loading...
سایت تفریح و سرگرمی،مطالب جنجالی،عکس ها و پست های فیس بوکی،استخدام،کاریابی،جوک،اس ام اس،اخبار،عکس،جدیدترین اخبار استخدامی،قیمت طلا و
مدیر بازدید : 96 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

دانستنی هایی باورنکردنی از همه چیز و همه جا

دانستنی ها, مطالب علمی, اطلاعات عمومی, آیا میدانید

دانستنی هایی باورنکردنی از همه چیز و همه جا

1- قبل از سال 1941 اثر انگشت به عنوان مدرک در دادگاه پذیرفته نمی‌شد.

2- در آمریکا میزان فولاد استفاده شده در تهیه تشتک در بطری‌های نوشابه بیشتر از فولاد بکار رفته در تهیه بدنه اتومبیل هاست.

3- یک تانکر بزرگ که کاملا پر باشد و در حال حرکت با سرعت عادی باشد، حداقل به بیست دقیقه زمان برای متوقف شدن احتیاج دارد.

4- بطور متوسط یک انسان در طول زندگی خود در حدود 44 پوند گرد و خاک را تنفس می‌کند.

5- در هر سه دقیقه یک انسان روی کره زمین اعلام می کند که بشقاب پرنده دیده است.

6- در ایالت میشیگان زنان بدون اجازه شوهران خود نمی‌توانند موهایشان را کوتاه کنند.

7- تنها 55 درصد مردم آمریکا می‌دانند که خورشید یک ستاره است.

8- فندک قبل از کبریت اختراع شده است.

9- در طراحی خانه بیل گیتس از کامپیوترهای مکینتاش استفاده شده است.

(سیستم عامل مکینتاش رقیب ویندوز مایکروسافت است)

10- در هر روز تقریبا نیمی از جمعیت آمریکا در حال رژیم گرفتن هستند.

11- یک هواپیمای کوچک می‌تواند به صورت معکوس و به عقب نیز پرواز کند.

12- بیش از 50 درصد مردم جهان تا به حال نه با کسی از طریق تلفن حرف زده اند و نه کسی به آنها زنگ زده است.

13- یکی از مواد تشکیل دهنده دینامیت بادام زمینی است.

14- پارچه کتان در زمان خیس بودن، سخت‌تر و مقاوم‌تر است.

15- پیژامه در هندوستان به عنوان یک لباس پوشیدنی مرسوم در بیرون از خانه شناخته می‌شود.

16- یک کوسه از طریق شنیدن ضربان قلب، طعمه خود (ماهی) را پیدا می کند.

17- ماهی قزل آلا می‌تواند پرش‌هایی به ارتفاع حدود 2متر داشته باشد.

18-در ایالت اوهایو دادن بسته شیرینی با وزن بیش از 50 پوند به کسی غیر قانونی و جرم محسوب می‌شود.

19- اگر فردی به جای حرکت در پیاده رو در یک مسیر سخت و کثیف حرکت کند، 7درصد بیشتر کالری می‌سوزاند.

20- گفته می‌شود که باغبانی بهترین کار برای سالم نگه داشتن سلامتی استخوان هاست.

21- نوعی ماهی به نام آبنوس در گلوی خود دندان در می‌آورند.

22- فندق برزیلی پیش از نامیده شدن کشور برزیل به نام «برزیل» به این نام خوانده می‌شده است.

23- یک لامپ 75 وات بیشتر از سه لامپ 25 وات نور تولید می‌کند.

24-سوسکها سریعترین جانوران 6 پا می باشند. با سرعت یک متر در ثانیه.

25-خرگوشها و طوطی ها بدون نیاز به چرخاندن سر خود قادرند پشت سر خود را ببینند.

26-کرگدنها قادرند سریعتر از انسانها بدوند.

27-هیچ پنگوئنی در قطب شمال وجود ندارد.

28-مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

29-کانادا یک واژه هندی به معنی "روستای بزرگ" است.

30-10 درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باکتریها تشکیل می دهند.

31-11 درصد جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل می دهند.

32-از هر 10 نفر، یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی می کند.

98-33 درصد وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است.

34-یک اسب در طول یک سال 7 برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند.

35-رشد دندانهای سگ آبی هیچگاه متوقف نمی گردد.

36-قلب والها تنها 9 بار در دقیقه می تپد.

37-چیتا قادر است در حداکثر سرعت خود گامهایی به طول 8 متر بر دارد.

38-شامپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمی توانند.

39-عمر سنجاقکها تنها 24 ساعت می باشد.

40-مدت زمان گردش سیاره عطارد به دور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشید است.

41-روشنایی قرص کامل ماه 9 برابر هلال ماه می باشد.

42-یک خرس بالغ قادر است با سرعت یک اسب بدود.

43-قلب یک جوجه تیغی در حالت عادی 190 بار در دقیقه می زند که در دوران خواب زمستانی به 20 بار در دقیقه کاهش می یابد.

مدیر بازدید : 51 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

بيمه چيست؟

بيمه چيست؟

بیمه چیست: بيمه پيمانی است که بر پايه‌ آن شرکت بيمه (بيمه‌گر) تعهد می‌کند در برابر مقدار پولی که فرد يا شرکت ديگری (بيمه‌گذار) به او پرداخت می‌کند، زيان وارد شده به بيمه‌گذار را در پی رويدادی ناخواسته جبران کند. پولی را که بيمه‌گذار به بيمه‌گر می‌پردازد، حق بيمه و آنچه را که بيمه می‌شود، موضوع بيمه می‌نامند.

 

بیمه,بیمه نامه,شرکت بیمه,سایت بیمه

 

ميزان حق بيمه بر پايه‌ حساب احتمالات تعيين می‌شود و موضوع بيمه و شرايط آن نيز در سند نوشتاری به نام بيمه‌نامه می‌آيد. پيشينه‌ بيمه به دوران باستان باز می‌گردد و خاستگاه بيمه‌ بهداشت را بايد در تمدن اسلامی جستجو کرد.

 

*بیمه = سرمايه‌گذاری برای آرامش

ميزان حق بيمه بر پايه‌ حساب احتمالات تعيين می‌شود. برای نمونه، فرض کنيد صاحبان 100 هزار خانه به يک شرکت بيمه قرار داد بيمه‌ آتش‌سوزی ببندند و از آن خانه‌ها تنها هزار خانه آتش بگيرد و آسيب ببيند. شرکت به ميزان آسيب وارد شده به آن هزار خانه، به صاحبان آن‌ها پول می‌پردازد. اما به صاحبان 99 هزار خانه‌ ديگر که آتش نگرفته‌اند پولی نمی‌دهد. اين پول هم از حق بيمه‌ای به دست می‌آيد که صاحبان خانه‌ها طی سال به آن شرکت پرداخته‌اند و آرامش را به خانه‌ خود آورده‌اند.

شرکت‌های بيمه سرمايه‌ای را که از بيمه‌گذاران دريافت می‌کنند در کارهای بازرگانی و خدماتی وارد می‌کنند تا از پس هزينه‌های ناشی از زيان‌های بزرگ، مانند سقوط هواپيما، غرق شدن کشتی، سيل، زمين‌لرزه و آتش‌سوزی‌های گسترده برآيند. البته، بيش‌تر آن‌ها قراردادهايی را به شرکت‌های بيمه‌ای بزرگتر و گاهی شرکت‌های بين‌المللی می‌بندند و به آنان حق بيمه پرداخت می‌کنند. بنابراين، آن‌ها با بيمه کردن مردم برايشان آرامش می‌آورند و خود با بيمه کردن بخشی از سرمايه‌ خود در شرکت‌های ديگر به آرامش دست می‌يابند.

 

*تاريخ بيمه

تاریخچه بیمه - همه‌ قوم‌ها و تمدن‌های کهن کوشيده‌اند به شيوه‌ای زيان‌های رسيده به خود را کاهش دهند. از زمان‌های دور مردم جواهر و چيزهای ارزشمند خود را برای روزهای گرفتاری نگهداری می‌کردند و هنوز هم چنين شيوه‌ای وجود دارد. گاهی چيزهای با ارزش را به پرستشگاه‌ها می‌سپردند و در برابر نگهداری از آن‌ها نيز هزينه‌ای پرداخت می‌کردند. چنين شيوه‌ای در بين سومری‌ها و بابلی‌ها وجود داشته است. اما پس‌انداز کردن همواره شيوه‌ی مناسبی نبود، چرا که گاهی يورشگران به چپاول پرستشگاه‌ها دست می‌زدند. هم‌چنين، تاراج بازرگانان و غرق شدن کشتی‌ها در دريا همواره وجود داشت.

بازرگانان چينی برای پشتيبانی از يکديگر از خطر نابودي کشتی‌های باری در طوفان‌ها يا دزدی‌های دريايی يا هر رويداد ناگوار ديگری که در دريا رخ دهد، بارهايشان را بين چند کشتی پخش می‌کردند و چنين می‌انديشيدند که اگر يک کشتی در يک روز غرق شود يا آسيب ببيند، همه‌ی کشتی‌هايی که در چند روز به دريا می‌روند، همگی آسيب نخواهند ديد. آن‌ها با اين کار از زيان ناشی از غرق شدن کشتی‌ها يا دزديده شدن کالاهايشان می‌کاستند.

اما به نظر می‌رسد بابلی‌ها، که در بانکداری نيز پيشتار بودند، شيوه‌ بهتری برای بيمه کردن بازرگانان پيدا کرده بودند. بر پايه‌ سندهايی نوشتاری که از آنان بر جای مانده است، اگر بازرگان بابلی برای خريد کالا يا هزينه‌های کشتی از بانک‌داران بابلی وام می‌گرفت و کالاهايش را می‌دزديدند يا رويداد ناخواسته‌ ديگری پيش می‌آمد، بازرگان چيزی پرداخت نمی‌کرد. چرا که بهره‌ی بالا، که گاه بيش از 25 درصد بود، در واقع حق‌بيمه‌ای بود که بازرگانان بابلی می‌پرداختند. قانون اين شيوه از بيمه در استوانه‌ قانون حمورابی نيز آمده است.

فينيقی‌ها، که کشتی‌هايشان در دريای مديترانه به جابه‌جايی کالا می‌پرداختند، بيمه‌ کردن را از مردمان بابلی ياد گرفتند. آن‌ها برای بيمه کردن کشتی‌های خود نيز بيمه داشتند و برخي پژوهشگران نوشته‌های آن‌ها را کهن‌ترين سندهای بيمه‌ دريايی می‌دانند. بيمه‌ دريايی را يونانی‌ها و رومی‌ها از فينيقی‌های آموختند. سپس بازرگانان ايتاليايی در سده‌های ميانه (قرون وسطی) به اين گونه از بيمه روی آوردند و بندرهای ونيز، لمباردی و جنوآ در ايتاليا از مرکزهای اصلی بيمه‌ دريايی در اروپا شد.

ايتاليايی‌ها بيمه‌ دريايی را به انگلستان بردند. سپس در آغاز سده‌ هفدهم ميلادی بازرگانان انگليسی و کشتی‌داران در کافه‌ای به نام لويدز در نزديکی بارانداز لندن گرد هم آمدند. آن‌ها هم‌پيمان شدند تا در سود و زيان يک سفر دريايی با هم سهيم باشند. خطر رويدادهای ناخواسته برای برخی از آن افراد بيش‌تر بود، چرا که بار بيش‌تری داشتند يا بار آن‌ها ارزشمندتر بود. از اين رو، آن‌ها بايد هزينه‌ بيش‌تری پرداخت می‌کردند و در واقع بار خود را از اين راه بيمه می‌کردند. آن‌ها از پايه‌گذاران بنياد بيمه‌ لويدز شدند که مهم‌ترين مرکز بيمه‌ دريايی شد. اين بنياد اکنون نيز به کار بيمه می‌پردازد و يکی از بنيادهای مشاوره و پژوهش‌های بيمه جهان است.

جداي بيمه‌ دريايی، بيمه‌های ديگری نيز در جهان باستان وجود داشته است. برای نمونه، بر پايه‌ نوشته‌های جاحظ، نويسنده‌ عرب که کتاب‌هايی پيرامون تاريخ باستانی ايران نوشته است، دولت‌های باستانی ايران از خانواده‌هايی که در آيين جشن‌های نوروز هديه‌ای به ارزش 10 هزار درهم يا بيش‌تر به پادشاه می‌دادند، در رويدادهای ناخواسته و گرفتاری‌های مالی پشتيبانی می‌کرد. او در کتاب التاج فی اخلاق الملوک چنين آورده است:

" ... اگر ارزش هديه‌ها به ده‌هزار درهم رسيد آن را در ديوان ويژه بنويسند و اگر در طی سال اتفاقی برای هديه‌دهنده رخ دهد که نيازمند کمک گردد، مانند اين که بليه‌ای بر او برسد يا ساختمانی بسازد يا مهمانی بزرگ و وليمه‌ای بدهد يا پسر زن دهد يا دختر به شوی فرستد و هديه‌ او ده هزار درهم بوده، دو برابر آن را به عنوان کمک به او بدهند. ولی اگر هديه‌ او چيز کوچکی بوده، مانند پيکانی يا سيبی يا ترنجی و مانند آن‌ها، بر شاه است که در هنگام نيازمندی او به اندازه‌ای که اخلاص و وفاداری هديه‌دهنده مقتضی آن و خيلی بيش از اندازه‌ هديه‌ او باشد، او را پاداش دهد. و اگر کسی از اين افراد در هنگام نيازمندی کمکی به او نمی‌رسيد، وظيفه داشته است که آن را به ديوان اطلاع دهد و از زنده نگه‌داشت اين آيين غفلت نکند."

از جمله بيمه‌هايی که در روزگار گذشته به‌ويژه در سرزمين‌های اسلامی وجود داشته، بيمه‌ بهداشت است. در روزگار شکوفايی تمدن اسلامی بيمارستان‌های پيشرفته‌ای در شهرهای گوناگون، به‌ويژه ری، فيروزآباد، نيشابور، سيستان، اصفهان، مرو، خوارزم، بغداد، قاهره، فسطاط، دمشق و فاس، بنيان‌گذاری شده بود که هزينه‌ آن‌ها، از دستمزد پزشکان و کارکنان تا هزينه‌ دارو و غذا، را دولت می‌پرداخت يا در بيش‌تر جاها از موقوفه‌ها پرداخت می‌شد. در آن زمان معمول بود که با بنای هر بيمارستان، به اندازه‌ کافی موقوفه برای هزينه‌های آن در نظر می‌گرفتند.

بيمارستان عضدی بغداد، که به فرمان عضدالدوله‌ی ديلمی ساخته شد و محمد بن زکريای رازی به رياست آن برگزيده شده بود، از پيشرفته‌ترين بيمارستان‌های آن زمان بود. در آن بيمارستان حتی پس از اين که بيمار از بيمارستان مرخص می‌شد، هزينه‌ زندگی او برای شمار روزهايی که بنا به تشخيص پزشک بايد استراحت می‌کرد، از سوی بيمارستان پرداخت می‌شد تا بار ديگر بيماری او بازنگردد و هزينه‌ای به بيمارستان تحميل نشود.

*بيمه‌های نوين

بیمه های نوین - گرچه نخستين بيمه‌ها برای کشتی‌ها باری پی ريزی شده بود، بازرگانان بر آن شدند که در خطرهای ديگر، مانند آتش‌سوزی نيز با هم شريک شوند. نخستين شرکت بيمه آتش‌سوزی در سال 1667 ميلادی، پس از آتش‌سوزی بزرگی که در لندن رخ داد و نزديک 130 هزار خانه را ويران کرد و 100 هزار نفر بی‌خانمان برجای گذاشت، بنيان‌گذاری شد. سپس، نخستين شرکت بيمه‌ آمريکايی با مشارکت فروشگاه‌داران در سال 1735 برای پشتيبانی از يکديگر در برابر آتش گرفتن ساختمان‌های چوبی‌شان به وجود آمد. آن شرکت تنها 5 سال دوام آورد. سپس در سال 1752 بنجامين فرانکلين شرکت بيمه‌ آتش‌سوزی را در فيلادلفيا بنيان‌گذاری کرد. آن شرکت به صورت شرکت بيمه‌ آمريکا شمالی باقی ماند و هنوز هم مرکز اصلی آن در فيلادلفيا است.

پيامدهای پس از جنگ جهانی دوم به گسترش بيمه‌های اجتماعی انجاميد. بين سال‌های 1880 تا 1890 برنامه‌ بيمه‌ اجتماعی در آلمان اجرا شد تا برنامه‌ سوسياليست‌ها را خنثی کند. آن بيمه شامل بيمه‌ حوادث ناشی از کار، بيمه‌ بی‌کاری، بيمه‌ از کار افتادگی و سالمندی بود. در انگلستان نيز هنگامی که قانون بيمه‌ ملی به سال 1911 به تصويب رسيد، قانونی گذاشته شد تا کارگران در برابر بيماری، بی‌کاری و پيری بيمه شوند. گسترش شهرنشينی و رشد و گسترش صنايع، تمرکز کالا در انبارها در سده‌ بيستم ميلادی باعث زياد شدن خطر و ضرورت توسعه‌ بيمه‌های گوناگون شد.

 

بیمه,بیمه نامه,شرکت بیمه,سایت بیمه

 

*بيمه‌های نوين در ايران

واژه‌ی بيمه نخستين‌بار در منابع فارسی در تحفه العالم عبدالطيف شوشتری به معنای اطمينان دادن به شخص به کار رفته است و محمد معين آن را برگفته از بيما، يک واژه‌ هندی يا اردو، می‌داند. نخستين‌بار ناصرالدين شاه در 1270 خورشيدی امتياز نامه‌ای را با عنوان "تاسيس اداره‌ حمل و نقل و سازمان بيمه در ايران" به لازار پولياکف روسی واگذار کرد که به اجرا در نيامد. سپس در دوران احمدشاه قاجار به سال 1289 خورشيدی دو بنياد روسی نادژا و کافکاز مرکوری (به معنای مريخ قفقاز) فعاليت‌های بيمه‌ای خود را آغاز کردند. آرام‌آرام شرکت‌های خارجی ديگری در ايران به راه افتاد که تا 25 سال بازار بيمه‌ ايران را در دست داشتند و در سال 1314 دست‌کم 29 شرکت بيمه‌ خارجی در ايران فعاليت داشتند. از ميان آن‌ها، دو شرکت اينگستراخ و يورکشاير از همه فعال‌تر بودند و تا پيروزی انقلاب اسلامی به کار پرداختند.

در سال 1314 خورشيدی به کوشش الکساندر آقايان و علی‌اکبر داور، شرکت سهامی بيمه‌ ايران با سرمايه‌ دولتی 20 ميليون ريال تشکيل شد. تا پيش از آن تاريخ هيچ شرکت صد درصد ملی در خاورميانه و حتی هندوستان وجود نداشت. آغاز به کار شرکت سهامي بيمه‌ ايران خوشايند شرکت‌های خارجی نبود و اين شرکت با کارشکنی‌های بسياری رو به رو شد و شرکت‌های خارجی به سختی با آن قرارداد بيمه‌ خوداتکايی می‌بستند. سپس، قانون بيمه در ارديبهشت 1316 خورشيدی به تصويب مجلس شورای ملی رسيد و بيمه‌ سازمان‌های دولتی به آن شرکت بيمه‌ ايران واگذار شد. هم‌چنين، شرکت‌های دولتی موظف شدند 25 درصد از بيمه‌های صادره‌ی خود را در ايران، نزد شرکت سهامی بيمه‌ ايران، بيمه‌ اتکايی کنند.

در 29 آبان 1322 خورشيدی قانون بيمه‌ کارگران در مجلس شورای ملی به تصويب رسيد. بر پايه‌ ماده‌ی اول اين قانون، همه‌ کارخانه‌ها و بنيادهای اقتصادی، بازرگانی، صنعتی و معدنی و هر بنيادی که کارگری را در استخدام دارد، چه دولتی و چه غيردولتی، بايد کارگران خود را نزد شرکت سهامی بيمه‌ ايران يا شرکت بيمه‌ داخلی ديگری که دولت مقتضی داند، در برابر رويدادهای ناخواسته‌ای که هنگام پرداختن به کار رخ دهد، بيمه کند.

بين سال‌های 1329 تا 1343 خورشيدی 8 شرکت بيمه ايرانی خصوصی بنيان‌گذاری شد و در دولت دکتر مصدق به سال 1331 خورشيدی قانونی برای محدود کردن فعاليت شرکت‌های بيمه‌ خارجی تصويب شد. به اين ترتيب، از فعاليت شرکت‌های بيمه‌ خارجی کاسته شد و بر شکوفايی شرکت‌های بيمه‌ داخلی افزوده شد. قانون بيمه‌ اجباری و مسئوليت مدنی دارندگان وسايل نقليه موتوری در برابر شخص ثالث در بيست و نه دی‌ماه 1347 خورشيدی و قانون بيمه‌ کشاورزان نيز در اسفند همان سال به تصويب رسيد. هم‌چنين، در سال 1349 خورشيدی مدرسه‌ عالی بيمه برای پرورش نيروی فنی صنعت بيمه‌ کشور بنيان‌گذاری شد تا افراد کارآزموده در اختيار شرکت‌های بيمه درآيند و به هم‌ميهنان خود خدمت کنند.

با تصويب قانون تاسيس بيمه‌ مرکزی در 30 خرداد 1350 فعاليت‌های بيمه‌ای در ايران در نظارت قانونی بيش‌تری قرار گرفت. اين سازمان با سرمايه‌ دولت برای ساماندهی به فعاليت‌های بيمه، پشتيبانی از بيمه‌گذاران و بيمه‌شوندگان و زمينه‌سازی برای شکوفايی بيمه در ايران پی‌ريزی شد. فعاليت‌های اين سازمان و رشد اقتصادی ناشی از افزايش قيمت نفت در دهه‌ 1350 خورشيدی به پی‌ريزی چند شرکت بيمه‌ای فعال، از جمله بيمه‌ تهران، بيمه‌ دانا، بيمه‌ حافظ و بيمه‌ ايران و آمريکا با مشارکت سرمايه‌گذاران خارجی انجاميد. به اين ترتيب بر فعاليت‌های بيمه‌ای در ايران افزوده شد و تا پيروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، علاوه بر شرکت سهامی بيمه‌ ايران، 13 شرکت بيمه‌ی خصوصی و دو نمايندگی خارجی در صنعت بيمه‌ ايران فعاليت می‌کردند.

پس از پيروزی انقلاب اسلامی، شورای انقلاب در 4 تيرماه 1358 همه‌ شرکت‌های بيمه‌ ايرانی را ملی اعلام کرد و بر پايه‌ اصل 44 قانون اساسی، همه‌ کارهای بيمه‌ای زير نظر دولت قرار گرفت. هم‌چنين در سال‌های 1360 و 1361، تنها سه شرکت بيمه‌ ايران، آسيا و البرز مجوز صادر کردن بيمه‌نامه را دريافت کردند. سپس در سال 1367 از ادغام ده شرکت بيمه‌ای ديگر، شرکت بيمه‌ دانا پديد آمد. از سال 1373 نيز، شرکت بيمه‌ توسعه‌ صادرات کار خود را آغاز کرد و شمار شرکت‌های بيمه به پنج شرکت دولتی رسيد.

مدیر بازدید : 131 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

کیو آر کد چيست؟

QR کد چیست؟!
QR Code روشی است برای کدگذاری مطالب مختلفی مانند نام، ایمیل، آدرس سایت، کد محصول،توضیحات و... که حاصل آن یک تصویر است. این تصویر با استفاده از اکثر گوشی­های دوربین­دار قابل فهم است و همین امر باعث شده شرکت­ها و افراد زیادی از این کد بر روی محصولات و کارت­های ویزیت استفاده کنند.

  QR کد چیست,QR Code,کیو آر کد چيست؟

QR Code (بخوانید کیو آر کد) مخفف کلمه Quick Response Code به معنای کد با پاسخ دهی سریع است. این نوع کد از نوع کدهای ماتریسی یا همان کدهای دو بعدی (2D Code) است که در سال 1994 توسط شرکت تویوتا برای استفاده در خط تولید ابداع شد. اخیراً QR Code به دلیل توانایی ذخیره حجم زیادی از اطلاعات و سرعت خواندن فوق‌العاده آن بیشتر مور­د استفاده قرار میگیرد.
موارد استفاده QR Code
در ابتدا QR Code برای ردیابی قطعات در تولید خودرو استفاده میشد ولی امروزه در بسیاری از موارد از جمله برای پیگیری اجناس در تجارت، پیگیری بسته­ها در خطوط پستی، استفاده در کارت­های ویزیت برای دسترسی سریع مخاطب به آدرس سایت، ایمیل شخص و... استفاده میشود.
از دیگر موارد کاربرد کیوآر کد میتوان به:
کد کردن SMS (در این حالت شما بعد از اسکن QR کد میتوانید sms را ارسال کنید. شاید فکر کنید این مورد کاربرد زیادی ندارد ولی آیا تا به حال برایتان پیش نیامده که یک آگهی دیده باشید و نوشته باشد کد **** را به شماره ********** sms کنید تا اشتراک شما فعال شود؟! در این موقع یک QR کد کوچک میتواند شما را از دردسر تایپ شماره و کد خلاص کند.)
کد کردن شماره (با این کار شما با اسکن کردن کد میتوانید شماره را ذخیره کنید و یا به آن زنگ بزنید و مسلماً دردسر اشتباه نوشتن شماره را نخواهید داشت.)

QR کد کردن لایک صفحه فیس بوک شما (با اسکن اینجور QR کدها شما به سادگی میتوانید صفحه فیس بوک آن شرکت یا محصول و... را لایک کنید.)
توجه: این موارد تنها کاربرد های QR کد نیستند و اگر اندکی در اینترنت جستجو کنید می­توانید خلاقیت­های جالبی در استفاده از QR کد ببینید. به طور مثال یک سایت دانلود اپلیکیشن موبایل برای لینک دانلود هر اپ یک QR کد در نظر گرفته بود که بازدید کننده با اسکن آن یک راست برنامه را بر روی گوشی خود دانلود کند.
شکل ظاهری QR Code
QR Code از مربع های کوچک سیاه و سفید درست شده است که بسته به نسخه (Version) آن دارای سایز متفاوتی هستند. به طور مثال نسخه 1 آن 21×21 و نسخه 2 آن 25×25 میباشد. البته شایان ذکر است که ترفندهایی برای اضافه کردن تصویر و رنگ به QR Code وجود دارد. یکی از این ترفندها استفاده از قدرت خطایابی QR Code هست.

 QR کد چیست,QR Code,کیو آر کد چيست؟

ورژن های مختلف کیو آر کد به همراه توضیحات

قابلیت ذخیره سازی اطلاعات در QR Code
میزان اطلاعات ذخیره شده در QR Code بستگی به نوع اطلاعات (عدد، حروف و...)، نسخه (Version) آن و درصد خطایابی آن دارد. به طور مثال میزان اطلاعات ذخیره شده در یک QR Code ورژن 40 با 7% خطایابی به صورت زیر است:

 
نوع کاراکتر مثالی از نوع کاراکتر تعداد کاراکتر
فقط اعداد 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 7089 کاراکتر
حرف عدد (Alphanumeric)

0–9 A–Z [upper-case only], space

$, %, *, +, -, ., /, :,

4296 کاراکتر
باینری/بایت 8-bit bytes 2953 کاراکتر

خطا یابی (error correction) در QR Code
برای اینکه QR Code قابل اطمینان باشد چند درصد خطا برای آن در نظر گرفته اند که در جدول زیر نوشته شده است.

 
درصد خطایابی نوع خطایابی
7% از کلمات کد قابل ترمیم Level L[ow]
15% از کلمات کد قابل ترمیم Level M[edium]
30% از کلمات کد قابل ترمیم. Level H[igh]

 خواندن QR Code
شاید بتوان گفت یکی از مهمترین عوامل رواج یافتن QR Code وجود دوربین در گوشی­های همراه است. برای خواندن QR Code کافی است یکی از برنامه کاربردی QR code reader را بر روی گوشی نصب کنید و هر وقت نیاز به خواندن این کدها داشتید این برنامه را اجرا کنید و دوربین گوشی را به سمت آن بگیرید. خوشبختانه برای اکثر گوشی­ها برنامه­های QR code reader وجود دارد و فقط کافی است اندکی در اینترنت به دنبال آن بگردید.

مدیر بازدید : 116 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

راهنمای نصب یک سینمای خانگی غول پیکر

راهنمای نصب یک سینمای خانگی غول پیکر
پس از خرید یک تلویزیون چند ده اینچ غول پیکر و سینمای خانگی چندین باندی، نوبت به نصب و تنظیم صحیح آنها می رسد تا با توجه به محیط اتاق، بهترین کیفیت ممکن را در قبال هزینه ها داشته باشیم. و گرنه همان تلویزیون ۲۱ اینچ و دستگاه پخش سی دی قدیمی هم از پس پخش عادی فیلم ها و اخبار تلویزیون بر می آیند.
شروع کار - اصول اولیه
شما ابزار لازم را در اختیار دارید. اتاق مورد نظر را انتخاب کرده و همه چیز را اندازه گرفته اید. با تحقیق و کنکاش کافی یک صفحه نمایش بسیار بزرگ و عالی خریداری کرده اید. سینمای خانگی تان آماده است. کابل های لازم را در اختیار دارید.

سینمای خانگی, راهنمای نصب سینمای خانگی, طريقه نصب سينماي خانگي

پایه دیواری تلویزیون اچ دی
امروزه دیگر کسی به دنبال تلویزیون های بزرگ رومیزی نمی رود و اغلب یا تلویزیون های نازک پلاسما را خریداری می کنند و یا به سراغ تلویزیون های LED و LCD می روند. زیرا با نصب آنها روی دیوار، علاوه بر اینکه تا حد بسیار زیادی در فضای اتاق صرفه جویی می شود و از هزینه خرید میز تلویزیون آنچنانی هم کاسته می شود، البته قبل از شروع به نصب تلویزیون جدید و زیبای تان روی دیوار به برخی ابزارها نیاز دارید که بهتر است دم دست تان آماده باشند:
-‬ قلاب دیواری (که معمولا درون کارتن تلویزیون قرار دارد)
‫-‬ تراز
‫-‬ دریل
‫-‬ متر
‫-‬ پیچ گوشتی
‫-‬ مداد
‫ - سیم چین
مطمئن باشید که دم دست بودن این ابزارها کار نصب را بسیار راحت تر و سریع تر می کند. البته پیچ و رولپلاک مناسب را هم نباید فراموش کنید. در صورتی که در کارتن تلویزیون پیچ و رول پلاک مناسب و به تعداد را نیافتید، حتما آنها را از قبل و همراه با بقیه ابزارها تهیه کنید.
نکته: این یک راهنمای ساده برای نصب آسان قلاب دیواری و قرار دادن تلویزیون بر روی آن است.
اولین نکته قبل از شروع کار اینکه، در صورت امکان حتما تلویزیون اچ دی تان را بر روی دیواری با زاویه ۹۰ درجه با پنجره اصلی اتاق نصب کنید تا نور آن اذیت تان نکند. با این کار بدون اینکه مجبور باشید که پنجره را بپوشانید و نور روز را از دست بدهید، همه می توانند بدون مزاحمت به تماشای تلویزیون بپردازند.
قدم اول: محل دقیق تلویزیون را روی دیوار مشخص کنید. برای این کار بهتر است قلاب دیواری را پشت تلویزیون قرار داده و تلویزیون را دو نفری روی دیوار نگه دارید. حال دیگران می توانند در خصوص جای آن نظر دهند. بهترین موقعیت معمولا در وسط دیوار و ارتفاعی هم تراز چشم فرد (در حالت نشسته) است. وقتی که جای دقیق تلویزین مشخص شد، قلاب دیواری را همانجا نگه داشته و تلویزیون را به جای امنی منتقل کنید. حالا جای پیچ های قلاب دیواری را با مداد روی دیوار مشخص کنید.
قدم دوم: اکنون کمی باید کار سخت انجام دهید. ابتدا از صاحبخانه و افراد مطلع سوال کنید که سیم برق از زیر محلی که می خواید آن را سوراخ کنید عبور نکرده باشد. سپس سر مته مناسب را (بسته به اندازه پیچ و رولپلاکی که در جعبه قلاب دیورای است) بر روی دریل سوار کرده و سوراخ های مناسبی را در دیوار ایجاد کنید.
قدم سوم: با رول پلاک و پیچ، قلاب دیواری را در جای خود محکم کرده و بخش مربوط به پشت تلویزیون را هم در محل خود بسته و مطمئن شوید پیچ ها را کاملا سفت کرده اید. البته فشار اضافی علاوه بر خراب کردن پیچ ها می تواند به تلویزیون شما هم آسیب برساند. اکنون نوبت آخرین مرحله و نصب تلویزیون روی قلاب است. پیشنهاد اول: به دلیل وزن بالا و حساسیت زیاد تلویزیون حتما این کار را چند نفره انجام دهید. پیشنهاد دوم: قبل از نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمام کابل های لازم را پشت آن وصل کنید. زیرا بعدا اتصال کابل به پشت تلویزیون بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.
تبریک می گوییم، شما اولین مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتید. حالا نوبت به تنظیمات بهینه سازی و کالیبره کردن می رسد.
انتخاب یک قلاب دیواری:
‫-‬ برای انتخاب قلاب دیواری مناسب، در اولین قدم حتما به دفترچه راهنما و نمایندگی فروش تلویزیون تان مراجعه کنید.
‫-‬ قبل از خرید قلاب دیواری، مطمئن شوید که مناسب اندازه تلویزیون شما است و می توانید وزن آن را تحمل کند. پس قبل از اینکه برای خرید بروید، سایز صفحه و وزن تلویزیون تان را از روی کارتن و یا دفترچه اش یادداشت کنید.
‫-‬ در انتخاب قلاب دیواری به نوع استفاده تان دقت کنید. قلاب دیواری فلت به شما اجازه می دهد که تلویزیون را به شکل ثابت و تا حد ممکن نزدیک به دیوار نصب کنید. قلاب دیواری متحرک کمی از دیوار فاصله دارد، اما به شما اجازه می دهد که تلویزیون را به سمت بالا و پایین تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درجه حرکت دهید. قلاب دیواری مفصل دار هم امکان هر حرکت و چرخشی را در هر جهت دلخواهی برای تان فراهم می آورد، اما فاصله تلویزیون تا دیوار کمی بیشتر از حد معمول خواهد بود.
کالیبره کردن دستگاه

سینمای خانگی, راهنمای نصب سینمای خانگی, طريقه نصب سينماي خانگي

درست است، شما از همان اول می توانستید به یک متخصص زنگ بزنید که برای همه کارها به سراغ تان بیاید و با دم و دستگاه تجملاتی اش کارتان را راه بیاندازد. اما پول خوبی هم باید برایش کنار می گذاشتید. اما شما مرحله سخت را پشت سر گذاشته اید و مطمئن باشید که از پس کالیبره کردن HDTV هم بر می آیید. کالیبره کردن تلویزیون اچ دی با استفاده از برنامه بهینه ساز خارق العاده THX چندان مشکل نیست. البته برای استفاده از این برنامه جهت کالیبره کردن تلویزیون تان باید نسخه بلوری ترمیناتور ۲:روز داوری (نسخه اسکای نت) را هم خریداری کنید تا به برنامه THX دسترسی داشته باشید.
چرا کالیبره کردن؟ در یک محیط تماشای برنامه خوب، به خصوص یک اتاق تاریک که چشم ها حساس تر هم می شوند، یک تصویر به خوبی کالببره شده، بسیار به آنچه که کارگران و فیلمساز قصد داشته اند در طول فرایند کارشان درون استودیو بیان کنند و نشان دهند، نزدیک تر است. بچه های نارنجی هم معتقدند وقتی لپ تاپ را به تلویزیون وصل می کنید، مطالب شان در تلویزیون کالیبره جذاب ترند!
خب، حالا دست به کار شده و دی وی دی یا بلو ری که این برنامه بهینه سازی را روی خود داشته باشد در دستگاه قرار دهید. با رفتن به منوی تنظیمات (Setup) برنامه بهینه ساز به صورت اتوماتیک کار خود را شروع کرده و همه تنظیمات لازم را انجام می دهد.
نصب اسپیکر

 سینمای خانگی, راهنمای نصب سینمای خانگی, طريقه نصب سينماي خانگي

 قرار دادن اسپیکرها در محل مناسب می تواند تاثیر عظیمی در تجربه شما از کار با سینمای خانگی داشته باشد. در اینجا به چند قانون ساده برای نصب سیستم 5‪.‬1 می پردازیم.
۱‫۱- اول و مهمتر از همه اینکه، دقت داشته باشید که همیشه کجا می نشینید. این نقطه باید محل تمرکز سیستم صوتی شما باشد و محل قرار گیری همه اسپیکرهای تان را مشخص کند. بله، این بدان معنی است که یک نفر صدایی بهتر از بقیه خواهد داشت. زیرا شما بیش از همه قرار است از این سینمای خانگی استفاده کنید و دیگران تنها گهگاه و به صورت موردی از آن استفاده می کنند. پس عاقلانه این است که بهترین کیفیت در اختیار شما باشد. قرار هم نیست که همه دوستان و میهمانان از این موضوع اطلاع داشته باشند، فقط شما و نارنجی از این راز خبر دارید!
۲‫۲- با توجه به استاندارد فاصله دید، باید فاصله تان تا تلویزیون ۱.۹ تا ۲.۵ متر باشد (البته فاصله سرتان، نه کاناپه تان)، پیشنهاد می شود که دو اسپیکر جلویی را با فاصله ۹۰ سانتی متری در دو طرف تلویزیون قرار دهید. ارتفاع این اسپیکرها را به گونه ای تنظیم کنید که هم سطح گوش شما باشند (هنگامی که روی مبل راحتی جلوی تلویزیون نشسته اید). با این شکل قرار گیری، زاویه این اسپیکرها با شما باید ۲۲ تا ۳۰ درجه باشد.
۳‫۳- اسپیکر مرکزی هم باید در مرکز تلویزیون و محل نشستن شما قرار گیرد. شما می توانید آن را بالا یا پایین تلویزیون نصب کنید. اما فراموش نکنید که این هم باید مانند دو اسپیکر قبلی، هم ارتفاع با گوش شما باشد. البته با توجه به اینکه تلویزیون را در این مطلب نارنجی روی دیوار نصب کردیم، معمولا اسپیکر مرکزی زیر تلویزیون قرار می گیرد.
۴‫۴- مهمترین بخش کار انتخاب محل قرارگیری ساب ووفرها است که می تواند به کلی همه چیز را خراب کند. در اینجا زاویه چندان مهم نیست، زیرا باس خیلی وابسته به جهت نیست. قانون اصلی این است که ساب ووفر را در کنج دیوار قرار ندهید. نه تنها همسایه ها از چنین کاری متنفرند، بلکه این کار باعث تولید یک باس پرعمق و گنگ می شود که اصلا کیفیت خوبی ندارد.
۵‫۵- اسپیکرهای سوراند چپ و راست باید در دو طرف محل نشستن شما قرار گیرند. داشتن یک زاویه ۹۰ تا ۱۰۰ درجه با شما کاملا مناسب و کافی است. برای داشتن بهترین جزئیات صدا، این دو اسپیکر را در ارتفاعی کمی بالاتر از سطح گوش ها تنظیم کنید.
روی هم گذاشتن وسایل

سینمای خانگی, راهنمای نصب سینمای خانگی, طريقه نصب سينماي خانگي

احتمالا شما در کنار سینمای خانگی تان یک ناوگان وسایل مختلف صوتی و تصویری دارید که قرار است از آنها یک برج زیبا بسازید. کنسول های بازی، پخش کننده های بلو ری و دی وی دی، امپ و تقویت کننده های صوتی، رسیورها و سیستم های استریم . شاید هم یکی دو تا یو پی اس و محافظ برق را هم به این مجموعه اضافه کرده باشید. خب، حالا قرار است چگونه آنها را در یک فضای کوچک جای دهید که به زیبایی فضای اتاق آسیب نزده و به راحتی قابل استفاده باشند؟ اولین انتخاب چیدن آنها روی هم درون یک کمد زیبا و کوچک است.
اما هنگام روی هم چیدن وسایل الکترونیک اینچنینی باید به دو نکته توجه کرد: سلامت ساختاری و اتلاف انرژی. اینجا تصمیم گیرنده شما هستید و احساس شما دستور می دهد که چه دستگاهی روی دستگاه دیگر قرار گیرد و کدام وسایل در زیر قرار خواهند گرفت. اما توجه داشته باشید که برخی ابزارها توانایی تحمل بیش از ۵۰ کیلو بار را هم دارند و برخی دیگر ممکن است با یک کیلو بار هم آسیب ببینند. مثلا قرار دادن بلو ری گران قیمت و بسیار نازک تان در زیر همه وسایل اصلا ایده خوبی نیست.
درباره دفع انرژی این وسایل هم باید مراقب باشید. دریچه های خروج هوا محل تنفس ابزارهای الکترونیک شما هستند و وجود آنها در دستگاه بدون دلیل نیست. دستگاه ها گرمای نسبتا زیادی تولید می کنند. پس علاوه بر اینکه جایی برای تنفس به آنها می دهید، بهتر است آنها را با چیزی از هم جدا کنید تا گرمای شان به دیگر ابزار آسیب نرساند. برای این کار می توانید از تکه های سنگ تزئینی، شیشه های ضخیم، چوب یا ام دی اف استفاده کنید. برای زیبایی و نتیجه مناسب، بهتر است که در چهار طرف هر دستگاه چهار تکه کوچک با ارتفاع حداقل ۲ سانتی متر قرار دهیم، تا هم زیاد به چشم نیایند و هم گردش هوای مناسبی در میان دستگاه ها وجود داشته باشد.
کابل کشی اسپیکرها

سینمای خانگی, راهنمای نصب سینمای خانگی, طريقه نصب سينماي خانگي

این قسمت، پر دردسر ترین بخش ماجرا است. مخصوصا وقتی تعداد اسپیکرهای تان هم زیاد می شود. در اینجا به برخی نکات و ریزه کاری ها برای کم کردن دردسرهای این داستان می پردازیم.
نیمی از این جنگ، انتخاب کابل مناسب است. انواع بسیار مختلفی کابل در بازار موجود هستند. مهمترین تفاوت هم در طول کابل ها و شکل پورت انتهای آنها است. قبلا در نارنجی راهنمای نسبتا کاملی درباره کابل ها منتشر کرده ایم. سایت Crutchfield هم مقاله نسبتا خوبی درباره کابل های اسپیکر منتشر کرده که می تواند به کمک تان بیاید. کاملا مشخص است که هر اسپیکر باید به ترمینال و ورودی ویژه خودش بر روی رسیور سینمای خانگی متصل شود. طبق دفترچه راهنمای سینمای خانگی تان در اتصال سیم ها دقت کنید. برای مثال حتما سیم سیاه به ورودی سیاه و سیم قرمز به ورودی قرمز وصل شود. البته اینجا موضوع خیلی پیچیده ای وجود ندارد. اگر خیلی گیج می شوید، کابل مربوط به هر اسپیکر را با یک چسب رنگی خاص علامت گذاری کنید و یا با شماره خاصی مشخص کنید تا پشت رسیور سینما خانگی به راحتی سیم مربوط به هر اسپیکر را پیدا کنید.
اگر کابل های شما از نوع روپوش دار نیستند، یعنی در زیر روکش پلاستیکی شان دارای زرهی از شبکه آلومینیومی نیستند، سعی کنید تا حد امکان آنها را از هر منبع تولید نیرو و انرژی دور نگه دارید. همچنین هیچ ابزار تولید کننده میدان مغناطیسی مانند مایکروفر یا دستگاه تلفن بیسیم در نزدیکی آنها نباشند. زیرا این وسایل باعث ایجاد نویز و کاهش شدید کیفیت در کارکرد خواهند شد. البته سینماهای خانگی گرانقیمت با اسپیکرهای بیسیم می توانند ایده آل ترین انتخاب باشند.

مدیر بازدید : 79 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

دریا در اینجا شکافته می شود+تصاویر

دریا در اینجا شکافته می شود !! + تصاویر
دو بار در سال بین فوریه و ژانویه در نزدیکی جزیره چیندو یکی از بزرگترین جزایر کره جنوبی آب به حدی فروکش میکند که جاده ای به طول حدودا 3 کیلیمتر از زیر آب ظاهر میشود. عرض این جاده طبیعی از 3 تا 10 متر متفاوت است و ساکنان جزیره میتوانند با پای پیاده از وسط دریا عبور کنند...

پديده شكافته شدن دريا,جزیره چیندو

 پديده شكافته شدن دريا,جزیره چیندو

پديده شكافته شدن دريا,جزیره چیندو

پديده شكافته شدن دريا,جزیره چیندو

پديده شكافته شدن دريا,جزیره چیندو

پديده شكافته شدن دريا,جزیره چیندو

 

مدیر بازدید : 110 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

بارکد چیست؟

بارکد چیست؟,سیستم بارکد,فواید بارکد کردن,انواع بارکد خوان

بارکد چیست؟        
بارکد - به زبان ساده می توان گفت: مجموعه ای از میله ها یا خطوط سیاه رنگی که معمولاً بر روی زمینه ای سفید چاپ می شود و به وسیله آن از کالای خریداری شده شناسایی لازم به عمل می آید و قیمت آن مشخص می شود و اگر به دنبال تعریف دقیق تری هستید، باید گفت:
بارکد عبارت است از انتقال داده ها از طریق امواج نوری. آنها مجموعه ای از خطوط میله ای موازی با عرضهای گوناگون (پهن و نازک)هستندکه اندازه هر خط معنا و مفهوم خاصی برای دستگاه بارکدخوان دارد.
در حقیقت دستگاه بارکدخوان ماشینی است که اطلاعات را به شکل بصری بر روی صفحه نمایش می دهد.
● ضرورت استفاده از بارکد
گرداندن یک فروشگاه کار مشکل و پردردسری است. مدیران و صاحبان آن باید از میزان موجودی که از هزاران کالای کوچک و بزرگ دارند، مطلع باشند (کالاهایی که مجبور به خرده فروشی آن هستند و در زمان طولانی از انبارهایشان بیرون می روند.)
همین طور که فروشگاهها، بزرگ و بزرگتر شدند تا به فروشگاههای زنجیره ای امروزی رسیدند، کار مشکل و مشکل تر شد. نخست مجبور شدند در فروشگاهها را هرچند وقت یکبار ببندند و تمام کیسه ها و بسته ها و کنسروها را شمارش کنند. کار بسیار دشواری بود.
این کار سخت و هزینه بردار بیش از یک بار در سال انجام نمی شد (انبارگردانی)، بنابراین مدیران فروشگاهها مجبور بودند بیشتر کارهایشان را بر اساس حدس و گمان انجام دهند و در نهایت این نیاز مادر اختراع شد!
سیستم بارکدگذاری چگونه آغاز شد؟در سال ۱۹۳۲ گروهی از دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد، تصمیم گرفتند روشی را انتخاب کنند تا بر اساس آن مشتریان کالای مورد نظرشان را از درون کاتالوگی پیدا کنند و سپس با برداشتن کارت های خاص چسبانده شده در کنار نام هر کالا و تحویل به مسؤول کنترل و قرار دادن آن در دستگاه کارت خوان و پانچ، مستقیماً کالا را از طریق انبار به باجه کنترل انتقال دهند و صورتحساب کامل را دریافت کنند و مهم تر از همه صاحبان فروشگاه از موجودی انبار خود اطلاعات به روزی داشته باشند.
البته ایده سیستم «بارکدینگ» مدرن و پیشرفته از سال ۱۹۴۸ وارد سیستم تجاری شد.
● سیستم بارکد امروزی چگونه شروع به کار کرد؟
سال ۱۹۴۸ بود که رئیس یک فروشگاه مواد غذایی در آمریکا از کار کند و بی دقت کارکنان فروشگاه به ستوه آمد و برای پیدا کردن راه حل به مسؤولان دانشگاه (Drexel) مراجعه کرد تا تقاضای ساخت سیستم کنترل خودکاری را داشته باشد، اما مسؤولان دانشگاه از این نظریه استقبال نکردند.
یکی از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه به نام باب سیلور «Bob Silver» این گفت و گو را شنید و آن را با یکی از دوستانش Norman Joseph Woodland در میان گذاشت و تصمیم گرفتند برای ساخت چنین سیستمی شروع به کار کنند. آنها در شروع از رمز و الفبای سیستم مورس الهام گرفتند و سعی کردند با چاپ و طراحی میله های پهن و باریک این شیوه را راه اندازی کنند و مدتی بعد هم به فکر سیستم بارکد نقطه ای و دایره ای افتادند.
سال ۱۹۴۹ بود که توانستند اختراع خود را ثبت کنند و در سال ۱۹۵۲ نخستین سیستم بارکدخوان را ساختند. «وودلند» که از سال۱۹۵۱در شرکت IBM مشغول به کار شده بود، توانست با استفاده از موقعیتهایی که در آنجا برایش ایجاد می شد، به کمک دوستش در سال ۱۹۵۲ دستگاهی به بزرگی یک میز تحریر بسازد و ۲ جزء اصلی در آن تعبیه کرد:
۱) یک حباب (لامپ) ۵۰۰ واتی به عنوان منبع نور.
۲) با استفاده از آنچه در سیستم ساخت فیلم (برای تراک های صوتی استفاده می شد) مجرایی لوله ای ساخت و این لوله را به یک نوسان سنج متصل کرد و سپس یک قسمت کاغذ را به شکل کدهای خطی در جلوی پرتوی نور خارج شده از منبع نور، علامت گذاری کرد.

پرتو منعکس شده به مجرا می رسید و در طرف دیگر گره ای ناشی از حباب پرقدرت کاغذ را می سوزاند. او بدون هیچ کم و کاست به آنچه می خواست، رسیده بود. درحالی که کاغذ حرکت می کرد، علایم روی دستگاه نوسان سنج تغییراتی می کرد و در نهایت توانسته بودند دستگاهی داشته باشند که به کمک آن موضوعات چاپ شده، خوانده می شد.
بعداً متوجه شدند لامپ ۵۰۰ واتی میزان الکتریسیته ای زیادتر از آنچه آنها نیاز داشتند، تولید می کند و میزان اضافی، علاوه بر بالا بردن هزینه ها، گرمای اضافی هم تولید می کرد و از طرفی نگاه کردن به آن باعث آسیب چشم می شد، بنابراین به فکر استفاده از منبعی افتادند که تمام نور مورد نیاز آنها را در فضای کوچکی متمرکز کند. همان کاری که امروزه «لیزر» انجام می دهد، اما در سال ۱۹۵۲ لیزر موجود نبود!
بعدها با گسترش و تولید لیزر «Laser» توانستند دستگاههای بارکدخوان ارزان تری تولید کنند. گرچه «باب سیلور» فرصت استفاده درست از دانش خود را در شرایط آسان تر نیافت و در ۳۸سالگی فوت کرد، اما همکارش کار را ادامه داد.
در سال ۱۹۷۲ سیستم بارکد نقطه ای نیز در عمل مورد استفاده قرار گرفت، اما این روش چندان موفق نبود (زیرا حین چاپ براحتی مغشوش می شد.)
در سال ۱۹۷۴ وودلند در IMB سیستم بارکد خطی را گسترش داد و نخستین محصول خرده فروشی (محصولاتی چون آب میوه و آدامس) به این طریق فروخته شد. (و جالب اینکه در حال حاضر یک بسته از آن آدامس در موزه ای در آمریکا نگهداری می شود).
و سرانجام آقای وود در سال ۱۹۹۲ توانست مدال ملی تکنولوژی را بابت به کارگیری سیستم بارکد دریافت کند. (تنها به خاطر استراق سمع دوستش آقای سیلور!)
خلاصه آنکه، بارکدها و سایر برچسب های خوانا در جایی که نیاز به خوانده شدن اطلاعات با پردازش توسط کامپیوتر وجود دارد، استفاده می شوند و کاربرها به عوض تایپ کردن رشته ای طویل از داده ها، تنها بارکد مورد نظر را جلوی دستگاه بارکدخوان قرار می دهند و پردازش بدون نیاز به نیروی انسانی به طور کاملاً خودکار انجام می شود. بنابراین بارکد شیوه شناسایی و تعیین هویت خودکار داده ها است.
رقمی که توسط بارکد تولید می شود، عموماً محصول خاصی را نشان می دهد. سیستم بارکدینگ به طور معکوس هم کار می کند، یعنی قادر است با دریافت رقم مربوط به یک محصول، بارکد مورد نظر را ایجاد بکند و در واقع نوعی خود شناسایی انجام می شود.

 ● فواید بارکد کردن
۱) مصون بودن از خطاپذیری به علت کاهش دخالت نیروی انسانی و وارد نشدن دستی اطلاعات.
۲) دسته بندی دقیق اطلاعات.
۳) سرعت بالا به همراه صحت ۱۰۰درصد.
۴) دسترسی آسان به اطلاعات واقعی و حقیقی (در جریان روند مدیریت) البته اگر: با دقت تمام کالاها در فروشگاهها بارکدگذاری شوند تا مراجعه کنندگان دچار دردسرهایی که ما با آن خوب آشنایی داریم، نشوند.
بارکد تقریبا در تمام بخشهای زندگی ما وجود دارد , در سوپر مارکتها , بیمارستانها زندانها و حتی در خانه خودمان !
بارکد تقریبا به عنوان بخشی از زندگی روزمره ما مورد قبول همه قرار گرفته اما واقعا بارکد چیست و چه چیزی را نمایش میدهد ؟
مطمئن باشید فقط شما نیستید که دوست دارید سر از راز این خطوط و فضاهای میان آنها دربیاورید خطوطی که هر روز حد اقل بر روی برچسبهای مواد غذائی یا نامه های پستی خود می بینید . همه آنها به نظر یکسان می آیند اما اینچنین نیست زیرا هر صنعتی روش کدگذاری مخصوص به خود را دارد و از آن به عنوان استاندارد استفاده میکند که در بخشهای بعدی این روشها را توضیح خواهیم داد . اگر در فکر بکارگیری تکنولوژی بارکد در شغل خود هستید موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید تا این تکنولوژی بر تمام مشکلات شما غلبه کرده و کار شما را سهولت ببخشد .
به تمام سوالاتی که در ذهن شما نقش بسته به درستی پاسخ دهید تا بتوانید برنامه خود را اجرا کنید .
در این قسمت شما درباره موارد زیر اطلاعاتی را به دست خواهید آورد :
بارکد
روشهای کدگذاری
انواع بارکد خوان ( ثابت و سیار )
سازگاری بارکد با کامپیوتر شما
چاپ بارکد
صنایع و نرم افزارها
● انواع مختلف روشهای کدگذاری
بارکد در شکلهای مختلف ارائه میشود که ساده ترین نوع آن را حتما در فروشگاهها و یا سوپر مارکتها دیده اید .
اما استانداردهای دیگر بارکد هم وجود دارد که در صنایع مختلف استفاده می شود مثل : مراکز درمانی , کارخانه های صنعتی و … که تمام اینها نحوه کدگذاری (Symbology) منحصر به فرد برای خود را دارند که غیر قابل تغییر هستند. حال این سوال پیش می آید که چرا اینهمه کدهای متفاوت وجود دارد ؟ این سوال به سادگی قابل جوابگوئی است چرا که Symbology های مختلف برای حل مشکلات صنایع گوناگون به وجود آمده اند .
حالا با هم نگاهی کوتاه به برخی از Symbology های معمول می اندازیم و ببینیم چگونه و کجا و چرا از آنها استفاده میکنیم :
▪ UPC/EAN
این نوع کدگذاری برای کنترل خروجی ( کنترل نهائی ) به کار برده میشود . کد UPC با طول ثابت میباشد و به طور خاص در فروشگاهها و کارخانجات تولید کننده مواد غذائی کاربرد دارد . این کد برای سوپرها و این چنین مواردی در نظر گرفته شده است که با استفاده از ۱۲ رقم فضای مناسبی برای تعریف محصولات در اختیار ما قرار میدهد .
▪ Code ۳۹
این روش کد گذاری به این دلیل ایجاد شد تا در صنایعی که احتیاج به استفاده از حروف نیز در کنار ارقام دارند به کار برده شود . این روش کدگذاری عمومی ترین روش کدگذاری است که از قدیم به کار برده میشود . این نوع کدگذاری معمول درا تمام صنایع به استثناء تولید کنندگان موادغذائی – به کار گرفته میشود اما با توجه به اینکه بارکد دارای طول زیادی خواهد بود برای مواردی که اندازه برچسب روی اقلام تولیدی گزینه ای قابل توجه باشد پیشنهاد نمی شود.
▪ Code ۱۲۸
این روش کدگذاری وقتی به کار می آید که شما انتخاب زیادی از حروف و ارقام داشته باشید . در صنایعی که اندازه برچسب روی اقلام
گزینه قابل توجه باشد این روش کدگذاری انتخابی مناسب برای شماست چرا که فشرده و خوانا است . از این روش کدگذاری معمولا در حمل و نقل استفاده میکنند که در آن اندازه لیبل یک مورد مهم میباشد .
▪ Interleaved ۲ of ۵
از دیگر روشهای کدگذاری معمول در صنایع حمل و نقل است که در کنار آن کاربرد بسیاری در انبارها و شرکتهای عمده فروش می باشد . این کدها هم به صورت فشرده و کم جا هستند .
▪ PDF۴۱۷
این روش کدگذاری به عنوان روش دو بعدی ( ۲D ) شناخته شده است که به صورت خطی نبوده و بیشتر شما را به یاد جدول روزنامه ها می اندازد اما تفاوت این کد با سایر کدهائی که در بالا توضیح داده شد این است که PDF۴۱۷ واقعا یک فایل داده های سیار ( Portable Data File ) است که مثلا میتواند شامل : اسم , آدرس , شماره تلفن منزل , شماره گواهینامه رانندگی و عکس و حتی خلاصه سوابق رانندگی شما باشد !
در نهایت اینکه این روش کدگذاری میتواند اطلاعات کامل و جامعی را در خود جای داده و حجمی در حد یک تمبر پستی داشته باشد البته طبیعی است هر چه اطلاعات شما کاملتر باشد حجم این کد نیز بزرگتر خواهد شد .
بارکدها چگونه خوانده میشوند
بارکدها با کشیده شدن تابش کوچکی از نور روی کد چاپ شده قابل خواندن هستند . چشمان شما تنها خط قرمزی از نور را میبیند که از بارکد خوان تابیده میشود اما چه اتفاقی در تابش و بازتاب آن نور قرمز در میان این خطوط تیره و روشن می افتد ؟ قطعه ای در بارکدخوان بازتاب نور را دریافت کرده و آنرا به سیگنالهای الکتریکی تبدیل میکند . منبع تابش لیزر شروع به خواندن فضای خالی قبل از اولین خط مشکی میکند و این کار را تا انتهای کد انجام میدهد – اگر بارکد دارای این فضای خالی معین در ابتدا و انتهای خود نباشد قابل خواندن نیست که به این فضا ها
Quiet Zone می گوئیم – هر چه کد ما طولانی تر باشد تعداد نوارهای ما نیز بیشتر خواهد بود و هر چه تعداد نوارهای ما بیشتر باشد باید ارتفاع نوارها نیز بیشتر شود تا کد به راحتی قابل خواندن باشد .
● بارکد خوانها
به طور کلی سه مدل بارکد خوان وجود دارد : ثابت , بارکدخوانهای سیار دسته ای و بارکدخوانهای سیار بی سیم
۱) بارکدخوانهای ثابت :
به کامپیوتر متصل میشوند و داده ها را هر بار که خوانده میشوند انتقال میدهند . وقتی یک بارکد اسکن میشود به سرعت از طریق داده الکتریکی به کیبورد منتقل میشود و باعث میشوند تا کاراکترها به سرعت هر چه تمامتر روی صفحه نمایش داده شوند . این دستگاه به قدری سریع است که در بسیاری مواقع کاربران ترجیح میدهند ازآن به عنوان صفحه کلید دوم استفاده کنند . بزرگترین مزیت این دستگاهها این است که بدون احتیاج به تغییر داده ها یا احتیاج به برنامه خاص در تمام برنامه هائی که ورودی داده از صفحه کلید را قبول میکنند مورد استفاده می باشند .
نوع دیگری از این بارکدخوانها نیز موجود است که از طریق کابل RS۲۳۲ به کامپیوتر متصل میشود و به صورت کد ASCII داده را به برنامه میشناساند .
۲) بارکدخوانهای سیار دسته ای :
این نوع بدون اینکه به طور مستقیم با کامپیوتر متصل باشند اطلاعات را در حافظه خود ذخیره کرده و سپس با استفاده از پایه اطلاعات آن روی کامپیوتر منتقل میشود . . این دستگاهها شامل یک اسکن کننده بارکد , یک صفحه نمایش برای انجام کار مورد نظر و یک صفحه کلید کوچک برای وارد کردن داده های مورد نظر مثل تعداد کالا و … هستند . ضمن اینکه یک پایه (Cradle) نیز برای انتقال اطلاعات به کامپیوتر حتما باید تهیه شود . این مدل بارکدخوانها در مواردی به کار میروند که احتیاج به جابجائی کاربر الزامی و داده های جمع آوری شده در لحظه مورد نیاز نیستند . این دستگاهها به صورتهای زیر استفاده میشوند که برنامه شما تعیین میکند که به کدام صورت استفاده شود :
▪ قرار گرفتن روی دست
▪ (Handheld) ـ قرار گرفتن در کیف
▪ (Wearable) قرار گرفتن در ماشین (Truck)
۳) بارکدخوانهای سیار بی سیم :
این نوع از بارکدخوانها هم اطلاعات را در حافظه نگهداری میکنند اما انتقال اطلاعات به صورت بلادرنگ انجام میشود این مدل از بارکدخوانها در مواردی که دسترسی اطلاعات برای تصمیمات مهم است استفاده میشود . . این دستگاهها شامل یک اسکن کننده بارکد , یک صفحه نمایش برای انجام کار مورد نظر و یک صفحه کلید کوچک برای وارد کردن داده های مورد نظر مثل تعداد کالا و … هستند . ضمن اینکه یک پایه (Cradle) نیز برای انتقال اطلاعات به کامپیوتر حتما باید تهیه شود. وقتی شما احتیاج به انتقال سریع اطلاعات دارید این دستگاههای بی سیم هستند که کار شما را عملی میکنند . این دستگاهها به صورتهای زیر استفاده میشوند که برنامه شما تعیین میکند که به کدام صورت استفاده شود :
▪ قرار گرفتن روی دست
▪ (Handheld) قرار گرفتن در کیف
▪ (Wearable) قرار گرفتن در ماشین (Truck)
● اسکنر چکونه کار میکند
پایه هر دستگاه بارکد خوان یک اسکن کننده , یک رمزگشاینده و یک کابل ارتباطی میان کامپیوتر و دستگاه بارکد خوان میباشد .
وظیفه اسکن کننده این است که کد را اسکن کرده و داده های خروجی الکتریکی ایجاد نماید که داده ها با نوارهای مشکی و فاصله بین آنها مرتبط است . این داده های الکتریکی سپس توسط رمز گشا آنالیز شده و بر اساس نوع کدگذاری و محتوی کد به صورت متعارف کامپیوتری ( شامل حروف – اعداد و یا علامتهای دیگر استاندارد مثل ” – ” و ” . ” و … ) نمایش داده می شود .
همچنین اسکن کننده ها میتوانند که این رمزگشا را به صورت داخلی داشته باشند و یا کدها را به صورت رمزگشائی نشده در خود نگهداری کنند که در این حالت احتیاج به وسیله ای دیگر دارند که به آن رابط یا Wedge می گوئیم . در این حالت کدها به محض اتصال به این رابط توسط رابط رمزگشائی میشوند و به مکان مورد نظر ما ( برای مثال بانک داده ها ) منتقل میشوند .
این روش اسکن شدن بیشتر در بارکدخوانهای سیار به کار برده میشود .
● کدام بارکدخوان برای کار و نرم افزار شما مناسب است ؟
با تمام انتخابهائی که برای شما وجود دارند مهمترین نکته برای انتخاب درست دستگاه این است که شما به خوبی محیط کار و برنامه خود را قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید مطالعه کنید . برای این منظور سوالات زیر شما را در این انتخاب راهنمائی میکند :
دستگاهها در چه محیطی به کار میروند ؟ در یک محیط کاملا سخت صنعتی یا در یک فروشگاه معمولی !
استفاده از دستگاه برای مدت مشخصی می باشد یا به طور دائم از آن استفاده خواهد شد ؟
آیا به قابلیت سیار بودن دستگاه احتیاج دارید ؟
آیا خواندن کدها در نزدیکی کالاها می باشد یا در فاصله دورتر قرار دارند ؟
دستگاه چگونه به کامپیوتر متصل میشود ؟
ـ آیا اطلاعات خوانده شده باید سریعا منتقل شوند یا خیر ؟
به خاطر داشته باشید که دامنه انتخاب دستگاههای بارکد خوان بسیار وسیع هست که از انها در هر برنامه ای بتوان استفاده کرد پس هرگز اولین دستگاهی را که به نظر مناسب کار شما بود انتخاب نکنید چه بسا ارزانترین دستگاه به راحتی و مفیدتر برای شما مورد استفاده داشته باشد .
● آیا دستگاه بارکد خوان با کامپیوتر من سازگار است ؟
هیچ برنامه خاصی لازم نیست که اطلاعات را به کامپیوتر شما انتقال دهد . این دستگاهها به راحتی توسط اسکن کننده و رمزگشای خود اطلاعات را به سیستم شما انتقال میدهند و لازم نیست شما کار دیگری انجام دهید . هرچند کامپیوتر شما برای خواندن کدها مشکل خاصی را نخواهد داشت اما در مواقعی ممکن است قابلیت چاپ کدها را نداشته باشد که در این صورت شما با ارتقاء سیستم خود و یا با خرید برچسبهای از قبل چاپ شده و یا حتی خرید دستگاههای چاپ بارکد به راحتی این مشکل را حل خواهید کرد و برچسبهای خود را بر روی محصولاتتان می چسبانید .
● چاپ بارکد :
با داشتن یک برنامه خوب کامپیوتری تمام پرینترهای سوزنی , حرارتی و لیزری قادر هستند تا بارکد را با کیفیتی خوب چاپ کنند اما اگر شما میخواهید که بهترین چاپ را داشته باشید از چاپگرهای مخصوص چاپ برچسب استفاده کنید که برای چاپ تعداد زیادی برچسب هم مناسب هستند . اما اگر احتیاج به چاپ چند لیبل در زمانی خاص دارید میتوانید از چاپگرهای سوزنی نیز استفاده کنید . تقریبا اکثر صنایع – کوچک و بزرگ – از چاپگرهای حرارتی مخصوص برچسب استفاده میکنند زیرا به راحتی رولهای برچسب را چاپ کرده و مهمتر از آن چاپ سریع و با کیفیت بارکدهاست که این پرینترها را در اولویت اول قرار میدهد .
● استفاده از بارکد در هر کجا !
تمام صنایع میتوانند از مزیتهای تکنولوژی بارکد سود ببرند . در زیر برخی از موارد کاربردی بارکدها را ذکر میکنیم :
▪ کارخانجات :
کارخانجات بزرگ و کوچک , انبارها میتوانند از مزایای سهولت استفاده از بارکد استفاده کنند که این سیستم با تمام روشهای مدیریتی مثل MRP , WMS و MES سازگار است .
▪ حمل و نقل :
استفاده از بارکد در صنعت حمل و نقل باعث راحتی مدیریت کالاهای ثابت یا در حال حرکت می شود .
هماهنگی بارکد با سیستمهای مختلف شبکه ای باعث کاهش هزینه ها و ایجاد خدمات بهتر برای مشتریان می شود .
▪ فروشگاهها :
با استفاده از بارکد در فروشگاهها میتوان کنترل دقیقی روی ورود و خروج کالاها , موجودی انبار و قیمت جنسها در لحظه داشت ضمن اینکه با استفاده از ارتباط بی سیم میتوان به راحتی در لحظه سفارش مشتری را ثبت و خرید را انجام داد .
▪ مراکز درمانی :
استفاده از سیستم بارکد در مراکز درمانی باعث میشود تا مدیریت اطلاعات مهمی نظیر : پیشینه پزشکی بیمار , نوع بیمه و سایر اطلاعات به دست آورد .و در نهایت جدید ترین جانشین بارکد:
وال مارت یک سوپر مارکت است که برای حفظ اجنایش این روش را اختراع کرد.
بدین ترتیب که به جای بارکد یک سیتم شناسایی بر محصولات نصب شد که از طریق فرکانس های رادیویی کار می کند. این یک سیستم لیبلینگ است که شامل تراشه ای الکترونیکی به اندازه ی یکدانه برنج و حتی کوچک تر است. اطلاعات محصول در این سیستم به کامپیوتر منتقل می شود. این تراشه می تواند بیش از بارکد اطلاعات ذخیره کند. و مساله این است که علایم آن بعد از این که خریدار سوپرمارکت را هم ترک می کند، ارسال می شود. طبق گفته ی وال مارت مصرف کننده می تواند موقع خارج شدن درخواست کند که این تراشه خاموش شود، ولی هیچ برنامه ای برای تبلیغ این امکان وجود ندارد.
استفاده از این نوع بارکد برای محصولاتی از شرکت ژیلت و پی جی ، و سایرمحصولات نظیر کوکاکولا، کداک، نستله و خیلی شرکت های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدای سال ۲۰۰۴ والت مارت به ۱۰۰ عرضه کننده ی مهم خود اعلام کرد که باید خود را برای تهیه ی این تکنولوژی تا ژانویه ی ۲۰۰۵ آماده کنند.
درابتدا این سیستم فقط به منظور پی گیری حمل و نقل کلی فروش مورد استفاده قرار می گرفت که لزوما به طور مستقیم به بسته ای که خریدار به خانه می برد ربطی نداشت. در نوامبر شرکت اعلام کرد که بیش تر عرضه کنندگان، به اضافه ۳۷ عرضه کننده ی جدید که به لیست اضافه شده اند برای این کار آماده اند. و اکنون فقط مساله ی زمان است که قیمت این تراشه ها به قدری کاسته شود تا به صرفه باشد که به هر کالایی زده شود.
در عمل این به معنای این است که برای مثال خریداری که کارت های اعتباری خود را در موقع ورود به فروشگاه به ثبت می رسانند، این امکان را دارد که هزینه ی خرید خود را بدون مراجعه به صندوق بپردازد، چون وقتی خارج می شود، کالاهای خریداری شده بطور اتوماتیک ثبت می شوند. اما وال مارت و دیگرانی که از این تکنولوژی استفاده می کنند، اطلاعات کاملی از اینکه چه کسی، کی، کجا، چه مقدار خرید انجام داده و کالا کجا مورد استفاده قرار می گیرد و… را دارند.
وال مارت تنها شرکتی نیست که این تکنولوژی را آزمایش می کند، تسکو در انگلیس، و مارتو، کارفور و هوم دیپوت در سایر مناطق نیز از این تکنولوژی استفاده کرده اند. جالب آن است که بدانید این تکنولوژی را ابتدا سازمان های وزارت دفاع آمریکا ایجاد کرده و بکارگرفته اند.
با شنیدن این چیزها قاعدتا باید جسد جرج اورول در قبرش بلرزه درآید، چرا که این سیستم ظریف کنترل توسط “برادرکوچک” گویا خیلی فراتر از تخیل برادر بزرگ پیش رفته است.
شرکت های فراملیتی برای جا انداختن این تبلیغ که الگوی وال مارتیزه کردن جهان به “خوشبختی دنیا” منجر می شود، به انفعال، جهالت و بی تفاوتی ما نیاز دارند. اما خوشبختانه آنهائی که به کارت اعتباری و یا کردیت کارت دسترسی ندارند، به عبارتی بیشتر مردم جهان، خارج از این سیستم کنترلی هستند

مدیر بازدید : 84 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آيا ميدانيد گیاه بامبو فقط برای تزئین نیست

بامبو,گیاه بامبو,فواید برگ بامبو,فوايد گياه بامبو

آيا ميدانيد گیاه بامبو فقط برای تزئین نیست!!
با این که بامبو یک گیاه بومی آسیا میباشد اما امروزه در سراسر نقاط دنیا میتوان آن را به راحتی پیدا کرد. بامبو علی رغم قد بسیار بلندی که دارد به عنوان یک درخت در نظر گرفته نمی شود؛ در حقیقت این گیاه دائمی چوبی شکل، متعلق به خانواده ی گیاهان علفی می باشد و بلندترین علف جهان محسوب می شود!
 از زمان های قدیم، قسمت های مختلف گیاه بامبو برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است؛ چرا که دارای خاصیت درمانی متفاوتی بوده است.
فواید برگ بامبو برای سلامتی
لیستی که در ادامه آمده است برخی از فواید سلامتی بامبو را برمی شمارد:
بامبو برای درمان اختلالات معده
گفته می شود که برگ های بامبو به کشیدگی طبیعی ماهیچه های معده و پیشرفت و بهبود فعالیت معده کمک می کند. از این رو برگ های بامبو برای درمان سوء هاضمه و دیگر مشکلات گوارشی سودمند است. علاوه بر این، خاصیت آنتی اسپاسمودیک (ضد انقباض و تشیج ) بامبو می تواند به تسکین اسپاسم ها و انقباضات روده و معده کمک کند و به موجب آن اسهال را نیز درمان نماید.
بامبو برای درمان اختلالات مربوط به قاعدگی
خاصیت قاعدگی آوری بامبو می تواند به بهبود و تنظیم دوران عادت ماهیانه کمک کند. در نتیجه بامبو ممکن است به درمان دوره های نامنظم قاعدگی کمک کند.
بامبو برای درمان اختلالات ریوی
خاصیت آنتی اسپاسمودیک برگ های بامبو می تواند به درمان انقباضات لوله تنفسی کمک کند. از این رو این گیاه برای بیماران مبتلا به آسم مفید است. بامبو انقباضات مربوط به نایژه ها و همچنین تنگی تنفس را درمان می کند.
بامبو برای درمان کرم های روده ای
این باور وجود دارد که خاصیت میکروب کشی بامبو می تواند به کشتن کرم ها و انگل های روده کمک کند. جوشانده ی برگ بامبو برای تخلیه ی انگل ها و کرم ها مفید است.
بامبو برای درمان زخم ها
بامبو می تواند به تمیز کردن و التیام بخشیدن زخم ها به وسیله ی تقویت سیستم گردش خون کمک کند. از این رو برای درمان زخم ها مفید است.

مدیر بازدید : 77 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا میدانید سري بيست و دوم

آیا میدانید؟,آيا مي دانيد؟,اطلاعات عمومي

آیا میدانید؟ سري بيست و دوم
-آیا می دانید که حسّ بویایی پروانه روی پاهای او قرار گرفته است؟!
- آیا می دانید که خرس ها علاقه ی زیادی به نوشتن دارند؟!.
- آیا می دانید که چشم شترمرغ از مغزش بزرگ تر است؟!.
- آیا می دانید که پشه 47 دندان دارد؟!.
- آیا می دانید که مردمک هشت پا، مربع شکل است؟!.
- آیا می دانید که ستاره دریایی مغز ندارد؟!.
- آیا می دانید که مورچه ها نمی خوابند؟!.
- آیا می دانید که قلب میگو در سرش قرار دارد؟!.
- آیا می دانید که دندان های کوسه به محکمی فولاد است؟!.
- آیا می دانید که خون خرچنگ ها آبی رنگ است؟!.
- آیا می دانید که عمر مگس 2هفته است؟!.
- آیا می دانید که طول نوزاد نهنگ 6تا 8متر است؟!.
- آیا می دانید که 70%وقت گربه های خانگی در خواب سپری می شود؟!.
- آیا می دانید که پلنگ ها  قادرند تا ارتفاع 5متری بالا بپرند؟!.
- آیا می دانید که عمر سگ های شهری 3سال بیشتر از سگ های روستایی است؟!.
-آیا می دانید که بیشتر مارها 6ردیف دندان دارند؟

مدیر بازدید : 102 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

از معنی نام کشورها چه می دانید؟

معنی نام کشورها,دانستنيها

از معنی نام کشورها چه می دانید؟
نام کشورها بر گرفته از معانی ای هستند که در دوره هایی معرف آن کشور از روی معنی بودند اما امروزه فقط به عنوان یک نام مطرح اند که اغلب تصور می شود معنی ندارند.
به گزارش جهان سایت ملایری‌ها معانی نام ۱۱۰ کشور را نوشته است:
 آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)؛
آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما (آفتابی) جنوبی (لاتین، یونانی)؛
آفریقای مرکزی: سرزمین بدون سرما (آفتابی) مرکزی (لاتین،یونانی)؛
آلبانی: سرزمین کوهنشینان؛ 
آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی – ژرمنی)؛
آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود؛
اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)؛
اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)؛
ازبکستان: سرزمین خودسالارها (سغدی-ترکی-فارسی/دری)؛
اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی (فنیقی)؛
استرالیا: سرزمین جنوبی (از لاتین)؛
استونی: راه شرقی (ژرمنی)؛
اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)؛
اسکاتلند:سرزمین اسکات‌ها{در لاتین قوم گائل را گویند}(لاتین).
افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)؛
اکوادور: خط استوا (اسپانیایی)؛
الجزایر: جزیره‌ها(عربی)؛
السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)؛
امارات متحده عربی: شاهزاده نشین‌های یکپارچه عربی (عربی)؛
اندونزی: مجمع الجزایر هند(فرانسوی)؛
انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)؛
اوروگوئه: شرقی؛
اوکراین: منطقه مرزی (اسلاوی)؛
ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی؛
ایتالیا: شاید به معنی ایزد گوساله (یونانی)؛
ایران: سرزمین آریایی‌ها٬ برگرفته از واژهٔ «آریا» به معنی نجیب و شریف؛
ایرلند: سرزمین قوم ایر(انگلیسی)؛
ایسلند: سرزمین یخ (ایسلندی)؛
 باهاما: دریای کم عمق یا ریشدارها(اسپانیایی).
بحرین: دو دریا (عربی)؛
برزیل: چوب قرمز؛ بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان (لاتین)؛
بلژیک: سرزمین قوم بلژ (از اقوام سلتی)، واژه بلژ احتمالاً معنی زهدان و کیسه می‌داده؛
بلیز: یا از نام دزدی دریایی به نام والاس یا از واژه‌ای بومی به معنای آب گل آلود؛
بنگلادش: ملت بنگال (بنگلادشی)؛
بوتان: تبتی تبار؛ بوتسوانا: سرزمین قوم تسوانا؛
بورکینافاسو: سرزمین مردم درستکار (از زبان‌های موره –دیولا)؛
بولیوی: از نام سیمون بولیوار مبارز رهایی بخش آمریکای لاتین؛
 پاراگوئه: این سوی رودخانه؛
پاکستان: سرزمین پاکان (فارسی /دری).
پاناما:جای پر از ماهی (زبان کوئِوا)؛
پرتغال: بندر قوم گال (از اقوام سلتی) (لاتین)؛
پورتوریکو: بندر ثروتمند (اسپانیایی)؛
 تاجیکستان: سرزمین تاجیک‌ها (فارسی /دری)؛
تانزانیا: این نام از همامیزی تانگانیگا(سرزمین دریاچه تانگا) + زنگبار است؛
تایلند: سرزمین قوم تای؛
ترکمنستان: سرزمین ترک + ایمان=ترکیمان=ترکمان= ترکمن (سرزمین تورک هایی که مسلمان شده اند)، مربوط به سده های آغازین اسلام؛
ترکیه: سرزمین قوی‌ها (ترکی با پسوند عربی)؛
 جامائیکا: سرزمین بهاران.
جیبوتی: شاید به پادری بافته از الیاف نخل می‌گفتند(زبان آفار)؛
 چاد: دریاچه ( زبان بورنو)؛
چین: سرزمین مرکزی (چینی)؛
 دانمارک: مرز قوم "دان”؛ دومینیکن: کشور دومینیک مقدس (اسپانیایی)؛
 روسیه: کشور روشن ها، سپیدان (شاید از ریشه سکایی”راؤش”)؛
روسیه سفید (بلاروس): درخشنده (روس) سفید (روسی)؛
رومانی: سرزمین رومی‌ها؛
 زلاند نو: زلاند جدید (زلاند نام یکی از استان‌های هلند به معنای دریاست)؛
 ژاپن: سرزمین خورشید تابان (ژاپنی)؛
 ساحل عاج: ساحل عاج؛
سریلانکا: جزیره باشکوه (سنسکریت)؛
جزایر سلیمان: از نام حضرت سلیمان؛
سوئد: سرزمین قوم "سوی”؛
سوازیلند: سرزمین قوم سوازی؛
سوئیس: سرزمین مرداب؛
سودان: سیاهان (عربی)؛
سوریه: سرزمین آشور (سامی)؛
سیرالئون: کوه شیر؛
 شیلی: پایان خشکی- برف (از زبان بومی آنجا)؛
 صحرا: بیابان (عربی)؛
صربستان: سرزمین قوم صرب (یوگسلاوی: سرزمین اسلاو های جنوب)؛
 عراق: شاید از ایراک به معنای ایران کوچک (فارسی)؛
عربستان سعودی: سرزمین بیابانگردان در تملک خاندان خوشبخت. واژه عرب به معنی گذرنده و بیابانگرد است، سعود یعنی خوشبخت؛
 فرانسه: سرزمین قوم فرانک (از اقوام سلتی)؛
فلسطین: یکی از اسامی قدیم رود اردن.
فنلاند: سرزمین قوم "فن”؛ فیلیپین: از نام پادشاهی اسپانیایی به نام فیلیپ؛
 قرقیزستان: سرزمین چهل قبیله (قرقیزی)؛
قزاقستان: سرزمین کوچگران (قزاقی)؛
قطر: شاید به معنای بارانی (عربی)؛
 کاستاریکا: ساحل غنی (اسپانیایی)؛
کانادا: دهکده (زبان سرخپوستی”ایروکوئی”)؛
کلمبیا:سرزمین کلمب(کریستف کلمب)(اسپانیایی)؛
کنیا: کوه سپیدی (زبان کیکویو)؛
کویت: دژ کوچک (هندی-عربی)؛
 گرجستان:سرزمین کشاورزان (یونانی)؛
 لبنان:سفید (عبری)؛
لهستان: سرزمین قوم "له”؛
لیبریا: سرزمین آزادی.
 مجارستان: سرزمین قوم مجار (مجاری)؛
مراکش: مغرب؛ مصر: شهر – آبادی؛
مقدونیه: سرزمین کوه نشین‌ها، بلندنشین‌ها (یونانی)؛
مکزیک: اسپانیای جدید (اسپانیایی)؛
موریتانی: سرزمین قوم مور (لاتین)؛
میکرونزی: مجمع الجزایر کوچک (فراسوی)؛
 نروژ: راه شمال؛
نیجر: سیاه (لاتین)؛
نیجریه: سرزمین سیاه (لاتین)؛
نیکاراگوئه دریای نیکارائو (نام مردم آن منطقه) – آگوئه (اسپانیایی)؛
 واتیکان: گرفته شده از نام تپه‌ای به نام واتیکان (اتروسکی)؛
ونزوئلا: ونیز کوچک؛
ویتنام: اقوام "ویت” جنوبی (ویتنامی)؛
ویلز: بیگانگان (ژرمنی)؛
 هلند: سرزمین چوب (آلمانی)؛
هند: پر آب (فارسی باستان)؛
هندوراس: ژرفناها (اسپانیایی)؛
 یمن: خوشبخت
یونان: سرزمین قوم "یون”.

مدیر بازدید : 124 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

مراحل طلایی ساخت شمش طلا+ تصاویر

مراحل طلایی ساخت شمش طلا+ تصویر
پس این فلز زیبای فریبنده، مشقتهای فراوان و رنجهای بسیار نهفته است.

در زیر تصاویر مراحل آماده سازی طلا را مشاهده می‌کنید.

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

 مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

  مراحل ساخت شمش طلا

شمش,ساخت شمش,مراحل ساخت شمش,بیشتر بدانید

مدیر بازدید : 123 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

 

تصاویری از مراحل ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

تصاویری از مراحل ساخت بزرگترین سکه طلای جهان
ساخت این سکه طلای بزرگ هجده ماه وقت گرفته است.
این سکه طلا بزرگترین و گرانترین سکه طلای جهان است، نود و نه ممیز نود و نه صدم درصد عناصر تشکیل دهنده این سکه طلای باارزش را که یک هزار و دوازده کیلوگرم وزن دارد، طلای خالص تشکیل می دهد. پهنای این سکه طلای بزرگ هشتاد سانتیمتر و ضخامت آن دوازده سانتیمتر است. ساخت این سکه طلای بزرگ هجده ماه وقت گرفته است.
ارزش این قطعه طلا پنجاه و سه میلیون و پانصد هزار دلار استرالیا معادل چهل میلیون و چهارصد هزار یورو برآورد شده است.

مراحل ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

 

ساخت بزرگترین سکه طلای جهان

سکه طلا,مراحل ساخت سکه طلا,بزرگترین سکه طلا,گرانترین سکه طلای جهان

مدیر بازدید : 80 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

 آرای الکترال چیست؟/ نحوه محاسبه آرای مردم آمریکا


آرای الکترال,آرای الکترال چیست؟,نحوه محاسبه آرای مردم آمریکا

 آرای الکترال چیست؟/ نحوه محاسبه آرای مردم آمریکا
هر چهار سال یک‌بار که انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا برگزار می‌شود، مقایسه آمار و ارقام و سیستم رأی‌گیری همچون معمایی تا چندین روز بسیاری را در سراسر جهان سردرگم می‌کند.
چگونه تفاوت آرا میان دو نامزد رقیب تنها یک‌درصد است اما تفاوت آرای الکترال که سرنوشت نهایی و نتیجه انتخابات را رقم می‌زند به بیش از صد عدد می‌رسد؟ چگونه نامزد برنده انتخابات، اکثریت آرای مردم را به‌دست نمی‌آورد؟ آرای الکترال چیست؟ رأی مردم چگونه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا محاسبه می‌شود؟
وقتی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رأی می‌دهند، در واقع با این رأی به نمایندگانشان در کالج الکترال که شامل 538 عضو است، حکم می‌کنند که به چه‌کسی رأی دهند. یعنی نمایندگان کالج الکترال از خودشان حق رأی ندارند و رأیشان نمادین است و متعلق به نامزدی است که مردم همان ایالت او را انتخاب کرده‌اند. مثلا اگر مردم فلوریدا رامنی را انتخاب می‌کردند، نمایندگان آنها در کالج الکترال نمی‌توانستند با اختیار خودشان مثلا به اوباما رأی دهند.
اینکه هر ایالت چه تعداد نماینده در کالج الکترال دارد به جمعیت آن ایالت و نسبت آن به کل کشور بستگی دارد. ایالت‌های پرجمعیتی مانند کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک، فلوریدا، پنسیلوانیا و ایلی‌نویز که بیشترین جمعیت را در میان ایالت‌های آمریکا دارند، بیشترین آرای الکترال را هم به‌خود اختصاص داده‌اند.

کالیفرنیا با 37میلیون نفر، 55آرای الکترال دارد. یعنی هم در فهرست جمعیتی اول است و هم در فهرست آرای تعیین‌کننده رئیس‌جمهور. این براساس تعریف مفهوم دمکراسی که حکومت اکثریت بر اقلیت است برنامه‌ریزی شده‌است. ورمونت با 600هزار نفر جمعیت تنها سه رأی الکترال دارد.
اما نقطه ضعف مهم این سیستم که ابزار اصلی منتقدان هم هست اینکه، ممکن است یک نامزد اکثریت آرای مردم را به‌دست نیاورده باشد اما اکثریت آرای الکترال را به‌دست بیاورد و برنده انتخابات شود. این مسئله‌ای است که در انتخابات سال 2000روی داد.
اما این وضعیت چگونه ممکن است؟ اگر نامزدی اکثریت آرای مردم در 11ایالت پرجمعیت یعنی کالیفرنیا، نیویورک، تگزاس، فلوریدا، پنسیلوانیا، ایلی‌نویز، اوهایو، میشیگان، نیوجرسی، کارولینای شمالی و جورجیا را به‌دست آورد رئیس‌جمهور می‌شود، حتی اگر در 39ایالت کم جمعیت‌تر هیچ رأیی به‌دست نیاورده باشد. مجموع آرای الکترال آن 11ایالت به 270می‌رسد و این حد نصابی است که نامزد برنده باید از مجموع 538رأی الکترال به‌دست آورد.
به این ترتیب چون جمعیت ساکنان 39ایالتی که به نامزد برنده رأی نداده‌اند، از مجموع شهروندان 11ایالت اصلی بیشتر است، بنابراین نامزد برنده بدون اینکه رأی اکثریت مردم را به‌دست آورده باشد با مجموع آرای الکترال 11ایالت پرجمعیت به کاخ سفید می‌رود. در تاریخ آمریکا تا به حال سه بار این اتفاق روی داده‌است.
سیستم انتخاباتی آمریکا متعلق به 300سال پیش است. زمانی که بنیانگذاران ایالات متحده همه توجه خود را معطوف به این کرده‌بودند که در نوشتن قوانین و تعبیه سازوکارهای ساختار سیاسی، ارکانی چون مردم و حکومت، دولت فدرالی و دولت ایالتی مخدوش نشوند.

به همین‌خاطر کنگره دارای دو بخش است یکی مجلس نمایندگان که متعلق به مردم است و دیگری سنا که وزنه حکومتی دارد. رأی‌گیری هم در دو بخش صورت می‌گیرد. مردم رأی می‌دهند و کالج انتخاباتی هم به‌عنوان نماینده سیستم حکومتی، این رأی را تأیید می‌کند.
بسیاری در داخل خود آمریکا هم بر این عقیده‌اند که این سیستم انتخاباتی متناسب با شرایط روز باید تغییر کند. در دهه 70 کنگره تصمیم به تغییر این ساختار انتخاباتی و حذف کالج الکترال گرفت. اما این کار در مراحل پایانی متوقف شد. اکنون حامیان تغییر این سیستم انتخاباتی می‌گویند که باید واسطی به نام کالج الکترال حذف شود و مردم مستقیما رأیشان را به صندوق بیندازند و این رأی به سبد نامزد برنده یا بازنده برود.

مدیر بازدید : 69 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

طراحی ژاکت خارق العاده


ژاکت خارق العاده
 ژاکت خلاقانه ای که در طی زمستان سخت شما را گرم نگه می دارد.
 ژاکت خارق العاده ای که در طی سرمای زمستان سخت فرد را گرم نگه می دارد توسط جان بین از آل رایدرز طراحی شده است. این لباس خلاقانه دارای دو الگوی رنگ  مختلف است: سیاه/ نقره ای و زیتونی/ نارنجی. دارای سیستم ساخته شده ای است که کل سر و صورت را پوشش می دهد و کل قسمت بالایی بدن را از هر گونه عنصری کاملا محافظت می کند.

این روسری جدانشدنی دارای سوراخ های هوایی بر روی بینی و گوش دارد. آن همچنین پام پامی دارد که می توان آن را جدا کرد. با وجود این، ژاکت حالت لحاف پرمانند خود را به رخ می کشد.

دو جیب زیپ دار در آن قرار گرفته است. این ژاکت گرم به صورت تک فروشی ۲۴ دلار آمریکایی است و ممکن است به طور ویژه ای خوب برای آنهایی که در نیمکره شمالی کره زمین خاک قرار گرفته باشد مناسب است.

مدیر بازدید : 98 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

 

دلار/ تصاویر جالب و دیدنی از مراحل ساخت دلار

تصاویر جالب و دیدنی از مراحل ساخت دلار

 

دلار, مراحل ساخت دلار, قیمت دلار, قیمت ارز

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

 مراحل ساخت دلار

 مراحل ساخت دلار,دلار قیمت,دلار آزاد

مدیر بازدید : 98 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

سانتريفيوژ چيست؟

سانتريفيوژ چيست؟,سانتريفيوژ

سانتريفيوژ چيست؟
طي سال هاي گذشته و همزمان با پيشرفت هايي كه در زمينه استفاده از انرژي هسته اي صورت گرفته است ، مجموعه اي از مفاهيم و عبارات نيز وارد زبان روزمره فارسي شده كه اگر چه بارها در رسانه ها شنيده مي شوند‌،اما برخي از آنها در اذهان مردم شفافيت چنداني ندارند. يكي از اين عبارات "سانتريفيوژ" است.
سانتريفيوژ انواع و اقسام مختلفي داشته و استفاده از آن در بحث توليد انرژي هسته اي تنها يكي از موارد كاربردي آن است . شايد ساده ترين نوع استفاده از اين تكنيك ، ريختن سبزي هاي شسته شده در سبدي مخصوص و چرخاندن آن با استفاده از دستگيره و خارج نمودن آب اضافي از آنها باشد.
سانتريفيوژ به هر دستگاهي گفته مي شود كه با سرعت زيادي به دور خود چرخيده و در همين حال با استفاده از نيروي گريز از مركز ايجاد شده ، مواد درون خود را نيز به بيرون پرتاب مي كند.

بررسي اين فرايند در نوع خود كار ساده اي است . آزمايشي ساده مي تواند بسياري از علامت ها پرسش ها را از ميان بردارد . سطل آبي را برداشته و در حالي كه تا نيمه پر از آب است ، با سرعت به دور خود چرخانده و پس از چند دور پرتاب كنيد.
به خوبي ديده مي شود كه به واسطه نيروي گريز از مركز ايجاد شده ، آب درون سطل از آن بيرون نمي ريزد. اين امر ، پايه و اساس سيستم هاي سانتريفيوژ به حساب مي آيد .
در يك سانتريفيوژ واقعي نيز فرايند مشاهبي روي مي دهد . به واسطه چرخش بسيار سريع محفظه اي به دور خود، هر آن چه در درون آن وجود دارد به سمت بيرون تحت فشار قرار مي گيرد . اين دستگاه مي تواند در بر گيرنده هر ماده اي باشد ، از نمونه هاي خوني گرفته تا مواد شيميايي مختلف از اين رو نمونه هاي آن بسيار متنوع است .

به عنوان مثال ناسا داراي سانتريفيوژ عظيمي است كه از آن براي قرار دادن فضا نوردان در معرض نيروهاي شديد استفاده مي شود. نيروي گريز از مركز توليد شده در اين سانتريفيوژ مي تواند شبيه سازي بسيار مناسبي از نيروي گرانشي باشد كه در زمان پرتاب فضاپيماها بر بدن هوا نوردان وارد مي شود.
سانتريفيوژ لازم اصلي غني سازي اورانيوم
 در فرايند توليد سوخت هسته اي و استفاده از آن در نيروگاه ها ، كه با هدف توليد انرژي نظير الكتريسته صورت مي گيرد ، سانتريفيوژها نقش اساسي را در غني سازي اورانيوم ايفا مي كنند، به طوري كه در صورت نبود آنها عملا مانع بزرگي بر سر راه غني سازي اورانيوم به وجود مي آيد .

پس از كه سنگ معدن اورانيوم از معادن استخراج شد ، آسياب شده و به شكل پودر در مي آيد .بر اساس برآوردهاي صورت گرفته از هر تن سنگ معدن اورانيوم بالغ بر 140 كيلوگرم اورانيوم طبيعي حاصل مي شود كه فقط مي توان حدود يك كيلوگرم اورانيوم خالص 235 به دست آورد ، يعني در مجموع يك كيلوگرم اورانيوم خالص از هر هزار كيلوگرم سنگ معدن اورانيوم.

در ادامه ، اسيد سولفوريك به مواد افزوده شده و پس از طيشدن چند مرحله ديگر ، اكسيد اورانيوم با اسيد سولفوريك تركيب مي شود و در نهايت سولفات اورانيل حاصل مي شود و در آخر با افزودن حلال هاي مخصوصي به سولفات اورانيل ، ماده جامدي به نام كيك زرد به وجود مي آيد كه شامل 70 درصد اورانيوم بوده و داراي خواص پرتوزايي (راديواكتيويته ) است . براي غني سازي اورانيوم ، بايد ابتدا كيك زرد را با اتم فلوئور تركيب كرد و به صورت گاز هگزافلورايد اورانيوم درآورد. از اينجا به بعد است كه غني سازي اورانيوم به واسطه استفاده از فناوري سانتريفيوژي كامل مي شود.
البته روش هاي مختلفي براي اين كار وجود دارد ، اما بررسي ها نشان داده اند كه استفاده از سانتريفيوژ بهترين و موثرترين روش براي غني سازي اورانيوم است .
تاريخچه
 غني سازي اورانيوم با استفاده از فناوري سانتريفيوژ براي نخستين بار حدود 40 سال پيش به وسيله مهندسي آلماني به نام "زيپه" صورت گرفت.
البته از آن زمان تا اكنون اين فناوري با تغييرات و پيشرفت هاي گوناگوني همراه بوده است . روش سانتريفيوژ در مقياس صنعتي ابتدا در هلند در دهه 60 ميلادي به كار گرفته شد . براي اين منظور توسعه مواد با استقامت و خواص ويژه و ساخت ياتاقان هاي پيشرفته براي سانتريفيوژهايي با سرعت دوراني زياد لازم بود. در آلمان و انگلستان نيز اين روش توسعه يافت و در سال 1970 سه كشور آلمان ، هلند و انگلستان شركت URENCO را براي توسعه اين فرايند و عرصه سرويس غني سازي به بازار بين المللي تشكيل داده اند.

اين فرايند در دهه 80 در كشورهاي آمريكا ، فرانسه ، ژاپن ، استراليا و چند كشور ديگر نيز به كار گرفته شد. البته بايد يادآوري كرد كه استفاده از سانتريفيوژ براي جداسازي مواد با جرم هاي ويژه مختلف از صد سال پيش شروع شده است ، ولي در آن زمان بحث غني سازي به هيچ وجه مطرح نبود. از سال 1919 ميلادي اين روش براي جداسازي ايزتوپ گازها استفاده شد . در جنگ جهاني دوم هم سانتريفيوژ براي غني سازي اورانيوم به كار رفت.
جدا از استفاده از اين فرايند در غني سازي هسته اي ، استفاده از آن براي دانشمندان علوم مختلف مزاياي قابل توجهي داشته است . دانشمندان مي توانند با استفاده از اين تكنيك ، به جداسازي مايعات و تفكيك آنها به ذرات سازنده آنها بپردازند و جالب اين است كه پس از توقف فرايند سانتريفيوژ ،ذرات جدا شده ديگر با يكديگر تركيب نمي شوند.

يكي ديگر از موارد استفاده از سانتريفيوژ ، در مور پزشكي ، و تجزيه و تحليل نمونه هاي خوني است . زماني كه نمونه خوني در دستگاه سانتريفيوژ قرار مي گيرد ، دستگاه شروع به چرخش بسيار سريع كرده و در ادامه ، عناصر سازنده خون از يكديگر جدا مي شوند؛ طوري كه سلول هاي خوني در كف محفظه و سلول هاي پلاسما به بالاي محفظه مي روند.
امروزه استفاده از اين تكنيك در فعاليت هاي هسته اي به دليل پيچيدگي ها و دشواري هايي كه دارد ، فرايندي سخت و پر هزينه به حساب مي آيد و از اين تكنيك تنها برخي كشورها جهان مي توانند استفاده كنند، و معمولا فناوري آن به جهت مزاياي قابل توجهي كه به همراه دارد در دسترس ساير كشورها قرار نمي گيرد.

مدیر بازدید : 88 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

موارد مصرف طلا (کاربردهای طلا)


طلا,قيمت طلا,کاربردهای طل

موارد مصرف طلا (کاربردهای طلا)
در درجه ی اول از طلا به منظور سکه زنی و تهیه ی شمش و پشتوانه ی ارزی استفاده می شود به طوری که در کشور های سرمایه داری رقمی حدود ۴۰۰۰۰ تن را شامل می شود. مقدار باقی مانده ی طلا در تولید لوازم مختلف به کار می رود که جواهرات زینتی در صدر آنها قرار دارد (۵۰%) . انواع سبز و سفید و زرد طلا در جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرد. به خاطر نرمی در جواهرسازی آن را مس، نقره، نیکل و یا پالادیم همراه می کنند.

طلا,قيمت طلا,کاربردهای طل

شمش های طلا
عمده‌ترین موارد تقاضای طلا برای جواهرات، صنایع الکترونیک، دندان‌پزشکی، سرمایه گذاری‌های جزیی و دیگر موارد است. تقاضای مشتری یکی از موارد تقاضای طلا است که مجموع سرمایه گذاری‌های جزیی و تقاضا برای جواهرات را شامل می‌شود.

میزان تقاضای طلا برای مصارف دندان‌پزشکی و صنایع در طول سا‌ل تقریباْ ثابت است و تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد ولی تقاضای طلا برای جواهرات در طول سال متغیر است بطوری‌که در سه ماهه آخر سال بالاترین مقدار را نشان می‌دهد و در تمام کشورها بالاترین میزان تقاضای طلا در روزهای قبل از سال نو آن‌ها است که به‌دلیل مصرف در ساخت جواهرات می‌باشد.

اطلاعات موجود در سال ۱۹۹۵ معرف آن است که کشورهای آسیای‌شرقی و جنوب‌شرقی مجموعاْ با خرید ۱۱۲۶ تن طلا رکورددار تقاضای طلا در سطح منطقه بوده‌اند. این مقدار حدود ۴۰ درصد کل تقاضای جهانی طلا بود که دلیل عمده آن شکوفایی اقتصادی این منطقه از جهان در این سال‌ها است. کشور هند با متوسط تقاضای ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن طلا، در صدر کشورهای مصرف کننده طلا قرار دارد زیرا در هند طلا و جواهرات جایگاه ویژه‌ای دارد.
تقاضای جهانی برای مصارف عمده (ربع اول سال۲۰۰۰ تا ربع سوم سال ۲۰۰۲)
کشورهای خاورمیانه مجموعاْ از نظر تقاضای طلا در رده دوم قرار دارند. ایالات متحده آمریکا با متوسط تقاضای ۳۵۰ تا ۴۵۰ تن در رده سوم قرار دارد، به عبارتی هند به تنهایی مصرف بالاتری از مجموع کشورهای خاورمیانه و ایالات متحده آمریکا دارد.

در رده‌های بعدی چین و کشورهای اروپایی قرار دارند. عربستان سعودی و ترکیه در رده‌های ششم و هفتم واقع شده‌اند. بیشترین مورد مصرف طلا در ساخت جواهرات و وسایل زینتی است که برمی‌گردد به خواص ویژه این فلز از جمله: مقاومت در برابر اکسید شدگی و تیره شدگی، جلا و رنگ زیبای آن و همچنین اثر آرام‌بخش آن بر اعصاب.
استفاده از لایه ای از طلادر نمای ساختمان
انواع آلیاژهای طلا در صنعت ارزش روزافزونی پیدا کرده است. طلا در صنایع و نیز سیستم های دفاعی با تکنولوژی بسیار مدرن کاربرد دارد. این فلز در انواع زیادی از لوازم الکترونیکی حالت جامد، در وسایل ثبت و کنترل صنعتی و تجهیزات مقاوم به خوردگی، در فرآیندهای شیمیایی به کار برده می شود. مصرف صنعتی طلا در سال ۱۹۸۳ حدود یک میلیون اونس بوده اما مصرف آن در کاربردهای حساس مستقیم مانند الکترونیک و سخت افزار نظامی، احتمالا به طور قابل ملاحظه ای کمتر می باشد. در میان موارد استفاده ی استراتژیک و صنعتی طلا، مهم ترین استفاده ی آن در لوازم الکترونیکی به ویژه در بردهای مدار چاپی اتصالات کنتاکتورهای اصلی، مدارهای مینیاتوری و به عنوان یک دو پانت در بعضی از نیم رسانا ها را می توان نام برد.
دستگاه های الکترونیکی حالت جامد مدرن از قبیل کامپیوترها نیاز به کنکتورها، کنتاکت های سوئیچ، اتصالات لحیم کاری شده و سایر اجزای معینی دارند که بایستی کاملا عاری از هر گونه لایه و فیلم کدر و تیره با مقاومت زیاد باشند و دیگر آنکه به جهت عمر دستگاه بایستی از نظر شیمیایی و متالوژیکی پایدار باقی بمانند. در سیستم های الکترونیکی نظامی و شهری پیچیده، به صورت روزافزونی از طلا برای مطمئن شدن از عملیات وابسته تحت یک محدوده ی وسیع از شرایط عملی(عملیاتی) استفاده می شود.

از طلا در ساخت دیودها، ترانزیستورها و بعضی قطعات الکترونیکی که می بایستی دارای مقاومت شیمیایی و حرارتی در موقع ساخت باشند استفاده می شود. آلیاژهای طلا از دیرباز در تجهیزات الکتریکی معینی به کار برده شده اند از جمله می توان به اجزای ویژه ای از دستگاه پتانسیومترها و در جاهایی که تولید مجدد، دوبله کردن و دوباره خوانی از دیدگاه صنعت الکترونیک دربلند مدت امری اساسی می باشد، اشاره کرد. سیم هایی از آلیاژ ( طلا- پالادیم ) در ترموکوپل ها مورد استفاده قرار می گیرند به ویژه آنهایی که برای اندازه گیری دماهای بالا در بعضی از فرآیندهای صنعتی و موتورهای هواپیما، مورد استفاده واقع می شوند.
استفاده از طلا در ساخت قطعات الکترونیکی و کامپیوتری
طلا به‌دلیل هدایت الکتریکی بالا و مقاومت در برابر اکسید شدن، اهمیت ویژه‌ای در ساخت تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری دارد.آلیاژهای لحیم کاری سخت ( زردجوش ) که حاوی طلا می باشند، در ارتباط با صنعت هوافضا به ویژه در مونتاژ بعصی از موتورهای توربینی جهت نظامی و نیز موتورهای راکت با عملکرد بالا، مهم می باشند.

طلا,قيمت طلا,کاربردهای طل

طلا به عنوان یک بازتاب کننده تشعشعات مادون قرمز در ادوات گرمادهی تابشی و نیز ادوات خشک نمودن و پنجره های عایق حرارتی مورد استفاده در ساختمان های بزرگ و فضاپیماهایی از قبیل شاتل فضایی که به طلا به عنوان حفاظت کننده و seal کننده ای برای سیستم خنثی کننده ی فشار آئرودینامیک (propulsion) حیاتی اش در مقابل مشکلات ناشی از شکنندگی هیدروژن می نگرد و تکیه دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. طلا را به شکل مایع های آلی فلزی ارگانومتالیک برای تزیین شیشه و چینی استفاده کرده و از برگ طلا (goldleaf) برای تزیین داخل و خارج ساختمان ها استفاده می کنند.
تصویری از طلای رشته ای
آلیاژهای طلا را در دیسک های پاره شونده ( دیسک ها و دیافراگم هایی که تحت یک فشار معین از هم گسیخته شده و کار یک قسمت از دستگاه را متوقف می کند ) در تجهیزات فرآیند شیمیایی استفاده می شود و در قالب های اکستروژن با سوراخ های زیاد برای ایجاد فیلامان های فلزی، پلاستیکی و منسوجات کاربرد دارد.
این فلز همچنین به‌صورت آلیاژ همراه با پالادیوم در ترموکوپل‌ها، بدنه سفینه‌ها و دیگر صنایع هوافضا کاربرد دارد. به‌عنوان مثال در ساخت هر فروند هواپیما بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم طلا به‌کار می‌رود.
کاربرد طلا در صنایع هوافضا
در حدود ۲.۲ درصد از تقاضای طلا در دندانپزشکی مصرف می‌شود زیرا علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، با همان نرخ رشد مینای دندان منبسط می‌شود.
میزان تقاضا برای دندانپزشکی و مصارف صنعتی در طول سال تقریباْ ثابت می‌باشد و تغییرات خاصی را نشان نمی‌دهد. ولی تقاضا برای جواهرات و تقاضا برای مشتری که متاثر از تقاضا برای جواهرات است در سه ماهه آخر سال بالاترین مقدار را نشان می‌دهند. از طلا همچنین در نوارهای تزیینی و یراق دوزی، پارچه های زربفت، تذهیب کاری، صفحه نگاری کتب و نامه نگاری استفاده می شود. از دیگر موارد استفاده ی طلا کاربرد آن در صنایع شیمیایی و پزشکی و عینک سازی می باشد.
تقاضا جهانی طلا برای مصارف عمده (۱۹۹۶ ـ۲۰۰۱)
مصارف درمانی طلا:
از گذشته‌های خیلی دور طلا برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد. در اینجا به تعدادی از این بیماری‌ها اشاره می‌شود.
۱. در حدود سال ۱۸۸۵ در آمریکا طلای کلوئیدی به عنوان درمان دیپسومانیا (dipsomania)که میل شدید به مصرف الکل می‌باشد، به‌کار می‌رفت.
۲. اولین تحقیق پزشکی مستند و مدرن در مورد کاربرد طلا در سال ۱۸۹۰ صورت گرفت. در این سال دکتر رابرت کخ کشف کرد که باسیل سل نمی‌تواند در حضور طلا زندگی کند.
۳. در اوایل دهه ۱۹۰۰ پزشکان برای درمان دردهای مفصلی، قطعه‌ای از طلا به ارزش پنج دلار را در زیر پوست، مثلآ در ناحیه مفصل زانو کار می‌گذاشتند در نتیجه در بیشتر موارد درد کاهش یافته یا کاملآ برطرف می‌شد.
۴. از سال ۱۹۲۷ طلا به‌طور مداوم برای درمان آرتروز به‌کار گرفته شده‌است.
۵. طلا در مورد ناهنجاری‌های غددی و عصبی مورد استفاده بوده و در احیاء مجدد فعالیت‌های غددی، تحریک اعصاب و آزاد کردن فشار عصبی سودمند است.
۶. طلا می‌تواند بر مکانیسم گرمایی بدن تاثیر مثبتی داشته باشد. بویژه در مورد عرق کردن‌های شبانه، تشنگی شدید و ضعف و کاهش دمای بدن موثر است.
مصرف طلا در دندانپزشکی
۷. آقایان نیلو کایرو(Nilo.Cairo) و ا. برینکمن(A.Brinckmann) تحقیق ارزنده‌ای به نام” مواد پزشکی“ ارائه دادند که در آن طلای کلوئیدی به عنوان درمان‌گر شماره یک چاقی مطرح شده است.

طلا همچنین در درمان بیماری‌های زیر مفید می‌باشد:
۸. اعتیاد ۹. آلزایمر ۱۰. حواس پرتی ۱۱. بیماری دوگانگی (Bi-Polar Disease) که یک بیماری روانی است. ۱۲. دندان قروچه(Bruxism) ۱۳. ورم زانو و آرنج ۱۴. سندرم جنگ خلیج فارس ۱۵. سرطان ۱۶. غلظت خون ۱۷. بیماری‌ کرون (Crohn) ۱۸. افسردگی ۱۹. تورم قولن ۲۰. کلسترول بالا ۲۱. کم خوابی ۲۲. پوکی استخوان ۲۳. کشیدگی ماهیچه ۲۴. آرتروز رماتیسمی ۲۵. انفصال دیسک ۲۶. زخم معده ۲۷. زخم روده
طلا یکی از عناصر باارزش در پزشکی مدرن به شمار می رود، و علت آن این است که طلا عنصری غیرسمی و بی خطر بوده و یکی از بهترین انواع فلزات هادی جریان الکتریسیته می باشد، چگالی این عنصر می تواند آن را در زیر میکروسکوپ الکترونی قابل مشاهده سازد. علاوه براین طلا عنصری نابودناپذیر و فلزی نرم بوده و این کارکردن با طلا را آسان می کند.

طلا,قيمت طلا,کاربردهای طل

دندانپزشکی
بیشتر طلاهای استفاده شده در دندانپزشکی به صورت آلیاژ با دیگر فلزات مانند پلاتین، پالادیوم، نقره، مس و روی می باشد. طلا عنصری غیرسمی بوده و در اثر فرآیندهای بیولوژیکی برای استفاده های دندانپزشکی آماده می گردد. برای دندانپزشک استفاده از این فلز به علت مقاومت بالا ، سختی زیاد ، بادوامی آن مناسب است، همچنین طلا هرگز سائیده نشده و تیره نمی شود. همچنین مقاومت بالا نسبت به عوامل شیمیایی باعث جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی طلا می گردد.
مزایا
۱- ماده با عمر زیاد.
۲- شکل پذیر بوده و به راحتی به شکل دلخواه در می آید.
۳- طلا دارای سختی درحدود مینای دندان است و به طور مناسب دندان را می پوشاند.
۴- طلا شکننده نبوده و خرد نمی شود.
۵- طلا سازگار با محیط زیست و غیرسمی می باشد.
معایب
۱- طلا بسیار گران است.
۲- طلا یک هادی بسیار مناسب حرارت می باشد.
۳- رنگ زرد طلا ممکن است بر زیبایی اثر نامطلوبی داشته باشد.
۴- طلا به ساختار دندان متصل نمی شود و هر زمانی ممکن است جدا شود.
۵- طلا ممکن است با قطب های الکتریکی بدن واکنش دهد.

طلا,قيمت طلا,کاربردهای طل

لیزر
یکی از مهمترین علوم امید بخش پزشکی بحث لیزر یونی است، سطوح داخلی که بوسیله طلا پوشیده شده تمرکز اشعه را کنترل می نماید. در گسترش لیزر، بخار لیزر طلا می تواند نور قرمز با دانسیته بالا که نیاز به طول موج بالا دارد، تولید کرده و سلول های سرطانی را بدون هیچ زخمی در مجاورت سلول های سالم نابود سازد.
لیزر کم وزن جدید، بوسیله افراد نظامی طراحی شده و درمحل تماس صفحات مطلا استفاده میشود و برای زخم های ایجاد شده در مناطق جنگی استفاده می شود، به موجب آن از دست دادن خون کاهش یافته و شانس زنده ماندن در مورد زخم های جدی افزایش می یابد. در بیمارستان ها، این طرح جدید اجازه می دهد تا در صدمه های شدید و اورژانسی و بدون حرکت دادن بیمار، شانس زنده ماندن افزایش یابد.

مدیر بازدید : 90 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

انواع شرکت‌های تجاری

انواع شرکت‌های تجارتی,مرجع ثبت شرکت‌ها,اداره ثبت شرکت ها,انواع شرکت

انواع شرکت‌های تجاری
ثبت شرکت تجاری - بر اساس ماده 16 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران و آیین‌نامه ابلاغ شده در این خصوص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرجع ثبت شرکت‌ها می‌باشد در این سازمان اداره کلی با نام اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی وجود دارد.

البته در کل مسئولیت بر عهده قوه قضائیه است زیرا سازمان ثبت اسناد و املاک و به تبع آن کلیه ادارات و زیر مجموعه‌های آن به صورت ارگانیک با قوه قضائیه مرتبط می‌باشند.

انواع شرکت‌های تجارتی:

بر اساس ماده 20 قانون تجارت شرکت‌های تجارتی عبارتند از:

1.شرکت  سهامی

2.شرکت با مسئولیت محدود

3.شرکت تضامنی

4.شرکت مختلط غیر سهامی

5.شرکت مختلط سهامی

6.شرکت نسبی

7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت سهامی : (ماده 1 قانون اصلاح موادی از قانون تجارت)

شرکت سهامی - شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

 
شرکت با مسئولیت محدود - شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند.

شرکت با مسئولیت محدود: ( ماده 94 قانون تجارت)

شرکت با مسئولیت محدود - شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند.

شرکت تضامنی:   (ماده 116 قانون تجارت)

شرکت تضامینی - شرکتی است که تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود: اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هریک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن است.

شرکت مختلط غیر سهامی:  ( ماده 141 قانون تجارت)

شرکت مختلط غیر سهامی - شرکتی است که برای امور تجارتی تحت اسم تجارتی مخصوص بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می‌شود. شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه‌ای است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت شرکت مختلط و لااقل اسم یکی از شرکاء ضامن قید شود.

شرکت مختلط سهامی:  ( ماده 162 قانون تجارت)

شرکت مختلط سهامی - شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود. شرکاء سهامی کسانی هستند که سرمایه آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمت درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه است که در شرکت دارند.شریک ضامن کسی است که سرمایه او به صورت سهام در نیامده و مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارائی شرکت پیدا شود.

شرکت نسبی:  ( ماده 183 قانون تجارت)

شرکت نسبی - شرکتی است که برای امور تجارتی تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته است.

 
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرجع ثبت شرکت‌ها می‌باشد در این سازمان اداره کلی با نام اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی وجود دارد.

شرکت تعاونی تولید و مصرف:  ( ماده 190 قانون.تجارت)

شرکت تعاونی تولدی و مصرف  - شرکت تعاونی تولید شرکتی است که بین عده‌ای از ارباب حرف تشکیل می‌شود و شرکاء مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیاء یا اجناس به کار می‌برند.

شرکت تعاونی مصرف شرکتی است که برای مقاصد ذیل تشکیل می‌شود:

فروش اجناس لازمه برای مصارف زندگانی اعم از اینکه اجناس مزبوره را شرکاء ایجاد کرده یا خریده باشند.

تقسیم نفع و ضرر بین شرکاء به نسبت خرید هر یک از آنها.

با اینکه هر یک از  این هفت نوع شرکت کاربرد و استفاده خاصی دارند و در تجارت روزمره نیز کاربرد دارند اکثر متقاضیان ثبت شرکت به دنبال ثبت شرکت های سهامی خاص، عام،  با مسئولیت محدود و تعاونی هستند بر این اساس در این دوره بیشتر بر جزئیات این دسته از شرکت ها تکیه می‌کنیم.شرکت تجاری

 

انواع شرکت‌های تجارتی,مرجع ثبت شرکت‌ها,اداره ثبت شرکت ها,انواع شرکت

 

 

انواع شرکت‌های سهامی :

شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می‌شود:

نوع اول- شرکت‌هایی که موسسین آن‌ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می‌کنند این گونه شرکت‌ها شرکت سهامی عام نامیده می‌شوند.

نوع دوم- شرکت‌هایی که تمام سرمایه آن‌ها در موقع تاسیس منحصراً توسط موسسین تامین گردیده است. این گونه شرکت‌ها شرکت سهامی خاص نامیده می‌شوند.

اصولا در کلیه شرکت‌های سهامی:

شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می‌شود ولو این که موضوع عملیات آن بازرگانی نباشد.

در شرکت سهامی تعداد شرکاء نباید از سه نفر کمتر باشد.

اصطلاح شرکت سهامی عام یا خاص باید قبل از نام شرکت و یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت به طور خوانا قید شود.

موسسین شرکت سهامی نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می‌دهند مسئولیت تضامنی دارند.

مدیر بازدید : 86 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

مي دانستيد: شرف شمس نام نوعي سنگ نيست
شرف شمس,شرف الشمس چيست؟,انگشتر شرف الشمس

 مي دانستيد: شرف شمس نام نوعي سنگ نيست
شرف شمس اسم سنگ نیست بلکه نوشته مقدسی است که با آداب ویژه در روز 19 فروردین در ساعات خاصی روی سنگ عقیق زرد رنگ نوشته میشود که دعا نام دارد. می توان گفت که دعاهم نیست بلکه نقشی رمزگونه است که موجب وسعت رزق ، کارآمدی روزگار و برکت و باعث ایمنى از بلا و اجابت دعا و برآورده شدن حاجات مى شود .
این نوشته را برخی افراد دعا و برخی اسم اعظم می نامند وقتى انسانى در مقابل یک سنگ شرف شمس خوش رنگ و شفاف قرار مى گیرد حیران از این است که چه نیرویى این سنگ را به این اندازه زیبا آفریده است .
شرف شمس علاوه بر تقدس نوشته آن و نگین سنگ عقیق آن ، درون خود عناصرى دارد که بر زیبایى و ارسال فرکانس و انرژی خاصی بنام کاسا انرژی بر جذابیت آن مى افزاید .
بررسی این دعا از دید کتب اسلامی :
مطالبی در کتب اسلامی نسبت به نقش شرف شمس درج شده که می گوید شرف شمس شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آنها را کلمات مبارکه: الله ، جمیل رحمن ، مومن و نور گفته اند و بجای نقش از پنج حرف اول آنها بصورت ا.ج.ر.م.ن میتوان استفاده کرد ولی استناد حدیث برای این مورد پیدا ننمودم و یا میگویند امضاء رمز حضرت علی (ع) است که باز هم سند معتبر علم رجال راجع به آن نیافتم ولیکن سنگ آن که عقیق است در حقیقت عنصر اصلى آنست که از خود نور بی رنگی بنام کاسا casa تولید میکند که درعلم ثابت شده و باعث فعال شدن مراکز انرژی بدن یا چاکرا میشود انرژی کاسا ، همان نور است که رنگ زرد آن که مستقیماً چاکرای سه را فعال میکند از آنجا که نور زیبایى خیره کننده ای را به شرف شمس مى دهد ، چاکرای 3 محل دریافت و انعکاس شعور هستی است و این مطلب زیاد دور از شگفتى نخواهد بود که انسانهاى دوران گذشته نور را پرستش مى کردند و لذا پیدایش برخى خرافات در مورد گوهرها نیز سرچشمه اى از نور دارد .
زمان نوشتن اسامی اعظم :
به جرأت مى توان گفت بیشتر افرادى که با خود شرف شمس حمل مى کنند ، بدون آگاهى از این مطلب از این تصور انسانى پیروى مى کنند ، شرف الشمس واژه اى فارسى عربی است که بمعنی قرار گیری خورشید در با ارزشمندترین موقعیت خود در بین تمام کهکشانها است که هرساله بین 18 تا 20 فروردین از ساعت 2 صبح به بعد شروع و 24 ساعت بعد خاتمه می یابد که زمان دقیق آن هرساله متغیر است و در تقویم های نجومی درج گردیده است .
اسامی دیگر :
به این سنگ نوشته شده معنوی نگین احجار کریمه اطلاق مى شود و به نام سنگ شرف شمس شهرت یافته و جزو احجار نفیسه اطلاق میشود.

مدیر بازدید : 79 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

بد نیست بدانید که...

اطلاعات عمومي آيا مي دانيد,بيشتر بدانيد

بد نیست بدانید که...    
-یک سوسک حمام می تواند ۹ روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد.
-یک کوروکودیل نمی تواند زبانش را بیرون بیاورد.
-حلزون می تواند ۳ سال بخوابد.
-به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می ترسند تا از مرگ.
-اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد.
-خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر توانست در سال ۴۰۰۰ دلار صرفه جویی کند.
-ملت آمریکا به طور میانگین روزانه ۷۳۰۰۰ مترمربع پیتزا می خورند.
-چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.
-کوبیدن سر به دیوار ۱۵۰ کالری در ساعت مصرف می کند.
-پروانه ها با پاهایشان می چشند.
-سگ ها کمتر از ۱۰ صدا با حنجره خود تولید می کنند درحالی که گربه ها می توانند بیش از صدصدا تولید کنند.
-دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند.
-فیل ها تنها حیواناتی هستند که نمی توانند بپرند.
-هر بار که یک تمبر را می لیسید ۱/۱۰ کالری انرژی مصرف می کنید.
-فوریه ۱۸۶۵ تنها زمانی بود که ماه کامل نشد.
Iam انگلیسی کوتاه ترین جمله کامل در زبان است.
-تمامی خرس های قطبی چپ دست هستند.
-اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید کم کم رنگش سفید می شود.
-اگر به طور مداوم ۸ سال، ۷ ماه و ۶ روز فریاد بزنید انرژی صوتی که مصرف کرده اید می تواند گرمای لازم برای یک فنجان قهوه را تولید کند.
-در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را می کندند حتی ابروها و مژه ها را.
-کوتاه ترین جنگ در تاریخ، در سال ۱۸۹۰ بین زانزیبار و انگلستان رخ داد که ۳۸ دقیقه طول کشید.
-در ۴۰۰۰ سال گذشته، هیچ حیوان جدیدی رام نشده است.
-هیچ وقت نمی توانی با چشمان باز عطسه کنی.
-چشم های ما از بدو تولد همین اندازه بوده اند، اما رشد دماغ و گوش ما هیچ وقت متوقف نمی شود.
-هر تکه کاغذ رانمی توان بیش از ۹ بار تا کرد.
-در هرم خئوپوس در مصر که ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است، به اندازه ای سنگ به کار رفته که می توان با آن دیوار آجری به ارتفاع ۵۰ سانتی متر دور دنیا ساخت.
-اگر تمامی رگ های خونی را در یک خط بگذاریم تقریبا ۹۷۰۰۰ کیلومتر می شود.
-وقتی مگس بر روی یک میله فولادی می نشیند، میله فولادی به اندازه دو میلیونیم میلیمتر خم می شود.
-آمریکا تا ۵۰ میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد.
-عدد ۲۵۲۰ را می توان بر اعداد ۱ تا ۱۰ تقسیم کرد بدون آنکه خارج قسمت کسری داشته باشد.
-شتر تنها حیوانی است که نمی تواند شنا کند.
-شیشه در ظاهر جامد است ولی در واقع مایعی است که خیلی کند حرکت می کند.
-در تلویزیون در هر ثانیه بیش از ۵۰۰ بیلیون بیلیون الکترون به صفحه برخورد می کند و تصویری را که شما تماشا می کنید به وجود می آورد.
-شانس شبیه بودن دو اثر انگشت یک به ۶۴ میلیارد است.
-یک لیتر سرکه در زمستان سنگین تراز تابستان است.
-قد انسان تا ۲۰، ۲۵ سالگی و گاهی تا ۴۰ سالگی بلند می شود. بعد از آن قد انسان هر دو سال حدود ۶ میلی متر کوتاهتر می شود.
-فقط با از دست دادن یک درصد از آب بدن احساس تشنگی می کنیم.
-انسان روزانه یک لیتر بزاق دهان تولید می کند.
-چیتا یا یوزپلنگ سریع ترین حیوان خشکی است او در عرض ۳ ثانیه ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد رکوردی که حتی سریع ترین خودرو هم نتوانسته بشکند.
-کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ هزار برابر وزن خود غذا می خورند.
-تنها قسمت بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

مدیر بازدید : 98 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا میدانید سری بیست و سوم

آیا میدانید,آیا می دانید,بیشتر بدانید,اطلاعات عمومی

آیا میدانید  سری بیست و سوم...
آیا میدانید كوسه میتواند تا فاصله 50 كیلومتری را حس كند؟
آیا میدانید وال که بزرگترین جانور روی زمین است از کوچکترین موجودات تغذیه می کند؟
آیا میدانید بى‌خوابى سریعتر از بى‌غذایى موجب مرگ آدمى می‌‌شود؟
آیا میدانید هر فرد بطور متوسط یک سوم عمر خود را در خواب می‌‌گذراند؟
آیا می‌دانید که گوریل را برای این گوریل نامیده‌اند که علاقه زیادی به خوابیدن روی ریل قطار دارد؟
آیا می‌دانید اولین تیم فوتبال دنیا، توسط ایرانیان در تخت جمشید کنونی پایه‌گذاری شد و بعدها پرسپولیس نام‌گرفت؟
آیا میدانید اکثر افراد در کمتر از 7 دقیقه خوابشـان می بـرد؟.
آیا میدانید  که در خط استوا ، دمای هوا در تمام فصول سال تقریبا یکسان است؟
آیا میدانید تعداد مرغ ها در سراسر جهان تقریبا‌ با جمعیت انسانها مساوی است؟
آیا میدانید وزن کل انسان های جهان با وزن کل مورچه های جهان برابر است؟
آیا میدانید فک گربه ها بالا و پایین می رود اما به هیچ وجه چپ و راست نمی شود.
آیا میدانید زرافه می تواند با سرعت ۵۷ کیلومتر در ساعت بدود.
آیا میدانید گورکن تنها حیوانی است که مانند انسان جذام می گیرد.

مدیر بازدید : 124 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا میدانید روبان‌های رنگی هر کدام نماد چه بیماری هستند

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

آیا میدانید روبان‌های رنگی هر کدام نماد چه بیماری هستند
روبان‌های رنگی بیماری ها را تحت عنوان روبان های هشداردهنده یا یادآوری‌کننده می نامند، زیرا ما با دیدن آنها یاد یک بیماری خاص می افتیم. رایج‌ترین کاربرد این روبان‌های رنگی «آگاهی دادن درباره سلامت» است.
روبان های رنگی در واقع سمبل نگرانی های بشر یا آگاهی دهنده و یادآوری کننده موضوع یا بیماری خاصی هستند. این بیماری ها اغلب به عنوان بیماری های مهم و تاثیرگذار بر جمعیت های انسانی در نظر گرفته می شوند.
 بیشترین استفاده از روبان های رنگی برای آگاهی دادن در زمینه بیماری ها و سلامت عمومی است.
 شناخته شده ترین این روبان ها به رنگ های مشکی و قرمز می باشند که ممکن است بارها آن ها را در مناسبت ها و شرایط مختلف دیده باشید. روبان مشکی علامت سوگواری است و روبان قرمز، نشانه بیماری ایدز می باشد.
 هر کدام از روبان ها به رنگ های مختلف مطرح کننده یک یا چند بیماری می باشند و برخی هم ممکن است شرایط متعددی را مطرح نمایند.
 برخی از مهم ترین این رنگ ها به شرح زیر است:

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

1- روبان سفید شفاف مرواریدی:
-نشانه سرطان ریه
 2- روبان سفید:
-نشانه اگزوستوز متعدد ارثی
اتحاد روبان سفید برای مادران ایمن: برای اطمینان از بارداری و زایمان ایمن برای همه زنان و نوزادان متولد شده در هر کشور در سراسر جهان روبان سفید به منظور بالا بردن سطح آگاهی در مورد بیماری های نقص ایمنی شدید ترکیبی (SCID) استفاده می شود.

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

 3- روبان با نمای شبیه گورخر:
-بیماری های نادر (در اثر عوامل ژنتیکی و غیر ژنتیکی)
-تومورهای سرطانی و عصبی-غددی
-بیماری اهلرز دانلوس

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

4- روبان زرد: 
-سرطان استخوان، پیشگیری از خودکشی، اندومتریوز

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

5- روبان شبیه پازل:
-اوتیسم

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

6- روبان با نمای ابر:

-فتق مادرزادی دیافراگم

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

7- روبان آبی:
-میلیت عرضی
-کودک آزاری
-توبروز اسکلروز
-سندرم استیونس جانسون
-سرطان روده بزرگ
-سندرم خستگی مزمن
-ترک اعتیاد
-بیماری استخوان شکننده

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

8- روبان نیلی:
-آلودگی با استافیلوکوک اورئوس (نوعی باکتری بیماری زا) مقاوم به آنتی‌بیوتیک

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

9- روبان آبی روشن:
-سرطان پروستات
-انتقال خون بین دوقلوها (نوعی مشکل خطرناک در بارداری های دوقلو)

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

10- روبان سبز یشمی:
-هپاتیت ب
-سرطان کبد

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

11- روبان بنفش:
-انواع سرطان به طور عمومی
-کرون و کولیت
-مسمومیت با مواد مخدر
-سارکوئیدوز
-لوپوس
-سندرم شوگرن
-سکته مغزی
-فیبروز کیستی  (Cystic Fibrosis)
-بیماری آلزایمر
-سرطان پانکراس

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

12- روبان با رنگ اسطوخودوس:
-صرع

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

13- روبان بنفش روشن:
-اختلالات خوردن (بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی)
-سرطان معده
-سرطان مری
-پرفشاری خون ریوی

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

14- روبان صورتی و آبی:
-سرطان سینه در مردان
-سرطان التهابی سینه
-ناباروری

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

15- روبان نارنجی :
-لوسمی
-مولتیپل اسکلروزیس (MS) یا ام اس
-سوء تغذیه
-اختلال بیش فعالی با کمبود توجه

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

 16- روبان قرمز:
-ایدز
-سوء استفاده مواد
-واسکولیت
-بیماری قلبی
 -روبان رنگی بیماری

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

 17- روبان خاکستری:
-اختلال شخصیت مرزی
-دیابت
-سرطان مغز
-آسم

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

18- روبان سیاه :
-عزاداری
-ملانوم

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

19- روبان صورتی
-سرطان سینه

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

20- روبان سبز
-آسیب پس از ضربه مغزی
-فلج مغزی
-بیماری سلیاک
-بیماری لایم
-پیوند عضو
-سرطان کلیه
-حفاظت از محیط زیست

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

21- روبان آبی تیره
-سندرم تخمدان پلی کیستیک
-بیماری کیست کلیه
-سرطان تخمدان
-میاستنی گراویس
-اختلال اضطراب
-اختلال استرس پس از حادثه  (PTSD)

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

22- روبان بنفش:
-لنفوم هوچکین

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

 23- روبان طلایی:
-سرطان های دوران کودکی

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

24- روبان قرمز و طلایی:
-کمبود پلاکت وابسته به ایمنی در نوزادان

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

25- روبان بنفش و قرمز:
-میگرن مزمن

روبان‌های رنگی,نماد بیماری ها,روبانهای رنگی نماد چه بیماریهایی هستند

26- روبان قرمز تیره و عاجی:
-سرطان های سر و گردن

مدیر بازدید : 173 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

چگونگی ثبت یک شرکت

مراحل ثبت شرکت, ثبت شرکت, انواع شرکت‌, راههای ثبت شرکت


چگونگی ثبت یک شرکت
سیاست های اقتصادی کشور در چهارچوب برنامه های توسعه اقتصادی به سوی خصوصی سازی گام بر می دارد و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی مستلزم آن است که افراد به تأسیس شرکت های مختلف مبادرت نمایند

ثبت شرکت - در سال های اخیر سیاست های اقتصادی کشور در چهارچوب برنامه های توسعه اقتصادی به سوی خصوصی سازی گام بر می دارد و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی مستلزم آن است که افراد به تأسیس شرکت های مختلف مبادرت نمایند و با انجام فعالیت های تجاری در نظر گرفته شده باعث کاهش تصدی گری دولت در امور اقتصادی شوند این مهم بر عهده اداره ثبت شرکت ها مؤسسات غیر تجاری است تا شرکت ها با طی مراحل اداری مطابق مقررات و مواد قانونی به ثبت برسند .

شرکت از زمانی تشکیل می شود که دو یا چند نفر قصد تشکیل آن را داشته باشند بنابراین قصد و نیت ایشان ملاک تشکیل است اما از نظر مقررات و ضوابط اداری طی نمودن مراحلی چند جهت تأسیس یک شرکت یا مؤسسه ضروری است تا این شرکت بر روی کاغذ نوشته شود و در دفاتر اداره ثبت شرکت ها ثبت گردد .

ماده 20 قانون تجارت انواع شرکت های تجاری را به هفت قسم تقسیم می کند1ـ شرکت های سهامی 2ـ شرکت با مسئولیت محدود3 ـ تضامنی4 ـ مختلط سهامی 5ـ مختلط غیر سهامی 6ـ شرکت نسبی7ـ شرکت تعاونی تولید و مصرف که ثبت این نوع شرکت ها در تهران بر عهده اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان در اداره ثبت مرکزی است.

مدارک مورد نیاز جهت تأسیس شرکت :

شرکت با مسئولیت محدود: مطابق با ماده 27 قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده است و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام و یا قطعات سهامی تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تأسیس شرکت با مسئولیت محدود

مدارک مورد نیاز جهت تأسیس شرکت با مسئولیت محدود: الف) دو نسخه تقاضانامه ب)دو نسخه صورت شرکتنامه ج) دو نسخه اساسنامه د) دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی و مؤسسین ه) کپی برابر اصل شده شناسنامه مؤسسین و چنانچه هیأت مدیره نیز خارج از شرکاء باشند کپی برابر اصل شده شناسنامه اعضاء هیأت مدیره نیز الزامی است و هر گاه موسسین شرکت اشخاص حقوقی باشند آخرین تغییرات مدیران و سرمایه شرکت که در روزنامه رسمی درج گردیده است همراه با برگه معرفی نامه نماینده نیز ضمیمه مدارک دیگر می گردد .

 
مؤسسات غیر تجاری مؤسساتی هستند که فعالیت تجاری انجام نمی دهند بر طبق ماده 1 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری مقصود کلیه تشکیلات و مؤسسات است که برای مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی و ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود

 

شرکت های سهامی عام:

ثبت شرکتهای سهامی عام

مدارک لازم برای ثبت شرکتهای سهامی عام شامل مدارک قبل از پذیره نویسی و مدارک بعد از پذیره نویسی می باشد. مدارک قبل از پذیره نویسی؛دو نسخه اظهار نامه به انضمام دو نسخه طرح،اساسنامه و دو نسخه اعلامیه پذیره نویسی همراه با کپی مصدق شناسنامه های موسسین و گواهی بانکی که در قانون تجارت تصریح شده است که مؤسسین 20% از کل سرمایه را تعهد می نمایند و 35% از 20% را واریز و گواهی بانکی ارائه می دهند

.هر چند مؤسسین می توانند بیش از 20 % از کل سرمایه را تعهد نماید ولی نباید کمتر از آن چه در قانون تجارت قید شده است باشد. اظهار نامه عینا اظهار نامه شرکت ها ی سهامی خاص می باشد که باید تا بند 9 آن کامل شود.بندهای بعد از آن بعد از پذیره نویسی کامل می شود حداقل سرمایه نیز 5 میلیون ریال می باشد . برای اطلاع از مطالب طرح اساسنامه و اعلامیه پذیره نویسی به ماده 8 و 9 قانون تجارت مراجعه نمائید .

مدارک بعد از پذیره نویسی :

دو نسخه اظهار نامه که تمام بندهای آن کامل شده باشد نام مؤسسین جدید در اظهار نامه وارده توسط تمامی سهامداران امضاء شده باشد،دو نسخه اساسنامه،دو نسخه صورت جسه مجمع عمومی موسسین و هیأت مدیره که کارهایی همانند صورت جلسات شرکت های سهامی خاص تکمیل می گردد با این تفاوت که دو روزنامه کثیرالانتشار برای چاپ آگهی های شرکت در نظر گرفته می شود کپی برابر اصل شده مؤسسین و بازرسان همراه با گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% از کل سرمایه و همچنین صفحات در روزنامه ای که اعلامیه پذیره نویسی درآن چاپ شده است .

مؤسسات غیر تجاری :

مؤسسات غیر تجاری مؤسساتی هستند که فعالیت تجاری انجام نمی دهند بر طبق ماده 1 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری مقصود کلیه تشکیلات و مؤسسات است که برای مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی و ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه مؤسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند.

مدارک مورد نیاز دو نسخه تقاضا نامه همراه با دو نسخه اساسنامه و صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین،کپی مصدق شناسنامه مؤسسین،تقاضانامه حاوی مشخصات نام،موضوع،تابعیت،مرکز،اسامی مؤسسین،تاریخ تشکیل مدیر،یا مدیران اشخاصی که در مؤسسه حق امضاء دارند،دارائی مؤسسه،آدرس شعبه نام مدیر،مدیران شعبه می باشد که توسط مؤسسین امضاء می شود.

در نسخه اساسنامه که تمام صفحات آن تمام مؤسسین امضاء می گردد و در صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین مدیران و صاحبان امضاء مجاز تعیین می گردد مؤسساتی که فعالیت آنها مشمول بند الف ماده 2 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری شود(ماده 2 بند الف مؤسساتی که مقصود از تشکیل آن جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد) بر طبق بند ه ماده 6 همان آئین نامه باید از شهربانی مجوز دریافت نماید .

 
مدارک لازم برای ثبت شرکتهای سهامی عام شامل مدارک قبل از پذیره نویسی و مدارک بعد از پذیره نویسی می باشد.

 

مراحل اداری :

متقاضی پس از آنکه تصمیم به ثبت هر یک از انواع شرکت را گرفت،به حسابداری اداره مراجعه می کند و مدارک شرکت مورد نظر را خریداری و به ترتیبی که در فوق اشاره شد،کامل می کند و تمام مدارک را در داخل یک پوشه پانچ می کند. متقاضی دوباره به حسابداری مراجعه می کند و فییش تعیین نام را دریافت و به شعبه بانک ملی اداره که فقط برای

 

مراحل ثبت شرکت, ثبت شرکت, انواع شرکت‌, راههای ثبت شرکت

 

امورشرکت تجاری

ثبتی اختصاص دارد مراجعه و فیش تعیین نام را پرداخت می نماید مؤسسات و شرکت های تعاونی فاقد فیش تعیین نام می باشند.

متقاضی نامهای درخواستی خود را بر روی برگه ای می نویسد و بعد پرونده را به کارشناس بررسی کننده پرونده تحویل می دهد کارشناس پرونده را از نظر محتویات و کامل بودن مدارک چک می کند و بعد پرونده در اختیار کاربران کامپیوتر قرار می گیرد .

کاربران کامپیوتر تمام محتویات پرونده شامل مشخصات اساسنامه،شرکت نامه،تقاضانامه و صورت جلسات را وارد سیستم می کنند بعد از آنکه محتویات مدارک وارد سیستم شد به متقاضی که درخواست داده می شود که دستیابی به محتویات پرونده در قسمت های مختلف اداری از طریق وارد کردن که درخواست امکان پذیر است.

متقاضی همراه با پرونده به واحد تعیین نام مراجعه می کند و کارشناس تعیین نام پس از جستجو در کامپیوتر نام های درخواستی متقاضی را جستجو می کند.

به ترتیب اولویت یکی از نام ها را برای او تعیین می کند در این قسمت کارشناس پرونده مشخص می شود و محتویات پرونده از طریق کامپیوتر برای کارشناس تأسیس ارسال می گردد و همزمان متقاضی نیز با اصل پرونده بر کارشناس مربوطه مراجعه می نماید .کارشناس تأسیس همزمان محتویات و مدارک شرکت را با توجه به نوع آن چک می کند علاوه بر آنکه منع قانونی نداشته باشد موظف است تمام محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک کند.

که مبادا در فعالیت شرکت و محتویات غلط املائی داشته باشد ریاست اعضاء میزان سرمایه و سهام و یا سهم شرکت با اوراق مغایرت داشته باشد. اگر ایرادات در محتویات داخل سیستم مشاهده شود کارشناس ایرادی می زند و متقاضی به کار برخورد مراجعه می کند و کارشناس تعیین نام پس از جستجو در کامیپوتر نام های درخواستی متقاضی را جستجو می کند.

 

مراحل ثبت شرکت, ثبت شرکت, انواع شرکت‌, راههای ثبت شرکت

 

به ترتب اولویت یکی از نام ها را برای او تعیین می کند در این قسمت کارشناس پرونده مشخص می شود و محتویات پرونده از طریق کامپیوتر برای کارشناس تأسیس ارسال می گردد و همزمان متقاضی نیز با اصل پرونده بر کارشناس مربوطه مراجعه می نماید. کارشناس تأسیس همزمان محتویات و مدارک شرکت را با توجه به نوع آن چک می کند علاوه بر آنکه منع قانونی نداشته باشد موظف است تمام محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک کند.که مبادا در فعالیت شرکت و محتویات غلط املائی داشته باشد ریاست اعضاء میزان سرمایه و سهام و یا سهم شرکت با اوراق مغایرت داشته باشد.

اگر ایرادات در محتویات داخل سیستم مشاهده شود کارشناس ایرادی می زند و متقاضی به کار برخورد مراجعه می کند که نواقص و ایرادات را رفع کند و دوباره برای کارشناسی ارسال نماید. در این قسمت است که اگر نوع شرکت سهامی خاص باشد متقاضی برای تهیه گواهی بانکی باید اقدام کند و اگر سهامی عام باشد کارشناس اجازه پذیره نویسی را صادر می کند همچنین اگر موضوع فعالیت نیز احتیاج به مجوز داشته باشد توسط کارشناس استعلام صادر می شود . درغیر این صورت مراحل اداری انجام می گیرد. مراحل اداری موارد فوق منوط به تهیه مدارک و طی شدن مراحل خود را دارد.

 
شرکت از زمانی تشکیل می شود که دو یا چند نفر قصد تشکیل آن را داشته باشند بنابراین قصد و نیت ایشان ملاک تشکیل است اما از نظر مقررات و ضوابط اداری طی نمودن مراحلی چند جهت تأسیس یک شرکت یا مؤسسه ضروری است تا این شرکت بر روی کاغذ نوشته شود و در دفاتر اداره ثبت شرکت ها ثبت گردد .

هر گاه کارشناسی منع قانونی در پرونده ها مشاهده نکردTآگهی تأسیس را از طریق سیستم صادر می کند؛« قبل از مکانیزه شدن واحد تأسیس آگهی تأسیس بررسی اوراق خاص توسط کارشناس تهیه می گردید.» و آن را تأیید می کندو متقاضی را به اتاق رئیس اداره برای گرفتن امضاء راهنمایی می کند. همزمان محتویات پرونده نیز از طریق کامپیوتر برای رئیس اداره ارسال می شود.

بعد از تأیید رئیس محتویات پرونده از طریق سیستم برای کارشناسی عودت داده می شود. کارشناس یک نسخه از تمام مدارک ثبتی را مهر نسخه اداره می زند،حق ثبت شرکت را نیز با توجه به میزان سرمایه شرکت تعیین می نماید را از طریق سیستم صحت مدارک ارسالی را تأیید به حسابداری ارسال می نماید در حسابداری حق ثبت،حق الدرج آگهی شرکت در روزنامه کثیرالانتشار اخذ می گردد و محتویات پرونده به قمست ثبت دفاتر مراجعه نماید مدارکی را که مهر نسخه اداره دارد را در داخل پرونده جداگانه ای همراه با آگهی تأسیس قرار دهد.

و به مسؤول ثبت دفاتر تحویل می دهد در این قسمت است که به شرکت شماره ثبت داده می شود مشخصات و محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود ذیل دفتر توسط فردی که مجاز به امضاء آن است امضاء می شود و آگهی تأسیس در قسمت دبیرخانه مهر و شماره می شود و یک نسخه از آگهی تأسیس به متقاضی برای درج در روزنامه رسمی داده می شود و از هر یک از مدارک یک نسخه به متقاضی داده می شود مهر اداره برای آن زده می شود و به این ترتیب شرکت به ثبت می رسد .

مدیر بازدید : 110 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

اطلاعاتی در مورد ماهواره
ماهواره,ماهواره چیست,ایستگاههای فضایی ,انواع ماهواره

اطلاعاتی در مورد ماهواره
 لغت ماهواره طبق تعریف , به سفینه ای گفته می شود که درمداری به دوریک سیاره معمولا زمین درحال گردش باشد. در عصری که ما در آن زندگی می کنیم ماهواره وتکنولوژی وابسته به آن آنچنان درتاروپود جوامع بشری نفوذکرده وبه پیش می تازدکه نقش تعیین کننده آن درسیرتحولات تمدن بشری ,قابل توجه است .
بخشی ازتحقیقات وپژوهشهای علمی -تخصصی که درآزمایشگاههای مسقر در فضا انجام می شود , هرگز نمی توانست روی کره زمین جنبه عملی به خود گیرد. این تحقیقات که بسیارمتعدد ومتنوع است ,درتخصصهای پزشکی , داروسازی , مهندسی مواد, مهندسی ژنتیک ودهها مورددیگر, تا به حال دستاوردهای بسیار ارزنده ای را به جوامع بشری عرضه کرده است .

ماهواره ها که در فضا درحال گردشند, می توانند اطلاعات باارزشی در اختیارانسان قراردهند که منجربه تحولات شگرفی در زمینه های گوناگون شود. ماهواره های کشف منابع زمینی هواشناسی , مخابراتی , پژوهشی ونظامی ازاین نوعند.
 این ماهواره هابسیاری ازناشناخته های جهان آفرینش را آشکار ساخته اند و تسهیلات گوناگونی نصیب جوامع بشری کرده اند. در دنیای پرتحول وپرتحرک امروز, انسان کنجکاووجستجوگرهمواره درپی یافتن پاسخ به نیازهای خوداست واگر نتواند خواسته های خودرادرروی زمین بیابد, آنها رادرقعر دریاها, اقیانوسها یا درفضای بیکران جستجو خواهدکرد.
این تلاش پیوسته وپیگیر این نوید را به ما می دهد که درآینده , بسیاری از رازهای نهفته دیگرآشکار و درمسیر رشد وتکامل نوع بشر به کارگرفته می شوند. امیداست که دسترسی به این آیات الهی که ذره ای درمقابل بینهاین است ,انسان رابه عظمت وشکوه خالق این .شگفتیها آگاه سازد واورادرارتقای جلوه عبودیت خویش راهنما باشد .
 اجزای سیستم ماهواره ای مخابرات
سیستم ماهواره ای مخابرات مجموعه ای است از ایستگاههای فضایی و ایستگاههای زمینی به منظور ایجادارتباطات رادیویی .بخشی ازاین سیستم ماهواره ای می تواند تنها ازیک ماهواره و ایستگاههای زمینی مربوطه تشکیل می شود. این مجموعه , یک ( شبکه ماهواره ای ) نامیده می شود .
ایستگاههای فضایی
ایستگاه فضایی شبکه ماهواره ای مخابرات , از ماهواره ( بخش اصلی شبکه ) و دستگاههای جانبی تشکیل شده است .
 ساختمان ماهواره
 ماهواره از دوبخش تجهیزات مخابراتی وغیرمخابراتی تشکیل شده است . زیرسیستمهای مخابراتی , آنتنها و تکرارکننده ها هستند. در بخش مخابراتی , دستگاهی وجود دارد که وظیفه تکرارکننده های رله رادیویی را انجام می دهد و ( ترانسپاندر ) نام دارد .ترانسپاندرها سیگنالهای فرستاده شده از زمین را دریافت وپس ازتقویت وتغییرفرکانس آنها را به زمین می فرستند.
آنتنهای مربوط به این ترانسپاندرها طوری طراحی شده اند که فقط قسمتهایی ازسطح زمین را کهدرون شبکه ماهواره ای قرار دارند, پوشش می دهد. یک ماهواره معمولا آنتنی همه جهته دارد که برای دریافت سیگنالهای فرمان صادره از زمین به کارمی رود زیرا آنتنهای دیگر ماهواره احتمال دارد به سوی زمین نباشند .

آنتن همه جهته همچنین برای کنترل سیستمهای فرعی در زمان پرتاب ماهواره و تعیین موقعیت آن به کارمی رود.بخش غیرمخابراتی ماهواره که در واقع قسمت پشتیبانی فنی آن است شامل سیستم کنترل حرارتی , سیستم کنترل موقعیت ومدار, ساختمان مکانیکی ,سیستم منبع تغذیه وموتور  اوج است .

ماهواره,ماهواره چیست,ایستگاههای فضایی ,انواع ماهواره

 سیستم کنترل حرارتی ماهواره
این سیستم باید درجه حرارت دستگاهها و تجهیزات دورن ماهواره را در حد متعادل و متعارف حفظ کند.
سیستم کنترل موقعیت ومدار
 کنترل موقعیت ماهواره آن است که جهت تابش پرتو فرکانسهای رادیویی آنتن را برای منطقه موردنظر درروی زمین ثابت نگه می دارد.
 ساختمان مکانیکی
ساختمان ماهواره باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند نیروهایی را که بر اثر فشارهای دینامیکی در هنگام روشن شدن موتور و پرتاب وارد می شود , تحمل کند.

بدنه ماهواره معمولا از آلیاژ آلومینیوم سبک ساخته می شود که شامل سلولهای خورشیدی و منعکس کننده های آنتن نیز هست این قسمت ازترکیب موادی مانند فیبرکربن که دارای استحکام وثبات ساختمانی خاصی است ساخته می شود.
سیستم منبع تغذیه
منبع اصلی تغذیه معمولا سلولهای خورشیدی هستند. انرژی خورشیدی جذب شده برای شارژکردن .باتریهای ذخیره نیزمورداستفاده قرارمی گیرد.این باتریهاازنوع نیکل -کادمیم هستند.
موتوراوج
نقش موتوراوج ایجاد مدار دایره ای شکل وجلوگیری ازانحرافات مداری ماهواره است .بعضی مواقع با استفاده ازموتوراوج , ماهواره هارادرمدار ثابت مستقرمی کنند.
ایستگاههای زمینی
ایستگاههای زمینی سیستمهای ماهواره ای مخابرات براساس نوع استفاده ازآنهاعبارت اند از:
ایستگاههای ثابت ,ایستگاههای سیار.ایستگاههی زمینی ماهواره معمولا ازچند قسمت تشکیل شده اند. آنتن , فرستنده , گیرنده , سیستمهای کنترل برقراری ارتباط ومنابع تغذیه مورد لزوم ایستگاه هر یک ازاجزای فوق شامل قسمتهای مختلفی اند که متناسب با نوع ایستگاه زمینی , حجم وتجهیزات آنها متفاوت خواهدبود.
آنتن ایستگاههای زمینی
 به طور کل آنتن فرستنده , انرژی الکتریکی حاصل از یک منبع را در فضا به صورت امواج الکترومغناطیسی پخش می کند. سپس آنتن گیرنده این امواج رامی گیردوبه انرژی الکتریکی تبدیل می کند .

در هر سیستم مخابرات رادیویی , آنتن نقش حساس و مهمی دارد, زیرا با انتخاب آنتنهای مناسب ونصب وتنظیم صحیح آنهامی توان تاحدزیادی بازدهی سیستم رابالا برد. علایم و سیگنالهای فرستاده شده از ماهواره توسط آنتنهای بزرگ یا کوچک دریافت می شودوسپس به دستگاه تقویت کننده انتقال می یابد. ایستگاههای زمینی دارای دو نوع آنتن فرستنده و گیرنده به صورت بشقابی در اندازه های مختلــــــف هستنــــد .
 این آنتنها اطــــلاعات را به صورت امواج رادیویی به فضا می فرستند یا از فضا دریافت می کننـــد. آنتن ایستگا ههای زمینی در ابعــــاد بزرگ و ساختمان مکانیکی معینی ساخته می شوند که قطرنوع قدیمی آنها به بیش از ۳۰۰ تن می رسد . از آنجا که فرکانس مورد نظر برای سرویس ثابت ماهواره درمحدوده فرکانسهای مگاهرتزوگیگاهرتزاست , آنتنهای مورداستفاده .ماهواره تقریباهمه ازنوع آنتنهای منعکس کننده هستند.
سیستم های کنترل وردیابی فضایی
این سیستمهابه طورکلی چهارعمل راانجام می دهند :
فرمان ازراه دور :
عبارت است ازفرستادن سیگنال جهت انجام کارهایی که ماهواره به وسیله فضایی برای آن تنظیم شده است , مثلا برای راه اندازی یک قسمت خاص یا فرمان برای تغییر مسیر یا پرتاب یک موشک .
 اندازه گیری از راه دور :
عبارت است ازسیستمی که اطلاعات دریافت شده ازماهواره یاسفینه های فضایی رابه صورت علامتهایی مخصوص و قابل درک برای تجهیزات زمینی در می آورد واز این طریق , اندازه گیری ازمسافتهای خیلی دورانجام می شود .
 ردیابی :
 بااین کارموقعیت مداری وسرعت ماهواره ومشخصه های دیگرآن گزارش می شود .
 کنترل :
عبارت است ازهدایت وسایل وبالارودنده های فضایی وماهواره هادرمدار, به وسیله شبکه ایستگاههای زمینی بخصوصی که کنترل , یکی از کارهای آنهاست ماهواره ها دقیقا در موقعیت خودنسبت به زمین ثابت نیستند و برای اینکه بتوان آنها را در موقعیت فضایی از پیش تعیین شده خود ثابت نگه داشت , باید از ایستگاههای زمینی به طور مرتب تنظیمهایی بروی موقعیت آنهاانجام گیردتابتوان ازانحراف مسیرماهواره جلوگیری کرد .
عوامل موثردرهزینه تجهیزات ایستگاه زمینی
قطرآنتن مهمترین عاملی است که هزینه آنتن راتعیین می کند, چون بابزرگ بودن قطر, وزن آنتن سنگین ترمی شود و احتیاج به نگهدارنده هایی قویتر پیدامی کند وهمچنان که شعاع کم می شود تجهیزات ردیاب پیچیده تر می شود. برای آنتنهای بزرگ مثلا ۱۱متری و ۱۳ متری سیستمهای دریاب کامپیوتری موردنیازوسیستم هدایت امواج آنتن , بزرگتروپیچیده تر می شود .در سیستم ارسال , قدرت لازم برای تقویت کننده های سیگنال , یک عامل تعیین کننده در قیمت فرستنده است .
نه تنها قیمت این تقویت کننده های سیگنال گران است , تامین قدرت موردنیاز آن نیز در مناطق دورافتاده باید در نظر گرفته شود, زیرا بیشترین قدرت مصرفی در سیستم , صرف تغذیه تقویت کننده های سیگنال می شود. پس عوامل عمده ای که درهزینه تجهیزات یک ایستگاه زمینی موثرندعبارتنداز: قطرآنتن , مقدارقدرت تقویت کننده های سیگنال , سیستمهای جایگزین تجهیزات اصلی وقطعات یدکی .

مدیر بازدید : 103 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا میدانید سری بیست و چهارم

آیا می دانید,آیا میدانید,بیشتر بدانید,اطلاعات عمومی

آیا میدانید  سری بیست و چهارم

آیا میدانید : در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.
آیا میدانید : بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

آیا میدانید : بهترین روغن، روغن حیوانی است. روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهیست .

آیا میدانید : مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

آیا میدانید : بهترین نان ، نانهای سبوس دار است مثل نان سنگک .

آیا میدانید : شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

آیا میدانید : گربه ها معمولا ۶۶٪ از عمر خود را صرف خواب میکنند .

آیا میدانید : توپ گلف به طور متوسط دارای ۳۳۶ فرورفتگی است …

آیا میدانید : “آب گرم” سریعتر از “آب سرد” یخ میزند .

آیا میدانید : آمازون نیمی از اکسیژن جهان را تولید میکند .

آیا میدانید : وزن زمین ۶٫۵۸۸٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تن است .

آیا میدانید : موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

آیا میدانید : سمورهای دریایی هنگام خوابیدن دستهای هم را می گیرند تا همدیگر را گم نکنند!

آیا میدانید : بطور متوسط از هر ۵ نفر بالای ١٠٠ سال، ۴ نفر زن هستند ١ نفر مرد .

آیا میدانید : پنیر پفک اغلب پنیر تلخ (پنیر فاسد) و گندیده تاریخ مصرف گذشته می باشد.

آیا میدانید : بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است .

آیا میدانید : هر گربه دارای ۳۲ ماهیچه در هر گوش است .

آیا میدانید : هاوایی در اصل جزایر “ساندویچ” نامیده می شد .

آیا میدانید : چشم انسان معادل یک دوربین ۱۳۵ مگا پیکسل عمل می کند !

آیا میدانید : قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است !

آیا میدانید : اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

آیا میدانید : رشد کودک در بهار بیشتر است. آیا میدانید : ۹۰% سم مار از پروتئین تشکیل شده است !

آیا میدانید : ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد. آیا میدانید : ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

آیا میدانید : کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

آیا میدانید : تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

آیا میدانید : دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

آیا میدانید : با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

آیا میدانید : شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

آیا میدانید : جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

آیا میدانید : زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

آیا میدانید : وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش… ش… شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی از دلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

آیا میدانید : انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

مدیر بازدید : 70 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

لباس فضانوردان را چه کسی می شوید؟

فضانوردان,لباس فضانوردان,لباس فضانوردان را چه کسی می شوید؟,سفر به مریخ

لباس فضانوردان را چه کسی می شوید؟
آنهایی كه در آینده راهی مریخ خواهند شد چه لباس‌هایی بر تن می‌كنند؟ مطمئنا آنها برای این سفر چند ساله مجموعه‌ای از لباس‌ها را به همراه خواهند داشت تا ضمن حفظ روحیه و شادابی، از زندگی روزمره فضانوردی نیز عقب نمانند.
پروفسور كارل آسپلوند از دانشگاه «رود آیلند» معتقد است باید به جزئی‌ترین وسایلی كه فضانوردان ماموریت‌های مریخ به همراه خواهند داشت نیز توجه كرد. او حتی به جوراب فضانوردان هم اشاره می‌كند.
این محقق از مدت‌ها پیش همكاری جالبی را با پروژه «Starship 100 Year» آغاز كرده است كه بر این اساس نوع پوششی كه مسافران آینده فضا و بخصوص مریخ از آن استفاده خواهند كرد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
او ضمن ابراز امیدواری نسبت به این‌كه نتایج این بررسی به تغییراتی در سبك و سیاق پوشش افراد در دنیای امروز نیز منجر شود، به بیان نكات جالب توجهی درباره لزوم توجه به تنوع لباس مسافران آینده فضا پرداخته است.
چه چیزی باعث شد به پوشش مسافران آینده فضا كه قرار است سفر 100 ساله(!) به گوشه و كنار منظومه شمسی را تجربه كنند، علاقه‌مند شوید؟
در حال رانندگی بودم كه از رادیو شنیدم دكتر مای جمیسون درباره پروژه «سفر فضایی 100» صحبت می‌كند. آنقدر برایم جذاب بود كه مجبور به توقف خودرو و گوش دادن به تمام صحبت‌هایش شدم.

در همان لحظه این ایده به ذهنم خطور كرد و بسرعت در ایمیلی برایش نوشتم: بسیار خب، شما درباره چنین سفر طولانی مدتی صحبت می‌كنید، اما آیا تا به حال به این موضوع فكر كرده‌اید كه در چنین سفری چه لباسی باید بر تن كرد؟ او به این موضوع فكر نكرده بود، اما حقیقت این است كه لباس و هر آنچه می‌پوشیم پیوند ناگسستنی با زندگی دارد. حالا به این موضوع فكر كنید كه چگونه می‌توان چنین بخش ناگسستنی از فرهنگ انسانی را آن جدا كرد؟
بدون شك در فضا آن هم در سفری كه مدت زیادی به طول می‌انجامد بی‌توجهی به نوع پوشش مشكلات و چالش‌های زیادی ایجاد خواهد كرد. من یك مردم شناس هستم كه ایده‌هایی هم در زمینه طراحی دارم. بنابراین در نظر گرفتن فاكتور طراحی در كنار عامل رفتار انسانی، موجب می‌شود این پروژه (سفر طولانی‌مدت به فضا) عملیاتی‌تر شود.
شاید تصور كنید پیش از این نیز در این زمینه كارهایی انجام شده است، اما حدس می‌زنم حالا وقتش رسیده كه نگاه واقعی به این موضوع داشته باشیم. به تی‌شرت‌هایی فكر كنید كه مسافران آینده فضا بر تن خواهند كرد!
لباس‌های فضانوردی فعلی چه نواقصی دارند؟
گرچه فضانوردانی كه این روزها به فضا می‌روند، ممكن است از چند لباس استفاده كنند اما طراحان هیچ فكری برای شست‌وشوی آنها در فضا نكرده‌اند. آنها زمان حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی، لباس‌های كثیف خود را در محفظه‌ای جمع‌آوری می‌كنند و دیگر از آنها استفاده نمی‌كنند، اما در حقیقت نمی‌توان چنین كاری را در سفری فضایی كه 20 سال طول می‌كشد، انجام داد.
حتی اگر قرار باشد در آینده گروهی از فضانوردان در مریخ اسكان یابند، نمی‌توانند از لباس‌هایی استفاده كنند كه پس از كثیف شدن امكان استفاده مجدد از آنها وجود ندارد.

به طور عادی برای شست‌وشوی لباس‌ها از آب و اشكال مختلف انرژی از جمله الكتریسیته برای از بین بردن ذرات آلاینده استفاده می‌شود، اما ما اكنون درباره فضا صحبت می‌كنیم. در فضا با اكوسیستم محدودی سر و كار داریم كه نمی‌توان در آن براحتی از مصرف انرژی و بخصوص آب صحبت كرد.
پس می‌توان خوشبین بود كه تحقیقات شما درباره شست‌‌و‌شوی لباس‌ها در فضا بر نحوه انجام این كار در زمین نیز تاثیر بگذارد؟
اگر به مشكلاتی نظیر شست‌وشوی لباس فضانوردان در فضا با دقتی ویژه نگاه كنیم، به طور ناخودآگاه راه برای حل مشكلات دیگر نیز باز می‌شود.
در این مسیر می‌توانیم مشكلاتی را حل كنیم كه حتی با ادامه حیاتمان در زمین نیز در ارتباط است، مسائلی همچون استفاده از انرژی و آب و همچنین كشت محصولات مختلف كشاورزی. با اطمینان خاطر می‌گویم كه بیشترین تاثیر مخربی كه انسان در محیط زیست می‌گذارد با حوزه لباس در ارتباط است.
روزانه مقادیر قابل توجهی انرژی، آب و مواد شوینده برای شست و شوی لباس‌هایمان مصرف می‌كنیم.
حالا تصور كنید در طول عمرمان به چه میزان از انرژی و موادی اینچنینی استفاده می‌كنیم. اینجاست كه متوجه مشكل اساسی می‌شویم و چاره‌ای نداریم جز این‌كه آن را برطرف كنیم.
فكر می‌كنید در طراحی و تولید لباس‌های مناسب برای فضانوردانی كه عازم سفرهای طولانی‌مدت فضایی می‌شوند، بزرگ ترین چالش چه چیزی خواهد بود؟
نوع ماده‌ای كه استفاده می‌كنید مهم‌تر از هر چیز دیگری است. یك نكته كاملا روشن است و آن این‌كه قرار نیست حیوانات را به‌عنوان نمونه آزمایشگاهی به فضا ارسال كنیم.
كسی چه می‌داند! شاید قرار است در آینده بخشی از مریخ به زیر كشت پنبه برود و از آن هیجان‌انگیزتر زمانی كه به این سیاره می‌رسیم كرم‌های ابریشمی داشته باشیم كه حجم انبوهی از ابریشم قابل استفاده در تولید لباس پرورش دهیم. ما چاره‌ای نداریم جز این‌كه درباره این موارد «فكر كنیم».
درحقیقت باید از فناوری‌های نوین مرتبط با تولید لباس‌های ویژه سفرهای طولانی‌مدت فضایی استفاده كنیم و پس از بازگشت به زمین از آنها در زمین و در راستای كمك به بهبود اوضاع زیست محیطی سیاره‌مان هم استفاده كنیم.
یكی از ابتدایی‌ترین حوزه‌هایی كه باید بسرعت وارد آن شویم «كوچك‌سازی» است. در حال حاضر برای تولید لباس به روش‌های معمول به فضای نسبتا بزرگ و انبوهی از تجهیزات نیاز داریم، اما وقتی صحبت از فضا می‌شود، همه چیز باید كوچك و مختصر و صد البته سبك شود. پس از آن نوبت به بازیافت می‌رسد. بازیافت چیزی نیست جز استفاده دوباره از هر چیز از جمله لباس‌ها.
حالا این پرسش مطرح می‌شود كه آیا لباس‌هایی كه به این روش‌ها تولید می‌شود از نظر ساختاری مشابه همان لباس‌هایی است كه امروزه شاهد مدل‌های مختلف آن هستیم؟ ممكن است چنین نباشد. اینجاست كه باید درباره «فرهنگ» صحبت كنیم.
لباس پوشیدن یعنی چه؟ شاید حتی مجبور شویم درباره لباس و مدل‌های آن دوباره فكر كنیم. پیدا كردن پاسخی برای این پرسش، چالش‌های موجود در فرآیند طراحی و تولید لباس‌های مناسب برای سفرهای طولانی‌مدت فضایی را برطرف می‌كند.
چرا فكر می‌كنید تا این حد به لباس و نوع پوشش روزمره وابستگی فرهنگی داریم؟
بدون شك آنچه سر كار می‌پوشیم با لباسی كه در خانه به تن می‌كنیم متفاوت است و همین تفاوت‌هاست كه برای ما روحیه بخش می‌شود. به زندانیانی فكر كنید كه مجبور به استفاده از لباس‌هایی متفاوت از همیشه می‌شوند یا سربازانی كه باید نوع خاصی از لباس را به تن كنند.
بدون شك آنها در ابتدا به نوعی با این وضعیت دچار مشكل و ناهمگونی می‌شوند، اما روز به روز به این لباس‌ها عادت می‌كنند. آنها به این نتیجه می‌رسند لباسی كه بر تن می‌كنند به نوعی بازگوكننده هویت آنهاست.
برنامه شما برای طراحی لباس مناسب در سفرهای فضایی طولانی چیست؟
همكاری نزدیكی با ایستگاه تحقیقات بیابانی مریخ در یوتا داریم و قرار است در قالب یك برنامه دو هفته‌ای كه در سال 2014 برگزار می‌شود، نمونه‌های اولیه‌ای از لباس‌های مورد نظر را با استفاده از مواد جدید ارائه كنیم.
احتمالا فرد یا افرادی برای پوشیدن این لباس‌ها داوطلب می‌شوند روزهای متوالی با چنین لباس‌هایی در بیابان زندگی كنند. پس از آن حال و هوایی را كه طی دو هفته استفاده از این پوشش‌ها داشته‌اند مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدیر بازدید : 78 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا میدانید سری بیست و پنجم

آیا میدانید,آیا می دانید,دانستنیهای علمی,اطلاعات عمومی,بیشتر بدانید

آیا میدانید سری بیست و پنجم

آیا میدانید...بیشتر وزن مغز انسان را آب تشکیل می دهد.

آیا میدانید...اندازه ی قلب شما حدوداً برابر زمان اول آن است.

آیا میدانید...طولانی ترین رکورد پرواز یک مرغ 13 ثانیه است.

آیا میدانید...یک افعی می تواند یک بز بزرگ را ببلعد.

آیا میدانید...قورباغه ها بیشتر از طریق پوستشان آب می نوشند.

آیا میدانید...یک گربه 20 ماهیچه در هر گوشش دارد.

آیا میدانید...میمون ها در دوران پیری مانند انسان ها طاس می شوند.

آیا میدانید...تنها وزغ های نر قورقور می کنند.

آیا میدانید...مونا لیزا ابرو نداشت.

آیا میدانید...کوسه ها 8 حس دارند در حالی که انسان ها 5 حس دارند.

آیا میدانید...افراد مو بور موی بیش تری از افراد مو خرمایی یا مو مشکی دارند.

آیا میدانید...اسکلت شما به هنگام تولد دارای 300 استخوان است، اما وقتی بزرگ می شوید به 206 استخوان کاهش می یابد.

آیا میدانید...سبک ترین پستاندار خفاش خوک بینی کیتی نام دارد که وزنش از یک سکه ی کمتر است.

مدیر بازدید : 482 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

تفاوت IQ و EQ افراد در چیست؟

IQ‌,تفاوت IQ و EQ,EQ‌ چیست,هوش هیجانی چیست

تفاوت IQ و EQ افراد در چیست؟
تقریباً همه افراد واژه ‌IQ‌ یا ضریب هوشی را شنیده‌اند و كم و بیش با مفهوم آن آشنا هستند.
اما آنچه كمی ناشناخته باقی مانده و هنوز گروه زیادی با آن غریبه هستند، ‌EQ‌ یا همان هوش هیجانی است؛ همان چیزی كه براساس نظر دانشمندان می‌تواند عاملی برای موفقیت افراد باشد، همان چیزی كه می‌تواند برای كنترل استرس و اضطراب به فرد كمك كند و همان چیزی كه موجب می‌شود افراد در جامعه موفق‌تر عمل كنند.
سال‌های سال دانشمندان تصور می‌كردند IQ تنها عاملی است كه می‌تواند موفقیت افراد را تعیین و آن را تضمین كند، در حالی كه امروزه نظر آنها تغییر كرده و می‌گویند EQ هم عاملی بسیار مهم برای موفق‌ بودن یا ‌ نبودن افراد مختلف است.‌
البته براساس نظریاتی كه امروزه مطرح می‌شود، EQ حتی مهم‌تر از IQ نیز به حساب می‌آید، به این معنا كه EQ تعریف گسترده‌تری دارد و IQ تنها بخش كوچكی از آن است. ‌
خلاقیت، ارتباط مناسب با دیگران، استفاده از حواس پنجگانه و تجربیات مناسب از حواس همگی در محدوده هوش‌هیجانی، هوش‌عاطفی یا همان هوش‌احساسی جای می‌گیرد البته باید بدانید هوش‌هیجانی قابلیت رشد و پرورش هم دارد و هرچه بهتر و موفق‌تر بتوانیم آن را مدیریت كنیم و هوش‌هیجانی را در خودمان و فرزندان‌مان بیشتر پرورش دهیم، تاثیرات مثبتی هم از آن در زندگی‌مان مشاهده خواهیم كرد.
برای این‌كه بهتر متوجه این موضوع شوید، به این مثال توجه كنید: امنیت شغلی یكی از موضوعات مهم و یكی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان امروزی است،اما فردی كه EQ بالایی دارد و براحتی می‌تواند با دیگران ارتباطات مناسبی برقرار كند، به طور حتم امنیت شغلی بهتر و بیشتری هم خواهد داشت البته مبحث EQ فقط به این موضوع ختم نمی‌شود و تعریف‌های گسترده‌تری دارد؛ رضایتمندی از زندگی زناشویی، داشتن روابط اجتماعی لذت‌بخش، ارتباط شغلی مناسب، انگیزش شغلی و ارتباط مناسب والدین با فرزندان همگی از جمله مواردی است كه در صورت استفاده مناسب از هوش‌هیجانی می‌تواند رشد كند و بهبود یابد.
در واقع، هوش‌هیجانی بیشتر بر موضوع ارتباط مناسب افراد با یكدیگر تاكید می‌كند كه متأسفانه در این دوران كمی به دست فراموشی سپرده شده است.
در صورتی كه اگر به این موضوع اهمیت بیشتری بدهیم، تاثیر مثبتی بر خود بویژه فرزندان‌مان خواهیم گذاشت كه به این ترتیب در پرورش هوش‌هیجانی آنها نیز موثر خواهیم بود.

مدیر بازدید : 130 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

خرید تلویزیون و 7 نکته مهم

تلویزیون,خرید تلویزیون,تلویزیون LCD ,راهنمای خرید تلویزیون

خرید تلویزیون و 7 نکته مهم
ما به بازار می رویم و همچنان از حضور پر رنگ تلویزیون های هوشمند تعجب می کنیم. این تلویزیون ها احتمالا یک روز به جایگاه واقعی خود دست پیدا می کنند؛ شاید صد هزار سال بعد!
از آخرین مرتبه ای که به سراغ بازار تلویزیون های صفحه باریک رفته ایم، زمان زیادی می گذرد. در این مدت اتفاقات زیادی افتاده و حتی می توانیم بگوییم بازار به شکل کامل پوست انداخته است. با اینکه چندتایی تلویزیون LCD هنوز در یک گوشه دلگیر از فروشگاه به چشم می خورند، باید قبول کنیم که عمر آنها به پایان رسیده است.
فروشنده ها فعلا ترجیح می دهند بهترین محل فروشگاه را به تلویزیون های سه بعدی اختصاص دهند؛ جایی که نور در ایده آل ترین شکل ممکناست. با کمک تصاویر پرزرق و برق تبلیغاتی تلاش می شود سه بعدی ها جلوه ای اغراق شده داشته باشند.

با اینحال قیمت ها همچنان مهمترین عامل بازدارنده هستند تا نمونه های LED از بخت و اقبال مساعدی برخوردار شوند. یک تلویزیون LED خوب حدود یک میلیون و 500 هزار تومان خرج روی دستتان می گذارد. غیر این یکسری قوانین هم وجود دارد که باید موقع خرید رعایتشان کنید.

راهنمای خرید تلویزیون
1- هزینه حمل و نصب رایگان
تقریبا تمام تولیدکننده ها برای مشتری هایشان امتیازات ویژه ای در نظر می گیرند. هزینه حمل و نصب رایگان ابتدایی ترین آنهاست. با اینحال بعضی از نمایندگی ها همچنان علاقه خود را به کسب سودهای خرد و پیش پا افتاده حفظ کرده اند.

آنها با شما طوری رفتار می کنند تا خیال کنید انتقال کالا از انبار به فروشگاه و از فروشگاه به منزل شما از سخت ترین کار موجود روی کره خاکی است و هیچ کس غیر از خودشان قادر به انجام آن نیست.
 بعد از شما می خواهند پس از پرداخت مبلغ خرید به خانه بروید و منتظر فرستاده ویژه شان بمانید. این فرستاده جعبه کوچک و باریک تلویزیون را چند ساعت بعد جلوی خانه تحویل می دهد. بعضی هایشان حتی فرمول بامزه ای برای افزایش هزینه حمل متناسب با تعداد طبقات آپارتمان پیدا کرده اند و از شما می خواهند مبلغ بیشتری پرداخت کنید. تا حالا باید یاد گرفته باشید که چه جوابی به آنها دهید!
2- تلویزیون های جدید مجهز به DVB
زمان زیادی از شروع پخش شبکه های تلویزیونی به شکل دیجیتال می گذرد. این یک روش عالی برای تماشای تصاویر تلویزیونی با کیفیت جشم نوازتر است و اصلا منطقی نیست که خودتان را از چنین نعمتی محروم کنید. حالا تولیدکننده ها هم خودشان را با الهه مهربان تکنولوژی وفق داده اند و محصولاتی عرضه می کنند که به گیرنده مجهز است.

با اینکه گیرنده های دیجیتال قیمت خیلی زیادی ندارند اما خرید یک تلویزیون جدید بدون DVB کار عاقلانه ای نیست. خودتان را به انجام کارهای شسته و رفته عادت دهید و مطمئن شوید که تلویزیون صفحه باریک جدیدتان به گیرنده دیجیتال مجهز است.
3- ولخرجی های خرد به دردنخور
وقتی تلویزیون جدیدتان را از نمایندگی تحویل بگیرید باز هم باید صبر پیشه کنید. قدم بعدی زنگ زدن به شرکت است. با اینکه عملیات خارج کردن تلویزیون از داخل جعبه و نصب آن کار چندان پیچیده ای نیست تولیدکننده ها ترجیح می دهند این کار توسط نصاب مورد اعتماد آنها انجام شود.

بعد از حدود 24 ساعت این فرد به شما مراجعه خواهد کرد و تمام کارهایی که خودتان هم توانایی انجامشان را داشتید، مو به مو تکرار می کند. این فرد در ادامه تلاش خواهد کرد شما را به اهمیت تجهیزاتی مثل محافظ برق، میز تلویزیون، پایه های دیواری، آنتن جانبی یا بسته ویژه تمیز کردن تلویزیون تشویق کند. همه این وسایل واقعا به درد شما نمی خورد و تنها سود بیشتری عاید نصاب می کند. حالا که این نوشته را می خوانید، «نه گفتن» را یاد بگیرید.
4- خریدهای بعدی
وقتی تلویزیون جدید خریده اید؛ برای ولخرجی های بعدی هم آمادگی دارید. خریدهای بعدی می تواند یک پخش کننده DVD یا بلو – ری باشد یا سینمای خانگی! چرا که نه!
ما توصیه می کنیم چنین خریدهایی را به 24 ساعت بعد موکول کنید. این کار باعث می شود زمان بیشتری برای فکر کردن داشته باشید. اگر پخش کننده قبلی تان از خروجی HDMI پشتیبانی نمی کندو تصاویر همچنان با کابل های AVI به تلویزین ارسال می شود، پس خرید پخش کننده جدید ولخرجی به حساب نمی آید.
خرید سینمای خانگی تنها به این شرط توصیه می شود که موجودی حساب های بانکی تان جوابگوی یک محصول جدید با قابلیت پخش بلو – ری باشد.

سینماهای خانگی DVD حالا از مد افتاده اند. مدام این جمله را برای خودتان تکرار کنید تا ملکه ذهنتان شود: «بقیه لوازم جانبی هم باید ساخت کارخانه تلویزیون باشند.» این کار علاوه بر اینکه از نظر ظاهری تصویر معقول تری را به نمایش می گذارد، باعث می شود تا ویژگی های همگام سازی شده توسط کارخانه تولیدکننده را از دست ندهید.

آنها محصولاتشان را طوری طراحی می کنند تا عملکرد هماهنگی داشته باشند. مثلا می توانید با کنترل تلویزیون، پخش کننده بلو – ری را هم کنترل کنید.
5- تلویزیون های هوشمند به دردنخور
ما به بازار می رویم و همچنان از حضور پررنگ تلویزیون های هوشمند تعجب می کنیم. این تلویزیون ها احتمالا یک روز به جایگاه واقعی خود دست پیدا می کنند؛ شاید 100 هزار سال بعد! اتصال به اینترنت، تبادل اطلاعات، دسترسی به شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن محتواهای هیجان انگیز همیشه وسوسه کننده است اما با سرعت و محدودیت هایی که اینترنت فعلی ما با آ« روبرو است، کدام یک از این ویژگی ها در واقعیت هم در دسترس هستند؟ هیچ کدام! پس تلویزیون های هوشمند نخرید یا لااقل نگذارید قابلیت های هوشمند تنها متر و معیار انتخابتان باشد.

 6- نسل جدید تلویزیون ها
نسل جدید تلویزیون ها با اسم رمز Ultra HD تازه ترین موهبت الهه تکنولوژی به ماست و بسیار خرسندیم که آنها اینقدر زود سر از بازار داخلی درآورده اند. وقتی برای اولین بار یکی از آنها را از نزدیک امتحان می کنید، احساس خواهید کرد تلویزیون ها از اول اختراع شده اند. بعد از اینکه ویژگی های هولناک چنین تلویزیونی دست و دلتان را لرزاند بهتر است عنایتی هم به یک نکته کوچک اما ضروری داشته باشید: بهای این تلویزیون ها در حال حاضر با قیمت یک پژو 206 صندوق دار برابر است!
7- آنچه باید درباره ورودی – خروجی بدانید
ممکن است در ابتدا خیلی برایتان اهمیت نداشته باشد. فقط وقتی متوجه می شوید چه کلاهی سر خودتان گذاشته اید که تعداد پورت های تلویزیون جدیدتان جوابگوی نیازهایتان نباشد.

هر تلویزیون صفحه باریک جدید به تعدادی ورودی و خروجی مجهز است که به شما اجازه می دهد وسایل جانبی مثل پخش کننده DVD (یا بلو – ری)، گیرند ها دیجیتال، سیستم های صوتی، پخش کننده های دیجیتال، کنسول های بازی یا حافظه های فلش را به آن متصل کنید.
 اگر با کیفیت ترین تلویزیون بازار را بخرید که تولید کننده در تعداد پورت های آن خساست به خرج داده، در حقیقت پولتان را دور ریخته اید. از همان اول محل پورت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید به حداقل 3 ورودی HDMI، دو ورودی USB و یک ورودی AVI یا کامپوننت مجهز باشد. محل قرارگیری این پورت ها باید به نحوی باشد که پس از نصب دستگاه همچنان دسترسی به آنها ساده و بی دردسر انجام شود. شما که نمی خواهید برای وارد یا خارج کردن یک فلش ساده خودتان را شکنجه کنید؟

مدیر بازدید : 83 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

معرفی معدن طلای موته

معدن طلای موته,معدن طلا,موقعیت معدن طلای موته

معرفی معدن طلای موته 
معدن طلای موته در ۲۷۰ کیلومتری جنوب غرب تهران در رشته کوههای نسبتاٌ پست واقع در جنوب دلیجان - شمال غربی میمه و شمال شرقی گلپایگان قرار دارد. فاصله مجتمع معدنی موته از روستای موته که در کنار جاده آسفالته گلپایگان قرار دارد، ۸ تا ۱۰ کیلومتر می‌باشد. ارتفاع منطقه از سطح دریا ۱۹۰۰ تا ۲۳۰۰ متر می‌باشد.
اندیسهای عمده در ناحیه طلا دار موته عبارتند از معدن طلای چاه خاتون، معدن طلای سنجده، معدن طلای دره اشکی، معدن طلای تنگه زر، معدن طلای چشمه گوهر، معدن طلای قرم قرم، معدن طلای چاه باغ، معدن طلای چاه علامه و معدن طلای سه کلپ.
زمین شناسی معرفی معدن طلای موته:
معادن طلای مذکور که اغلب در امتداد شکستگیهای مناطق دگرسان بوجود آمده‌اند، تماماً در اثر تجمع کانی‌های فلزی طلا ‌دار از قبیل پیریت و کالکوپیریت‌های طلا ‌دار داخل سنگهای منطقه در داخل شکافهای گسلهای موجود که به صورت تله‌ای برای گرفتن آنها عمل نموده است،ایجاد شده‌اند و چون فقط در حد گسترش عمقی و طولی و عرضی گسل موجود توانسته‌اند تجمع یابند، لذا اغلب دارای گسترش عمقی و عرضی زیاد نبوده و گسترش طولی آنها نیز بستگی به طول گسل مذکور دارد.
وضعیت زمین شناسی طلای موته طی چندین گزارش بصورت جامع توسط زمین شناسان ایرانی و خارجی تهیه و در آرشیو شرکت طلای ایران موجود است.

کانسارهای شناخته شده در معدن طلای موته در مجموعه ای متامور فیک و در دوره پرکامبرین تشکیل شده اند. تشکیلات پرکامبرین بصورت تپه ماهورهای رنگی در شمال روستای موته گسترش یافته است و شامل مجموعه تشکیلاتی بی و کهر است. ذخایر طلا به شکل رگه ای و رگچه ای در داخل درزها و شکستگیهای شیست ها مربوط به تشکیلات بی بصورت کانی های طلادار یافت می شود.

مشخصات کانی زایی طلای مذکور توام با مشخصاتی از کیفیت سیلیسی شدن و سرسیتی شدن سنگ های در بر گیرنده همراه با برشی شدن رگه های کوارتز و کانی پیریت می باشد. ماده معدنی در یونهای مینیرالیزه شده با شیب کم تا متوسط با بدنه های ورقه ای دیده می شود. شیب رگه در معدن سنجده در حدود ۳۰ درجه به طرف شرق است.
سابقه باستانی معدن طلای موته:
گفتنی است که از معدن موته، حدود ۴۰۰۰ سال قبل بهره برداری سطحی و محدود می‌شده است. کاوشهای باستان شناسی در منطقه با کشف ابزارهای قدیمی استخراج این حقیقت را ثابت کرده است.
بهره برداری از معدن موته بعد از انقلاب آغاز شده است.

مساحت معدن موته زاید بر ۲۵ کیلومتر مربع برآورد شده است و در آن در حدود ۲ میلیون تن سنگ طلا خوابیده و لذا در صورت استخراج علمی و تکنولوژیکی در هر سال، ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم طلا محصول خواهد داد. هزینه مقدماتی بهره برداری ۳۰۰ میلیون تومان بوده و حتی قرار بر این بوده که کمپانی آلمانی گروپ و آفریقای جنوبی با ایران شریک شوند.

دولت وقت با دریافت گزارش معدن موته قضیه را به طور جدی دنبال کرد و وزارت معادن و فلزات مامور شد با نصب کارخانه (سیانوراسیون) در نزدیکی اصفهان، معدن موته را به زیر استحصال ببرد. ۳۱ اردیبهشت ۱۳۷۵ از فرآوری ۱۲۷ هزار تن سنگ معدن موته ۲۵۷ کیلوگرم طلا و از آنجائیکه طلا معمولا با نقره همراه است، حدود ۲۵ کیلوگرم نقره نیز بدست آمده است.
هم اکنون یک کارخانه طلا، ‌فقط مختص سنگ معدن موته احداث شده و امید می‌رود که هم تولید طلا بالا برود و هم میزان ارزبری کارخانه کاهش نشان دهد. کارخانه مذکور روزانه ۲۰۰ تن سنگ طلا ظرفیت خواهد داشت. تا پایان سال ۱۳۷۴روی هم رفته ۱۲۰۳ کیلوگرم شمش طلا تولید شده است.
در کاوشهای اخیر در معدن طلای موته محلات، رگه پرذخیره جدیدی پیدا شده است. به همین مناسبت دستور فوری تجهیز معدن مذکور صادر گردیده است. عیار سنگ معدن موجود در این رگه ۱۰ گرم در تن محاسبه شده است و مخارج بهره برداری و تخلیص هر تن آن خیلی کمتر از ارزش طلای بدست آمده می‌باشد.

ذخیره قطعی و احتمالی معدن موته محلات، حدود ۲ میلیون تن سنگ معدن برآورد گردیده است که به طور متوسط ۷ گرم طلا در هر تن می‌باشد. تنگ زر و گل چشمه از زرخیز ترین معادن طلای ۹ گانه موته می‌باشند.

معدن طلای موته,معدن طلا,موقعیت معدن طلای موته

موته از حدود ۴۰۰۰ سال قبل شناخته شده بود. در دوره قاجاریه مخصوصا در زمان امیر کبیر، اقداماتی برای بهره برداری از معادن طلا به عمل آمد. از معدن طلای موته در این دوره بهره برداری شده است. در سال ۱۳۳۶ بود که مسلم شد در موته معادن طلا به مقدار قابل توجه وجود دارد و به همین جهت فعالیتی که آغاز گشته بود به همین ترتیب تا آخر سال ادامه یافت.
در سالهای ۱۳۳۸ و ۱۳۳۹ با اعتباری که از محل بودجه برنامه دوم تحصیل شد، دامنه اکتشاف در محل توسعه یافت و در نتیجه ذخیره سنگ طلای معدن موته در حدود یکی دو میلیون تن تخمین زده شد. بنابراین معادن مزبور ارزش این را داشت که مورد استخراج و بهره برداری قرار گیرد. اما انجام عملیات وسیع تر در مورد این معادن به برنامه سوم موکول گردید.
در سال ۱۳۴۱طرحی برای تجهیز و توسعه معدن طلای موته تهیه شد و برای اجرای آن از سازمان برنامه درخواست اعتبار شد. در طرح پیش بینی شده بود که یک دستگاه تغلیظ(سیانوراسیون) برای جدا کردن طلا از سنگ خارجی به ظرفیت ۲۰۰ تن در روز خریداری گردید. در نیمه دوم سال ۱۳۴۲ طرح مزبور مورد تصویب قرار گرفت و اعتباری در حدود ۷۱ میلیون ریا ل برای اجرای آن تخصیص یافت.
عملیات ساختمانی کارخانه و تاسیسات دیگر و حفاریهای اکتشافی و تجهیزات تونل و حتی احداث جاده‌ای به طول ۴۲.۵ کیلومتر و تسطیح جاده‌های موجود معدن انجام گرفت و خریداری کارخانه سیانوراسیون به سال آینده محول شد. در نتیجه ادامه تحقیقات و اکتشافات میزان ذخیره معدن موته تا ۲ میلیون تن سنگ طلا مسلم گردیده است.

 عملیات اکتشافی سیستماتیک در سال ۱۳۵۸ شروع گردیده است.
کارهای اکتشافی قبلی انجام شده:
۱- از منطقه موته نقشه زمین‌شناسی ۱:۲۰۰۰۰ و از اندیسهای معدنی، نقشه‌های بزرگ مقیاس ۱:۱۰۰۰ و ۱:۵۰۰ تهیه شده است.
۲- عملیات ژئوفیزیکی: آنومالی‌های حاصل از عملیات ژئوفیزیکی با مناطق سولفوره قابل مشاهده منطبق گردیده و از سوی دیگر حفاری مغزه گیری جهت شناسایی آنومالی‌های مزبور، منفی بوده است. لذا استفاده از روش ژئوفیزیک متوقف گردیده است.
۳- عملیات ژئوشیمی: این عملیات بین سالهای ۱۳۶۰-۱۳۵۹ انجام گرفته است.
۴- انجام ارزیابی ذخیره در اندیسهای ۹ گانه که در این گزارش در مورد برآورد ذخایر معادن ۹ گانه توضیحاتی داده شده و اکثراٌ اقتصادی نیستند.

در سال ۱۳۷۹ عملیات ژئوفیزیکی IP و RS در منطقه، در محدوده ورقه زمین‌شناسی ۱:۱۰۰۰۰۰ معلمان و برگه توپوگرافی ۱:۵۰۰۰۰ سدفه انجام گرفته که طی آن بی‌هنجاری‌هایی بدست آمد که در گزارش منتشر شده، آورده شده است.
تعداد کانسار و مقدار ذخایر شناسایی شده:
تعداد نه کانسار طلا با ذخیره بیش از یک میلیون و دویست هزار تن و با عیار چهار گرم در تن شناسایی شد. در سالهای ۱۳۷۰و ۱۳۷۱ عملیات اکتشاف تکمیلی در دو کانسار چاه خاتون و سنجده انجام گرفت و مشخص شد که مقدار سه میلیون تن ذخیره با عیار سه گرم در تن در این دو معدن وجود دارد. از طرف دیگر در سال ۱۳۶۹ قرارداد نصب کارخانه استحصال طلا با شرکت استرالیایی BHP منعقد گردید و عملیات اجرایی آن از تیرماه ۱۳۷۰ شروع و پس از مدت ۲۰ ماه کلیه عملیات به اتمام رسید.

معدن طلای موته,معدن طلا,موقعیت معدن طلای موته

قسمت های مختلف کارخانه استحصال طلا:
این مجموعه شامل بخش های معدن، کارخانه، آزمایشگاه و اداری می باشد و در مجموع حدود ۱۵۰ پرسنل دارد(گزارش شرکت در سمینار معدنکاری طلا،QE,۳۹۱، گ ۶، ۱۳۷۵). با توجه به مجاورت با روستاهای موته اکثر کارگران و اپراتور دستگاه‌ها از این روستا تامین گردیده اند.
روش های تعیین منشا طلا:
در منطقه موته مقدار طلا در گرانیتها و متاولکانیت ها در فواصل متفاوت از رگه های طلا قرار دارد. همچنین در سنگ های آلتره شده در مجاورت بلافصل رگه ها، نمونه هایی از منطقه با روش فعال کردن نوترونی در حد ppb مورد بررسی قرار گرفت. تعیین مقدار طلا در رگه ها بوسیله X.R.F در حد ppm انجام شده است.
ایجاد مناطق معدنی اقتصادی طلا دار:
ایجاد مناطق معدنی طلادار را به این طریق میتوان تصور کرد که کانسارهای طلای مذکور که اغلب در امتداد شکستگی های مناطق دگرسان شده بوجود آمده اند در یک فرآیند هیدروترمال بر مبنای شسته شدن طلا از سنگ های جانبی و حمل آن به درون درزها و شکاف ها صورت گرفته است.
ماده نفوذی گرانیتی از نظر متالوژنیک مواد معدنی نقش مهمی ایفا نموده است. مشاهدات زیادی نشان داده اند که ماده مذاب نفوذی به عنوان منبع حرارتی برای محلول های در حال چرخش در سنگ ها مطرح می باشد.

در این مورد نقش آبهای ماگمایی و آبهای سطحی برای تشکیل محلول های گرمایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرخش اینگونه آبها در اطراف ماده مذاب نفوذی بواسطه مهیا بودن شرایط حرارتی مورد نیاز انجام می گیرد.
در منطقه موته نفوذ ماده مذاب گرانیتی سبب شکسته شدن عناصر و ترکیباتی از قبیل Au,Fe,Sio۲,Co۲ در سنگ های اطراف شده است. این موارد در شکاف ها، درزها و شکستگیها که در آنها شرایط فشار کم و پتانسیل شیمیایی ضعیف حاکم بوده، دوباره برجای گذارده شده و به این ترتیب رگه های کوارتز – پیریت طلا دار تشکیل داده اند.
منطقه خرج گذاری:
معدن طلای چاه خاتون:
موقعیت جغرافیایی: معدن طلای چاه خاتون از مجموعه طلای معادن موته در فاصله ۲۹۰ کیلومتری جنوب تهران، در نزدیکی جاده اصلی گلپایگان قرار دارد. معدن از نوع ذخیره اکسیده و سولفور تشکیل شده است که به دلیل متفاوت بودن روش استحصال، بصورت جداگانه خوراک کارخانه می شوند.

بخش اکسید که قسمت بالای کانسار را تشکیل می داد، طبق طرح شرکت استرالیایی B.H.P.E استخراج گردیده است. برای استخراج باقیمانده کانسار(۷۵ درصد) طرح زیر تهیه گردید.
طرح استخراج بقایای کانسار در سال ۱۳۷۳ طرح نهایی معدن روباز طلای چاه خاتون شامل ۲۱ افق استخراج با ارتفاع پنج متر می باشد که از ارتفاع ۲۰۲۰ شروع شده و در ارتفاع ۱۹۱۰ خاتمه می یابد. عیار متوسط معدن ۲۴۶/۲ گرم در تن می باشد. توزیع عیار در افق های مختلف ثابت نبوده و از افق ۱۹۶۵ به پایین به شدت کاهش می یابد.
برای ثابت نگه داشتن عیار ورودی کارخانه بخشی از ذخیره پر عیار در افق های طرح ۱۳۱۱۰۰۰ تن ماده معدنی در مقابل ۲۶۶۲۰۰ تن باطله استخراج خواهد شد که بدین ترتیب نسبت باطله برداری ۰۳/۲ حاصل می آید. این نسبت در مقایسه با معادن مشابه بسیار خوب است.
ظرفیت تولیدی معدن با توجه به وضعیت ماشین آلات و ظرفیت کارخانه مقدار ثابت ۷۵۰۰۰ تن در ماه تعیین شده است. با این آهنگ تولید، عمر معدن ۵۳ ماه برآورد می گردد.
بطور کلی آنچه در اجرای طرح مهم به نظر می رسد مسئله کنترل عیار و مسئله ردیابی پله به پله ماده معدنی است. ناقص بودن اطلاعات اکتشافی صحت مدل اکتشاف را مورد تردید قرار می دهد. بنابراین در اجرا با دقت تمام، باید به کارهای اکتشافی جدیدی دست زد.

معدن طلای موته,معدن طلا,موقعیت معدن طلای موته

تغییرات شدید عیار نیز مشکل ساز خواهد بود، فعالیت جهت یافتن قانونی برای تغییرات عیار باید ادامه یابد و روش های اجرایی برای کاهش اختلاط و تهیه ماده معدنی با عیار بالاتر پس از مطالعه به اجرا گذارده می شود.
معدن طلای سنجده:
مشخصات عمومی معدن شامل ارتفاع پله ها ۵ متر، عرض جاده باربری ۱۴ متر، شیب جاده ۱۰ درصد، عرض پله ایمنی ۴/۶ متر، شیب دیواره پله ۶۵ درجه، شیب کل معدن ۵۲ درجه.
ذخیره معدن سنجده شامل دو ترکیب اکسید و سولفور می باشد. کارخانه طلای موته برای استحصال سنگ اکسید طراحی شده است ولی قابل توسعه برای پذیرفتن سنگ سولفور نیز هست.
ظرفیت کارخانه ۱۵۰۰۰ تن در ماه در نظر گرفته شده است که آن هم قابل توسعه می باشد.
عملیات استخراج بدین صورت انجام می گیرد که در ابتدا قسمت زمین شناسی استخراجی با توجه به نقشه های موجود و اطلاعات عیاری بدست آمده از عملیات استخراجی در پله های بالاتر و برداشت گسل های نمایان شده در این پله ها و یافتن روند حرکات تکتونیکی نقشه دقیقی از محدوده عیاردار پله ای که می خواهد مشغول کار شود تهیه می نمایند.

این نقشه ها توسط دفتر فنی بر اساس محدودیت ها و مزیت ها به بلوک های عیار دار و باطله تقسیم بندی و شماره گذاری شده و تاریخ حفاری و آتشباری و بارگیری آن ها مشخص می گردد. بلوک های باطله با شبکه های خاص خود حفاری و آتش باری می شود.

بلوک های عیار نیز با شبکه های خاص خود حفر می گردند ولی از چاه‌های آنها نمونه گیری شده(از هر جا دو نمونه) و این نمونه ها توسط قسمت کنترل عیار بررسی گردیده است و بلوک های اصلی خود به چند ین بلوک با عیار های مشخص تقسیم شده و توسط لودر بارگیری و توسط دامتراک به پشت کارخانه حمل می گردد و بسته به عیار آن روی یکی از دپوهای پشت کارخانه ریخته می شود.قسمت کنترل عیار با اختلاط این دپوها عیار مورد نظر خود را ساخته و تحویل کارخانه می دهد.
واحد سنگ شکنی:
کارخانه استحصال طلا - روش های استحصال طلا:
روش های استحصال طلا بستگی به نوع سنگ همراه و همچنین عیار طلا در سنگ معدن دارد. بطور مثال جهت استحصال طلا از سنگ های سولفور پیریت، بهترین روند تغلیظ، سیانوراسیون(Cyanidation) است. روند استحصال طلا در کارخانه موته در Flow sheet زیر مشخص شده است.
اولین واحد خردایش گریزی می باشد که سنگ هایی با قطر بزرگتر از ۵/۰ متر روی گریزلی باقی می ماند و توسط کارگران خرد شده و سپس وارد مدار می شود و ذرات کوچک وارد سنگ شکن فکی می گردد. در سنگ شکن فکی با ظرفیت ۸۰ تن در ساعت، نمونه اولیه تا حدود ۱۲-۱۰ سانتی متر خرد می شود و محصول از سنگ شکن فکی وارد سنگ شکن مخروطی استاندارد می گردد و خردایش تا حدود ابعاد ۱۲-۱۰ میلی متر ادامه می یابد. لازم به توضیح است که بعد از سنگ شکن مخروطی، سرند دو طبقه ای وجود دارد که ذرات درشت تر از ۱۲-۱۰ میلی متر به عنوان بار در گردش سنگ شکن مخروطی هدایت میشود. دانه های ریز تر از ۱۲-۱۰ میلی متر از طریق نوار نقاله وارد آسیاب گلوله ای می شوند که دانه بندی ۶۳ میکرومتر محصول نهایی آسیاب گلوله ای است. هیدروسیکلون بار در گردش را تامین می کند و ذرات درشت تر را به مرحله سیانوراسیون وارد نمی کند.

مرحله اصلی استحصال طلا در تانک های سیانور اسیون انجام می پذیرد. تعداد تانک ها شش عدد و حجم تانک ۲۲۰ متر مکعب است. در این تانک آهک جهت تنظیم PH(بطور متوسط ۵/۱۰) و سیانور سدیم به میزان ۱/۱ کیلوگرم در تن به عنوان حلال طلا از یک طرف و زغال فعال به مقدار چهار تن در هر تانک ۲۲۰ متر مکعب از طرف مقابل به تانک تزریق می گردد و توسط همزن عمل اختلاط معرف های شیمیایی با ماده معدنی صورت می گیرد. زمان مانده در واحد سیانوراسیون حدود ۲۹ ساعت می باشد.
زغالی که طلا را در خود جذب کرده است وارد سرند می شود و پالپ حاوی سیانور از آن جدا شده و ۸۰ در صد سیانور سدیم بازیابی و به مدار باز می گردد، فرایند جدایش کربن فعال از پالپ تا زمانی ادامه می یابد که یک تن زغال بر روی سرند باقی بماند.
در این مرحله زغال باقی مانده با آب و سپس با اسید کلریدریک دو درصد شستشو می گردد. بعد از شستشو، زغال حاوی طلا به ستون جدایش به حجم هشت متر مکعب انتقال یافته و با محلول NaOH یک درصد و NaCN پنج درصد و در حرارت ۱۱۰c شسته می شود تا کمپلکس سیانور طلا به عنوان الکترولیت به سلول الکترولیز منتقل گردد. در سلول الکترولیز با ولتاژ ۵/۳ ولت و شدت جریان ۱۸ آمپر، الکترولیز صورت می گیرد. در این سلول، کاتد پشم فولادی و آند توری استیلی می باشد که طلا از محلول الکترولیت به عنوان کاتیون جدا شده و به روی کاتد رسوب می کند.
کاتد که حاوی طلا می باشد روی سینس های فولاد نسوز قرار گرفته و به مدت ۱۶ تا ۱۸ ساعت در کوره کلسیناسیون در دمای ۸۰۰ درجه سانتی گراد تحت تاثیر حرارت قرار می گیرد تا اکسیداسیون آهن موجود صورت پذیرد.
پس از این فرایند، محصول جهت ذوب همراه با کمک ذوب های کربنات سدیم، براکس نیترات پتاسیم و سیلیس در بوته فولادی قرار گرفته و جهت عملیات ذوب به کوره مربوطه انتقال می یابد. در این کوره درجه حرارت ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد می باشد. سپس بوته از کوره خارج و عملیات ریخته گری آغاز می شود. در بهترین حالت امکان تولید شمش با عیار ۹۸ درصد وجود دارد.
اندازه گیری طلا در آزمایشگاه شیمی معدن موته(زغال گذاریCupellation):
یک نمونه را بصورت پودر در آورده(با دانه بندی ۶۰ میکرون) و سپس ۵۰ گرم از نمونه را با ذوب کننده مخلوط می کنند. مواد ذوب کننده عبارت است از کربنات سدیم، شیشه، براکس، سیلیس، لیتارز و نیترات پتاسیم.مخلوط را در کوره تا ۹۵۰ درجه سانتی گراد گرم می کنند و حرارت را افزایش داده تا به ۱۲۰۰-۱۰۰۰ درجه برسد.مدت یک ساعت صبر می کنند.

طی این زمان دو فاز بوجود می آید، مخلوط را بیرون آورده و قسمت ذوب شده را در یک ظرف آهنی ریخته و سرباره را از قسمت سربی جدا می کنند. قسمت سربی و مقدار مشخص از فلز نقره را در ظروف استخوانی قرار میدهند و در کوره تا دمای ۹۵۰ درجه گرم می کنند. ظروف استخوانی سرب را در خود جذب می کند و نقره و طلا را آزاد می کند.
دانه نقره و طلا را در اسید نیتریک حل می کنند و در این صورت نقره آن حل می گردد، سپس اسید کلریدریک به آن اضافه میکنند که تشکیل نیترات داده و طلا حل می گردد.
محلول آماده شده و محلول های استاندارد را با دستگاه جذب اتمی(Varian-۵) که قسمت اتم کننده آن شعله می باشد، اندازه گیری می کنند که با استفاده از منحنی استاندارد مقدار طلای موجود را بر حسب ppm(گرم در تن) گزارش می دهند. بعضی اوقات نمونه را با استفاده از KCN حل نموده و طلا را بصورت کمپلکس با سیانور در آورده سپس با DIBK(دی ایزوبوتیل کتون) استخراج کرده و با استفاده از A.A(جذب اتمی) اندازه گیری می کنند.

مدیر بازدید : 124 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

دانستنی‍های قرآن

دانستنی‍های قرآن,آیا می دانید,آیا میدانید,اطلاعات عمومی

دانستنی‍های قرآن

آیا می دانید .... قرآن دارای 114 سوره است.

آیا می دانید ....قرآن دارای  6236  آیه است.

آیا می دانید ....قرآن 114 بسم الله الرحمن الرحیم دارد.

آیا می دانید ....قرآن دارای 120 حزب می باشد.

آیا می دانید ....قرآن 30 جز  دارد.

آیا می دانید ....بزرگترین سوره قرآن بقره است.

آیا می دانید ....كوچكترین سوره قرآن كوثر می باشد.

آیا می دانید ....بهترین آیه،  آیه الكرسی است.

آیا می دانید ....آیه  282 سوره بقره بزرگترین آیه قرآن است.

آیا می دانید ....عظیم ترین آیات  بسم الله الرحمن الرحیم می باشد.

آیا می دانید ....كوچكترین آیه قرآن  مدها متان  در سوره الرحمن  است.

آیا می دانید ....بهترین شب در قرآن  شب قدر است.

آیا می دانید ....بهترین ماه  در قرآن ماه رمضان  است.

آیا می دانید ....بهترین سوره قرآن  یس است.

آیا می دانید ....سوره حمد  به مادر قرآن معروف است.

آیا می دانید ....سوره فجر به سوره امام حسین (ع)  معروف است.

آیا می دانید ....بهترین خوردنی كه در قرآن ذكر شده عسل میباشد.

آیا می دانید ....بهترین نوشیدنی كه در قرآن به آن اشاره شده است شیر می باشد.

آیا می دانید ....در قرآن مجید پانزده آیه سجده دار وجود دارد که بعد از شنیدن یا خواندن چهار آیه آن سجده واجب می شود وباید سجده کرد، یازده آیه دیگر سجده مستحبی است،یعنی اگر سجده نکنی هم اشکالی ندارد.
سجده های واجب
1- آیه 15 سوره سجده (الجُرُزْ و یا اَلْمَضاجِعْ)
2- آیه 37 سوره فصلت
3- آخرین آیه سوره نَجم
4- آخرین آیه سوره عَلَقْ.

مدیر بازدید : 86 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا میدانید سری بیست و ششم

دانستنی‍های علمی, آیا می دانید, آیا میدانید علمی

آیا میدانید سری بیست و ششم
آیا می دانید ....اگر با یک هواپیمای جت از کره زمین به سمت خورشید سفر کنید سفر شما نوزده سال طول خواهد کشید. البته چنین سفری ممکن نیست.
آیا می دانید ....میزان انرژی که خورشید در یک ثانیه تولید می کند برای تولید برق موردنیاز تمام کشورهای جهان به مدت یک میلیون سال کافی است.
آیا می دانید ....روستای جنگ تپه در چالدران آذربایجان غربی آخرین مکان در ایران است که خورشید در آ غروب می کند.

آیا می دانید ....آیا می‌دانید عمر خورشید  5 میلیارد سال است
آیا می دانید ....نور خورشید همه ی رنگ های رنگین کمان را دارد اما آن ها با هم ترکیب می شوند و نور سفید را می سازند.
آیا می دانید ....زمین سالی یک بار دور خورشید می چرخد و خورشید تقریباً هر 25 روز یک بار دور محور خودش می چرخد.
آیا می دانید ....تغییر فاصله ی زمین و خورشید تاثیر چندانی بر دمای زمین ندارد بلکه زاویه تابش خورشید در این مورد موثر است.
آیا می دانید ....وقتی به خورشید نگاه می کنید صحنه 8 دقیقه قبل از آن را مشاهده می کنید.
آیا می دانید ....خورشید در مدار کهکشان شیری با سرعت 900000 کیلومتر در ساعت حرکت میکند.
آیا می دانید ....فشار در مركز خورشید تقریبا 700 میلیون تن بر 4,5 متر مربع است.
آیا می دانید ....خورشید در هر یك ثانیه 4,200 هزار تن جرم خود را بصورت انرژی در فضا منتشر می كند.
آیا می دانید ....عمر خورشید 5 میلیارد سال می باشد.
آیا می دانید ....خورشید فقط 1 بر 40,000 جرم خود را از دست داده است.

مدیر بازدید : 135 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

ضوابط لازم براي صدور پروانه كسب در اتحاديه هاي صنفي

جواز کسب,صدور پروانه كسب,اخذ پروانه كسب

ضوابط لازم براي صدور پروانه كسب در اتحاديه هاي صنفي
اولويت دريافت پروانه كسب در هر يك از رشته هاي صنفي بارعايت كليه شرايط و ضوابط مربوطه به ترتيب زير مي باشد :1) بيكاران مشمول قانون بيمه بيكاري با توجه به رشته هاي تخصصي آنها. 2) افرادي كه فاقد هرگونه پروانه كسب باشند.

موضوع بند 1 ماده 25 قانون نظام صنفي

مصوب 9/8/1371 هيئت عالي نظارت

ماده ا – هر فرد كه بخواهد واحد صنفي ايجاد كند قبل از سپردن هر گونه تعهد اجاره و يا خريد محل بايد جهت  اخذ مجوز لازم به اتحاديه مربوط مراجعه نمايد.

تبصره 1- در ابتداي هر سال ضرورت ايجاد واحد صنفي را اتحاديه صنف مربوطه به كميسيون نظارت شهر و در شهرهاي فاقد اتحاديه صنفي شهرداري به كميسيون نظارت شهر مركز شهرستان براي تاييد پيشنهاد مي نمايد. كميسيون موظف است حداكثر ظرف مدت 3 ماه نظر خود را اعلام دارد.

تبصره 2- ضرورت ايجاد واحد صنفي بايستي هماهنگ با سياست دولت در زمينه تامين و توليد و توزيع كالا و ارائه خدمات تعيين گردد.

ماده 2- اتحاديه موظف است درخواستها رسيده براي اخذ پروانه كسب را به ترتيب شماره و تاريخ در دفتر مخصوصي ثبت و رسيد آنرا به متقاضي تسليم نمايد.

ماده 3- اتحاديه با رعايت حق تقدم در خواستهاي رسيده موضوع ماده 2 را بررسي و نظر خود را مبني بر رد يا قبول تقاضا حداكثر ظرف 15 روز كتبا اعلام مي دارد در صورت مثبت بودن جواب اتحاديه متقاضي مي تواند نسبت به تهيه مدارك لازم اقدام نمايد.

اولويت دريافت پروانه كسب:

ماده 4- اولويت دريافت پروانه كسب در هر يك از رشته هاي صنفي بارعايت كليه شرايط و ضوابط مربوطه به ترتيب زير مي باشد :1) بيكاران مشمول قانون بيمه بيكاري با توجه به رشته هاي تخصصي آنها.

2) افرادي كه فاقد هرگونه پروانه كسب باشند.

ماده 5 – براي اشخاص حقوقي و مشاركتها ي مدني موضو ع تبصره يك ذيل ماده 14 قانون نظام صنفي يك پروانه به نام شركت و با ذكر نام مدير عامل اشخاص حقوقي در خواست كننده و يا احد از شركاء در مشاركتهاي مدني (كه توسط ساير شركاء كتبا معرفي شده باشند) درصورت احراز ساير شرايط صادر مي گردد.

تبصره 1- در صورتي كه شركت مزبور بخواهد در بيش از يك مكان فعاليت نمايد براي مكانهاي ديگر ضمن صدور پروانه كسب طبق مفاد اين ماده جهت اداره واحد صنفي براي فرد معرفي شده توسط مديرعامل و يا احد از شركاء معرفي شده باشند) با رعايت ساير مقررات مربوطه تا سقف تعدادي كه كميسيون نظارت هر شهر تصويب نمايد كارت مباشرت صادر خواهد شد.

تبصره 2- در صورت نياز به فعاليت در محل غير از محل قانوني اشخاص حقوقي پس از تصويب كميسيون نظارت مربوطه يك پروانه كسب به نام شركت و با ذكر مشخصات نماينده قانوني آن شركت به معرفي مدير عامل اشخاص حقوقي در خواست كننده در صورت احراز ساير شرايط صادر و براي اداره بيش از يك واحد صنفي براي افرادي كه مدير عامل كتبا معرفي مي نمايد با رعايت مفاد تبصره يك همين ماده كارت مباشرت صادر خواهد گرديد.

تبصره 3- در مواردي كه شخصي نمايندگي توريع كالاهاي شركتي را عهده دار باشد و از نظر حقوقي شعبه يك شخصيت حقوقي تلقي نشود صدور پروانه كسب براي شخص مزبور مشمول اين ماده نبوده و در صورت احراز شرايط و با رعايت ساير مقررات مربوطه پروانه كسب به نام وي صادر خواهد شد.

ماده 6- شرايط و مدارك لازم جهت تحصيل پروانه كسب:

1-تابعيت جمهوري اسلامي ايران و در مورد اتباع بيگانه داشتن پروانه كار معتبر از وزارت كار و امور اجتماعي و پروانه اقامت معتبر از وزارت كشور.

2- ارائه مدارك مثبته دال بر داشتن سابقه سكونت به مدت 5 سال براي متقاضيان شهرتهران.

تبصره – كميسيون هاي نظارت در ساير شهرها مي توانند باتوجه به تراكم جمعيت و تعداد واحدهاي صنفي و اوضاع جغرافياي آن شهر مدت سكونت را در صورت ضرورت تغيير دهند.رعايت سابقه سكونت براي متقاضياني كه از شهرهاي بزرگ به شهرهاي كوچك و يا همجوار شهرها مهاجرت مي نمايند الزامي نمي باشد.

3- ارائه سند مالكيت يا اجاره نامه رسمي

تبصره – در مكانها و شهرهايي كه برحسب عرف محل تنظيم اجاره نامه به صورت رسمي معمول نباشد به تشخيص كميسيون نظارت ارائه اجاره نامه عادي كفايت مي كند.

4- گواهي پايان خدمت نظام وظيفه يا معافيت دائم.

5- ارائه گواهي عدم سوء پيشينه .

6-داشتن حداقل سواد خواندن و نوشتن.(به استثناي متقاضياني كه سن آنها بيش از 45 سال به بالا باشد.)

7- گواهي عدم اعتياد به مواد مخدر از وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشكي.

8-گواهي لازم مبني برتجاري بودن محل كسب يا رعايت ضوابط شهرداري محل.

9-برگ سلامت و بهداشت شخصي و محل كسب از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و آرايشي مي باشند.

10- موافقت اداره اماكن نيروي انتظامي براي مشاغل خاص بر اساس آيين نامه مربوطه.

11- مدارك لازم دال بردارا بودن صلاحيت فني براي مشاغل فني بر اساس تبصره 2 ماده 35 قانون صنفي.

12- عكس جديد 6 قطعه.

13- فتوكپي شناسنامه عكس دار دو برگ.

ماده 7- در صورتي كه متقاضي پروانه كسب معترض به رد در خواست خود باشد پس از وصول نظر كتبي اتحاديه مي تواند ظرف مدت 10 روز اعتراض خود را به كميسيون نظارت مربوطه تسليم نمايد.كميسيون نظارت موظف است ظرف مدت يك ماه نظر خود را اعلام دارد نظركميسيون نظارت در اين مورد قطعي است.

تبصره – در صورتي كه اتحاديه در مدت مقرره از دادن پاسخ خودداري نمايد متقاضي مي تواند اعتراض خود را به كميسيون نظارت جهت رسيدگي تسليم نمايد.

ماده 8- اتحاديه موظف است ماهانه گزارش كتبي در مورد متقاضيان دريافت پروانه كسب و رد و يا قبول صدور پروانه جهت نظارت به كميسيون ارسال نمايد.

ماده 9- براي صنوفي كه طبق تصويب هيئت عالي نظارت رعايت حدود صنفي الزامي است واحدهاي صنفي مربوطه موظف به رعايت آن پس از تصويب متراژ آن در كميسيون نظارت خواهند بود.

تبصره 1- آن دسته از واحدهاي صنفي كه قبلا تاسيس شده و داراي پروانه كسب معتبر مي باشند مشمول اين ماده نمي شوند.

تبصره 2- توافق واحدهاي ذينفع و همجوار در مورد تغيير و تعديل حدود صنفي بلا اثر مي باشد.

ماده 10- اتحاديه هاي صنفي مكلفند نسبت به تعويض و يا تمديد پروانه كسب واحدهاي صنفي با ارائه گواهي دال بر پرداخت و يا ترتيب پرداخت ماليات بيمه عوارض شهرداري و براي ماليات ها و حق بيمه قطعي نشده ارائه گواهي مربوط به طرح پرونده در مراجع ذيربط و همچنين ارائه تاييديه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي براي صنوفي كه مشمول قانون مواد خوردني آشاميدني آرايشي و بهداشتي مي باشد اقدام نمايند.

ماده 11- اتحاديه موظف است فقط براي كسانيكه پروانه كسب براي آنهاصادر شده است كارت عضويت در اتحاديه صادر نمايند.

صدور كارت عضويت براي افراد فاقد پروانه كسب ممنوع است.

تبصره – صدور كارت عضويت در اتحاديه مستلزم پرداخت حق عضويت سالانه مي باشد.

ماده 12-عضويت فرد صنفي در شركت ها ي تعاوني صنفي منوط به داشتن پروانه كسب معتبر در اتحاديه مربوطه مي باشد.

ماده 13- در صورتي كه مورد يا مواردي از شرايط و ضوابط صدور پروانه كسب موضوع ماده 6 اين ضوابط بنا به تشخيص مراجع ذيربط از فرد صنفي اسقاط گردد اتحاديه مربوطه مكلف است حسب اعلام كتبي مراجع قانوني نسبت به ابطال پروانه كسب وي اقدام نمايند.

ماده 14- مبلغ حق عضويت با توجه به هزينه هاي جاري هر اتحاديه در چهار چوب وظايف پيش بيني شده در قانون نظام صنفي توسط مجمع امور صنفي ذيربط پيشنهاد و به تصويب كميسيون نظارت مي رسد.حق عضويت مذكور در صورت ضرورت هر دو سال يك بار قابل تجديد نظر مي باشد.

تبصره – در اتحاديه هاي صنفي كه واحدهاي عضو به درجات و رسته ها ي مختلف تقسيم شده اند اين مبلغ مي تواند متفاوت باشد .

ماده 15- خريد و فروش پروانه كسب ممنو ع است. در صورتيكه دارنده پروانه كسب بخواهد حقوق ناشي از پروانه خود را به ديگري منتقل كند اتحاديه مربوطه مكلف است با رعايت مقررات مربوطه پروانه منتقل كننده را باطل و پروانه جديد به نام منتقل اليه در صورت واجد بودن شرايط  لازم صادر كند.

ماده 16- تغيير محل كسب يا نوع شغل مستلزم اخذ پروانه كسب جديد با احراز شرايط اين آيين نامه مي باشد.

ماده 17- در صورت مفقود شدن پروانه كسب صدور المثني براي مدت باقي مانده اعتبار پروانه كسب بلا مانع خواهد بود.

ماده18- صاحبان پروانه كسب مي توانند جهت اداره واحد صنفي خود اقدام به معرفي مباشر واجد شرايط فردي مندرج در ماده 6 اين آيين نامه نمايند.

تبصره 1- صاحب پروانه كسب و مباشر وي متضامنا كليه مسئوليت هايي كه قانونا به عهده صاحب پروانه كسب مي باشد را به عهده خواهند داشت.

تبصره 2- صاحب پروانه كسب مي تواند درهر موقع كه مقتضي باشد با رعايت قوانين و مقررات مربوطه نسبت به عزل و يا تغيير مباشر اقدام نمايد.

تبصره 3- صدور كارت مباشرت مستلزم عقد قراردادي بين فرد صنفي و مباشر مي باشد و يك نسخه قرارداد مذكور در پرونده فرد صنفي خواهد شد.

تبصره 4- دبير خانه هيئت عالي نظارت نسبت به تهيه فرم كارت مباشرت اقدام تا پس از تصويب هيئت عالي نظارت جهت اجرا در سطح كشور ابلاغ گردد.

ماده19- دبيرخانه هيئت عالي نظارت به منظور يكنواختي پروانه هاي كسب و كارتهاي عضويت در اتحاديه ها نسبت به تهيه الگوي آنها اقدام و نمونه آنرا پس از تصويب هيئت عالي نظارت به كميسيون هاي نظارت جهت اجرا در سازمانهاي صنفي ابلاغ مي نمايد.

ماده 20- كميسيون هاي نظارت مكلفند بر حسب هر اتحاديه صنفي پس از كسب نظر از اتحاديه هاي مربوطه و مجمع امور صنفي ذيربط موارد زير را تصويب و علاوه بر ضوابط صدور پروانه كسب جهت اجرا به آن اتحاديه ابلاغ و يك نسخه آن را جهت هماهنگي لازم به دبير خانه هيئت عالي نظارت ارسال نمايند:

1- تعيين رسته هايي كه در هر اتحاديه مستلزم اخذ پروانه كسب است برحسب توليد توزيع و يا خدماتي كه عرضه مي نمايند.

2-ضوابط خاص واحد صنفي در هر اتحاديه جهت صدور پروانه كسب كه بر حسب موقعيت اتحاديه هاي صنفي ضرورت داشته باشد.

3-تعيين حداقل فاصله بين دو واحد صنفي مشابه و استثنائات آن براي صنوفي كه هيئت عالي نظارت برقراري حدود صنفي آنان را ضروري تشخيص داده است.

ماده21- اين آيين نامه شامل 21 ماده و 16 تبصره در تاريخ 9/8/1371 به تصويب هيئت عالي نظارت بر سازمان ها ي صنفي كشور رسيده است.

مدیر بازدید : 60 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آمـار بسیـار جالـب از دنیـای اینتـرنت

اطلاعات عمومی,دانستنیهای علمی,آیا میدانید

آمـار بسیـار جالـب از دنیـای اینتـرنت
آیا می دانید آمارمنتشره از دنیای اینترنت چقدر شگفت انگیر هستند،آیا برایتان مهم است که بدانید آمارگردش اطلاعات اینترنتی دریکسال چقدر است؟......
به گزارش تسنیم ، موسسه مانیتور اینترنت pingdom گزارشی آماری از دنیای اینترنت در سال 2012را منتشر کرده است که جزئیات این آمارهاخواندنی است:
درگزارش پینگدام آمده است :برای جمع آوری چنین اطلاعاتی تا انتهای اینترنت رفته اند و از آنجا برگشته اند ، و سپس به بررسی و مقایسه یک لیست بسیار جذاب پرداخته اند.
اینکه در سال 2012 چند ایمیل ارسال شده؟ چند دامنه ثبت شده؟ محبوب ترین مرورگرهای اینترنت کدام بوده اند؟ چند نفر کاربر اینترنت هستند؟ و........سوالاتی هستندکه پاسخ های pingdom برای آنها چنین است:
ایمیل
•آیا می دانید که.... 2٫2 میلیارد – تعداد کاربران ایمیل در سراسر دنیا.
• آیا می دانید که....144 میلیارد – تعداد ایمیل های ارسال شده روزانه در سراسر دنیا.
• آیا می دانید که....61 درصد – سهم ایمیل های غیر ضروری از کل ایمیل های ارسال شده!
• آیا می دانید که....425 میلیون – تعداد کاربران فعال جیمیل در دنیا. که این سرویس دهنده ایمیل را به شماره یک دنیا تبدیل کرده اند.
•آیا می دانید که.... 68٫8 درصد – سهم اسپم ها از کل ترافیک ایمیل دنیا.
• آیا می دانید که....50٫76 درصد – سهم گروه داروها و مشتقات دارویی از کل اسپم های دنیا در 2012.
•آیا می دانید که.... 0٫22 درصد – میزان اکانت های ایمیلی که توسط فیشینگ آسیب دیده یا سرقت شدند. نسبت به کل کاربران ایمیل دنیا.
وب سایت ها، صفحات وب و سرویس دهندگان هاست
•آیا می دانید که.... 43 درصد – از یک میلیون سایت برتر دنیا، توسط هاست های آمریکایی میزبانی می شوند.
•آیا می دانید که....48 درصد – از 100 وبلاگ برتر دنیا با وردپرس مدیریت می شوند.
•آیا می دانید که.... 75 درصد – از 10 هزار وب سایت برتر دنیا با نرم افزارهای بازمتن مدیریت می شوند.
•آیا می دانید که.... 54٫9 میلیون – از سایت های دنیا از وردپرس قدرت گرفته اند.
•آیا می دانید که.... 3٫5 میلیون – صفحات وب قدرت گرفته از وردپرس که در هر ماه به نمایش درآمده اند.
•آیا می دانید که.... 35 درصد – صفحات وب طی 2012 چاق تر و حجیم تر شده اند.
•آیا می دانید که.... 4 درصد – صفحات وب طی 2012 کندتر شده اند.
•آیا می دانید که.... 191 میلیون – تعداد بازدیدگنندگان سایت های گوگل در آمریکا طی ماه نوامبر.
وب سرورها
•آیا می دانید که.... 6٫7 درصد – میزان کاهش وب سایت های قدرت گرفته از آپاچی در 2012.
•آیا می دانید که.... 32٫4 درصد – میزان افزایش سهم IIS از وب سایت ها در 2012.
•آیا می دانید که.... 36٫4 درصد – میزان افزایش سهم NGINX از وب سایت ها در 2012.
•آیا می دانید که.... 15٫9 درصد – میزان افزایش سهم Google از وب سایت ها در 2012.
نام های دامنه
•آیا می دانید که.... 246 میلیون – تعداد دامنه های ثبت شده در تمام دامنه های سطح بالا .
•آیا می دانید که.... 329 – تعداد دامنه های سطح بالا.
•آیا می دانید که.... 100 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات com در پایان 2012.
•آیا می دانید که.... 14٫1 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات net در پایان 2012
•آیا می دانید که.... 9٫7 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات org در پایان 2012.
•آیا می دانید که.... 6٫7 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات info در پایان 2012.
•آیا می دانید که.... 2٫2 میلیون – تعداد دامنه های تحت دات biz در پایان 2012.
•آیا می دانید که.... 32٫44 درصد – سهم سایت GoDaddy.com از تمام دامنه های ثبت شده دنیا در 2012.
•آیا می دانید که.... 2٫45 میلیون دلار – قیمت دامنه Investing.com، گرانترین دامنه فروخته شده در 2012.
کاربران اینترنت
•آیا می دانید که.... 2٫4 میلیارد – تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان.
•آیا می دانید که.... 1٫1 میلیارد – تعداد کاربران اینترنت در قاره آسیا.
•آیا می دانید که.... 519 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در قاره اروپا.
•آیا می دانید که.... 274 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در آمریکای شمالی.
•آیا می دانید که.... 255 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب.
•آیا می دانید که.... 167 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در قاره آفریقا.
•آیا می دانید که.... 90 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در خاورمیانه.
•آیا می دانید که.... 24٫3 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در اقیانوسیه و استرالیا.
•آیا می دانید که.... 565 میلیون – تعداد کاربران اینترنت در چین. این کشور رتبه اول کاربران اینترنت دنیا را در اختیار دارد.
رسانه های اجتماعی
•آیا می دانید که.... 85962 – تعداد پست های ماهیانه منتشر شده در هر Page فیسبوک در برزیل. فعال ترین کشور دنیا در فیسبوک.
•آیا می دانید که.... 1 میلیارد – تعداد کاربران فعال ماهیانه فیسبوک.
•آیا می دانید که.... 47 درصد – سهم خانم ها از فیسبوک.
•آیا می دانید که.... 40٫5 سال – میانگین سن کاربران فیسبوک.
•آیا می دانید که.... 2٫7 میلیارد – تعداد لایک های روزانه فیسبوک.
•آیا می دانید که.... 200 میلیون – تعداد کاربران فعال ماهیانه تویتر.
•آیا می دانید که.... 9٫66 میلیون – تعداد توییت های ارسال شده طی مراسم افتتاحیه المپیک لندن 2012.
•آیا می دانید که.... 175 میلیون – میانگین تعداد توییت های روزانه ارسال شده در 2012.
•آیا می دانید که.... 37٫3 سال – میانگین سن کاربران تویتر.
•آیا می دانید که.... 307 – میانگین توییت های سالانه ارسال شده توسط هر کاربر.
•آیا می دانید که.... 51 – میانگین تعداد دنبال کنندگان (فالوورهای) هر کاربر.
•آیا می دانید که.... 163 میلیارد – توییت های ارسال شده از زمان راه اندازی تویتر تا ژولای 2012.
•آیا می دانید که.... 187 میلیون – تعداد کاربران LinkedIn.
•آیا می دانید که.... 135 میلیون – تعداد کاربران فعال ماهیانه گوگل پلاس.
•آیا می دانید که.... 5 میلیارد – دفعات فشرده شدن دکمه +1 گوگل پلاس در هر روز.
مرورگرهای وب جستجو
•آیا می دانید که.... 1٫2 تریلیون – تعداد جستجوهای انجام شده در گوگل طی 2012.
•آیا می دانید که.... 67 درصد – سهم گوگل از بازار جستجوی آمریکا.
موبایل
•آیا می دانید که.... 1٫3 میلیارد – تعداد تلفن های هوشمند مورد استفاده در دنیا.
•آیا می دانید که.... 5٫3 میلیارد – تعداد موبایل های مورد استفاده در دنیا.
•آیا می دانید که.... 5 میلیارد – تعداد کاربران موبایل در دنیا.
•آیا می دانید که.... 465 میلیون – تعداد اسمارت فون های اندرویدی فروخته شده در بازار طی 2012. سهم 66 درصدی بازار.
•آیا می دانید که.... 31 درصد – کاربران اینترنتی آمریکا از تبلت و کتابخوان الکترونیک استفاده می کنند.
•آیا می دانید که.... 13 درصد – ترافیک اینترنت دنیا روی موبایل ها است.
•آیا می دانید که.... 1٫3 اگزابایت – میزان ترافیک دیتای ماهیانه مصرف شده روی موبایل ها در دنیا.
•آیا می دانید که.... 59 درصد – از ترافیک موبایل دنیا صرف تماشای ویدیو شده است.
•آیا می دانید که.... 500 مگابایت – میانگین ترافیک دیتای ماهیانه مصرف شده توسط هر اسمارت فون.
•آیا می دانید که.... 504 کیلوبیت بر ثانیه – میانگین سرعت شبکه دیتای موبایل جهانی.
عکس ها
•آیا می دانید که.... 7 پتابایت – حجم عکس های اضافه شده به فیسبوک در هر ماه.
•آیا می دانید که.... 300 میلیون - تعداد عکس های جدید اضافه شده به فیسبوک در هر روز.
•آیا می دانید که.... 5 میلیارد – تعداد عکس های آپلود شده در اینستاگرام از ابتدای کار تا سپتامبر 2012
•آیا می دانید که.... 58 – تعداد عکس های اضافه شده به اینستاگرام در هر ثانیه.
•آیا می دانید که.... 1 – آیفون 4S اپل، محبوب ترین دوربین کاربران فلیکر بوده است.

مدیر بازدید : 81 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

اعتقاد به تأثیر سنگ «شرف الشمس» خرافه است یا واقعیت؟...

شرف‌الشمس,سنگ شرف الشمس,انگشتر شرف الشمس

اعتقاد به تأثیر سنگ «شرف الشمس» خرافه است یا واقعیت؟ / بررسی سندیت حکاکی «شرف الشمس» در روز ۱۹ فروردین
می‌گویند حکاکی«شرف‌الشمس» در روز نوزدهم فروردین ماه، وسعت روزی و توفیق در عبادت را به همراه دارد، جدای از خرافی‌بودن این موضوع، نباید فراموش کرد که «گرچه زآن گوهر سلیمان شاه شد/ آن گهر بودش که بند راه شد».
نقل قول‌های مختلفی در میان علما و اساتید درباره انگشتر شرف ‌الشمس وجود دارد؛ برخی به آن اعتقاد داشته و گروهی دیگر آن را جزو خرافات می‌پندارند.
* گره‌گشایی از مشکلات مردم تنها با یک حکاکی!
این روزها وقتی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) می‌روی و گذرت به بازارچه قدیمی ری می‌افتد و از کنار نقره‌فروشی‌ها که عبور می‌کنی ناخودآگاه توجه‌ات به پلاکاردهایی جلب می‌شود که از گوشه و کنار بازارچه و از سردر بیشتر مغازه‌ها آویزان است و از حکاکی شرف‌الشمس با رعایت آداب شرعی و با حضور اساتید مجرب (!) نوید می‌دهد.
ساعت 9 صبح کرکره مغازه‌ها کم‌کم یکی پس از دیگری توسط صاحبانشان گشوده می‌شود. دو جوان به سفارش یکی از اساتید دانشگاهشان از محله جنت‌آباد برای سفارش انگشتر شرف‌الشمس به شهرری آمده‌اند و پس از ارائه سفارش خود باید به موقع در محل کار خویش حاضر شوند.

آنها معتقدند همراه داشتن انگشتر شرف‌الشمس وسعت رزق می‌‌آورد و باعث برکت در کسب و کارشان خواهد شد. زوج میانسال دیگری که برای چندین سال متوالی انگشتر شرف‌الشمس را تهیه کرده‌اند، می‌گویند: اگر کسی نمی‌تواند سنگ شرف‌الشمس را بخرد شخصی مقید و مؤمن، روی کاغذ زرد رنگ مخصوصی پس از نوشتن ذکر و دعای مخصوص، آن را میان افراد علاقه‌مند پخش می‌کند تا حوائج و مشکلات خویش را بر روی آن نوشته و صدقه‌ای را به نیت حضرت زهرا (س) کنار ‌گذاشته و آن برگه را همراه خود تا یک سال نگه می‌دارند تا حوائجشان برآورده شود.
«جواد عابدین» یکی از حکاکانی است که سال‌ها در بازارچه قدیمی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به انجام این کار مشغول بوده و به کار خویش اعتقاد فراوان دارد.

وی هدف خود از 15 سال فعالیت در این حرفه را گره‌گشایی از مشکلات مردم معرفی می‌کند و می‌گوید: یکی از دوستانم در خصوص یک معامله بارها تلاش کرده بود اما به نتیجه مطلوب نمی‌رسید اما با توکل بر خدا و همراه داشتن انگشتر شرف‌الشمس به مقصود خود رسید.
اما در این میان نیز هستند حکاکانی که بدون رعایت اصول لازم به حکاکی شرف‌الشمس می‌پردازند و تنها هدفشان نیز کسب درآمد است. آن‌ها برای حکاکی 13 حرف شرف‌الشمس ـ که 4 حرف اول از تورات، 4 حرف دوم از انجیل و 5 حرف آخر از قرآن است ـ از 3000 تا 5000 تومان طلب می‌کنند، در حالی که این کار کم‌تر از 15دقیقه زمان می‌برد.
* هر فردی صلاحیت حکاکی بر روی شرف‌الشمس را ندارد
برای بررسی میزان وثاقت دعای شرف‌الشمس ـ که برخی آن را اسم اعظم می‌دانندـ به سراغ یکی از اساتید حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) می‌رویم.
«مؤمنه عربی» در خصوص مستند و مستدل بودن شرف‌الشمس می‌گوید: اصل شرف‌الشمس حقیقت دارد اما سنگی که امروزه در بازار به عنوان شرف شمس در میان مردم رواج دارد سنگ شرف شمس نبوده و هر شخصی صلاحیت حکاکی بر روی آن را ندارد.
وی ادامه می‌دهد: نویسنده دعای شرف‌الشمس باید فردی متقی و به دور از گناه باشد لذا افرادی که با تعیین قیمت و نصب آن در سردر مغازه‌ها نه تنها شایسته انجام این کار نبوده بلکه برای رسیدن به منافع خویش به این کار روی آورده‌اند.

عربی با بیان اینکه شرف‌الشمس زمانی مؤثر است که ذکر مخصوص روی نگین اصل حک شود، معتقد است: به دلیل آنکه امروزه نگین شرف‌الشمس اصل، بسیار کمیاب بوده و این مسئله که امروزه در برخی از مکان‌ها شاهد تبلیغات سوء هستیم که منجر به ترویج خرافات شده است.
* حکاکی شرف‌الشمس در قرون اخیر باب شده است
اما حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب اعتقاد چندانی به حکاکی شرف‌الشمس ندارد. وی معتقد است: برخی از اشخاص مطلبی شبیه حق را بیان می‌کنند که شاید در ابتدا مخالفانی داشته باشد اما به مرور زمان به یک رفتار خرافی تبدیل می‌شود.

وی در خصوص فهم صحیح حقایق دینی اظهار می‌کند: علمای دینی، بهترین شاخص برای ما هستند و با توجه در اعمال و رفتار آنها می‌توان حق را از امور باطل تشخیص داد چرا که در طول تاریخ برای ما ثابت شده که علما در انجام واجبات، مستحبات و ترک محرمات و مکروهات نسبت به سایر مردم پیشی داشتند.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح می‌کند: اگر انجام کاری مستحب بود بألاخره برای یک‌بار هم که شده از سوی ائمه‌ اطهار (ع) و علما باید انجام می‌شد لذا عملی که مطلقاً برای یک دفعه هم علما به انجام آن مبادرت نورزیده‌اند به احتمال قوی ریشه در خرافات دارد.
وی در ادامه می‌گوید: حکاکی شرف‌‌الشمس به قرن‌های اخیر باز می‌گردد و در کتب روایی متقدم مطلب یا روایتی با این مضمون یافت نمی‌شود.
این کارشناس مذهبی، پرهیز از امور خرافی، توکل بر خداوند متعال و توجه به هدایت‌ و ارشادهای حضرات معصوم(ع) را از جمله مسائلی می‌داند که ما را از توسل به مسائل غیر واقعی بی‌نیاز می‌کند و در واقع توجه به برخی حاشیه‌ها انسان را از مسیر اصلی دور خواهد کرد.

وی چنین مطرح می‌کند: خرافات، مخرب واقعیت‌هاست به دلیل آنکه اصل و مبدأ خرافه از سوی کسانی است که برای دستیابی به منافع دنیایی خویش، چیزی شبیه حق را در میان مردم مطرح می‌کنند بنابراین وقتی انسان‌ها به امور شبیه حق مشغول شوند در نتیجه از حقایق باز خواهند ماند.
طائب در پایان ابراز داشت: شاید برخی خرافات در ظاهر ضرری برای انسان نداشته باشد اما سود و بهره‌ای که باید از حق نصیب او می‌شد را از دست داده و به طور کلی، خرافات مکتبی است که نه تنها هیچ سنخیتی با کمالات انسانی ندارد بلکه در مقطع زمانی خاص، انسان را از رشد معنوی باز خواهد گذاشت.
* دل ز گوهر بر کن ای گوهرطلب!
با مراجعه به کتاب‌های حدیثی صحت سخنان حجت‌الاسلام طائب بیشتر آشکار می‌شود. چرا که با وجود «اسم اعظم» دانستن شرف‌الشمس و منصوب‌کردن آن به حضرت علی(ع) قدیمی‌ترین مطالب در این باره به حداکثر 4 قرن پیش باز می‌گردد و هیچ نشانی از آن در کتاب‌های متقدم به ویژه کتب اربعه شیعه یافت نمی‌شود.

مدیر بازدید : 109 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

اصطلاحات رایج هسته‌ای چه مفاهیمی دارند

اصطلاحات رایج هسته‌ای اطلاعات عمومی

اصطلاحات رایج هسته‌ای چه مفاهیمی دارند
بعد از گذشت نزدیک به 12سال از بررسی پرونده هسته‌ای کشورمان، اصطلاحات هسته‌ای خیلی به گوش مردم کشورمان غریب نیست.
این نوشتار تلاش دارد تا به زبان ساده به توضیح برخی مفاهیم و اصطلاحات رایج هسته‌ای بپردازد.
معاهده ان‌پی‌تی چیست؟
معاهده ان‌پی‌تی مشتمل بر 11ماده است که سه‌ماده آن بیشترین چالش را به‌دنبال داشته است. براساس ماده چهار حق تمامی کشورها برای توسعه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای به رسمیت شناخته شده و براساس ماده شش نیز باید تمامی کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای زمینه خلع سلاح را فراهم کنند و براساس ماده10 این معاهده نیز کشورها محق شناخته شده‌اند هرگاه که احساس کردند مفاد معاهده برخلاف منافع ملی‌شان است از آن خارج شوند.

اهداف اصلی این معاهده چون خلع سلاح جهان، منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، به مرور زمان منحرف شده است.
پادمان چیست؟
پادمان در فارسی به‌معنای نظارت و حراست کردن و اسم مصدری است که از ریشه فعل پاییدن گرفته شده‌است. پادمان امروزه در اصطلاح به مقررات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته می‌شود که شامل انواع بازرسی‌ها می‌شود. از زمان تاسیس آژانس در سال۱۹۵۷، سامانه پادمان‌های آن به‌عنوان ابزار ضروری عدم‌تکثیر سلاح‌های هسته‌ای و همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای عمل کرده‌است.

پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) انعقاد موافقتنامه‌های پادمانی (نظارتی) جامع با آژانس را توسط کشورهای عضو اجباری می‌داند. تاکنون سه‌نوع الگوی پادمانی توسط آژانس مورد تصویب قرار گرفته ‌است؛ موافقتنامه پادمانی جامع معروف به سند ۱۵۳، موافقتنامه پادمانی۶۶ و پروتکل الحاقی۵۴۰.
اورانیوم چیست؟
اورانیوم سنگین‌ترین عنصر رادیو‌اکتیو با نیمه عمر بالا در طبیعت و ماده اصلی در فعالیت‌های هسته‌ای است که پس از انجام فعل و انفعالاتی که از آن به غنی‌سازی‌ یادمی‌کنند به سوخت هسته‌ای تبدیل می‌شود. در هسته این عنصر ۹۲پروتون با بار مثبت و ۱۴۳نوترون وجود دارد. یکی از مهم‌ترین خواص اورانیوم آن است که به ایزوتوپ‌های دیگر خود و عناصر دیگر تبدیل می‌شود. اما اگر عناصر تجزیه‌شده را وزن کنیم، می‌بینیم که وزن مجموع آنها از وزن اولیه کمتر است. این تفاوت وزن، ناشی از تولید جرمی است که براساس فرمول معروف اینشتین، انرژی عظیمی تولید می‌کند که همان انرژی هسته‌ای است.
غنی‌سازی‌ چیست؟
برای استفاده از اجرام انرژی‌زا، باید اورانیوم تجزیه شود. اورانیومی که به‌خوبی تجزیه می‌شود، اورانیوم۲۳۵ است. اما از هر هزار واحد اورانیوم موجود در طبیعت تنها هفت‌واحد اورانیوم۲۳۵ است.

به این دلیل است که ما باید بتوانیم اورانیوم را غنی کنیم، یعنی درصد خلوص آن را به وسیله دستگاه‌های غنی‌کننده افزایش بدهیم. یکی از متدهای رایج برای غنی‌سازی‌ اورانیوم استفاده از سانتریفیوژهاست.
سانتریفیوژ چیست؟
سانتریفیوژ دستگاه استوانه‌ای‌ شکلی است که درست مثل توربین هواپیما پره‌هایی در وسط آن وجود دارد. این پره‌ها در هر دقیقه بیش از صدهزار دور چرخش دارند. در نتیجه این چرخش، اورانیوم سنگین روی دیواره آخری سانتریفیوژ قرار می‌گیرد و اورانیوم۲۳۵ در کنار آن می‌نشیند.

باید هزاران سانتریفیوژ در کنار هم قرار بگیرند تا ما بتوانیم با کمک مجموعه آنها که به آبشار‌های سانتریفیوژ معروف هستند، اورانیوم را غنی کنیم. یعنی با یک یا چند سانتریفیوژ نمی‌توان اورانیوم را غنی کرد.
تفاوت رآکتورهای آب‌سبک و سنگین
رآکتورهای آب‌سبک با آب معمولی کار می‌کنند. هیدروژن آب معمولی از یک پروتون تشکیل شده است اما در هیدروژن آب‌سنگین یک پروتون و یک نوترون وجود دارد. برای استفاده از رآکتورهای آب‌سبک، به اورانیوم غنی‌شده نیاز داریم اما در رآکتور آب‌سنگین از اورانیوم معمولی می‌شود استفاده کرد. به این ترتیب، در عمل استفاده از رآکتور آب‌سنگین، که ایران هم در پی آن است، نتیجه‌ای شبیه همان غنی‌سازی‌ اورانیوم را خواهد داشت.
پلوتونیوم چیست؟
پلوتونیوم در طبیعت به‌صورت ماده معدنی وجود ندارد اما اگر ما یک نیروگاه برق اتمی را به‌کار بیندازیم و 30روز پس از آغاز کار آن، سوختش را بیرون بیاوریم، می‌توانیم مقدار زیادی پلوتونیوم۲۳۹ از آن جدا کنیم و این پلوتونیوم آنقدر غنی است که می‌توان مستقیما از آن بمب اتمی درست کرد. ظاهرا همین نکته است که آمریکا و متحدانش را نگران راه‌اندازی نیروگاه برق اتمی بوشهر کرده است.
سوخت هسته‌ای چیست؟
سوخت هسته‌ای به موادی گفته می‌شود که می‌توان از آنها برای تولید انرژی هسته‌ای استفاده کرد. تاکنون رایج‌ترین سوخت هسته‌ای مواد شکافت‌پذیر مانند اورانیوم و پلوتونیوم بوده‌اند. برخی مواد مانند دوتریوم و تریتیوم و هلیوم‌سه‌ که در فرایند همجوشی هسته‌ای به‌کار می‌روند نیز به‌عنوان سوخت هسته‌ای درنظر گرفته شده‌اند.
کیک زرد
کیک زرد (Yellowcake) که به نام اورانیا (Urania) هم شناخته می‌شود در واقع خاک معدنی اورانیوم است که پس از گذراندن مراحل تصفیه و پردازش‌های لازم از سنگ معدنی آن تهیه می‌شود.

تهیه این ماده به منزله رسیدن به بخش میانی مراحل مختلف تصفیه سنگ معدن اورانیوم است و باید توجه داشت که برخلاف باور رایج فاصله بسیار زیادی برای استفاده در بمب اتمی دارد.

روش تهیه کیک زرد کاملا به نوع سنگ معدن به‌دست آمده بستگی دارد اما به‌طور معمول با آسیاب کردن و پردازش‌های شیمیایی روی سنگ معدن اورانیوم، پودر زبر و زردرنگی به‌دست می‌آید که قابلیت حل شدن در آب را ندارد و حدود 80درصد غلظت اکسید اورانیوم آن خواهد بود. این پودر در دمایی معادل دو هزار و 878درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود.
روش تهیه کیک زرد
ابتدا سنگ معدن با دستگاه‌های مخصوصی خرد و آسیاب می‌شود، پس از آن برای جداسازی اورانیوم و بالابردن خلوص خاک سنگ، آن را در حمامی از اسید سولفوریک، آلکالاین و یا پراکسید می‌خوابانند؛ این عمل برای به‌دست آوردن اورانیوم خالص‌تر انجام می‌شود.

سپس محصول به‌دست آمده را خشک و فیلتر می‌کنند و نتیجه آن چیزی خواهد شد که به «کیک زرد» معروف است.امروزه روش‌های جدیدی برای تهیه این پودر اورانیوم وجود دارد که محصول آنها بیش از آنکه زرد باشد به رنگ قهوه‌ای و سیاه نزدیک است، در واقع رنگ ماده به‌دست آمده به میزان وجود ناخالصی‌ها در این پودر بستگی دارد.

نهادن این نام روی این محصول به گذشته برمی‌گردد که کیفیت روش‌های خالص‌سازی سنگ معدن مناسب نبود و ماده به‌دست آمده، زرد رنگ بود.
مواد تشکیل‌دهنده کیک زرد
بخش اصلی کیک زرد(معادل90-70درصد وزنی) شامل اکسیدهای اورانیوم با فرمول شیمیایی U3O8 و یا سایر اکسیدهاست و بقیه آن از دیگر موادی تشکیل شده‌است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:
هیدراکسید اورانیوم با فرمول شیمایی UO2(OH)2 یا UO2)2(OH)2) که در صنایع ساخت شیشه و سرامیک استفاده می‌شود. این ماده تشعشع رادیواکتیو دارد و باید با شرایط خاصی نگهداری و حمل شود.

سولفات اورانیوم با فرمول شیمیایی U02S04 که ماده‌ای بی‌بو با رنگ زرد لیمویی‌است. اکسید اورانیوم زرد (یا اورانیت سدیم) با فرمول شیمیایی Na2O (UO3)2.6H2O که ماده‌ای با رنگ زرد - نارنجی است. پراکسید اورانیوم با فرمول شیمیایی UO4•nH2O با رنگ زرد کم‌رنگ.یکی از کاربردهای کیک زرد، تهیه هگزا فلوراید اورانیوم است. این گاز در وضع عادی حدود هفت صدم درصد شامل ایزوتوپ 235و بقیه آن ایزوتوپ 238است.

در مرحله غنی‌سازی درصد اورانیوم 235به حدود 5/3 یا حتی بیشتر افزایش داده می‌شود.کیک زرد عموما برای تهیه سوخت رآکتورهای هسته‌ای به‌کار برده می‌شود، در واقع این ماده است که پس از پردازش‌هایی به UO2تبدیل و برای استفاده در میله‌های سوختی به‌کار برده می‌شود.
این ماده همچنین می‌تواند برای غنی‌سازی به گاز هگزا فلوراید اورانیوم یا UF6 تبدیل شود چون در این صورت می‌توان چگالی ایزوتوپ‌های اورانیوم 235 را در آن افزایش داد. در هر صورت کیک زرد در اغلب کشورهایی که معادن طبیعی اورانیوم دارند تهیه می‌شود و تولید این ماده مشکل خاصی ندارد و به‌طور متوسط سالانه 64هزار تن از این ماده در جهان تولید می‌شود.

کانادا، یکی از تولیدکنندگان این ماده است، این کشور معادنی دارد که خلوص سنگ اورانیوم آنها به 20درصد هم می‌رسد.در آسیا نیز کشوری مانند قزاقستان صنایع بزرگ تولید این پودر را دارد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نهادی مستقل است که در سال۱۹۵۷ برای ترویج استفاده صلح‌آمیز و جلوگیری از استفاده نظامی، از انرژی هسته‌ای تاسیس شد. پیشنهاد تاسیس این سازمان را دوایت آیزنهاور، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد (که به سخنرانی اتم برای صلح معروف شد) در سال۱۹۵۳ مطرح کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سه‌بخش مهم و عمده(کنفرانس عمومی، شورای حکام و دبیرخانه) تشکیل شده است. کنفرانس عمومی بالاترین رکن و مجمع تصمیم‌گیرنده آژانس است که سالی یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهد و مقر آن در وین است. این رکن متشکل از نمایندگان همه دولت‌های عضو با یک حق رأی است و تصمیمات آن با اکثریت آرا اتخاذ می‌شود.

از مهم‌ترین وظایف کنفرانس انتخاب اعضای شورای حکام، گزارش نحوه فعالیت‌های آژانس به سازمان ملل و انتخاب دبیرکل آژانس برای مدت چهار سال است.
شورای حکام از دو گروه انتصابی و انتخابی تشکیل شده‌است. اعضای انتصابی (اعضای دائم) طبق اساسنامه شامل 10عضو از بین پیشرفته‌ترین دولت‌های عضو سازمان از حیث تکنولوژی هسته‌ای در هر منطقه است که توسط کنفرانس عمومی تعیین می‌شوند. اعضای انتخابی (غیردائم) 15عضو هستند که آنها نیز توسط کنفرانس عمومی انتخاب می‌شوند.
در سال1984 تعداد کشورهای شورای حکام به 35کشور افزایش یافت. مدت دوره‌های عضویت در شورای حکام دوسال است. وجه‌تسمیه این شورا به حکام آن است که به این شورا اختیار حاکمیت و صدور حکم درباره فعالیت‌های هسته‌ای داده شده است.

دبیرخانه آژانس از تعدادی کارمند و یک دبیرکل در رأس آن تشکیل شده که برای یک دوره چهارساله به پیشنهاد شورای حکام و تأیید کنفرانس عمومی انتخاب می‌شود. دبیرکل دبیرخانه مسئولیت اداره امور جاری آژانس را برعهده دارد. هم‌اکنون یوکیا آمانو ژاپنی دبیرکل این نهاد بین‌المللی است.
نیروگاه اتمی بوشهر، نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران است
در سال ۱۳۵۵ و دو سال بعد از تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران، این سازمان با بخش تکنولوژی و تحقیقات سازمان انرژی اتمی آلمان‌غربی موافقتنامه‌ای برای همکاری‌های بلندمدت امضا کرد.

در پی آن شرکت کرافت ورک یونیون، یکی از شرکت‌های وابسته به زیمنس آلمان ساخت دو واحد نیروگاه اتمی هر یک به توان اسمی هزار و 293 مگاوات و توان خالص هزار و 196 مگاوات را در بوشهر برعهده گرفت. اما در سال ۱۳۵۷ در شرایطی که حدود ۷۵ درصد از واحد اول و ۶۰ درصد واحد دوم نیروگاه ساخته شده بود با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران طرف آلمانی کار روی پروژه را متوقف کرد.

ایران از شرکت آلمانی در دادگاه داوری بین‌المللی شکایت کرد و براساس رأی ۱۳ مارس سال۱۹۸۲ دادگاه بین‌المللی، مقرر کرد، تمامی قطعات و دستگاه‌های ساخته شده دو نیروگاه بوشهر تا آن زمان، به اضافه نیمی از سوخت هسته‌ای به مالکیت ایران درآید و پیمانکار موظف شد که این قطعات را به‌صورت تحویل در بندر بوشهر، به ایران تحویل دهد.

در دهه۶۰ بار دیگر کار در نیروگاه بوشهر از سر گرفته شد اما همزمان با حضور کارشناسان آلمانی در نیروگاه، حمله موشکی عراق به بخشی از ساختمان نیروگاه بوشهر، آلمان را از ادامه پروژه منصرف کرد.ژنراتور نیروگاه اتمی بوشهر از نوع سنکرون سه‌فاز است. سیستم خنک‌کنندگی در استاتور آب و در روتور و هسته استاتور آن نیز هیدروژن است.

قدرت خروجی آن ۱۰۰۰ مگاوات و دارای دو قطب است. ولتاژ خروجی استاتور آن نیز ۲۷ کیلوولت است.نیروگاه اتمی بوشهر دارای دو پست ۲۳۰ کیلوولت و ۴۰۰کیلوولت است. پست ۴۰۰ کیلوولت از طریق دو خط به پست چغادک و شبکه سراسری متصل می‌شود و اتصال پست ۲۳۰کیلوولت به شبکه سراسری توسط دو خط و از طریق پست بوشهر صورت می‌پذیرد.

مدیر بازدید : 75 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

فرمول هاي استخدام شدن

استخدام شدن,فرمول هاي استخدام شدن,چگونه شغل پیدا کنیم

فرمول هاي استخدام شدن
اگر تا کنون شغل مورد نظر خود را پیدا نکردید، تنها یک دلیل دارد!!!....قوانین استخدام شدن را نمی دانید
استخدام شدن یک مسئله ساده است. ولی اگر فرمولی که حتی ساده ترین مسائل با آن حل می شود را بلد نباشیم چی؟ آن وقت ساده ترین مسائل هم برای ما تبدیل به مسائل "لاینحل خیام” می شود!
اگر تیز باشید تا کنون یک سوال در ذهن شما شکل گرفته است.
پس اگر به دنبال کار هستید سه چیز را باید بدانید:
۱-  فرمول استخدام
۲-  زمان استفاده از این فرمول
۳-  چگونگی استفاده از این فرمول
توجه کنید، مهمتر از فرمول پنجگانه استخدام شدن این است که اولا این پنج مورد را درک کنیم و مهمتر از آن کی و چگونه استفاده کردن آن است!
***
دودوتا چهارتا!
فرمول استخدام خیلی ساده است. مهمترین قدم، دانستن اصل طلایی استخدام است.
فرمول استخدام شدن ساده است:
۱-  رزومه: قبل از اینکه کارفرما شما را ببیند از شما خوشش بیاید!
۲-  ظاهر: وقتی کارفرما شما را دید، از دیدن شما لذت ببرد.
۳-  حرف زدن: وقتی حرف های شما را شنید از شنیدن آن لذت ببرد.
۴-  القا: با تکنیک هایی که به شما یاد می دهیم کارفرما را به خود علاقمند کنید.
۵-  نباید ها: تو ذوق کارفرما نزنید! به عبارتی مثل یک لکه سیاه روی یک دیوار سفید به چشم نیایید.
حتما این جمله را در ابتدای بحث به یاد دارید. مهمتر از فرمول پنجگانه استخدام شدن این است که اولا این پنج مورد را درک کنیم. مهمتر از آن کی و چگونه استفاده کردن آن است!
پس قدم اول می شود درک فرمول استخدام شدن

***
در مغز کارفرما چیست؟
مسلما داخل جمجمه کارفرما هم مخ است! چرا این را گفتم؟ چون باید این نکته را درک کرد که کارفرما هم آدمیست مانند همه ی ما. با این تفاوت که دنبال چیزی است. آیا راز کارفرما را به شما گفتم؟ کارفرمایی که به دنبال استخدام کردن است دقیقا مثل فردی می ماند که دنبال خرید چیزی است. فرض کنید شما برای خرید یک دستگاه خنک کننده روانه ی فروشگاه ها هستید.

مبلغ دویست هزار تومان هم برای خرید آن کنار گذاشته اید. حال اینجا هنر فروشنده مطرح می شود! اولا باید دستگاهی که دنبال آن هستید را به شما نشان دهد، کمی راجع به آن هم به شما بگوید، مزیت های آن را برای شما بشمارد. راجع به گارانتی و اطمینان کار آن با شما صحبت کند.

بعد از آن راجع به امکانات فرعی آن حرف بزند. به عیارتی مخ شما را درست همانجور که مایلید شست و شو دهد. خدا را چه دیدید؟ اگر درست عمل کند شاید علاوه بر اینکه یک دستگاه خنک کننده به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان خریدید یک دستگاه آبمیوه گیری هم به شما فروخت!
حال بد نیست بدانیم در مغز کارفرما چه می گذرد؟!
قبل مصاحبه :
-قبل از اینکه شما وارد جلسه مصاحبه شوید، قبل از اینکه کسی رزومه شما را دیده باشد یا حتی تصوری از شما در ذهن داشته باشد، این حرف ها در ذهن کارفرما بارها و بارها مرور می شود. کاش این همان کارمندی باشد که می خواهم. کاش مثل قبلی ها نباشد! کاش گیج نباشد.

امیدوارم از این جوان های قرطی نباشد. کاش آدم پر رویی نباشد. نکند از این آدم هایی باشد که بدون توقف حرف می زند. نکند از آدم هایی باشد که فکر می کند که عقل کل است و همه را مثل گله گوسفند می داند! یعنی ممکن است که این همان فرد مورد نظر باشد تا من بتوانم با خیال راحت به بقیه کار ها برسم؟ واقعا از این مصاحبه های مزخرف خسته شدم… .
هنگام مصاحبه:
-همه فکر می کنند کارفرما کمین کرده تا کوچکترین سوتی شما را تو هوا بقاپد. اگر یک سری آدم عقده ای را کنار بگذاریم ۹۰ درصد کارفرمایان سوتی های کوچک شما را نادیده می گیرند. دلیل آن را می دانید؟ کارفرما دائم با خودش می گوید: "زود باش! یه چیزی نشان بده تا تو را استخدام کنم. دیگر سوتی نده!”
-اما چقدر وقت دارید تا خود را به کارفرما اثبات نمایید؟

۱ ساعت؟ ۲ ساعت؟ اگر راستش را بخواهید به جز یک سری مصاحبه های بسیار جدی شغلی که برای تعیین مسئول یک پست کلیدی سازمان است، در ۹۹ درصد مصاحبه در ۳-۴ دقیقه اول شما یا انتخاب شدید یا رد شدید. بعد از آن کارفرما در حال اتلاف وقت خود و شماست. درست دیدید. ۳-۴ دقیقه. در این ۳-۴ دقیقه شما آینده شما برای چندین سال مشخص می شود.
مصاحبه مثل کنکور است !
-دقت کنید مصاحبه دقیقا مثل کنکور می ماند…! شما روز ها وقت گذاشتید و برای کنکور آماده شده اید. برای هر سوال کمتر از دو دقیقه وقت دارید. در لحظه جواب دادن باید همه مطالب مرتبط با آن سوال را به خاطر بیاورید، فرمول ها، مسائل مشابه، نحوه حل و …. اما مصاحبه یک کنکور است.

یک کنکور تشریحی که در آن یک سوال مطرح می شود و برای آن ۳-۴ دقیقه به شما وقت می دهند و آن سوال این است: چرا من باید شما را استخدام کنم؟
-کدام را می پسندید؟ شخصی که اصطلاحا حرف در کله اش نمی رود یا فردی که انعطاف دارد؟ کارفرما اگر حس کند شما آدم خود رای یا یک کلامی هستید هر چقدر هم لایق باشید هیچوقت شما را استخدام نمی کند! اما اگر تقریبا نشان دهید که شخص مورد نظر هستید (حتی کمی از حداقلی که در ذهن وی است ضعیف تر)، ولی بداند که ایرادات کوچک شما قابل اصلاح است، شما را استخدام می کند و بعدها کمی تغییر در شما ایجاد می کند. انعطاف داشتن به معنی تزلزل یا ضعف شخصیتی نیست حتی بر عکس! یک هدیه است و نشان از هوش بالای شما دارد.

همانطور که می دانید در علم روانشناسی روز تعریف قدیم آی کیو عوض شده است و جای خود را به تعریف جدید داده است. آی کیو: "قدرت تطبیق با محیط اطراف”. پس اگر در امور خود انعطاف دارید و با محیط اطراف تطبیق پیدا می کنید، شما آی کیو بالایی دارید و روراست باشم، من خودم به دنبال استخدام فردی مثل شما هستم.
-پس یادتان باشد اگر سوتی وحشتناکی ندهیم ، در آن ۳-۴ دقیقه طبق فرمول استخدام شدن رفتار کنیم  و انعطافی پذیری خود را نشان دهیم کارفرما ما را استخدام می کند.
 نکاتی ر که باید قبل از مصاحبه رعایت کنيد
نیازی به داستان پردازی و بلند گویی نیست. چیزی که واضح است، ظاهر مناسب امتیاز مثبت است. اما جا دارد چندین نکته در رابطه با آن بگوییم. این نکات را چند بار بخوانید و آن را ملکه ذهن خود نمایید.

قبل از جلسه مصاحبه حتما دوش بگیرید. اینکار نه تنها باعث تمیزی شما می شود بلکه به اصطلاح روحتان را نیز جلا می دهد. یک نکته را از الان بدانید، اگر روز مصاحبه کوچکترین بوی عرقی بدهید به شما قول می دهم استخدام نمی شوید!

یه نکته هم به افراد تنبل می گویم، بوی عرق با اسپری یا عطر و اودکلن از بین نمی رود، فقط با آن ترکیب می شود و باور کنید اگر به فردی مثل من برخورد کنید که شامه ی تیزی دارد هر کاری می کند که جلسه تمام شود!
حتما دستشویی بروید، در غیر این صورت به طور معمول این امر موجب افزایش استرس در جلسه می شود. آقایان حتما ناخن های خود را کوتاه نمایند و خانم ها هم حتما آن را تمیز نمایند.
چند نکته برای آقایان:

حتما موهای اضافی گوش و بینی خود را اصلاح نمایید. هیچ تصوری ندارید یک مسئله به این کوچکی چه تاثیری در نتیجه دارد. به طور کلی در نگاه اول به یک مرد، مغز  به صورت نا خودآگاه ، ۷ مکان را بررسی می نماید. دو نقطه که از آن ۷ تا گوش و بینی هستند.

قبل از جلسه مصاحبه حتما آرایشگاه رفته باشید یا اگر موهایتان به اندازه کافی بلند نشده حتما از کسی بخواهید که پشت گردنتان را تمیز کند. در مورد صورتتان، اگر کل صورت را اصلاح می کنید و پوست صورتتان حساس است طوری که نمی توانید هرروز اصلاح کنید، جوری برنامه ریزی کنید که حتما روز مصاحبه اصلاح کنید تا به عبارتی روز مصاحبه بدرخشید.

اگر ته ریش دارید حتما روز مصاحبه آن را ماشین کنید. حتی اگر دیروز اینکار را انجام داده اید، امروز دوباره تکرار کنید. اگر ریش یا سبیل دارید هم حتما آن را مرتب کنید.
حالا نوبت خانم هاست:

تنها مطلب خاص خانم ها این است که در حد معمول آرایش کنید. آرایش در حد معمول بسیار زیباست. آرایش زیاد اگر در همان دقایق اول تو ذوق کارفرما نزده باشد حداقل پیامد آن این است که باعث می شود کارفرما بیشتر از آن که به توانایی یا سابقه شما بپردازد به تحلیل ظاهر شما بپردازد و در پایان جلسه هم می گوید : "از دیدن شما خوشحال شدم” و در واقع راست می گوید.

از دیدن شما خوشحال شده است ولی از مصاحبه با شما چطور؟ در نهایت اگر برای وی توانایی کارجو مهم باشد (که در رابطه با شما نتوانست آن توانایی ها را بررسی کند) یا با دید به قضیه نگاه کند که ظاهر شما حواس وی را پرت کرده است و این قضیه ممکن است باعث افت کارایی سایر کارمندان هم بشود، متاسفانه شما پیشاپیش در طول جلسه، همان موقع که با کارفرما صحبت می کردید و او نیز با دقت گوش می داد، رد شدید! پس راحت بگویم، اگر در مقابل کارفرمایی هستید که کارش و محیط شرکت برایش در اولویت است به شما پیشنهاد می کنم با ظاهری آراسته و با آرایشی معمول برای مصاحبه بروید. درمورد کارفرمایی که کارش در اولویت دوم است بحث طبیعتا فرق می کند!

مدیر بازدید : 78 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا میدانید سری بیست و هفتم

آیا میدانید,دانستنیهای جالب,دانستنیهای علمی

آیا میدانید سری بیست و هفتم
آیا میدانید.....تنها حیوانی که 4 زانو دارد فیل است.
آیا میدانید.....وقتی آب یخ می زند 10 در صد انبساط می یابد.
آیا میدانید.....چشم شترمرغ بزرگتر از مغزش است.
آیا میدانید.....مورچه ها می توانند 30 برابر وزن خودشان بار بکشند و 50 برابر وزن خودشان بار بلند کنند.
آیا میدانید.....حلزون ها می توانند بیش از 3 سال بخوابند.
آیا میدانید.....بعضی از کوسه ها در طول مدت زندگی شان بیش از 30000 دندان از دست می دهند.
آیا میدانید.....زرافه ها هفت مهره در گردن دارند. برای یک پستاندار طبیعی نیست که هفت مهره در گردن داشته باشد اما گردن دراز یک زرافه ی بالغ بر 7 مهره دارد.
آیا میدانید.....بزرگترین کشور تولید کننده ی شیر از نظر مقدار در جهان هند است.
آیا میدانید.....هوای سرد رشد ناخن ها را سریع تر می کند.
آیا میدانید.....گرم ترین نقطه ی زمین در منطقه ای به نام عزیزه در لیبی است.

مدیر بازدید : 76 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

دانستنی هایی درمورد میوه‌های قرآنی

میوه‌های قرآنی,اسامی میوه های قرآنی,فواید میوه های قرآنی

میوه های انار، زیتون،‌ خرما،‌ انجیر و انگوردر قرآن کریم از آنها یاد شده است . این میوه هاعلاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده اند.
در قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد شده است و در آیات متعددی از میوه های انار، انگور و خرما نام برده شده است. قرآن کتاب آسمانی و از معجزات پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مطالب علمی آن از سوی محققان با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد به اثبات رسیده است.
در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد
انجیر
انجیر میوه ای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم یاد شده است. امام رضا (ع) فرموده است که درخت انجیر شبیه ترین درخت به درختان بهشتی است.
این میوه در طب سنتی نیز برای درمان بیماری هایی از سوی پزشکان استفاده می شده است . سقراط پدر علم طب همیشه انجیر را برای بیماران به خصوص بیمارانی که تشنگی و تب داشتند، تجویز می کرد.می گویند افلاطون به قدری انجیر را دوست می داشت که بعضی آن را دوست فیلسوفان نا میده اند . سقراط انجیر را جذب کننده مواد نافع و دفع کننده مواد مضر می دانست .
در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های A ، B، C است.
انجیر منبع غنی از یک نوع فیبر غذایی است که نقش عمده ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. از این میوه همچنین می توان در رژیم های غذایی خاص مثل رژیم کم چربی، کاهش وزن و دیابتی استفاده کرد.مصرف انجیر برای رفع برخی از زگیل ها نیز موثر است.
در حدیثی از حضرت رضا (ع) آمده است : انجیر بوی بد دهان را از بین می برد ، لثه ها واستخوانها را محکم می کند ، مو را می رویاند ، درد را بر طرف می سازد و با وجود آن نیاز به دارو نیست . و نیز فرمود : انجیر شبیه ترین اشیا به میوه بهشتی است .
انار
در قرآن مجید نام میوه انار سه بار در آیات 99 و 141 از سوره انعام و آیه 68 از سوره الرحمن آمده است.میوه انار همواره از زمان های گذشته برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد توجه پزشکان بوده است.
بوعلی سینا پزشک بزرگ ایرانی در کتاب قانون خود در مورد انار آورده است که اناراز میوه هایی است که تمام قسمت های آن خواص دارویی دارد،گل انار خون ریزی را بند می آورد و لثه ها را تقویت می کند. پودر انار زخم های کهنه و مزمن را معالجه می کند و پوست درخت انار برای معالجه التهاب کبد، سرفه و زخم مفید است.
امروزه تحقیقات زیادی درباره خواص انار و ترکیبات موجود در آن انجام شده که موید اثرات مفید این میوه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها ست و ازسوی دیگر به علت وجود ترکیبات دارویی حتی از پوست آن در صنایع داروسازی استفاده می شود.
مصرف این میوه بدن را در مقابل بسیاری از عوامل بیماری زا مقاوم می کند کاهش فشار خون کمک می کند و برای بیماران قلبی بسیار مفید است،‌ توصیه می شود انار به دلیل ترکیبات روغنی که دارد با هسته جویده شود.
گل، برگ، پوست درخت و دانه های این میوه سرشار از خاصیت است؛ پوست خشک و پودر شده آن، از ورم، التهاب، اسهال وخون ریزی پیشگیری می کند.امام علی (ع) فرموده است به کودکانتان انار بخورانید زیرا قدرت تکلم آنها را سرعت می بخشد. آن حضرت همچنین در حدیث دیگری فرموده است که انار را با پیه آن پوست زرد و ضخیمی که روی دانه های انار قرار دارد، بخورید.
از پیامبر اکرم (ص) نیز نقل شده است که، انار شیرین بخورید چراکه دانه ای از آن نیست که به معده برود و درد و ناراحتی را از بین نبرد.
زیتون
زیتون دارای طبیعت گرم و خشک و سرشار از ویتامین A و D، فسفر، پتاسیم، گوگرد، منیزیم، کلسیم، کلر، آهن، مس و منگنز است.
یکی از مفیدترین روغن های گیاهی، روغن زیتون است. این روغن ملین و برای کبد مفید است و صفرا و شن ریزه های کلیه را دفع می کند. روغن زیتون حرارت بدن را زیاد و لثه ها را تقویت و خون را صاف می کند.
روغن زیتون خاصیت ضدسم دارد و جدار روده ها و معده را از سموم و آلودگی ها پاک می کند. برای جلوگیری از ریزش موی سر شستن موها با روغن زیتون به صورت 10 روز متوالی با آب ولرم و صابون توصیه شده است.
در حدیثی از امیر مومنان چنین آمده است : خانه ای که در آن از سرکه و روغن زیتون به عنوان نان خورش استفاده ی کنند هر گز از طعام خالی نمی شود و این غذای پیامبران است .
در حدیث دیگری از از حضرت رضا (ع) آمده است : روغن زیتون غذای خوبی است ، دهان را خوش بو و بلغم را بر طرف می سازد ، رنگ صورت را صفا و طراوت می بخشد ، اعصاب را تقویت کرده ، بیماری و درد و ضعف را از میان می برد و آتش خشم را فرو می نشاند . در حدیثی از پیامبر بزرگ چنین آمده است : روغن زیتون را بخورید و بدن را با آن چرب کنید که از درخت مبارکی است .
 خرما
این میوه یکی از بهترین منابع انرژی و دارای ترکیبات منیزیوم و پتاسیم است و مصرف آن به همراه مقداری شیر برای افرادی که مدتی گرسنه بوده اند همچون در ایام ماه مبارک رمضان توصیه می شود.
مصرف خرما به صورتی ترکیبی با بادام، کنجد و دارچین از آنجایی که طعم بسیار لذیذی دارد ، می تواند به عنوان یک منبع سرشار از انرژی برای کودکان در حال رشد مصرف شود.این میوه بهترین دسر برای ایام سرد سال به شمار می رود.
خرمایی که شب در آب خیس و صبح مصرف شود، برای قلب‌های ضعیف مفید است.این میوه سرشار از فیبر طبیعی است و روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم به وفور در آن یافت می‌شود. به علاوه خرما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است.
خرما به دلیل دارابودن قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری، بخشی از رژیم غذایی سالم وثابت شده است خرمایی که شب در آب خیس و صبح مصرف شود، برای قلب‌های ضعیف مفید است.
در روایتی از علی (ع) آمده است : خرما بخورید که شفای بیما ری هاست .
انگور
انگور یکی از مهمترین میوه‌های نام برده شده در قرآن است. خداوند آن را میوه اهل بهشت دانسته و بی تردید برای جلب توجه مومنان به اهمیت این میوه نام آن را در 11 سوره در آیه 266 سوره بقره، 4 سوره رعد، 11 سوره نمل،‌ 67 سوره نحل، 19 سوره مومنون، 91 سوره اسراء ، 32 سوره کهف، 34 سوره یس، 31 و 32 سوره نبá‌ 28 سوره عبس و 99 سوره انعام ذکر کرده است.
این میوه ارزشمند برای بیماری‌هایی مانند برنشیت مزمن، بیماری‌های قلبی، التهاب کلیه و نقرس مفید است. قند انگور به طور مستقیم و آسان وارد خون و در عضلات و کبد ذخیره می‌شود در حالی که سایر قندها اول باید به قند خون تبدیل و سپس وارد خون شوند.
انگور تنها میوه‌ای است که وقتی خشک می‌شود ارزش غذایی آن بالا می‌رود. انگور تنها میوه ای است که از نظر ترکیبات می توان آن را با شیر مادر مقایسه کرد.
انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می کند، این میوه برای سلامتی قلب، ریه و کلیه مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.در روایتی از پیامبر آمده است :بهترین طعام شما نان و بهتر ین میوه شما انگور است .
با توجه به تحقیقات انجام شده در مورد خواص این میوه ها و با استناد به آیات قرآنی و احادیث ائمه اطهار (ع) که همگی بر استفاده از آنها تاکید دارند، باید گفت که مصرف صحیح و به میزان متعادل این میوه ها می تواند افراد را در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری ها مصون بدارد.
گاهی پیشگیری از ابتلا به بیماری ها با استفاده صحیح از مواد غذایی سالم و طبیعی و دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب روزانه علاوه بر دور داشتن افراد از دردهای روحی و روانی از بسیاری از درمان های شیمیایی در زمان بروز بیماری می تواند کم هزینه تر باشد.

مدیر بازدید : 64 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا میدانید سری بیست و هشتم

اطلاعات عمومی,آیا می دانید,اطلاعات عمومی روز

آیا میدانید سری بیست و هشتم

1.آیا میدانید که .... یك ‌چهارم استخوان های بدن، در پا قرار دارد؟!.

2.آیا میدانید که .... رشد كودك در بهار بیشتر است؟!.
3.آیا میدانید که .... حلزون ها می‌توانند سه سال بخوابند؟!.
4.آیا میدانید که .... شتر مرغ در 3دقیقه، 95لیتر آب می‌خورد؟!.
5.آیا میدانید که .... مقاوم ترین ماهیچه بدن انسان زبان است؟!.
6.آیا میدانید که .... فندك قبل از كبریت اختراع شد؟!.
7.آیا میدانید که .... تمامی خرس های قطبی چپ دست هستند؟!.
8.آیا میدانید که .... خورشید 330330 مرتبه بزرگ تر از زمین است؟!.
10.آیا میدانید که .... گوش جانوران بچه‌زا نمایان و تخم گذار پیدا نیست؟!.
11.آیا میدانید که .... تنها قسمت بدن كه خون ندارد قرنیه چشم است؟!.
12.آیا میدانید که .... زكریای رازی غیر از الكل كاشف گوگرد هم هست؟!.
13.آیا میدانید که .... انسان سالانه بیش از 10 میلیون مرتبه پلك می‌زند؟!.
14.آیا میدانید که .... با 30 گرم طلا، نخی به طول81km می‌توان درست كرد؟!.
15.آیا میدانید که .... حسّ بویایی مورچه با حسّ بویایی سگ برابری می‌كند؟!.
16.آیا میدانید که .... كرم های ابریشم در 56روز، 86هزار برابر خود غذا می‌خورند؟!.
17.آیا میدانید که .... ظروف پلاستیكی50هزار سال در برابر تجزیه و فساد مقاومند؟!.
18. آیا میدانید که .... 8 دقیقه و 17 ثانیه طول می‌كشد تا نور خورشید به زمین برسد؟!.
19.آیا میدانید که .... در هنگام عطسه، قلب شما به اندازه یك میلیونیم ثانیه می‌ایستد؟!.
20.آیا میدانید که .... ناخن های انگشتان دست، چهار برابر ناخن های پا رشد می‌كنند؟!.

مدیر بازدید : 70 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا می‌دانید كه سنگ لوح چیست؟

سنگ لوح,سنگ لوح چیست,سنگ رستی

آیا می‌دانید كه سنگ لوح چیست؟
سنگ لوح ماده ای است كه میلیون ها میلیون سال از عمرش می گذرد . این سنگ مربوط به زمانی است كه ذرات رس ، به تدریج ، در اعماق دریاها و دریاچه ها فرو نشستند . آن گاه پس از ته نشین شدن،به مرور به صورت گل نرمی در آمده بعد هم كم كم سفت و سنگ گردیدند . چنین سنگی را سنگ رستی می نامند.
زمین همچنان دستخوش تغییرات شدید می بود تا روزی كه ناگهان پوسته آن در قسمتی كه سنگ رسی داشت، از جا بر آمد، بر اثر این رویداد، سنگ های رسی به صورت چین و چروك بر روی هم انباشتند، و سپس با فشار سنگ های دیگر خوب در هم فشرده شد، عاقبت سنگ لوح را به وجود آوردند. همان گونه كه ذرات رس به تدریج در ته دریا می نشست و لایه لایه بر روی هم انباشته می شد، سنگ لوح نیز به صورت لایه لایه، شكل می گرفت.
سنگ لوح مصرف های گوناگون و زیادی دارد. نه تنها از آن تخته سیاه درست می كنند بلكه در سقف ساختمان ها، دستشویی چاهك و بسیاری جاهای دیگر نیز به كار می آید.
سنـگ لوح را از معادن رو باز و یا زیرزمینی، استخراج می كنند. نخست آن را در قطعه های بسیار بزرگی از جا می كَنند. بعد برای خارج كردن از معدن، آن ها را به صورت قطعه های كوچك تری در می آورند.سپس نوبت شكافتن هر یك از این قطعه های كوچك می رسد. كارگران معدن قطعه ای را به ضخامت 7 سانتی متر در نظر می گیرند، بعد قلم خود را بر روی آن نهاده، با یك ضربه ی محكم آن را صاف و یكپارچه از قطعه سنگ نخستین، جدا می سازند.
با تكرار این عمل، از قطعه سنگ نخستین حدود 16 یا 18 تخته سنگ در می آورند.اكنـون اگر بخواهند در سقف ساختمانی كار بگذارند باید باز هم آن ها را بشكنند و تكه هایی به ضخامت 5 میلی متر به دست آورند.
سنگ لوح به رنگ های گوناگونی است: سیاه، آبی، ارغوانی، قرمز، سبز و یا خاكستری، اختلاف رنگ بندی آن بستگی به مواد مختلفی دارد كه قبلاً در خاك رس وجود داشته است. سیاهی رنگ سنگ لوح به خاطر مواد زنده ای است كه در گل رس اصلی بوده و بعد به كربن تبدیل شده است.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 115
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 401
  • بازدید ماه : 401
  • بازدید سال : 19,007
  • بازدید کلی : 558,286