یادگیری را کاهش می‌دهد.
فاصله بین یادگیری
یکی از علت‌های مهم خستگی مغز، طولانی بودن مطالعه است. بین یادگیری فاصله بیندازید. پس از یادگیری یک مطلب چند دقیقه صبر کنید تا مطلب در مغز جا بیفتد، بعد مطالعه را ادامه دهید. در کل روش «هر نیم ساعت مطالعه، پنج دقیقه استراحت» را فراموش نکنید.
فهمیدن
معده برای هضم و جذب است. یک لقمه برای معده زحمت زیادی ندارد اما اگر چند لقمه را یک دفعه با هم در دهان بگذاریم نمی‌توانیم خوب بجویم، خوب ببلعیم و خوب هضم کنیم.
کار مغز نیز شبیه کار معده است مطالب را خوب بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید آنگاه به خاطر بسپارید؛ از حفظ کردن بدون درک معنی خودداری کنید.
سیستم لایه لایه برای یادگیری اشعار
شعرهایی را که دوست دارید بخوانید و با استفاده از سیستم لایه لایه به خاطر بسپارید. با این روش حافظه خود را تقویت کنید هر بیت را که یاد گرفتید برگردید و از اولین بیت تا جایی که یاد گرفته‌اید مجدد از حفظ بخوانید و به آن بیت بعد را اضافه کنید و همین طور وقتی بیت جدید را یاد گرفتید به بیت اول برگشته و تا آخر همین طور ادامه دهید.
تنفس عمیق
یکی از روش‌های مهم برای تقویت حافظه تنفس عمیق است؛ با کمک تنفس عمیق می‌توانید به اندازه کافی اکسیژن به سلول‌های مغز برسانید.
مناسب‌ترین شیوه برای تنفس روش 2-4-1 است. یعنی یک شماره دم، چهار شماره حبس تنفس و دو شماره بازدم، اگر تنفس عمیق در کنار طبیعت یا هوای آزاد صورت بگیرد بسیار بهتر از تنفس در هوای بسته است.
این نکته را در نظر داشته باشید که یکی از علل کم کاری و ضعف حافظه نرسیدن اکسیژن خون به مغز است بنابراین در هنگام مطالعه فضای اتاق باید اکسیژن لازم را داشته باشد.
مدیر بازدید : 84 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
با خطوط برنزه نشده‌ی پوست چه کار کنیم؟
برنزه کردن پوست,خطوط برنزه,رنگ برنزه
مهم نیست که در زیر آفتاب چقدر مراقب پوستمان باشیم، خطوط برنزه نشده‌ی خجالت آور، مقصرهای اصلی در تابستان هستند. اما این مسئله پایان دنیا نیست، اگر اتفاق مهمی مثل یک عروسی در پیش رو داشته باشید، می‌توانید در اسرع وقت از شر آن قسمت‌های چسب مانند خلاص شوید.

دوست دارید بدانید که چطور می‌توانید این خطوط برنزه نشده را محو کنید، تا هیچکس متوجه نشود آفتاب گرفته‌اید؟

مرحله‌ی ۱
ماژیک‌های اصلاح کننده برای پوشاندن خطوط برنزه نشده، در واقع نوعی رنگ برنزه هستند که به پوشاندن این خطوط ناخوشایند کمک می‌کنند. از این محصول برنزه کننده، روی جاهایی که می‌خواهید تیره‌تر شوند استفاده کنید و در عرض چند ساعت، دیگر خطی نخواهید دید. اگر برخی نواحی، نیاز به تیرگی بیشتر دارند، دوباره این کار را تکرار کنید.

مرحله‌ی ۲
لایه برداری از سلول های مرده‌ی پوستتان، به فرایند محو شدن این خطوط سرعت می‌دهد. اما اگر پوست شما سوخته، یا تحریک شده است، لایه برداری نکنید و اول آفتاب سوختگی‌تان را درمان کنید. شب‌ها در زیر دوش، از لایه‌بردارهای فیزیکی یا لیف‌های طبیعی، با ملایمت استفاده کنید و در ادامه، یک لوسیون مرطوب کننده بکار ببرید.
مرحله‌ی ۳
آرایش، می‌تواند هر چیزی، از جمله خطوط برنزه نشده را بپوشاند. برای پوشاندن یک ناحیه‌ی کوچک، از یک قلم موی آرایشی استفاده کنید و یک لایه‌ی ضخیم از فونداسیون یا کانسیلرتان را روی نواحی روشن‌تر بکشید. مطمئن شوید که رنگ کانسیلر شما، با پوست اطراف خطوط برنزه نشده مطابقت داشته باشد، و تا زمانی که یکدست شود،آنرا پخش کنید.
برای نواحی بزرگتر، از یک قلم‌موی بزرگ‌تر استفاده کنید و تا زمانی که به ظاهر مورد نظرتان برسید، لایه به لایه آن ناحیه را بپوشانید.

صرف نظر از اینکه آن ناحیه‌ بزرگ یا کوچک است، همیشه فونداسیون یا کانسیلر را با یک پودر شفاف کننده یا برنزه کننده، تثبیت کنید. حالا شما آماده اید.اگر می‌خواهید بیرون بروید مطمئن باشید که برای روتوش، فونداسیون یا کانسیلرتان را همراه خود ببرید.

مدیر بازدید : 120 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
کدام لوازم آرایش قابل اطمینان ترند؟
لوازم آرایش, لوازم آرایشی استاندارد,مواد آرایشی
بسیاری از ما گمان می‌ کنیم که ارگانیک یعنی طبیعی و گیاهی. درست است که یکی از ارکان ارگانیک وجود مواد طبیعی و گیاهی در محصول است اما این تنها رکن آن نیست با توجه با تعاریف مربوط به ارگانیک بودن حتی آب هم می‌تواند غیرارگانیک باشد! از طرف دیگر این روزها دیگر ارگانیک تنها به مواد غذایی اطلاق نمی‌شود بلکه مواد آرایشی بسیاری وارد بازار شده که ادعای ارگانیک بودن دارند؛ موادی که قیمتی بسیار بالاتر دارند و عموما هم بي‌رنگ و رويند ولی می‌گویند بسیار سالم‌ترند! در مواجهه با این محصولات با چند سوال روبه‌رو می‌شویم؛ اینکه آیا واقعا ممکن است یک محصول آرایشی ارگانیک باشد و چطور باید این ارگانیک بودن را تشخیص داد و همچنین این محصولات ارگانیک به چه کسانی توصیه می‌شوند .

ارگانیک بودن یعنی چه؟
ارگانیک یعنی محصول مورد نظر در روندی طبیعی تهیه شده باشد. در محصولات غذایی ارگانیک مثل میوه یا محصولات کشاورزی، ارگانیک یعنی به صورت طبیعی و بدون استفاده از کود یا آفت‌کش‌های شیمیایی کشت و تهیه شده‌ باشد درست مانند روش‌های قدیمی کشاورزی که  از آفت‌کش‌ها و کود‌های شیمیایی استفاده نمی‌کردند؛ از این جهت است که پشت عنوان ارگانیک «تهیه شده به روش کاملا طبیعی» می‌آید. در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی هم قاعدتا باید همین معنا و مفهوم وجود داشته ‌باشد ولی از آنجا که تهیه محصولات آرایشی بدون تداخلات شیمیایی بسیار مشکل و هزینه‌بر است به نظر می‌رسد که تهیه یک محصول آرایشی- بهداشتی کاملا ارگانیک غیرممکن است و تنها درصد خاصی از مواد درون آن ارگانیک است.

هيچ محصولي صد‌ درصد ارگانيك نيست
دلیل دیگر براین مدعا که در محصولات آرایشی ارگانیک صددرصد نداریم این است که اگر قرار باشد این محصولات کاملا ارگانیک باشند تنوع بسیار کمی پیدا می‌کنند، همانند گذشته که برای رنگ مو چند مورد محدود حنا و وسمه و... را داشتیم و نهایتا ترکیب آنها می‌توانست چند رنگ محدود دیگر ایجاد کند و به طور حتم امروز نمی‌توان با همان مواد محدود این تنوع بی‌حد مواد آرایشی را تولید کرد بنابراین تولیدکنندگان ناچار می‌شوند برای افزایش تنوع افزودنی‌هایی را به این مواد گیاهی اضافه کنند.

از طرف دیگر بسیاری از چیزها از جمله یک گیاه خاص به نظر طبیعی می‌آیند اما باید پرسید آیا واقعا در تهیه و پرورش آنها همه اصول ارگانیک بودن لحاظ شده‌ است، آیا آب آبیاری یا کودهای مصرفی همه استانداردها را داشته‌اند.

به دنبال كدام ارگانيك‌ها برويد؟
به نظر می‌رسد چه در اینجا و چه در خارج از کشور روی کلمه ارگانیک کمی اغراق وجود  دارد و به هرچه که تا حدودی مواد گیاهی و طبیعی در آن وجود دارد، نام ارگانیک می‌دهند و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند در حالی که به طور استاندارد محصولی ارگانیک دانسته می‌شود که بالای 70 درصد آن از مواد گیاهی و بدون هیچ‌گونه تداخل شیمیایی باشد. یادتان باشد محصولات ارگانیک (Organic) محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشدشان با سیستم طبیعی هماهنگ باشند و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی مانند علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت شده، رشد کرده باشند. این محصولات به دلیل پروسه تولید گران‌تر از سایر محصولات هستند و این موجب شده برخی از تولیدکنندگان بدون داشتن شرایط لازم از این نام استفاده کنند پس در خرید محصولات ارگانیک دقت کافی داشته باشید.

چطور ارگانیک بودن را تشخیص دهید
ادعای ارگانیک بودن یک محصول آسان است ولی ثابت کردن اینکه محصول تهیه شده کاملا بدون دخالت‌های شیمیایی و صنعتی به ثمر رسیده ‌است، آسان نیست و تنها شیمیدا‌ن‌ها می‌توانند از عهده آن بربیایند تا جایی که حتی آبی که در تهیه محصول از آن استفاده شده‌ آغشته به مواد شیمیایی بوده یا خیر. به هر حال آب چشمه هم ممکن است در مسیر خود با مقداری از مواد شیمیایی ناشی از کارخانه‌ها یا... مخلوط شده ‌باشد. بهترین راه این است که روی محصول به دنبال برچسب USDA  باشید؛ استانداردی که تعریف می‌کند میزان ارگانیک بودن آن محصول در حد استانداردهاست؛ یعنی بالای 70 درصد موادی که در آن به کار رفته است ارگانیک بوده‌ ست. یادتان نرود  خیلی بعید است محصولی صددرصد ارگانیک تولید شود.

ارگانیک‌ها هم باعث حساسیت مي‌شوند؟
ارگانیک بودن به این معنا نیست که محصول کاملا بی‌خطر است و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. کسی که پوست حساسی دارد و مدام درگیر اگزما و دیگر حساسیت‌های پوستی می‌شود، ممکن است نسبت به محصولات ارگانیک هم حساسیت داشته ‌باشد مثلا اگر آلرژی‌های غذایی را در نظر بگیریم، شایع‌ترین موادی که موجب عود چنین آلرژی‌هایی می‌شوند همان مواد گیاهی مثل توت‌فرنگی،  گوجه‌فرنگی، خربزه، طالبی، آجیل و... هستند. بنابراین نمی‌توان معیار را این قرار داد که هرمحصول گیاهی و ارگانیک حساسیت نمی‌دهد؛ چرا که مواد صددرصد گیاهی هم می‌توانند باعث آلرژی شوند پس اشخاص با پوست‌های حساس نباید به صرف ارگانیک ‌بودن اقدام به خرید کنند.

پزشکان چه توصیه‌ای دارند؟
در درمان بیماری‌های پوستی، ما پزشکان بیشتر گرایش داریم که از نسخه‌های ساختنی استفاده و  از محصولات کارخانه‌ای پرهیز کنیم و کرم‌ها و لوسیون‌های ساختنی و به اصطلاح جالینوسی را تجویز کنیم؛ چرا که در داروهای کارخانه‌ای مواد افزاینده‌ای چون نگهدارنده‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد قارچ‌کش و... وجود دارد که ممکن است برای پوست‌های حساس مشکل ایجاد کند بنابراین با تجویز داروهای ساختنی از مواد نسبتا گیاهی و سالم‌تر مثل اوسرین می‌توان تا حدی به ارگانیک بودن نزدیک شد. باید یادآورشد اگر بخواهیم در تجویز داروها و کرم‌های بهداشتی زیاد به ارگانیک بودن متکی باشیم هزینه‌ها سرسام‌آور خواهد شد و امکان درمان برای بعضی‌ها دور از دسترس می‌شود.

كدام‌يك مرغوب‌ترند؟
به طور حتم لوازم آریشی ارگانیک بر غیرارگانیک ترجیح داده ‌می‌شود(به شرط آنکه نسبت به ارگانیک بودن مطمئن باشیم)اما همان‌طور که گفتیم نکته مهم استفاده معقول از لوازم آرایشی است نه ارگانیک بودن یا نبودن. در بین انواع لوازم آرایشی اگر بخواهیم برای بعضی‌ از آنها هزینه بیشتری کنیم و برخی را ارگانیک بگیریم باید لوازم آرایشی را که به مخاط نزدیک‌تر هستند، مرغوب‌تر تهیه کنیم مثلا رژلب یا لوازم آرایشی چشم باید بهتر باشند چرا که به‌راحتی از طریق مخاط وارد بدن ما می‌شوند ولی کرم‌پودر از مخاط دور است و تنها با پوست در تماس است و در نتیجه ضرر کمتری برای سلامت خواهد داشت.

عارضه هم دارند؟
یکی از مواردی که درباره استفاده از لوازم آرایشی مطرح است این است که استفاده مداوم از چنین محصولاتی می‌تواند برخی از بیماری‌های پوستی مثل آکنه یا جوش‌ها را تشدید کند زیرا یکی از مواد ارگانیکی که از پشم گوسفند به وجود می‌آید اوسرین است که در بسیاری از کرم‌های آرایشی و بهداشتی وجود دارد. در این صورت اگر افراد مستعد جوش از کرم‌های ارگانیک حاوی این ماده استفاده کنند به احتمال زیاد آکنه‌های‌شان شدیدتر می‌شود بنابراین تنها انتخاب محصول ارگانیک برای سلامت پوست کافی نیست بلکه باید شرایط پوست هم در نظر گرفته شود. یادتان باشد صرف ارگانیک بودن به معنای بی‌ضرر بودن نیست بلکه چون در تهیه این محصولات از آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی استفاده کمتری شده‌ است، ضرر این سموم شیمیایی برای پوست کمتر است، بنابراین تنها می‌توان آنها را کم‌ضررتر دانست.

كدام محصول را بخريم؟
نظر شخصی بنده این است که اگر لوازم آرایشی استاندارد را انتخاب کنیم حتی اگر ارگانیک هم نباشند مشکل چندانی ایجاد نمی‌کنند؛ آنها هم که پوست‌شان حساس است ممکن است ارگانیک‌ها هم برای‌شان حساسیت‌زا باشد، نکته مهم در انتخاب لوازم آرایشی تنها این است که تقلبی نباشد و بتوان با توجه به برند آن از مواد سازنده‌اش آگاهی حاصل کرد و نسبت به سمی نبودن آنها اطمینان یافت. شرط اصلی برای سلامت پوست این است که میزان استفاده از مواد آرایشی کم باشد، هرقدر استفاده کمتر باشد عوارض هم کمتر خواهد بود.

 متاسفانه الگوی مصرف لوازم آرایشی در ایران متفاوت از کشورهای اروپایی و دیگر کشورهاست.  اگر خانم‌های آنجا تنها برای مهمانی‌ها آرایش می‌کنند و در فعالیت‌های روزمره و محل کار مواد آرایشی به کار نمی‌برند در ایران خانم‌ها به طور روزانه از مواد آرایشی استفاده می‌کنند و حتی در محل کار هم بدون آرایش ظاهر نمی‌شوند و همین استفاده زیاد چه ارگانیک باشد و چه نباشد، مشکلاتی را به همراه خواهد آورد.

ارگانيك‌ها مسموميت زا هستند؟
در محصولات آرایشی قدیمی و رنگ‌‌موها سرب وجود داشت ولی این روزها کمتر از این ماده در محصولات استفاده می‌کنند حتی در وسمه که  در قدیم به عنوان رنگ موی طبیعی به کار می‌رفت هم سرب وجود داشت اما گزارشی مبنی بر مسمومیت با وسمه تا به حال ثبت نشده ‌است.

مسمومیت با سرب بیشتر در مصرف آب لوله‌کشی‌های فرسوده و کسانی که شغل‌شان نقاشی است یا افرادی که خانه‌هایی نزدیک کارخانه‌های باطری‌سازی دارند، مشاهده شده ‌است ولی تا به حال مسمومیت سرب ناشی از محصولات آرایشی مثل رنگ مو گزارش نشده‌ مگر اینکه مواد آرایشی تقلبی، ارزان‌قیمت و سمی باشند.
مدیر بازدید : 74 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
ترمیم بافت های آسیب دیده بدن با آلوئه ورا

 

آلوئه ورا,خواص آلوئه ورا,خاصیت آلوئه ورا
آلوئه ورا گیاهی بود که اوایل برای برای زیبایی بیشتر به کار می رفت اما پس از چندی اثرات درمانی و داروئی این گیاه کشف شده به چند خاصیت بی نظیر آن را بیان می کنیم .

آلوئه ورا گیاهی است که حدود 200 گونه از آن شناخته شده است و در طب سنتی از این گیاه استفاده‌های بی‌شماری می‌شود.

در واقع آلوئه ورا محرک عمومی بدن، ماده‌ای مسهل، آرام کننده، ترمیم کننده بافت‌های آسیب‌دیده و محرک است و برای رفع ناراحتی‌های روده‌ای مانند کرم‌های روده‌ای نیز می‌تواند مفید باشد.

 از گیاه آلوئه ورا برای رفع سوختگی‌ها، گزش حشرات و ناراحتی‌های پوستی استفاده می‌شود همچنین می‌توان 120 تا 300 میلی‌گرم از گیاه خشک آن را به صورت کرم یا لوسیون استفاده کرد.

امروزه از گیاه آلوئه ورا برای ساختن کرم‌های مرطوب کننده، صابون، شامپو، لوسیون‌های ضد چروک و پمادهای سوختگی استفاده می‌شود البته آلوئه ورا یک گیاه خوراکی نیز هست که مصرف آن موجب پاکسازی بدن از سموم و مواد زائد می‌شود که خاصیت مسهلی آن قوی نیست.
این گیاه داروئی را می توان هم به صورت خوراکی و هم موضعی مورد مصرف قرار دارد .
 
مدیر بازدید : 138 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
میزان مصرف انواع گوشت در کشور
 
میزان مصرف انواع گوشت در کشور

مصرف گوشت مخصوصا گوشت قرمز اگرچه دارای ضررهای برای سلامت است اما مصرف مقداری از آن برای یک تغذیه مناسب ضروری است.

هادی معیری نژاد- اینروزها همزمان با افزایش بی سابقه قیمت انواع گوشت در کشور خوردن آن برای بسیاری آرزو شده و به طور حتم تاثیر به سزایی در سرانه مصرف آن در سال جاری خواهد گذاشت.
گرچه توصیه های سلامت بر پرهیز از مصرف بالای گوشت است اما نخوردن به دلیل گرانی موضوع دیگریست که اتفاقا سلامت ایرانیان مخصوصا کودکان طبقات محروم جامعه را تهدید می کند
در حال حاضر و بر طبق آمار سال گذشته مصرف گوشت ایرانیان به قرار زیر است.( البته فعلا!)
 
گوشت
   
10 الی 12 کیلوگرم
مرغ
   
25.3 کیلوگرم
ماهی
   
6 کیلوگرم
جمع
   
41 الی 43 کیلوگرم
 
مصرف کم ماهی که 10 کیلوگرم از میانگین جهانی کمتر است و مصرف انتقالی از گوشت به سمت مرغ از نکات این جدول است.
بسیاری از ایرانیان در مناطق مرکزی حتی از خوردن ماهی ابا دارند و بسیاری از بوی آن خوششان نمی آید .اما با گسترش ماهی های پرورشی در بسیاری از استانها فرهنگ مصرف ماهی در حال پیشرفت است که البته قیمت گوشت قرمز نیز در پیشبرد فرهنگ موثر بوده است.
اما گوشتخوارترین مردم دنیا و محرومترین کشورها کدا مها هستند.معمولا آمریکایی را به مصرف گوشت قرمز می شناسند که البته رتبه دوم را در اختیار دارند ولی مردم لوکزامبورک که البته از مرفه ترین جوامع اروپایی هم هستند فعلا رتبه یک را دارند.
مدیر بازدید : 99 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
وقتی به یکباره ورزش را ترک می کنیم چه می شود؟

 

عوارض ترک ورزش,عوارض ترک ناگهانی ورزش
وقتی به یکباره ورزش را ترک می کنیم چه می شود؟
برای جلوگیری از این عوارض پزشکان توصیه می کنند تا افراد با برنامه و هماهنگی با مربی ورزش خود به تدریج با کم کردن ورزش شروع کنند.
پزشکان در خصوص ترک ورزش ناگهانی به افراد هشدار می دهند زیرا می تواند باعث صدمات جدی به آنها شود.

ترک ورزش که به دلایل مختلف از جمله مسافرت، تغییر و جابه جایی محل زندگی، تحصیل، امتحانات، تغییر ساعات کاری، بارداری، بیماری و یا حتی بی حوصلگی و بی انگیزگی رخ می دهد می تواند عواقب بسیار بدی بر روی سلامت فرد بگذارد.

گفتنی است: از جمله این عوارض افزایش ناگهانی توده چربی بدن، بروز حس افسردگی و کلافگی، دردهای عضلانی به ویژه در ساعاتی که فرد مبتلا ورزش می نموده است و همین طور از دست رفتن توده عضلانی است.

بررسی ها نشان می دهند: برای جلوگیری از این عوارض پزشکان توصیه می کنند تا افراد با برنامه و هماهنگی با مربی ورزش خود به تدریج با کم کردن ورزش شروع کنند، حتی اگر ورزشکار حرفه ای هم نباشند و سعی کنند تا در اولین فرصت دوباره فعالیت های ورزشی خود را آغاز کنند و حین این مدت هم خودشان ورزش کنند.

همین طور مادران باردار و سایر افرادی که مشکلات پزشکی دارند با مراجعه به پزشک و تایید صلاحدید و با کنترل و نظارت می توانند ورزش نمایند.

مدیر بازدید : 77 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
روش‌های مقابله با گرمازدگی
گرمای تابستان, گرما زدگی, علت گرفتگی عضلات
روش‌های مقابله با گرمازدگی
هوا گرم است​،تمام لباستان از عرق خیس‌شده است. ناگهان دچار خستگی شدید، سردرد و سرگیجه می‌شوید و احساس می‌کنید دارید از حال می‌روید. تا به حال این حس را در فصل گرم سال داشته‌اید؟
 
اینها همان علائم و نشانه‌های گرمازدگی است که بدن شما، در مقابل حرارت بالای محیط نشان داده است. علائم هشداری که باید جدی گرفته شود و اگر زودتر اقدام مناسبی برای آن انجام نشود ممکن است به اغماء و حتی مرگ منجر شود. گرمازدگی گرچه برای بیشتر ما لااقل یک بار در طول عمرمان رخ داده است ولی نباید بگذاریم دوباره اتفاق بیفتد و باید با رعایت نکاتی از آن پیشگیری کنیم. برای آگاهی بیشتر درباره پدیده گرمازدگی و جلوگیری از آن، با دکتر ایرج خسرونیا، متخصص داخلی و رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران به گفت‌وگو نشستیم.
 
گرما زدگی​چگونه رخ می​دهد و چه اختلالی در اعضای بدن ایجاد می‌شود؟
وقتی انسان در مقابل گرمای محیط بیش از 40 درجه سانتی‌گراد، نور شدید آفتاب یا محیط خفه و گرم (مقابل کوره) قرار می‌گیرد بدن شروع به تعریق می‌کند. تعریق زیاد باعث می‌شود مقدار زیادی از پتاسیم، سدیم و املاح بدن از طریق عرق دفع شود. پس بتدریج بدن با کمبود آب مواجه می‌شود که ابتدا علائمی مانند خشکی دهان، خشکی اشک و احساس تنگی نفس برای فرد گرمازده به‌وجود می‌آید و نشانه‌ها با افزایش یافتن ضربان قلب و بی‌حالی ادامه می‌یابد. این افراد بشدت به آب نیاز پیدا می‌کنند و اگر اقدام مناسبی به عمل نیاید، حال بیمار رو به وخامت می‌‌رود.
 
درباره اتفاقاتی که هنگام گرمازدگی در بدن رخ می‌دهد، بیشتر توضیح می‌دهید؟
در حالت عادی وقتی ما در مقابل گرما قرار می‌گیریم مقدار زیادی از خون به عروق سطحی پوست وارد می‌شود و سیستم گردش خون مانند یک کولر آبی عمل می‌کند. جریان خون وقتی به سمت پوست می‌آید مقدار زیادی از حرارت را با محیط مبادله می‌کند.
 
وقتی درجه حرارت بیرون بیش از درجه حرارت دمای بدن باشد، این مبادله بدرستی انجام نخواهد شد و درجه حرارت گرم بیرون را هم به خود جذب می‌کند و تبدیل درجه حرارت بالا به پایین مختل می‌شود. مسئول تنظیم حرارت در بدن، عضو کوچکی در مغز به نام هیپوتالاموس است که با گرمای زیاد دچار مشکل می‌شود.
 
حال بیماران تا چه حد وخیم می‌شود؟
همان‌طور که اشاره کردم، با پیدایش علائم اولیه، بیمار را باید بسرعت از ناحیه گرم خارج کرد تا گرمازدگی از حالت خفیف به سوی متوسط و شدید سوق پیدا نکند؛ زیرا درمان بیمار در مراحل بعدی بسیار دشوارتر بوده و حتی ممکن است در بیمارستان نیز بستری شود. در گرمازدگی شدید، تهوع، استفراغ، تشنج کاهش سطح هوشیاری و کما اتفاق می‌افتد، در این حالت قلب برای خونرسانی به کل بدن ضربان را بالاتر می‌برد. تا بتواند خون را به ارگان‌های مهمی چون کبد، مغز و کلیه‌ها برساند. اگر یکی از این اعضا مانند کلیه‌ها با کمبود خون و اکسیژن مواجه شود، آسیب جدی خواهد دید.
 
چه افرادی بیشتر گرمازده می‌شوند؟
کودکان، افراد مسن، کسانی که سابقه بیماری‌های مزمنی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، کبدی، ریوی و کلیوی دارند یا دچار سرطان هستند، در معرض خطرند. در برابر هر تغییر محیطی، بدن دفاعی از خود نشان می‌دهد.
 
وقتی ایمنی بدن ضعیف شده و قدرت دفاعی چندانی ندارد نه تنها در مقابله با گرمازدگی، بلکه در برابر بسیاری از شرایط غیرعادی محیطی و بیرونی واکنشی متفاوت‌تر از یک فرد سالم نشان خواهد داد.

مثلا یک فرد مسن نمی‌تواند حالت ارتجاعی رگ‌ها و کولر طبیعی بدن را تنظیم کند یا یک کودک به دلیل این‌که قدرت بدنی کمی دارد و سیستم ایمنی‌اش هنوز تکامل نیافته و مهم‌تر از همه غدد عرقی به اندازه کافی وجو د ندارد، بیشتر در معرض گرمازدگی قرار دارد و خانواده‌ها باید به این نکته توجه کافی داشته باشند و از کودکان در این فصل مراقبت کافی در برابر گرما و آفتاب به عمل آورند. کودکان خیلی زود دچار گرمازدگی شدید می‌شوند.
 
کم‌آبی بدن چیست و چطور باید میزان آب از دست رفته را جبران کرد؟
وقتی با عرق کردن، آب زیادی از بدن دفع می‌شود یا در برخی بیماران به دلایلی کلیه‌ها خوب کار نمی‌کنند و آب زیادی از طریق کلیه‌ها دفع می‌شود و در دسته دیگری نیز اسهال و استفراغ باعث کاهش آب بدن می‌شود، آب موجود در رگ‌ها کاهش یافته و گلبول‌های قرمز غلیظ‌تر شده و شخص ابتدا علائم ظاهری نشان می‌دهد و در نهایت قدرت خونرسانی کاهش می‌یابد و مراکز حساس ضربه می‌بینند. اوایل بیماری، با دادن آب و آبمیوه می‌توان اختلال ایجاد شده را بهبود بخشید. مایعات باید به آرامی و به طور مرتب به بیمار گرمازده خورانده شود. بهتر است برای جبران سدیم از دست رفته کمی داخل آبمیوه نمک نیز اضافه کرد ولی بهترین درمان همان نوشیدن آب خنک است. اگر مراحل گرمازدگی پیشرفته بود باید به وسیله سرم کم‌آبی ایجاد شده را جبران کرد.
 
با بیمار گرمازده چگونه برخورد کنیم؟
اولین کار این است که بیمار را از محیط گرم خارج کنیم و به مکانی که دارای کولر یا پنکه است انتقال دهیم. حتی اگر بیمار دچار تهوع و استفراغ است آرام‌آرام به او آب بخورانیم و لباس‌هایش را سبک کنیم. می‌توانیم پاهای بیمار را در آب یخ قرار دهیم. در صورتی که تهویه نبود، به وسیله پارچه مرطوب و باد زدن مصدوم را خنک می‌کنیم و چنانچه گرمازدگی شدید بود، به هیچ وجه خود درمانی توصیه نمی‌شود و بیمار را باید سریع به مراکز فوریت‌های پزشکی انتقال داد.
 
با رعایت چه نکاتی می‌توان از گرمازدگی جلوگیری کرد؟
افراد مسن، کودکان و کسانی که به یک بیماری مزمن دچارند از بیرون آمـــدن در ساعات گرم روز (ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر) خودداری کنند و اگر مجبورند در این ساعات از خانه خارج شوند، سعی کنند در سایه راه بروند و به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار نگیرند.

اگر برخی افراد مجبورند در محیط بیرون باشند و کارشان به نوعی خارج از ساختمان است، مقدار کافی آب با خود به همراه داشته باشند و هرازگاهی حتی اگر تشنه هم نیستند مقداری از آن را بنوشند. ضمنا دقت کنند لباس و پوشش مناسبی داشته باشند.

لباس‌های نخی گشاد با رنگ روشن، باعث حرکت جریان هوا روی سطح پوست شده و از بالا رفتن گرمای درونی بدن جلوگیری می‌شود.

از ورزش کردن در ساعات گرم روز و زیر نور شدید آفتاب خودداری شود. ورزش باید در ساعات خنک روز یا در سالن‌های سرپوشیده و خنک انجام شود.

افرادی که در کوره‌پزخانه‌ها کار می‌کنند، بهتر است سیستم تهویه مناسبی در آن محل نصب کنند. دمای اتاقی که در آن هستیم باید بین 30 تا 34 درجه باشد.

به دلیل از دست رفتن کلسیم، فسفر، منیزیم، سدیم و پتاسیم ممکن است گرفتگی عضلات یا اسپاسم رخ دهد. راه‌حل نیز مانند دیگر موارد خوردن مایعات و غذای مناسب است. عضلات درگیر اغلب عضلات ساق پا و عضلاتی هستند که بیش از بقیه حرکت می‌کنند.
مدیر بازدید : 83 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

 

چگونه با کفش های پاشنه بلند راحت تر راه برویم؟
کفش های پاشنه بلند, راه رفتن با کفش های پاشنه بلند
اگر شما به پوشیدن کفش های پاشنه بلند عادت ندارید، برایتان مشکل است که بدون افتادن و لغزیدن حرکت کنید. در اینجا نکاتی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند تا بدون افتادن، بتوانید با کفش پاشنه بلند راه بروید.
1 - مطمئن بشوید که کفش پاشنه بلند کاملا اندازه پای شما است
این نخستین نکته در راه رفتن با کفش های پاشنه بلند است. کفشی را انتخاب کنید که مناسب و اندازه پای شما است. اگر کفشتان خیلی بزرگ باشد، این خطر وجود دارد که پای شما بلغزد و زمین بخورید، زیرا پای شما در این کفش سر می خورد. اگر هم کفش خیلی تنگ باشد، راحت نیست و شما به شکلی غیر طبیعی راه خواهید رفت.
2 - پیش از بیرون رفتن از خانه تمرین کنید
 اگر به تازگی کفش پاشنه بلند می پوشید، زمانی را برای تمرین صرف کنید و در اتاق خودتان که کسی شاهد راه رفتن ناجور شما نیست، این کار را انجام بدهید. راه رفتن را بر روی سطح فرش شده و سطح سخت و سرامیکی امتحان کنید. سپس بالا و پایین رفتن از پله ها را تمرین کنید تا زمانی که در کفش های پاشنه بلند خود احساس راحتی کنید.
3 - حالا وقت آن رسیده است که کفش ها را بیرون از خانه بپوشید
وقتی در راه رفتن با کفش های پاشنه بلند در خانه مهارت پیدا کردید، کفش ها را بیرون از خانه برای مدت کوتاهی بپوشید. اگر می خواهید زمان طولانی را بیرون از خانه باشید، یا هر موقعیتی که باید بسیار تحرک و فعالیت داشته باشید، کفش پاشنه بلندتان را نپوشید. پس از اینکه مهارت کافی کسب کردید، می توانید این کارها را انجام بدهید.
4 - آخرین آزمایش
پس از پشت سر گذاشتن سه مرحله اول، نوبت آخرین آزمایش است. کفش های پاشنه بلندتان را بپوشید و با آنها برقصید. اگر بتوانید بدون زمین خوردن به راحتی حرکات موزون انجام دهید، شما در این کار حرفه ای شده اید. به شما تبریک می گوییم.
5 - اعتماد به نفس داشته باشید
هنگام قدم زدن با کفش های پاشنه بلند، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. وضعیت و رفتار شما نیمی از موفقیت شما است.
6 - تمرین را رها نکنید
حداقل یکبار در هفته کفش های پاشنه بلند خود را بپوشید.
7 - کفش هایی که پاشنه های فوق العاده بلندی دارند، انتخاب نکنید
افراد بسیار کمی می توانند با پاشنه ۱۵ سانتی به خوبی راه بروند. علاوه براین شما با پوشیدن چنین کفشی، احساس سرگیجه خواهید کرد.
مدیر بازدید : 75 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
بیماری‌ های تابستانی را دور بزنید

 

گرمازدگی, بیماری‌ های تابستانی
بعضی کارها آنقدر ساده و عادی به‌نظر می‌رسد که موقع انجام دادن‌ آنها کسی به خودش زحمت فکر کردن نمی‌دهد. حالا که قرار است درباره تابستان و فصل گرما صحبت کنیم؛ فصل دریا و استخر و آب‌تنی و میوه‌های رنگ و وارنگ و... یادتان باشد همین تابستان با تمام اتفاقات خوشایندش می‌تواند بیش از آنکه به ذهن‌تان خطور کند برای شما خطرناک باشد.
 
محققان می‌گویند در تابستان فعالیت میکروب‌ها (باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها، قارچ‌ها و...) به شدت افزایش می‌یابد. هوای گرم رشد و فعالیت آنها را تشدید کرده و همین مسئله خطر ابتلا به بیماری‌‌های مختلف در  قلب، کبد، کلیه، پوست، چشم و مغز را افزایش می‌دهد. اگر به سلامت‌تان در فصل گرما علاقه‌مند هستید این نوشته را ازدست ندهید.
 
از قلب غافل نشوید
هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد گرما به‌طور مستقیم روی قلب اثر می‌گذارد. اما گرمازدگی و کاهش فشار خون می‌تواند به قلب آسیب برساند، اگر به طور دائم درمعرض گرما هستید باید خیلی مراقب خودتان باشید. حرارت زیاد می‌تواند مکانیسم تعادلی املاح بدن را به هم زده و به گرمازدگی منجر شود. گرمازدگی می‌تواند هم روی مغز و هم روی قلب تاثیر منفی داشته باشد. در این حالت فشارخون افت کرده و باعث می‌شود قلب شدیدتر کار کرده تا بتواند افت فشارخون را جبران کند. اگر گرمازدگی به‌موقع درمان نشود ممکن است وخیم شده و حیات بیمار را به خطر بیندازد.
 
علائم:
    • سردرد و سرگیجه
    • افزایش درجه حرارت پوست
    • خشکی شدید پوست به دلیل کم‌آبی
    • تب و خواب‌آلودگی
    • لرز
    • تنگی نفس
 
چه کنیم؟
مصرف مایعات را افزایش دهید. اگر کار مهمی ندارید از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر از خانه خارج نشوید. از فعالیت زیاد در زیر نور آفتاب به‌شدت پرهیز کنید. اگر متوجه افزایش درجه حرارت بدن خود شدید سریع به یک محل خنک با تهویه مناسب رفته و آب خنک بنوشید.
 
مراقب چشمان خود باشید
گرمای تابستان می‌تواند عوارض فراوانی برای چشمان شما به همراه داشته باشد. شایع‌ترین اتفاق خشکی، آلرژی و عفونت‌های چشمی است. حرارت بالا و رطوبت رشد باکتری‌ها را تسهیل می‌کند. همچنین در تابستان معمولا گرد و خاک زیادی در هوا وجود دارد و می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های چشمی را افزایش دهد، در نتیجه باید از چشمان خود در برابر سوزش و التهاب حفاظت کنید.
 
علائم:
    • سرخی
    • اشک ریزش
    • احساس وجود شن در چشم
    • ترشحات چسبناک (در صورت عفونت ملتحمه چشم)
 
چه کنیم؟
وقتی بیرون از منزل هستید حتما از عینک  استفاده کنید. با دستان نشسته به هیچ‌عنوان چشمان خود را نمالید. حتما به چشمان خود آب خنک بپاشید یا از اشک مصنوعی استفاده کنید. اگر مشکل‌تان حل نشد در اولین فرصت به چشم‌پزشک مراجعه کنید چون در این شرایط خوددرمانی ممکن است عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد.
 
دستگاه گوارش‌تان را نجات دهید
گاستروانتریت حاد (التهاب و عفونت شدید و حاد معده و روده) اتفاقی رایج در ماه‌های گرم سال است. در هوای گرم غذاها سریع‌تر فاسد می‌شوند و اگر کسی از همه جا بی‌خبر چنین غذایی را بخورد به‌سرعت بیمار و در اصطلاح خودمان مسموم می‌شود. این مشکل اکثرا به واسطه ویروس‌ها و انگل‌ها ایجاد می‌شود که باعث التهاب و عفونت دستگاه گوارش شده و عملکرد آن را مختل می‌کند.
 
علائم:
    • زورپیچ و گهگاه خون در مدفوع
    • دل درد و دل پیچه
    • تب و بدن درد به‌خصوص در ناحیه پاها
    • ضعف
    • تهوع و استفراغ
 
چه کنیم؟
تا حد امکان از خوردن غذاهای چرب و تند و تیز و پرخوری پرهیز کنید. از خوردن میوه‌های قاچ شده‌ای که مدت طولانی به همان حال مانده‌اند، خودداری کنید. این قضیه در مورد انواع سالاد هم صدق می‌کند. در این فصل از خوردن غذاهای خام خودداری کرده و از غذاهای پخته یا آبپز استفاده کنید. توجه ویژه‌ای به سلامت شخصی خود داشته باشید؛ دست‌های خود را بشویید و همیشه آنها را تمیز نگه دارید.
 
پوست را بپوشانید
عرق‌کردن بیش از حد و رطوبت بالا در برخی مناطق آب و هوایی، محتوای چربی پوست را افزایش می‌دهد. همین مسئله می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند آکنه‌های درشت و دردناک، التهاب و سوزش پوست و بر اثر گرما و عفونت‌های باکتریایی و قارچی شود. مشکلات دیگری که ممکن است در فصل گرما برای پوست ما رخ دهد شامل آفتاب‌سوختگی شدید و التهاب آلرژیک است که باعث برجستگی و افزایش ضخامت دردناک پوست در مناطق آفتاب‌سوخته می‌شود. این مشکلات همگی به‌خاطر قرارگرفتن طولانی مدت و بی‌حفاظ پوست در برابر آفتاب سوزان تابستان رخ می‌دهد. درنتیجه حساسیت پوست افزایش یافته و بیش از پیش مستعد تیره‌شدن می‌شود.
 
متاسفانه مردان معمولا نسبت به تیره و برنزه‌شدن سریع پوست خود بی‌تفاوت هستند اما این بی‌توجهی می‌تواند منجر به ایجاد برجستگی‌های تیره و بسیار بدرنگ روی پوست صورت شود. غیر از این عفونت‌های قارچی در نواحی کشاله ران، زیر بغل و قسمت پایینی کمر در تابستان آن در آقایان بسیار رایج است که علت عرق‌کردن بیش از حد است که در صورت باقی ماندن روی پوست محیط بسیار مناسبی برای رشد انواع باکتری و قارچ فراهم می‌آورد. به همه اینها بوی بد بدن بر اثر عرق کردن بیش از حد را هم بیفزایید.
 
علائم:
    • آکنه را همه می‌شناسند. یک برجستگی که اغلب پر از چرک است و بیشتر روی قسمت پایین صورت، بالای کمر و قفسه سینه ظاهر می‌شود. التیام آکنه طولانی است و اگر به‌موقع درمان نشود ممکن است علائمی تیره و بدمنظره از خود به‌جا بگذارد.
    • برجستگی‌های نامتقارن، بدرنگ (اغلب به رنگ روشن) روی قسمت‌های فوقانی کمر، گردن و قفسه سینه. علت عفونت قارچی است.
    • التهاب سرخ رنگ، حساسیت و خارش شدید روی پوست به‌ویژه در کشاله ران، زیر بغل، بین انگشتان پا و چین‌های گردن. علت این مشکلات هم عفونت قارچی است.

چه کنیم؟
استحمام منظم در پیشگیری از آکنه بسیار موثر است به‌خصوص اگر بعد از فعالیت شدید، بدن را با یک محصول حاوی سالسیلیک یا بنزوئیل پراکساید شست‌وشو دهید. حتما کرم ضدآفتاب بدون روغن بزنید و هر 3 تا 4 ساعت آن را تجدید کنید تا دچار سوختگی و برنزه شدن پوست نشوید. برای پیشگیری از عفونت‌های قارچی باید در روز دو تا سه‌ بار دوش بگیرید، در نواحی مستعد عفونت که قبلا ذکر شد پودرهای ضدقارچ بزنید و لباس‌های سبک و گشاد نخی بپوشید. کلاه لبه‌دار بگذارید، لباس آستین بلند بپوشید، عینک آفتابی بزنید و در رژیم غذایی خود مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان را مدنظر داشته باشید.
 
استحکامات مغز را تقویت کنید
محققان بخش قلب دانشگاه دهلی نشان داده‌اند 2جزء اصلی هوا یعنی گرما و رطوبت می‌تواند هورمون‌های ایجاد افسردگی مغز را فعال کند. به این حالت اختلال موثر تابستانی می‌گویند. همچنین به دلیل طولانی‌تر شدن روزها ریتم تنظیم خواب هم در بدن به هم می‌ریزد. درنتیجه خواب فرد دچار اختلال شده و فرد دچار افسردگی تابستانی می‌شود. شدت اضطراب و تحریک‌پذیری افراد در مناطق گرم و مرطوب هنگام تابستان به شدت افزایش می‌یابد. گرمای بیش از حد با فشار زیاد به مکانیسم‌های فکری، امکان تصمیم‌گیری درست را از شما سلب می‌کند.
 
علائم:
    • حساسیت عاطفی بیش از حد
    • بی‌خوابی
    • کاهش اشتها
    • افسردگی و انزوا
 
چه کنیم؟
مسئله توجه کنید که گرما علت اصطلاحا بدحالی شماست. درنتیجه لازم است برای خودتان محیطی فراهم کنید که در عین تامین آرامش ذهنی، به لحاظ فیزیکی نیز برای شما آرامش‌بخش باشد؛ جایی که خنک باشد و تهویه مناسبی داشته باشد. باید در الگوی زندگی و برنامه روزمره خود تغییراتی ایجاد کنید. مثلا وسط روز از خانه خارج نشوید، مصرف مایعات به ویژه آب خنک را افزایش دهید. میوه بخورید و تا حد امکان از خوردن غذاهای داغ و تند خودداری کنید.
 
کبد و کلیه را حفاظت کنید
کم‌آبی (دهیدراتاسیون) در تابستان اتفاق رایج و بسیار خطرناکی است که به دلیل تعریق زیاد رخ می‌دهد. این مسئله باعث کاهش مایعات بدن و درنتیجه وارد شدن فشار زیاد به کلیه‌ها می‌شود. این ماجرا به‌خصوص در افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند، می‌تواند فوق‌العاده خطرناک باشد چون در این زمان از سال مشکلات‌شان ممکن است به‌شدت وخیم شود.
 
به دلیل وضعیت خاص آب و هوا احتمال ابتلا به حصبه هم افزایش می‌یابد؛ بیماری‌ای که از طریق آب و غذای آلوده منتقل می‌شود. این بیماری به‌طور مستقیم روی کلیه اثر می‌گذارد و اگر درمان نشود عفونت به کلیه‌ها و مثانه هم سرایت خواهد کرد. بیماری بسیار رایج دیگر هپاتیت A  یا E است که برخلاف انواع بسیار خطرناک B و C، یک بیماری گوارشی است که به واسطه آب و غذای آلوده منتقل می‌شود. ویروس هپاتیت از طریق جریان خون وارد کبد شده و باعث عفونت آن می‌شود. بسیاری از علائم هپاتیت A و حصبه شبیه هم است و باعث زرد شدن پوست می‌شود اما بعد از گذشت مدتی علائم اختصاصی هر کدام بروز می‌کند.
 
علائم:
    • تب
    • درد شکمی
    • حالت تهوع و استفراغ
    • ضعف
    • بی‌اشتهایی
 
چه کنیم؟
همیشه با خودتان یک بطری آب معدنی همراه داشته باشید. مصرف محصولات پروبیوتیک با تقویت سیستم ایمنی جلوی رشد باکتری‌های مضر را می‌گیرد. موز سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هاست و از ابتلا به اسهال جلوگیری می‌کند.
مدیر بازدید : 61 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
اگر کنجکاو هستید تا بدانید علت سفید شدن مو چیست
 
اگر کنجکاو هستید تا بدانید علت سفید شدن مو چیست

سفید شدن مو، موضوعی است که مخصوصا برای کودکان سئوال است. اگر کنجکاو هستید تا بدانید علت سفید شدن مو چیست، این مقاله را بخوانید. با وجود اینکه سفیدن شدن مو یک پدیده کاملا شایع در دوران میانسالی و پیری است، برخی از نوجوانان و جوانان نیز ممکن است سفیدی زودرس مو را تجربه کنند. این اتفاق موجب می‌شود به این فکر کنند که«چرا مو سفید می‌شود؟» پیش از آنکه به این سئوال پاسخ بدهیم، بیایید نگاهی به عوامل مرتبط با رنگ مو بیندازیم. سفید شدن مو، موضوعی است که مخصوصا برای کودکان سئوال است. اگر کنجکاو هستید تا بدانید علت سفید شدن مو چیست، این مقاله را بخوانید. با وجود اینکه سفیدن شدن مو یک پدیده کاملا شایع در دوران میانسالی و پیری است، برخی از نوجوانان و جوانان نیز ممکن است سفیدی زودرس مو را تجربه کنند. این اتفاق موجب می‌شود به این فکر کنند که«چرا مو سفید می‌شود؟» پیش از آنکه به این سئوال پاسخ بدهیم، بیایید نگاهی به عوامل مرتبط با رنگ مو بیندازیم.
 
رنگ مو از کجا می‌آید؟
 
ساقه، قسمتی از مو است که در خارج از پوست سر قرار گرفته یعنی همان قسمتی که می‌توانید با چشم آن را ببینید. اگر یک نخ موی خود را بکنید، لایه جزیی از بافت سفید رنگی را در قاعده آن مشاهده می‌کنید. این قسمت سفید رنگ را به عنوان فولیکول مو می‌شناسند. فولیکول مو حاوی رنگدانه‌هایی است که ملانوسیت نام دارند و ماده‌ای به نام ملانین تولید می‌کنند. ملانین همان عاملی است که به موی شما رنگ می‌دهد. بیشترین مقدار ملانین تولید شده تیره‌رنگ و مابقی آن به رنگ روشن است. زمانی که ملانوسیت، ملانین کمتری تولید می‌کند، همان وقتی است که رنگ مو روشن شده و مو به سفیدی می‌گراید.
 
چرا مو سفید می‌شود؟
 
اکنون که با اصول بیولوژیکی سفید شدن مو آشنا شدیم، بیایید نگاهی به فاکتورهای گوناگون موثر بر این پدیده بیندازیم.
 
عوامل ژنتیکی
 
ژن‌ها نقش مهمی را در تعیین ویژگی‌های مو، رشد و رنگ آن ایفا می‌کنند. اگر موهای پدر یا مادر شما یا هر دوی آنها‌(یا حتی پدربزرگ و مادربزرگ) در سنین جوانی سفید شده است، این احتمال وجود دارد که شما نیز با همین پدیده روبرو شوید. در چنین حالتی، هیچ کاری از دست شما بر نمی‌آید. تنها می‌توانید این رویداد را به عنوان بخشی از زندگی خود بپذیرید.
 
کمبود ویتامین
 
اگر شما از کمبود شدید ویتامین B12 رنج می‌برید، موهای شما سفید خواهند شد. مشکلات دیگری مانند کم‌خونی یا بیماری‌های غده تیرویید نیز به سفید شدن مو منجر می‌شوند. یک رژیم غذایی سالم، همان چیزی است که می‌تواند مشکل شما را کاهش دهد.
 
مواد شیمیایی
 
قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض مواد شیمیایی و آلاینده‌های مضر نیز می‌توانند به سفید شدن مو کمک کنند. در عین حال، استفاده مکرر از شامپوهای قوی، رنگ مو و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی ممکن است موجب سفیدی زودرس مو شوند.
 
استعمال دخانیات
 
از لحاظ علم پزشکی ثابت شده است که سیگار تاثیر مستقیم بر سفید شدن مو و ریزش آن دارد. تنباکو، نیکوتین و سایر مواد تشکیل‌دهنده سیگار، تاثیر شدیدی بر فرآیند تولید ملانین دارند که در نهایت به سفیدی مو منجر می‌شوند.
 
عوامل مرتبط با استرس
 
کسانی که زندگی پر جنب و جوشی دارند و پیوسته دچار استرس می‌شوند، بیشتر مستعد سفید شدن مو هستند. برقراری تعادل بین کار و زندگی، استراحت و خواب کافی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.
 
سفید شدن مو پدیده‌ای است که برای هر کسی اتفاق می‌افتد. تنها عده‌ای از مردم در سنین جوانی آن را تجربه می‌کنند، در حالی که سایرین در سال‌های بعد به آن دچار می‌شوند. امیدوارم این مطلب پاسخی به کنجکاوی شما بوده باشد و جواب خود را گرفته باشید.
مدیر بازدید : 83 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
برای اینکه دچار تب و بدن درد و عطسه نشویم
 
برای اینکه دچار تب و بدن درد و عطسه نشویم

پیشنهادهایی برای جلوگیری از تب و بدن درد و عطسه و سرفه

هوا سرد شده و بالاخره حتی آنهایی كه در مقابل پوشیدن لباس‌های گرم مقاومت می‌كردند، به این نتیجه رسیده‌اند كه بینی و صورت‌شان را با شال گرم و خوب بپوشانند و روزی چند تا لیمو شیرین بخورند مبادا دچار سرماخوردگی شوند. سرماخوردگی هم از آن بیماری‌های موذی است كه ناگهان سراغ آدم می‌آید و چند روزی همه كارها را تعطیل می‌كند.

یادتان نرود كه بهترین راه برای در امان ماندن از سرما خوردگی، رعایت نكته‌های بهداشتی است كه نسل سومی‌ها خیلی از اوقات به خاطر كم‌حوصلگی و بی‌دقتی آنها را فراموش می‌كنند. حرف بزرگ‌ترها را هم گوش كنید و چیزهای مقوی بخورید. امیدواریم با پیروی از این نكته‌های ساده، زمستان را به سلامت بگذرانید.

 

دستان‌تان را خوب بشویید: بیشتر ویروس‌ها و میكروب‌ها در اثر تماس مستقیم پخش می‌شوند. اگر ترشحات مخاطی بیمار اتفاقی روی لیوان آب، كنترل تلویزیون، تلفن، یا هر وسیله دیگری افتاده باشد و شما به همان وسایل دست بزنید، ویروس‌ها به دستتان منتقل می‌شوند. این عوامل بیماری‌زا ممكن است ساعت‌ها و حتی هفته‌ها روی دست شما زنده بمانند. پس سعی كنید مرتب دستان خود را بشویید. حتی اگر جایی برای دست شستن نداشتید، دست‌های خود را حداقل یك دقیقه محكم به هم بمالید تا در اثر حرارت ناشی از اصطكاك، ویرو‌س‌ها از بین بروند. ژل‌های پاك‌كننده دست هم می‌توانند این اثر را داشته باشند.

 

جلوی سرفه یا عطسه خود را با دست خالی نگیرید: از زمان بچگی به ما گفته شده كه موقع سرفه یا عطسه جلوی دهان خود را بگیریم. برای این كار از دستمال كاغذی استفاده كنید و بلافاصله آن دستمال را دور بیندازید. اگر احساس كردید عطسه یا سرفه شما بزودی خواهد آمد و دستمال ندارید، صورت خود را در جهتی كه كسی نباشد قرار دهید و در هوا عطسه كنید.

 

مایعات زیاد بنوشید: آب بدن را می‌شوید. از یك طرف تمام سموم را از بدن خارج می‌كند و از طرف دیگر محیط سالم‌تری برای فعالیت سلول‌های بدن از جمله سلول‌های ایمنی فراهم می‌كند. یك انسان بالغ به‌ طور طبیعی در طول روز به 8 لیوان مایع نیاز دارد. در ادامه برایتان پیشنهادهایی در مورد مایعات داریم كه حتما بخوانید.

 

حمام گرم را فراموش نكنید: با هفته‌ای 2 بار حمام گرم، می‌توان احتمال سرماخوردگی را به نصف كاهش داد. ورود بخار داغ به مجاری تنفسی در حمام، باعث نابودی ویروس‌ها در این مجاری می‌شود و احتمال بروز سرماخوردگی را كاهش می‌دهد.

 

در هوای تازه نفس بكشید: ورود هوای تازه به مجاری تنفسی، بخصوص در فصل سرما، اهمیت زیادی دارد. بخاری، شومینه و سیستم‌های هواساز گرم، باعث خشكی هوا می‌شوند و دستگاه تنفسی آماده ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود. از طرف دیگر، در هوای سرد تراكم جمعیت در فضاهای بسته بیشتر می‌شود كه گردش ویروس‌ها در هوای اتاق را افزایش می‌دهد. با تعویض هوای اتاق یا خروج از اتاق احتمال ورود ویروس‌ها به دستگاه تنفسی كمتر می‌شود. استفاده از بخور برای رفع گرفتگی بینی موثر است. برای این كار، 10 دقیقه سر را بر روی بخارات یك ظرف آب در حال جوشیدن بگیرید. بهتر است دستمال یا حوله‌ای را روی سر بگذارید و این عمل را 3 بار در روز تكرار كنید. می‌توان مقداری روغن منتول یا اوكالیپتوس به آب در حال تبخیر اضافه كنید تا عمل تنفس را تسهیل كند.

 

ورزش كنید: با ورزش ضربان قلب افزایش می‌یابد و خون بیشتری داخل رگ‌ها پمپ می‌شود. سرعت تنفس هم بیشتر می‌شود و اكسیژن خون افزایش می‌یابد. به این ترتیب، سلول‌های ایمنی از بین برنده ویروس‌ها هم بیشتر می‌شوند.

 

سیگار نكشید: سیگاری‌ها شدیدتر سرما می‌خورند. دود سیگار سیستم ایمنی را مختل و مخاط تنفسی را خشك می‌كند و بدن مستعد ابتلا به ویروس می‌شود. سیگاری‌ها خیلی هم دیر بهبود پیدا می‌كنند كه علت آن ضعف سیستم ایمنی است. یك نخ سیگار می‌تواند دستگاه تنفسی را به مدت 30 تا 40 دقیقه بی‌دفاع كند.

 

استراحت كنید: استراحت و آرامش فكری و بدنی باعث ترشح ماده‌ای به نام اینترلوكین در جریان خون می‌شود. این ماده یكی از مهم‌ترین عوامل محافظتی بدن در مقابل ویروس‌هاست. در فصل سرما سعی كنید حداقل 30 دقیقه در روز به آرامش كامل برسید.

 

پاهایتان را گرم نگه دارید: با گرم نگه داشتن پاها، روال طبیعی گردش خون در بدن، بهتر حفظ می‌شود و سیستم ایمنی بدن بهتر كار خواهد كرد. فراموش نكنید كه با آغاز فصل سرما، بدن نیز باید به این تغییر عادت كند و خود را با شرایط آب‌ و هوایی پاییز و زمستان تطبیق دهد. بنابراین از هوای سرد وحشت نكنید.

 

جاهای شلوغ نروید: از تردد در مكان‌های بسته و پرجمعیت خودداری كنید. بعلاوه، یادتان باشد كه كمی پیاده‌روی بسیار مفیدتر از تردد با وسایل نقیله عمومی است. اما اگر مجبورید مسیرهای طولانی را با وسایل نقلیه عمومی طی كنید، حتما چندین بار در روز دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.

 

چی بخوریم وقتی سرما خوردیم؟

ـ‌ویتامین C: پرتقال، گریپ فروت، انواع توت، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی، سیب‌زمینی و سبزیجات برگ سبز از قبیل انواع كلم.

 

ویتامین B: غلات سبوس‌دار و حبوبات و منابع غذایی خوب یكی از ویتامین‌های گروه B به نام پانتوتنیك اسید هستند.

 

آهن و آلیسین: سیر

 

امگا 3: ماهی قباد، قزل‌آلا، ساردین و ماهی‌های روغنی، تخم‌كتان، دانه كدو حلوایی و روغن شاه دانه

 

امگا 6: دانه كنجد، تخمه كدو حلوایی و آفتابگردان

 

ویتامین A: جگر، انواع ماهی از جمله قزل‌آلا، قباد و شاه ماهی، كره و تخم‌مرغ، هویج، انبه، سیب زمینی، زردآلو، كدو حلوایی و سبزیجات سبز تیره

 

پروتئین: ماهی، مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، لبنیات، حبوبات، مغزها، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار

 

ویتامین B6 و پانتوتنیك اسید: گوشت، شیر، غلات و حبوبات

 

اسید فولیك: غلات صبحانه (برشتوك)، نان و عصاره مخمر، چغندر، لوبیا چشم بلبلی و انواع كلم

مدیر بازدید : 84 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
اینگونه پستانک را از کودکتان بگیرید 
   
گرفتن پستانک از کودک,پستانک گرفتن از کودک
دادن پستانک به نوزاد (در صورتی که شما آگاهانه تشخیص می دهید که به نفع اوست نه به نفع خودتان!) اشکالی ندارد ولی نباید جایگزین شیردادن و نوازش کردن نوزاد شود.
این کاملا به شما و نوزاد شما بستگی دارد. نوزادان عاشق مکیدن هستند. از نوزادان در حال مکیدن شست در داخل رحم عکس گرفته اند. ولی اکثر نوزادان با خوردن شیر و با حرکت گهواره کاملا راضی می شوند و هرگز به پستانک نیاز نخواهند داشت.
 
نوزادی که به نظر می رسد تمایل داشته باشد بلافاصله پس از خوردن شیر مجدداً پستان بگیرد (البته در صورتی که حداقل به مدت ۱۰ دقیقه صدای بلعیدن شیر شنیده شود و مطمئن باشید که سیر است) یا یک شیشه دیگر را مصرف کند ممکن است احتیاج به مکیدن چیز دیگری داشته باشد.
چنین نوزادی با پستانک راضی خواهد شد. دادن پستانک به نوزاد (در صورتی که شما آگاهانه تشخیص می دهید که به نفع اوست نه به نفع خودتان!) اشکالی ندارد ولی نباید جایگزین شیردادن و نوازش کردن نوزاد شود.
 
بعضی از والدین از تصور اینکه یک کودک ۳ ساله با پستانک دور خانه راه برود خوششان نمی آید. ولی در صورتی که شما آگاهانه تصمیم گیری کنید و فقط وقتی که نوزادتان واقعاً به پستانک احتیاج دارد، در اختیارش قرار دهید، بعید است که وابستگی شدید به آن پیدا کند.
 
وسیله ای اضافی برای نوزادانی که زودتر از موقع بدنیا می آیند
اگر نوزاد شما زودتر از موقع دنیا آمده است ممکن است پستانک به نحو غیرمنتظره ای برایش سودمند باشد. بعضی از تحقیقات نشان می دهند که نوزادان نارس که پستانک می مکند بهتر رشد می کنند.
 
آیا استفاده از پستانک در کودکی که با شیرمادر تغذیه می شود ذهن او را مشوش می کند؟
اگر نوزاد را با شیر مادر تغذیه می کنید بهتر است از مصرف پستانک اجتناب ورزید تا وقتیکه نوزاد یاد بگیرد که خوب به سینه بچسبد و آنرا بمکد و شیر شما نیز کافی باشد.
از آنجا که پایه پستانک از سینه شما باریک تر است اگر نوزاد قبل از عادت کافی به سینه مادر پستانک بمکد ممکن است ذهنش مشوش شود.
 
آیا استفاده از پستانک با تکامل دندانها تداخل عمل دارد؟
احتمال آنکه کودک شما آن قدر پستانک بمکد تا تکامل صحیح دندانهایش را مورد تهدید قرار دهد بسیار کم است زیرا دندانهای دائم معمولاً تا حدود ۵ -۶ سالگی ظاهر نمی شوند.
بررسی ها نشان می دهد که نوزادان بهتر است به پشت بخوابند نه به پهلو، همچنین دیده شده که استفاده از پستانک از مرگ ناگهانی نوزادان جلوگیری می کند.
مرگ ناگهانی نوزادان در اولین سال زندگی، سومین علت مرگ و میر نوزادان در آمریکا است که سالانه موجب مرگ بیش از ۲۵۰۰ نوزاد می شود.
خوابیدن به پهلو حالتی بی ثبات است و احتمال اینکه نوزاد بچرخد و روی شکمش بخوابد زیاد است که این حالت برای نوزاد ایجاد خطر می کند.
هنوز علت مشخصی برای مرگ ناگهانی نوزادان یافت نشده ولی خوابیدن به پهلو یا روی شکم، خوابیدن روی سطح نرم، سیگار کشیدن در دوران بارداری، حاملگی در سن پایین و تولد نوزاد با وزن کم، همگی از عواملی هستند که خطر ایجاد مرگ ناگهانی نوزادان را افزایش می دهند. در بررسی های جدید نیز مشاهده شده که استفاده کودک از پستانک نیز به دلایلی ناشناخته این خطر را کم می کند.
 
چطور پستانک را از کودک بگیریم؟
برای گرفتن پستانک از کودک این نکات را رعایت کنید :
سعی کنید زمان دسترسی به پستانک را کاهش دهید و به شب ها و زمان خواب محدود کنید، سپس به تدریج کودک را قانع کنید که تا بدون آن بخوابد.
 
کودکتان را وادارید که پستانک را با یک بازی، کتاب یا اسباب بازی که لذتبخش تر و خلاق تر است معاوضه کند.
 
کودک را وادارید که وقتش را با دیگر کودکانی بگذراند که دیگر از پستانک استفاده نمی کند.
 
به کودک توضیح دهید که پستانک مربوط به دوران بچگی است و اکنون که او بزرگ تر شده است دیگر به آن نیازی ندارد.
مدیر بازدید : 119 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
راه های انتقال و تشخیص ایدز
ایدز,راههای تشخیص ایدز,راههای انتقال بیماری ایدز
راه های انتقال و تشخیص ایدز
ایدز یا AIDS مخفف کلمه "ACQUIRED IMMUNE DEFICIENCY SYNDROME" به معنای "سندرم نقص اکتسابی ایمنی" است. ایدز در اثر اختلال عملکرد ایمنی سلولی و هومورال رخ می‌دهد و به دنبال آن بیمار درمقابل انواع عفونت‌ها و سرطان‌ها بی‌‌دفاع شده و در نهایت منجر به مرگ فرد می‌شود. انسان‌های مبتلا حتی در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌های بسیار سبک هم نمی‌توانند مقاومت کنند.
ایدز در آغاز در بین مردان هم‌جنس باز فعال از نظر جنسی و افراد معتاد به داروهای وریدی در ایالات متحده شناسایی شد و تا سال 1985مردان هم‌جنس باز، عامل انتقال سه چهارم موارد ایدز بودند. در ایران اولین مورد ایدز، در یک کودک 6 ساله در سال 1366 مشاهده شد. وی از فرآورده‌های خونی وارداتی به کشور استفاده می‌کرد و از آن زمان به بعد انجام آزمایش خون برای استفاده کنندگان از فرآورده‌های خونی اجباری شد.
عامل بیماری ایدز، ویروسی از خانواده رترو ویروس‌ها به نام ویروس نقص ایمنی انسان (HIV) HUMAN IMMUNODEFICIENCY VIRUS است و هنوز واکسن یا درمان موثری برای آن وجود ندارد.
 
راه‌های انتقال ویروس ایدز
1- از راه خون و فرآورده‌های خونی آلوده: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از فرآورده‌های خونی از جمله پلاسما، گلبول قرمز متراکم، فاکتور انعقادی، خون کامل و پلاکت می‌توانند باعث آلودگی شوند و آلبومین و گاماگلوبولین خطر آلودگی ندارد.
2- پیوند نسج آلوده
3- استفاده مجدد از سرنگ و سرسوزن‌های استفاده شده: این عامل انتقال به‌خصوص در معتادان تزریقی، عامل مهم انتشار بیماری است.
4- استفاده از لوازم پزشکی و دندان‌پزشکی استریل نشده و آلوده
5- استفاده از ابزار مشترک جهت خال‌کوبی، ختنه، سوراخ کردن گوش، حجامت و ...
6- استفاده از تیغ سلمانی مشترک

7- تماس جنسی دو فردی که یکی از آن‌ها آلوده به ویروس باشد. توجه داشته باشید که سن، جنس، نژاد و رنگ تأثیری در انتقال بیماری ندارد.برخلاف جداسازی ویروس ایدز از بسیاری از ترشحات بدن مانند خون، ترشحات جنسی مردان و زنان، بزاق، ادرار، اشک، عرق، شیرمادر و مایع مغزی نخاعی و ... ، سرایت در اثر تماس با همه آن‌ها صورت نمی‌گیرد و فقط خون، ترشحات جنسی و شیرمادر، عامل انتقال هستند.

8- انتقال از مادر به کودک: احتمال انتقال بیماری قبل از زایمان، در حین زایمان و پس از زایمان از مادر آلوده به فرزند وجود دارد. البته انتقال در حین بارداری و وضع حمل از زمان بعد از زایمان بیشتر است. حدود 45- 20 درصد مادرانی که آلوده هستند، عفونت را به فرزندان خود منتقل می‌کنند. هم‌ چنین ثابت شده است، که شیر مادران آلوده می‌تواند سبب انتقال ویروس از مادر به فرزند باشد.امروزه در اکثر کشورهای دنیا خون و فرآورده‌های خونی را از نظر آلودگی به ویروس ایدز، مورد بررسی قرار می‌دهند. متأسفانه در کشور ما انتقال بیماری در میان استفاده کنندگان از سرنگ‌های مشترک (معتادان تزریقی) میزان قابل توجهی از انتقال در سال‌های اخیر را به خود اختصاص داده است.
 
سیر بیماری، علایم و تظاهرات بیماری:
از زمان ورود عامل بیماری به بدن تا شروع علایم بیماری، مدت زمانی طول می‌کشد که به این مدت، دوره نهفتگی یا کمون یا بدون علامت گویند. این دوره به طور دقیق مشخص نیست، ولی فاصله ی زمان بین شروع عفونت تا ظهور بیماری از 6ماه تا 5 سال و حتی 10 سال می‌تواند باشد. دوره کمون طولانی از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا ممکن است ویروس در طی این مدت به جامعه راه یافته و علایم بالینی وقتی شناخته و ظاهر شود که ویروس میزان وسیعی از جامعه را آلوده کرده باشد، زیرا در طی دوره کمون افراد آلوده از نظر ظاهری به هیچ وجه قابل تشخیص نیستند، ولی می‌توانند بیماری را انتقال دهند. از زمان ورود عامل بیماری به بدن تا شروع علایم بیماری، مدت زمانی طول می‌کشد که به این مدت، دوره نهفتگی یا کمون یا بدون علامت گویند. این دوره به طور دقیق مشخص نیست، ولی فاصله ی زمان بین شروع عفونت تا ظهور بیماری از 6ماه تا 5 سال و حتی 10 سال می‌تواند باشد.بیماری در 4 مرحله تظاهر پیدا می‌کند، که البته همه آن‌ها به‌طور الزامی در افراد آلوده مشاهده نمی‌شود.

1- مرحله حاد عفونت که یک هفته بعد از آلودگی ایجاد می‌شود و حدود 12- 6 هفته یا بیشتر طول می‌کشد. فرد آلوده، علایم عمومی مثل تب، سردرد، بی‌اشتهایی، درد مفاصل، بزرگ شدن غدد لنفاوی، گلودرد و ... دارد که اغلب در این مرحله بیماری تشخیص داده نمی‌شود. این علایم 2- 1 هفته بعد از بین می‌روند. این علایم به طور کامل مشابه بیماری‌های عفونی مثل سرماخوردگی و ... بوده و به همین علت تشخیص بیماری در این مرحله به ندرت امکان‌پذیر است.
2- مرحله بدون علامت
3- مرحله عمومی پیش رونده
4- کمپلکس ایدز: عوارض مشخص این دوره که آخرین مرحله بیماری است شامل تب بیشتر از یک ماه، اسهال، کاهش وزن به میزان ده درصد، بی‌حالی، تعریق شبانه، خستگی و ... است. در نهایت به دلیل نقص کامل سیستم ایمنی، شخص مستعد ابتلا به انواع عفونت‌ها، سرطان‌ها و... می‌شود.
 
 
راه‌های تشخیص بیماری ایدز:
آزمایش‌های تشخیصی نباید فقط در کسانی که در معرض بیشتر خطر هستند، مثل معتادان تزریقی، بیماران هموفیلی، دریافت کنندگان خون، همسر و فرزندان فرد آلوده به HIV، هم‌جنس بازان، افراد بی‌بند وبار جنسی، کارکنان موسسات بهداشتی- درمانی و پرنسل آزمایشگاه‌ها انجام شود، بلکه بهتر است در افراد مختلف انجام شود تا اطمینان کافی از سلامت حاصل شود. آزمایش باید در محیطی محرمانه و سازگار با قوانین اجتماع انجام پذیرد. مشاوره قبل و بعد از آزمایش نیز باید انجام شود تا اطمینان افراد به اهمیت و عواقب نتایج تست بیشتر شود.

تشخیص عفونت با کشف آنتی‌بادی سرمی بر علیه عامل ایجادکننده بیماری (HIV) به‌ وسیله روش ELISA انجام می‌شود. این روش در کشف آنتی بادی HIV بسیار حساس است، اما افرادی که به تازگی آلوده شده‌اند،ممکن است آنتی‌بادی منفی باشند، به عبارتی امکان دارد تست در اوایل بیماری با وجود حساسیت بالا به خطا، منفی گزارش داده شود. در افرادی که مشکوک به آلودگی بوده ولی جواب آزمایش آن‌ها منفی است، باید آزمایش مجدد در هفته 6، ماه 3 و ماه 6 انجام شود. آزمایش‌های ELISAکه به خطا، مثبت گزارش شوند (بدون وجود آلودگی با HIV) بسیار نادر است و در صورت رخ دادن، در مبتلایان به اختلالات خود ایمنی ممکن است دیده شود.

در شیرخوارانی که از مادران آلوده به عفونت HIV به دنیا آمده‌اند و مادران آن‌ها درمان ضد‌ ویروسی دریافت نکرده‌اند، 20 تا 30 درصد احتمال ابتلا به عفونت وجود دارد. اما باید توجه داشت که در تمام این کودکان به علت وجود آنتی‌بادی ضد ویروس مادری در گردش خون، تست ELISA مثبت خواهد بود. آنتی‌بادی‌های مادری در 6 ماهگی ناپدید می‌شوند و مثبت بودن تست ELISA بعد از 6 ماهگی، موید آلودگی شیرخوار است.برای تشخیص زود هنگام عفونت می‌توان از روش‌های حساس بررسی RNA ویروس در پلاسما یا روش کشف آنتی‌ژن HIV P24(PCR) در گردش خون استفاده کرد.

مدیر بازدید : 98 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)
6 سوالی که درباره کفش ها می پرسند
راهنمای خرید کفش,خرید انواع کفش
پا به خودی خود، خيلی خوب و بدون دردسر رشد می‌کند و مشکلی برايش پيش نمی‌آيد و بيشتر مشکلات مربوط به پا در به دليل نوع کفش آنهاست.

1- چرم بهترین جنس است؟
 بهترین جنس برای کفش، چرم است. در كفش‌های چرمی، پا كمتر عرق می‌كند. کفش‌هایی با جنس پلاستیکی یا حتی پارچه‌ای، اگر از مارک‌های معروف هم باشند، مناسب نیستند. چون هم تمیزکردنشان سخت است و هم پا در آنها احساس راحتی نمی‌کند.

2- پاشنه‌ بلند کمردرد می آورد؟
 بهتر است كفش 2-1 سانتی‌متر پاشته داشته باشد ولی پوشیدن این نوع كفش‌ها باعث پادرد می‌شود و احتمال پیچ‌خوردگی را بالا می‌برد. احتمال بدشكل شدن پا هم وجود دارد. یكی از علل انحراف شست پا ، بیرون‌زدگی استخوان كنار پا ، سوار شدن انگشتان روی هم و... می‌تواند پوشیدن كفش نامناسب و پاشنه‌دار باشد.مهم‌تر آنكه پوشیدن كفش‌های پاشنه‌دار احتمال بروز آرتروز در مفصل زانو را بیشتر می‌كند.

3- بهتر است بچه ها کفش ساق‌دار بپوشند یا بدون ساق؟
وقتی بچه کفش ساق‌دار نپوشد، خودش سعی می‌کند بیشتر تعادلش را حفظ کند و به این ترتیب، عضلاتش قوی‌تر می‌شود و امکان بر هم خوردن تعادل او هنگام راه‌رفتن و پیچ‌خوردن پایش هم کمتر می‌شود. اگر همیشه کفش ساق‌دار پای بچه باشد، تعادل موقع راه‌رفتن را یاد نمی‌گیرد.
 شاید بتوان گفت همانطور که بچه تا زمین نخورد، راه‌رفتن یاد نمی‌گیرد، تا کفش ساده هم نپوشد، برقرارکردن تعادل هنگام راه‌رفتن را نخواهد آموخت! از طرف دیگر، وقتی پای بچه پیچ می‌خورد که یک نیروی اضافه به آن وارد شود و نتواند تعادلش را حفظ کند.
 حالا اگر کفش ساق‌دار برای فرزندمان تهیه كنیم، این نیروی اضافی به زانوی او وارد می‌شود و ممکن است در درازمدت مشکلات بسیار بزرگ‌تری برای زانوهای او پیش بیاید. اگر کفش ساده پای بچه باشد، شاید بتواند به هر ترتیب تعادلش را حفظ کند و آسیبی به مچ یا زانویش هم نرسد.

4- كفش جا باز نمی‌كند؟
 حتما برایتان پیش آمده که هنگام خرید کفش، به فروشنده بگویید کفش برایتان کمی تنگ است و فروشنده ادعا ‌کند این کفش بعد از مدتی جا باز می‌كند. فراموش نكنید توجیهی برای باز شدن کفش وجود ندارد و کفش باید از همان روز اول در پای شما راحت باشد. چون بعد از مدتی پا و كفش شما به تعادل می‌رسند، پا هم می‌تواند تغییر شكل دهد و فرم كفش را به خود بگیرد. كفش مناسب كفشی است كه دقیقا اندازه پا باشد و بعد از مدتی تغییر نكند.

5- پابرهنه ها زودتر راه می افتند؟
 تحقیقات نشان داده‌اند که هرچه بچه‌ها بیشتر پابرهنه بمانند، زودتر راه می‌افتند! حتی خیلی از متخصصان می‌گویند بچه‌هایی هم كه راه می‌روند، باید فقط بیرون از منزل و آن هم برای محافظت از پایشان کفش بپوشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید پژوهشگران به تازگی قبیله‌ای را در هند مورد بررسی قرار داده‌اند که در آن افراد تا سن 17 یا حتی 20 سالگی هم کفش نمی‌پوشند و ثابت شده است مشکلات مربوط به پا مانند صافی کف پا یا انحراف انگشت شست پا در آنها بسیار کمتر از آمریکایی یا اروپایی‌هاست که از سنین خیلی كم کفش به پا می‌كنند. بنا بر نتایج این تحقیق، متخصصان اعلام کردند پا به خودی خود، خیلی خوب و بدون دردسر رشد می‌کند و مشکلی برایش پیش نمی‌آید و بیشتر مشکلات مربوط به پا در کودکان به دلیل نوع کفش آنهاست.

6- آیا پوشیدن صندل توصیه می‌شود؟
به‌نظر نمی‌رسد که پوشیدن چنین کفش‌هایی ضرر داشته باشد، اما توجه به 2 نکته مهم است؛ اول اینکه گاهی کفش صندل بدون جوراب باعث ایجاد خراشیدگی پا در اثر برخورد با زمین و سنگریزه‌ها می‌شود و دوم اینکه امکان لیزخوردن پا در صورت پوشیدن صندل با جوراب، بیشتر از وقتی است که کفش‌های پوشیده را با جوراب به پا ‌کنید.
مدیر بازدید : 60 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)
نکته های مهم برای خرید کفش
فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت است به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید اقدام به خرید کفش کرد.

مناسب بودن یک کفش صرفا به این نیست که سایز عددی آن با پای فرد بخواند بلکه باید در انتخاب کفش به فرم پا توجه کرد چه بسا که برخی از کفش‌ها با وجود اینکه از نظر سایز مشکلی ندارند اما از نظر فرم با پای فرد همخوانی نداشته باشند و باعث بروز مشکلات شوند.

فرم پاهای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است لذا باید قالب کفش با آن همخوانی داشته باشد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان کفش جا باز نمی‌کند.

فرم پا در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می‌شود که باید به آن توجه کرد. دسته نخست کسانی هستند که انگشت شصت پای آن‌ها بزرگتر است و بقیه انگشت‌ها به ترتیب کوچک می‌شوند اما دسته دوم کسانی هستند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است. دسته سوم کسانی هستند که انگشت‌های یکسانی دارند و تمام سرانگشتان به یک اندازه هستند.

با توجه به اندازه انگشتان نوع قالبی که برای پا معین می‌شود متفاوت است اما در کنار این مساله توجه به عرض پا نیز مهم است.

عرض پا یک مساله مهم است که در تمام دنیا به آن توجه می‌شود ، عرض پا مساله‌ای است که علاوه بر سایز و قالب به آن توجه می‌شود اما متاسفانه در ایران حتی برای برندهای خارجی که وارد کشور می‌شوند این مساله لحاظ نمی‌شود و کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

در تمام دنیا کفش بر اساس فرم و عرض پا در کنار سایز بندی ارائه می‌شود البته در ایران هم برخی از فروشندگان علم این کار را دارند و با مشاوره دادن این مشکل را رفع می‌کنند اما تعداد این افراد متخصص بسیار کم است.

آیا برای طراحی کفش در ایران این سه فرم پا لحاظ می‌شود؟ قالب‌ها تحت این عناوین نیستند اما تولید انجام می‌شود منتها مساله اینجاست که انتخاب کفش‌ها باید با علم خود خریدار صورت گیرد.

کسانی که انگشت‌های بلندتری دارند باید از کفش‌های کشیده استفاده کنند تا امکان حرکت برای انگشتان پا ایجاد شود بالعکس کسانی که پاهای پهنی دارند بهتر است از کفش‌های گرد استفاده کنند.

راهنمای خرید کفش, اصول خرید کفش

کفش پاشنه بلند تا میزان زیادی غیر استاندارد است زیرا در این حالت پنجه پا مجبور به تحمل وزن فرد می‌شود در حالیکه برای حالت عادی این پاشنه پا است که 75 درصد وزن بدن را تحمل می‌کند.
گر چه کفش پاشنه بلند در هیچ حالتی توصیه نمی‌شود اما بهتر است افراد از نمونه‌هایی استفاده کنند که انگشت‌های پا را به یکدیگر نچسباند و امکان حرکت به فرد بدهد.

علت خستگی مفرط کفش‌های داخلی نظیر کالج چیست ؟ کفش کالج جزء نمونه‌های راحت و سبکی است که با اغلب فرم پاها سازگار است اما مشکل اینجاست که زیره این کفش‌ها مناسب نیست یعنی آن ضخامت استاندارد در این نوع کفش‌ها لحاظ نشده است.

راهنمای خرید کفش, اصول خرید کفش

زیره مناسب یک کفش باید حداقل یک سانت ضخامت داشته باشد اما متاسفانه اغلب کفش‌های داخلی اینگونه نیست. به خصوص در کفش کالج این ضخامت رعایت نشده است زیرا مساله کاهش هزینه و سبک ماندن کار در اولویت بوده است.
 
صنعت این بخش در کشور ضعیف است و عمدتا از جنس PVC در ساختار این نوع کارها استفاده می‌شود که انعطاف کم و سنگینی بیشتری نسبت به سایرین دارد.

در تمام دنیا از لاسیتک در قسمت‌هایی از کفش استفاده می‌شود تا مشکل ضخامت زیره و انعطاف آن رفع شود. استفاده از لاسیتک کمی بر وزن کار می‌افزاید اما پروسه طولانی‌تری در تولید به همراه دارد.

برای طراحی کفش استاندارد ابتدا یک طراح صنعتی نیاز است. طراح صنعتی کسی است که ایده بدهد و طراحی ترسیمی بداند در مرحله بعد نیازمند کسی هستیم که دانش ارگونومیک و بهداشت صنعت را بداند البته اگر یک طراح صنعتی بخواهد می‌تواند در این عرصه دانش کافی را کسب کند اما دروس دانشگاهی به تنهایی برای این بخش کافی نیست.

بعد از حضور این متخصصین وارد پروسه تولید و حوزه کفاشی می‌شویم که خود مباحثی جداگانه به دنبال دارد.

راهنمای خرید کفش, اصول خرید کفش

درباره دلایل عدم تولید کفش تخصصی ورزشی در کشور : در ایران افراد متخصص و با علم این کار حضور دارند اما دلیل اینکه اغلب کفش‌های ورزشی تولیدی ایران قابلیت حرفه‌ای برای استفاده ورزشی ندارند این است که مهندسی لازم در کشور وجود ندارد به این معنا که سرمایه گذاری کلان اتفاق نیافتده است.

بهترین خرید کفش ، بهتر است هر فردی برای خرید کفش زمان مناسب را بداند و بعد از ظهرها برای خرید کفش اقدام کند زیرا در طول روز به دلیل فعالیت و ایستادن قسمت تحتانی بدن بزرگتر می‌شود.
مدیر بازدید : 87 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)
کارهایی که ممکن است شما را راهي بيمارستان کند
 
پیشگیری از بیماریها,عطسه
کارهایی که ممکن است شما را راهي بيمارستان کند
چند روزي بود که ستون مهره هايش درد مي کرد، هرچه بررسي کرد، نتوانست علت آن را بيابد، مجبور شد با متخصص ارتوپد مشورت کند. آزمايش ها، عکس و ... مشکلي را نشان نمي داد، در نهايت متوجه شدعطسه هاي ناگهاني وي باعث ايجاد اين مشکل شده است.
در مطلبي خوانده بود که زني در انگلستان نيز پس از يک عطسه ناگهاني تقريبا به مدت ۲سال زمين گير شده است.محققان مي گويند عطسه ناگهاني فشار ۳۸درصدي روي ستون مهره ها ايجاد مي کند در حالي که نشستن طولاني مدت فشار روي ستون مهره ها را ۲ تا ۳برابر افزايش مي دهد.
چند کار ممکن است شما را راهي بيمارستان کند که عبارت است از :
پوشيدن شلوارهاي تنگ؛
استفاده از شلوارهاي بيش از حد تنگ روي اعصاب قسمت هاي بالاي ران فشار وارد و جريان خون به پاها را قطع مي کند و به اختلالي به نام «مرالجيا پارستيتکا» «Meralgia Paresthetica» منجر مي شود و علايم آن بي حسي در پاها و کف پاها و احساس سوزش در قسمت خارجي ران است. متخصصان پوشيدن شلوارهاي گشاد به ويژه در قسمت هاي ران پا را توصيه مي کنند.
 
افراط در مصرف آب
اگرچه آب مايه حيات است و ۶۶ درصد بدن هر انسان از آب تشکيل شده، مصرف آب زياد، باعث رقيق شدن سديم، آهن و مواد کاني و مغذي خون مي شود. رقيق شدن بيش از حد آن ها يک حالت سمي به نام «هيپوناترمي» ايجاد مي کند که عوارض آن سردرد، استفراغ، سرگيجه و حتي مرگ است.اگرچه اين حالت ها نادر است اما در ورزشکاران که آب زياد مصرف مي کنند ديده مي شود.
بيش از حد پر کردن کيف پول
متخصصان پر کردن کيف با پول و کاغذ را که در جيب پشت نيز قرار مي گيرد، منع مي کنند. نشستن مداوم روي کيف به ستون فقرات و عصب سياتيک فشار مي آورد و باعث مشکلاتي چون سياتيک و ديسک فتقي مي شود. علاوه بر قرار ندادن کيف در جيب پشت شلوار يا کم کردن محتويات آن، ورزش هاي قسمت پايين کمر نيز مفيد واقع خواهد شد.
استفاده از دمپايي هاي لاانگشتي
دمپايي هاي لاانگشتي، استاندارد نيست و براي کنترل آنها هنگام راه رفتن به وارد آوردن فشار روي شست پا نياز است که اين امر مي تواند به درد تاندون ها در کف پا منجر شود. با پوشيدن اين دمپايي ها راه رفتن نيز تغيير پيدا مي کند به طوري که مشکل زانو و لگن براي فرد پيش مي آيد.
ورزش هاي شديد
چند سال پيش تعدادي از فوتباليست ها در ايوداي آمريکا بر اثر افراط در ورزش بستري شدند.اغلب آن ها دچار «رابدوميوليز» شدند، زيرا با انجام ورزش هاي سنگين، بافت ها مي شکند و پروتئين به جريان خون نشت پيدا مي کند و کليه ها دچار مشکل مي شود. پس هنگام ورزش اگر احساس کرديد که عضله ها در حالت انفجار قرار دارند، از ورزش کردن دست برداريد.
عطسه هاي نادرست
مردي ۳۸ ساله که هنگام عطسه کردن دهان و بيني خود را گرفت دچار آسيب ديدگي در ناحيه حنجره شد اين کار وي به قدري به گلوي او فشار وارد کرد که باعث سوراخ شدن تار صوتي او شد. براي پيش گيري از چنين عوارضي هنگام عطسه کردن حداقل دهان يا بيني را باز نگه داريد.
مدیر بازدید : 103 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)

تشخیص آلزایمر از طریق راه رفتن

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد: سرعت راه رفتن افراد و میزان شکایتی که از ضعف در قدرت حافظه خود دارند می‌تواند در تشخیص اولیه بیماری زوال عقلی کمک کننده باشد.

 متخصصان دانشگاه یشیوا در این بررسی جدید به مطالعه روی حالت حرکت افراد پرداخته و پرسش‌های کوتاهی را در مورد توانایی شناختی آنان مطرح کردند.
 تشخیص آلزایمر از طریق راه رفتن
محقق ارشد این مطالعه گفت: با این شیوه می‌توانیم افراد بیشتری را که در معرض ابتلا به زوال عقلی هستند شناسایی کنیم چرا که به انجام آزمایش‌های پیچیده نیازی ندارد و لازم نیست توسط یک متخصص اعصاب تشخیص داده شود.
در این بررسی محققان به مطالعه روی ۲۲ تحقیق که مجموع ۴۸۱۲ نفر در آن‌ها شرکت داشتند پرداخته و توانایی راه رفتن در آنان را مورد بررسی قرار داده و این روند را مدت ۱۲ سال ادامه دادند تا مشخص شود کدام یک از آنان به زوال عقلی مبتلا شده‌اند.
با این غذاها آلزایمر نمیگیرید!!!
به نقل از خلیج تایمز، به گفته محققان افرادی که در توانایی شناختی و حرکتیشان مشکل وجود داشت دو برابر بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به زوال عقلی بودند.
مدیر بازدید : 79 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
آرایش دائم با متد جدید میکروپیگمنتیشن جایگزین تاتو (بدون درد و خونریزی)

آرایش دائم با متد جدید

میکروپیگمنتیشن جایگزین تاتو (بدون درد و خونریزی)

تفاوت آرایش دائم با روش میکروپیگمنتیشن و تاتو در چیست؟
میکروپیگمنتیشن به فرآیند کاشت رنگدانه های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت اطلاق می شود. این تکنیک علاوه بر کاربردهای زیبایی، در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد. برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن بر روی بدن استفاده می شود، میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می شود که در نتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می آورد.
 
 تاتو ابرو,دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو,میکروپیگمنتیشن لب
میکروپیگمنتیشن روشی ایمن وبهداشتی،جایگزین تاتو
 تاتو ابرو,میکروپیگمنتیشن ابرو
آرایش چهره و بازسازی طبیعی صورت بدون درد و خون ریزی
 
 اما دقت کنید که میکروپیگمنتیشن را به شرط سلامت وایمنی انجام دهید و به خاطر بسپارید که برای انجام موفق میکروپیگمنتیشن نکات زیر باید رعایت شود :
 
1 - دستگاه میکروپیگمنتیشن:
 
 اهمیت کیفیت دستگاه را برای انجام یک میکروپیگمنتیشن خوب دست کم نگیرید. طراحی مناسب و ارگونومیک هندپیس با وزن کم و حداقل لرزش به پیگمنتر کمک می کند تا طرح خود را به بهترین نحو بر روی چهره شما پیاده نماید. یک هندپیس نامناسب مانعی جدی برای انجام هنرمندانه میکرو پیگمنتیشن می باشد. قابلیت تنظیم دقیق سرعت و عمق نفوذ سوزن، پیگمنتر را قادر خواهد نمود تا با ظرافت کامل و دقت بسیار رنگ ها (پیگمنت ها) را در زیر پوست قرار دهد. اکثریت دستگاه ها قابلیت تنظیم دقیق سرعت را ندارند، یا اگر هم دارند تنها یک عملکرد صوری است و تأثیر چندانی در نتیجه کار ندارد. عدم امکان تنظیم عمق نفوذ نیز در بسیاری از دستگاههای میکروپیگمنتیشن بی کیفیت ظرافت عملکرد پیگمنتر را تحت الشعاع خود قرار میدهد.
 تاتو ابرو,میکروپیگمنتیشن ابرو,میکروپیگمنتیشن لب
آرایش دائم ابرو ، چشم ولب بدون درد وخون ریزی با دستگاه های میکروپیگمنتیشن
 
2 - سوزن یا کارتریج ؟
 
سوزن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در کیفیت میکروپیگمنتیشن محسوب می گردد. استفاده از سوزن مشترک برای چند فرد و حتی استفاده از یک سوزن برای یک فرد در چند جلسه میتواند صدمات جبران ناپذیری را برای سلامت فرد ایجاد نماید. امروزه در دستگاههای میکروپیگمنتیشن به جای سوزن از کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود. اما توجه داشته باشید که تنها استفاده از کارتریج به جای سوزن، ایمنی و سلامت شما را تضمین نخواهد کرد، بلکه باید کارتریج استاندارد، استریل و ایزوله بوده تا به هیچ عنوان خون، لنف و مایعات بدن از داخل کارتریج به داخل هندپیس راه پیدا ننماید. برای این کار در کارتریج های استاندارد از نوع خاصی از واشر ارتجاعی به نام ممبران استفاده می شود که مانع از ترشح و انتقال رنگ و مایعات لنفی از کارتریج به داخل هندپیس می گردد. توجه داشته باشید که در صورت ترشح رنگ و مایعات لنفی به داخل هندپیس احتمال انتقال عفونت و ویروسهای هپاتیت و ایدز به افراد دیگر به شدت بالا خواهد رفت. در صورتی که داخل کارتریج بجای ممبران پلاستیکی، فنر فلزی مشاهده می کنید بدانید که این کارتریج ایزوله نبوده و به هیچ وجه ایمن نیست. نکته دیگر آنکه سوزن کارتریج های استاندارد کاملا تیز بوده و با حداقل تخریب بافت، کاشت رنگدانه ها را به نحو مناسبی انجام میدهند.
 
 سوزن تاتو ابرو, کارتریج میکروپیگمنتیشن
ساختارکارتریج ایمن و استاندارد میکروپیگمنتیشن
 
3- رنگ میکروپیگمنتیشن :
 
انتخاب رنگ مناسب برای میکروپیگمنتیشن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورت استفاده از رنگهایی که بر اساس اصول بهداشتی تولید نشده اند، سلامتی افراد با مخاطره جدی مواجه خواهد شد. طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2012 برخی رنگهای غیر مجاز موجود در بازار حاوی رنگهای صنعتی مانند جوهر پرینتر و رنگ خودرو بوده اند. استفاده از رنگهای غیر بهداشتی عوارض جبران ناپذیری را برای فرد می تواند ایجاد نماید. باید خاطر نشان نمود در رنگ های بهداشتی و استاندارد به دلیل استفاده از مواد زیست سازگار و غیر سمی در مقایسه با رنگ هایی که در آنها از فلزات سنگین استفاده شده است از ماندگاری کمتری برخوردار می باشند. اما به این نکته توجه کنید که به ازای ماندگاری بیشتر رنگ ممکن است چه بهای گزافی را بپردازید.
 
 تاتو ابرو,میکروپیگمنتیشن ابرو,میکروپیگمنتیشن لب
رنگ های مجاز میکروپیگمنتیشن آمیا
 
4-پیگمنتر ( اجرا کننده میکروپیگمنتیشن ) :
 
پیگمنتر مهمترین عامل انجام یک میکروپیگمنتیشن موفق و ایمن می باشد. پیگمنتر آموزش دیده، متعهد و آگاه، برای سلامتی شما اهمیت قائل است و از دستگاهها و مواد مصرفی مجاز برای شما استفاده خواهد نمود و با طراحی مناسب چهره، زیبایی توأم با سلامت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
 
 تاتو ابرو,میکروپیگمنتیشن ابرو,میکروپیگمنتیشن لب
آرایشی متفاوت وطبیعی برای چهره، بدون درد و خونریزی
 
5 - تعارف را کنار بگذارید :
 
تنها به مراکز مجاز میکروپیگمنتیشن مراجعه نمایید. تعارف را کنار بگذارید و از پیگمنتر خود بخواهید گواهی آموزشی خود را به شما نشان دهد. پیگمنتر باید با ارائه فرم موافقت نامه، شما را در جریان جزئیات انجام میکروپیگمنتیشن و ویژگی های آن قرار دهد. مطمئن شوید که پیگمنتر شما از دستگاه، کارتریج و رنگ هایی که مورد تایید وزارت بهداشت می باشند استفاده می کند و اصول بهداشتی را بطور کامل و دقیق رعایت می نماید. پیگمنتر می بایست کارتریج را در مقابل شما از بسته استریل خارج نماید و دقت نمایید که در کارتریج از فنر فلزی به جای ممبران استفاده نشده باشد. توجه داشته باشید که زیبایی توأم با سلامت به زندگی شما روح تازه ای خواهد بخشید و قرار نیست یکی را فدای دیگری کنید.
 میکروپیگمنتیشن ابرو,میکرو پیگمنتیشن ابرو
آرایشی متفاوت جهت متعادل سازی و جلوه بخشیدن به چهره شما بدون درد و خونریزی
 

جهت تهیه دستگاه ها و رنگ های ایمن میکروپیگمنتیشن، با شرکت جهان تیوا آرا نماینده انحصاری amiea آلمان در ایران تماس حاصل فرمائید.

میکرو پیگمنتیشن

info@jta.ir

تلفن : 5 - 66960634 فکس : 66415123

مدیر بازدید : 141 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

آشنایی با کرایولیپولیز و مزایای روش کرایولیپولیز (کاهش سایز شکم)

مژده : جشن تخفیف های 60 درصدی کلیه خدمات زیبایی و لاغری در کلینیک حورتن 

هموطنان عزیز: 60 درصد تخفیف بهارانه برای کلیه خدمات در کلینیک حورتن

برای شرکت در فستیوال با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

22784941 و 22784953 - ( 021 )

 

 

 

کرایولیپولیز;تناسب اندام، رژیم غذایی لاغری,اسکن پوست و مو خدمات کلینیک:

 

  • اسکن پوست و مو و تشخیص بیماری ها و مشکلات آن
  • کلیه امور پوست و مو، جوانسازی پوست، پاک سازی پوست، رفع چین و چروک و خط لبخند
  • گونه سازی و لیفت عضلات ناحیه فک، رفع غبغب
  • رویش مجدد مو
  • رفع موهای زائد
  • تناسب اندام، رژیم غذایی لاغری
  • طب سنتی برای افزایش متابولیسم بدن
  • عضله سازی و فیتنس
  • افزایش وزن و ایجاد تناسب اندام برای افراد لاغر
  • تقویت عضلات و ایجاد تناسب اندام در افراد بسیار لاغر
  • کاهش دردهای مفصلی و افزیش قدرت تحرک
  • کلاژن تراپی
  • مزوتراپی
  • پی آر پی(PRP)
  • تزریق ژل و بوتاکس

 

کرایولیپولیز,لاغری سریع,دکتر شیرالیمزایای کلینیک:

 

  • محیطی گرم و آرامش بخش
  • حضور متخخص قلب جهت افراد مبتلا به بیماریهای قلبی
  • حضور متخصص زیبایی در طول جلسات درمانی
  • حضور متخصص طب سنتی اسلامی
  • بانو اپراتور متخصص و دوره دیده جهت رفاه بیشتر بانوان
  • استفاده از مواد مصرفی یکبار مصرف
  • استفاده از روغن های گیاهی و ویتامینه به عنوان روان کننده
  • محیطی کاملا آرام و صمیمی
  • پرداخت هزینه در طول درمان

 

کرایولیپولیز,کرایولیپولیز چیست,کاهش سایز شکم

 کرایولیپولیز - کاهش سایز شکم

 

کرایولیپولیز چیست؟

کرایولیپولیز یک پیشرفت غیر منتظره, دارای تاییدیه FDA و روش غیر تهاجمی است که به طور موثر چربی و سلولهای چربی را در منطقه تحت درمان حذف می کند و  نتایج برجسته و قابل توجهی از کاهش بافت چربی و سلولهای چربی را در منطقه تحت درمان نشان می دهد .  آنچه کرایولیپولیز را از روش های درمان دیگر متمایز می سازد استفاده از تکنولوژی سرما همراه با خلا وفشارمنفی وکیوم جهت کاهش سایز چربی ,حذف سلولهای چربی , تعداد جلسه کم (یک جلسه), برگشت ناپذیری و غیر تهاجمی بودن آن است.

 

 

کرایولیپولیز,کرایولیپولیز چیست,کاهش سایز شکم می خواهم در کمترین زمان ممکن سایز کم کنم!

 

کاهش سایز شکم: اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از بزرگی شکم و بیرون زدگی پهلوها و ران و بازوی نا متناسب رنج می برید و تا کنون با سیل تبلیغات درست و غلط مراکز متعدد روبرو شده اید؛ این نوشته به شما کمک می کند تا بدانید به کدامیک از انواع اضافه وزن دچارید و ساده ترین و ارزان ترین راه از بین بردن آن کدام است؟

 

ما دو نوع چربی در بدن داریم:

 

1.  سلولیتها :

سلولیتها چربیهایی است که  دارای خصوصیت می باشند.

الف) بد شکلی سلولیتها عدم تناسب اندام و در حالت عادی تناسب اندام را ایجاد می نمایند اما باید بدانیم که بد شکلی سلولیتها بدلیل اختلالات هورمونی می باشد و ارتباطی  به کم فعالیتی ویا پرخوری ندارد

ب) عروق خونی و لنفاوی زیر سلولیتها هستند ونه درون آن

ج) سلولیتها ظرف 3 تا 4 سال بد شکل می شوند پس در صورتاصلاح بد شکلی ،سه تا چهارسال طول خواهد

کشید که دوباره بد شکل شوند.

 

2. چربیهای قهوه ای:

چربیهای قهوه ایی دارای چند خصوصیت هستند:

الف) چربیهای قهوه ای در اثر پر خوری ایجاد می شود

ب) چربیهای قهوه ای در اثر کم فعالیتی ایجاد می شود

ج) چربیهای قهوه ای در اثر بهم ریختگی متا بولیسم بدن ایجاد می شود

در نتیجه چربیهای قهوه ایی را می شود با کم خوری، افزایش فعالیت وطب سوزنی بر طرف نمود اما رفع بد شکلی سلولیتها فقط توسط کرایولیپولیز، لیپولیزر و یا دستگاههای گروه LPG  برطرف می شود.

  

کرایولیپولیز,کرایولیپولیز چیست,کاهش سایز شکمکرایولیپولیز چیست؟

  

کرایولیپولیز چیست: در کرایولیپولیز به ناحیه تحت درمان به عمق حداکثر 2cm گرما داده  میشود تا تری گلیسیرید ها ی موجود در بافت چربی به کریستال تبدیل شود همین امر سبب می شود تا ماکروفاژ ها (گلبولهای سفید) چربیها را بعنوان جسم خارجی تلقی کرده و آنها را بعنوان جسم خارجی هضم نمایند.

 

با چه درجه ای در کرایولیپولیز به نتایج بالا دست می یابیم؟(لاغری با کرایو لیپولیز)

بر خلاف تصور برخی از متخصصین زیبایی و پزشکان در کشور مان اتفاق کریستا له شدن تری گلیسیرید ها در دمای زیر 7+ اتفاق می افتد پس لزوما رسیدن دما به زیر صفر درجه منجر به نتایج بهتری نمی گردد. در این خصوص با  مطاله سایت FDA (انجمن غذا و داروی آمریکا) و حدود 2000 مقاله نشر به زبان فرانسوی توسط متخصصین زیبایی فرانسوی و نتایج قبل وبعد از عمل کرایولیپولیز می توان به صحت ادعای  فوق الذکر دست یافت.

ضمن آنکه مراجعه به  مقالات دانشگاه جان هابکینز آمریکا بعنوان یکی از بهترین دانشگاههای علوم پزشکی جهان نیز گواه همین مدعاست.

 

 

کرایولیپولیز,مزایای روش کرایولیپولیز,کاهش سایز شکممزایای روش کرایولیپولیز چیست؟

 

1- در کرایولیپولیز تعداد سلولهای چربی کم می شود نه حجم آنها!

2- با یک بار کرایولیپولیز بین 4 تا 12 سانتی متر سایز کم خواهیم کرد.

3- حتی در کبد های چرب با گرید پایین می توان کرایولیپولیز کرد.

4-کرایولیپولیز روشی بی خطر و بدون عارضه (در صورت استفاده از دستگا ههای کرایولیپولیز استاندارد)می باشد.

 

 

کرایولیپولیز,معایب استفاده از روش کرایولیپولیزمعایب استفاده از روش کرایولیپولیز :

 

1- وقتی به عمق 2cm چربیها ی زیر پوست از بین بروند شکم شل و آویزان خواهد شد.

مثال خانمی در کلینک زیبایی اینجانب پس از یک ماه  ونیم مراجعه نموده و ابراز داشت که شکمش شل تر شده.

و حتی احساس می نماید که بزرگتر شده است با سایز گیری معلوم شد که cm10 سایز کم نموده اما  به جهت شلی شکم در مانند شکم بزرگتر نشان داده می شد با سه جلسه اندرمولوگ به همراه استفاده از دستگاه RF ،u*100 وmcare ایشان cm5 دیگر سایز کم نموده و شلی شکم ایشان نیز برطرف گردید.

لذا با کاهش 15cm سایز دور شکم ایشان خوشحا ل از اتفاق افتاده از کلینیک زیبایی اینجانب خارج گردید.

 

2- در صورت عدم یا استفاده کم از مشربات الکلی و یا عدم کم خوابی پس از یک ماه ونیم نتایج کرایو لیپولیز را مشاهده می کنیم ودر غیر اینصورت به مدت اثر طولانی تر خواهد بود.

 

دستگا ههای کرایولیپولیز و کیومی یا پلیتی؟

اوج تبلیغات غلط شرکت ها بر می گردد بر می گردد به اینکه دستگاه کرایولیپولیز باید وکیومی باشد یا پلیتی؟

و در این راه برای فروش بیشتر نسبت به گمراه نمودن همکاران پزشک و یا متقاضیان به استفاده از دستگاه کرایولیپولیز اقدام می نماید.

مسلم است که با کرایولیپولیز وکیومی با بسیار راحت تر به عمق نفوذ 2cm نخواهیم رسید اما اشکال آن این است که شعاع موثر آن تنها 3cm است پس می بینیم که عملا این روش برای پهلو ها موثرتر است.

اما در روش پلیتی رسیدن به عمق 2cm بسیار سخت تر است اما شعاع موثر آن7-5 سانتی متر است که می بینیم برای شکم بهترین روش است.

 

اما تفاوت دستگاه ها در همین جا مشخص گردید در دستگا ههای معمولی بیش از 45 دقیقه نمی توان سرما داد چون به پوست آسیب خواهد رسید اما در دستگاه های شرکت های معتبر تا 3 ساعت هم می توان بدون عارضه سرما داد و همین امر یعنی طولانی تر کردن سرما می توان عمق نسوز روش پلیتی را فزایش داد و به همان عمق 2 سانتی متر رسانید پس در صورت استفاده از دستگاه هایی که بیش از 2 ساعت می توان بدون عارضه سرما دهد روش پلیتی بسیار بهتر از روش وکیومی به دلیل شعاع اثر می باشد و در کلینیک های معتبر فرانسه ، آلمان و آمریکا به همین دلیل از روش پلیتی استفاده می شود اما در کشور کره، چین و اسپانیا به دلیل عدم توانایی رساندن دستگاه ها به زمان بیش از 2 ساعت از روش وکیومی استفاده می شود .

 

آیــــا بعد از استفاده از روش کرایولیپـولیــزر بـه استفاده از دستگــاه cavitation ( کاویتاسیون ) نیازی هست ؟

اگر به شما یک کیک درسته بدهند میل بفرمایید راحت تر آن را میل می کنید و یا آن را به برشهای کوچکتر تقسیم نمایید؟

 

Cavitation هم همینکار را میکند در واقع سلول های چربی تغییر شکل یافته را به قطعات کوچک تر تبدیل می نماید تا ماکروفاژها (گلبول های سفید ) آن را راحت تر بلعیده و هضم نماید پر سرعت خورده شدن چربیهای از بین رفته می توان دید در اتمام cavitation در همه موارد توصیه می گردد.

 

چه کسانی نمی توانند از روش کرایولیپولیز استفاده نمایند ؟

 تنها کسانی که گلبول های سفید کم فعال دارند از این روش نباید استفاده کنند .

 

کرایولیپولیز,کرایولیپولیز چیست,کاهش سایز شکم

 کرایولیپولیز - کاهش سایز شکم

 

کرایولیپولیز,کرایولیپولیز چیست,کاهش سایز شکمگروه LPG :

 

توضیح دستگاههای گروه LPG:

1 ) LPG  یا  اندرمولوژی:

عروق خونی و لنفاوی در زیر چربیهای سلولیتی هستند، در زمان رشد و بد شکلی سلولیتها، چربیهای سلولیتی ابتدا (به سمت عروق خونی و لنفاوی) رشد می کنند و پس به سمت بیرون ، پس در نتیجه عروق خونی و لنفاوی تنگ گردیده یا  که در اثر آن اکسیژن و مواد غذایی به سلولهای چربی نرسیده و مواد زاید سلولیتها نیز از طریق عروق خونی دفع نمی گردد به همین خاطر با استفاده از دستگاه LPG یا اندرمولوگ با حرکات صحیح و مانور ها یعلمی و در جهت های مختلف ، گردش خون و لنف را توضیح نموده و به همین دلیل اکسیژن رسانی و دفع مواد زاید تا حدودی اصلاح می گردد.

پس LPG یا اندرمولوگ تنها با تصحیح گردش خون و لنف باعث کاهش حجم سلولهای چربی می گردند.

 

2) دستگاه CAVITATION یا کاویتاسیون:

دستگاه CAVITATION یا کویتیشن یا کاویتاسیون از طریق امواج اولترا سونیک و تولید 600 میلیون موج در ثانیه باعث شکسته شدن چربیها و کاهش حجم چربیها می گردد.

در نتیجه روش CAVITATION یا کاویتاسیون یکی از روشهای موثر در کاهش حجم سلولهای چربی می با شد.

 

3) دستگاه RF یا رادیو فرکوینسی:

-دستگاه RF یا امواج رادیو فرکوینسی از طریق امواج رادیویی(RF) باعث تحریک کلاژن سازی در اپیدرم شده و لیفت خوبی برای پوست ایجاد می کند.

 

نکته ای در مورد LPG یا اندرمولوک باید در نظر داشتبه چند علت مهم اگر مراجعین از گروه LPG یا اندرمولوک ناراضی هستند :

1-کاهش سایز یک روش علمی و پزشکی می باشد که علم آزاد در دانشگاه های معتبر دنیا مثل سورسن به عنوان واحد های درسی برای دانشجویان فلوشیپ ( فوق تخصص ) زیبایی تدریس می نمایند متاسفانه شاهدیم که این روش توسط افراد نا آگاه در باشگاه ها ، سالن ها ورزشی و زیبایی انجام میشود که تاثیرات مخربی را بر اندام مراجعین میگذارد

 

2-گروه LPG یا اندرمولوگ شامل گروهی از دستگاه ها است یعنی دستگاه  LPG ، دستگاه RF ، دستگاه cavitation یا کاپیتاسیون 100 * u starvac ، دستگاه mcare و یا leg preaaure است یعنی برای درمان چاقی موضعی باید در هر جلسه حداقل از سه دستگاه استفاده شود و زمان یک تا چهار ساعت هر جلسه طول خواهد کشید

 

3- حرکات دستها ، زمان استفاده از دستگاه ها و مانور های  بر روی موضع منوط به گذراندن دوره های علمی و حداقل 320 ساعته می باشد مه متاسفانه در ایران شاهدیم که فروشندگان دستگاه ها با یک کلاس 2 ساعته به اپراتئر ها آموزش داده و آنها شروع به کار بر روی مراجعین می نماید که همین امر موجب می شود جواب قابل قبولی در کاهش سایز و رفع چاقی موضعی نداریم

 

پس نتیجه میگیریم :

الف ) استفاده از دستگاه به صورت تنهایی و در مدت زمان 30 دقیقه ای هیچ تاثیری جدی بر روی شخص نداشته و یک کلاهبرداری شامل می باشد .

ب  )فروش پکیج و یا بسته  های یک  با تخفیف برای افراد مختلف کاملا غیر علمی بوده زیرا بدن هر شخص دیگر متفاوت است و میبایست از روش های متفاوت برای اشخاص مختلف استفاده نمود .

ج ) استفاده از دستگاه RF تنها برای لیپولیز کاملا غیر عملی است .

د ) استفاده از دستگاه cavitation  یا کاویتاسیون به تنهایی موجب ایجاد کبد چرب می شود .

ه ) استفاده تنها از دستگاه LPG یا اندرمولوگ به تنهایی موجب بد شکلی و شلی شکم می شود

و ) انجام کلیه کارهای فوق بدون نظارت پزشک ممکن است باعث آسیب رسیدن به اندام درونی گردد .

 

تذکر 1 : گروه LPG و یا اندرمولوگ از 60 روز بعد از زایمان توصیه می گردد .

تذکر 2 : گروه LPG و یا اندرمولوگ به زیبایی تناسب اندام کمک شایانی می کند پس پزشک باید به اصول حرفه ای تناسب اندام آشنا باشد.

تذکر 3 : از دستگاه های چینی و کره ای به دلیل آسیب رسانیدن به اندام درونی پرهیز نماید .

تذکر 4 : گروه LPG و یا اندرمولوگ موجب کاهش حجم سلولهای چربی می گردد .

تذکر 5 : چون سلولیتها ظرف مدت 4 تا 5 سال ایجاد می شود در صورت از بین رفتن 4 تا 5 سال طول می کشد که دوباره ایجاد شود .

و آخر اینکه ترکیب گروه LPG یا اندرمولوگ با کرایولیپولیز بهترین روش کاهش سایز و رفع چربی ها و چاقی موضعی می باشد .

 

کرایولیپولیز,دکتر شیرالی,لاغری سریع

 

 زیر نظر پزشکان مجرب و باتجربه

کلینیک زیبایی و تناسب اندام حورتن

کلیه خدمات لاغری و تناسب اندام، پوست و مو، لیزر موهای زائد و لیزر لیپولیز

تلفن های نوبت دهی ( ویزیت رایگان )

22784941 و 22784953  - ( 021 )

 

 

کرایولیپولیز,کرایولیپولیز چیست,کاهش سایز شکم

 کرایولیپولیز - کاهش سایز شکم

 

 

کرایولیپولیز;تناسب اندام، رژیم غذایی لاغری,اسکن پوست و مو خدمات کلینیک:

 

  • اسکن پوست و مو و تشخیص بیماری ها و مشکلات آن
  • کلیه امور پوست و مو، جوانسازی پوست، پاک سازی پوست، رفع چین و چروک و خط لبخند
  • گونه سازی و لیفت عضلات ناحیه فک، رفع غبغب
  • رویش مجدد مو
  • رفع موهای زائد
  • تناسب اندام، رژیم غذایی لاغری
  • طب سنتی برای افزایش متابولیسم بدن
  • عضله سازی و فیتنس
  • افزایش وزن و ایجاد تناسب اندام برای افراد لاغر
  • تقویت عضلات و ایجاد تناسب اندام در افراد بسیار لاغر
  • کاهش دردهای مفصلی و افزیش قدرت تحرک
  • کلاژن تراپی
  • مزوتراپی
  • پی آر پی(PRP)
  • تزریق ژل و بوتاکس

 

کرایولیپولیز,لاغری سریع,دکتر شیرالیمزایای کلینیک:

 

  • محیطی گرم و آرامش بخش
  • حضور متخخص قلب جهت افراد مبتلا به بیماریهای قلبی
  • حضور متخصص زیبایی در طول جلسات درمانی
  • حضور متخصص طب سنتی اسلامی
  • بانو اپراتور متخصص و دوره دیده جهت رفاه بیشتر بانوان
  • استفاده از مواد مصرفی یکبار مصرف
  • استفاده از روغن های گیاهی و ویتامینه به عنوان روان کننده
  • محیطی کاملا آرام و صمیمی
  • پرداخت هزینه در طول درمان

 

زیر نظر پزشکان مجرب و باتجربه

 

 تـهران- خیابان پـاسداران - بعد از چهار راه دولت - بعد از بهارستان پنجم - خیابان عابدینی زاده - پلاک 12 واحد 6 طبقه 4

تلفن های نوبت دهی ( ویزیت رایگان )

22784941 و 22784953  (021)

WWW.HOORTAN.COM

مدیر بازدید : 160 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
جراحی زیبایی بینی و هر آنچه باید درباره جراحی زیبایی بینی بدانیم
جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی,جراحی پلاستیک بینی
 جراحی بینی - جراحی زیبایی بینی
 
همه چیز درباره: جراحی زیبایی بینی
جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ، اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند. بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجود آورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید.
 
هر آنچه باید درباره جراحی زیبایی بینی بدانیم
صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد بوضوح قابل رویت است.

جراحی زیبایی و پلاستيك بينی، افزون بر ايجاد تناسب درخود بينی، ارتباط خوشايندتری را بين بينی وديگر اجزای صورت برقرار مي كند. به همين دليل نبايد بينی را به عنوان عضوي مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بينی با پيشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است كه هرنوع نقص دراجزای صورت مي تواند براين ارتباط ظريف تأثير گذارد. به عنوان مثال چانه كوچك ،موجب برآمده تر به نظر رسيدن بيني مي شود. بی توجهی نسبت به تناسب بينی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتيجه رضايت بخش خواهد شد.

چه سنی براي عمل جراحی پلاستيك بينی مناسب است؟
سن عمل جراحی پلاستیک:  در دختران از سن 15سالگي ودر پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد كامل جسمي وفكري وداشتن انگيزه كافي فرد امكان پذير است. 

آيا عمل جراحی پلاستيك بينی در افراد مسن امكان پذير است؟
عمل جراحی پلاستیک بینی در افراد مسن:  از آنجا كه باافزايش سن بافت هاي بيني دچار افتادگي وسستي مي شوند اين امر برظاهر وعملكرد بيني تأثير مي گذارد. بالا بردن نوك بيني دراين افراد موجب جوان به نظر رسيدن وبهبود تنفس مي شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.
 
آيا وضعيت روحی و روانی فرد درانجام عمل جراحی بينی تأثير دارد؟
تاثیر وضعیت روحی روانی افراد در انجام عمل جراحی بینی: بي ترديد تأثير بسزايي دارد. چه بسيار بيمارانی كه پس از عمل باوجود نتيجه رضايت بخش، به دليل مشكلات روحی-روانی، وسواس فكري يا شخصيت هاي متزلزل و بيش از اندازه تأثيرپذير از ديگران، از نتيجه عمل خود ناراضي اند.
 
شمار زيادي از افرادي كه خواهان جراحي زيبايي بينی هستند، از نظر خود دلايل موجهي دارند، به مانند كسب موفقيت درتشكيل زندگي زناشويی، يافتن اعتماد به نفس بيشتر دربرخوردهاي اجتماعي، جلب رضايت خانواده ودوستان و..... .
 
دراين مقطع بايد ضمن ارزيابی بيمار به او گوشزد شود كه تغييرات ظاهري، به نجات ازدواج درحال شكست، بدست آوردن شغل جديد يا بهبود چشمگير در زندگي كمك معجزه آسايي نمي كند. درضمن ضروري است كه افرادي كه از جراحي انتظاري غیرواقع بینانه دارند، از عمل صرف نظركنند. همچنين لازم است كه جراحي زيبايي درافرادي كه دچار بحران هاي شديد روحي، اضطراب يا هيجان هاي ناپايدار هستند، به تعويق افتد.
 
به طورمعمول داوطلب مناسب جراحي پلاستيك بيني فردي است كه از عمل انتظار واقع بينانه اي دارد و براي انجام عمل تحت فشار ديگران نيست و مهمتر آنكه انتظار تغييرات بزرگي رادر بهبود روابط فردي واجتماعي پس از عمل خود ندارد وقوي ترين دليلش براي انجام جراحي بينی خشنودی شخص خود باشد.
 
جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی,جراحی پلاستیک بینی
  جراحی بینی - جراحی زیبایی بینی
 
آيا جاي برش ها يا آثارعمل بر روی بينی باقی خواهند ماند؟
باقی ماندن آثار عمل روی بینی: درجراحي پلاستيك بينی معمولا تمام برش ها از داخل بيني انجام مي گيرد ودر صورت مهارت جراح هيچگونه ردپايی از عمل برجاي نخواهد ماند. 

نقش ليزر واندوسكوپ در جراحی زيبايی بينی چيست؟
نقش لیزر در جراحی بینی: هدف اصلی استفاده از اين دوروش پيشگيري از به مخاطره افتادن عملكرد بيني است. يعني اگر عملكرد بيني بهتر نشود، دست كم بايد وظايف خود را به خوبي پيش از عمل انجام دهد. هرچند در بسياري از جراحي هاي ظريف بيني استفاده از ليزر اين مزيت را دارد كه با خونريزي كمتري همراه است، در جراحي زيبايي بيني، ليزر نقش عمده اي در نتيجه نهايي ندارد وآنچه تعيين كننده نتيجه عمل است در دستان هنرمند جراح نهفته است. اندوسكوپي بيني با فراهم كردن ديد عالي، دسترسي به قسمت هاي عمقی تر جهت رفع مشكلات داخلي بيني را تسهيل مي كند. 

آيا نوع بيني بر الگوي عمل تأثيري دارد؟
تاثیر نوع بینی بر الگوی عمل جراحی بینی: بعضي بيني ها به بيني گوشتي معروفند كه مشخصه آنها بيني پهن با پوست ضخيم وبافت غضروفي ناچيز است. روش اصلاح اين گونه بيني ها با روش جراحي بيني هاي استخواني متفاوت است. درجراحي بيني گوشتي استفاده از روش هاي تقويت اسكلت بيني براي افزايش حمايت بافت هاي نرم بيني ضروري است و حتی جراحی این نوع بینی ها با استفاده از تکنیک های جدید با نتایج مطلوب همراه است. 

بيش از عمل به چه نكاتي بايد توجه داشت؟
رعایت نکات مهم پیش از عمل جراحی بینی: - آسپرين وداروهاي مشابه آن مانند بروفن دست كم دو هفته بيش از عمل نبايد مصرف شوند زيرا تمايل به خونريزي را افزايش مي دهند. 

- درصورت سرما خوردگي ويروسي لازم است عمل جراحي به مدت چند هفته به تعويق بيافتد.

آيا عمل جراحي پلاستيك بيني با درد همراه است؟
درد عمل جراحی پلاستیک بینی: برخلاف تصور عمل جراحي پلاستيك بيني با درد قابل توجهي همراه نيست.
 
جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی,جراحی پلاستیک بینی
  عمل جراحی بینی - جراحی زیبایی بینی
 
 
عمل جراحی راينوپلاستي‌ شامل چه مراحلی است؟
مراحل عمل راينوپلاستي‌: راينوپلاستي‌ اصلاح‌ جراحي‌ ساختمان‌ خارجي‌ بيني ‌براي‌ رفع‌ نقص‌هاي‌ زيبايي‌ يا عملكردي‌ مادرزادي‌ و اكتسابي‌ بيني‌ است‌. بيماران‌ ابتدا در مورد گرفتگی يك‌ طرفه‌ يا دو طرفه‌ بيني‌، مشکلات سينوس‌هاي‌ اطراف ‌بینی‌، ضربه‌ بيني‌ يا سابقه‌ جراحي ‌پيشين‌ بر روي‌ بيني مورد پرسش قرار مي‌گيرند. نظرات ‌بيمار در مورد ظاهر بيني‌ خود ارزيابي‌ مي‌شود. هم‌ ساختمان‌داخلي‌ و هم‌ ساختمان‌ خارجي‌ بيني‌ مورد معاينه‌ قرارمي‌گيرند. از نماي‌ نیمرخ‌، تناسب‌ بيني‌ با ديگر قسمت‌هاي‌ صورت‌ بررسي‌ مي‌شود. یک سوم بالایی بینی استخواني‌است‌ و دوسوم پائینی آن غضروفي‌ می باشد. در نماي‌ نيم‌رخ،‌ برآمدگي‌ پشت ‌بيني‌ و افتادگي‌ نوك‌ بيني‌ مورد بررسي‌ قرار مي‌گيرد. 

به‌ طور كلي‌، جراحی زیبایی بینی، دستيابي‌ به‌ اسكلت ‌استخواني‌ و غضروفي‌ از طريق‌ برش‌ داخل‌ يا خارج‌ بيني‌، بر اساس‌ موقعيت‌ ناهنجاري‌ است‌. مي‌توان‌ قوزهاي ‌استخواني‌ و غضروفي‌ را متناسب‌ كرد و اندازه‌ و شكل‌ نوك ‌بيني‌ را تغيير داد. نقايص‌ گوناگون‌ بيني‌ را مي‌توان‌ با كاستن ‌بافت‌، برطرف‌ و با افزودن‌ بافت‌ها استتار كرد. براي‌دستيابي‌ به‌ اين‌ هدف‌ استفاده‌ از بافت‌هاي‌ خودي‌ نظير غضروف‌ تيغه بینی‌ پيشنهاد مي‌شود، چون‌ كاشت‌ مواد مصنوعي‌در بيني‌، با عوارض‌ فراواني‌ همراه‌ است‌. پس‌ از برش‌هاي‌مختلف‌ و دسترسي‌ به‌ اسكلت‌ غضروفي‌ و استخواني‌ بيني، اعمال مختلف و متنوعی بر روی ساختمان های داخل بینی صورت می گیرد که بر حسب نوع بینی متفاوت است.
 
مراحل ‌مختلف‌ زير ممكن‌ است‌ بخشی از‌ يك‌ عمل‌ راينوپلاستي را تشکیل دهند:
1ـ اصلاح‌ ناهنجاري و انحراف‌ تيغه‌ بيني‌ (سپتوپلاستي)
2ـ برداشتن‌ قوز استخواني‌ و غضروفي‌.
3ـ ترميم‌ نوك‌ بيني‌ مانند باريك‌ كردن‌ و بالا بردن.
4ـ شکستن وبریدن استخوان های بینی جهت‌ باريك‌ كردن‌ قسمت‌ فوقاني‌ و مياني‌ بيني‌.
5ـ افزودن‌ پيوندهاي‌ استخواني‌ و غضروفي‌ در موارد ضعف‌ حمايتي‌ اسكلت‌ بيني‌ يا دفورميتي‌هايي‌ مانند بيني‌زيني‌ شكل.
6. دوختن پوست و گچ گیری.
 
جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی,جراحی پلاستیک بینی
عمل جراحی بینی - جراحی زیبایی بینی
 
آیا خنده و حرکات صورت بر شکل بینی تاثیر می گذارد؟
عضلات متعددی در بینی و صورت وجود دارند که در هنگام ابراز احساسات مانند خنده موجب حرکت دادن نوک بینی به سمت پایین می شوند. روش های جراحی گوناگونی برای مقابله با افت بینی وجود دارد. امروزه سعی بر این است که از روش هایی که متکی بر افزایش بافت ها ( بجای برداشتن و کم کردن بافت ها) است در جلوگیری از روند افت بینی استفاده شود.
 
بدین ترتیب که بافت هایی که از قسمت های اضافی و ناهنجار بینی برداشته می شوند، در محل مناسب در قسمت های دیگری از بینی مورد استفاده قرار می گیرند تا در درازمدت، حمایت اسکلتی بینی بطور مطلوب تری حفظ شود و بینی دچار فروافتادگی پس از گذشت زمان نشود. یک نمونه از کاربرد این روش ها، برداشتن قطعه ای باریک از غضروف تیغه بینی و جاگذاری آن به عنوان ستون و پایه حمایتی بینی در پایین ترین قسمت بینی است. 

رواج روش های راینوپلاستی تقویتی که متکی بر تقویت حمایت بافت های بینی است، نقطه عطفی درتکامل روشهای مدرن جراحی پلاستیک بینی است. بیشتر عوارض طولانی مدت تنفسی و زیبایی از کاهش بیش از حد بافت های بینی ویا دستکاری های بیش از اندازه روی بافت های بینی ناشی می شود. تغییر شکل و زیبا ساختن بینی از طریق افزایش بافت بجای کاهش، یک راه منطقی جلوگیری از این گونه عوارض است.

آیا در جراحی بینی حد و مرزی برای کوچک نمودن بینی وجود دارد؟
حد و مرز کوچک نمودن بینی در جراحی بینی:
بطور قطع این حد و مرز وجود دارد. نکات زیر مطلب را بهتر روشن می کند:
نخست آن که زیبایی لزوما به معنای کوچکی نیست بلکه زیبایی بینی درگرو تناسب قسمت های مختلف بینی با هم و نیز تناسب کل بینی با قسمت های مختلف چهره است. هدف جراحی زیبایی بینی زیباتر به نظر رسیدن چهره است نه صرفا کوچک کردن بینی. چه بسیار بینی هایی که با وجود اندازه های بسیار کوچک نه تنها بر زیبایی چهره نیفزوده اند بلکه تناسب قبلی را هم از بین برده اند. 

دوم آن که نوع بافت های بینی فاکتور محدود کننده ای در جراحی بینی است. بینی های با پوست ضخیم و بافت غضروفی ناچیز بارزترین نمونه تاثیر بافت بینی بر نتیجه عمل است. این بینی ها تمایل دارند در مقابل تلاش جراح برای زیبایی مقاومت کنند و با ضخامت پوست ظرافت های بینی را کم کنند. این هنر، دانش و تجربه جراح است که باید در چنین تنگناهایی بر محدودیت های بافتی فائق آید.

سوم آن که کوچک شدن بینی تا حدی مطلوب است که عملکرد تنفسی بینی به مخاطره نیفتد. کاهش بیش از حد اندازه سوراخ های بینی وبرداشته شدن بیش از اندازه بافت های استخوانی، غضروفی و پوست، ممکن است سلامت فرد را بخاطر از دست دادن مسیر تنفسی بینی با مشکلات جدی مواجه سازد. جراح بینی با ارزیابی دقیق وضعیت داخل بینی پیش از جراحی، با پیش بینی بسیاری از احتمالات، می تواند ریسک عوارض تنفسی را به حداقل برساند.

آیا بر روی بینی که دچار مشکلات تنفسی از راه بینی است، می توان جراحی پلاستیک بینی انجام داد؟
مشکلات تنفسی روی بینی و عمل جراحی پلاستیک بینی:  در صورتی که پیش از جراحی، در حین عمل و پس از جراحی، تمامی شرایط لازم برای حفظ سلامت بینی از نظر تنفسی مورد توجه قرار گیرد، می توان حتی دراین حالات اقدام به جراحی بینی نمود. البته در این حالت جراح با مشکلات زیادی درعمل مواجه است که با تسلط خود بر مشکلات داخل بینی باید بتواند بر آنها فائق آید. 

این مشکلات چیستند و چگونه توسط جراح بینی رفع می شوند؟
یکی از مهمترین مشکلات داخل بینی که در جراحی های پلاستیک و زیبایی بینی فراروی جراحان بینی است، انحراف تیغه بینی است. در بسیاری از بیماران، انحراف بیرونی بینی با درجات مختلفی از انحراف تیغه داخلی بینی همراه است. در تعدادی از بیماران، بدون هیچ انحرافی درظاهر بینی، تیغه داخلی بینی دچار انحراف شدید است و این نوع از انحراف ها فقط با معاینه دقیق داخل بینی قابل تشخیص است. گاهی این بیماران از شنیدن این که در داخل بینی دارای تیغه بینی به شدت منحرف هستند، متعجب می شوند.
 
باید دانست که انحراف داخل و ظاهر بینی لزوما با هم موازی نیستند. به هر حال انحراف تیغه بینی در هر دو دسته یاد شده نیاز به اصلاح در حین جراحی دارد. در ابتدای جراحی، قبل از شروع اقدامات مربوط به زیبایی و تغییر شکل ظاهری بینی، لازم است جراح بینی تمام تلاش خود را مصروف رفع انحراف تیغه بینی و باز نمودن راه تنفس نماید و پس از اطمینان از برقراری راه طبیعی تنفس، به قسمت دوم عمل جراحی که اصلاح ساختار ظاهری بینی با ایجاد تناسب در قسمت های مختلف بینی و صورت است، پردازد. در صورتی که اصلاح تیغه داخلی بینی صورت نگیرد، پس از عمل، بیمار با مشکلات تنفسی از راه بینی مواجه خواهد شد.
 
جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی,جراحی پلاستیک بینی
 جراحی بینی - جراحی زیبایی بینی
 
مشکل شایع دیگر داخل بینی، رشد بیش از حد شاخک های داخل بینی است. در هر فرد به طور طبیعی، در هر سمت بینی سه بر آمدگی استخوانی در داخل بینی وجود دارد که در فارسی شاخک و در اصطلاح پزشکی توربینیت بینی نامیده می شوند. هوای تنفسی در حین عبور از راه بینی، از لابلای این برآمدگی ها عبور کرده و اعمال مختلف بینی مانند تصفیه، مرطوب سازی و گرم کردن هوا بر روی آن انجام می شود. بنابر علل مختلف، ممکن است این شاخک های داخل بینی بیش از اندازه رشد کنند و موجب تنگ نمودن راه هوایی داخل بینی شوند.
 
در صورتی که رشد بیش از حد آنها با درمان های دارویی قابل معالجه نباشد و مشکلات تنفسی برای بیمار ایجاد نموده باشد، با روش های مختلف جراحی می توان از اندازه آنها کاست. در گذشته روش های جراحی شامل برداشتن تمام یا قسمت زیادی از این شاخک ها بوده است که این گونه اعمال جراحی با عوارض مختلفی همراه بوده است.
 
با پیشرفت های صورت گرفته در جراحی بینی، بدون برداشتن و یا دادن برش بر روی شاخک ها، کاهش حجم آنها با استفاده از روش های نوین امکان پذیر شده است. به عنوان مثال، با وارد کردن امواج رادیویی با فرکانس چند مگاهرتز به داخل شاخک ها، یا با وارد نمودن فیبرهای بسیار ظریف لیزری به داخل آنها، تغییرات بافتی در داخل بافت شاخک ها رخ می دهد که در درازمدت منجر به کوچک شدن آنها می شود.

مشکل شایع سوم که موجب اشکال در تنفس قبل و بعد از جراحی بینی می شود، وجود پولیپ های بینی است. پولیپ های بینی بافت های اضافی متورم و برخاسته از داخل سینوس ها هستند که کم کم رشد کرده و از مجرای سینوس وارد فضای بینی شده و راه تنفسی را مسدود می کنند.
 
در صورتی که بیماری برای جراحی زیبایی بینی مراجعه نماید ومبتلا به پولیپ بینی باشد، در ابتدا باید درمان پولیپ بینی برای او صورت گیرد و بعد جراحی پلاستیک بینی انجام شود چرا که انجام جراحی پلاستیک بینی در بیمارانی که مشکل پولیپ های بینی در آنان رفع نشده است موجب تشدید بیماری در آنها می شود.
 
با توجه به منشا اصلی پولیپ های بینی که از سینوس های اطراف بینی است، و نیز با توجه به این که اغلب این بیماران از سینوزیت مزمن زمینه ای نیز رنج می برند، درمان ریشه ای پولیپ های بینی بدون درمان سینوزیت مزمن امکان پذیر نیست.
 
از این رو است که درمان سینوزیت مزمن در این بیماران هم زمان با درمان پولیپ ها، از طریق جراحی اندوسکوپیک سینوس انجام می شود. با توجه به ظرافت و حساسیت بسیار زیاد عمل جراحی اندوسکوپیک سینوس که از دشوارترین جراحی ها در بدن از لحاظ تکنیک عمل می باشد، بهتر است در این بیماران، جراحی پلاستیک بینی در مرحله دیگری پس از درمان و بهبودی وضعیت سینوس ها صورت گیرد.

نتیجه این که از سه علت شایع مشکلات تنفسی در بیماران داوطلب جراحی پلاستیک بینی، دو علت آن، یعنی انحراف تیغه بینی و رشد بیش از اندازه شاخک های بینی، هم زمان با جراحی پلاستیک بینی قابل اصلاح اند. اما علت سوم که شامل پولیپ های بینی و سینوزیت مزمن است، بهتر است در مرحله جداگانه ای، پیش از انجام جراحی پلاستیک بینی، تحت درمان مناسب قرار گیرد.
 
دکتر مسعود جعفری پور
فلوی فوق تخصص جراحی پلاستیک بینی وصورت از دانشگاه هاروارد آمریکا
متخصص گوش وحلق وبینی
www.drjafaripour.com
0311-6266851

مشاوره رایگان اینترنتی
شما ميتوانيد عكس ها و مدارك خود را از طريق اينترنت براي ما ارسال كنيد. ما پس از بررسي عكسها و انجام اناليز كامپيوتري روي عكسها ميتوانيم به شما بگوييم كه عمل شما حدودا چند در صد موفقيت اميز خواهد بود و پس از عمل تقريبا به چه صورت در خواهد امد.
email: info@drjafaripour.com

دربعضی از افرادی که تحت جراحی پلاستیک بینی قرار گرفته اند، مشاهده می کنیم که نوک بینی از حالت طبیعی خارج شده و فرورفتگی های عمیقی بر روی آن ظاهر می شود ویا نوک بینی بیش ازحد بالا رفته است که ظاهری شبیه بینی خوکی پیدا می کند. علت ایجاد این پدیده چیست و چگونه باید از آن پیشگیری کرد و در صورت وقوع آیا درمان پذیر است؟
خارج شدن نوک بینی از حالت طبیعی بعد از عمل جراحی پلاستیک:  ظربف ترین قسمت بینی نوک آن است. نوک بینی ساختمان پیچیده ای مرکب از پوست، بافت همبندی و داربست غضروفی است. نسبت و میزان این بافت ها در افراد مختلف متفاوت است به گونه ای که در هر فرد با یک آناتومی مخصوص خود فرد در نوک بینی مواجه هستیم. این تفاوت ها، به همراه پیچیدگی های فرآیند های التیامی در بافت های نرم نوک بینی در گذر زمان، جراحی نوک بینی را به یکی از پر مجادله ترین مباحث جراحی پلاستیک بینی بدل ساخته است به طوری که نظرات و سلایق بسیار متفاوت جراحان در جراحی نوک بینی، بخش های مفصلی از کتاب های جراحی پلاستیک بینی را به خود اختصاص داده است.

دار بست غضروفی نوک بینی وظیفه حمایت و نگهداری پوست نوک بینی و باز بودن سوراخ های بینی را به عهده دارد. این داربست از یک جفت غضروف تشکیل شده است که به گونه ای مجاور هم واقع شده اند که در هر طرف اجازه ایجاد تونلی در زیر خود را می دهند. در جهت باریک کردن نوک بینی، قسمت هایی از غضروف نوک بینی برداشته می شو د تا حجم نوک بینی کاهش یابد. ممکن است کوچک نمودن نوک بینی با استفاده از نزدیک کردن غضروف سمت راست و چپ نوک بینی به کمک بخیه زدن دو غضروف به هم انجام شود.
 
در هر صورت درحین جراحی پلاستیک بینی باید دقت زیادی از جانب جراح اعمال شود تا حمایت ایجاد شده توسط این غضروف ها تضعیف نشود. برداشته شدن بیش از حد این غضروف ها در جراحی منجر به تورفتگی بیش از حد نوک بینی و ایجاد چاله های عمیق در دوطرف نوک بینی می شود.. اگر میزان برداشته شدن بافت از این هم بیشتر باشد، موجب افتادگی پره های بینی و بسته شدن سوراخ های بینی در هنگام دم می شود. از طرفی بر داشته شدن بیش ازاندازه این بافت ها موجب بالا رفتن بیش از حد نوک بینی و ایجاد نمای بینی خوکی شکل می شود.
 
بنابراین آنچه که در جراحی نوک بینی اهمیت دارد محافظه کاری کامل از جانب جراح و حفظ کامل حمایت غضروفی نوک بینی است. فرد داوطلب جراحی پلاستیک بینی باید با منطقی نمودن توقعات خود از میزان باریک شدن نوک بینی، دست جراح را در حفظ بیشتر غضروف های نوک بینی باز نگاهدارد.

در صورت وقوع چنین مشکلاتی، علاوه بر ظاهر نامتناسب بینی، تنفس از راه بینی نیز ممکن است دچار اختلال شود. بنابراین برخی از این افراد نیازمند اصلاح مشکلات ایجاد شده هستند. باید توجه داشت که اصلاح مشکلات بینی های عمل شده پیچیده تر از اعمال جراحی بار اول است زیرا در بسیاری از موارد برای جبران بافت های ازدست رفته باید پیوندهای غضروفی از مناطق دیگر تهیه شود. با انجام جراحی های ترمیمی معمولا به طور نسبی مشکلات ایجار شده قابل اصلاح اند.

آیا این مشکلات در بینی های گوشتی بیشتر است؟
جراحی پلاستیک بینی و معضل بینی های گوشتی: بینی های با پوست ضخیم و یا بافت چربی زیرپوستی زیاد معضلاتی را در جراحی نوک بینی ایجاد می کنند. ضخامت بیش از حد پوست مانع ظریف شدن نوک بینی می شود. ممکن است جراح با برداشتن بیش از حد غضروف ها سعی در جبران این نقیصه نماید ولی تجربیات درازمدت نشان داده است که برداشتن زیاد بافت های نوک بینی در این بینی ها احتمال عوارض نامطلوب را بیشتر می کند. بهتر است با تقویت حمایت داربست غضروفی بینی، شکل مناسب به نوک بینی داده شود.
 
بنابراین بسیاری از بینی های گوشتی در حقیقت به جای این که بافت زیاد داشته باشند، حمایت داربستی کم دارند و با افزودن این حمایت می توان تعادل بین بافت های نرم نوک بینی و داربست های حمایت کننده آن را فراهم کرد. دانش، تجربه و هنر جراح قادر است این تعادل و توازن ظریف را در جهت ایجاد نوک بینی طبیعی و با ثبات ایجاد نماید. 

در جراحی پلاستیک بینی، بالا بردن نوک بینی به چه عواملی بستگی دارد؟
بالا بردن نوک بینی در جراحی پلاستیک بینی: در بینی هایی که دچار افتادگی نوک بینی هستند، تصمیم گیری در مورد این که چه میزانی از بالا بردن نوک بینی به زیبایی چهره کمک می کند، باید بر اساس معیارهای زیبایی برای تناسب صورت باشد. اصل "یک سوم" یکی از معیارهای زیبایی است. یک سوم بالای صورت پیشانی است و یک سوم تحتانی از زیر بینی تا زیر چانه امتداد دارد. یک سوم میانی صورت فاصله بین ریشه بینی در بالا و قاعده بینی در پایین را در بر می گیرد. کوتاه نمودن طول بینی و بالا بردن نوک آن باید در حدی باشد که این نسبت ها را حفظ نماید.
 
در صورتی که بدون توجه به این نسبت ها اقدام به بالا بردن بیش از حد نوک بینی شود، اشکالات متعددی در تناسب صورت پدیدار خواهد شد که شامل بلندی لب بالا، کاهش نسبت بینی به طول صورت، و نمود بیش از حد بعضی از قسمت های صورت می شود. 

حفظ ظاهر بینی طبیعی از نکات مهم دیگری است که در میزان بالا بردن نوک بینی باید مورد توجه قرار گیرد. در جراحی پلاستیک بینی همیشه این اصل باید مورد توجه قرار گیرد که یک بینی متناسب با سایر قسمت های صورت به مراتب زیبایی بیشتری را برای فرد به ارمغان می آورد تا یک بینی کوچک و نامتناسب. از این رو است که امروزه بیشتر متقاضیان جراحی پلاستیک بینی خواهان تغییرات طبیعی در بینی هستند.
 
در بینی هایی که افتادگی کمی دارند، میزان بالا بردن باید اندک باشد تا تغییرات ایجاد شده کاملا طبیعی به نظر آید. اصطلاحاتی مانند بینی عروسکی یا بینی سرسره ای مقبولیت خود را سال ها است که از دست داده اند چرا که این بینی ها از بعضی از الگوهای دهه 1960 اقتباس شده اند و در جامعه امروزی نوعی بینی تصنعی تلقی می شوند.

وضعیت لب ها و رابطه بینی و لب بالا از نکات مهم دیگر در تصمیم گیری برای بالا بردن نوک بینی است. لب بالای کوتاه و یا بلند در تناسب نهایی بینی در صورت تاثیرگذارند. افتادگی بینی روی لب بالا نه تنها ظاهر مسن تری به فرد میدهد، بلکه در حالات شدید ممکن است بر روند عبور هوای تنفسی از راه بینی نیز موثر باشد. در این بینی ها چرخش نوک بینی به بالا باید با تقویت پایه اسکلتی بینی همراه باشد تا از افت درازمدت بینی جلوگیری شود. این امر با قرار دادن ستون غضروفی در پایه بینی انجام می شود. در این صورت ظاهر جوان تر بینی با طبیعی بودن آن منطبق می شود.

از آنجا که بالا بردن بیش از اندازه نوک بینی مستلزم برداشت بیش از حد بافت های بینی است، در بسیاری از موارد، این پدیده با عواقب نامطلوب تنفسی همراه است. در این بیماران، پره های بینی در هنگام دم بر روی هم می افتند و مانع تنفس راحت در حین خواب می شوند.

با توجه به نکات ذکر شده، پارامترهای متعددی بر میزان و نحوه بالا بردن نوک بینی تاثیر می گذارند که در هر فرد با توجه به ویژگی های اختصاصی وی ارزیابی شده و بر اساس این داده ها بهترین رویکرد انتخاب می شود.

بسیاری از موارد، متقاضیان مسن جراحی پلاستیک بینی خواهان تغییراتی در دیگر قسمت های صورت در جهت رسیدن به ظاهری جوان ترند. بیشترین تقاضا بعد از اصلاح بینی، رفع چروک های دور چشم است. این کار با برداشتن پوست اضافه در پلک بالا انجام می شود. گاهی این دو عمل همزمان با هم انجام می شود.
 
جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی,جراحی پلاستیک بینی
 جراحی بینی - جراحی زیبایی بینی

اصطلاح بینی پینوکیویی چیست و اصلاح آن تا چه حد امکان پذیر است؟
 بعضی از بینی ها بیش از حد از صفحه صورت برآمده شده اند. گاهی برای این نوع از بینی ها اصطلاح بینی پینوکیویی به کار می رود. خصوصیت بارز این بینی ها افزایش اندازه بینی از جلو به عقب در مقایسه با اندازه بینی از بالا به پایین است. این بینی ها باید با احتیاط و دقت زیادی تحت جراحی قرار گیرند زیرا کاهش بلندی بینی منجر به افزایش پهنای قاعده بینی می شود و باید با تمهیداتی این افزایش قاعده را جبران کرد.
 
به طور کلی جراحی زیبایی در بینی هایی که نیمه پایینی آنها برآمده تر است مشکل تر از جراحی در بینی هایی است که پشت استخوانی بلند دارند. با رعایت محافظه کاری در برداشتن بافت های بینی می توان از نتایج مطلوب زیبایی و تنفس در این بینی ها نیز بهره برد، مشروط بر این که بیماران توقع متناسبی برای جمع شدن بینی داشته باشند. 

برداشته شدن بیش از حد غضروف های بینی در جراحی منجر به تورفتگی های بیش از حد در قسمت پایینی بینی و ایجاد چاله های عمیق در دوطرف نوک بینی می شود. این تورفتگی های ظاهری، در داخل بینی خود را به صورت برآمدگی هایی نشان می دهد که مانع از عبور جریان هوا از دریچه داخلی بینی می شود. اگر بیش از حد برداشته شدن غضروف های بینی در پایین ترین قسمت بینی باشد، موجب بسته شدن سوراخ های بینی در هنگام دم می شود. دراین حالت اشکال در دریچه خارجی بینی هم وجود دارد.

اختلال تنفسی ناشی از اختلال دریچه داخلی بینی از شایعترین عوارض تنفسی در بینی هایی است که بیش از حد کوچک شده اند.

بنابراین در روش های راینوپلاستی امروزه سعی بر این است که حتی الامکان ازبرداشتن بافت در ناحیه سوراخ های بینی احتراز شود. برگرداندن سوراخ های بینی به حالت قبل از عمل از مشکلترین اقدامات در راینوپلاستی و گاهی امکان ناپذیر است. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. هیچگاه از جراح خود درخواست نکنید که بینی را تابیشترین حد ممکن کوچک کند. داشتن بینی کمی بزرگتر ولی با تنفس بهتر بمراتب بر بینی بسیار کوچک و بدون عملکرد مناسب تنفسی ارجحیت دارد.

به طور کلی در عوارضی که ناشی از برداشتن بیش از حد بافت های بینی است، می بایست به صورتی مناسب این نقصان بافتی جبران شود. در این حالات ممکن است لازم شود که بافت هایی از قسمت های دیگر بینی و یا از قسمت های دیگر بدن برای جایگزینی مورد استفاده قرار گیرند. این بافت ها پیوند نامیده می شوند. پیوند هایی ارجحیت دارند که از خود هر فرد، در همان زمان برداشته شود و برای همان فرد مورد استفاده قرار گیرند.
 
به عنوان مثال در فردی که دچار بسته شدن دریچه داخلی بینی شده است می توان با افزودن پیوندهای غضروفی، تا حدی به باز شدن دریچه کمک نمود. در موارد تنگی خفیف تا متوسط دریچه داخلی بینی، این پیوندها از خود بینی قابل حصول است اما در موارد شدید ممکن است نیاز به برداشتن پیوند از غضروف دنده باشد.

در مورد کوچک شدن بیش از حد سوراخ های بینی موضوع قدری مشکلتر است. در مواردی که کمبود شدید پوست پره های بینی به علت بیش از حد برداشته شدن پره ها وجود داشته باشد، ممکن است لازم شود قسمتی از پوست گوش به عنوان پیوند مورد استفاده قرار گیرد.

مجددا تاکید می شود که اعمال جراحی برای اصلاح اشکالات پیش آمده در جریان اعمال جراحی قبلی به مراتب دشوارتر از اعمال جراحی بار اول است زیرا برداشتن بافت آسانتر از افزودن بافت آن هم در بینی است که یک بار بافت های آن برداشته شده است.
 
جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی,جراحی پلاستیک بینی
  جراحی بینی - جراحی زیبایی بینی
 
عمل جراحی پلاستیک بینی یک عمل جراحی اورژانس نیست، از طرفی مشکلترین جراحی پلاستیک در بدن جراحی پلاستیک بینی است چراکه با عضوی با عملکردهای حیاتی پیچیده سروکار داریم. بنابراین بیماران باید پس از بررسی های دقیق و تحقیق لازم و صرف وقت در مورد انتخاب جراح، احتمال پیش آمدن عوارض را به حداقل برسانند. 

تنفس از طریق بینی برای سلامتی ما حائز اهمیت فوق العاده ای است. بینی فقط مجرایی برای عبور هوای استنشاقی نیست بلکه بینی ضمن عبور هوای استنشاقی آن را کاملاً تمیز، گرم و مرطوب می نماید. بدیهی است انسداد بینی فرد را از این امتیازات محروم می سازد.

توجه به دو ویژگی یعنی اهمیت تنفس از طریق بینی و تأثیر شگرف ظاهر بینی بر روی چهرۀ فرد بیانگر این است که جراح بینی باید علاوه بر برخورداری از دانش لازمه از تجربۀ کافی نیز برخوردار باشد به نحوی که بتواند بین حفظ عملکرد بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند. به عبارت دیگر جراح با تجربه قبل از اینکه هر تغییری را بر روی ظاهر بینی اعمال کند در نظر خواهد گرفت که این تغییر باعث مختل شدن عملکرد بینی و انسداد بینی نشود.

در گذشته ای نه چندان دور جراحی پلاستیک بینی محدود به کوچک کردن و جمع کردن بینی بود و بینی ای مورد قبول بود که کوچک وسر بالا و قوس دار و اصطلاحاً عروسکی باشد امّـــا امروزه علم جراحی پلاستیک بینی نیز دستخوش تحولی شگرف شده است به نحوی که « رینوپلاستی تقویتی » در حال از رده خارج کردن « رینوپلاستی سنتی » است.

در رینوپلاستی تقویتی عمل جراحی فقط محدود به کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است قسمت های دیگری را تقویت کند تا نتیجۀ نهایی دماغی باشد که در حالیکه زیبا شده امّـــا به عملکرد اصلی آن که همان تنفس است آسیبی وارد نشده باشد. روشن است که چنین دماغی دیگر خیلی کوچک و سربالا نیست ونمای بینی ای که به طور افراطی عمل شده را نخواهد داشت.

با رعایت موارد فوق احتمال پیدایش عارضه بدنبال عمل جراحی بینی بسیار کاهش خواهد یافت. البته جراح با معاینه بینی می تواند پیش بینی کند که اگر یک بینی خاص تحت عمل جراحی قرار گیرد ممکن است دچار یک عارضۀ خاص شود. در این صورت جراح باید این مطلب را با متقاضی عمل در میان گذاشته و تلاش نماید نامبرده را از انجام این عمل منصرف نماید.

به طور کلی عوارض جراحی زیبایی بینی را می توانیم به دو گروه تقسیم نمائیم:
1- آسیب دیدن عملکرد بینی یا انسداد تنفسی
2- تغییرات نامطلوب ظاهر بینی
چنانچه بعد از عمل حفرۀ داخل بینی تنگ شود و تنفس از بینی برای بیمار سخت شود انتظار می رود که بیمار از علائمی مثل تنفس دهانی،خشک شدن گلو به هنگام خواب، تنفس صدادار و کاهش حس بویایی رنج ببرد.

علل انسداد تنفسی متعاقب عمل جراحی بینی عبارتند از:
1- اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل جراحی. چنانچه از قبل از عمل بزرگی شاخک های بینی و یا انحراف تیغۀ بینی وجود داشته باشد جراح باید تلاش نماید این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. با توجه به اینکه بینی با عمل جراحی معمولاً کوچک تر می شود چنانچه مانعی که از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده را برطرف نکنیم وقتی بینی جمع تر شد این مانع به ظاهر بی اهمیت باعث انسداد مسیر تنفسی می شود.
 
2- تورم مخاط داخل بینی . چنانچه بدلیل سینوزیت مزمن و یا آلرژی شدید مخاط داخل بینی متورم باشد ممکن است باعث انسداد تنفسی شود.

3- چسبندگی های داخل بینی. اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری نماید باعث زخمی شدن مخاط بینی می شود. اگر مخاط زخمی شده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند به هنگام ترمیم به یکدیگر می چسبند و راه داخل بینی را تنگ می نمایند.

4- تنگ کردن بیش از حد سوراخهای بینی.

5- برداشتن بیش از اندازه از غضروف های نوک بینی. این امر منجر به تنگی مدخل بینی می شود.

تاکنون با علل انسداد بینی بعد از عمل جراحی آشنا شدیم امّــا اگر جراح بینی از تجربۀ کافی برخوردار نباشد علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی در آید.

این شکلهای نامطلوب و دلایل آن عبارتند از:
1- غیر قرینه بودن سوراخهای بینی
شکل و اندازۀ سوراخهای بینی تحت تأثیر قسمت های مجاورش می باشد. بطوریکه وضعیت غضروف های نوک بینی، قسمت جلویی و پایینی تیغۀ بینی، اتصال بینی به لب بالا ونحوه و میزان برداشتن از سوراخهای بینی همه و همه روی شکل سوراخ بینی تأثیرگذارند. اگر به سوراخها ی بینی فردی که عمل نکرده بنگریم معمولاً دو سوراخ بینی دقیقاً عین هم نیستند امّـــا فردی که عمل می کند بعد از عمل انتظار دارد که سوراخها کاملاً قرینه باشند. جراح در طی عمل باید تلاش نماید که میزان غیر قرینگی را برطرف کرده و تا آنجا که ممکن است آنرا اصلاح نماید.

2- کجی بینی
در مواردی که انحراف تیغۀ بینی شدید باشد معمولاً بر روی شکل ظاهری بینی هم تأثیر می گذارد و ظاهر بینی هم قرینه و صاف نیست. اصلاح کامل انحراف تیغۀ بینی از کجی ظاهری بعد از عمل جلوگیری می کند. اگر انحراف تیغۀ داخلی بینی قبل از عمل خفیف باشد و جراح آنرا در طی عمل زیبایی بینی اصلاح نکند این کجی به جا مانده علاوه بر آنکه ممکن است باعث انسداد بینی شود می تواند باعث کجی بعد از عمل بینی نیزشود.

3- غیر طبیعی بودن بینی
اگر جراح به میزان زیادی از بافت های بینی بردارد نتیجۀ آن دماغی است که قوس زیادی دارد و اصطلاحاً سرسره ای است، زاویه زیادی دارد و اصطلاحاً خوکی است و در نمای رخ هم خیلی باریک است. روشن است که این بینی دیگر نمای نرمال و طبیعی را نداشته و ظاهری مصنوعی به فرد می دهد که مطلوب نیست. بنابراین جراح باید محتاط باشد و از ایجاد تغییرات زیادی که به بینی نمایی غیر طبیعی می دهد بپرهیزد
 
4- منگنه ای شدن یا وجود فرو رفتگی هایی در دو طرف بینی
بروز این مشکل علاوه بر اینکه به ظاهر بینی نمای نامطلوبی می دهد باعث می شود قسمت فرو رفته مانعی در مسیر راه هوایی باشد و فرد دچار انسداد بینی شود. علت بروز این عارضه برداشتن بیش از حد از غضروف بینی است.
 
به طور طبیعی غضروفی که نوک بینی را تشکیل می دهد امتداد یافته و در لابه لای قسمتی از دیوارۀ خارجی سوراخ بینی قرار می گیرد. وجود این غضروف باعث می شود فشار منفی ای که به هنگام دم به قسمت های مختلف بینی وارد می شود نتواند پره های بینی را به داخل بکشد. در طی عمل جراحی معمولاً مقداری از این غضروف ها برداشته می شود تا نوک بینی جمع تر شود. اگر چنانچه بیش از مقدار لازم برداشته شود غضروف باقیمانده دیگر نمی تواند در مقابل فشار منفی هنگام دم مقاومت کند و به داخل کشیده می شود و سوراخ بینی تنگ شده و مسیر تنفسی با مشکل مواجه می شود.

5-کاهش حس بویایی
پایانه های اعصاب بویایی در سقف حفرۀ داخل بینی قرار گرفته اند. این ناحیه در طی عمل زیبایی بینی معمولاً دستکاری نمی شود بنابراین احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد مگر در دو حالت:

حالت اول: اینکه فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است از قبل مبتلا به پولیپ وسیع و منتشر بینی بوده است و همزمان با عمل زیبایی تحت عمل پولیپکتومی نیز قرار گرفته باشد. با توجه به اینکه ممکن است پولیپ ها در قسمت نزدیک به سقف حفره بینی قرار گرفته باشند برداشتن آنها و دستکاری آن قسمت ممکن است منجر به آسیب دیدن پایانه های بویایی شود. اگر فردی مبتلا به پولیپ وسیع بینی باشد بهتر است که ابتدا در یک عمل مجزا پولیپ ها برداشته شوند و سپس با فاصلۀ چند ماه بعد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند.

حالت دوم: اگر به دلایلی که قبلاً ذکر کرده ام فردی در اثر عمل زیبایی بینی به درجاتی دچار انسداد بینی شود به همان میزان نیز دچار کاهش حس بویایی می شود زیرا برای اینکه بتوانیم بویی را حس کنیم باید مولکولهای فرّار آن ماده بتوانند از طریق بینی خود را به پایانه های اعصاب بویایی برسانند. چنانچه بینی مسدود باشد این مولکولها قادر نیستند وارد بینی شوند تا بتوانند اعصاب بویایی را تحریک کنند.
 
تشخیص و درمان مشکلات تنفسی بعد از جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی بینی( رینوپلاستی) یکی از شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی است که در ایران انجام می شود . هر روزه هزاران نفر جهت این نوع جراحی ها به مطب ها و کلینیک های زیبایی و پلاستیک مراجعه می کنند. اگر جراحی زیبایی به درستی انجام شود معمولا مشکل تنفسی بعد از عمل نخواهد داشت .

اما اگر اصول حفظ تنفس در جراحی بینی رعایت نشود و تنفس بیمار فدای کوچک تر شدن ظاهر بینی گردد مشکلات تنفسی متعددی مثل سوت کشیدن بینی ، تنگی نفس موقع فعالیت، احساس خفگی موقع خواب ، خشکی گلو و فس فس کردن موقع خواب و حتی خرخر شبانه ایجاد می گردد. کسانی که قبل از عمل جراحی انحراف بینی و مشکل تنفسی داشته باشند و یا کسانی که مشکلات آلرژی شدید داشته باشند و یا کسانی که غضروفهای نازک و بینی بلندی دارند بیشتر در معرض مشکلات تنفسی می باشند.

تشخیص این حالت از چند روش امکان پذیر است :     
 1 - علائمی که در بالا به آن اشاره شد مثل سوت کشیدن، فس فس کردن، خرخر شبانه ، تنگی نفس موقع فعالیت و یا خشکی بینی

2- بسیاری از بیماران که بعد از عمل جراحی بینی مشکل تنفسی دارند عنوان می کنند که با کشیدن پوست کناره پره ی بینی به سمت خارج تنفسشان بهتر می گردد(مانورکاتل)
3- بعضی بیماران با بالا بردن نوک بینی تنفس بهتری پیدا می کنند.

4- تشخیص دقیق از لحاظ پزشکی انجام معاینه و مانور مودی فای کاتل در داخل مطب و با استفاده از نور مستقیم پیشانی و یک عدد سواب نازک و یا وسیله ای مثل قاشقک سرومن می باشد. در این معاینه قاشقک سرومن ابتدا در قسمت زیر لبه ی پره بینی و بعد در قسمت داخل در زیر غضروف بینی برده می شود وسپس به سمت خارج فشار داده می شود. در صورت بهتر شدن تنفس بیمار نشانگر مثبت بودن این معاینه می باشد و معنی آن تنگ شدن راه تنفسی داخل بینی است.

درمان :
1- در صورتی که بیمار آلرژی داشته باشد بهترین درمان استفاده از اسپری کورتن داخل بینی می باشد مثل اسپری رینوکورت و یا استفاده از قرص های ضد حساسیت مثل قرص های تل فست120 .

2- در صورت خشکی داخل بینی استفاده از دستگاه بخور سرد در اتاق خواب و پماد ویتامین A چشمی در داخل بینی و یا اسپری روغنی در بینی موثر می باشد.

3- درصورتی که مورد اول و دوم موثر واقع نشد و معاینه پزشک در مطب مثبت بودن تست مودی فای کاتل را نشان دهد ، بهترین درمان بعد از حدود 6 ماه الی 1 سال از جراحی بینی ، استفاده از غضروف های کمکی می باشد .این غضروفها یا از تیغه ی بینی بیمار و یا از گوش بیمار گرفته می شود. اگر غضروفها و جراحی کوچک باشد می توان اعمل جراحی بینی را با بی حسی موضعی در مطب انجام داد اما اگر نیاز باشد غضروف بزرگ گذاشته شود و یا در کنار تیغه ی بینی قرار داده شود( اسپریدرگرافت)، نیاز است در بیمارستان تحت بی هوشی انجام شود.لازم به ذکر است بر عکس تصورعامه مردم ،وجود انحراف بینی به تنهایی بعد از عمل باعث مشکل تنفسی نمی شود و معمولا علت اصلی در غضروفهای طرفی بینی می باشد.
  
دکتر مسعود جعفری پور
فلوی فوق تخصص جراحی پلاستیک بینی وصورت از دانشگاه هاروارد آمریکا
متخصص گوش وحلق وبینی
www.drjafaripour.com
0311-6266851
 آدرس: اصفهان - خیابان توحید - چهارراه پلیس - مجتمع ماکان- 3 طبقه ی- 4  واحد 19
 
مشاوره رایگان اینترنتی
شما ميتوانيد عكس ها و مدارك خود را از طريق اينترنت براي ما ارسال كنيد. ما پس از بررسي عكسها و انجام اناليز كامپيوتري روي عكسها ميتوانيم به شما بگوييم كه عمل شما حدودا چند در صد موفقيت اميز خواهد بود و پس از عمل تقريبا به چه صورت در خواهد امد.
email: info@drjafaripour.com
مدیر بازدید : 95 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
همه چیز درباره جراحی زیبایی پلک و بالا بردن ابروها
جراحی پلاستیک صورت, جراحی زیبایی پلک چشم
با جراحی زیبایی پلک ها و بالا کشیدن ابروها زیبایی خود را دو چندان کنید
 
با جراحی زیبایی پلک چشمان زیبا داشته باشید!
از نظر زیباشناسی چشم ها مهمترین جزو صورت هستند. چشم ها نشان دهنده سن فرد و منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند. متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزای بدن ، علائم پیری را نشان می دهند. به دلیل همین حساسیت ، هر روز افراد بسیاری با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می برند.

عمل جراحی پلاستیک پلک ها که اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده می شود، برای برداشتن پف پلک ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آنها طراحی شده است .

البته پف پلک ها همیشه ناشی از افزایش سن نیست ، بلکه در مواردی پف پلک ها یکی از علائم بیماری های متابولیکی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید است. بدیهی است در چنین حالتی به جای اصلاح پف پلک با جراحی زیبایی، باید بیماری متابولیکی را درمان کرد.

تاثیر افزایش سن برروی پلک بالا و پایین، مختصری با یکدیگر متفاوت است . در پلک بالا این تاثیر معمولا به شکل افزایش تدریجی مقدار پوست پلک، خود را نشان می دهد.در مواردی این افزایش پوست به قدری زیاد است که میدان دید فرد را نیز محدود می کند، اما تظاهر افزایش سن در پلک پایین معمولا به شکل پف پلک وچین های ظریف و  بیرون زدگی کیسه های چربی بروز می کند.
 
بالا بردن ابرو,جراحی پلاستیک
 جراحی زیبایی پلک برای اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی مناسب است
 
یکی از روش های برداشتن پلک مزاحم انجام بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)است
اگر چین و چروک پلک بالا زیاد باشد ، پوست اضافه برروی مژه ها می افتد و میدان دید محیطی فرد را محدود می کند. قسمت بالایی و خارجی میدان دید بیشتر از سایر قسمت ها تحت تاثیر قرار می گیرد . این محدودیت دید ممکن است به هنگام مطالعه و رانندگی مزاحمت ایجاد کند. بدیهی است که انجام بلفاروپلاستی "جراحی زیبایی پلک" در چنین فردی، علاوه براینکه وضعیت چشم ها و پلک های وی را زیباتر می کند، محدودیت میدان بینایی وی رانیز برطرف می کند.

در اکثرنژادها پلک بالا دارای یک چنین عرضی است، اما در بعضی از نژادها مثل نژاد زرد، این چین وجود ندارد و یک پلک اضافه روی پلک اصلی آنها را گرفته است. با عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک می توان پلک این افراد را نیز اصلاح و چین طبیعی پلک را برای آنها ایجاد کرد.
 
جراحی زیبایی صورت, عمل جراحی ابرو
با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم و جراحی زیبایی ابرو اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید
 

 برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت دکتر مسعود جعفری پور مراجعه فرمایید.

www.drjafaripour.com

آدرس: اصفهان - خیابان توحید - چهارراه پلیس - مجتمع ماکان- 3 طبقه ی- 4 واحد 19

تلفن : 36266851-031

 
تکنیک عمل بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)
روش های بیهوشی جراحی زیبایی پلک
عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک با 3 روش بی حسی موضعی، نیمه بیهوشی و بیهوشی کامل قابل انجام است.
 
بی حسی موضعی مثل حالتی است که در دندانپزشکی استفاده می شود. در این روش ماده بی حس کننده لیدوکایین فقط در محل عمل که در اینجا اطراف پلک  است، تزریق می شود. بدیهی است که با این کار، پلک بی حس می شود و بیمار در حین جراحی زیبایی پلک دردی را متوجه نخواهد بود، اما داروی تزریقی در جراحی زیبایی فقط درد را از بین برده است، ولی اضطراب بیمار به قوت خود باقی است.
 
در جراحی زیبایی پلک به روش نیمه بیهوشی ، علاوه براینکه اطراف پلک توسط جراح بی حس می شود، متخصص بیهوشی نیز از طریق رگ، داروهای ضددرد و ضد اضطراب را به بیمار تزریق می کند. این داروها بیمار را به خواب عمیق و خوشایندی می برند.
 
در روش بیهوشی کامل ، بیمار کاملا بیهوش است.

پلک های فوقانی و تحتانی را می توان به طور مجزا یا همزمان مورد عمل جراحی زیبایی قرار داد.
 
عمل جراحی زیبایی پلک:
عمل جراحی زیبایی پلک بالا: برش درست روی چین طبیعی پلک داده می شود لذا احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک چشم جای برش روی پلک ها  بماند، فوق العاده کم است. بعد از برداشتن از پوست و نسج زیر پوستی در صورت لزوم کیسه های چربی نیز برداشته شده و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود.

جراحی زیبایی پلک پایین:اگر میزان پف پلک پایین و بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش کاملا زیر خط مژه ها خواهد بود تا جای اسکار آن مشخص نباشد . در این صورت علاوه بر خارج کردن چربی های اضافه می توان پوست اضافی پلک را نیز چید اما اگر میزان بیرون زدگی چربی ها خیلی زیاد نباشد و پوست پلک نیز در حد معمول باشد می توان چربی ها را از طریق برشی واقع در سطح داخلی پلک خارج کرد. مزیت این نوع جراحی زیبایی پلک چشم  آن است که روی پوست هیچ برشی وجود ندارد و ضمنا بهبودی و ترمیم آن نیز سریع تر است.

بعد از جراحی زیبایی پلک چشم ممکن است اطراف چشم قدری متورم و کبود شود. در عمل جراحی زیبایی پلک خشکی چشم نیز معمول است که برای برطرف کردن آن می توانید از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید . تورم و کبودی اولیه در عرض یکی دو هفته برطرف می شود اما چند ماه طول می کشد تا نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی پلک ظاهر شود. محل برش جراحی پلک به تدریج کم رنگ می شود و ممکن است تا یک سال به طول بینجامد تا محل برش به طور کامل برطرف شود. نتیجه عمل زیبایی پلک چشم دائمی است. با این وجود زمان در حال گذر است و بدیهی است که گذشت زمان می تواند بر روی تمام بدن از جمله بر روی پلک های عمل شده نیز تاثیر بگذارد.
 
جراحی ابرو, جراحی زیبایی صورت
پلک های فوقانی و تحتانی را می توان به طور همزمان یا مجزا مورد عمل جراحی زیبایی پلک قرار داد
 
اقداماتی که قبل و بعد از عمل جراحی پلک چشم باید بدانید:
    • دو هفته قبل از عمل جراحی پلک از دارو هایی مثل آسپیرین، بروفن ،ایندومتاسین، پیروکسیکام و مفنامیک اسید استفاده نکنید و چنانچه به هر دلیلی به مسکن نیاز داشتید فقط از استامینوفن ساده یا کود ئینه استفاده کنید.
    • قبل از ورود به اتاق عمل آرایش چهره خود را کاملا پاک کنید.
    • بعد از عمل جراحی زیبایی پلک برروی چشمان شما پانسمانی نخواهیم گذاشت و چشمان تان باز خواهد بود.
    • معمولا پماد آنتی بیوتیک چشمی جهت مالیدن روی بخیه ها برای شما تجویز می شود.
    • بعد از جراحی زیبایی پلک به مدت 3 روز قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.
    • جهت شستشوی چشم ها در 2 روز اول پس از جراحی پلک از سرم فیزیولوژیک استفاده کنید. اما بعد از 2 روز میتوانید از آب جوشیده سرد شده نیز استفاده کنید.
    • آنتی بیوتیک تجویزی را به مدت پنج تا هفت روز بسته به نظر پزشک مرتبا مصرف کنید.
    • تا 48 ساعت بعد از جراحی زیبایی پلک از کمپرس سرد استفاده کنید. بدین منظور می توانید چند تکه کوچک یخ را در یک کیسه فریزر ریخته درآن را بسته و کیسه را روی صورت خود قرار دهید یا می توانید بسته های مخصوص کمپرس سرد که حاوی ژل است را، از داروخانه خریداری کرده، آن را در فریزر قرار دهید تا منجمد شود وسپس آن را برروی صورت قرار دهید.
    • بعد از عمل کمتر دراز بکشید و هنگام دراز کشیدن نیز بهتر است زیر سر شما کمی بلند تر باشد تا شیب بدن تان بیشتر شود. این کار باعث می شود کبودی و تورم شما به حداقل برسد.
    • اگر در عرض یکی دوروز بعد از عمل زیبایی پلک دچار چشم درد یا افت بینایی شدید به سرعت با پزشک جراح خودتان تماس بگیرید.
    • قبل از مراجعه به بیمارستان استحمام كامل انجام دهید و از به كار بردن هرگونه زیور آلات خودداری كنید. در دو روز اول پس از عمل زیبایی پلك کبودی و تورم افزایش می یابد و بعدا طی یک تا دو هفته به تدریج و خود به خود رفع خواهد شد .
    • در یک تا دو روز اول پس از عمل زیبایی پلك ممکن است چند قطره خون از محل بخیه ها خارج شود که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.
    • در چند روز اول پس از عمل پلك احتمال تاری دید خفیف وجود دارد که طبیعی می باشد و نگران نباشید
    • تا دو هفته پس از عمل زیبایی پلك از به کار بردن مواد آرایشی بر روی محلهای عمل خودداری نمائید
    • بسته شدن ناکامل پلک ها در چند هفته اول پس از عمل زیبایی پلك، معمول می باشد در این موارد، قبل از خواب از پماد چشمی استفاده نمائید
    • در کسانی که پیش از جراحی زیبایی عدم تقارن شدید پلک ها وجود دارد پس از عمل نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند .
    • عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک نمی تواند سبب بالا کشیدن ابرو یا درشت شدن چشم ها شود.
    • در صورتیکه هر گونه دارویی مصرف می نمائید یا بیماریهای جسمی یا روحی دارید و یا سابقه جراحی یا ابتلا به هپاتیت(یرقان)یا HIVدارید به جراح اطلاع دهید . در صورت وجود اعتیاد به مواد مخدر اطلاع دهید.
    • در روزهای اول پس از عمل زیبایی پلك، پلک شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم منظره نهایی پلک مشخص می شود بنابر این در روزهای اول پس از جراحی زیبایی پلک چشم ، سعی نکنید نتیجه عمل را ارزیابی کنید.

جراحی زیبایی برای بالا بردن ابروها
با افزایش سن و در اثر استرسهای مداوم زندگی علائم پیری به تدریج در صورت ظاهر میشوند. این علائم در یك سوم فوقانی صورت كه شامل پلكها ، ابرو و پیشانی است زودتر از سایر قسمت های صورت بروز پیدا میكنند . ظهور این علائم در یك سوم فوقانی صورت به شكل پیدایش چین و چروك پیشانی ، افتادگی ابروها و افتادگی پلك ها است كه بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است اما در مواردی كه افتادگی ابرو وپلك ها زیاد باشد می تواند میدان  بینائی را نیز محدود نماید .

پایین افتادگی کناره های خارجی ابروها نسبت به حالت ایده آل سبب غمگین و افسرده به نظر رسیدن صورت شما میشود. در چنین مواردی جراحی زیبایی کشیدن ابرو میتواند گوشه های ابروها را بالا کشیده و صورتی زیباتر، شادابتر و با طراوت تر به شما هدیه نماید.

جراحی پلاستیک ,جراحی زیبایی
افتادگی ابروها و افتادگی پلك ها را می توان با جراحی زیبایی ابرو برطرف کرد
 
اعمال جراحی متعددی برای بالا بردن ابرو و پیشانی و برای برطرف كردن نگرانیهای فوق الذكر طراحی شده اند . البته با تزریق بوتوكس یا dysport  میتوان بدون جراحی و به طور موقت چین و چروك های پیشانی را برطرف كرد، ضمن اینكه این كار باعث بالارفتن گوشه های ابروها نیز می شود .
 
اینكه از كدام روش جراحی زیبایی برای هر بیمار بهره بگیریم به عوامل متعددی از جمله موارد زیر بستگی دارد :
  1. جنس وسن بیمار .
  2. شكل ووضعیت ابروی بیمار .
  3. میزان افتادگی پلك بیمار .
  4. وضعیت و میزان چین و چروك های پیشانی .
  5. وضعیت موهای سر كه چنانچه بیمار به طاسی سر مبتلا باشد ، وضعیت وشدت این طاسی .
  6. انتظارات بیمار از عمل جراحی زیبایی .

دراین مقاله تا حدودی با روش های مختلفی كه بدین منظور طراحی شده اند آشنا خواهید شد اما اینكه كدام روش برای شما مناسب تر خواهد بود ، نیاز به مشاوره حضوری شما با پزشک جراح دارد.

جراحی پلاستیک صورت, جراحی زیبایی پلک
  تیجه عمل جراحی زیبایی ابروها، قرار گرفتن گوشه های خارجی ابروها در موقعیتی بالاتر از موقعیت قبلی است
 
آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو هستید؟
اگر شما دارای یکی از مشخصات زیر هستید کاندید مناسبی برای عمل جراحی بالا کشیدن ابروبه حساب می آیید:
اگر گوشه های ابروی شما در موقعیتی پایین تر از ایده آل قرار دارند و این امر باعث شده است که صورت شما غمگین یا خسته به نظر برسد.
اگر کناره های ابروهای شما در مقایسه با یکدیگر در یک سطح نیستند.

جراح پلاستیک صورت چگونه شما را برای جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو ارزیابی میکند؟
در خلال مشاوره قبل از جراحی زیبایی ، جراح صورت شما را از نظر موقعیت ابروها، زیبایی چشم ها و پلک ها، وضعیت استخوانی، ساختمانهای زیر پوستی، ضخامت پوست، و ساختار چین و چروکها تحت بررسی و ارزیابی قرار میدهد. این اطلاعات در برنامه ریزی جهت عمل جراحی شما مورد استفاده قرار میگیرد و جراح زیبایی بر اساس معاینه و ارزیابی صورت شما تکنیک مناسب برای شما را انتخاب می نماید. اصلاح نا زیبایی های ابرو ممکن است علاوه بر جراحی لیفت ابرو نیاز به جراحی زیبایی دیگری نظیر جراحی کشیدن پیشانی، جراحی زیبایی پلک، تزریق بوتاکس یا غیره داشته باشد. در زمان مشاوره جراح شما میتواند اطلاعات لازم در مورد نیاز یا عدم نیاز به این اقدامات را در اختیار شما قرار دهد.

آماده سازی قبل از عمل زیبایی شامل چیست؟
از آنجا که باید پس از جراحی زیبایی  تا چند روز غذاهای آبکی با استفاده از نی مصرف کنید، یک بسته نی تهیه نمایید.
پنجره ها را تاریک کنید تا در هنگام روز نیز بتوانید بخوابید.
بعد از عمل جراحی زیبایی تا سه روز نیاز به استراحت زیاد دارید. برای این مدت وسایل سرگرمی نظیر مجله، کتاب، موسیقی، فیلم و ... تهیه نمایید.
در صورتیکه قبل از جراحی زیبایی به سرماخوردگی، گلودرد، تبخال یا هر بیماری دیگری دچار شُدید پزشک خود را از آن مطلع نمایید.
از هشت ساعت قبل از ساعت تعیین شده برای عمل زیبایی مطلقا چیزی نخورید و نیاشامید (حتی آب).
قبل از مراجعه جهت بستری حتما استحمام کنید زیرا استحمام در عرض چهار روز پس از عمل ممنوع است. اصلاح صورت برای آقایان، و پاک کردن آرایش صورت و لاک ناخن برای خانمها ضروری است.
قبل از مراجعه اشیاء فلزی نظیر ساعت، النگو، گیره سر و غیره را خارج نمایید.
جهت بازگشت به منزل یک بالش و یک پتو در اتومبیل بگذارید.
در زمان مراجعه دفترچه بیمه، جواب آزمایشات و تمامی مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید.
روز عمل جراحی زیبایی لباسهای جلو باز(دکمه دار یا زیپ دار) و گشاد بپوشید. از پوشیدن پیراهن یقه بسته، تی شرت و لباس تنگ خودداری نمایید.
.
از هنگام بستری تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی زیبایی وجود شخصی که از شما مراقبت کند ضروری است.
 
 عمل جراحی ابرو,جراحی پلاستیک صورت
با بالا بردن ابرو به روش مستقیم می توان ابرو را اصطلاحا به صورت شمشیری یا هشتی درآورد
 
جراحی لیفت ابرو (بالا بردن ابرو) چگونه انجام می شود؟
بیهوشی ارجح برای لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو بیهوشی عمومی است. معمولا عمل جراحی حدود دو ساعت طول میکشد.در متداولترین روش،یعنی روش آندوسکوپیک ، دو برش قرینه در طرفین سر در پشت خط رویش مو داده شده و پوست تحت هدایت آندوسکوپ (لوله باریکی که حاوی لنز و دوربین بوده و به یک مانیتور متصل است) از استخوان زیرین جدا میگردد. پوست سپس کشیده شده، بر روی ساختمانهای عمقی ثابت شده، و قسمتهای اضافی آن برداشته میشود. محل و شکل برش طوری طراحی میگردد که توسط موها پوشانده شده و پس از التیام قابل مشاهده نباشد. نتیجه عمل جراحی زیبایی ابروها، قرار گرفتن گوشه های خارجی ابروها در موقعیتی بالاتر از موقعیت قبلی است.

روش های دیگر جراحی لیفت ابرو (بالا کشیدن ابرو)
الف (روش برش پوست سر)
در این روش برش از ناحیه گیجگاهی یك طرف شروع شده وحدودا ۴ سانتیمتر عقب تر از رویش مو و به موازات آن امتداد می یابد تا به ناحیه گیجگاهی طرف مقابل برسد . عمق این برش تا روی استخوان جمجمه خواهد بود. و از زیر، پوست پیشانی تا ناحیه ابروها را از جمجمه جداکرده وآنرا كشیده واضافه آن را در محل برش اولیه چیده و محل برش را می دوزند. 

مزیت این نوع روش بالا بردن ابرو :
تمامی محل برش وهمچنین بخیه ها داخل پوست سر و لابلای موهای سر است لذا جای برش اصلا قابل رویت نیست .

عیوب این روش بالا کشیدن ابرو:
  1. نسبت به سایر روشها عمل نسبتا بزرگی است .
  2. باعث بلند شدن پیشانی می شود چرا كه خط رویش موها به طرف عقب تر كشیده می شود .
  3. بی حسی پوست سر تا مدتی باقی می ماند

مزایای این نوع جراحی زیبایی ابرو :
  1. باعث بلند شدن پیشانی نمی شود .
  2. میزان بالارفتن ابرو و كم شدن چین و چروكها بیشتر از روش قبلی است .

عیوب این روش جراحی ابرو:
1-خط برش ممكن است كمی قابل رویت باشد بویژه در كسانی كه عادت دارند موهایشان رابه سمت بالا وعقب شانه نمایندروش موثرتری است و به هر میزان كه بخواهیم می توانیم ابرو را بالا ببریم .
2- بی حسی پوست سر ممكن است تا مدتی باقی بماند .

ج ( خط برش داخل پیشانی )
این روش جراحی زیبایی برای كسانی كه چین وچروكهای پیشانی بسیار عمیق داشته باشند ویا وضعیت ابروهای آنان غیرقرینه باشد ویا جای زخم قدیمی روی پوست پیشانی داشته باشند روش مناسبی است . عیب این روش عمل جراحی زیبایی این است که جای برش ممكن است قابل رویت باشد .

د ( بالا بردن ابرو به روش مستقیم)
خط برش تحتانی درست روی لبه فوقانی ابرو داده می شود . خط برش فوقانی بسته به وضعیت ابروی بیمار وخواسته های وی متغیر است . پوست حدفاصل این دو برش را برمیدارند و لبه های دو برش را به هم می دوزند . این امر باعث بالاتر رفتن ابرو می شود وبا این روش می توان ابرو را اصطلاحا به صورت شمشیری یا هشتی درآورد و یا حالت قبلی ابروی بیمار را حفظ كرد .

مزایای این نوع جراحی زیبایی ابرو :
  1. روش موثرتری است و به هر میزان كه بخواهیم می توانیم ابرو را بالا ببریم .
  2. حالت ابرو رابه دلخواه می توان تغییر داد .
  3. مقداری از افتادگی پلك های فوقانی را برطرف می كند .
  4. عمل نسبتا كوچكی است .

عیب این روش جراحی زیبایی ابرو:
تنها عیب این روش این است كه ممكن است بعدازعمل ، محل برش كه روی لبه فوقانی ابرو واقع می شود تا حدودی قابل رویت باشد كه البته اگر اینچنین شد، خانم ها می توانند با استفاده از لوازم آرایشی آن را بپوشانند .

ه ( كشیدن گوشه های چشم از ناحیه گیجگاهی)
این روش برای كشیدن گوشهٌ چشم ها روش مناسبی است. خط برش در ناحیه گیجگاهی ، چند سانتیمتر عقبتر از خط رویش موها داده میشود. پوست ونسج زیرپوستی را از زیر تا ناحیه انتهایی سمت خارجی ابرو آزاد میكنند ، آن را كشیده و اضافه آن را چیده و محل برش را می دوزند . در این روش بالا کشیدن ابرو جای برش در داخل موها پنهان میشود و قابل رویت نیست.
 
 بالا بردن ابرو, جراحی ابرو
جای برش بعد از عمل جراحی ابرو  در درون موها مخفی شده و دیده نخواهد شد.
 
پس از عمل جراحی ابرو چه بر شما خواهد گذشت؟
زمانیکه جراحی زیبایی ابرو به پایان رسید شما به قسمت ریکاوری اتاق عمل منتقل خواهید شد تا در آنجا برای مدتی تحت مراقبت و نظارت دقیق باشید. پس از مدت کوتاهی به بخش انتقال خواهید یافت. چند ساعت بعد، شما از بیمارستان مرخص شده و به منزل برمیگردید. البته دانستن این نکته ضروری است که مدت زمان بستری و زمان ترخیص میتواند در بیماران مختلف متفاوت باشد. دید شما ممکن است برای مدت کوتاهی ناواضح باشد که علت آن پمادی است که در حین عمل برای محافظت از چشمان شما بر روی آنها زده میشود. زمانیکه به منزل رسیدید باید در حالت درازکشیده به پشت (طاقباز)و درحالیکه دو بالش زیر سر دارید بمدت ۳ روز استراحت زیاد نمایید. گذاشتن پکهای یخی روی چشم ها و پیشانی بطور متناوب بمدت ۲ روز ضروری است. به یاد داشته باشید که تنها مُسکن مجاز در هفته اول پس از عمل جراحی ابرو استامینوفن است و شما باید از هرگونه داروی ضد درد دیگر اجتناب نمایید. سیگار کشیدن و همچنین استنشاق دود سیگار سبب به تاخیر افتادن فرآیند ترمیم شده و باید شدیدا اجتناب گردد.

پیشانی شما پس از عمل باند پیچی شده است. ممکن است در زیر پوست شما لوله های باریکی کار گذاشته شده باشد که یک روز بعد خارج خواهند شد. بالا نگه داشتن سر و بلند نگه داشتن زیر سر حین خواب در کاهش تورم ابتدایی صورت پس از عمل زیبایی ابرو موثر است.

زمانیکه پانسمانها و لوله های کوچک خارج شدند، تورم و کبودیهای پیشانی مشاهده میگردند. اینها معمولا بصورت غیر قرینه بوده و در برخی نواحی شدیدترند. باید بدانید که وجود غیر قرینگی ابروها در این زمان کاملا طبیعی بوده و با کاهش تورم بهبود می یابد. کبودی در ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از جراحی ابرو حداکثر است و در عرض یک یا دو هفته برطرف میشود. آرایش کردن یک هفته بعد از عمل زیبایی ابرو مجاز است و میتواند به پنهان ساختن کبودیها (اگر بیش از یکهفته طول بکشند)کمک کند.

شما ممکن است پس از عمل جراحی ابرو در پیشانی خود احساس بی حسی کنید. این حالت طبیعی بوده و پس از چند ماه بهبود می یابد.

اغلب بخیه ها هشت روز بعد از جراحی ابرو خارج میشوند. جراح شما نکات لازم در مورد مراقبت از پانسمانها و بخیه ها، نحوه مصرف داروها و مسکن ها، و زمان مراجعه مجدد جهت بررسی فرآیند ترمیم را به شما می آموزد. باید دانست که حداقل زمان مورد نیاز برای فروکش کردن کامل تورمها، ناپدید شدن جای برشها، و حصول نتیجه نهایی عمل جراحی ابرو یکسال است.

آیا جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو دردناک است؟
درد و ناراحتی بعد از عمل بسیار ناچیز است. احساس سفتی و پُری بعد از عمل طبیعی است و درد مختصر و سوزش با دارو برطرف میگردد.

آیا جای برش بعد از عمل جراحی ابرو باقی میماند؟
جای برش ممکن است بصورت یک خط نازک کمرنگ باقی بماند، که البته در درون موها مخفی شده و دیده نخواهد شد.

به چند روز استراحت بعد از جراحی زیبایی ابرو نیاز دارید؟
شما نیاز به یک هفته استراحت در منزل دارید و میتوانید پس از آن به کار و زندگی روزمره خود بازگردید. توجه داشته باشید که فعالیت شدید، زور زدن، خم شدن به جلو و بلند کردن اجسام سنگین ممکن است ریسک خونریزی را افزایش دهد و تا دو هفته اکیدا ممنوع است. ویزیتهای مجدد یک هفته، دو هفته، یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال بعد از جراحی ابرو انجام میشود.

جراحی زیبایی ابرو چقدر موثر است؟
تاثیر جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو بر ظاهر شما میتواند از خفیف تا شگفت انگیز متنوع باشد. این امر به ظاهر قبل از عمل شما، مراقبتهای پس از عمل و انتظارات شما و اطرافیانتان بستگی دارد. از آنجا که فرایند ترمیم و فروکش کردن تورم پیشرفت کندی دارد، شما باید ماهها جهت رسیدن به ظاهر جدید خود صبر کنید. پرهیز از عواملی که بر نتیجه نهایی جراحی زیبایی صورتتاثیر منفی دارند نظیر مواجهه با نور خورشید و دود سیگار ضروری است.
مدیر بازدید : 86 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
نسخه های منحصر به فرد برای خانم ها
ریزش مو,درمان ریزش مو,درمان کم خونی
نسخه های منحصر به فرد برای خانم ها
می گوید متأسفانه بسیاری از خانم ها در طول دوران زندگی با مشکلات جسمی و روحی زیادی دست و پنجه نرم می کنند؛ در حالی که به سادگی می توان از بسیاری از آن ها رهایی یافت.
بیشتر مشکلات خانم ها مربوط به سیکل ماهانه و تغییرات هورمونی است که کم خونی، ریزش مو و ... را به دنبال می آورد. مهندس نبی دانشجوی دکترای گیاهان دارویی معتقد است که باید بیماری ها به شکل اصولی درمان شود در حالی که بیشتر افراد به دنبال درمان موضعی مشکل خود از جمله ریزش مو هستند. وی پیشنهادهایی برای رفع مشکلات خانم ها ارائه می کند که در ادامه مطلب به برخی از آن ها پرداخته می شود.
ریزش مو
یکی از عوارض کم خونی که بیشتر به شکل مزمن دیده می شود، ریزش موست. کم خونی همراه با فشار خون پایین باعث می شود خون کافی به پیاز مو نرسد؛ بنابراین پیاز مو خشک می شود و تار مو را رها می کند. در این مواقع نباید دنبال درمان های موضعی بود بلکه برای درمان اصولی ریزش مو باید به رژیم غذایی توجه کرد. استفاده از غذاهای خون ساز به ویژه آب جو طبیعی مناسب است.
 
یک پیمانه جو و ۱۴پیمانه آب را روی حرارت می گذاریم ؛ وقتی جوشید حرارت را خاموش می کنیم و ۲ساعت به همین شکل کنار می گذاریم؛ با اضافه کردن کمی عسل به آن، بهترین نوشیدنی حاوی تمام مواد مغذی لازم برای رشد مو را در اختیار داریم. بهتر است صبح یک استکان آب جو را همراه کمی عسل میل کنید.
پودر مالت هم موها را درشت و با طراوت می کند.جوی دو سر و شلتوک هم برای رشد مو مناسب است. از آب شلتوک برای تهیه غذا استفاده کنید. در کنار توجه به رژیم غذایی می توان از درمان موضعی هم استفاده کرد پودر ۲۰ گرم رزماری، ۲۰گرم گزنه و ۲۰گرم دم اسب را با دوبرابر روغن زیتون مخلوط کنید و در شیشه مناسب در جای گرم قرار دهید.
بعد از ۱۰روز ترکیب را صاف کنید و هفته ای یک تا ۲بار موها را با آن ماساژ دهید و بعد از یک ساعت به حمام بروید.ماساژ این روغن برای بچه ها نیز مناسب است.
پوست
استفاده از مواد ضدآفتاب توصیه عمومی در فصول گرم سال است. در طب سنتی بهترین ضد آفتاب روغن کنجد است. استفاده از روغن کنجد علاوه بر این که مانع از خشکی پوست می شود سرشار از ویتامین های محلول در چربی است و ضدآفتاب وسیع الطیف (فیزیکی و شیمیایی) است اما همیشه تاکید می شود که قبل از بروز عارضه پوستی از آن پیشگیری شود؛ زیرا در صورت بروز عارضه علاوه بر هزینه، باید زمان زیادی را صرف کنیم.
 
بنابراین توصیه می شود هفته ای یک یا دوبار از ماسک مناسب استفاده کنید. استفاده از جعفری، گل محمدی، همیشه بهار، جوانه جو، رازیانه و شیرین بیان به صورت ترکیبی یا جداگانه مفید است.
به طور معمول یک ساعت بعد از استفاده از ماسک ها از منزل بیرون نروید زیرا روزنه های پوست باز است و باعث می شود آفتاب و آلودگی هوا روی آن تاثیر نامطلوب بگذارد. به طور کلی آب میوه حاوی قند است و برای پوست جز در مواردی مناسب نیست زیرا قند آن باعث جوش صورت می شود.
 
رفع خون ریزی و لکه بینی
خانم ها باید نسبت به مشکل خون ریزی و لکه بینی حساس باشند؛ شاید سونوگرافی مشکلی را نشان ندهد ولی به تجربه ثابت شده است که این افراد دچار ضعف جسمی و روحی و استرس هستند. فعالیت جسمی زیاد و کار سنگین معمولاً باعث لکه بینی بانوان می شود. بنابراین نباید گذاشت بی نظمی قاعدگی به صورت روال همیشگی تبدیل شود اگر مشکلی در رحم و تخمدان وجود نداشته باشد یکی از بهترین راهکارها برای رفع این مشکل استفاده از زردچوبه، عدسی و تخم یونجه و آب هویج است.
این گیاهان عوارض جانبی و تداخل دارویی ندارد. یک قاشق از پودر هر یک از این گیاهان را با سه قاشق عسل مخلوط کنید و یک ساعت بعد از صبحانه به میزان یک قاشق مرباخوری از آن استفاده کنید.درخانم هایی که دچار لکه بینی هستند جداره رحم ضعیف است و این مواد به تقویت جداره های رحم کمک می کند. در مواردی که خون ریزی زیاد باشد مصرف صمغ عربی را هم توصیه می کنیم.
 
یک قاشق چای خوری صمغ عربی را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و صبح و عصر از آن استفاده کنید. ۴ تا ۷روز قبل از شروع قاعدگی، خانم ها دچار علایمی می شوند که گاهی آن قدر شدید است که فرد احساس می کند چند کیلوگرم (۳ تا ۵) بر وزنش اضافه شده است. احتباس آب و نمک و یبوست بدون دلیل هم به علت تغییر هورمونی است. هنگامی که بدن نسبت به یک فرآیند طبیعی چنین واکنشی نشان می دهد این امر نشان می دهد که بدن ضعیف است چه به لحاظ عملکرد هورمون و چه به لحاظ جذب ویتامین ها و موادمغذی.از دم کرده بابونه، آویشن، بومادران ۴ تا ۷ روز قبل از قاعدگی استفاده کنید.
 
در طب سنتی مصرف شیرابه ای به نام گزانگبین علفی توصیه شده است. این شیرابه علاوه بر این که نفخ و اضافه وزن و تغییر خلق و خو را کاهش می دهد، برای رفع دردهای قاعدگی نیزمناسب است. ۵گرم از ماده را با آب جوش به مدت ۲۰دقیقه دم و سپس مصرف کنید. تاکید ما مصرف آن در روزهای قبل از قاعدگی است زیرا با شروع قاعدگی داروهای گیاهی در کاهش درد تاثیر چندانی ندارد.
مدیر بازدید : 95 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

درباره دوشاخ بودن رحم چیزی شنیده اید؟

رحم,دوشاخ بودن رحم,رحم غیر طبیعی

 درباره دوشاخ بودن رحم چیزی شنیده اید؟
دوشاخ بودن رحم، اختلالی در تکامل این عضو است. در مبتلایان به این اختلال قسمت تحتانی رحم طبیعی و قسمت فوقانی آن غیرطبیعی است.
حین تکامل جنین، دو شاخ رحم باید به هم متصل شوند و تنه اصلی رحم را ایجاد کنند. با توجه به نوع اختلال در به هم چسبیدن شاخ‌های رحم در دوران جنینی، اشکال متفاوتی از این اختلال به وجود می‌آید. در مواردی که فقط قسمتی از شاخ‌ها به هم نچسبیده است (مثلا نصف فوقانی)، به آن «رحم دوشاخ نسبی» و در مواردی هم که دوشاخ کاملا به‌هم نچسبیده‌اند، به آن «رحم دوشاخ کامل» می‌گویند.

 

حدود یک‌دهم تا نیم درصد زنان به این بیماری مبتلا هستند. این بیماری بیشتر بدون علامت است و هنگام بارداری و زایمان تشخیص داده می‌شود. معمولا در اولین سونوگرافی دوران بارداری، بیماری رحم دوشاخ تشخیص داده می‌شود.
شایع‌ترین تظاهر بالینی آن سقط اوایل بارداری است و از دیگر علایم این بیماری، می‌توان به پریودهای نامنظم یا سنگین، درد در ناحیه شکم و هنگام تخمک‌گذاری اشاره کرد. رحم دوشاخ اثرات سوئی بر باروری دارد و بیماران مبتلا باید تحت‌نظر متخصص باشند. به‌طور کلی بارداری در این بیماران جزو بارداری‌های پرخطر است. سقط‌های مکرر، زایمان زودرس (حدود ۲۵-۱۵ درصد) و قرار گرفتن غیرطبیعی جنین در رحم از آثار سوء آن بر باروری است.


اغلب زنانی که دچار این مشکل هستند، نگرانند که مبادا وجود چنین عارضه‌ای باعث نازایی آنها شود؟ باید گفت عوامل متعددی در بروز نازایی نقش دارند. گرچه بیشتر ناهنجاری‌های رحمی مثل رحم دوشاخ یا رحم تک‌شاخ و رحمی که سپتوم دارد، باعث سقط می‌شود اما جزو مواردی هستند که گاهی باعث نازایی می‌شوند.

مدیر بازدید : 81 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
اندام ها را از کف دست درمان کنيد
  
مشکلات کبدي, درمان بیماری با ماساژ
اگر از راز هجده و هشتاد و يکي که کف دست همه ما نوشته شده است باخبر باشيم باید بدانيم از مچ دست تا نوک انگشتان هر ده دست با عملکرد يکي از اندام هاي بدن مرتبط است.
 
کف هر دو دست را به سمت خودتان برگردانيد با ماساژ نوک چهار انگشت سر، مغز و سينوس ها عملکرد بهتري خواهند داشت.با ماساژ نوک انگشتان دست عملکرد غده هيپوتالاموس مغز و غده صنوبري نيز بهتر خواهد شد.
 
برجستگي پايين شست دست، حد فاصل انتهاي شست تا سر مچ همگي محل استقرار اعصاب مرتبط بين ستون فقرات و کف دست است.بنابراين با ماساژ اين بخش مشکلات ستون فقرات تا حد زيادي برطرف خواهد شد.
 
در همان حالتي که دست هايتان را مقابل صورتتان گرفته ايد به دست راستتان نگاه کنيد در سمت چپ دست راست برجستگي کوچکي زير بند آخر مي بينيد که با ماساژ اين بخش مي توانيد به مشکلات کبدي کمک کنيد.
مدیر بازدید : 82 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
5 خطايي که حين مسواک زدن مرتکب مي شويم!
 
مسواک,مسواک زدن,روش صحیح مسواک زدن
5 خطايي که حين مسواک زدن مرتکب مي شويم!
احتمالا شما نيز روزانه دو الي سه بار دندان هايتان را مسواک مي زنيد و شايد تصور مي کنيد در اين کار خبره شده ايد. اما بايد بدانيد بدون اينکه متوجه بشويد خطاهايي مرتکب مي شويد. در اين مطلب با 5 خطايي که اغلب ما حين مسواک زدن مرتکب مي شويم آشنا خواهيد شد.
1.عجله مي کنيد
به عقيده ي کارشناسان يکي از خطاهاي شايع مسواک زدن زماني کوتاهي است که براي اين کار اختصاص داده مي شود. براي اينکه به خوبي دندان هايتان را مسواک بزنيد بايد حدود دو دقيقه وقت براي اين کار صرف کنيد. زمانيکه با عجله مسواک مي زنيد نمي توانيد جرم هاي دندان را از بين ببريد.
 
نتايج يک پژوهش انگليسي نشان مي دهد دو سوم افرادي که از بيماري مربوط به لثه رنج مي برند افرادي هستند که با وجود توصيه هاي دندان پزشک شان باز از اختصاص دادن دو دقيقه به مسواک زدن کوتاهي کرده اند. زمانيکه مسواک را به دست مي گيريد به ساعت خود نگاه کنيد و دو دقيقه از وقت با ارزش تان را به اين کار مهم اختصاص دهيد.
 
2. مسواک را بيش از حد روي دندان ها فشار مي دهيد
آيا از آن دسته افرادي هستيد که تصور مي کنند هر چه بيشتر مسواک را فشار دهند دندان ها بهتر تميز مي شوند؟ بايد بگوييم متاسفانه اشتباه مي کنيد. به کار بردن انرژي زياد در حين مسواک زدن از آن دسته خطاهاي رايجي است که تمام مراجعين به دندان پزشکان مرتکب مي شوند. فشار دادن مسواک روي دندان ها باعث مي شود بافت لثه ها از دندان ها فاصله بگيرد و از بين برود.
 
حتي امکان دارد به حساسيت دنداني يا افتادگي دندان دچار شويد. خلاصه اينکه با دندان هايتان مهربان باشيد. دندان پزشکان توصيه مي کنند از مسواک هاي نرم استفاده کنيد. زيرا اينگونه مسواک ها به دندان آسيب نمي رسانند و راحت تر روي دندان ها مي لغزند.
 
3. دقت نمي کنيد
خطاي ديگري که زياد مرتکب مي شويد اين است که حين مسواک زدن برخي از مناطق دهان را فراموش مي کنيد. بايد با دقت يکسان جلو، عقب و روي دندان ها و همچنين لثه ها، زبان و کام را تميز کرد. اغلب بخش هايي از دهان که مسواک به راحتي به آنجا نمي رسد مثل دندان هاي عقب رها مي شوند. بايد توجه داشته باشيد که با حوصله و دقت مسواک بزنيد. برخي افراد در مسواک زدن تمام دندان ها تنبلي به خرج مي دهند.
 
 
4.حرکاتتان اشتباه است
اگر مسواک زدن از رشته هاي المپيک بود به نظرتان چه امتيازي از هيات داوران دريافت مي کرديد؟ اگر مسواک را به صورت افقي از عقب به جلو و بر عکس روي دندان هايتان مي کشيد امتياز بالايي نسيب تان نمي شد. مسواک را با حرکات دوراني کوتاه و ملايم روي دندان هايتان حرکت دهيد. نزديک لثه ها يک زاويه ي 45 درجه به مسواک بدهيد و از بالا به پايين مسواک بزنيد.
 
5. در استفاده از خمير دندان زياده روي مي کنيد
زياده روي در خمير دندان في نفسه آسيبي به دندان ها نمي زند اما امکان دارد به خاطر اينکه دوست نداريد دهانتان پر از کف باشد زمان مسواک زدن را کوتاه کنيد. براي کودکان لايه ي نازکي از خمير دندان کافيست و براي بزرگسالان اندازه ي يک نخود يا تيله بس است و بهتر است زياده روي نکنيد.
مدیر بازدید : 106 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
دندا‌ن‌های سالم کودکتان نشانه چیست؟
  
دندا‌ن‌های کودکان,مراقبت از دندانهای کودک,
 آیا شما کودکانتان را در خانواده‌ای سالمی بزرگ کرده‌اید؟ اگر می‌خواهید از این موضوع اطمینان یابید به دنبال نشانه‌های زیر بگردید.
 
1. در خانه شما نوشابه تنها در موقعیت‌های خاص سرو می‌شود.
 
2. در خانه شما، دسر به معنی میوه بوده است.
 3.  کودک شما در مدرسه تازه‌ترین و سالم‌ترین غذاها را می‌برد.
 
4.   یک تعطیلات خوب برای شما خاموش کردن تلویزیون و بیرون رفتن با کودکان است.
5. شما اسنک‌های سالم را با خود به سینما می‌برید. کشمش، بادام، سیب یا پاپکورن خانگی.
 
6. کودک شما در سن 5 سالگی می‌تواند سبزیجات مختلف سبز رنگ را در سالاد از هم تشخیص دهد.
 
7. کودک شما یاد گرفته که قبل از خرید مواد غذایی، برچسب آن را بخواند.
 8. شما غذای کودک خود را تنها با مواد ارگانیک درست می‌کنید.
 
9. در خانه شما «فست فوت» به معنی تکه‌های غذاهای مانده در یخچال با نان است.
 
10.  شما حداقل یک وعده از غذای خود را در کنار والدین و به دور تلویزیون می‌خورید.
 
11.  کودک شما ترجیح می‌دهد مواد را به جای شکر با عسل شیرین کند.
12.  شما می‌دانید که درست کردن غذا با مواد کمتر، بهترین انتخاب است.
13.  شما با گیاه دارویی اکیناسه آشنا هستید. (گیاهی برای بهبود سرماخوردگی)
 
14.  کودکتان دندان‌های سالمی دارد.
 
15.  کودک شما در کلاس‌های ورزشی مدرسه بسیار فعال است.
مدیر بازدید : 79 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
چرا آب میوه‌ها مضر هستند؟
اختلالات گوارشی, خواص میوه
آب میوه‌های صنعتی برای سلامت بدن مضر هستند و بهتر است به جای آن‌ها میوه بخوریم تا ویتامین‌های لازم به بدن ما برسد.
 
باید روزانه 5 نوع میوه و سبزیجات خورد تا ویتامین‌های لازم و ضروری به بدن برسند؛ زیرا این مواد غذایی دارای مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و مقداری فیبر هستند و معمولاً در غذای روزانه ما دیده نمی‌شوند.
 
در صورتی که تمام این مواد برای عملکرد مناسب بدن لازم و ضروری هستند به ویژه برای جلوگیری از پیری سلول‌ها، سرطان، اختلالات گوارشی و غیره؛ علاوه بر این میوه‌ها غنی از کربوهیدرات‌ها هستند اما جذب آن‌ها کند است.
 
آب میوه همیشه انتخاب سالمی نیست:
در حالی که آب میوه نمادی از یک صبحانه سالم، متعادل، مفید و مغذی برای بدن است، 100 درصد خالص و حاوی مقدار زیادی قند و کمی فیبر است اما آب میوه‌های صنعتی آماده این خواص را ندارند و برای سلامت بدن مضر هستند.
 
زیرا به آب میوه‌های صنعتی شکر اضافه می‌شود، اکسیژن آن از بین می‌رود که باعث اختلال در طعم آن می‌شود؛ تولید کنندگان رنگ‌های مختلف و طعم دهنده‌های مصنوعی به آب میوه‌ها اضافه می‌کنند که برای سلامت بدن مفید نیست اما بچه ها این آب میوه‌های بی‌خاصیت را دوست دارند.
 
پس هیچ چیز سالم‌تر از خود میوه نیست و باید سعی کرد میوه بخوریم و آب میوه صنعتی مصرف نکنیم.
با این حال و با تمام ضرر این آب میوه‌ها باز هم از نوشابه‌های گازدار بهتر هستند.
مدیر بازدید : 76 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
سرطان دهان چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟
 
درمان سرطان دهان, مصرف دخانیات
با توجه به آمارهای بنیاد سلامت دهان و دندان بریتانیا، بسیاری از مردم از وجود سرطانی با عنوان سرطان دهان هیچ گونه آگاهی ای ندارند. البته در سال های اخیر با ابتلای مایکل داگلاس، ستاره هالیوود، به سرطان دهان، میزان اطلاع رسانی در زمینه این سرطان مقداری بیشتر شده است.
 
افزایش احتمال درمان سرطان دهان با تشخیص زود هنگام آن
هر چقدر تشخیص سرطان دهان زودتر انجام بگیرد بهتر است. اگر قبل از آنکه سرطان دهان گسترش پیدا کند، تشخیص داده شود، احتمال زنده ماندن افراد مبتلا تا 90 درصد افزایش پیدا می کند.
 
متاسفانه در 40 سال گذشته میزان زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان دهان پیشرفت خاصی را نشان نداده است و می توان علت اصلی این قضیه را در تشخیص دیر هنگام علایم این سرطان دانست. در واقع بیش از دو سوم افراد مبتلا به سرطان دهان در مراحل آخر سرطان متوجه علائم سرطان شده و سرطان دهان آنها تشخیص داده می شود.
 
علائم سرطان دهان چه چیزهایی هستند؟
تشخیص علائم سرطان دهان دشوار است، علل خصوص اگر در گلو بروز کند. گاهی مواقع پزشکان نیز متوجه نشانه های مهم سرطان دهان نمی شوند. به عنوان مثال مایکل داگلاس چندین بار برای شکایت از درد در گلو و گوش به پزشک مراجعه کرد اما چون سرطان در پشت گلوی او قرار داشت، پزشکان نیز نتوانستند سرطان او را در مراحل اولیه تشخیص بدهند.
 
علامت اصلی سرطان دهان که شما باید همواره مراقب آن باشید لکه های قرمز و یا سفید رنگ و یا زخم هایی در دهان هستند که برای مدتی بیش از سه هفته مداوا نمی شوند.
 
علائم دیگر سرطان دهان عبارتند از توده های غیر معمول در هر بخشی از سر و یا گردن.
 
درمان سرطان دهان, مصرف دخانیات
 
عوامل خطرزا برای سرطان دهان چه چیزهایی هستند؟
میزان شیوع سرطان دهان در حال افزایش است و همچنین حداقل سن ابتلا به این سرطان در حال کاهش است (اگر چه هنوز هم بسیاری از افراد مبتلا به سرطان دهان بالای 40 سال سن دارند.)
 
مصرف دخانیات اصلی ترین علت ابتلا به سرطان دهان است تا آنجا که سه نفر از هر چهار نفر مبتلا به این سرطان به علت مصرف دخانیات به این سرطان دچار می شوند.
 
مایکل داگلاس عادت داشت که هر روز نصف پاکت سیگار بکشد که البته در سال های اخیر این عادت بد خود را ترک کرده است.
 
نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی نیز می تواند باعث ایجاد سرطان دهان شود. افرادی که به صورت همزمان هم سیگاری هستند و هم الکلی هستند تا 30 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان دهان قرار دارند.
 
یافته های اخیر نشان می دهد که سرطان دهان با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV – یک عفونت مقاربتی که از طریق رابطه جنسی قابل انتقال است و از طریق رابطه جنسی دهانی به دهان منتقل می شود.) در ارتباط است.
 
رژیم غذایی نامناسب یکی دیگر از عوامل خطرزای سرطان دهان است. تحقیقات نشان داده است که مصرف به اندازه ی ماهی، سبزیجات، میوه ها و تخم مرغ می تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را کمتر کند.
 
در گذشته بیشتر افراد مبتلا به سرطان دهان را مردان تشکیل می دادند اما امروزه با تغییر عادت سیگار کشیدن و مصرف الکل در زنان، میزان ابتلای زنان به این سرطان در حال افزایش است. تا سی سال پیش مردان مبتلا به سرطان دهان 5 برابر زنان بودند اما امروزه این میزان به دو برابر رسیده است.
 
تشخیص سرطان دهان چگونه است؟
بیشترین موارد تشخیص سرطان دهان به کمک معاینه چشمی و پس از آن انجام آزمایش نمونه برداری از بافت (بیوپسی) انجام می شود.
 
آزمون های جدیدی نیز وجود دارند که به کمک مواد شیمیایی موجود در بزاق می توانند سرطان را تشخیص دهند که البته در مرحله توسعه و پیشرفت قرار دارند. این روش می تواند در آینده به تشخیص سرطان دهان کمک قابل توجهی بکند.
 
درمان سرطان دهان چگونه است؟
بعد از تشخیص، درمان سرطان دهان می تواند شامل ترکیبی از پرتو درمانی و شیمی درمانی باشد. همچنین ممکن است عمل جراحی نیز الزامی باشد که این عمل می تواند باعث تغییر صدا و یا به طور کلی از دست دادن صدای فرد مبتلا شود.
 
به یاد داشته باشید که همواره پیشگیری بهتر از درمان است. شناخت عوامل خطرزا برای این سرطان و پیشگیری از آنها می تواند خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهد.
 
مراجعه منظم به دندانپزشک نیز می تواند در تشخیص سرطان به شما کمک کند. تقریبا نیمی از سرطان های دهان توسط دندانپزشک ها تشخیص داده می شود. بنابراین مراجعه منظم به دندانپزشک را فراموش نکنید و چنانچه هر گونه مشکلی در دهان خود حس می کنید حتما به ایشان اطلاع بدهید.
مدیر بازدید : 86 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
15 ماده غذایی برای کم آب نشدن بدن
کم آبی بدن, تغذیه سالم
15 میوه برای هیدراته نگه داشتن بدن این 15 ماده غذایی دارای آب بالا و پر شده با مواد مغذی و به طور طبیعی حاوی کالری کم می باشد با توجه به قانون قدیمی از انگشت شست، شما باید هشت لیوان آب در هر روز بنوشید و برخی از کارشناسان حتی آب بیشتری را توصیه می کنند که می تواند مانند یک وظیفه دلهره آور در برخی از روزها به نظر برسد شما لازم نیست که به همه آب بنوشید تقریبا 20٪ از مصرف آب  روزانه ما از غذاهای جامد، به خصوص از میوه ها و سبزیجات فراهم می شود.
همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب به ویژه در فصل تابستان مهم است، اما شما همچنین می توانید تشنگی خود را با این 15 غذای بسیار مرطوب، که حداقل 90٪ وزن آن ها از آب است فرو نشانید.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
1 - خیار
محتوای آب: 96.7٪
این گیاهی تابستانی است که دارای بالاترین مقدار آب از تمامی مواد غذایی جامد است در سالاد به صورت قطعه قطعه استفاده می شود. اگر می خواهید قدرت مرطوب کنندگی خیار را بیشترکنید سعی کنید آن را با ماست بدون چربی، نعناع و مکعب های یخ ساخته شده با سوپ خیار ترکیب کنید. سوپ همیشه مرطوب است اما شما ممکن است بخواهید چیزی گرم در فصل تابستان بخورید سوپ خیار سرد است و از سوی دیگر، در هر زمان از سال با طراوت و خوشمزه است.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
2 -  کاهو
محتوای آب : 95.6٪
یک فنجان کاهو حاوی: 10 کالری، 0 گرم چربی، 1 گرم پروتئین، 2 گرم کربوهیدرات (1 فیبر رژیم غذایی)، 7 درصد از ویتامین A، 3 درصد از ویتامین C، 1 درصد از کلسیم و 2 درصد از آهن است همچنین حاوی مقدار بسیار کم از پتاسیم، فولات، ویتامین K، منیزیم و فسفر است. و با حدود 96 درصد آب برای رفع تشنگی مفید است.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
3 - کرفس
محتوای آب : 95.4٪
این افسانه در مورد کرفس با کالری منفی کاملا درست نیست، اما مانند تمام مواد غذایی که دارای آب بالا است، کرفس کالری بسیار کمی ( فقط 6  کالری ) در هر ساقه دارد و دارای فیبر و آب است و با خوردن ان شما احساس سیری می کنید و اشتهای شما را مهار می کند.
این گیاهی بسیار سبک وزن و کوتاه است کرفس حاوی فولات و ویتامین های A، C و K  و محتوای آب بالا است کرفس اسید معده را خنثی می کند و اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای سوزش معده و بازگشت اسید به مری توصیه می شود.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
4 - تربچه
محتوای آب: 95.3٪
این سبزیجات ریشه ای دارای طراوت هستند و باید در فصل بهار به طور ثابت و در سالاد فصل تابستان استفاده کنید. آنها تند و شیرین عطر و طعم و رنگ متفاوت دارند و در بسته بندی های کوچک و مهم تر از آنها با آنتی اکسیدان ها مانند کاتچین ( که در چای سبز یافت می شود ) پر شده است.
بافت ترد تربچه در سالاد کلم برای تابستان بدون سس مایونز مورد نیاز است. سالاد ترکیبی از ( تربچه و کلم و هویج خرد شده ، نخود فرنگی، فندق خرد شده، جعفری، آب لیمو، روغن زیتون، نمک، و فلفل ) است.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
5 - گوجه فرنگی
محتوای آب: 94.5٪
گوجه فرنگی کمی درشتتر خرد شده همیشه یک عامل اصلی از سالاد، سس و ساندویچ است اما گونه های شیرین گیلاس و انگور را که یک میان وعده آبدار بسیار عالی هستند فراموش نکنید. آنها اگر با برخی از آجیل و یا مقداری پنیر کم سدیم خورده شوند عطر و طعم خوبی پیدا می کنند.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
6 - فلفل سبز
محتوای آب: 93.9٪
فلفل دلمه ای از هر گونه دارای محتوای آب بالا است فقط لبه بیرونی گونه های فلفل قرمز و زرد ( که در حدود 92٪ آب است ) و بر خلاف باور عموم، فلفل سبز حاوی آنتی اکسیدان ها می باشد قبل از صرف شام و یا اواخر شب فلفل میان وعده خوبی است.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
7 -  گل کلم
محتوای آب: 92.1٪
علاوه بر داشتن مقدار زیادی از آب، دارای ویتامین ها و مواد مغذی گیاهی است که برای کمک به کاهش کلسترول و مبارزه با سرطان، از جمله سرطان سینه موثر است در یک مطالعه در سال 2012 توسط محققان دانشگاه واندربیلت روی بیمار مبتلا به سرطان پستان نشان داده است که خوردن سبزیجات کلم، شبیه به گل کلم با خطر مرگ ناشی از بیماری یا عود کمتر همراه است.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
8 - هندوانه
محتوای آب: 91.5٪
این کاملا واضح است که هندوانه پر از آب خوب است اما این هندوانه آبدار نیز دارای منابع غنی از لیکوپن و یک آنتی اکسیدان ضد سرطان موجود در میوه ها و سبزیجات قرمز می باشد. در واقع، هندوانه حاوی لیکوپن بیشتر از گوجه فرنگی خام ا ست، حدود 12 میلی گرم در هر قاچ گوه ای هندوانه، در مقابل 3 میلی گرم در یک گوجه فرنگی متوسط است. هندوانه در تابستان میوه خوبی است.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
9 - اسفناج
محتوای آب: 91.4٪ آب
کاهو ممکن است مقدار آب بالاتری داشته باشد اما اسفناج معمولا در شریط کلی بهتر است. برگ اسفناج خام در ساندویچ یا سالاد تقریبا به همان اندازه هیدراتاسیون فراهم می کند اسفناج سرشار از لوتئین، پتاسیم، فیبر و فولات بالا است و فقط یک فنجان برگ خام اسفناج حاوی 15 درصد از مصرف روزانه ویتامین E و یک آنتی اکسیدان مهم برای مبارزه با مولکول های مخرب به نام عنوان رادیکال های آزاد است.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
10 - میوه ستاره
محتوای آب: 91.4٪ آب
این میوه های گرمسیری، همچنین به عنوان کارامبولا شناخته شده است، دارای گونه های شیرین و ترش و بافت آبدار شبیه به آناناس است از آن در سالاد میوه یا به عنوان چاشنی خوراکی در تابستان استفاده می شود این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه اپیکاتچین است این ترکیب برای قلب سالم در شکلات تیره و چای سبز نیز یافت می شود.
افراد مبتلا به مشکلات کلیوی به دلیل سطح بالای اسید اگزالیک، باید از خوردن میوه ستاره اجتناب کنند.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
11 - توت فرنگی
محتوای آب: 91.0٪
همه انواع توت ها غذاهای خوب برای هیدراتاسیون هستند اما آب توت فرنگی قرمز آبدار بهترین نوع از این گروه است. تمشک و زغال اخته هر دو در حدود 85٪ آب دارند در حالی که تمشک به تنها اندکی بیشتر88.2٪ آب دارد.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
12 - کلم بروکلی
محتوای آب: 90.7٪
کلم بروکلی مانند گل کلم خام به سالاد اضافه می شود موقع خوردن، صدای خرد شدن یا شبیه چیزی در زیر دندان و رضایت بخش است دارای مقدار زیادی فیبر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین  Cاست کلم بروکلی تنها سبزیجات کلم ( یک دسته بندی که شامل کلم و کلم پیچ و اضافه کردن گل کلم ) و دارای مقدار قابل توجهی از سولفورافن، یک ترکیب قوی که باعث افزایش آنزیم های محافظ بدن و سبب خارج کردن گرگرفتگی مواد شیمیایی سرطان زا است.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
13 - گریپ فروت
محتوای آب: 90.5٪
این میوه آبدار، از میوه های خانواده مرکبات تند است و تحقیقات نشان می دهد که می تواند سبب کاهش کلسترول و کوچک کردن دور کمر شود در یک مطالعه، افرادی که یک گریپ فروت در یک روز خوردند کلسترول بد (LDL  ) 15.5٪ کاهش و تری گلیسیرید خود را   27درصد کاهش داد از سوی دیگر خوردن نیمی از یک گریپ فروت ( حدود 40 کالری ) قبل از هر وعده غذایی به افراد رژیمی کمک کرده تا در حدود بیش از سه و نیم پوند در 12  هفته وزن از دست بدهند محققان می گویند که ترکیبات در این میوه به سوخت چربی و تثبیت قند خون کمک کرده و در نتیجه سبب کاهش هوس می شود.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
14 - هویج
محتوای آب: 90.4٪
هویج یک سبزی ریشه ای سرشار از ویتامین است. شما می توانید هویج را در انواع رنگ ها در کنار رنگ نارنجی سنتی از جمله زرد، قرمز و بنفش پیدا کنید. هویج را می توان خام یا پخته و یا در آب و یا مخلوط  مصرف و لذت برد. این سبزی مغذی خواص درمانی بسیاری را فراهم می کند. هویج کوچک اندازه حاوی آب بیشتر از هویج بزرگ است آب هویج بسیار سالم است و ارزش غذایی زیادی دارد. هویج متوسط دارای 25 کالری، 6 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر گیاهی، یک منبع عالی از ویتامین A است بیش از 200 درصد نیاز روزانه ویتامین A فقط با خوردن یک هویج فراهم می شود.
 
کم آبی بدن, تغذیه سالم
15 - طالبی
محتوای آب: 90.2٪
این خربزه شاداب مقدار کمی کالری فراهم می کند درنتیجه حاصل تغذیه ای بزرگ است. حدود یک چهارم از یک طالبی، حاوی تنها 50 کالری و 100٪ جذب توصیه شده روزانه از ویتامین های A و C را ارائه می دهد.
مدیر بازدید : 70 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
5 خاصیت ضد استرسی بادرنجبویه

بادرنجبویه,خواص بادرنجبویه,خاصیت بادرنجبویه,خواص دارویی بادرنجبویه

استرس و عصبانیت جز عواملی هستند که رادیکال‌های آزاد را فعال کرده و به جان بدن می‌اندازند. پس لازم است هر طوری شده آرامش را به بدن بازگرداند. گیاه بادرنجبویه یکی از آن گیاهان آرام‌بخش است که روی سیستم عصبی تأثیر گذاشته و باعث آرامش می‌شود.

بادرنجبویه
استرس که به جان آدم می‌افتد مشکلاتی مانند بی‌خوابی، گرفتگی عضلات، معده درد، عصبانیت و تبخال و غیره نیز بروز می‌کنند. اگر این استرس‌های روزمره و فشارهای عصبی که روی تک‌تک ما هست رفع نشود خدا می‌داند چه بلایی سر سلول‌ها و اعضای بدن خواهد آمد.

استرس و عصبانیت جزو عواملی هستند که رادیکال‌های آزاد را فعال کرده و به جان بدن می‌اندازند. پس لازم است هر طوری شده آرامش را به بدن بازگرداند.

گیاه بادرنجبویه که به نام ملیسا نیز معروف است یکی از آن گیاهان آرام‌بخش است که به طور طبیعی روی سیستم عصبی تأثیر گذاشته و باعث آرامش می‌شود. در این مطلب چند خاصیت مهم این گیاه را عنوان می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 بادرنجبویه برای مقابله با تپش قلب ناشی از مشکلات عصبی
بادرنجبویه تسکین‌دهنده و آرام‌بخش است. به همین دلیل هم برای مقابله با اضطراب و تشویش و گرفتگی‌های عضلانی مفید است. متأسفانه زمانی که اضطراب و نگرانی بر فرد غلبه می‌کند اسپاسم های عضلانی نیز آزاردهنده می‌شوند. در این شرایط می‌توانید به این گیاه اعتماد کنید. برگ‌های بادرنجبویه روی گیرنده‌های گابا (GABA) تأثیر می‌گذارند. این گیرنده‌ها در عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی کنترل‌کننده‌ی سیستم عصبی اختلال ایجاد می‌کنند به طوری که فعالیت آن‌ها را افزایش داده و به این ترتیب مانع از فعالیت درست سیستم عصبی مرکزی می‌شوند که وظیفه‌ی آرامش عضلات را بر عهده دارد. زمانی که تپش قلب نیز به واسطه‌ی استرس و فشارهای روحی افزایش می‌یابد این گیاه می‌تواند کارساز باشد. برای این کار باید روزانه یک تا دو فنجان دمنوش بادرنجبویه میل کنید. برای تهیه‌ی آن برای هر لیتر آب 4 قاشق غذاخوری از این گیاه کافی است.

بادرنجبویه برای مقابله با بی‌خوابی
بادرنجبویه با ایجاد آرامش عضلانی و رفع گرفتگی آن‌ها به داشتن خواب راحت نیز کمک می‌کند. در سال 1992، نتایج یک پژوهش نشان داد که بادرنجبویه به همراه گیاه سنبل‌الطیب (والریان) به اندازه‌ی داروهای خواب‌آور موثرند. برای رفع بی خوابی‌های ناشی از استرس و فشارهای عصبی نیز می‌توانید روزانه 1 تا 2 فنجان دمنوش بادرنجبویه میل کنید. برای هر لیتر آب 4 قاشق غذاخوری از این گیاه کافی است. افراد بزرگسال همچنین می‌توانند پشت گردن خود را با روغن گیاهی بادرنجبویه ماساژ دهند. برای این کار یک تا دو قطره از روغن را با کمی روغن جوجوبا مخلوط کرده و پشت گردن خود را ماساژ دهید.

بادرنجبویه برای رفع اسپاسم‌های معده و روده
زمانی که بدن تحت استرس و فشارهای عصبی قرار می‌گیرد عضلات معده و روده نیز در امان نمی‌مانند و دچار گرفتگی و اسپاسم می‌شوند. بادرنجبویه علاوه بر رفع این اسپاسم‌ها باعث کاهش سنگینی معده شده و به کبد کمک می‌کند تا صفرای بیشتری تولید کند. برگ‌های این گیاه برای کودکانی که قولنج می‌کنند مفید است. البته قبل از مصرف بهتر است نظر پزشک یا عطاری را جویا شوید. در حالت کلی از دمنوش این گیاه برای بچه‌هایی که دچار قولنج می‌شوند استفاده می‌شود. به این ترتیب که برای هر کیلوگرم وزن کودک یک قاشق چای‌خوری از این دمنوش کافی است. برای رفع اسپاسم معده و روده‌ی خودتان نیز روزی یک تا دو فنجان از این دمنوش را میل کنید.

 بادرنجبویه,خواص بادرنجبویه,خاصیت بادرنجبویه,خواص دارویی بادرنجبویه

بادرنجبویه ضد درد و مناسب برای تسکین اعصاب
بادرنجبویه آرام‌بخش است و در کنار مصرف مسکن‌هایی مانند ایبوبروفن و غیره برای تسکین برخی از دردها نیز موثر است. حتی اگر این گیاه باعث رفع کامل درد نشود بدون شک شدت آن را کاهش خواهد داد. از این گیاه برای تسکین دردهای میگرنی، تسکین مشکلات عصبی و همچنین برای کاهش کرامپ ها یا گرفتگی‌های عضلانی ناشی از مشکل سندرم پیش از قاعدگی نیز استفاده می‌شود.

بادرنجبویه برای رفع تبخال
منشأ تبخال ویروس است و استرس نیز یکی از عوامل بروز آن. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بادرنجبویه برای مقابله با این مشکل موثر است. این گیاه حاوی ترکیباتی مانند اسید رزمارینیک و همچنین سیترال است که هر دو خواص ضدویروسی دارند. برای این کار باید دست به کار شوید و یک روغن مخصوص درست کنید. یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با یک قاشق غذاخوری موم عسل مخلوط کنید و کاملا هم بزنید تا یکدست شود. یک قاشق چای‌خوری تنتور بادرنجبویه و سپس 5 قطره روغن گیاهی بادرنجبویه، 10 قطره روغن گیاهی درخت چای و 10 قطره روغن گیاهی اسطوخودوس به آن اضافه کنید. همه‌ی مواد را ترکیب کنید و با دیدن اولین علائم بروز تبخال روی محل بگذارید. هر نیم ساعت یک بار به مدت 3 ساعت و بعد از آن یک مرتبه هر دو ساعت از این روغن را روی تبخال بزنید.

 بادرنجبویه: موارد منع مصرف
* مصرف این گیاه برای افرادی که از اختلالات تیروئیدی رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

* افرادی که دچار گلوکم یا همان آب سیاه هستند نیز نباید از این گیاه استفاده کنند چون امکان دارد فشار چشمشان بالا رفته و مشکلشان بدتر شود.

* آقایانی که دچار ورم در پروستات هستند نیز باید از مصرف این گیاه بپرهیزند.

* روغن گیاهی بادرنجبویه برای خانم‌های باردار و شیرده و همچنین کودکان مورد منع مصرف دارد.
مدیر بازدید : 113 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
علل و دلایل گردن درد چیست؟
درمان گردن درد, آرتریت روماتوئید
درد گردن می تواند به خاطر دلایل زیر ایجاد شود:
فعالیت هایی که به گردن آسیب می زنند.
سوانح
سایر شرایط پزشکی
فعالیت هایی که به گردن آسیب می رسانند
بیشتر گردن درد ها به خاطر انجام حرکت های تکراری و یا طولانی مدت به وجود می آیند. این حرکت ها می توانند به کشیدگی عضلات، رگ به رگ شدن (صدمه دیدن رباط) و یا اسپاسم عضلات گردن منجر شوند.
این فعالیت ها عبارتند از:
نگه داشتن سر در یک موقعیت ثابت (به سمت جلو و یا عقب و یا حالت های عجیب و غریب و غیر طبیعی) برای مدتی طولانی به منظور مطالعه، تماشای تلویزیون، صحبت کردن با تلفن و سایر فعالیت های روزانه.
حالت نامناسب خواب. مثلا بلند بودن و یا تخت بودن بیش از حد بالش و یا خوابیدن به شکم و قرار گرفتن سر در موقعیتی نا مناسب
تکیه طولانی مدت سر به دست و یا بازو در حالت مطالعه یا دیدن تلویزیون و یا سایر فعالیت های روزانه
کار و یا ورزش هایی که فعالیت گردن در آنها زیاد است مانند نقاشی سقف و یا سایر کارهایی که در بالای سر شما باید انجام شوند.
اعمال فشار و تنش های متمرکز بر روی عضلات گردن، سر و شانه ها نیز می توانند منجر به گردن درد و یا گرفتگی گردن شوند.
درمان گردن درد, آرتریت روماتوئید
 
سوانحی که می توانند منجر به گردن درد شوند
ممکن است این سوانح ساده باشند و منجر به گردن درد های جزئی شوند مانند افتادن از ارتفاعات کم و یا انجام یک حرکت ناگهانی در گردن.
 
جراحات شدیدتر گردن ممکن است به علل زیر به وجود بیایند:
پرتاب شدید گردن به سمت جلو به خاطر تصادفات رانندگی
سقوط از ارتفاع
وارد شدن ضربه مستقیم به سر و یا گردن
حوادث ورزشی
سایر شرایط پزشکی که منجر به گردن درد می شوند
مشکلات پزشکی خاصی می توانند منجر به گردن درد شوند. این مشکلات عبارتند از:
مشکلات مربوط به افزایش سن از جمله:
تنگ شدن کانال نخاعی
آرتروز گردن
بیماری ها، از جمله:
مننژیت که باعث التهاب در اطراف بافت های مغز و نخاع می شود.
آنفولانزا که منجر به درد در تمام نقاط بدن از جمله گردن می شود.
بیماری های مزمن مانند:
فیبرومیالژیا (Fibromyalgia)
آرتریت روماتوئید
اسپوندیلیت انکیلوزان (Ankylosing spondylitis)
کژ گردنی یا تورتیکولی (torticollis). که توسط یک گرفتگی عضلانی شدید و یا کوتاه شدن یکی از عضلات گردن در یک طرف گردن به وجود می آید و باعث می شود که سر در حالت طبیعی در موقعیتی کج قرار بگیرد. تورتیکولی معمولا به خاطر یک مشکل پزشکی به وجود می آید.
درد با منشا متفاوت: این حالت زمانی اتفاق می افتد که درد در بخشی از بدن باعث ایجاد درد در سایر بخش های بدن شود. به عنوان مثال برخی اختلالات در فک و یا قلب می توانند منجر به گردن درد شوند.
عفونت و یا تومور در ناحیه گردن
عوارض جانبی برخی از دارو ها نیز می تواند منجر به درد در گردن شود.
مدیر بازدید : 77 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)
11 نکته برای دوری از ms
  
درمان بیماری ام اس, کمبود ویتامین D
ام.اس (MS) نوعی بیماری عصبی که پژوهشگران دلایل متعددی برای ابتلا به آن ذکر می‌کنند. اسم این بیماری به دلیل ناآگاهی ما از دلایل ابتلا به آن کمی ترسناک است. اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد با رعایت بعضی نکته‌ها می‌توان مانع از ابتلا به این بیماری شد. یکی از شیوه‌های جلوگیری از ابتلا به این بیماری، دریافت ویتامین D کافی است با پیاده‌روی در معرض نورآفتاب به دست می‌آید.
 
1.‌ در غیاب ویتامین D: اگر همین حالا ویزای شما برای سفر به نروژ آماده است، آن را لغو کنید؛ چون با سفر به نروژ ام.اس در انتظار شماست. بالاترین آمار ابتلا به ام.اس مربوط به این کشور است. چون مردم این کشور بالاترین آمار کمبود جذب ویتامین D را دارند. اما نکته جالب اینجاست که در مناطقی از این کشور که ماهیگیری بیشتر رایج است، آمار ابتلا به ام.اس در سطح پایینی است.
 
دلیل آن نیز در یافت ویتامین D و اسید چرب امگا 3 به سبب مصرف ماهی است. اما خطر ابتلا به ام.اس در کشورهای اسکاندیناوی بیش از سایر کشورهای جهان است. در بعضی ایالت‌های امریکا، استرالیا و کشورهایی که میزان تابش آفتاب کم است، خطر ابتلا به ام.اس بیشتر است. بنابراین در فصل تابستان تا می‌توانید با رعایت اصول ایمنی هر روز چند ساعتی در معرض نور آفتاب پیاده‌روی کنید. این کارباعث دریافت ویتامین D کافی و جلوگیری از ابتلا به ام.اس می‌شود.
 
2.‌ هم‌محله‌ای بودن با ام.اس: هیچ می‌دانستید مکان زندگی شما ممکن است ام.اس‌خیز باشد؟! بله، درست شنیدید. یکی از دلایل ابتلا به ام.اس، مکان زندگی شماست. جالب این‌جاست که اگر فرد در جایی زندگی کند که در آن مکان خطر ابتلا به بیماری ام.اس بالا باشد اما تا پیش از رسیدن به سن پانزده سالگی مکان زندگی‌اش را تغییر دهد، خطر ابتلای به این بیماری از بین می‌رود.
 
عکس این قضیه نیز صادق است. افرادی که تا پیش از رسیدن به پانزده سالگی به منطقه‌ای که خطر ابتلا به ام.اس درآن بالاست مهاجرت کنند، خطر ابتلا فرزندان‌شان به این بیماری دور از انتظار نیست. از این مکان‌ها می‌توان به شهرها با آلودگی‌های زیست‌محیطی شامل آلودگی با فاضلاب، آلودگی با امواج اضافی مانند پارازیت‌ها، آلودگی‌های شیمیایی و آلودگی هوا بویژه مه‌دودهای ناشی از آلاینده‌های صنعتی اشاره کرد.
 
اگر قصد کوچ به مناطق خوش آب و هوا را داشته‌اید، تردیدنکنید. همین حالا کوله‌بارتان را ببندید و حرکت کنید. هرچه از شهرهای صنعتی و عوامل آلاینده فاصله بگیرید، ازخطر ابتلا به ام.اس دور شده‌اید.
 
3.‌ پیامک بیشتر، سلامت بیشتر: همیشه توصیه براین است که با فاصله‌گیری از فناوری می‌توان آرام‌تر بود.اعصاب آرام هم که یکی از عوامل مهم جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عصبی است. اما این بار یک استثنا وجود دارد! هرچه دایره دوستان شما بیشتر باشد،خطر ابتلای شما به ام.اس کمتر می‌شود.عجیب است اگر بشنوید رسیدن هر پیامک خوشایند از طرف دوستان یا پیامک از طرف کسی که به او علاقه‌مند هستید،خطر ابتلا به ام.اس را تا 12 درصد کاهش می‌دهد.
 
4.‌ هر نفس، یک قدم نزدیک‌تر: شکی نیست که افراد سیگاری در معرض خطر ابتلا به ام.اس قرار دارند. اما اگر بشنوید خانواده افراد سیگاری هم در این شرایط قرار دارند، چه حالی پیدا می‌کنید؟ اگر بشنوید قرار گرفتن در کنار فرد سیگاری حتی برای لحظاتی در مکان عمومی مانند تاکسی نیز ممکن است خطر ابتلا به ام.اس را در شما افزایش دهد چه حالی پیدا می‌کنید؟ قرار گرفتن درمعرض دود سیگار به هر شکل ممکن، خطر ابتلا به ام.اس را تا سه برابر افزایش می‌دهد. بنابراین تا می‌توانید فاصله ایمنی‌تان را با فرد سیگاری افزایش دهید. دلیل آن نیز نیکوتین موجود در سیگار است.
 
5.‌ با یک سرماخوردگی ساده می‌آید: بعضی از بیماری‌ها به ظاهر گذرا هستند. اما در واقعیت، موذیانه، زمینه‌ساز ابتلا به بعضی بیماری‌ها در سال‌های بعد می‌شوند. ابتلا به بعضی بیماری‌های باکتریایی یا ویروسی ممکن است اعصاب را تحریک کند و خطر ابتلا به ام.اس را افزایش دهد. هرچه این باکتری یا ویروس عامل بیماری‌ جدی‌تر باشد، خطر ابتلا به ام.اس در بزرگسالی افزایش می‌یابد. از این عوامل می‌توان به ویروس سرخجه، سرخک، سل، ویروس هرپس‌6 و عامل عفونت‌های شدید دندان اشاره کرد. این ویروس‌ها به‌طور خاص اعصاب را هدف قرار می‌دهند. بنابراین ممکن است زمینه‌ساز ابتلا به ام.اس نیز باشند.
 
6.‌ آووکادو را به خاطر بسپارید: رعایت رژیم غذایی کم‌چرب و در مواردی عاری از چربی، یکی از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری ام.اس است. در رژیم غذایی کم‌چرب باید مصرف چربی‌های تک غیراشباعی آووکادو، روغن آوودکادو، روغن زیتون و آجیل‌های خام در برنامه‌غذایی روزانه فرد قرار بگیرد. مصرف موادغذایی حاوی چربی‌های غیراشباع مانع از آسیب به غشای میلین و بافت‌های عصبی می‌شود. اما فراموش نکنیداین خوراکی‌ها کالری بالایی دارند. بنابراین باید کمتر از 30 درصد از کالری دریافتی روزانه شما از این منابع تأمین شود.
 
7. خربزه، آب نیست: برنامه غذایی شما باید سرشار از فیبر باشد. یکی از مهم‌ترین منابع حاوی فیبر، سبوس است. علاوه براین‌که اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی فیبر هستند. خربزه، هندوانه، طالبی، گرمک، پرتقال، نارنگی، هلو، شلیل، گلابی، خیار، گریپ‌فروت و... سرشار از فیبر هستند. بنابراین روزانه حداقل یک قاچ از صیفی‌جات یا چند عدد از میوه‌های دیگر حاوی فیبر میل کنید. فیبر نوعی هیدرات کربن است. بنابراین مصرف آن به عملکرد بهتر اعصاب کمک می‌کند. غلات پخته و ذرت از دیگر منابع حاوی فیبر هستند.
 
8. رژیم دکتر سوانک: در برنامه غذایی دکتر روی سوانک، پژوهشگر پرآوازه‌ای که ارتباط میان رژیم غذایی و بیماری ام.اس را مطرح کرد، ماهی جایگاه خاصی دارد. هرچه چربی ماهی بیشتر باشد، بیشتر مورد توجه است. منظور از چربی ماهی این است که ماهی حاوی مقدار بیشتری اسید چرب امگا3، 6 و 9 باشد. این اسید‌‌های چرب مانع از تخریب غشای میلین و درنتیجه مانع از ابتلا به ام.اس می‌شوند. ماهی کاد، هرینگ، تن و ساردین از انواع ماهی‌های چرب هستند. یک نکته مهم را فراموش نکنید: مصرف این ماهی‌ها زمانی اثرگذار است که به‌صورت بخارپز پخته شوند.
 
9. پوفا بخورید: کلمه پوفا (PUFA)، مخفف کلمه انگلیسی اسیدهای چرب چندغیراشباعی است. این نوع اسیدهای چرب خاصیت ضدالتهابی دارند. بنابراین با مصرف آنها خطر التهاب غلاف‌های عصبی که یکی از عوامل ایجاد ام.اس هستند، کاهش می‌یابد. لینولئیک اسید و اسید چرب امگا 6 در این گروه قرار دارند. برای دریافت این ترکیب‌های مفید بهتر است مکمل آن را مصرف کنید.
 
10. متناسب شیر بنوشید: یکی از منابع مهم حاوی اسیدهای چرب خوب،ویتامین D، ویتامین A و املاح، شیر است. همه این ترکیب‌ها به عملکرد بهتر اعصاب کمک می‌کنند. بنابراین اگر روزانه یک لیوان شیر بنوشید، خطر ابتلا به ام.اس تا چهار برابر کاهش می‌یابد. هرچه شیر تازه‌تر و طبیعی‌تر باشد، خطر ابتلا به ام.اس بیشتر کاهش می‌یابد. یکی از دلایلی که در زمان آلودگی هوا نوشیدن شیر توصیه می‌شود، کمک به کاهش خطر ابتلا به ام.اس است. اما میزان آن نباید به بیش از یک لیوان شیر در روز برسد.
 
11. گلوتن؛ خوب یا بد؟ بعضی از متخصصان روی این عقیده پافشاری می‌کنند که مصرف خوراکی‌های حاوی گلوتن، یعنی همان پروتئین گندم، باعث تشدید خطر ابتلا به بیماری ام.اس می‌شود. به این دلیل که تأثیر آن گلوتن در ابتلا به ام.اس تا تشدید نشانه‌های آن در افراد مبتلا به این بیماری شبیه تأثیر این پروتئین روی دیگر بیماری‌های خودایمنی مانند سلیاک است.
 
اما گروهی دیگر از پژوهشگران معتقدند هیچ ارتباطی بین مصرف موادغذایی حاوی گلوتن و بیماری ام.اس وجود ندارد. بنابراین کلاً بهتر است مصرف نان را محدود کنید؛ مگر انواع سبوس‌دار آن مانند سنگک یا نان جو.
 
درمان بیماری ام اس, کمبود ویتامین D
 
رنگین‌کمان به ام.اس دهن‌کجی می‌کند
هرچه میزان غذاهای رنگی در برنامه غذایی‌تان بیشتر باشد، خطر ابتلا به ام.اس کاهش می‌یابد.
1.‌ بنفش، رنگ اول: رادیکال‌های آزاد باعث آسیب به لیزین درحین شکل‌گیری می‌شود و این رادیکال‌ها باعث ایجاد استرس‌های اکسیداتیو می‌شوند که زمینه‌ساز آسیب به اعصاب است.اما آنتوسیانین اینجاست! مصرف میوه‌هایی مانند شاه‌توت، تمشک، بلوبری، انگور قرمز یا بنفش، گیلاس، آلبالو و آلو سیاه که همگی حاوی آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین هستند، باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد می‌شوند.
2. زرد و نارنجی در جایگاه بعدی: لیموترش، هویج، پرتقال، لیمو، انگور عسگری و... نیز حاوی آنتی اکسیدان نارنجین بوده و سرشار از ویتامین C،A و E هستند. این ویتامین‌ها نیز از آنتی‌اکسیدان‌های مهم هستند و به عملکرد بهتر اعصاب کمک می‌کنند. بنابراین مصرف آنها نیز مانع ابتلا به ام.اس می‌شود.
3. قرمز در جایگاه سوم: رنگ قرمز نشان می‌دهد خوراکی مورد نظر حاوی لیکوپن است. این آنتی‌اکسیدان نیز باعث کاهش خطر ابتلا به ام.اس می‌شود. کافی است هر روز یک عدد گوجه فرنگی، کمی توت فرنگی شیرین،چند قاچ هندوانه سرخ، یک خوشه انگور سرخ و یا کمی گوجه قرمز بخورید.
مدیر بازدید : 100 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)
وقتی حساسیت به سراغتان می آید
درمان آلرژی, آنتی هیستامین
عطسه های پی در پی، آب ریزش از بینی و جمع شدن آب در چشم و خارش بدن علایمی بود که پروین را مجبور به مراجعه به پزشک کرد. حساسیت فصلی اختلالی است که هر از گاهی به سراغش می آید.
 
منتظر شروع علایم نشوید
آنتی هیستامین را قبل از شروع علایم مصرف کنید. آنتی هیستامین واکنش شیمیایی که علایم حساسیت ایجاد می کند را در بدن کاهش می دهد. ۲ تا ۳ روز طول می کشد تا دارو خوب اثر کند؛ اگرچه از همان روزی که این دارو را مصرف کنید تأثیرگذار است اما بعد از چند روز، تأثیر خوب خود را نشان می دهد.
 
مصرف دارو، تنها راه حل نیست
با آب سرم داخل بینی را تمیز کنید. به اطراف بینی نیز کمی وازلین بمالید تا از ورود گرد و غبار به بینی جلوگیری شود؛ اگرچه درمان معمول ، مصرف آنتی هیستامین است، اما می توانید از اسپری بینی نیز استفاده کنید.
 
دارو را درست مصرف کنید
برای استفاده از اسپری، سر را به پشت خم کنید، دارو را به بالای حفره های بینی و سمت شقیقه اسپری کنید.
 
در مصرف مغز میوه و برخی میوه ها محتاط باشید
بررسی کنید که آیا مصرف میوه و مغز میوه حال شما را بدتر می کند یا نه. برخی مبتلایان به تب یونجه، به ویژه آن هایی که به گرده گیاهان حساسیت دارند، به میوه های تازه مانند سیب، کیوی، هلو، بادام و فندق حساسیت پیدا می کنند.
 
از عینک آفتابی استفاده کنید
عینک های بزرگ که نه تنها چشم بلکه اطراف چشم را می پوشاند نه تنها از چشم در برابر گرده محافظت می کند، بلکه التهاب چشم را نیز کاهش می دهد.
 
از آنجا که گرده های میکروسکوپی از طریق لباس، پوست و مو وارد منزل می شود، بهتر است لباس های شسته شده را در داخل منزل خشک کنید. در صورت خارج شدن از منزل، در هنگام بازگشت دوش بگیرید، موها را بشویید و لباس ها را عوض کنید. در صورت شدید بودن تب یونجه، در وسط روز و اوایل عصر پنجره ها بسته باشد.
 
مصرف سیر و عسل را افزایش دهید
عسل علایم حساسیت به گرده را کاهش می دهد. سیر خام نیز آنتی هیستامین طبیعی است. از طرفی ماهی چرب مانند ساردین منبع غنی امگا۳ است که واکنش های التهابی را کاهش می دهد.
 
پارچه سرد روی چشم قرار دهید
اگر دچار خارش چشم می شوید، پارچه سرد روی چشم ها قرار دهید.
 
سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید
اگر راه های یاد شده کارایی نداشت، به پزشک مراجعه کنید. برخی پزشکان طی سال ها دوز زیادی از عصاره ماده حساسیت زا را از طریق تزریق، قطره یا قرص به بیمار می دهند تا سیستم ایمنی بدنشان به ماده آلرژن عادت کند.
مدیر بازدید : 108 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)
سرگیجه چیست؟ دلایل سرگیجه کدام اند؟
انواع سرگیجه, احساس سبکی سر
سرگیجه (Dizziness) واژه ای است که اغلب برای تعریف دو احساس مختلف بیان می‌شود. تعریف دقیق از سرگیجه و چیزی که شما به آن سرگیجه می‌گویید بسیار مهم است، چراکه به شما و پزشکتان در شناسایی مشکل کمک می‌نماید. سرگیجه به دو نوع احساس سبکی سر و سرگیجه(دوران سر یا Vertigo) تقسیم می‌شود.
انواع سرگیجه
احساس سبکی سر، احساسی است که موقع رخ دادن آن شما فکر می‌کنید دارید می‌افتید و یا غش می‌کنید. هرچند شما احساس گیجی می‌کنید، اما احساس نمی‌کنید که شما و اطراف شما در حال حرکت اید. احساس سبکی سر معمولا با دراز کشیدن بهبود یافته و یا کاملا از بین می‌رود. اگر احساس سبکی سر شدید شده ممکن است باعث احساس غش کردن و یا سنکوپ شود. بعضی اوقات هنگام سرگیجه شما ممکن است، دچار حالت تهوع و یا استفراق شوید.
 
سرگیجه (دوران سر یا Vertigo)، احساسی از که شما در آن فکر می‌کنید خودتان یا اطرافتان در حال چرخیدن هستید. در سرگیجه شما ممکن است شما احساس چرخیدن، افتادن و یا کج شدن نمایید. زمانیکه شما دچار سرگیجه شدید می‌شوید، ممکن است احساس تهوع شدید و یا استفراغ به شما دست دهد. در این حالت ممکن است ایستادن و یا راه رفتن برای شما سخت بوده و یا احساس افتادن نمایید.
 
هر چند سرگیجه می‌تواند در همه افراد و همه سنین رخ دهد، اما بین بزرگسالان شایع تر می‌باشد.
 
احساس سبکی سر
این نوع از سرگیجه احساسی معمول می‌باشد. احساس سبکی سر معمولا بعلت بیماری و مشکل مهمی رخ نمی‌دهد. بعضی اوقات احساس سبکی سر در پی افت ناگهانی فشار خون، پس از بلندشدن ناگهانی از حالت درازکش و یا خوابیده، رخ می‌دهد.
 
احساس سبکی سر می‌تواند دلایل متفاوتی از جمله:
آلرژی و حساسیت
بیماری از جمله سرماخوردگی و یا آنفلوانزا
استفراق، اسهال، تب و سایر بیماری ها که باعث از دست دادن آب بدن می‌شوند
تنفس عمیق یا سریع
اضطراب و استرس
استفاده از سیگار، الکل یا داروهای غیر قانونی و موادمخدر
یکی دیگر از عوامل جدی تری که می‌تواند باعث احساس سبک سر شود، خونریزی است. اکثر اوقات محل خونریزی و نوع درمان آن مشخص است، اما بعضی اوقات خونریزی مخفی بوده و شما متوجه آن نمی‌شوید. برای مثال خونریزی دستگاه گوارش یکی از این عوامل است که در گذر زمان باعث احساس سرگیجه و خستگی می‌شود. خونریزی شدید در قاعدگی هم می‌تواند باعث سرگیجه شود.
خیلی از داروها نیز می‌توانند باعث سرگیجه و احساس سبکی سر شوند.
 
سرگیجه (دوران یا vertigo)
سرگیجه یا دوران سر زمانی رخ می‌دهد که بین سیستم های مختلف عصبی بدن که مسئول حفظ تعادل شما هستند، همچون حس بینایی، اعصاب حسی، فشار روی پوست و بخش هایی از گوش داخلی درگیری وجود دارد. بعضی از دلایل شایع سرگیجه شامل:
 
اختلالات گوش داخلی همچون سرگیجه وضعیتی حاملهای خوشخیم (BPPV)، بیماری منیر (Meniere’s disease)، نوریت وستیبولار یا سایر مشکلات باشد.
آسیب دیدن گوش و یا سر
سردرد های میگرنی
کاهش جریان خون در به مرکز مغز
 
زمانیکه سرگیجه ناگهانی همراه با از دست دادن عملکرد یکی از نقاط بدن رخ دهد، می بایست سریع به بیمارستان مراجعه نمود چراکه این سرگیجه ممکن است علامت مشکلی جدی در مغز همچون سکته مغزی یا حمله ایسکمی گذرا (TIA) باشد.
 
الکل و بعضی از انواع داروها نیز می‌توانند باعث سرگیجه و یا احساس سبکی سر شوند.
 
این دو مشکل می‌توانند حاصل:
مصرف زیاد دارو
اختلالات دارویی
سوءاستفاده و یا استفاده بیش از حد از بعضی از داروها
 
انواع سرگیجه, احساس سبکی سر
 
عواملی خطرزا که خطر سرگیجه را افزایش می‌دهند، شامل:
افزایش سن، افراد بالای 65 سال بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به سرگیجه هستند.
 
مصرف داروهای خاص، از جمله داروهای کاهنده فشارخون، داروهای ضدتشنج، داروهای آرام بخش و مسکن نیز خطر سرگیجه را افزایش می‌دهند.
 
سابقه ابتلا به سرگیجه، افرادیکه سابقه ابتلا به سرگیجه در گذشته را دارند، بیشتر در خطر تکرار سرگیجه هستند.
 
عوارض سرگیجه
سرگیجه می‌تواند باعث افتادن فرد و آسیب دیدن وی شود. همچنین سرگیجه هنگام رانندگی و یا کار با ماشین آلات سنگین نیز می‌تواند خطر زا باشد.
 
درمان خانگی سرگیجه و سبکی سر
احساس سبکی سر معمولا باعث نگرانی نیست مگر اینکه شدید باشد، بعد از مدتی برطرف نشود یا همراه با سایر عوامل همچون تپش قلب و یا غش باشد. احساس سبکی سر می‌تواند باعث افتادن و آسیب دیدن شود، برای جلوگیری از آسیب دیدن:
 
برای یک یا دو دقیقه دراز بکشید. اینکار باعث جریان خون به مغز شما می‌شود. بعد از دراز کشیدن، بشینید و برای یک یا دوقیقه هم نشته باقی بمانید و سپس بلند شوید.
 
استراحت نمایید، چراکه احساس سبکی سر هنگام سرماخوردگی و یا آنفلوانزا غیرعادی نیست، با استراحت در این هنگام می‌تواند از احساس سبکی سر جلوگیری نماید.
 
از موادیکه برروی جریان خون تاثیر می‌گذارند همچون کافئین، تنباکو، الکل و مواد مخدر استفاده ننمایید.
 
زمانیکه آب بدن شما کاهش پیدا کرده مثلا هنگام اسهال، استفراغ یا تب مایعات مصرف نمایید.
اگر دچار سرگیجه شدید:
کاملا دراز نکشید، کمی خود را بالا نگه دارید، تا احساس چرخش بهبود یابد.
یواش حرکت نماید تا زمین نیفتید.
اگر هریک از موارد زیر اتفاق افتاد، به پزشک یا بیمارستان مراجعه نمایید:
دچار حالت تهوع و استفراق شدید و یا میزانش افزایش پیدا کرد.
دچار خشکی و کم آبی بدن شدید.
غش کردید.
علایم بیماری تان تا یک هفته پس از درمان خانگی بهبود نیافت یا شدیدتر شد.
پیشگیری از سرگیجه و سبکی سر
شما ممکن است بتوانید با اتخاذ روش های خاص جلوی بعضی از انواع سبکی سر را بگیرید، این روش ها شامل:
از رختخواب یا صندلی به آرامی بلند شوید.
قبل از بلندشدن از رختخواب کمی لبه تختخواب بنشینید.
آرام بنشینید و یا بلند شوید تا از تغییر جریان خون به مغز جلوگیری نمایید.
در بیشتر موارد سرگیجه (Vertigo) قابل پیشگیری نیست، اما بعضی از انواع سرگیجه بعلت آسیب دیدن سر رخ می‌دهند، پس با رعایت موارد زیر می‌توانید از آسیب دیدن سر جلوگیری کنید، این موارد شامل:
زمان رانندگی از کمربند ایمنی استفاده نمایید.
الکل و مواد مخدر و کافئین مصرف ننمایید.
هنگام موتور سواری از کلاه ایمنی استفاده ننمایید.
درون آبهای کم عمق یا ناآشنا شیرجه نزنید.
هنگام حرکت در تاریکی بخصوص برروی پله ها از چراق و نور مناسب استفاده نمایید.
مدیر بازدید : 111 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

طبیعی ترین راه ها برای مقابله با مشکل کبد چرب

کبد چرب,درمان بیماری کبد چرب,داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب,گیاهان دارویی کبد چرب

مصرف بی اندازه غذاهای چرب این روز ها به عنوان یکی از شایع ترین دلایل ابتلا به بیماری کبد چرب گزارش شده که ابتلا به آن در میان افراد کم تحرک در مقایسه با دیگر مردم بیشتر است.


 در این بیماری ذرات درشت و بزرگ چربی در سلول های کبد رسوب می کنند و به این ترتیب موجب بروز اختلال هایی در عملکرد کبد و ابتلا به بیماری های مزمن کبد می شود که از میان آنها می توان به استعداد ابتلا به عفونت ها، خونریزی های دستگاه گوارش و اختلال در سطح هوشیاری اشاره کرد.
 
از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت ها قرار می گیرد، زیرا این بیماری معمولا زمانی خود را نمایان می کند که ذرات چربی بخش زیادی از سلول های کبدی را به خود درگیر کرده اند. کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می کند. خوشبختانه در میان شیوه های طبیعی درمان در سراسر جهان، راهکارها و تکنیک هایی وجود دارد که می توان از آنها برای پیشگیری از ابتلا به کبدچرب اقدام كرد. در اینجا برخی از کاربردی ترین و ساده ترین این شیوه ها را با هم مرور می کنیم.

پیشگیری از تجمع چربی ها در کبد
نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تاثیر زیادی در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی ها در اطراف کبد دارد، ضمن آنکه می تواند به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک کند. افرادی که احتمال و استعداد ابتلا به این بیماری در آنها زیاد است مانند افراد چاق و کم تحرک می توانند با گنجاندن چای سبز در رژیم غذایی روزانه خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند، به شرط آنکه در کنار نوشیدن چای سبز، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند. علاوه بر این، درمانگران چینی بر این باورند که نوشیدن این چای گیاهی به صورت مستمر می تواند از ابتلا به سرطان کبد نیز پیشگیری کند.
 
کاهش جذب چربی با خارمریم
گیاه خارمریم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که از آن برای درمان و پیشگیری از بیماری های کبدی استفاده می کنند. این گیاه از آنجا که ترکیبی به نام سیلی مارین دارد، می تواند در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول موثر باشد.
 
به همین دلیل بسیاری از درمانگران، این گیاه را از جمله موثرترین گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می شناسند و مصرف دمنوش یا خشک این گیاه همراه غذا را در این زمینه موثر می دانند. مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول های کبدی را افزایش دهد.
 
با زنجبیل متابولیسم بدن را افزایش دهید
یکی دیگر از شیوه های کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و اندام های داخلی گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افرادی که در طول هفته 2 تا 3 بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها بهره مند شوند. برای این منظور می توانید یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده كرده و آن را بعد از صرف وعده های غذایی میل کنید. به اعتقاد برخی از درمانگران شیوه های طبیعی درمان نوشیدن دمنوش زنجبیل نیز در کنترل بیماری های کبد به ویژه کبد چرب موثر است. نوشیدن این دمنوش می تواند به کاهش جذب چربی در اطراف کبد کمک کرده و مانع از ابتلای افراد مستعد به این بیماری شود. مصرف دمنوش زنجبیل یا ماست کم چرب حاوی زنجبیل به ویژه در وعده هایی که غذای چرب خورده اید بسیار اهمیت دارد.
 
بیماری کبد چرب در طب نوین درمان اختصاصی ندارد اما با استفاده از پاپریکا ، حتی کبد چرب گرید 3 هم به سادگی درمان می شود. پاپریکا یک افشره گیاهی است که اختصاصا جهت درمان کبد چرب در نظر گرفته شده و عملکرد بسیار موفقی داشته است.

سویا را با گوشت قرمز عوض کنید
یکی از مهم ترین عواملی که می تواند از رسوب چربی ها در بافت کبد جلوگیری کند، اصلاح رژیم غذایی است. به گفته محققان جایگزین کردن سویا و پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی به ویژه گوشت قرمز می تواند تاثیر زیادی در کاهش جذب چربی و تری گلیسیرید در بافت کبد داشته باشد. از این رو، درمانگران به افراد مستعد ابتلا به کبد چرب و التهاب کبد توصیه می کنند در طول هفته برای تهیه غذاهای خود از گوشت قرمز و سویا کنار هم استفاده کنند و مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانند.
 
دور این غذاها را خط بکشید
اگر به اضافه وزن مبتلایید، اگر کم تحرک هستید و احتمال ابتلا به کبدچرب را دور نمی بینید به شما پیشنهاد می کنیم از مصرف غذاهایی مانند غذاهای فریز شده و یخ زده، ترشیجات، ماست پرچرب، سس، نمك زیاد، غذاهای فست فود، انواع شیرینی ها، پیتزا، انواع سرخ كردنی ها مانند سیر داغ، پیاز داغ، چیپس، پفک، غذاهای چرب و نوشابه های گازدارپرهیز كرده و تا می توانید به جای آنها از میوه های تازه، سبزیجات مختلف به ویژه کاهو، خیار، هویج و غذاهای سالم و طبیعی استفاده کنید. رعایت این رژیم در تمامی دوره های سنی به پیشگیری از ابتلا به کبد چرب و دیگر بیماری های کبد کمک می کند.
 
آبلیمو را فراموش نکنید
نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد. از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

از زردچوبه غافل نشوید
به تازگی محققان دانشگاه «سنت لوئیس» از تاثیر زردچوبه بر کنترل بیماری کبد چرب در افراد چاقی که به این بیماری مبتلا هستند خبر داده اند. بر اساس این تحقیقات مشخص شده، افرادی که از زردچوبه به عنوان یک چاشنی در برنامه روزانه خود استفاده می کنند کبد مقاوم تری در برابر ابتلا به بیماری کبد چرب دارند و احتمال ذخیره شدن ذرات چربی در کبد آنها کمتر است. از این رو این محققان به مردم توصیه می کنند مصرف زردچوبه را به عنوان یک ادویه موثر و درمانگر در برنامه هفتگی و حتی روزانه خود بگنجانند.
 
عرقیات گیاهی بنوشید
عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.
 
به اعتقاد درمانگران، نوشیدن یك تا 2 لیوان ازیکی از عرقیات شاه تره، کاسنی و خارشتر یا ترکیبی از آنها می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های کبد به ویژه کبد چرب و سیروز کبدی داشته باشد و احتمال ابتلا به این بیماری ها را به صفر برساند.
 
چه افرادی استعداد ابتلا به کبد چرب دارند؟
به گفته درمانگران، افراد چاق و دچار اضافه وزن که کمترین میزان تحرک را دارند اصلی ترین گروه ها برای ابتلا به بیماری کبد چرب هستند. اما در کنار این گروه، گروه های دیگری هم وجود دارند که بیشترین آمادگی را برای ابتلا به این بیماری دارند.
 
از طرفی افراد بی تحرک و علاقه مند به غذاهای آماده و فست فودها نیز در گروه افراد مستعد ابتلا به کبد چرب هستند، بنابراین باید هوشیار باشند و با مشورت پزشک خود آزمایش های لازم در این زمینه را انجام دهند.
 
به گفته برخی از متخصصان، مصرف بی رویه و بی قاعده ویتامین A نیز می تواند یک عامل محرک برای ابتلا به بیماری کبد چرب باشد که در نهایت فرد را با خطر رسوب چربی در بافت های کبد و اختلال در عملکرد این عضو رو به رو کند.

مدیر بازدید : 64 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

ضرورت مصرف آهن برای زنان

آهن,کم‌خونی و فقر آهن,پیشگیری از کم خونی

 ضرورت مصرف آهن برای زنان
برای پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی و فقر آهن، زنان و دختران باید در برنامه غذایی خود روزانه خود از منابع غذایی آهن‌دار مانند انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی و نیز حبوباتی نظیر عدس و لوبیا و سبزیجات دارای رنگ سبز تیره مانند اسفناج، جعفری و کلم بروکلی استفاده نمایند.

از آنجایی که ویتأمین C موجب افزایش توان بدن در جذب آهن غذا می‌شود، مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی که حاوی ‌این ویتأمین هستند، همراه با مواد غذایی حاوی آهن می‌تواند به جذب بیشتر آهن کمک نماید. به طور نمونه، استفاده از سالاد حاوی گوجه‌فرنگی، کلم، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای سبز یا رنگی و آب لیمو یا نارنج همراه با انواع

غذا می‌تواند منجر به استفاده بهینه از‌ این مواد غذایی شود.

مصرف چای بلافاصله پس از خوردن غذا موجب می‌شود آهن غذا با ترکیبات موجود در چای باند شده و از جذب آهن جلوگیری کند.‌ این در حالی است که‌ این عادت غذایی نادرست در کشور ما ‌ایران رایج است و خود می‌تواند یکی از دلایل بروز کم‌خونی و فقر آهن در دختران و زنان شود.

در دوران بارداری نیز با توجه به نیاز جنین به آهن، نیاز مادر به مصرف آهن بالا می‌رود. از‌ این رو، توصیه می‌شود که زنان باردار از پایان ماه چهارم تا سه ماه پس از زایمان، روزانه یک عدد قرص فروس سولفات مصرف کنند تا از بروز کم‌خونی و فقر آهن در دوران بارداری جلوگیری به عمل آورند. برای پیشگیری از بروز کم‌خونی و

فقر آهن در کودکان زیر 2 سال، نیز با توجه به ‌این که شیر مادر از نظر آهن فقیر است، مادران باید از پایان شش ماهگی که غذای کمکی کودک شروع می‌شود تا پایان 24 ماهگی، به غذای کودک پانزده قطره آهن اضافه کنند.

فقط باید دقت نمایند که قطره آهن در ته دهان کودک ریخته شود و حتماً بعد از آن به کودک آب داده شود تا دندان‌های کودک سیاه نشود. مصرف تخم‌مرغ به دلیل غنی بودن زرده آن از آهن در برنامه غذایی هفتگی، به میزان سه عدد برای زنان و چهار تا پنج عدد برای کودکان می‌تواند مناسب باشد.

مدیر بازدید : 78 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

آشنایی با بيماری هرپانژين

بيماري‌های عفوني, التهاب ويروسي دهان

يك نوع ديگر از بيماري‌های عفوني بيماری هرپانژين است. اين بيماری از يك التهاب ويروسي دهان و گلو به وجود مي‌آيد. بيماری هرپانژين عمدتاً كودكان 10-1 سال را مبتلا می کند. این بیماری ناشی‌ از يك ویروس به نام‌ کوکساکی‌ می باشد که‌ از فردی به‌ فرد ديگر منتقل مي‌شود، دوره‌ کمون‌ اين بیماری‌ 2 تا 7 روز است‌.


هرپانژین:
يك نوع ديگر از بيماريی های عفوني هرپانژين است. اين بيماري از يك التهاب ويروسي دهان و گلو به وجود مي‌آيد. بيماری هرپانژين عمدتاً كودكان 10-1 سالع را درگیر خود مي‌كند.اين بيماری معمولاً با آفت، گلو درد يا تب‌خال اشتباه گرفته مي‌شود.


بيماري‌های عفوني, التهاب ويروسي دهان

 
علائم بيماری:
• تب
• احساس‌ کسالت‌
• گاهی‌ استفراغ‌ و درد شکمی‌
• گلودرد ناگهانی‌، همراه‌ با قرمزی‌، التهاب‌ و دردناک‌ بودن‌ بلع‌
• تاول های‌ کوچک‌ (وزیکول‌) در ناحیه‌ دیگر. این‌ تاول‌ها تبدیل‌ به‌ زخم‌های‌ کوچکی‌ می‌شوند.


علل بيماري:
عفونت‌ ناشی‌ از يك ویروس به نام‌ کوکساکی‌ A,Bکه‌ از فردی به‌ فردديگر منتقل مي‌شود. دوره‌ کمون‌ اين بیماری‌ (از زمان‌ واردشدن‌ ویروس به بدن تا آغاز علایم‌) 7-2 روز است‌.


عوارض بيماری:
يكي از شايعترين عوارض اين بيماری تشنج ناشي از تب است.


تشخيص بيماری:
تشخيص معمولاً با ديدن‌ ضايعات‌ مشخصه‌ اين‌ بيماری داده‌ مي‌شود. البته‌ ممكن‌ است‌ آزمايش‌ خون هم توصيه‌ شود.

بيماري‌های عفوني, التهاب ويروسي دهان

راه‌های درمان بيماری:
• معمولاً هيچ درماني‌ غير از داروهای ضد درد ساده‌ نيست‌.
• شستشوی دقيق‌ دست‌ها و دفع‌ بهداشتي‌ ترشحات‌ مهم‌ است‌.
• سعي‌ كنيد تب‌ بالا را با آب‌ ولرم‌ پايين‌ آوريد وگرنه‌ ممكن‌ است‌ آب بدن‌ كم‌ ‌شود.

درمان از طريق تغذيه و فعاليت:
در زمان دوره درمان اين بيماری تا وقتی‌ که‌ تب‌ و گلودرد برطرف‌ نشده‌ باشد، باید در رختخواب‌ استراحت‌ کنيد.
برای درمان بيماری رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود. فقط کودک‌ خود را تشویق‌ کنید تا مایعات‌ بیشتری بنوشد، مثل‌ آب‌، یخ‌های‌ با طعم‌ میوه‌، قطعات‌ کوچک‌ یخ‌، یا محلول‌ ژلاتین خشک‌.
از نوشیدن‌ آب‌ میوه‌ ترش‌ که‌ باعث‌ آزردگی‌ بافت‌های‌ ملتهب‌ می‌شود خوداری‌ کنید.

پيشگيری بيماری:
• در حال‌ حاضر راهي برای پيشگيری اين بيماری نيست ، اما در نظر داشته باشيد برای پيشگيری از گسترش‌ آن‌، دستان‌ خود را به‌ دقت‌ بشوييد.


• از تماس‌ نزديك‌ مثل‌ بوسيدن‌ يا سهيم‌ شدن‌ در غذا خوردن‌ جداً خودداری كنيد.

در ضمن در نظر داشته باشید که این بیماری از نظر علایم بیشتر شبیه ویروس هرپس است که می تواند ایجادتبخال نماید.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 146
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 432
  • بازدید ماه : 432
  • بازدید سال : 19,038
  • بازدید کلی : 558,317