loading...
سایت تفریح و سرگرمی،مطالب جنجالی،عکس ها و پست های فیس بوکی،استخدام،کاریابی،جوک،اس ام اس،اخبار،عکس،جدیدترین اخبار استخدامی،قیمت طلا و
مدیر بازدید : 68 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

دستور غذایی مفید و خوشمزه برای سالمندان

نحوه پخت غذاهای افراد سالمند , پخت خوراک مرغ تایلندی
غذايی كه امروز قرار است آموزش دهيم، يك نوع خوراك مرغ تايلندی است. اين غذا سرشار از ويتامين است و مناسب افرادی است كه از رژيم كم‌چرب استفاده می‌كنند.

مواد لازم :

 پوست لیمو ترش (رنده شده)  یك عدد
 زنجبیل تازه ( رنده شده)  یك قاشق مرباخوری
 سیر  یك حبه بزرگ
 روغن مایع  2 قاشق سوپ‌خوری
 سینه مرغ ورقه شده 250 گرم
فلفل دلمه‌ای قرمز نصف یك عدد
فلفل دلمه‌ای سبز نصف یك عدد
پیازچه خرد شده 4 عدد
هویج متوسط خلال شده 2 عدد
لوبیا سبز خرد شده 115 گرم
بادام پودر شده 25 گرم
سس سویا یك قاشق سوپ خوری
شكر كمی
فلفل سیاه و نمك به مقدار لازم
گشنیز تازه به مقدار لازم


طرز تهیه :
سیر و زنجبیل را پوست می‌گیریم و خرد می‌كنیم. روغن را در ماهیتابه میریزیم و داغ می‌كنیم. زنجبیل، سیر و رنده پوست لیمو را 30 ثانیه روی حرارت زیاد تفت می‌دهیم. سپس سینه مرغ را به صورت نازك ورقه می‌كنیم و به آن اضافه می‌كنیم و 2 دقیقه تفت می‌دهیم. در مرحله بعد، همه سبزیجات را اضافه می‌كنیم، 10 دقیقه می‌گذاریم روی حرارت بماند تا سبزیجات و سینه مرغ كمی بپزند.پودر بادام، سس سویا، شكر، نمك و فلفل را اضافه می‌كنیم و دو سه دقیقه دیگر روی حرارت نگه می‌داریم. بعد از این مدت، غذا آماده خوردن است.
این غذا را می‌توان با برنج نیز سرو كرد.

نكات تغذیه‌ای :
1 - سبزیجات مختلفی كه در تهیه این غذا به كار رفته‌اند، منبع خوبی از فیبر غذایی هستند كه باعث كاهش چربی خون می‌شوند.
2 - استفاده از روغن مایع به جای روغن جامد كه دارای اسیدهای چرب غیراشباع است، از نكات مثبت تهیه این غذای كم چربی است.
3 - استفاده از گوشت سفید به جای گوشت قرمز كه چربی كمتری دارد، آن را به یك غذای مفید تبدیل می‌كند.

مدیر بازدید : 69 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

طرز تهیه کدو با آویشن

نحوه درست کردن کدو با آویشن,طرز تهیه خوراک کدو


آماده سازی: 30 دقیقه
مدت انتظار: 15 دقیقه
مجموعاً: 45 دقیقه

مواد لازم : برای 4 نفر

 روغن زیتون  دو قاشق غذا خوری
 کره بدون نمک  یک قاشق غذاخوری
 پیاز ریز شده  یک چهارم فنجان
 جعفری خرد شده و تازه یک چهارم فنجان
کدو سبز قطعه قطعه شده  450 گرم
آویشن یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم


این دستور پخت از روی یک دستور پخت قدیمی اقتباس گرفته شده‌‍ است.در آموزش امروز قصد داریم کدوی سرخ‌شده را با کمی کره و روغن زیتون با پیاز، جعفری و آویشن مخلوط کنیم تا یک خروجی فوق العاده خوشمزه، سالم و گیاهی را به دست بیاریم. به علاوه بر خلاف عادت همیشگی خانومهای خانه و آشپزهای حرفه ای میخواهیم سر کدوها را نیز بپزیم، البته باید توجه داشت که مدت پخت نه باید آنقدر زیاد باشد که بافت سر کدوها از بین برود و نه باید آنقدر کم باشد که این بافت کاملا سفت و دست نخورده باقی بماند. در مجموع طبخ و آماده سازی این غذا بین 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.


سعی کنید قبل از هرگونه عملی، به هنگام خرید از سالم و سفت بودن کدوها مطمئن شوید و مواد اولیه خوبی تهیه کنید.

 

نحوه درست کردن کدو با آویشن,طرز تهیه خوراک کدو


طرز تهیه :
1- در یک تابه متوسط روغن زیتون و کره بریزید و با حرارت ملایم آنها را کاملا به حالت مایع شناور درآورید. سپس پیاز و جعفری و نمک را اضافه کنید و تا حدی که نرم شوند به آنها حرارت دهید ولی مواظب باشید به حد سرخ شدن نرسند.

 

نحوه درست کردن کدو با آویشن,طرز تهیه خوراک کدو


2- حال قطعات خرد شده کدو به همراه سر آنها (در صورت تمایل) را به مخلوط اضافه کرده و به مدت 15 الی 20 دقیقه طبخ کنید. پس از این مدت میتوانید محصول را با ریختن کمی آویشن خشک شده روی آن سرو کنید.

 

نحوه درست کردن کدو با آویشن,طرز تهیه خوراک کدو

 

نحوه درست کردن کدو با آویشن,طرز تهیه خوراک کدو

مدیر بازدید : 79 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

پیاز شکم پر، غذایی رژیمی

پخت پیاز شکم پر, طرز تهیه دلمه پیاز


این غذای شکم پر بسیار کم کالری و خوش طعم است.

مواد لازم :

پیاز متوسط ۱۰عدد
 گوشت چرخ کرده  ۲۵۰گرم
 کرفس ریز خرد شده  ۳ساقه
نمک و فلفل  به اندازه کافی
 سیر له شده  ۳حبه
 اسفناج ریز خرد شده  ۴۰۰گرم
 گردوی تفت داده شده و خرد شده ۲پیمانه
 روغن  به اندازه کافی
آب گوشت  یک و یک چهارم پیمانه


طرز تهیه :
داخل پیاز را خالی کنید و زیر آن را کمی ببرید تا صاف بایستد.
از خرده های پیاز که درآورده اید ۳پیمانه را در روغن تفت دهید.
سیر و کرفس را اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن، گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید و تفت دهید.


نمک و فلفل را اضافه کنید و بگذارید مواد به آرامی بپزد تا آب آن خشک شود.
مواد را از روی حرارت بردارید، پس از کمی خنک شدن اسفناج ریز شده و گردو را اضافه کنید.


پس از آماده و خنک شدن، پیاز را پر کنید و روی ظرف مناسب بچینید. در ته ظرف آب گوشت بریزید و ظرف را با فویل بپوشانید و در فر با دمای ۲۲۰درجه قرار دهید تا به مدت ۳۰دقیقه بپزد.
سپس فویل را بردارید و بگذارید پیاز شکم پر ۱۰دقیقه دیگر نیز بپزد

مدیر بازدید : 76 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

گریم کردن لب ها


 

هماهنگ كردن اندازه لب و یا فرم دادن به آنها به وسیله آرایش

 

هنگامی كه لب پایین نازك است، خط لب را پایینتر از خط معمولی لب میكشیم و آن را با رژ لب پر میكنیم. همچنین كمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بمالید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.

 

وقتی لب بالا نازك است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب میكشیم تا پهتر جلوه كند و با لب پایین تناسب داشته باشد.

 

هنگامی كه لبهای پایین و بالا نازك هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد میكنیم و داخل خط را با رژ لب پرمیكنیم كه لبها پرتر به نظر آیند.

 

برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر كننده استفاده كرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براقاست.

 

دهان و لبهای كوچك را میتوان با كشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.

 

در فرم دهانی كه گوشه های افتاده دارد میتوان خط لب را رو به بالا كشید و فرم دهان را اصلاح كرد.

 

لبهای نامساوی را نیز میتوان با كشیدن خطوط در جاهای لازم یكنواخت نمود.برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندانها میتوان از روش زیر استفاده كرد:انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید و لبهایتان را ببندید. سپس انگشت خود را بیرون بكشید. به این ترتیب رنگ اضافه رژلب از داخل لبهایتان پاك شده و از مالیده شدن آن به دندانهایتان جلوگیری میكند.

 

آرایش لبها

 

آرایش لبها

 

آرایش لبها میتواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را كم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگهای نامناسب است. با رژ لب میتوان فرم لبها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت.

 

قبل از زدن رژ لب بایدلبها كاملا تمیر باشند. فوندیشن یا پورد معمولا روی لبها هم زده میشود. یادآوری میشود كه رژ لب نباید از لبی به لب دیگر زده شود. باید كاملا اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر میتوانید برای پاك كردن آن از گوش پاك كن استفاده كنید.

 

برای انتخاب رنگ رژ لب میتوان آن را كنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.برای زدن رژ لب، لبها را در آرامش كامل به حالت كشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه میداریم.

 

با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را میكشیم كه از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد سپس لب پایین را میكشیم. رنگ مداد لب را كمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب كنید.

 

بعد از تعیین رنگ مناسب، رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین میزنیم. توجه داشته یاشید كه با آرایش ترمیمی درست میتوان فرم لبها را به صورت دلخواه نشان داد.

مدیر بازدید : 70 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

شناخت انواع رنگ مو

 

 

رنگ مو

 

وقتی برای خرید رنگ مو به داروخانه می ‌روید و یا سری به آرایشگاه می ‌زنید، احتمالا می ‌گویید یک رنگ مو به من بدهید، ولی نمی ‌دانید انواع مختلفی از رنگ مو وجود دارد که شما می‌ توانید آن ها را هم انتخاب کنید. در واقع رنگ ‌هایی که معمولا استفاده می ‌کنید، رنگ‌ های اکسیداسیون دایم هستند. شناخت انواع رنگ موهای موجود در بازار به شما کمک می ‌کند که هر کدام را در موقع خودش استفاده کنید.

 

اگر شما می خواهید فقط برای رفتن به یک مهمانی و یا یک سفر چند روزه، موهای تان را رنگ کنید و حال و هوایی عوض کنید، پیشنهاد ما این است که سراغ رنگ ‌موهای موقتی بروید. بازیگران سینما و تئاتر هم برای بازی کردن در نقش‌ های کوتاه ‌مدت، با این نوع رنگ ها موهای شان را رنگ می ‌کنند تا بتوانند به راحتی به رنگ موی اولیه خود باز گردند.



این محصولات دو دسته ‌اند: رنگ موهای موقت و رنگ موهای نیمه دایم.


رنگ‌ موهای موقت

 

این فرآورده‌ ها اساسا رنگ طبیعی مو را روشن‌ تر و درخشان ‌تر می ‌کنند، از تندی موهای سفید یا زرد می ‌کاهند و موهای راه راه و مش شده را یکنواخت می ‌کنند. این رنگ ‌ها تغییر شدیدی در رنگ مو ایجاد نمی کنند و چون به راحتی و با یک بار شستشو از بین می ‌روند، برای امتحان کردن یک رنگ مو مناسب هستند.

 

رنگ مو


دو نوع رنگ موی موقت وجود دارد: رقیق ‌ها و غلیظ‌ ها.

 

رقیق ‌ها موها را خیلی ملایم رنگ می ‌کنند، در حالی که غلیظ ‌ها رنگ تیره ‌تری ایجاد می‌ کنند. رنگ موهای موقت رقیق اصولا به صورت مایع هستند و پس از استفاده و بدون این که آبکشی شوند، به مو مدل می ‌دهند. وقتی در غلظت بالا استفاده شوند، اثرشان عادی نیست. بعضی از این رنگ‌ های موقت به صورت اسپری در فروشگاه‌ ها موجود است.

 

رنگ‌ های به کار رفته در رقیق ‌ها، معمولا رنگ‌ های تضمین شده و رنگ ‌های مصنوعی تصفیه شده ‌ای هستند که از نقطه ‌نظر ایمنی تست شده اند و برای استفاده در غذاها، داروها و لوازم آرایشی توسط FDA (اداره ی غذا و دارو) مورد تایید واقع گشته اند. این رنگ ‌ها تقریبا بی ‌خطرند، لذا در برچسب روی بسته‌ بندی ‌ها، لزوم انجام تست پاچ قید نشده است (در تست پاچ، باید رنگ مو را 48 ساعت قبل از استفاده، روی قسمت کوچکی از پوست دست گذاشته و پس از نیم ساعت بشویید).

 


اسپری رنگ مو

 

رقیق‌ها همچنین حاوی اسید ضعیفی هستند که باعث افزایش قدرت جذب رنگ‌ توسط مو می ‌گردند. برخی فرآورده ‌ها ممکن است علاوه بر رنگ ‌های تضمین شده، حاوی رنگ‌ های ترکیبی دیگر باشند که در این صورت برچسب بسته‌ بندی این فرآورده‌ ها، دارای تذکراتی برای رعایت احتیاط و همچنین آموزش انجام پاچ تست مقدماتی است. اکثر این مواد علاوه بر رنگ، برای مدل دادن مو نیز به کار برده می ‌شوند.

 

برخی فرآورده‌ ها به صورت اسپری، موس یا ژل ساخته شده ‌اند، برخی برای ایجاد رنگ‌ های فانتزی مو، قرمز، آبی، طلایی ‌‌نقره‌ای، صورتی و سایر رنگ‌ های غیرمعمول به کار می ‌روند. همه رنگ ‌های موقت، مواد رنگی را مثل یک پوشش رنگی روی مو می‌ گذارند و به درون ساختمان مو نفوذ نمی ‌کنند و یا خیلی کم نفوذ می ‌کنند.

 

رنگ‌ های خیلی غلیظ ممکن است به بالش یا لباس مالیده شوند. تعریق موجب رنگ دادن مو به پوست می‌ گردد. رنگ‌ های موقت تا اندازه ‌ای نسبت به آب مقاوم هستند، ولی به راحتی با یک بار شستشو از بین می ‌روند.

 

رنگ مو

 

رنگ ‌های نیمه ‌دایم

 

رنگ های نیمه‌ دایم چند امتیاز دارند. دوام‌ شان از رنگ ‌های موقت بیشتر است، ولی پس از 4 تا 5 بار شستشو از بین می ‌روند، لذا اگر خوش تان نیامد، برای تان مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

این فرآورده ها کاربردشان آسان است و تقریبا طبیعی به نظر می ‌آیند و کمتر از رنگ‌ های اکسیداسیون دایمی، عکس‌العمل‌های آلرژی ایجاد می ‌کنند. عیبی که دارند این است که اثرشان دایمی نیست، همچنین نمی‌ توانند برای ایجاد رنگی روشن ‌تر از رنگ اصلی مو به کار برده شوند.

 

این فرآورده‌ ها حاوی رنگ‌ های آلی هستند که مخصوصا برای نفوذ در مو و سفت کردن مو در نظر گرفته شده‌اند. به ماده اکسید کننده یا آمونیاک که برای رنگ‌ های اکسیداسیون ضروری هستند، احتیاج ندارند و لذا لازم نیست قبل از استفاده با آن ها مخلوط شوند. به این ترتیب مصرف آن ها آسان ‌تر است و ملایم ‌تر از رنگ ‌های اکسیداسیون هستند. این نوع رنگ‌ها را مستقیما به مو زده و مثل شامپو به تمام قسمت‌ های‌ مو می‌ مالند. اکثرا به صورت مایع بوده، اما تعداد کمی نیز به صورت موس هستند.

 

چون رنگ به داخل مو نفوذ می ‌کند، مو کاملا رنگ می ‌شود و بر خلاف رنگ ‌های موقت به لباس و ملافه و... مالیده نمی ‌شود. بسته به دفعات مصرف و فاصله بین آن ها، برای رنگ کردن تدریجی یا سریع مو به کار می ‌روند.

 

رنگ ‌های نیمه دایم به صورت سری کاملی از بلوند خاکستری تا مشکی معمولی وجود دارند و نیز انواعی از طیف خاکستری، به رنگ‌ های دودی یا نقره‌ای موجود می ‌باشند.

 

در واقع این رنگ‌ها اغلب برای پوشاندن موهای سفید (وقتی کمتر از 40 درصد مو، سفید و به صورت یکنواخت منتشر شده باشد) یا برای از بین بردن رنگ ‌های زرد و خاکستری یا سفید کردن آن ها به کار می ‌روند. همچنین برای طراوت دادن به رنگ مو در فواصل مصرف رنگ‌ های دائمی یا برای افزایش درخشندگی موی طبیعی، مصرف می ‌شوند.

 

رنگ مو


معمولا این رنگ‌ ها برای موهای دکلره شده توصیه نمی ‌شوند.

 

با رنگ‌ های نیمه‌ دایم تعداد موارد عکس‌ العمل‌های آلرژیک خیلی پایین است و اغلب در افرادی پیش می ‌آید که به رنگ‌ های اکسیداسیون حساس هستند. با این حال برای احتیاط، در برچسب بسته ‌بندی‌ها، انجام تست پاچ، قبل از هر بار مصرف، دستور داده شده است.

 

اگر شما می خواهید از هر کدام از این رنگ‌ ها استفاده کنید، دستورات برچسب را به دقت مطالعه نموده و به آنها عمل کنید و قبل از هر بار مصرف، پاچ تست انجام دهید.

مدیر بازدید : 86 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


نکاتی در خصوص حالت دادن موها

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

 
حالت دادن موها


اغلب مردم برای تغییر شكل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو كردن و یا استایلر‌های خیس....



تكنیكهای بالا نگاه داشتن موها :


1. موها را در حالیكه خیس هستند حالت داده تنظیم كنید .

 

2. اصطكاك داخل مویی را افزایش دهید .

 

3. موها را در جایگاه‌های خودشان متصل كنید .

 


تنظیمات در حالت خیس و تغییر شكل تارهای مو :


اغلب مردم برای تغییر شكل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو كردن و یا استایلر‌های خیس ( مانند خیس كردن مو و سپس خشك كردن مجدد آن با دستگاههای آرایشی ) می‌باشد . بهترین كار، شامپو كردن موها با سورفكتانت است كه به نفوذ آب بداخل تارهای مو كمك می‌كند . یكبار مو را خیس كرده سپس مجددا آنرا در شكل مورد نظر بوسیله سشوار و یا بابیلیس و یا بیگودی‌های گرم خشك نمایید.

حالت دادن موها

 

استالینگ گرم :


بابیلیس و اتوهای موج دهنده مو نیز حتی بر روی موی خشك بر همین اساس كار می‌كنند .آب در پیوندهای نمكی و هیدروژنی در اثر حرارت ، پیوند‌های جدیدی تشكیل داده و شكل جدیدی به مو‌ها می‌دهد .

 


توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :


آب موجود درهوا كه بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ كند و پیوندهای هیدروژنی آنرا بشكند . بدین ترتیب مو نرم و بی حالت می‌شود . بهترین راه برای جلوگیری از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپری مو پس از استیل نهایی مو می‌باشد . پلیمر‌های نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و این دلیل آن است كه چرا اسپری‌های مو به تنهایی ضد آب هستند . آب تنها زمانی اثر اسپری را ضعیف می‌كند كه با شامپو مخلوط شود .

 


ایجاد اصطكاك میان موها :


افزایش موقتی اصطكاك میان مو به افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن كمك می‌كند .

 

حالت دادن موها


چهار راه برای افزایش موقتی اصطكاك مو وجود دارد :


1. تمیز كردن موها : مو حاوی روغنهای طبیعی و یا سبوم است كه می‌تواند سنگینی ، لیزی ، كاهش اصطكاك و در نتیجه نرمی مو را به همراه داشته باشد. بنابر این با پاك نمودن این روغنها با استفاده از یك شامپو حجم دهنده ، می‌توان موها را به حالت طبیعی خود با اصطكاك اولیه اش در آورده و این بهترین كار برای ایجاد حجم خواهد بود .

 

2. استفاده از استایلرها : استایلرها ی اساسی مانند موس و ژل اصطكاك مو‌ها را بطور موقتی افزایش داده وكمك می‌كنند تا استیل واقعی برای مدت بیشتری ثابت بماند . آنها مانند یك فیلم نرم بر روی موها نشسته و پس از مدتی كه نیمه خشك شدند، چسبنده شده و موها را به هم می‌چشبانند و در حین خشك شدن كامل، به موها فرم می‌دهند .

 

3. شانه كردن معكوس : شانه كردن معكوس از نوك به ریشه به راحتی اصطكاك موها را افزایش می‌دهد و تابع آن حجم موها نیز افزایش می‌یابد .

 

4. استفاده از اسپریهای حاوی مواد پلیمری : ممكن است برخی از خانمها برای پرپشت بنظر رسیدن موها آنها را پوش داده و بطور معكوس شانه نمایند. ولیكن بایستی با این نكته توجه نمود كه پوش دادن مكرر، به ساقه مو آسیب جدی وارد نموده كه معمولا غیر قابل ترمیم نیز می‌باشد . در حالیكه یكی از جایگزینهای مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپری‌ها ی مو ( مانند تافت ) است كه همان فوائد افزایش اصطكاك را بهمراه دارد بدون آنكه به كوتیكول مو آسیب جدی وارد شود .حجم ایجاد شده ناشی از این اصطكاك می‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تكان دادن‌های مكرر سر محافظت كند .

مدیر بازدید : 78 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


با تغییر رنگ موهاآرایش صورت بایدچگونه باشد؟

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

تغییر رنگ موها ، رنگ چهره را نیز تغییر مى‌دهد؟ به این ترتیب رنگ آرایشی که قبلا" از آن استفاده مى‌کردید دیگر جوابگو نخواهد بود.بابی براون راه حل جالبی دارد

 

بابی براون، آرایشگر هنرمند و با تجربه و نویسندۀ کتابهای پرفروش دربارۀ مسائل آرایشی ، از تجربه های خود می گوید:

 

من هرسال تابستان مشتریان فراوانی دارم که مایلند روی موهای قهوه ای تیرۀ طبیعی خود،‌های لایت بلوند بزنند. اولین باری که این کار را کردم ، احساس کردم یک مشکلی در کار است و نتیجۀ کار از نظر خودم %100 رضایتبخش نبود. وقتی خوب دقت کردم، دریافتم هماهنگی رنگ آرایش با رنگ مو نکتۀ مهمى ‌است که به آن توجه نکرده بودم.

 

رنگ مو

 

چرا تغییر رنگ موها ، رنگ چهره را نیز تغییر مى‌دهد؟


به این ترتیب رنگ آرایشی که قبلا" از آن استفاده مى‌کرده اید دیگر جوابگو نخواهد بود. در اینجا به نکاتی اشاره خواهد شد که با رعایت آنها رنگ آرایش با رنگ مو هماهنگ شده و زیباتر به نظر خواهید رسید.

 


اگر رنگ موهای خود را بلوند کرده اید:


با موهایی به رنگ پلاتینی، طلایی، یا خاکستری باید آرایشی ملایم با رنگهای روشن داشته باشید تا با روشنی رنگ موها یتان هماهنگی داشته باشد. رنگهای تیره ای که احتمالا" تا قبل از رنگ کردن موهایتان استفاده مى‌کردید مثل قرمز گوجه ای ، رژلب شرابی یا خط چشم مشکی با این رنگ موها تضاد ناخوشایندی خواهند داشت. با‌ های لایت بلوند مختصر روی موها، چهرۀ شما سرحال تر نشان داده خواهد شد و کافی است آرایش معمول خود را کمى‌ملایم تر کنید. برای گونه‌ها از رژگونۀ صورتی روشن یا صورتی هلویی یا قرمز روشن استفاده کنید. لبها را با رژلب رنگ صورتی روشن تا صورتی متوسط با تن‌های صورتی، هلویی یا سرخ آرایش کنید. همچنین بهتر است از سایۀ چشم صورتی استخوانی، خاکستری یا صورتی روشن و خط چشم و ریمل قهوه ای استفاده کنید.

 


اگر رنگ موهای خود را تیره کرده اید:


موهای قهوه ای تیره و مشکی صورت را رنگ پریده مى‌کنند؛ پس رنگهای روشن را کنار گذاشته و از رنگهای تندتر برای آرایش گونه‌ها و لبها استفاده کنید تا مریض و رنگ پریده به نظر نیایید. با این رنگ موها، استفاده از رژلب‌هاو رژ گونه‌های صورتی با تن قرمز، قهوه ای با تن قرمز و صورتی مایل به قهوه ای بسیار مناسب هستند ( در صورت تمایل مى‌توانید از قرمز‌هایی که تن آبی دارند نیز استفاده کنید).چشمهایتان را با سایه‌های قهو ه ای ، ریمل مشکی و خط چشم قهوه ای تیره یا خاکستری تیره آرایش کنید. این رنگهای تیره چشمها را حالت مى‌دهد بدون آنکه زیادی تیره شوند. خانمهای سبزه رو مى‌توانند از طیف وسیعتری از رنگها استفاده کنند.

 

رنگ مو

اگر رنگ موهای خود را قرمز کرده اید:

 

رنگ موهای که تن کهربایی سوخته دارند ، رنگ چهره را گرم تر مى‌کنند و با این رنگها بهتر است صورت خود را نیز با رنگهای گرم آرایش کنید. رژگونۀ قهوه ای متوسط، قهوه ای قرمز یا سرخ زردآلویی برای آرایش گونه‌ها _ رژلب‌های هلویی، قهوه ای روشن، صورتی قهوه ای یا قرمز برای آرایش لبها _ سایه چشم‌های صورتی استخوانی یا سبز خزه ای و خط چشم و ریمل قهوه ای با تن قرمز تا قهوه ای تیره برای آرایش چشمها توصیه مى‌شوند.

 


اگر رنگ موهای خود را خاکستری کرده اید:


رنگ خاکستری مو‌ها رنگ را از چهرۀ شما محو مى‌کند و شما را به شدت رنگ پریده و صورت شسته نشان مى‌دهد. با این رنگ مو شما باید از رنگهای روشن با تن سرد روی گونه‌ها و لب‌هایتان استفاده کنید. به این ترتیب چهرۀ شما رنگ خواهد یافت.از رژلب‌هایی به رنگهای صورتی ملایم، زردآلویی، انواع قرمز‌های ملایم، صورتی یا قرمز استفاده کنید. سایه چشم‌های سفید و خاکستری و خط چشم‌های خاکستری تیره یا آبی سیر مناسب هستند.

 

رنگ مو


آیا لازم است ابروها را رنگ کنیم؟

 

اگر رنگ موهای خود را تغییر مختصری داده اید، کافی است کمى‌سایۀ پودری یا مداد ابرو روی ابروها بزنید . این کار ابروها را، با هر رنگ مویی که داشته باشید، خوشرنگ و خوش فرم تر مى‌کند.اگر رنگ موهایتان را تغییر اساسی داده اید ( مثلا" موهای قهوه ای تیره را به رنگ بلوند روشن در آورده اید)، از متخصص ابرو در آرایشگاهتان مشاوره بگیرید و رنگ ابروهایتان را هماهنگ با رنگ موها عوض کنید. رنگ کردن ابروها غالبا" در آرایشگاهها بطور رایگان انجام مى‌شود.

مدیر بازدید : 72 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


چگونه موهای خیس را حالت دهیم.

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

در این مقاله ، "دیوید بایی" آرایشگر معروف چهره های هالیوودی نظیر "اسکارلت جوهانسون" ، " نیکول کیدمن" و "گوینت پالترو" روش حالت دادن موهای خیس را به ما آموزش می دهد. پس با ما همراه باشید.

 

حالت دادن موی خیس

 

یک شیشه اسپری مخصوص حاوی یک بخش شامپو و چهار بخش آب برای خودتان تهیه کنید. زمانیکه به کنار دریا می روید و موهایتان را در حوله می پیچید ، از ریشه موها تا نوک آن را با این شامپو بشویید و سپس با یک شانه دندانه درشت موهایتان را شانه کنید. ( از برس استفاده نکنید - برس موهایتان را خراب می کند). با اینکار موهایتان نرم می شوند - حتی بعد از شنا کردن در استخر - و به موهای شما فر طبیعی می بخشد.

 


بگذارید موهایتان نمکی باقی بمانند!


    آب شور یکی از بهترین حالت دهنده هاست ، پس موهایتان را بعد از شنا در دریا نشویید. در یکی از فیلم های سینمایی پیشنهاد دادم آنجلینا جولی بعد از بیرون آمدن از آب دریا موهایش را نشوید و زمانی که موهای وی را خشک کردم موهای او دارای موج های طبیعی و فوق العاده ای شد که هیچ آرایشگری با فنون آرایشگری نمی توانست آنقدر طبیعی و زیبا موهای او را درست کند.

 

ممکن است موهای نازک زمانیکه خیس هستند ژولیده به نظر برسند ،‌پس وقتی که از آب بیرون آمدید ، موهایتان را از پشت با یک کش دم اسبی ببندید. ( فقط مراقب باشید کشی که به موهای خود می بندید از مواد طبیعی ساخته شده باشد،‌ تا باعث شکستگی موهایتان نشود).

 

حالت دادن موی خیس

 

    اگر شما عادت دارید مدت زمان زیادی در استخر بگذرانید ، بهتر است بعد از بیرون آمدن از آب موهایتان را زیر آب دوش نگه دارید تا کلر نتواند به موهای شما آسیب بزند. بعد از آن با شامپوی مخصوصی که درست کرده اید موهایتان را شسته و با شانه مرتب کنید.

 

    وقتی که شما زمان زیادی را در آب و زیر نور خورشید می گذرانید ، موهایتان ضخیم تر و فردار می شوند ، این حالت مو زیباست اما شاید موهای شما را ژولیده نشان بدهد. موهایتان را از دو سانتی فرق سر شانه کرده و به عقب بزنید و با گیره سر محکم کنید. یا قسمتی از موهای خود را به کناری بزنید و بگذارید قسمت کوچکی از موهای جلوی سر روی پیشانی تان بریزد . برای اینکه جذاب تر به نظر برسید ، موهایتان را از وسط به دو قسمت کنید و یک قسمت را با گیره ببندید و بگذارید قسمت دیگر روی شانه هایتان رها شوند.

 

    اگر می خواهید به مهمانی بروید ،‌حتما یک یا نیم ساعت قبل از آب بیرون بیایید تا موهایتان زمان کافی برای خشک شدن داشته باشند. موهایتان را شانه کنید ، یک قسمت را کنار بزنید ، و قسمت دیگر را روی شانه هایتان رها کنید. اگر می خواهید منظم تر به نظر برسید ، یک پیشانی بند نقره ای را امتحان کنید ، یا یک روسری کوچک به عنوان دستمال سر به موهایتان ببندید ، تا از بهم ریختگی موهای شما در مقابل باد محافظت کند.

مدیر بازدید : 142 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

چه مدل مویی به کی می یاد؟

● صورت لوزی‌شکل

 

در این نوع صورت، پیشانی کوچک بوده و ناحیه چشمها و استخوان‌های گونه عریض‌تر و چانه باریک است. باید مدل مویی انتخاب کنید که استخوان گونه را باریک‌تر جلوه دهد و پهنای پیشانی و فک بیشتر به نظر بیاید

 

مدل پیشنهادی مو: مدل‌های نامتقارن بهترین گزینه شماست. اگر فرق سر از بغل باز شود، موها حتماباید چتری باشد و به کناره‌ها پیچ بخورد و بیشترین پرپشتی مو در ناحیه چانه باشد و بلندی موها تا میانه گردن بیاید.

 

مدل مو

 

● صورت مربعی‌شکل

 

خط فک و پیشانی در صورت‌های مربعی، عریض بوده و استخوان گونه و چانه، زاویه‌دار و پهن است؛بنابراین مدل مو باید طوری انتخاب شود که صورت، بلندتر و کشیده‌تر نشان داده شود.

 

مدل پیشنهادی مو: در این مورد نیز، مدل موی نامتقارن بهترین است. فرق از بغل باز شود، اما چتری مو اختیاری است. باید بیشترین پرپشتی مو در ناحیه گیجگاه و فرق سر باشد. درواقع طول موها تا چانه می‌آید.

 

 

● صورت مستطیل‌شکل

 

عرض و پهنای پیشانی، چانه و گونه یکسان است و صورت، لاغر و کشیده است. افرادی که صورتی به این شکل دارند، ‌باید سعی کنند فرم صورتشان کوتاه‌تر و پهن‌تر جلوه داده شود.

 

مدل مو

 

مدل پیشنهادی مو: می‌تواند متقارن یا نامتقارن باشد و چتری اختیاری است اما بیشترین پرپشتی موباید در کناره‌های سر باشد. قد موها نیز کوتاه است و تا چانه ارتفاع دارد.

 

 

● صورت مثلثی‌شکل

 

پیشانی باریک‌ترین قسمت این‌گونه صورت‌هاست و برعکس مدل قلبی‌شکل، به تدریج هرچه به سمت گونه و چانه می‌رویم، عرض آنها بیشتر می‌شود؛ باید سعی کنید پهنای پیشانی زیاد و عرض چانه و گونه‌ها کم شود.

 

مدل پیشنهادی مو: بازهم متقارن یا نامتقارن‌بودن مهم نیست؛ مدل مو باید در ناحیه گوش و بالاترپرپشت‌تر بوده و به تدریج به سمت گردن و پشت گردن باریک شود. حواستان باشد زیر گوش‌ها را پرپشت نکنید. ارتفاع موها در این مدل نیز تا چانه می‌آید.

 

مدل مو

 

● صورت بیضی‌شکل

 

در این مدل، چانه کمی باریک‌تر از پیشانی و استخوان گونه برجسته است که به خاطر تقارن و تناسب آن، ایدئال‌ترین شکل صورت به حساب می‌آید. هر نوع مدل مویی نیز برای این چهره‌ها مناسب است.

 

 

● صورت گرد

 

طول و عرض صورت تقریبا برابر است و زوایای اندکی دارد. باید سعی کنید صورت‌تان را باریک‌تر و کشیده‌تر جلوه دهید.

 

مدل پیشنهادی مو: انتخاب موهیی نامتقارن، بهترین حالت ممکن است. بیشترین پرپشتی در فرق

مدیر بازدید : 99 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


10 قانون طلایی در مورد رنگ کردن مو

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

در حال حاضر تقریبا ۶۰ درصد زنان موهای‌شان را رنگ می‌كنند. آیا شما هم می‌خواهید رنگ روی موهای‌تان دوام و درخشندگی داشته باشد؟ این ۱۰ قانون طلایی را به كار بگیرید. مطمئنا از نتیجه كار راضی خواهید بود.

رنگ مو


۱) درست انتخاب كنید:


ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید كه مسلما یك آرایشگر، بسیار بهتر از شما كار رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهد اما اصول پایه رنگ‌آمیزی یكی است و شما نیز به تنهایی می‌توانید این كار را در خانه انجام دهید.

۲) لازم است بدانید كه بعضی رنگ‌ها دائمی و بعضی‌ها موقتی‌اند.


رنگ‌های دائمی، رنگ طبیعی پیگمنت‌های مو را كاملا تغییر می‌دهند. مدت دوام این رنگ‌ها دو ماه است. ریشه‌های مو را هم باید هر پنج هفته یك بار، رنگ كرد. برای رنگ‌های دائمی باید از اكسیدان و پودر دكلره استفاده كرد. رنگ‌های موقتی به شكل شامپو یا ژل و كف هستند و نیازی به اكسیدان ندارند. این رنگ‌ها پس از شش تا هشت بار شامپو كردن از بین می‌روند.


۳) رنگ مناسب را برگزینید:


رنگ مو را باید براساس رنگ چهره و رنگ اصلی مو تعیین كرد. مثلا اگر موهای شما قهوه‌ای تیره است، هرگز نباید رنگ بلوند خیلی روشن را انتخاب كنید یا اگر صورت رنگ پریده‌ای دارید و موهای‌تان خرمایی روشن است، بهتر است از رنگ‌های مسی و گرم استفاده كنید تا صورت‌تان را زیب جلوه دهد.

۴) دستورالعمل داخل جعبه رنگ را بخوانید:


۴۸ ساعت قبل از آغاز رنگ‌آمیزی، مقداری از رنگ را پشت گوش خود بمالید تا مطمئن شوید نسبت به رنگ آلرژی ندارید. سپس دستورالعمل داخل قوطی رنگ را كاملا بخوانید و اجرا كنید. به مدت زمان مكث رنگ روی مو و مقدار اكسیدان مورد نیاز در دستورالعمل قید شده، احترام گذاشته و حتما در هنگام رنگ آمیزی از دستكش استفاده كنید.

رنگ مو


۵)مراقب موهای سفیدتان باشید:


در صورتی كه ۵۰ درصد از موهای شما سفید شده است، نمی‌توانید از رنگ‌های موقتی و فانتزی استفاده كنید. تنها رنگ‌های دائمی و اصلی، سفیدی موهای شما را پوشش می‌دهند.


۶)در صورت نیاز از یك آرایشگر كمك بگیرید:

برای داشتن رنگ مناسب یا به دست آوردن بعضی رنگ‌ها مثل اكواژ یا مسی روی موهای تیره، باید از مواد دكلره استفاده كنید. پیشنهاد می‌كنیم این كار را به تنهایی انجام ندهید و حتما از یك آرایشگر كمك بگیرید.

۷) فاصله‌های زمانی را رعایت كنید:


فرقی نمی‌كند، چه یك رنگ دائمی می‌گذارید و چه یك رنگ موقتی، به هر حال بین دفعات رنگ‌آمیزی فاصله زمانی شش هفته تا دو ماه را رعایت كنید. در صورتی كه پشت سر هم موهای‌تان را رنگ كنید به این خیال كه رنگ آنها شفاف‌تر و زیباتر شود، متاسفانه تنها موهای‌تان را از بین می‌برید. در صورتی كه موهای شما آسیب دید، تنها دو راه حل دارید: یا صبر كنید تا مو رشد كرده و موهای رنگ شده و آسیب دیده را كوتاه كنید، یا نزد یك آرایشگر حرفه‌ای بروید تا به شما كمك كند.

۸) مواظب حنا باشید:

پیگمنت‌ها و رنگ دانه‌های طبیعی مو، به مو درخشش می‌دهند و جلوی صدمات خارجی را می‌گیرند. حنا قدرت پوشش دهی فوق‌العاده‌ای دارد ولی در صورتی كه مو آسیب ببیند یا رنگ مورد دلخواه به دست نیاید، كاری نمی‌توان كرد حتی نمی‌توان روی آن یك رنگ دائمی گذاشت. در این صورت باید به یك آرایشگر حرفه‌ای مراجعه كنید تا با مواد دكوپاژ كه یك دكلره قوی است، رنگ را از روی موهای‌تان پاك كند.

۹) محتاط باشید:


برای آنكه نتیجه، مورد دلخواه شما باشد، باید به بعضی قوانین احترام بگذارید. در صورتی كه سابقا موهای‌تان را دكلره كرده‌اید، روی آن یك رنگ تیره نگذارید چون در این صورت دیگر نمی‌توانید رنگ آن را روشن كنید. دكلره مجدد نیز موهای‌تان را می‌سوزاند. هرگز از مخلوط رنگی كه سابقا درست كرده‌اید برای رنگ‌آمیزی دفعه بعد استفاده نكنید. رنگ‌ها را با هم مخلوط نكنید مگر آنكه از یك خانواده باشند.

10)در صورتی كه موهای‌تان را رنگ می‌كنید، حتما برای مراقبت از آنها از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و ماسك‌های تغذیه كننده استفاده كنید.‌

مدیر بازدید : 595 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

انواع رنگ مو: موقت ، نیمه موقت و دایم

آنهایی كه موهاییمشكی دارند، دوست دارند موهایشان را بلوند كنند و آنهایی كه موهایی به رنگ روشن‌تر دارند ، تمایل دارندكه با استفاده از رنگ مو، موهایشان را تیره كرده و چهره‌ای متفاوت را تجربه كنند. حالا فكرش را بكنید با هزار ذوق و شوق موهایتان را رنگ كنید و اصلا آن رنگ به شما نیاید، چه حالی پیدا می‌كنید؟

 

رنگ مو

 

رنگ‌ موهای موقت می‌تواند چاره كار شما باشند. رنگ‌موها انواع متفاوتی دارند كه رنگ موی موقت یكی از آنهاست. این رنگ‌ها فقط به اندازه یك بار شامپو زدن موها دوام می‌آورند و به آسانی با یك بار استحمام از روی سطح موها پاك می‌شوند.

 

این رنگ‌ها فقط ساقه مو را می‌پوشانند. بنابراین برای اینكه امتحان كنید كه آیا رنگ جدید مورد نظرتان به چهره شما می‌آید، می‌توانید از این رنگ موها استفاده كنید و در صورتی كه از نتیجه كار راضی بودید به سراغ انواع دائمی‌تر همان رنگ مو بروید. امارنگ‌هایی هستند كه به اندازه چهار تا شش بار شامپو زدن روی موها دوام می‌آورند، اینها رنگ موهای نیمه دائم یا نیمه موقتی هستند. اگر موهایتان سفید شده است، این رنگ مو را به شما پیشنهاد می‌كنیم چون پوشانندگی خوبی روی موهای سفید دارد.

 

رنگ مو

 

این رنگ موها خاصیت تقویت‌كنندگی دارد، ولی توجه كنید كه به دلیل آنكه فاقد پروكسیدهیدورژن (آب اكسیژنه) هستند نمی‌توانند موهای شما را بی‌رنگ یا روشن كنند. رنگ‌ موهایی كه معمولا از فروشگاه‌ها و یا سالن‌های آرایش تهیه می‌كنید، رنگ موهای دائمی هستند. در رنگ موی دائمی از آمونیاك و آب اكسیژنه (پراكسیدهیدروژن) برای رنگ كردن مو استفاده می‌شود.

 

مولكول‌های رنگ وارد پوسته مو شده و با شست و شو از بین نمی‌روند. این محصول بر رنگدانه‌های مو اثر می‌گذارد و آنها را روشن‌تر می‌كند، به همین علت است كه یك رنگ مو روی موهای افراد گوناگون به رنگ‌های متفاوت درمی‌آید. این رنگ مدت بیشتری روی موها دوام می‌آورد. پراكسیدهیدورژن (آب‌ اكسیژنه) یك ماده شیمیایی است كه به عنوان كاتالیزور عمل می‌كند و یك فرآیند شیمیایی را به راه می‌اندازد كه طی آن، رنگ به صورت مستمر بر روی مو قرار می‌گیرد. اكسیدان‌ها، قدرت‌های متفاوتی دارند.

 

رنگ مو

 

اكسیدان (۱۰)VOI‌ رنگ را فقط به مقدار جزئی باز می‌كند، (۲۰)VOI‌ قدرت بازكنندگی و روشن كنندگی بالایی برای پوشاندن موهای سفید دارد و اكسیدان (۳۰)VOI‌ قدرت و روشن‌كنندگی بالا با كمترین میزان رنگ را دارد.

مدیر بازدید : 105 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


علت سفید شدن مو در سن جوانی

    مجموعه: بیماری ها و راه درمان    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

موی سفید

بيهوده نيست كه مي‌گويند جوان هم جوان‌هاي قديم! اين اصطلاح اگرچه از سوي سالخوردگان در ارزيابي رواني رفتاري جوانان امروزي

گفته مي‌شود؛ اما مصاديق اين سخن تا ظواهر و نشانه‌هاي جسمي آنان نيز امتداد يافته و خيلي از جوانان امروزي نه صرفا به لحاظ روحي كه به لحاظ جسمي نيز ظاهر جواني خود را از دست داده‌اند و پيش از زمان موعد نشانه‌هاي پيري در آنها بروز و ظهور يافته است.

اين نشانه پيش از هر چيز در سفيد شدن و ريزش موهاي سر خود را نشان مي‌دهد؛. موهايي كه گرچه در آسياب سفيد نشده‌اند، اما در دوران شباب رنگ باخته‌اند.

در گذشته ظاهر شدن اولين موهاي سفيد به معني ورود آدمي به ميانسالي و پختگي تعبير مي‌شد، چنانچه موي سفيد احترام داشت و آن را نشانه بزرگي و باتجربگي معني مي‌كردند. اما امروزه در جامعه ما تعداد جواناني كه موهايشان زودتر از زمان طبيعي‌اش رو به سفيدي گذاشته در حال افزايش است كه برخي آن را از عوارض زندگي پراسترس و صنعتي معاصر مي‌دانند كه آثار خود را در سفيدي زودرس موي سر نمايان  مي‌كند.

در گذشته سفيد شدن  مو يكي از ويژگي‌هاي ارثي محسوب مي‌شد. گروهي نيز اين رخداد را در نتيجه افزايش سلول‌هاي مفيد خون توجيه مي‌كردند، اما امروزه اين عقايد و ديدگاه‌هاي مشابه آن به كلي رد شده‌اند. با اين حال هنوز هم بسياري از متخصصان پوست و مو نقش وراثت را در اين رخداد مقدم مي‌دادند.

بطور متوسط موها از سن 35‌سالگي شروع به سفيد شدن مي‌كند و موهاي ريش و سبيل زودتر از موي سر سفيد مي‌شوند و معمولا از ناحيه شقيقه شروع شده به سمت فرق سر پيشرفت مي‌كند و راهي براي پيشگيري از سفيد شدن در ميانسالان وجود ندارد اما هميشه سفيد شدن مو به‌دليل بالا رفتن سن نيست و بسياري از شرايط ديگر نيز موها را سفيد مي‌كنند.

در پايين‌ترين لايه پوست و در محل پايه و تكيه تار مو، سلول‌هايي به نام «ملانوسيت» قرار دارند كه دائما تركيبي با نام «ملانين» توليد مي‌كنند و همين «ملانين» است كه رنگ موها را ايجاد مي‌كند. وقتي ملانوسيت‌ها كاملا فاقد رنگدانه شوند مو سفيد مي‌شود و اگر تعداد ملانين يك تار مو كمتر از حالت عادي شود، آن مو خاكستري و نقره‌اي مي‌شود. ملانوسيت هر 10 سال حدود 10درصد از ميزان و توان توليد رنگ خود را از دست مي‌دهد.

اگرچه چگونگي از دست دادن اين رنگدانه‌ها دقيقا مشخص نيست، اما آنچه مشخص است، اين است كه در نخستين مراحل خاكستري شدن مو، ملانوسيت هنوز وجود دارد؛ اما غيرفعال است. ميانگين سني سفيد شدن مو در سفيدپوستان 34 سال و در سياهپوستان 42سال است. اگر موي يك فرد سفيدپوست زودتر از 20‌سالگي و سياهپوست زودتر از 30 سالگي سفيد شود، به آن سفيد شدن زودرس مو مي‌گويند.

معمولا سفيد شدن مو در مردان در حدود 30سالگي و در زنان در 35سالگي رخ مي‌دهد. البته نسبت به عوامل تغذيه‌اي و ژنتيكي، حدود سني ذكر شده تغيير مي‌كند.

از طرفي در برخي افراد موها بسيار زود شروع به سفيد شدن مي‌كند كه بايد گفت شروع اين اتفاق بستگي به ژني دارد كه از والدين خود به ارث مي‌بريم. برخي افراد تصور مي‌كنند يك فشارعصبي شديد يا هول و هراس ناگهاني باعث مي‌شود موها يك شبه سفيد شود، اما ديدگاه‌هاي علمي با اين ادعا سازگار نيستند.

موي بدن و صورت هم مثل موي سر خاكستري مي‌شود؛ اما معمولا اين اتفاق بعد از تغيير رنگ موي سر بوجود مي‌آيد. سفيد شدن موي سر معمولا از شقيقه‌ها آغاز مي‌شود و بعد از آن نوبت به تاج سر و بقيه نقاط پشتي سر مي‌رسد.

نشانه پيري نيست

بسياري از جوانان وقتي اولين موهاي سفيد را در آينه مي‌بينند، مي‌ترسند و براي اين‌كه مثلا نشانه‌هاي پيري را در خود از بين ببرند شروع به كندن موهاي سفيد مي‌كنند. كندن موهاي سفيد و يا رنگ‌كردن آنها و يا چيدن مو برخلاف عقيده عوام باعث كم شدن موي سفيد نمي‌گردد.

براي جلوگيري از سفيد شدن زودرس موها بايد از مواد غذايي استفاده كرد كه حاوي املاح روي، آهن، پتاس و منگنز باشد. تحقيقات نشان داده كمبود فلزاتي مانند آهن، روي، منگنز، تيتانيوم، تنگستن و مس از عوامل اصلي در سفيد شدن موها هستند، البته اين مساله علاج هم دارد.

كارشناسان تغذيه معتقدند؛ افرادي كه دچار سفيدي مو هستند، بايد ميوه‌هايي همچون؛ سيب، گلابي، هلو و همه ميوه‌هايي كه حاوي مقاديري از املاح گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نيز مصرف سبزيجاتي همچون؛ سير، پياز، موسير و تره كه داراي منگنز هستند را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

نخودفرنگي، قارچ، آجيل، لوبيا، عدس، گوجه فرنگي، موز، آلو، سويا و سيب زميني از جمله غذاهايي هستند كه مقدار قابل‌توجهي مس دارند و مي‌تواند بر پوست و مو تاثير بگذارد و حتي از سفيد شدن مو هم جلوگيري كند.

خوردن جوشانده سبوس گندم، سنبل‌الطيب، مخلوط پودر سبوس برنج و شكر با نبات ساييده شده و نان جو هم در حفظ رنگ مو و كاهش موهاي سفيد موثر است و موهاي سفيد شده از موهاي رنگي شكننده‌ترند، ولي ريشه آنها سست نيست و بنابراين سفيد شدن موها نشانه ريزش مو نمي‌باشد.

كمبود ويتامين‌ها

بسياري از بيماري‌ها نيز مي‌تواند روند سفيد شدن موها را تسريع كند. كمبود ويتامين‌هاي B ، بخصوص اسيدپانتوتنيك و ويتامين 12 B يكي از موی سفیداين موارد است. بيماري تيروئيد، بيماري‌هاي سيستم ايمني، كم‌خوني، رژيم‌هاي سخت و طولاني‌مدت، بيماري‌ها و افزايش گلبول‌هاي سفيد خون نيز باعث سفيدي زودهنگام و بيش از حد موها مي‌شود.
در كنار اين مساله بايد به استعمال دخانيات نيز اشاره كرد. سيگار كشيدن نيز موها را سفيد مي‌كند. تحقيقات نشان داده، سرعت سفيد شدن مو در سيگاري‌ها، چهار برابر افراد غيرسيگاري است. شايد علت اين امر، كاهش رسيدن اكسيژن به ريشه موها باشد.
سفيد شدن موي سر اگرچه بسياري از جوانان و بخصوص زنان را نگران مي‌كند، اما ظاهرا تا حدود زيادي از طاس شدن سر آنان جلوگيري مي‌كند. دكتر محمدرضا خرازي،  متخصص پوست و زيبايي معتقد است موهايي كه سفيد مي‌شوند ماندگاري بيشتري مي‌يابند و ريزش آن به تاخير مي‌افتد، ضمن اين‌كه موهاي سفيد در جواني كه در ميان موهاي سياه به چشم مي‌خورد و به اصطلاح حالت جوگندمي دارد به برخي از افراد زيبايي بيشتري هم مي‌دهد، لذا با ديدن موي سپيد در آينه چندان هم احساس پيري نكنيد.

مدیر بازدید : 93 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

فر کردن مو با روش های مختلف

 

موی فر

 

اگر از مدل موهای تان خسته شده باشید، شاید به فکر فر کردن آن ها بیفتید. در این صورت اگر می خواهید موهای تان آسیب ببینند، حتما فر شیمیایی را انتخاب می ‌کنید، ولی اگر نمی ‌خواهید موهای تان آسیب زیادی ببینند، توصیه ما این است که سراغ بیگودی و یا فر داغ بروید.

 

اگر برای فر کردن شش ماهه موهای تان به آرایشگاه بروید، باید منتظر یک جنگ شیمیایی تمام عیار بین موهای تان با مواد شیمیایی باشید.

 

برای فر کردن موها در آرایشگاه از ماده شیمیایی به نام "پرمننت" استفاده می ‌شود. با این ماده، ابتدا پل‌ های گوگردی موجود در ساختمان مو طوری شكسته می ‌شوند كه موی پیچیده شده در بیگودی، شكل فر مورد نظر را بپذیرد.

 

در مرحله دوم، پیوندهای گوگردی در حالت جدید قرار می ‌گیرند كه بعد با استفاده از یك محلول خنثی ‌كننده، فر مو «سفت و ثابت» می ‌گردد.

 

ابتدا موها شسته شده و در بیگودی مخصوص پیچیده می ‌شود. قطر لوله بیگودی، طرز قرار گرفتن و تعداد آن ها در سر، تراكم فر و مدل نهایی مو را مشخص می ‌كند. وقتی همه بیگودی‌ ها سرجای خود قرار گرفتند، هر بیگودی با محلول فر آغشته می‌ گردد. به دلیل اینکه محلول فر پوست را تحریك می ‌كند، باید دقت کنید که با پوست ناحیه مجاور تماس پیدا نكند.

 

محلول فر معمولا 10 تا 20 دقیقه روی مو باقی می ‌ماند. این مدت زمان با در نظر گرفتن شرایط مو، قدرت محلول فر، درجه حرارت محیط و تعداد بیگودی ‌های فر به‌ طور دقیق تعیین می ‌گردد.

 

پس از آن كه موی پیچیده شده به‌ طور كامل آب‌ كشی شد، هر بیگودی را با محلول خنثی ‌كننده آغشته می ‌كنند. پس از چند دقیقه موها با آب، آب‌ كشی شده و بیگودی ها برداشته می ‌شوند.

 

موی فر


از بیگودی های دیروز تا بابلیس‌های امروز

 

امروزه بیگودی ‌های الكتریكی، رایج‌ ترین وسیله فر هستند. اكثر مردم از روش سنتی "شستن و مدل دادن و خشك كردن" راضی نیستند. به جای آن موهای شان را خشك می‌ كنند و سپس برای فر كردن از بیگودی ‌های الكتریكی یا فر داغ استفاده می‌ كنند. بیگودی‌ های الكتریكی معمولا لوله‌های سفت پلاستیكی در چند اندازه مختلف هستند و در جعبه‌های 20 تا 24تایی قرار دارند. لوله‌ های بیگودی، سطح دندانه‌ دار یا صاف دارند. لوله‌ های صاف برای موها بهترند، زیرا موقع برداشتن از روی موها، کمتر گره می خورند.

 

دستگاه بیگودی الكتریكی دارای كلید قطع و وصل است. هنگامی كه تا درجه مشخصی گرم شد، به‌ طور اتوماتیك قطع می ‌گردد. بعضی مدل ‌ها یك فیوز اطمینان حرارتی نیز دارند كه از گرم شدن خیلی زیاد بیگودی كه باعث سوختن یا آسیب‌ دیدن مو می ‌گردد، جلوگیری می‌ كند.

 

برخی لوله‌ های بیگودی الكتریكی دارای محفظه پلاستیكی مخصوص آب هستند. وقتی رول گرم شد، آب بخار می ‌شود و با فشار در لوله‌ ها نفوذ می ‌كند. بخار، اندكی رطوبت به مو اضافه می ‌كند كه با گردش خود، به مدل دادن موقتی مو كمك می ‌كند.

 

بابلیس، جدیدترین نوع بیگودی ‌های الكتریكی است و میله پلاستیكی بلند و قابل انعطافی است كه مو را دور آن می ‌پیچند. بابلیس‌ بیشتر از رول معمولی به موها حالت فر و استحكام می‌ دهد.

 

موی فر


فر داغ الكتریكی

 

فر گرم الكتریكی امروزه بعد از سشوار، رایج ‌ترین وسیله فر كردن مو است. زندگی مدرن كه شستشوی مكرر مو را ضروری نموده، فرصتی برای مراجعه هفتگی به سالن‌ های آرایشی نمی ‌گذارد. به همین دلیل این فرها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. گرمای ناشی از فر داغ، برخی از پیوندهای هیدروژن ضعیف مو را تجزیه نموده و حالت موجی موقتی به آن می ‌دهد. اكثر فرهای داغ، درجه بالا و متوسط دارند. درجه پایین ‌تر، مو و پوست سر را كمتر می ‌سوزاند، ولی فر سفتی ایجاد نمی‌ كند. بیگودی‌ های فر داغ از بیگودی ‌های الكتریكی گرم‌ تر هستند و در صورت بی‌ توجهی ممكن است به پوست سر آسیب بزنند.

 

موقع استفاده از فر داغ الكتریكی، معمولا جای نگرانی برای آسیب مو وجود ندارد، زیرا اكثرا مجهز به درجه كنترل گرما هستند و به محض رسیدن گرما به درجه‌ای كه به مو آسیب برساند (حدود 100 درجه سانتی‌ گراد) دستگاه خاموش می ‌گردد. بیگودی‌ های فر داغ با سطح صاف یا سطح دندانه‌ دار موجودند. با نوع دندانه ‌دار ممكن است مو گره‌ بخورد و آسیب ببیند. اكثر بیگودی ‌های فر داغ به صورت دو یا چند حلقه ‌ای و در دو اندازه كوچك و بزرگ وجود دارند.

 


مراقبت از موهای فر

 

موهای فر شده دچار تخریب ساختمانی شده‌ اند. به هم خوردن لایه خارجی مو(كوتیكول) كه خاصیت انعكاسی زیادی دارد، یكی از این تغییرات است. شدت این به هم‌ خوردگی با شدت واکنش شیمیایی متناسب است. مو، زبر به نظر آمده و از درخشندگی آن كاسته می ‌گردد و در مقایسه با موهای معمولی، به سختی آرایش و مرتب می ‌گردد.

 

سلول ‌های كوتیكول مو از جا كنده یا بلند می‌ شوند كه این امر باعث گیركردن و گره خوردن موها می ‌گردد. توان مو كم شده و نیروی الكترواستاتیك آن افزایش می ‌یابد و باعث می ‌شود كه مرتب نمودن آن مشكل گردد. در نقاط مرطوب، موهای منفذ دار، آب بیشتری جذب می ‌نمایند كه موقتا مو را سنگین ‌تر نموده و آن را بد حالت می ‌كند. چنین موهایی باید با شامپوهای نسبتا اسیدی شسته شوند. این شامپوها موقعی كه موها خیس هستند، كمتر از شامپوهای قلیایی مو را متورم می‌ كنند و با خواباندن موقتی كوتیكول برآمده، منافذ سطح مو را كمتر می ‌كنند.

 

استفاده از نرم کننده هنگام آب‌ كشی، مو را صاف می‌ كند و مو راحت ‌تر شانه می ‌گردد و تجمع بار الكتریكی را كه باعث پف كردن مو می ‌گردد، كم می ‌كند.

مدیر بازدید : 84 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

چگونه رنگ مویی درخشان و براق داشته باشیم!

 

موی درخشان

 

آماندا جورج آرایشگر معروف ستارگان هالیوود و صاحب سالن زیبایی بزرگ نیل جورج لس آنجلس می گوید : آماندا جورج آرایشگر معروف ستارگان هالیوود و صاحب سالن زیبایی بزرگ "نیل جورج" لس آنجلس می گوید :" رنگ موی شما باید ساده اما مد روز باشد. برای اینکه جوان تر به نظر برسید هیچ وقت موهایتان را زیادی تیره نکنید.

 

باید رنگ موهای شما ملایم باشد تا چهره شما سختی و صلابت خود را نشان دهد". این آرایشگر معروف توصیه های بیشتری برای ما دارد :

 

موی درخشان

 

موهایتان را زیاد روشن نکنید : اگر می خواهید موهایتان را به رنگ روشن کنید ، ترجیحا از های لایت و یا رنگ هایی مانند زیتونی و .. استفاده کنید . موهایتان را بلوند روشن نکنید.

 

رنگ مویی که به طرز صحیح های لایت شده باشد صورت شما را روشن تر نشان خواهد داد : جورج می گوید من معمولا از های لایتی استفاده می کنم که از سر حد مو و پیشانی شروع شده باشد ، های لایتی براق و درخشان که موها و صورت شما را شفاف تر و شاداب تر نشان دهد.

 

موی درخشان

 

رنگ خاکستری رنگی افسانه ای است : نمک و فلفل سیاه دارید؟ نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید میبینید چقدر درخشان و فریبنده است؟ جورج می گوید:ایراد رنگ خاکستری برای موهای شما این است که ممکن است خشک و شکننده به نظر برسد من به شما توصیه می کنم از شامپوهایی که آرایشگرتان پیشنهاد می کنند استفاده کنید.

 

از محصولاتی که حاوی الکل هستند جدا دوری کنید : الکل رنگ موهای شما را تیره و کدر نشان خواهد داد و به موهای شما آسیب جدی خواهد رساند. برای ترمیم موی آسیب دیده بوسیله الکل از شامپوهای محافظت کننده رنگ و جذب کننده آب و نرم کننده استفاده کنید.

مدیر بازدید : 64 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

مرتب کردن موی پسربچه هادرمنزل

 

کوتاهی

 

گاهي پسر بچه ها به دلايلي مثل بازيگوشي يا کم سن و سال بودنشان براي رفتن به سلماني و منتظر ماندن تا زمان نوبت و بعد هم کوتاهي مو ابراز بي ميلي کرده و براي رفتن به آرايشگاه با ما سر نا سازگاري دارند و تا راضي کردنشان براي اين منظور کلي زمان و انرژي مي گيرند .چه بهتر که ما بتوانيم خودمان با استفاده از روشهايي ساده اين کار را در منزل و در فرصت زمان مناسبي که فرزندمان احساس رضايت نشان مي دهد، انجام دهيم که اين خود به مرور زمان تمريني است براي اين حرفه و کم کم ما را به زدن موي فرزندمان حتي با مدل مشخصي آشنا خواهد ساخت.نا گفته نماند که در ابتداي کار اين تنها مرتب کردن موها به طور مبتدي و کاملا غير حرفه اي است ، اما حتما در ابتداي کار رضايت شما را جلب خواهد کرد.

 

مرحله ي اول : بسيار مهم است که اين کار با رضايت فرزندتان انجام پذيرد، پس احساس خوشايند و شادابي اولين قدم براي شروع کار است.

 

مرحله ي دوم : بستن پيش بند و خيس کردن کامل موها که اين مي تواند براي پسر بچه هاي بازيگوش و در سنين پايين با آب بازي در حمام همراه باشد .

 

کوتاهی

 

مرحله ي سوم : پس از اينکه موها را کاملا خيس کرده و براي کوتاهي آماده کرديد خيلي مرتب آنها را شانه بزنيد به طوري که همه ي موها اطراف سررا بپوشانند، چتري ها در جلوي سربه سمت پيشاني، دو طرف سر به سمت گوشها و پشت سر نيز تا گردن خوب شانه شود.

 

مرحله ي چهارم: چتري ها را از سمت راست پيشاني تا سمت چپ آن با دقت خيلي صاف و يک اندازه کوتاه کنيد.پشت سر را نيز به سمت پايين خوب شانه زده و در قست گردن صاف و يک اندازه کوتاه کنيد. شقيقه ها و موهاي دو طرف گوشها را نيز در پشت به سمت پايين شانه زده و شقيقه ها را صاف بزنيد، از خود بچه بخواهيد که با دست لاله ي گوشش را به سمت پايين خم کرده تا شما به راحتي بتوانيد اضافه هاي موهاي روي گوش را مماس با پشت گوش، گرد و يکدست تا پشت سر صاف کنيد.

 

کوتاهی

 

مرحله ي پنجم : چتري ها را پس از کوتاهي به سمت بالا شانه زده و موهاي قسمت بالاي سر را بر اساس معيار اندازه ي چتري ها که همه را با هم به بالا شانه کرده ايد کم کم کوتاه کنيد . براي راحتي کار موها را از جلو لايه لايه جدا کنيد و با زاويه ي قائمه ( 90 درجه ) به سمت بالا بزنيد.

 

مرحله ي ششم: دو طرف شقيقه ها را به سمت جلوي صورت شانه زده و اضافه هاي آن را بزنيد، سپس آنها را به سمت گوش شانه کرده و با همين معيار دو طرف گوشها را کوتاه کنيد.پس از اتمام کوتاهي دو طرف در قسمت بالاي سر همه ي موها را دوباره به سمت بالا شانه زده و ابتدا در جهت راست با هم شانه کرده، اضافه ها را بزنيد و بعد در جهت چپ.

 

مرحله ي هفتم : نوبت به پشت سر مي رسد و چون ابتداي کار دور سر را مرتب کرده ايم و پايين موهاي پشت سر که منظور روي گردن است نيز صاف شده است، حال بايد تمام موهاي پشت سر که کاملا خيس است را به سمت بالا شانه زده و قسمت پايين آن را خورد تر کرده تا کم کم که به قسمتهاي بالا مي رسد تنها نوک موها را زده و روي آن را مرتب کنيد.

 

کوتاهی

 

تذکر 1: بهتر است براي بار اول تنها نوک موها را آن هم خيلي کم کوتاه کنيد تا کم کم دستتان بيايد.


تذکر 2: گاهي موي فرزندتان بلند بوده و تنها مي خواهيد کمي روي آنها را مرتب کنيد که براي اين کار بهتر است پس از کوتاهي جلو و چتري و اندازه زدن موهاي اطراف سر، آنها را در قسمت بالاي سر به دليل بلند بودن، کاملا به سمت عقب کشيده و با زاويه ي 30 درجه، کمي مماس با سر، نوک موها را بزنيد که بايد توجه داشته باشيد که در اينجا چتري ها از موهايي که مي خواهيم بزنيم جدا خواهد بود.

 

تذکر 3:پس از اتمام کار بهترين راه چک کردن موها اين است که با چهار انگشت خود ( همه ي انگشتان يک دست به جز شست ) موهاي همه ي قسمت هاي سر را چک کنيد به اين ترتيب که اول موهاي بالاي سر را بين چهار انگشت قرار دهيد و کمي به سمت بالا بکشيد و ببينيد همه آنها يک اندازه اند يا نه که در صورت بلندي در بعضي قسمتها اضافه ها را بزنيد. بعد دو طرف سر و در نهايت پشت سر را چک کنيد.

تذکر 4: براي تميزي کار، موهاي ريز پشت گردن را با احتياط و آرام با تيغ زده و صاف کنيد.

مدیر بازدید : 68 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


بهترين روش صاف کردن موها

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

صاف کردن موها

برای صاف کردن موهای مجعد، روش‌های زیادی وجود دارد که در مورد آثار حاصله و بی‌خطر بودن آنها حرف و حدیث فراوان است.

برای صاف کردن موهای مجعد، روش‌های زیادی وجود دارد که در مورد آثار حاصله و بی‌خطر بودن آنها حرف و حدیث فراوان است.

به طور عمده برای موهای مجعد طبیعی سه روش صاف کردن وجود دارد:
    استفاده از پماد یا رزین‌های ثابت کننده

    استفاده از شانه حرارت داده شده

 

    استفاده از صاف‌کننده‌های شیمیایی

 

صاف کردن موها

 

هیچ کدام از این روش‌ها کاملا بی‌خطر و موثر نیست و هر کدام، مشکلات خاصی دارند. کاربرد پمادها آسان و نسبتا بی‌خطر است اما کثیف بوده و اثر موقتی دارند. شانه گرم نیز آثار موقتی ایجاد کرده و خیلی به پوست سر و موها آسیب می‌رساند و باید در یک سالن زیبایی و توسط شخص حرفه‌ای به کار روند. محصولات شیمیایی نتایج طولانی‌تر داشته اما بعضی از این مواد باعث ایجاد صدمه به پوست سر و موها می‌شوند. از محصولات شیمیایی هم برای مصارف خانگی و هم مصرف حرفه‌ای استفاده می‌شود.

 

پمادها معمولا از روغن‌های سنگین یا وازلین می‌باشند که موها را به پوست سر چسبانده و با اثر کوتاه‌مدت و بدون هیچ تغییر شیمیایی به صاف کردن موها منجر می‌شوند.این روش اغلب توسط مردان استفاده می‌شود. گاهی به دلیل وجود ماده معطر و یا دیگر ترکیبات در پمادها، درماتیت یا التهاب پوستی ایجاد می‌شود. گاهی هم جوش‌های پوستی در پوست کنار خط مرز موها پدید می‌آیند که جوش پمادی نامیده می‌شوند.

 

در مورد شانه‌های گرم باید گفت حرارت 90 تا 150 درجه‌ای این شانه باعث شکسته شدن بعضی از پیوندهای مو شده و باعث صاف شدن تحت فشار آن می‌شود. سپس درجه حرارت موها با برداشتن شانه به سرعت پایین آمده و پیوندها دوباره به حالت اول برمی‌گردند. موهای صاف شده در معرض آب، رطوبت محیط و یا حتی تعریق پوست به حالت و شکل مجعد اولیه خود باز می‌گردند. کمپرس گرم با این شانه‌ها باعث سوختگی درجه یک تا درجه سه پوست سر یا اطراف آن می‌شود. تکنیک اشتباه، بی‌دقتی و استفاده مکرر از این روش می‌تواند باعث ایجاد یک قسمت طاس موقتی بشود اما

صاف کردن شیمیایی موها تنها روش طولانی اثر است. مواد شیمیایی قوی باعث تورم، شکستن و تغییر پیوندهای شیمیایی مو می‌شود. به خاطر سرعت عمل سریع واکنش این محصولات شیمیایی نباید بیشتر از 5 تا 10 دقیقه روی موها بمانند وگرنه به طور جدی آسیب خواهند رساند. حتی‌ امکان سوختگی پوست سر و پوست اطراف سر در اثر تماس با این مواد وجود دارد. اگر مواد صاف‌کننده قلیایی با چشم تماس پیدا کنند امکان از دست رفتن بینایی نیز هست. محصولات حاوی غلظت بالا که در سالن‌های زیبایی مصرف می‌شوند بهتر است مورد مصارف خانگی قرار نگیرد. با تکنولوژی حاضر هیچ روش بی‌خطر و رضایت‌بخشی برای تغییر موهای فردار به موهای کاملا صاف وجود ندارد. به درجاتی می‌توان موها را صاف کرد اما بعضی صدمات نیز به موها وارد می‌شود.

مدیر بازدید : 74 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


چرا بعضي‌ موها فر نمي‌شوند؟!

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

چرا بعضی موها فرنمی شوند

بعضي خانم‌ها علاقه خاصي به فر کردن موهاي‌شان به صورت دايمي دارند. گذشته از اينکه بايد از موهاي فرشده که تغييرات ساختماني پيدا کرده‌اند به خوبي مراقبت کرد، عده‌اي از خانم‌ها هستند که نتيجه مطلوبي از فر کردن موهاي‌شان نمي‌گيرند. در مورد فر نشدن دايمي موها، حرف و حديث فراوان است. عدم کسب نتيجه مطلوب ناشي از چند علت است. بافت موها عامل خيلي مهمي است. موهاي ظريف و نازک، نسبت به ديگر موها، به سختي فر شده و موقع فر کردن، شکننده، آسيب‌ديده و پيچ‌خورده مي‌شوند....

 

بعضي از مواد فرکننده بايد مدتي طولاني‌ روي موها بماند تا بتواند مو را شکسته و آنها را فر کند. اگر اين مواد زودتر از زمان لازم شسته شوند، موها به خوبي فر نمي‌شوند. اگر ماده خنثي‌کننده نيز به مدت لازم روي موها نماند يا به دلايلي عمل نکند، پيوندهاي شيميايي مو به حالت اوليه برگشت کرده و در نتيجه، فر شدن موها به‌طور مطلوب انجام نمي‌گيرد. خنثي‌کننده‌هايي که حاوي پراکسيد هيدروژن هستند بعضي اوقات تضعيف يا غيرفعال مي‌شوند و در نتيجه، خنثي کردن به خوبي انجام نگرفته و نتيجه مطلوب به دست نخواهد آمد. آب‌کشي قبل از مصرف خنثي‌کننده براي از بين بردن همه مواد باقي‌مانده احياکننده خيلي مهم است.

 

نکته بعدي، فر کردن در بارداري است. اگر چه بعضي از آرايشگران عقيده دارند که در بارداري موها کمتر فر دايم را به خود مي‌گيرند اما هيچ پايه و اساس علمي براي اين عقيده وجود ندارد. از آنجا که قسمت قابل رويت موها در بالاي سر يک بافت مرده است، تغييرات به وجود آمده در بدن نظير بارداري تاثيري بر اين قسمت موها ندارد. بعضي اوقات، شدت چربي موها در طي بارداري به خاطر تغيير فعاليت غدد چربي پوست سر، نوسان مي‌کند. اين تغيير ممکن است بافت يا ظاهر موها را تحت تاثير قرار دهد. اگر قبل از فر کردن دايمي موها به خوبي با شامپو شسته شوند، تغييرات چربي هيچ تاثيري در فر کردن نخواهد داشت.

 

 

در آخر نيز توصيه مي‌کنم به علت تغييرات ساختماني ناشي از موادشيميايي در موهاي فر شده (شدت اين تغييرات متناسب با قدرت ماده شيميايي به کار رفته است) بايد نکاتي را هنگام شامپو زدن و شانه کردن رعايت کنيد.

 

شامپوي مناسب شما، شامپوي اسيدي ضعيف است که نسبت به انواع قليايي در موقع خيس بودن کمتر باعث باد کردن موها و در نتيجه جدا شدن سلول‌هاي لايه خارجي مي‌شود. استفاده از يک نرم‌کننده بعد از شامپو نيز الزامي است؛ چون شانه زدن را آسان مي‌کند و درخشندگي را به موها برمي‌گرداند. استفاده از حالت‌دهنده همچنين با کاهش ايجاد الکتريسيته ساکن از سيخ شدن موها جلوگيري مي‌کند.

مدیر بازدید : 86 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

برای پر نشان دادن موهای صاف و کم پشت

 

روش هایی برای پر نشان دادن موهای صاف وکم پشت

 

روش‌هایی برای پر نشان دادن موهای صاف و کم پشتاگر از موهای صاف و یکدست و بی حالت خود خسته شدید و می خواهید طوری آنها را درست کنید که پر پشت وحجیم تربه نظر برسند بهتراست به چندین راهکار پیشنهادی که برای چنین موهایی در نظر گرفته ایم توجه کنید، شاید از بین آنها یکی را برای این منظور انتخاب نمایید:

 

۱) موها را فر یا ویو کنید که این خود در پر پشت نشان دادن آنها بسیار موثر است فقط به این نکته توجه داشته باشید که پس از فر و ویو کردن، هم آنهارا تقویت کنید و هم به توصیه های پس از فر کردن که توسط آرایشگرتان به شما داده می شود عمل کنید.

 

۲) موها را به یک سمت و یکطرفه درست کنید.

 

۳) اگر هم دوست ندارید همه ی موها را به یک سمت بریزید می توانید تنها جلوی موها را ازقسمت وسط سر به سمت پیشانی کج درست کنید.

 

روش هایی برای پر نشان دادن موهای صاف وکم پشت

 

۴) به جای فر یا ویو کامل موها می توانید فقط موها راازپایین، چند سانت مانده به ریشه ویو یا فر کاملا درشت کنید که بسیار شیک تر وزیبا ترهم خواهد بود.

 

۵) موها را رنگ، هایلات یا مش کنید که گاهی و البته در بیشتر مواقع یک عمل شیمیایی باعث ضخیم و محکم تر شدن موهای ضعیف و نازک خواهد شد و در نتیجه موهای شما را پرپشت تر نشان خواهد داد.

 

۶) اگر هم در حال تقویت کردن موها با مواد طبیعی یا داروهایی هستید که پزشک برایتان تجویز کرده می توانید در مهمانی ها از کلاه وروسری های شاد وخوشرنگ استفاده کنید.

 

۷) از عینک آفتابی به جای تل برای عقب وبالا زدن جلوی موها استفاده کنید که این کار نیز موهای شما را پرپشت تر وحجیم تر نشان می دهد .

مدیر بازدید : 79 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


رنگ کردن موها با چای، قهوه و ادویه‌جات

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

رنگ کردن مو با مواد گیاهی

 

استفاده از محصولاتی مانند چای، قهوه و ادویه برای رنگ کردن موها روش جالب برای اجتناب از استفاده مواد شیمیایی رنگ‌ها و همچنین کاهش هزینه است. برای آشنایی بیشتر با روش رنگ کردن موها با این مواد، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید.

آنچه لازم داریم:


- چای

- قابلمه کوچک

- اپلیکاتور یا همان چوب‌های بستنی

- مواد رنگ‌زا مانند چای، قهوه یا ادویه

- ظرفی که از جنس فلز نباشد

- آب



1) اپلیکاتورها را درون ظرفی که از قبل تهیه کردید، قرار دهید و برای هم زدن رنگ از آنها استفاده کنید.

 

2) درون ظرفی که از جنس فلز نیست و رنگ تحت تاثیر فلز قرار نمی‌گیرد، رنگ را بریزید.

 

3) رنگ‌های طبیعی را با هم مخلوط کنید. این مواد باید در همان روز استفاده شوند و نباید بیشتر از یک روز بمانند.

 

4) موهای سیاه و یا قهوه‌ای تیره با قهوه خالص و یا چای سیاه و یا پوسته آلبالو رنگ می‌شوند. اجازه دهید که این مواد به مدت 20 دقیقه در آب به آهستگی بجوشند تا در نهایت به حالت رنگ غلیظ درآیند.

 

5) با استفاده از چای بابوبه یا زنجبیل، این رنگ را روشن‌تر کنید.

 

6) اگر رنگ قرمز می‌خواهید، این مواد را با فلفل شیرین یا غنچه گل مخلوط کنید تا رنگ قرمز آن بیشتر شود و سپس آن را آبکشی کنید و اجازه دهید خنک شود. بعد آن را روی موها بمالید.

 

7) در صورتی که موهایی با رنگ خیلی روشن می‌خواهید، این مایع را با ریشه گیاه ریواس و آب مخلوط کنید و به مدت یک ساعت آن را بجوشانید. پس از سرد شدن، آن را صاف کنید. برای ایجاد تن رنگ گرم‌تر، از سرکه قرمز به جای آب استفاده کنید.

 

8) در صورتی که موهای خاکستری دارید، موها را با مخلوطی از نصف فنجان ساژ و رزماری که آنها را در دو فنجان آب گرم حل کرده‌اید، رنگ کنید. این کار را یک بار در هفته تا زمانی که به رنگ دلخواه برسید، تکرار کنید.

 

9) سه قاشق چای‌خوری چای سیاه، سه قاشق چای‌خوری ساژ و آب جوشیده تمیز را با یکدیگر مخلوط کنید و برای رنگ کردن موهای خاکستری تیره مورد استفاده قرار دهید.

مدیر بازدید : 90 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


هایلایت فانتزی موقت مخصوص دختران جوان

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

هایلات فانتزی
امروزه بیشتر دختران جوان ما متا سفانه در ابتدای راه جوانی ویا شاید بهتر بگوییم در انتهای راه نوجوانی دوست دارند دچار تغییر وتحول چهره وموی خود شوند وچون عجله می کنند ممکن است خیلی سریع هم پشیمان شوند ودر صدد جبران آن برایند.این تغییرات می تواند شامل رنگ کردن،لولایت وهایلایت کردن موها باشد که در نهایت به مش کردن آنها منجر خواهد شد،چرا که وقتی حتی از یک لولایت ساده شروع کنند، این تغییردر رنگ موی آنها به یک عادت تبدیل خواهد شد و خیلی کم پیش می آید که به صبر کردن و بلند شدن موها تا کوتاهی موهای رنگ شده بیانجامد و بر اساس هر مجلس و مهمانی دست به رنگ و هایلایت خواهند زد. دختران جوان ما می توانند از راههایی در هنر آرایش و پیرایش مو استفاده کنند که بعد از لولایت و هایلایت و مش موها تا زمان بیرون آمدن موی طبیعی و جایگزین شدن آن به حالت اولیه نه تنها در تمام این مدت از تغییررنگ موی خود دور نخواهند ماند بلکه به شکلی فانتزی و شیک ،دخترانه نیز دیده خواهند شد.

 


۱-هایلایت بنفش:

 

اگر موی طبیعی خود را به اصطلاح لولایت کرده اید(رگه های ملایم و کمرنگ در در لابلای موهای طبیعی که تنها با رنگ مو بدون دکلره انجام می شود) واین لولایت در گروه رنگهای زرد کمرنگ و مات خردلی،قهوه ای،نارنجی کمرنگ،قهوه ای تیره و نهایت طلایی بر روی موی طبیعی شما انجام شده و تقریبا پس از سه ،چهار ماه ریشه ی موی طبیعی شما در آمده و لولایت شما نیز از رنگ اولیه خارج شده وشما از این ناهماهنگی ریشه با پایین مو خسته شده اید، راه پیشنهادی ما این است که به جای یکدست کردن موها توسط رنگ یا لولایت مجدد ویا وسوسه برای هایلایت که تکرار آن باعث ریزش و سفیدی موهای شما خواهد شد ،با تهیه ی یک رنگ موی فانتزی ویا واریاسیون که از گروه رنگهای موقت می باشند وبا هر بار شستشو کمرنگ شده تا از روی موها پا ک شوند و تا بلند شدن ریشه ها و یکدست شدن موها به رنگ طبیعی در تنوع رنگ مو، بدون آسیب جدی به آن، در این مدت به شما کمک خواهند کرد.

بر روی موهای به رنگ گروه رنگی که نام برده شد بهتر است از رنگ موی فانتزی یا واریاسیون بنفش استفاده کنید ،به این ترتیب که رنگ موی فانتزی یا واریاسیون بنفش را به نسبت قد مو که اگر کوتاه، تقریبا تا گردن است دو بند انگشت رنگ و بلند تر از آن را به همین نسبت تا نصف تیوپ رنگ ، با مقداری شامپو که برای شستشوی سر همیشه استفاده می کردید،مخلوط کرده و از یکی ،دو سانت پایین تر از ریشه بر روی کل موهاکه البته تمیزو خیس هستند، بکشید و مثل شستشوی مو عمل کنید تا به همه ی نقاط، رنگ برسد و بعد از یک ربع تا بیست دقیقه بشویید.این رنگ با هر بار شستشو کمرنگ شده و گاهی هم به یک رنگ صورتی زیبا تبدیل خواهد شد تا کاملا از روی موها پا ک شده و شما را به رنگ دیگری دعوت خواهد کرد.

 


۲-هایلایت قرمز:

 

گاهی برای یک مجلس خا ص بر حسب رنگ لباستان که می تواند قرمز ،مشکی ویا هر رنگ دیگری که رگه های قرمز در آن موجود باشد، بعد از همان گروه لولایتی که در قسمت ۱ ذکر شد ویا کمی از آنها تیره یا روشن تر که فرق نمی کند وحتما نباید هایلایت ها خیلی روشن باشند،میتوانید از رنگ فانتزی قرمز وتنها برای همان مجلس استفاده کنید .به این ترتیب که تنها چند تکه از موهای هایلایت شده را جدا کرده وبا دست کش و فقط با مقدار کمی رنگ قرمزآنها را رنگ کنید و بعد از بیست دقیقه بشویید.اگر این رنگ قرمز فانتزی را با اکسیدان و یا شامپو مخلوط کنید ماندگاری بیشتری خواهد داشت که ما این کار را توصیه نمی کنیم چرا که این رنگ به هیچ وجه مناسب محیط بیرون وخیابان نمی باشد واما وقتی فقط با رنگ قرمز تنها رنگ می شودبه راحتی با یک بار شستشو از روی مو پاک خواهد شد.

 


۳-هایلایت صورتی:

 

مناسب ترین هایلایت برای دختران جوان ما این رنگ هایلایت است زیرا علاوه بر فانتزی و شیک بودن آن چهره را زنانه نشان نخواهد داد وکاملا دخترانه است.در این هایلایت هم میتوانید طبق هایلایت بنفش عمل کرده یعنی از واریاسیون بنفش و شامپوبا همان پایه رنگ مو استفاده کنید فقط با این تفا وت که کمتر از ده دقیقه وخیلی زودبشویید ،اما راه دوم این که از یک رنگ فانتزی صورتی استفاده کنیدو تکه هایی از موهای روشن را متقارن انتخاب کرده واز رنگ صورتی با شامپو بر روی آنها بزنیدو بعد از یک ربع تا بیست دقیقه بشویید .قابل ذکر است که واریا سیون ها را می توانید به راحتی بر روی کل موها بکشید چون تاثیر چندانی بر روی موهای طبیعی به رنگ تیره مثل مشکی و قهوه ای نخواهد داشت اما بر روی موهای طبیعی روشن تر هاله ی صورتی رنگی که آن هم در نور دیده خواهد شد به جا می گذارد.

 

 

۴-هایلایت سرمه ای:

 

دختر خانمهایی که موهایشان را مش کرده اندو این مش پس از چند ماه آن رنگ شاداب اولیه را ندارد وبه اصطلاح نیاز به یک رنگسا ژدارد وبه نوعی باز هم برای تغییر تازه ای دوست دارند بلای تازه ای بر سر موهایشان بیاورندبهتر است این بلا را با یک رنگ فانتزی سرمه ای تجربه کنند.به این ترتیب که هم می توانید از رنگ فانتزی سرمه ای طبق روشهای قبلی با مقداری شامپو استفاده کنیدوبر روی کل موها بکشید وهم از یک روش حرفه ای تری که نیاز به توجه بیشتری دارد وحسا س است نیز استفاده کنید وآن اینکه بر حسب قد مو از یک بند تا ۳/۱ تیوپ رنگ مشکی پر کلاغی رابا شامپو مخلوط کرده وچون بر حسب نوع مو جذب خواهد شد، خیلی سریع به یک رنگ سرمه ای یا آبی تیره تبدیل خواهد شدو شما باید فورا آن را بشویید و البته اگر گاهی هم به مشکی نزدیک شدجای نگرانی نیست چون با شامپو مخلوط می شود به راحتی بعد از چند بار شستن رنگ باز خواهد کرد، در این مورد توصیه می شود از کسانی که از آرایشگری سر رشته دارند کمک بگیرید.

 

 

۵-هایلایت سبز:

 

این مورد برای موهایی با هایلایت های قبلی خیلی روشن که بعد ازگذشت چند ماه به قرمزی و نارنجی ویا طلایی می زندمناسب می باشد چرا که قرمزی ها را می پوشاند و رنگ موی شما را به یک رنگ زیتونی بسیار زیبا در خواهد آورد، حتی اگر همه ی موها را رنگ کرده وسپس روی آنها هایلایت کرده باشیدبا این رنگ بسیار خوشرنگ وزیبا خواهد شد،به این ترتیب که از مخلوط ۳/۱ تا نصف تیوپ رنگ واریاسیون سبزبا کمی شامپوبر روی کل موها استفاده کرده وبعد از بیست دقیقه بشویید.

 

 

۶-هایلایت هفت رنگ:

 

در این نوع هایلایت که بر روی هایلایت های تکه ای انجام می شود می توانیدچند تارموی باریک و نازک از هر تکه موهای هایلایت شده ی خود رابا یکی از رنگهای فانتزی ذکر شده رنگ کنید،وقتی این رنگها در لابه لای موها در کنار هم با رنگ موی طبیعی قرار می گیرند زیبایی خاصی پیدا خواهند کرد . در این هایلایت بهتر است هر تکه از مو را که جدا می کنید در یک تکه فویل آلمینیوم قرار داده وسپس رنگ فانتزی را روی آن بزنید،چرا که از چند رنگ استفاده می کنید بهتر است که با هم مخلوط نشوند والبته چون زحمت زیادی می کشید، می توانید برای ماندگاری بیشتر از مقدار خیلی کمی اکسیدان با درصد پایین به همراه شامپو استفاده کنید.

 

 

توصیه های مفید:

 

۱-این رنگها ی فانتزی را در مجا لسی که خود مناسب میدانید مورد استفاده قرار دهیدو از آنجایی که زیباترین رنگ ،رنگ طبیعی است استفاده از این رنگهادر مکانهای عمومی بخصوص دانشگاههاتوصیه نمی شود .

 

۲-از رنگهای فانتزی با فاصله های کم وبه مقدار زیاد استفاده نکنید زیرا ممکن است از رنگ قبلی در موی شما باقی مانده باشدو رنگ موی جدید شما آن رنگی نشود که می خواستید،پس برای تغییر رنگ تا پاک شدن کامل رنگ فانتزی قبلی صبر کنید.

 

۳-واریاسیون ها راحت تر وسریعتر از رنگهای فانتزی از روی موها پاک می شوند پس در صورت تمایل به بودن رنگ در مدت زمان کمتر بهتر است از واریاسیون ها استفاده کنید.

 

۴-برای امتحان کردن اینکه این رنگ مو به شما می آید یا نه می توانید از موهای روشن کنار صورتتان چند تارمو را رنگ کرده ،سپس در صورت تمایل کل مو را رنگ کنید ودر غیراین صورت همان تکه را چند بار با شامپو بشویید تا پاک شود.

 

۵-گاهی هم می توانید برای امتحان رنگ مو که بدانید بر روی موی رنگ شده ی شما به چه رنگی در خواهد آمدابتداچند تار مو از پایین موی هایلایت شده را قیچی کرده وداخل ظرفی از رنگ فانتزی مورد نظر قرار دهیدو بعد از یک ربع بشویید و رنگ آن را ببینید و سپس در صورت دوست داشتن آن رنگ، کل مو را رنگ کنید.

 

به نظر می آید که با تمام این تغییرات هم اکنون دیگر موی طبیعی شما جایگزین موهای هایلایت ومش شده ی شما شده باشد وهمچنین از این تغییرات پی در پی موها خسته شده باشید پس چه بهتر که به آنها یک استراحت بدهید ومدتی به حالت طبیعی از آنها مراقبت کنید.

مدیر بازدید : 67 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


مدل مویی مناسب برای موهای کم پشت

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت
 

مدل مویی مناسب برای موهای کم پشت

شما دختر خانم یا خانمی که جلوی موی کم پشت و کمی خالی دارید و یا آنقدر تار موهایتان نازک است که زمینه ی سرتان دیده میشود می توانید با این مدل مو مشکلتان را به راحتی حل نمایید به این ترتیب که از مرکز سر موها را جدا کرده و به سمت جلو ی سر شانه کنید و روی پیشانی و صورت بریزید و با توجه به اندازه ی جلوی موها چه به شکل چتری کوتاه تا بالای ابرو و یا بلندتر و هر اندازه ی دلخواهی که دوست دارید هم اندازه ی قد موهای جلو آنها را کوتاه کنید، بهتر است برای انجام آن از آرایشگرتان کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که موهایی که از مرکز سر آورده اید با اینکه هم اندازه ی موهای پیشانی زده شده اند اما از آنها خیلی بلندترند که این را می توانید با بالا گرفتن موها از سطح سر مشاهده کنید .

 

می توانید این مدل را هم صاف و چتری بریزید و هم اگر بلندتر بود کج به گوشه ی صورت مایل کنید که علاوه بر پرشدن موهای کم پشت آنها را با مدلی خاص و جدید درست کرده اید .

 

بلند یا کوتاه بودن پشت موها تاثیری در پیاده کردن این مدل برای قسمت جلو نخواهد داشت زیرا شما تنها از قسمت بالا و مرکزسر مو جدا می کنید و به دوطرف و پشت سر که می تواند بسته هم باشد کاری ندارید.

 

 

چند نکته:


۱-هیچگاه برای پر نشان دادن جلوی موها پوش دادن را انتخاب نکنید زیرا به مرور باعث ریزش موها خواهد شد.

 

۲-می توانید بعد از درست کردن موها در جلوی سر در قسمت وسط و مرکز سر از تلهای بافت به رنگ مویتان استفاده نمایید تا هم موها شکیلتر و زیباتر دیده شود و هم در پر نشان دادن مو به شما کمک کند.

 

۳-موهای نازک و خیلی نرم با رنگ کردن محکمتر و ضخیمتر خواهند شد با توجه به اینکه حتما این کار را با اکسیدانهای ضعیف و تنها به مدت نیم ساعت انجام دهید.

 

۴- گاهی دکلره و بلوند کردن موهای ضعیف و نازک به ریزش آنها کمک کرده، تاثیر منفی خواهد داشت و باعث بیشتر دیده شدن زمینه ی سرخواهد شد پس توصیه نمی شود.

 

۵- از فر کردن برای پر نشان دادن و یا گلت و صاف کردن در صورت فر بودن آنها بپرهیزید هر کار شیمیایی قوی بر روی مو های ضعیف ریزش آنها را دوچندان خواهد کرد.

 

۶- از سشوار و اتوی مو کمتر و در مواقع ضروری استفاده نمایید بهتر است برای فرم و حالت دادن به جای موپیچ یا شانه های گرد و زبری که باعث ریزش مو می شوند از بیگودی های نرم و درشت پس از حمام و روی موی نمدار نه خیس استفاده نمایید تا به حالت طبیعی مو صاف شده و فرم بگیرد .

مدیر بازدید : 93 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

انواع لایت‌ها

ابتدا با انواع لایت‌های آشنا شوید و سپس رنگ موی دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

لولایت

 

لو لایت (low light):

 

بطور کلی مفهوم آن این است که بر روی موهای روشن، تکه‌های تیره در می‌آوریم. این کار می‌تواند با فویل‌یا کلاه مش انجام شود. لو لایت بر روی موهای اروپائی‌ها به آسانی با رنگ انجام می‌شود که نتیجه‌ی آن بسیار زیباست. بر روی موهای آسیایی‌ها بیشتر مواقع ای کاربرد دارد که مو بسیار روشن شده و زردی زیاد آن نوعی زنندگی ایجاد کرده است. در این صورت آرایشگر می‌تواند با پیشنهاد لولایت چهره‌ی مشتری را از‌یکنواختی درآورد و با ایجاد رفله‌های تیره، نوعی سایه روشن زیبا بر روی موی مشتری ایجاد کند . که نتیجه‌ی آن در مرحله‌ی اول جوانتر شدن چهره‌ی فرد و در مرحله‌ی دوم موهای روشن‌یکنواخت، درخشان تر به نظر می‌رسد و جذابیت چهره بیشتر می‌شود.

 

رگه‌های تیره می‌تواند از پایه‌های ۳ و ۴ از هر سری رنگ و به دلخواه با توجه به رنگ چهره و موی مشتری انتخاب شود . این کار به سلیقه‌ی فرد بستگی دارد . به عنوان پیشنهاد می‌توانید از سری رنگهای گرم طلایی و شکلاتی از پایه‌های ۳‌یا ۴ بر روی موهای بلوند و روشن استفاده کنید. نوعی‌هارمونی زیبا ایجاد می‌کند .

 

همچنین از کاربردهای لولایت زمانی است که فرد مو را بلوند کرده و حالا رشد‌یک‌یا دو سانتی ریشه دارد. می‌توانید هم رنگ ریشه‌ی مو تکه‌های باریک تیره در بیاورید . اگر رنگ ریشه‌ی مو تیره است از پایه‌ی قهوه ای متوسط و قهوه ای روشن استفاده کنید. بدین ترتیب تا مدتی طولانی تر موهایتان همچنان زیبا و مرتب و فانتزی به نظر می‌رسند.

 

های لایت

 

های لایت (high light):‌

 

های لایت برعکس لولایت است .‌یعنی بر روی موهای تیره رگه‌های روشن تر در می‌آوریم. در‌های لایت با رنگ تا حدود سه درجه و با دکلره تا هشت درجه مو را روشن تر می‌کنند و تکه‌های بسیار روشن مثل انواع بلوند‌های دودی ، زیتونی، کاهی ، مرواریدی و رنگهای خاص مانند مسی ، صورتی، قرمز، سورمه ای .... ایجاد می‌کنند.

 

اگر تفاوت رنگ موی پایه و تکه‌های انتخابی تا حدود ۳ درجه باشد ( که توسط رنگ مو ایجاد می‌شود ) به آن در اصطلاح عموم‌های لایت و اگر این تفاوت رنگ تا هفت درجه باشد به آن مش می‌گویند. ( که با استفاده از دکلره ایجاد می‌شود ).

 

این تصویر نشان دهنده‌ی‌های لایت و لولایت است.‌ های لایت با بلوند روشن و لو لایت با رنگ قهوه ای پایه‌ی3

 

سان لایت


سان لایت:

 

به دو حالت ایجاد می‌شود.

۱- در این روش زمینه‌ی مو بسیار روشن است و روی این موی بسیار روشن باز تکه‌های روشن تر در می‌آویم . در این نوع سان لایت از دو رنگ استفاده می‌شود. رنگ بلوند بسیار روشن و نارنجی البته پایه‌ی ضعیف نارنجی ( از رنگ ژله ای نارنجی روشن استفاده می‌کنیم).

 

۲- در این روش بیضی بالای سر(از رستنگاه تا تاج سر) بلوند ( دکلره ) می‌شود که پهنای آن بسته به سلیقه‌ی شخصی افراد است . بهتر است که زمینه‌ی مو بسیار روشن باشد زیرا‌هارمونی زیبا ایجادمی کند ولی عده ای هم بر روی موهای پایه‌ی متوسط‌یا تیره این نوع سان لایت را نیز دوست دارند. من خودم شخصا حالت دوم (‌یعنی بر وری موهای تیره ) این مدل را نمی پسندم. البته سلیقه‌ی افراد متفاوت است و فرم و استیل مو و آرایش هر فرد با توجه به سن و سال و شخصیت اجتماعی افراد فرق می‌کند.

 

مون لایت

 

مون لایت ( moon light):

 

مون لایت عکس سان لایت است و تکه زیرین مو بلوند شده (‌یا بوده ) و بیضی بالای سر تیره می‌شود.

 

نوعی مون لایت فانتزی

 

هاف لایت

 

هاف لایت (half light ):


از رستگاه مو تا فرق سر و تا گودی گردن مو را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم . (دورست مانند وقتی که می‌خواهید موهای خود را دو گوشی کنید ) سپس‌یک طرف موی سر را به‌یک رنگ و طرف دیگر را به رنگ دیگر می‌کنیم . این نوع‌هاف لایت تقریبا در اجتماع کاربرد خاصی ندارد مگر در فیلم‌ها و بعضی افراد خیلی خاص !

 

نوع دیگر‌هاف لایت وجود دارد که نقریبا بسیار استفاده می‌شود و تقریبا زیباست. در این نوع‌هاف لایت طول مو را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنند و قسمت پایین مو را بلوند‌یا روشن تر می‌کنند. اگر رنگ زمینه‌ی مو همخوان با نیمه‌ی روشن شده باشد زیبایی خاص خودش را دارد. ( مثلا اگر موی فرد پایه‌ی ۵‌یا ۶ زیتونی باشد و نیمه‌ی روشن شده بلوند زیتونی ، نوعی‌هارمونی زیبا و دلچسب ایجاد شده است. این نوع‌هاف لایت با بعضی از شینیونها بسیار زیباست.

 

مووی لایت

 

مووی لایت (movie light):

 

یک کار بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می‌کنیم سپس به ۳ تا ۷ قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ‌های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می‌شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می‌گیرد.

 

در نوع ساده تر موی لایت در قسمت مستطیل جلوی سر بعضی تکه‌ها کرم و بعضی تکه‌ها قرمز هستند که پس از سشتشو و استحمام عملا همه‌ی تکه‌های کرم قرمز می‌شوند.

مدیر بازدید : 79 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


رنگی که باهربارشستن خوش رنگ تر می شود

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

رنگی که با هربار شستن خوش رنگ تر می شود


موهامو زود به زود رنگ میکنم فقط به دلیل اینکه با هر بار حمام و شستن سر رنگ آن تغییر میکنه و رنگ موی اولیه از بین میره آیا راهی هست که تا زمان در آمدن ریشه موهام رنگ خوشرنگی داشته باشه ؟

 

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که موهایتان را به رنگ دلخواهتان رنگ کردید اما طولی نکشیده که رنگ اصلی از روی مو پاک شده و تغییر کرده و گاهی رنگ آن به زردی یا قرمزی که دوست ندارید میزند و از این بابت احساس خوبی نخواهید داشت.

 

برای رفع این مشکل دو راه وجود دارد یکی اینکه هنگام استفاده از رنگ مو مقداری تثبیت کننده ی رنگ نیز به آن اضافه کنید که البته این کار تا حدودی در ثابت نگه داشتن رنگ اولیه به شما کمک خواهد کرد و باعث می شود رنگ موی شما دیرتر تغییر کند .

 

و اما راه بهتر اینکه شما از بیس رنگ موهایی استفاده کنید که حتی با شستن خوشرنگتر خواهند شد که این رنگ را می توانید از گروه رنگهای دودی و زیتونی و یا مخلوط این دو داشته باشید و پیشنهاد می شود برای رسیدن به نتیجه ی بهتر از این دستورالعمل استفاده کنید:

 

1- اگر خودتان یا به کمک کس دیگری قرار است رنگ را روی موهایتان بگذارید حتما هنگام خرید سه یا بیش از سه رنگ تهیه کنید.

 

2- سه رنگ پیشنهادی از گروه A ، C و M انتخاب شود .

 

3- بر حسب تمایل به تیره یا روشن کردن رنگ مویتان سه شماره ی نزدیک به هم یا پشت سر هم را انتخاب کنید برای مثال C5 ،M6 ، A7 که مخلوط این سه رنگ با کمی واریاسیون دودی و اکسیدان ضد قرمزی برای داشتن یک رنگ موی متوسط بسیار زیبا خواهد بود و شما به همین نسبت برای تیره یا روشنتر شدن موها شماره های نزدیک به هم قبل یا بعد آنها را انتخاب کنید.

 

4- برای بیس تیره تر گاهی لازم است به اندازه ی یک نخود از رنگ مشکی نیز استفاده کرد که جای نگرانی ندارد چرا که این مقدار هم به ثابت ماندن رنگ و هم به دلیل داشتن رنگ آبی، به دودی و خوشرنگتر شدن رنگ موی شما کمک کند و قرمزی یا زردی آن را کامل می گیرد .نا گفته نماند که اضافه کردن این رنگ در خوشرنگتر شدن رنگ موی شما بعد از شستشو بسیار تاثیر خواهد داشت.

مدیر بازدید : 98 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

مدل جدید موی بلند برای خانمها در سال 2011 !!


 

 

مدل جدید موی بلند برای خانمها در سال 2011

 

چیزی که در سال جدید یک موی بلند را شکیل و زیباتر میکند یکدستی موها در قسمت جلوی سر است یعنی بر خلاف مد سال گذشته که چتری و کوتاهی موها...

 

موی بلند با همه ی زیبایی که دارد گاهی بر اساس ترکیب و نوع صورت و فرم چهره لازم به تغییراتی هر چند کم می باشد تا با یک تغییر کوچک جدای از ایجاد تنوع بتواند به چهره ای که ممکن است در اثر چاق و لاغر شدن تغییر کرده باشد فرم و حالت زیباتری ببخشد .

 

چیزی که در سال جدید یک موی بلند را شکیل و زیباتر میکند یکدستی موها در قسمت جلوی سر است یعنی بر خلاف مد سال گذشته که چتری و کوتاهی موها در قسمت جلو زیاد دیده می شد این بار موهای قسمت جلوی سر هم میتواند به بلندی موهای پشت سر باشد و هم کمی کوتاهتر که با نحوه ی درست شدن خاص خود زیبایی موهای بلند را دوچندان خواهد کرد.

 

 

با نمونه هایی از این موهای بلند و نحوه ی درست شدنشان آشنا شوید:

 

1- موهای بلند با فرق کج یا صاف که از قسمت نیمه ی سر ویو و حالت دار می شوند :

 

مدل جدید موی بلند برای خانمها در سال 2011

 

2- که گاهی هم از نیمه ی سر موها به شکل فرهای درشت بابلیس می شوند :

 

مدل جدید موی بلند برای خانمها در سال 2011

 

3- کمی کوتاهتر همه از رو سشوار میشوند که بسته به سلیقه ها میتواند نوک موها صاف یا گرد درست شود :

 

مدل جدید موی بلند برای خانمها در سال 2011

مدیر بازدید : 73 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


توصیه‌هایی برای آرایش مو توسط خودتان

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

توصیه‌هایی برای آرایش مو توسط خودتان

 

هنگامی که در منزل هستید موهای‌تان را به چه سبکی درست کنید که به شما بیاید و بدون کوچکترین هزینه ای خودتان موهای‌تان را در منزل به زیباترین نحوه ی ممکن درست کنید ؟

 

اگر دوست دارید که موهای‌تان را فر و حلقه ای کنید به شما توصیه می‌کنیم که از اتو‌های مو استفاده کنید اما از چه مدل اتویی ؟

 

برای این که موهای‌تان حالت حلقه ای پیدا کند توصیه می‌کنیم که از اتویی استفاده کنید که دارای سطح صاف و سرامیکی باشد . اگر بخواهید این حالت فر و حلقه ای بودن دوام بیشتری داشته باشد ، توصیه می‌شود که از حالت دهنده‌های و یا ژل‌های مخصوصی که وجود دارد استفاده کنید تا موهای‌تان این حالت را تا مدت بیشتری حفظ کند.

 

اما همیشه قبل از این که از این مواد حالت دهنده ی استفاده کنید باید به دستور و نحوه ی مصرف آن دقت داشته باشید تا حساسیتی برایتان پیش نیاید .

 

در مورد استفاده ی از اتوهای مو نیز باید احتیاط کنید زیرا بعضی از خانم‌های برای این که حالت فر یا بر عکس حالت صاف و لخت بودن موهای شان حفظ شود درجه ی حرارت اتوی را خیلی بالا می‌برند ، این کار شاید باعث شود که موهای شما در آن روز حالت خود را از دست ندهد اما به مرور زمان و با استفاده‌های مکرر باعث سوختن موهای شما می‌شود و سوختگی‌های با اتو بسیار بد و خطرناک هستند ، زیرا موهای قسمتی که سوخته‌اند ، ممکن است هرگز دیگر رشد نکند و یا این که شما باید ویتامین‌های موثر و قوی بسیاری را مصرف کنید تا شاید کمی موهای این قسمت رشد کنند .

 

پس در استفاده از اتو‌های مو دقت داشته باشید . به همین دلیل هرگز از اتوهایی که دارای مارک‌های متفاوت و متفرقه هستند استفاده نکنید زیرا به دلیل این که درجه‌های آنها دمای مناسبی را نشان نمی‌دهد باعث گمراهی شما می‌شود و متوجه سوختن موهای‌تان نمی‌شوید

 

برای استفاده ی از ژل‌های یا حالت دهنده‌های مو نیز دقت داشته باشید زیرا ممکن است هر ژلی به پوست سر شما نسازد و ایجاد حساسیت کند .

 

به همین دلیل برای این که مطمئن شوید آیا ژل با پوسته ی سر شما ایجاد حساسیت نمی‌کند ، توصیه می‌شود در ابتدا دستکشی را به دست کنید و پایین موهای‌تان را با این ژل تست کنید و اگر حساسیتی را مشاهده نکردید ، می‌توانید به طور مستقیم در حاهای دیگر موهای‌تان نیز استفاده کنید ، اما با کوچکترین احساس آلرژی بهتر است سریعا این ماده را از موهای‌تان پاک کنید ، تا به حساسیت‌های وخیم تر نرسیده است .

 

بعد از استعمال این ماده بر روی موهایتان بهتر است درب یا درپوش آن را محکم ببندید . هنگامی که موهای‌تان را اتو می‌کنید بهتر است یک پوششی را بر روی شانه‌های‌تان قرار دهید تا از لحاظ بهداشت نیز مشکلی برای‌تان پیش نیاید .

 

از شامپو‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد گیاهی زیادی نباشند زیرا این شامپوهای بر روی موهای شما اثر می‌گذارند ، همان طور که بسیاری از موهای به شامپوهای گیاهی واکنش مثبت نشان می‌دهند بسیاری از موهای نیز به شامپوهای گیاهی واکنش منفی نشان می‌دهند .

 

اگر صبح از این مواد نگه دارنده ی استفاده می‌کنید ، هیچ گاه در شب با این مواد نگه دارنده ای که به موهای‌تان زده اید ، نخوایید و به بستر نروید اول این مواد را از موهای‌تان بشویید و بعد به استراحت‌تان بپردازید . زیرا اگر این مواد برای مدت طولانی روی موهای‌تان بماند باعث می‌شود که موهای‌تان را تضعیف کند . افرادی که از این مواد نگه دارنده و یا از اتوهای مو استفاده می‌کنند بهتر است که موهای شان را ویتامینه کنند و به آنها برسید

مدیر بازدید : 76 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


۱۰ مدل مو برای کودکان

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

مدل مو برای کودکان

مو و آرایش آن از دیرباز یکی از علاقه مندی های آدمی بوده است بنابراین طبیعی است تمام افراد حتی به صورت ناخودآگاه و از کودکی میل به داشتن موهایی زیبا داشته باشند. بچه ها هم از این امر مستثنی نیستند...

اغلب توصیه روان شناسان کودک این است که به بچه ها این اختیار و آزادی انتخاب داده شود تا مدل موهایشان را خودشان انتخاب کنند اما شما هم به عنوان والدین باید در این امر نظارت داشته باشید چرا که نگهداری موها از اهمیت خاصی برخوردار است پس باید در انتخاب مدل موی کودک به روحیه او - مثلا تنبلی در نگه داشتن موهای بلند دقت کنید. نمونه های زیر شما را در پیدا کردن مدل موی مناسب دختر کوچولو یا آقا پسرتان کمک خواهد کرد.

 

۱) مدلی برای بهار

 

این مدل موی پسرانه، یکی از جدیدترین مدل های سال ۲۰۱۱ است. این مدل مو در عین زیبایی به خاطر کوتاهی و دور صورت نبودن کودک تان به او احساس راحتی می دهد. خصوصا در فصل بهار و تابستان که هوای مطبوعی است و بچه ها بیشتر به بازی کردن مشغول هستند. این مدل مو برای پسربچه هایی که تقریبا موهایی صاف اما قابل حالت دادن دارند توصیه می شود. رنگ موی پسرکوچولویتان هم تاثیری در این مدل ندارد.

 

۲) مدلی برای آنها که کوتاه دوست ندارند

 

بعضی از بچه ها خصوصا پسر بچه ها از اینکه موهایشان را کوتاه کنند خوششان نمی آید. اما مدل موهای حد وسط ـ نه خیلی کوتاه نه خیلی بلند ـ برای پسربچه هایی که کوتاه کردن بیش از حد را دوست ندارند وجود دارد. این مدل مو برای موهای مجعد بیشتر پیشنهاد می شود چون موهای لخت نمی توانند حالت این مدل را به خوبی نشان دهند. این مدل مو برای پسربچه هایی که از حمام رفتن زود به زود و زدن گاهی اوقات واکس یا ژل مو فراری هستند توصیه نمی شود.

 

۳) مدلی برای پسرهای فرفری

 

موی فر و مجعد یکی از مدل موهایی است که اغلب کوتاه آن پیشنهاد می شود. یک مدل خیلی کوتاه کاملا ساده و در تمامی جهت ها یک اندازه که البته کمی به مدل مدرسه ای معروف است. اما سادگی این مدل از زیبایی آن چیزی کم نمی کند خصوصا که با زدن کمی کرم مو، سریع حالت می گیرد.

 

۴) مدلی برای چتری دوست ها

 

این مدل مو اصطلاحا به مصری معروف است و اغلب تصور می کنند مدلی صرفا دخترانه است اما این طور نیست پسرکوچولویتان هم می تواند از این مدل مو استفاده کند. خصوصا که چتری را دوست داشته باشد. در هر حال یکی از مدل های ۲۰۱۱، چتری داشتن است اگر دوست دارید روی مد باشید.

 

۵) مدلی برای خشن ها

 

این مدل مو خیلی مورد علاقه پسربچه هاست چون اغلب دوست دارند چهره شان کمی خشن باشد. به هر حال مدل موهای سیخ سیخی یا اصطلاحا جوجه تیغی یکی از مدل های هر ساله است و البته توصیه می شود برای بچه هایی که موهای صافی دارند این مدل زده نشود چون نمی توانند حالت خودشان را روبه بالا حفظ کنند. در نتیجه مدام باید از انواع ژل و ماسک مو برای نگه داشتن این مدل مو استفاده کنند.

 

۶) مدلی برای موهای لخت

 

خیلی از دخترها موهای لختی دارند و بهترین حالت برای این نوع جنس مو، کمی بلند ریخته شده روی شانه هاست که اگر چتری هم دوست داشته باشند، می توانند آن را به صورت چتری یا مانند عکس به صورت فرق از وسط بگذارند. موی لخت را به صورت جمع و به شکل دم اسبی هم می توان درست کرد.

 

۷) مدلی برای دختران فرفری

 

موهای فرفری پیشنهاد بیشتر آرایشگرها برای موهای فر و برای دختر بچه ها خیلی کوتاه کردن آن نیست پس بهترین مدل حداقل تا روی شانه هاست. مزیت موی فر این است که اگر کمی به آن ژل بزنید به هر حالتی درمی آید.

 

۸) مدلی برای راحت طلب ها

 

اغلب، مدل های خیلی کوتاه برای دختران چندان خوشایند نیست ولی خب مدل مو سلیقه ای است و خیلی از دخترها هم از مدل های کوتاه اینچنینی خوششان می آید تا موهایشان دور و برشان نباشد و تمیز کردنش راحت تر باشد.

 

۹) مدلی برای به روزها

 

فرق کج، یکی از مدل هایی است که سال ها قبل هم به عنوان مدل روز انتخاب شده بود و خیلی از دختربچه ها این مدل را دوست دارند چون هم باز بودن مو امکان پذیر است هم اینکه به شکل های مختلف از پشت بسته می شود. به هر حال فرق کج هنوز هم مد است.

 

۱۰) مدلی برای بی حوصله ها

 

یکی از مدل های مو برای دختربچه ها مدل تیکه تیکه یا به اصطلاح آرایشگرها Layer است. این مدل هم یکی از مدهای امسال است اما اگر فرزندتان حوصله نگهداری و رسیدن به موهایش را ندارد، بی خیال این مدل شوید.

مدیر بازدید : 74 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


با بیگودیهای بزرگ راحت موهایتان صاف می شود!!

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت


با بیگودیهای بزرگ راحت موهایتان صاف می شود

 

اینکه صاف کردن موهای فر یا وز برای شما کار دشواری شده و ترجیح می دهید به جای سشوار و صاف کردن ، آنها را اکثر اوقات پشت سر گلوله و جمع کنید دلیل یکنواختی چهره ی شما نیز خواهد شد...


سوال :

حالت موهایم فر ریز است و گاهی که دوست دارم آنها را صاف کنم احساس می کنم در نهایت پف و وزی آنها از بین نمی رود و مجبور می شوم آنها را دوباره جمع کنم برای رفع این وزی و دیده نشدن خورده موهایم چه کنم؟

 

پاسخ :

 

اینکه صاف کردن موهای فر یا وز برای شما کار دشواری شده و ترجیح می دهید به جای سشوار و صاف کردن با اتوی مو ، اکثر اوقات آنها را پشت سر گلوله کرده و جمع کنید دلیل یکنواختی چهره ی شما نیز خواهد شد، بنابراین پیشنهاد موثری که می توان برای راحت شدن کار به شما داد این است که موهای خیلی خیلی کم نمدار خود را پس از حمام با بزرگترین سایز بیگودی و با لایه های نازک محکم بپیچید و بگذارید با بیگودیها خشک خشک شوند سپس از پشت سر با توجه به اینکه بقیه ی موها هنوز در بیگودیها باقی می ماند یکی یکی موها را باز کرده و به آرامی با شانه ی گرد یا همان موپیچی که به بزرگی همان بیگودیهاست آنها را صاف کنید. پس از هر باد داغ سشوار از باد سرد آن نیز روی موها بگیرید و در پایان هم برای اینکه تارهای مو به هم نچسبند سشوار را با باد سرد لابه لای موها بگیرید.

 

سعی کنید پس از اتمام کار عرق نکنید و اگر قرار است مهمانی بروید تا رسیدن به آنجا موها را با کلیبس بزرگی جمع کنید .

مدیر بازدید : 87 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


چگونه دکلره و دکاپاژ کنیم؟

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

چگونه دکلره و دکاپاژ کنیم؟

دکلره یا دکلراسیون به زبان ساده یعنی برداشتن رنگ مو؛ که مخلوطی است از پودر دکلره و اکسیدان ۱۲ که با هم مخلوط می کنیم تا غلظت آن به اندازه ماست شود و از پشت و پایین سر شروع به زدن کرده و همینطور به بالای سر رفته و زمان انتظار هم بستگی جنس و مقاومت مو دارد (معمولا ۲۰-۳۰ دقیقه) که نتیجه ی آن پراکنده شدن و خارج کردن پیگمنت های طبیعی مو از ساختمان مو بوده و رنگ مو را روشن می شود. اگر بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از چهار درجه روشن تر کنیم ابتدا باید موها را دکلره کنیم و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده کنیم.


* قبل از دکلوراسیون برای جلوگیری از آسیب به پوست ؛پوست اطراف صورت را چرب می کنیم.

 

اگر عمل دکلره بر روی موی رنگ شده انجام بگیرد به آن دکاپاژ می گویند .

 

پودرهای دکلره بسیار متنوع است و مارکهای مختلفی در بازار موجود است؛که به طور کلی پودر های دکلره ار هر مارک به دو نوع تقسیم می شود :

 

۱- پودر دکلره ی سفید که ضعیف تر عمل کرده و معمولا برای موهای حساس و نازک و رنگ شده استفاده می شود.

 

۲- پودر دکلره ی آبی که قوی تر از پودر دکلره ی سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد.

 

معمولا اگر مو مشکی طبیعی ( در کل رنگ تیره ) بود از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو روشن بود از دکلره ی ضعیف استفاده می کنیم.

 

* هنگام دکلره به طور مداوم مدام باید مو را کنترل کنید و مقاومت مو را بسنجید؛ اگر تکه ای از مو را جدا کردید و کشیدید اگر کش آمد بلافاصله باید مو رابشویید زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی و پوسیدگی مو می شود.

 

و اما پایه های دکلره :

 

۱- قرمز

۲- قرمز نارنجی

۳- نارنجی قرمز

۴- نارنجی

 

هرگاه موها به هر یک از چهار رنگ بالا برسد می گوییم مو در حد دکلره ی ضعیف رنگ باز کرده و مو دیگر بیشتر از این مقاومت نداشته است . بنا براین

رنگهای انتخابی برای این پایه ها می تواند شامل قهوه ای متوسط ( پایه ی چهار ) بلوطی ، مسی ، آکاژو ، فندقی تیره و قهوه ای صدفی باشد .

 

۵- نارنجی زرد

۶- زرد نارنجی

۷- زرد ( پایه ی زرد را پاستیل نیز می گویند )

 

به این سه پایه دکلره ی متوسط می گوید . رنگهای آکاژو ، قهوه ای روشن ، بلوند تیره ، رنگهای خاکستری پایه ی پنح و شش می تواند رنگهای انتخابی باشد.

 

۸- زرد روشن

۹- زرد خیلی روشن

 

۱۰-۱۱-۱۲- پلاتینه تا سفید می باشد .

به این دو پایه دکلره ی قوی می گویند بلوند روشن . بلوند طلایی . بلوند خاکستری و بلوند زیتونی می تواند از رنگهای انتخابی باشد.

 

دکلره بر روی موهای طبیعی و غیر طبیعی :

 

۱- اگر مو طبیعی باشد پس از دکلره از رنگ تیره به رنگ زرد خیلی روشن و تا پلاتینه تغییر می کند.

 

۲- اگر قسمتی از موها رنگ شده باشد و یا دریچه های مو خیلی ریز باشد ممکن است پس از دکلره رنگ مو به قرمزی یا نارنجی بزند.

 

۳- چنانچه مو قبلا به وسیله ی رنگهای گیاهی یا خضاب و حنا و رنگهای تیره ی شیمیایی رنگ شده باشد ، دکلره به سختی انجام شده یعنی فقط به رنگ سبز می رساند.

 

برای دکلره ی کامل موی سر : مانند نحوه ی رنگ کردن مو عمل می کنیم با این تفاوت که به غیر از موهای کوتاه مانند کرنلی ، برای ساقه ی مو از اکسیدان ۹% و برای ریشه ی مو از اکسیدان ۶% استفاده می کنیم . بعد از عمل دکلره ی کامل رنساژ نمی کنیم بلکه مو را رنگ می کنیم. ویتامینه مو بعد از عمل دکلره هرگز فراموش نشود.

 

همپایه کردن چیست:

 

بر روی موی دکلره شده ی بلند انجام می شود . روی موی کرنلی اگر دکلره کنیم مشکلی پیش نمی آید ولی اگر مو بلند باشد دکلره بر روی موی خیلی بلند فرق دارد . موی خیلی بلند را در سه مرحله دکلره می کنیم . طول مو را به سه قسمت تقسیم می کنیم . اول تکه ی پائین بعد تکه ی بالا و بعد تکه ی بالاتر . یک تفاوت رنگ ایجاد می شود . بعد از عمل دکلره رنگی که می گذاریم باید مطابق قسمت تیره باشد .یعنی اگر دکلره به پایه ی هفت برسد از رنگ شماره ی شش استفاده می کنیم . برای دکلره ی رنگ شرابی باید حد اقل یک ساعت صبر کنیم تا مثلا به حد نارنجی زرد برسد بعد می توانیم از رنگ C4 استفاده کنیم .

مدیر بازدید : 68 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


رنگ موهای گروه قرمز به من میاد؟

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت


رنگ موهای گروه قرمز به من میاد


شاید شما هم جزو آن دسته از خانمهایی باشید که ندانید گروه رنگهای قرمز که شامل انواع شرابی، بادمجانی و قرمزهای فانتزی است به شما میاد یا خیر؟برای یافتن جواب با ما باشید...


گروه رنگهای قرمز چه سیر و چه روشن که شامل انواع رنگ مو با تن بنفش ، قرمز، نارنجی و مسی هستند جزودسته رنگهای گرم به شمارمی روند وخیلی از خانمها با هر رنگ پوستی فکر می کنند که ممکن است این گروه رنگها به آنها نیاید و هیچگاه ریسک اینکه این رنگ موها را امتحان کنند را به خود نمی دهند اما باید در نظر داشته باشند که این گروه رنگها اغلب به تمام رنگ پوستها آمده و اکثرا چهره های شیک و جذابی خواهند ساخت چراکه حتی فردی با رنگ پوستی بسیار تیره نیز می تواند از این گروه رنگها به عنوان هایلایت یا لولایت استفاده کرده و خاص تر به نظر آید.

 

این رنگها در تن روشنشان گروه پوستهای سفید را بسیار خاص و زیبا خواهند کرد اما مثل قرار دادن دو پارچه ی سفید و قرمز در کنار هم بسیار جیغ و قابل توجه خواهند شد پس برای خانمهای خیلی سفید لولایت و یا هایلایتی بسیار کم لابه لای موها و البته بر روی موی طبیعی پیشنهاد می شود.

 

گروه پوستهای گندمی مناسبترین رنگ پوست برای رنگهای بادمجانی و انواع شرابیها هستند که بسیار از سفید پوستان جذابتر و خاصتر خواهند شد و می توانند تمام موها را به دلخواه به این رنگها در آورند.

 

اما گروه رنگ پوستهای تیره و سبزه کاندیدهای خوبی برای انواع این رنگهاهستند به شرط اینکه تیره ترینهارا از این گروه انتخاب کنند تا بسیار شیکتر و جذابتر به نظر آیند.

 

نکته1: اگر رنگ مورد علاقه تان را دوست دارید امتحان کنید اما هنوز شک داریدمی توانید برای اولین بار روی موی طبیعی خود هایلایت تکه ای انجام دهید که قطعا نتیجه ی مطلوب خود را خواهید گرفت.

 

نکته 2: اکثر خانمهای سفید پوست مایلند موهای خود را خیلی روشن یا بلوند کنند برای آنها نیز پیشنهاد می شود پس از بیرون آمدن ریشه و در صورتی که از رنگهای روشن خسته شده اند از این گروه رنگها به دلخواه و سلیقه ی خود انتخاب کرده ورنگ مویشان را تغییر دهند که بی شک روی موهای با رنگ بسیار روشن و بلوند شده دقیقابه همان رنگ انتخابی بروشور در خواهد آمد.

مدیر بازدید : 112 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

موهای خوش حالت داشته باشید

 

موهای خوش حالت داشته باشید

 

 

تکنیکهای بالا نگاه داشتن موها :

 

۱٫ موها را در حالیکه خیس هستند حالت داده تنظیم کنید .

 

۲٫ اصطکاک داخل مویی را افزایش دهید.

 

۳٫ موها را در جایگاه‌های خودشان متصل کنید .

 

تنظیمات در حالت خیس و تغییر شکل تارهای مو :

 

اغلب مردم برای تغییر شکل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو کردن و یا استایلر‌های خیس ( مانند خیس کردن مو و سپس خشک کردن مجدد آن با دستگاههای آرایشی ) می‌باشد . بهترین کار، شامپو کردن موها با سورفکتانت است که به نفوذ آب بداخل تارهای مو کمک می‌کند . یکبار مو را خیس کرده سپس مجددا آنرا در شکل مورد نظر بوسیله سشوار و یا بابیلیس و یا بیگودی‌های گرم خشک نمایید.

 

استالینگ گرم :

 

بابیلیس و اتوهای موج دهنده مو نیز حتی بر روی موی خشک بر همین اساس کار می‌کنند .آب در پیوندهای نمکی و هیدروژنی در اثر حرارت ، پیوند‌های جدیدی تشکیل داده و شکل جدیدی به مو‌ها می‌دهد .

 

توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :

 

آب موجود درهوا که بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ کند و پیوندهای هیدروژنی آنرا بشکند . بدین ترتیب مو نرم و بی حالت می‌شود . بهترین راه برای جلوگیری از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپری مو پس از استیل نهایی مو می‌باشد . پلیمر‌های نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و این دلیل آن است که چرا اسپری‌های مو به تنهایی ضد آب هستند . آب تنها زمانی اثر اسپری را ضعیف می‌کند که با شامپو مخلوط شود .

 

ایجاد اصطکاک میان موها :

 

افزایش موقتی اصطکاک میان مو به افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن کمک می‌کند .

 

چهار راه برای افزایش موقتی اصطکاک مو وجود دارد :

 

۱٫ تمیز کردن موها : مو حاوی روغنهای طبیعی و یا سبوم است که می‌تواند سنگینی ، لیزی ، کاهش اصطکاک و در نتیجه نرمی مو را به همراه داشته باشد. بنابر این با پاک نمودن این روغنها با استفاده از یک شامپو حجم دهنده ، می‌توان موها را به حالت طبیعی خود با اصطکاک اولیه اش در آورده و این بهترین کار برای ایجاد حجم خواهد بود .

 

۲٫ استفاده از استایلرها : استایلرها ی اساسی مانند موس و ژل اصطکاک مو‌ها را بطور موقتی افزایش داده وکمک می‌کنند تا استیل واقعی برای مدت بیشتری ثابت بماند . آنها مانند یک فیلم نرم بر روی موها نشسته و پس از مدتی که نیمه خشک شدند، چسبنده شده و موها را به هم می‌چشبانند و در حین خشک شدن کامل، به موها فرم می‌دهند .

 

۳٫ شانه کردن معکوس : شانه کردن معکوس از نوک به ریشه به راحتی اصطکاک موها را افزایش می‌دهد و تابع آن حجم موها نیز افزایش می‌یابد .

 

۴٫ استفاده از اسپریهای حاوی مواد پلیمری : ممکن است برخی از خانمها برای پرپشت بنظر رسیدن موها آنها را پوش داده و بطور معکوس شانه نمایند. ولیکن بایستی با این نکته توجه نمود که پوش دادن مکرر، به ساقه مو آسیب جدی وارد نموده که معمولا غیر قابل ترمیم نیز می‌باشد . در حالیکه یکی از جایگزینهای مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپری‌ها ی مو ( مانند تافت ) است که همان فوائد افزایش اصطکاک را بهمراه دارد بدون آنکه به کوتیکول مو آسیب جدی وارد شود .حجم ایجاد شده ناشی از این اصطکاک می‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تکان دادن‌های مکرر سر محافظت کند .

مدیر بازدید : 85 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


اگر می خواهید موهایتان را حرفه ای صاف کنید!

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

اگر می خواهید موهایتان را حرفه ای صاف کنید

 

صاف کردن موهای فر و یا وز کاری نیست که هر کس خود بتواند به راحتی انجام دهد اما با در نظر گرفتن تنها چند نکته از کار آرایشگران حرفه ای در این زمینه می توانید خودتان این را انجام دهید...

 

حتما بارها تصمیم گرفته اید که خودتان موهای فرتان را صاف کنید اما برای انجام آن به مشکلاتی از قبیل وز و یا موج دار شدن موها برخورده اید.

 

باید به این نکته توجه داشته باشید که صاف کردن موهای فر و یا وز کاری نیست که هر کس خود بتواند به راحتی انجام دهد اما می توان با در نظر گرفتن تنها چند نکته از کار آرایشگران حرفه ای انجام آن را برای خود راحتتر کنید:

 

کارهایی که برای یک صافی خوب و حرفه ای باید انجام دهید:

 

اول: حتما وسایل مورد نیاز فراهم شود که مهمترین آنها حتی برای یک موی متوسط و یا کوتاه کلیبس یا گیره های جداکننده ی موست که برای تقسیم کردن موها به لایه های نازک جهت راحتی کار بسیار لازم است:

 

دوم: داشتن یک موپیچ یا شانه گرد محکم و البته سیمی و سفت که برای موهای بلند حتما از سایزخیلی بزرگ و موهای متوسط سایز بزرگ و موهای کوتاه سایز متوسط استفاده شود که استفاده از این سایزها به نسبت اندازه و قد مو کار صاف کردن آنها را آسانتر و تمیزتر خواهد کرد:

 

سوم: موها نباید خیس باشند و همچنین نه خشک خشک بلکه خیلی کم نمدار و مرطوب،موی خیس و زیاد نمدار کار را سخت کرده، زمان زیادی خواهد برد و البته کار صافی مو تمیز و خوب هم از آب در نخواهد آمد:

 

چهارم: موهای بلند و متوسط را ابتدابه دو قسمت که دوطرف شانه هاست تقسیم کنید و سپس هرقسمت را با لایه های نازک و کم جدا کنیدو حتما از جلوی سر شروع کنید به دودلیل:

 

1- موهای جلوی سر زودترخشک می شوند.

2-وقتی از جلو موها را به سمت پیشانی سشوار می کشید درانتهای کار که موها رابه عقب هدایت می کنید پف و حالت زیبای خود را حفظ خواهند کرد.

 

پنجم: حتما از باد داغ سشوار برای لخت و صاف کردن موها استفاده کنید که گاهی لازم می شود دوبار این کار را انجام دهید و شما برای بار دوم لایه ها را کمی ضخیم تر جدا کرده و بعد از باد داغ از باد سرد سشوار نیز بر روی موها بزنید.

 

ششم: در پایان کار از یک کریستال مو و یا کرم به مقدار خیلی کم به نوک انگشتان و کف دستها زده و لابه لا و روی موها بکشید.

 

سعی کنید موها رابعد از سشوار زیاد چرب نکنید.

اگر به جای سشوار از اتوی مو استفاده می کنید تمام این مراحل را برای استفاده از یک اتوی موی سرامیکی یا تفلون خوب نیز انجام دهید.

مدیر بازدید : 54 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


7 راز مهم كه آرایشگرها به شما نخواهند گفت!

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت


1- من یک آرایشگرم؛

 

معجزه نمی کنم.می توانم موهایت را مثل مانکن های معروف بزنم ، اما صورتت را نمی توانم تغییر بدهم.

 

2- 5 دقیقه زودتر بیا!

 

اگر دیر می رسی لطفا با من تماس بگیر و بگو. به من احترام بگذار.این شغل و حرفه من است ؛ تفریح و سرگرمی نیست.

 

3- از من نخواه همه وقتم را به تو اختصاص بدهم.

 

من مشتریان دیگری هم دارم نمی توانم وقت زیادی را فقط به تو اختصاص دهم.

 

4- من رواشناس نیستم!

 

آموزشگاه آرایشگری در مورد درمان افسردگی ، کنار گذاشتن خجالت و کمروئی و تغییر رفتارها و شخصیت ها به ما چیزی آموزش نداده است. اگر به دنبال یک روانکاو می گردی ، پس از مراجعه به من صرف نظر کن.

 

5- مدل موهای لایه لایه (Layer) در مورد موها معجزه می کند.

 

بعضی خانم ها فکر میکنند اگر موهایشان را به رنگ و فرمی که دوران دانشجویی و کالج شان داشتند نگاه دارند ، همیشه همانطور جوان به نظر میرسند.

 

6- موها و اندام بنا به تغییرات هورمونی ، تغییر می کنند!

 

اگر موهای خشک ، شکننده و نازکی دارید برای راه چاره نزد آرایشگرها نروید. به یک متخصص زیبایی و پوست مراجعه کنید.اگر موهایتان رشد نمی کند شاید باردار هستید یا مشکل تیروئیدی دارید.

 

7- بگذار کارم را بکنم!

مدیر بازدید : 64 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


کدام ریزش مو واگیردار است؟

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

کدام ریزش مو واگیردار است


علت ریزش مو در زنان هرچه باشد، کم شدن موها برای اکثر خانم ها مثل یک کابوس است و می تواند شدیدا اعتماد به نفس آن ها را پایین بیاورد اما همه ریزش موها یک علت ندارند و حتی همه به یک شکل نیز نیستند؛ ممکن است موهای شما یک نوع بریزد ولی موهای خانم دیگری کاملا متفاوت خالی شود. اگر بتوانید نوع ریزش موهای خود را تشخیص دهید تا حد زیادی هم از نگرانی در می آیید و هم راه حل مناسب را پیدا می کنید.

 

● موهای شما کم شده یا نازک

 

این روزها ریزش مو در بین خانم ها بسیار رایج شده است در واقع ۴۰ درصد از کسانی که در طول عمرشان ریزش موی موقتی یا دائم را تجربه می کنند، خانم ها هستند، البته مدل ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است.

 

بعضی موهای شان شروع به نازک شدن می کند و موها کم پشت به نظر می رسند، بعضی مرکز و جلوی سرشان به شدت خالی می شود و بعضی فرق سرشان به مرور خالی و خالی تر می شود. در خانم ها برعکس مردان کمتر پیش می آید که خط موها در پیشانی عقب برود.

 

● اول علت را بیابید

 

۳۰ علت مختلف وجود دارد که می تواند باعث ریزش مو در خانم ها شود و گاهی پیش می آید که برای ریزش موها یک علت مشخص یافت نمی شود. به عنوان نخستین کار، متخصصان پوست و مو توصیه می کنند، بیمار از نظر مشکلات تیروئیدی و هورمونی آزمایش شود. بسیار پیش می آید که وقتی علت اصلی ریزش موها کشف و درمان آغاز می شود، موهای ریخته شده دوباره بازمی گردند.

 

● اگر موهای تان تکه ای یا سکه ای ریخته است

 

گاهی موها به صورت تکه تکه می ریزند که به این حالت کچلی موضعی می گویند(آلوپشیا آرآتا) این ریزش جزو سیستم ایمنی بدن شما که به اشتباه به فولیکول های سالم موها حمله می کند علتی ندارد، البته خوشبختانه در بیشتر موارد این مشکل دائمی نیست. این تکه های ریخته شده معمولا بین ۶ ماه تا یک سال دوباره درمی آید، البته در موارد خیلی نادر ممکن است تمام موهای سر و بدن بریزند.

 

● اگر تار موهای تان نازک شده است

 

خانم هایی که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند معمولا هورمون های شان چندان منظم نیست. بدن آن ها میزان بیش از حد نرمال اندروژن تولید می کند و بالا رفتن این هورمون باعث می شود موهای زائد روی صورت و بدن افزایش یابد و موهای روی سر نیز نازک شود. این سندرم تخمک گذاری را دچار مشکل کرده، ایجاد جوش و آکنه می کند، باعث افزایش وزن می شود و... اما گاهی تنها نشانه آشکار این سندرم نازک شدن موهاست.

 

● کدام ریزش مو واگیردار است؟

 

گاهی عفونت های قارچی به پوست سر سرایت می کنند و معمولا این قارچ ها می توانند موجب به وجود آمدن نوع خاصی از ریزش، خارش و تکه های گرد کچلی بشوند. قسمت هایی که موها ریخته و کچل شده است قرمز و پوسته پوسته به نظر می رسد، خوشبختانه عفونت های قارچی در کف سر به راحتی با داروهای ضدقارچ درمان می شوند اما متاسفانه به راحتی و با هر تماس مستقیمی از فردی به فرد دیگر سرایت می کنند، به همین خاطر اگر یکی از اعضای خانواده دچار این مشکل شد باید حتما بقیه افراد خانواده نیز معاینه شده و درصورت سرایت در همان مراحل ابتدایی درمان شوند.

 

● موهای تان را سفت نبندید

 

خیلی اوقات از مادربزرگ ها شنیده ایم که نباید موها را خیلی سفت بست یا کشید چون موها می ریزند. اگر تا به حال به این حرف ها توجه نمی کردید بهتر است تجدید نظر کنید چون این قضیه به لحاظ علمی کاملا اثبات شده است. کلیپس های محکم و کوچک که نزدیک ریشه موها استفاده می شود یا دم اسبی کردن محکم و... می توانند پوست سر را تحریک کرده و موجب ریزش موها شوند. البته این قضیه در مورد بیگودی های خیلی سفت نیز وجود دارد. به موهای تان اجازه دهید رها باشند و بتوانند به طور آزادانه حرکت کنند. حواس تان باشد که استفاده طولانی مدت از گل سرهای بسیار محکم می تواند به پوست سر آسیب برساند و موجب ریزش دائمی موها شود.

 

● در دوران بارداری موها پرپشت تر می شوند؟

 

گاهی بعضی از خانم ها در دوران بارداری احساس می کنند که موهای شان پرتر به نظر می رسد. این احساس تا حدی درست است و این پرپشت تر شدن موها به خاطر بالابودن هورمون هایی است که ریزش طبیعی موها را کم می کند و موها را در فاز استراحت نگه می دارد، البته این مرحله چندان طول نمی کشد و بعد از این که نوزاد به دنیا می آید، هورمون ها به حالت طبیعی باز می گردند و در نتیجه موها به سرعت شروع به ریزش می کنند. شاید زیاد شنیده باشید که بسیاری از خانم ها بعد از بارداری و زایمان دچار مشکل ریزش مو می شوند و یکی از دلایل این ریزش مو همین مورد است، گاهی این ریزش مو تا ۲ سال طول می کشد تا وضعیت موها به حالت طبیعی بازگردد.

 

● کدام داروها ریزش مو می آورند؟

 

یکی از عوارض جانبی قرص های ضدبارداری که به ندرت پیش می آید ریزش موست. در واقع این قرص ها باعث افزایش هورمون هایی می شوند که تخمک گذاری را متوقف می کنند و این هورمون ها موجب نازک شدن موها در بعضی از خانم ها می شوند به خصوص خانم هایی که در خانواده شان سابقه ریزش مو وجود دارد. گاهی هم ریزش مو زمانی آغاز می شود که شخص مصرف این قرص ها را متوقف می کند. داروهای دیگری هم هستند که می توانند باعث ریزش مو شوند از جمله داروهای فشار خون، داروهای رقیق کننده خون، داروهای قلبی، داروهای افسردگی و التهاب مفاصل و...

 

● اگر قصد رژیم گرفتن دارید

 

گاهی پیش می آید به هر دلیلی تصمیم می گیرید که در زمانی کوتاه وزن زیادی کم کنید به همین خاطر یک رژیم سفت و سخت می گیرید اما اگر موهای تان را دوست دارید بهتر است دست نگه دارید. اگر بیش از ۷ کیلوگرم وزن کم کنید ممکن است ۳ تا ۶ ماه بعد از این کاهش وزن متوجه ریزش موهای تان بشوید، البته خوشبختانه موهای ریخته شده دوباره با یک رژیم غذایی سالم رشد خواهند کرد. اگر رژیم غذایی شما میزان کمی پروتئین و ویتامین A داشته باشد احتمال این که دچار ریزش مو شوید فراوان است.

 

● ماینوکسیدیل به چه کسانی توصیه می شود؟

 

یکی از داروهایی که توسط سازمان FDA آمریکا به عنوان داروی الگوی زنانه ریزش مو پذیرفته شده است، ماینوکسیدیل است. این دارو می تواند ریزش موها را در بسیاری از زنان کم یا حتی متوقف کند و حتی می تواند موجب رشد یک چهارم موهای ریخته شده شود. البته باید این نکته را متذکر شویم، درصورتی که مصرف دارو را قطع کنید تمام اثرات آن نیز از بین می رود. ماینوکسیدیل به خصوص برای خانم هایی بسیار مفید است که موهای شان به طور تکه تکه دچار ریزش شده است (آلوپشیا آرآتا) و می تواند باعث رشد دوباره موهای شان شود. اگر شما دچار یک مشکل پزشکی جدی باشید یا سوءتغذیه داشته باشید بعد از این که از تحت کنترل در بیایید موهای ریخته شده تان باز خواهد گشت.

 

● اگر کم خونید مواظب موهای تان باشید

 

کمبود آهن پس از پروتئین ، بیشترین علت ریزش موست . کم خونی ناشی از فقر آهن روی تمام سلول های بدن از جمله فولیکول های مو تأثیر می گذارد و باعث وقفه در رشد موها و ریزش آن ها می شود، همچنین در افرادی که دچار زخم معده یا اثنی عشر یا خونریزی در هر جای بدن هستند نیز دیده می شود . باید توجه داشت در بسیاری از خانم هایی که دچار ریزش شدید مو هستند، کم خونی آهن دیده می شود . بنابراین در چنین افرادی باید آزمایش های لازم انجام و نسبت به درمان آن اقدام شود .

 

● حرص نخورید

 

اگر به هر دلیلی دچار استرس های فیزیکی یا روحی زیادی شدید ممکن است دچار یک ریزش موی شدید شوید تا حدی که ممکن است حتی نصف تا سه چهارم موهای خود را از دست بدهید.

 

بیماری های شدید که شما را مدت ها درگیر کرده است یا جراحی های بزرگی که نیاز به بستری شدن دارند، فشارهای شدید عصبی و روحی و... همه می توانند موجب ریزش موهای شما شوند.

 

● سیگار هم موها را کم می کند

 

شاید خیلی ها به راحتی باور نکنند که سیگار هم می تواند باعث ریزش موها شود اما به دلایلی سیگار می تواند موهای نازنین شما را کم کند. اگر بخواهیم فهرست وار بلاهایی که سیگار سر موها می آورد را عنوان کنیم باید بگوییم سیگار بر مویرگ های تغذیه کننده فولیکول مو اثر مخرب گذاشته و باعث ریزش موها می شود و مواد سمی آن به ماده ژنتیک فولیکول مو آسیب می رساند و آن را تخریب می کند. علاوه بر اینها سیگار باعث تعادل نداشتن آنزیمی موثر در بازسازی بافت مو شده و بر روند رشد مو اثر بدی به جا می گذارد و باعث تولید رادیکال های آزاد می شود که این رادیکال های آزاد در ایجاد التهاب ناحیه اطراف فولیکول مو موثرند. همچنین سیگار، فعالیت هورمونی را بر هم می زند و باعث کاهش تولید هورمون استروژن می شود.

 

● درمانی برای آقایان و خانم ها

 

به تازگی از لیزر کم توان در درمان طیف وسیعی از بیماری ها، از جمله ریزش مو استفاده می شود. این روش جدید کاملا بی خطر، بدون عوارض جانبی و غیرتهاجمی بوده و از طریق تاباندن نور لیزر با طول موج خاصی روی پوست سر توسط دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این لیزرهای با انرژی پایین، در تحریک رشد موها موثرند و تا حد زیادی نازکی موها را از بین می برند. در بیشتر کلینیک های پوست و مو این نوع از لیزرها وجود دارند. البته ۲ تا ۴ هفته بعد از استفاده از لیزر نتیجه دیده می شود. این متد درمانی به تدریج سبب کنترل ریزش مو هم در آقایان و هم در خانم ها شده و نیز رشد مجدد موها، افزایش ضخامت و بهبود کیفیت موها را باعث می شود.

 

● موهای کاشته شده نمی ریزند

 

شاید تا به حال زیاد شنیده باشید که یکی از اقوام یا آشنایان موهایش را کاشته است و از ناراحتی خالی شدن موهایش رهایی یافته است.

 

واکنش فولیکول (پیاز) موهای موجود در نقاط مختلف سر نسبت به عوامل آندروژنیک (هورمونی ارثی) یکسان نیست و موهای موجود در نواحی جلو و وسط سر نسبت به عوامل فوق حساس بوده و دچار ریزش می شوند و اما موهای موجود در پشت و دور سر نسبت به این عوامل مقاومت بسیار بالایی دارند و تقریبا فاقد ریزش هستند. در روش پیوند موی طبیعی برای جایگزین کردن موهای از دست رفته از فولیکول موهای موجود در نواحی مقاوم به ریزش (پشت و دور سر) استفاده می شود. بنابراین فولیکول یا پیاز موی پیوند شده نه تنها یک موی کاملا طبیعی است بلکه تقریبا تا پایان عمر باقی مانده و نسبت به ریزش مقاوم است.

 

● نقش تغذیه در ریزش مو

 

▪ چه چیزهایی نخورید

 

هنگامی که تغذیه فولیکول مو به طور کامل باشد، موی سالم ایجاد می شود ولی هنگام تغذیه ناقص این بخش، سلول های این ناحیه دچار سوء تغذیه شده و به تدریج می میرند یا وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند.

 

کاهش نمک مصرفی، حذف یا محدود کردن مصرف اسید چرب اشباع، شکلات، غذاهای سرخ کردنی و پرادویه و مصرف فراوان آب، سبزی و میوه تازه می تواند در جلوگیری از سفید شدن مو و ریزش آن، ابتلا به شوره سر و شکنندگی مو مفید است.

 

▪ چه چیزهایی بخورید

 

چون مو از پروتئین است، غذایی که پروتئین کمی دارد ممکن است باعث نازک شدن مو یا تاخیر در رشد مو شود پس این حرف درست است که اگر غذای با پروتئین کافی بخورید در اغلب موارد پیامد آن بهبود رشد موست.

 

بعضی کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند استفاده از رژیم غذایی شامل جگر گاو، قرص های مخمر آبجو، گندم و روزانه ۲ قاشق سوپخوری از لسیتین دانه دانه شده، باعث افزایش رشد مو، استحکام و زیبایی مو می شود.

 

منابع غذایی خوب دیگر برای پروتئین شامل ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و ماست است. پروتئین سبوس دار هم به تحریک رشد مو کمک می کند. یک مطالعه از نتایج سبوس در مو بیان می کند، سبوس به تنهایی باعث تقویت مو نمی شود اما سبب رشد آن می شود.

 

● هم خوراکی است، هم موضعی

 

سیلیس یکی دیگر از مواد مغذی مهم در حفظ سلامت موست که ریزش مو را کاهش می دهد. به عنوان مثال، سیلیس اضافه شده به شامپو از طاسی سر جلوگیری می کند، رشد مو را افزایش می دهد و باعث درخشش و استحکام مو می شود، حتی بعضی محققان گفته اند ریزش مو را متوقف می کند.

 

استفاده از شامپوی حاوی سیلیس باعث رشد مجدد موهای ریخته شده می شود اما می توانید با خوردن منابع حاوی سیلیس این ماده مهم را به موها برسانید. منابع غذایی سیلیس شامل پوست سیب زمینی، فلفل سبز، فلفل قرمز، خیار، جوانه حبوبات مثل جوانه لوبیاست.

مدیر بازدید : 90 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


روشهای انتخاب بهترین رنگ مو متناسب با چهره

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

رنگ مو

 
آیا تا به حال از رنگ موهایتان خسته شده اید؟

خوب، چرا رنگشان نـمی کنید؟ وقتی می خواهید موهای خودتان را رنگ میکنید،ممکن است برای انتخاب رنگ مناسب دچارتردید شوید. امـا نکاتی هست که استفاده از آنها انتخاب رنگ مو  را برایتان ساده تر می کند.

اگر به تازگی وارد وادی رنگ کردن مو شده اید و برای اولین بار است که می خواهید موهایتان ر ا رنگ کنید، میتوانیـد بـا رنـگ موهای موقت شروع کنید.

رنگ موهای موقت پس از چند مرتـبه شسـت و شو از بین میروند، اما رنگ موهای دائم اینگونه نیستند و با شست و شو از بین نمی روند.

پس می توانید کارتان را با رنگ موهای موقت شروع کنید، مگر اینکه رنگ کردن مو را بخواهید برای پوشاندن تارهای سفید مو یا دو پرده یا بیشتر روشنتر یا تیره تر کردن موهایتان انجام دهید.

 

موقع انتخاب رنگ مو، از روی عکس روی جعبه رنگ موی خود را انتخاب نکنید چون خیلی اوقات این تصویرها گول زنک هستند. بهتر است از روی ویژگی های نوشته شده روی جعبه رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی اکثر جعبه های رنگ مو، رنگ به اینصورت توصیف می شود: بلوند، قهوه ای، مشکی و قرمز (شرابی) و درجه آن را نیز مشخص می کنند: روشن، متوسط، و تیره. ممکن است تن و سایه رنگ را نیز قید کنند مثلاً طلایی یا خاکستری یا زیتونی و...

 

رنگ پوست:


رنگ پوستتان گرم است یا سرد؟ اکثر رنگ موها در دو دسته گرم یا سرد جای می گیرند. اگر رنگ پوستتان طلایی، زیتونی یا تیره است و پشمانی قهوه ای یا تیره دارید (اکثر آسیایی ها، افریقایی-امریکایی ها و لاتین ها در این دسته جای میگیرند)، پس رنگ مویتان از نوع گرم است.

اگر رنگ پوستتان روشن و رنگ چشمانتان سبز یا آبی است، از نوع رنگ موی سرد هستید. شما معمولاً موقع برنزه کردن اول قرمز شده و می سوزید و رگ های روی مچ دستتان آبی رنگ است.

 

انتخاب درجه رنگ مناسب:


  اگر رنگ پوستتان گرم است، باید سایه های طلایی مثل کاراملی و برنز در سایه ای تیره تر از رنگ پوستتان انتخاب کنید.

رنگ های تیره ومشکی را نباید انتخاب کنید چون صورتتان را به کلی محومی کند و اگر هم درجه های طلایی را انتخاب می کنید، دقت کنید که خیلی روشن نباشد چون ممکن است رنگ مویتان نارنجی از آب درآید.

 

اگر رنگ پوستتان سرد است، از رنگهایی که سرخی رنگ پوستتان را بیشتر جلوه می دهد اجتناب کنید، رنگ هایی مثل طلایی، طلایی مایل به قرمز، و مسی. بلوند خاکستری و قهوه ای روشن برای پوست گرم شما بهترین انتخاب است.

 

افرادیکه در کودکی رنگ موی بلوند و طلایی داشته اند، بهترین رنگ پوست را برای داشتن موی بلوند حتی در بزرگسالی دارند. برای کسی که رنگ پوست گرمی دارد بلوند برنجی یا هایلایت تقریباً مناسب نیست. این افراد بهتر است از درجه ها و سایه های گرمتر استفاده کنند.

 

اگر رنگ مویتان قهوه ای است و می خواهید آن را به بلوند تغییر دهید، سعی کنید بلوند خیلی روشنی انتخاب نکنید. اگر میخواهید رنگ مو و پوستتان ضد و نقیض باشد به شکلی که هر دو رنگ خوب جلوه کند، هایلایت و لولایت برای شما مناسب است. به خاطر داشته باشید که برای چشمان سبز و قهوه ای، رنگ موی تیره بهتر است تا رنگ موی بلوند.

درمورد رنگ موی قرمز و شرابی هم باید بگویم که تقریباً همه می توانند از آن استفاده کنند. مسئله مهم این است که درجه وسایه رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان بیشتری سازگاری را داشته باشد. خانم هایی که رنگ پوستی روشن یا صورتی رنگ دارند، رنگ موی قرمز و شرابی بیشتر از همه به آنها می آید.

 

رنگ کردن رنگ موی خاکستری به خاطر بافت زبری که دارد خیلی سخت است. اگر موهایتان کمتر از یک سوم سفید شده است، از رنگ موی موقتی که یک سایه از رنگ موی طبیعی خودتان روشن تر باشد یا تقریباً با آن همرنگ باشد استفاده کنید.

 

رنگ موهای موقت کمتر از رنگ موهای دائم مو را خراب می کند.

اما اگر موهایتان بیشتر از این مقدار سفید شده است، یک رنگ موی بلوند خاکستری توصیه می شود چون باعث می شود موهایتان طلایی و بلوند به نظر برسد.

برای آندسته از افرادیکه می خواهند رنگ مویشان را یکی دو پرده روشنتر یا تیره تر کنند یا سفیدی موهایشان را با رنگ بپوشانند، بهتر است که در خودشان در خانه موهایشان را رنگ کنند.

 

اگر موهایتان قهوه ای روشن است، بلوند تیره مطمئناً خیلی به شما می آید. اگر می خواهید تغییر بیشتری در خودتان ایجاد کنید، بهتر این است که با یک متخصص آرایشگر در این رابطه مشورت کنید تا اینکه خودتان رنگ قهوه ای تیره موهایتان را یکدفعه بلوند روشن کنید.

مدیر بازدید : 116 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)


خشك كردن و حالت دادن به مو

    مجموعه: آرایش موها    اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

خشك كردن و حالت دادن به مو

برای خشك كردن موها پس از استحمام بهتر است اجازه دهید آنها به حالت طبیعی در معرض هوا خشك شده و در صورت استفاده از حوله آن را فقط بر موها فشار داده و از مالش شدید اكیداً خودداری نمایید...

سشواركردن در صورتی كه از باد خیلی داغ استفاده نشود، فاصله سشوار از موها بیشتر از بیست سانتی متر باشد و استفاده ازآن از هفته ای2 - 1 بار تجاوز نكند، ممانعتی ندارد.

 

آب موجود در ساقه مو (که مسئول ایجاد نرمی و حالت ارتجاعی مو است) در صورت استفاده از باد خیلی گرم سشوار تبخیر شده و تشکیل حباب هایی در ساقه مو می دهد که در نهایت منجر به از دست رفتن لایه خارجی مو (کوتیکول مو) می گردد.

 

این موی آسیب دیده به سادگی دچار شکستگی شده، موخوره پیدا می کند و بوی سوختگی می دهد. یادتان باشدكه نباید تا خشك شدن كامل موها سشواركردن را ادامه دهید. در حین سشوارکردن موها نبایستی دندانه های برس خیلی داغ شوند زیرا به موها آسیب وارد می کنند.

 

سشوار نمودن موهای خیس کار درستی نبوده و آسیب حرارتی زیادی به موها وارد می کند لذا بایستی ابتدا موها را تا حد امکان خشک کرده و رطوبت باقیمانده را با سشوار رفع نماییم. در هنگام خشك كردن موهای خیس از برس زدن خشن آنها خودداری كنید و بهتر است در این مواقع اصلاً برس یا شانه زده نشده و از حركات انگشتان برای حالت دادن به موها استفاده شود.

مدیر بازدید : 76 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

مدل مو -مدل مو جدید پسرانه


مدل مو : برخلاف خانم ها که هر از گاهي مدل مو های مختلفی را امتحان مي کنند آقايان معمولا هميشه يک مدل مو  ثابت دارند.

مدل مويي که بعد از پايان دوره نوجواني و جواني تا زماني که خزان روزگار موهایشان را کم پشت  کند هميشه با همان مدل مو ديده مي شوند. علت اين يکنواختي مدل مو هم اين است که به اغلب آقايان يک مدل مو بيشتر از بقيه مي آيد و با موهاي کوتاه نمي توان مدل هاي مختلف مو را امتحان کرد و انتظار داشت نتيجه هم چيز خوبي شود اما معدود آقاياني هستند که اين مساله در مورد آنها صادق نيست و هر مدل مويي به آنها مي آيد.

بسیاری از مردان از حالت و مدل موی خود نگران هستند و زمانی که با مویی بدشکل از خواب بیدار می‌شوند عصبانی می‌شوند.با این وجود اصلاح موی مناسب و مدل موی خوب می‌تواند این مشکل را تاحدی حل کند.

انتخاب مدل مو تنها بستگی به نوع مو و سلیقه‌ی شخصی دارد،که از آن استفاده می‌کند. بسیاری از افراد مسن و میانسال هستند که کاملا شیک به نظر می‌رسند. بنابراین سن ارتباطی به انتخاب مدل مو  ندارد.

در این مقاله  عکس هایی از مدل مو های زیبا و شیک را گردآوری نمودیم که امیدواریم در انتخاب مدل موی مناسب به شما عزیزان کمک کند.


مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه


مدل مو جدید پسرانه

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه


مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

 

مدل مو جدید پسرانه

مدیر بازدید : 76 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

مدل مو-جدیدترین مدلهای مو کوتاه

مدل مو-جدیدترین و زیباترین مدلهای مو کوتاه

مدل مو -شكل صورت نـخسـتین معیار برای انتخاب مدل موی جدید می بـاشد. مـدل مـوی شما باید مكمل ویژگیهای صورتتان باشد.

انتخاب یکی از این مدلهای مو و انجام آن نزد آرایشگر حرفه ایتان شاید تغییری کوچک و موقت در چهره و ظاهر شما ایجاد کند اما می تواند با ایجاد تنوعی نو و جدید در  شادابی  روحیه ی شما تاثیر داشته باشد که گاهی یک تغییر کوچک انگیزه ای بزرگ می آفریند .

 

در این تصاویر شما با جدیدترین مدلهای کوتاهی مو آشنا خواهید شد و می توانید با استفاده از یکی از آنها مدل موی خود را به روز تغییر دهید...

 

مدل مو-جدیدترین و زیباترین مدلهای مو کوتاه


مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

مدل مو کوتاه

 

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

مدل مو کوتاه

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

 

مدل مو کوتاه

 

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

 

مدل مو کوتاه

 

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

 

مدل مو کوتاه

 

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

 

مدل مو کوتاه

 

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

 

مدل مو کوتاه

 

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

 

مدل مو کوتاه

 

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

 

مدل مو کوتاه

 

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

 

مدل مو کوتاه

 

مدل مو مو کوتاه مدل مو کوتاه

مدیر بازدید : 100 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

جدیدترین سبک بی دردسر فرکردن موها

 

فرکردن, فرکردن موها,جدیدتزین فر مو,عکس فر مو

 

 

اگرمي خواهيد موهايتان را تنها براي يک مهماني به طور موقت و البته بدون آسيب رساندن مثل استفاده از مواد شيميايي يا اتوي داغ فر يا بابليس کنيد بهتر است از وسايل پيرايشي بي ضررو سردي که در انواع مختلف در بازار يافت مي شود استفاده کنيد تابراي تغيير مدل وزيباتر کردن موها به آنها آسيبي هم نرسانيد.

 

 

يکي از اين وسايل بيگوديهاي از جنس پلاستيک مي باشد که شما مي توانيد به راحتي با آنها موهايتان را هم فرريز يا درشت وهم به شکل بابليس بازدر بياوريد.

 

 

حال براي استفاده از اين نوع بيگوديها به نکاتي که شما را در بهترو تميز تر شدن کار کمک خواهد کرد توجه کنيد:

 

 

 

فرکردن, فرکردن موها,جدیدتزین فر مو,عکس فر مو

 

 

 

1-موها خيلي خيس نباشد تنها کمي نم دار باشند و آب آنها گرفته شده باشد.

 

 

2-آنها را با برس خوب شانه کرده و کمي با باد ملايم سشوارصاف کنيد.

 

 

3- براي براق شدن و گرفته شدن خورده موها قبل از استفاده از بيگودي کمي کرم مويا کريستال مو لابه لا و روي موها بزنيد.

 

 

4- اگر موهايتان خيلي صاف است قبل از استفاده از بيگودي به آن لايه ي موي جداشده کمي فيکساتور يا تافت بزنيد.( خيلي کم)

 

 

5-اگر فر ريز مي خواهيد لايه ها را نازک و از بيگوديهاي ريزتر و اگر درشت تر و بابليس شده از بيگوديهاي درشت تر و لايه ها را ضخيم تر برداريد.

مدیر بازدید : 79 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

آرایش 2012

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

 

تناسب مدل آرایش مو و مدل صورت آرایش 2012

 

آرایش 2012-مدل آرایش موهایتان حقایق بسیاری را درباره ظاهر، شخصیت و نوع زندگیتان بازگو می کند. مدل مو نماد شخصیت است. مدل آرایش مو می تواند حقایق بسیاری در مورد زندگی روزمره شما بازگو کند. موهایتان حالات درونی شما در لحظه های مختلف را بیان می کند. اگرچه همه ما سلیقه های شخصی در مورد نحوه آرایش موهایمان داریم، بازهم قوانین اساسی در مورد نحوه آرایش مو بر اساس نوع صورت وجود دارد.

 

صورت های گوناگون و ویژگی های آنها حتی اگر شما عاشق آخرین مدل های مو هستید ممکن است این نوع مدل مو و آرایش مو برای صورت شما مناسب نباشد. این نوع صورت شما است که معین می کند چه نوع مدل مویی برای شما مناسب می باشد.

 

مدل آرایش مو متناسب با فرم صورت:آرایش 2012

 

- صورت بیضی شکل: نوع صورتتان به شما این اجازه را می دهد که هر نوع مدل مویی را که می پسندید انتخاب کنید. پیشانی و چانه صورت بیضی شکل در تناسب کامل با یکدیگر هستند. برای همین هم موهای بلند و هم موهای کوتاه بسیار به شما خواهد آمد.

 

 

مدل آرایش مو برای صورت گرد:آرایش 2012

 

برای دستیابی به یک صورت باریکتر سعی کنید موهایتان را به صورتتان بریزید. موهایتان را از وسط باز کنید و به صورت حلقه های فر بر روی صورتتان بریزید. حالت موی فر در انتهای موها و در سمت چانه باعث بیشتر نشان دادن گردی صورت شما خواهد شد.

 

 

مدل آرایش مو برای صورت قلبی شکل:آرایش 2012

 

افرادی که صاحب این نوع صورت هستند می دانند که فک و پیشانی شان بسیار پهن به نظر می رسد. اغلب موهای کوتاه برای این نوع صورت بسیار مناسب می باشد. جدا کردن یک دسته موی ضخیم و جدا، برای این نوع صورت انتخاب مناسبی می باشد برای اینکه مو در قسمت بالایی پرپشت به نظر می رسد و باعث محو شدن خطوط پهن چانه و فک می شود.

 

 

مدل آرایش مو برای پیشانی پهن، چانه بلند:آرایش 2012

 

اگر شما پیشانی پهن و چانه بلند دارید بایستی موهایتان را در زیر چانه تان جمع کنید. این کار باعث می شود تا تناسب صورتتان حفظ بشود. همچنین چتری مو می تواند برای پوشاندن پهنی پیشانی مناسب باشد.

 

 

مدل آرایش مو صورت دارای اعضای درشت:آرایش 2012

 

اگر اعضای صورت شما مانند بینی تان درشت می باشد می توانید این ویژگی را با پرپشت نگه داشتن مو کمرنگ کنید. موهای صافی که از وسط (فرق) باز شده است باعث می شود که بینی درشت تر به نظر برسد. این موضوع در مورد چتری بلند نیز صادق می باشد. اما موهای پرپشت برای رفع این مشکل مناسب می باشد. های لایت های روشن نیز برای این نوع صورت مناسب است.

 

 

مدل آرایش مو برای  گردن بلند یا کوتاه:آرایش 2012

 

اگر صاحب گردن بلند و قشنگی هستید از آن بهره ببرید. این کار را می توانید با انتخاب یک مدل موی مناسب انجام دهید به طور مثال با موهای کوتاه اما اگر گردن شما کوتاه می باشد و می خواهید که موهای کوتاهی داشته باشید با استفاده از موهایی که بلندی آنها از سمت جلوی مو به سمت پشت مو افزایش یافته می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

 

 

تصاویری از مدل آرایش 2012


 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش 2012 

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

 

 

****تصاویری از مدل آرایش مو****

 

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش مو 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش مو 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش مو 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش مو 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش مو 2012

 

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش مو 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش مو 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

 

مدل آرایش مو 2012

 

آرایش 2012, آرایش2012, مدل آرایش 2012

مدیر بازدید : 79 جمعه 24 مرداد 1393 نظرات (0)

 

مدل موهای بافته شده خاص و زیبا ( تصویری)


مدل موهای بافته شده

 

اگر بافت موها را به خوبی بلد باشید می توانید با استفاده از همین بافتهای ساده موهایتان را به شکل مدلهای مختلف در بیاورید.

 

مدل موهای بافته شده

 

چهل گیس آفریقایی که قرار نیست موها تا پایین بافته شوند:

 

مدل موهای بافته شده

 

بافتهای پیشانی که جدیدا مد شده اند میتوانند خاص تر انجام شوند:

 

مدل موهای بافته شده

 

انواع بافتهای یکطرفه که به شکلهای مختلف می توانید ببافید:

 

مدل موهای بافته شده

 

انواع شینیونهای بافته شده که درنوع خود خاص و زیباهستند:

 

مدل موهای بافته شده

 

ودر نهایت بافت همراه با روبان و تور لابه لای موها که دخترانه و شیک است:

 

مدل موهای بافته شده

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 132
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 212
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 498
  • بازدید ماه : 498
  • بازدید سال : 19,104
  • بازدید کلی : 558,383