loading...
سایت تفریح و سرگرمی،مطالب جنجالی،عکس ها و پست های فیس بوکی،استخدام،کاریابی،جوک،اس ام اس،اخبار،عکس،جدیدترین اخبار استخدامی،قیمت طلا و
مدیر بازدید : 102 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)
آداب و رسوم مردم آشتیان
آداب و رسوم مردم ساوه, رسوم ازدواج
مراسم ازدواج
تحقيق، کسب اجازه، خواستگاري، تعيين مهريه و شيربها، تهيه جهيزيه عروس، نامزدي، عقد، حنابندان و عروسى مراحل ازدواج در اين منطقه است.
براى خواستگارى هدايائى چون لباس، پارچه، انگشتري، شيريني، روغن بومي، عسل، حنا، صابون، دو کله قند و از اين قبيل از طرف خانواده داماد به خانواده عروس پيشکش مى‌شود. در نقاط خلج نشين به شيربهاء، ”باشلق“ مى‌گويند. هنگام بردن عروسي، در جلوى خانه عروس از جاى خود حرکت نمى‌کند تا وعده يا گوسفندى از پدر داماد بگيرد. به اين رسم توکفشى مى‌گويند

مراسم تدفين
موقع کفن کردن مرده دو تکه چوب سبز در کفن مى‌گذارند که اصطلاحاً عصا نام دارد و باور دارند تا هنگامى که چوب‌ها باقى بماند مرده از سؤال و جواب در امان است. در تمامى نقاط روستائى اين شهرستان اتاقکى فلزى موسوم به دخمه را به‌مدت سه روز بر روى قبر مرده مى‌گذارند و قاريان در تمام مدت اين سه‌ شبانه روز بر روى قبر مرده در داخل دخمه قرآن تلاوت مى‌کنند .
 
آداب و رسوم مردم ساوه, رسوم ازدواج
 
مراسم نوروز
چهارشنبه‌سورى
در منطقه رسم است کوزه‌اى خالى از بالاى بام در شب چهارشنبه‌سورى به پائين مى‌اندازندکه قضا و بلاى خانه و اهل آن با شکستن کوزه از خانه بيرون برود. رسم قاشق‌زنى نيز از رسوم اين شب است که در آن دختران چادر سر کرده و به در خانه اهالى رفته با قاشق به کاسه مى‌زنند و صاحبخانه‌ها به آنان آجيل و شيرينى مى‌دهند. فالگوش ايستادن به‌وسيلهٔ دختران دم بخت نيز در غروب اين روز مرسوم است
 
روز علفه
در روستاى نجف‌آباد دو روز را به‌عنوان روز علفه (عرفه) مى‌شناسند. عرفه راستگو يک روز قبل از عيد است و عرفه دروغگو دو روز به عيد مى‌باشد. اين روز را روز زيارت اهل قبور مى‌دانند
 
تحويل سال
در آشتيان اهالى عقيده دارند به هنگام تحويل سال پيرزن يا ننه سرما، انگشتى در ظرف سمنو مى‌زند و اثر انگشتش نمايان مى‌ماند.
 
مراسم ماه محرم
دسته‌گردانى از پنجم محرم با تشکيل دسته‌هاى سينه‌زنى و زنجيرزنى شکل مى‌گيرد و شبيه‌خوانى از آئين‌هاى اين ايام است
 
ماه رمضان
در ۲۷ رمضان شب کشته شدن ابن‌ملجم مرادى قاتل حضرت على (ع) زنان محل به‌دست خود حنا مى‌گيرند و به ابن‌ملجم لعنت مى‌فرستند.
 
آب پاشانک
در اين مراسم که ويژه تابستان است. مردم به کنار چشمه رفته و به‌روى يکديگر آب مى‌پاشند.
مدیر بازدید : 72 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)
از مسجد براثا چه مي دانيم؟

 

مسجد,مسجد براثا,ويژگي هاي مسجد براثا
از مسجد براثا چه مي دانيم؟
در غرب بغداد، روستايي به نام براثا وجود داشت که اکنون محلّه اي از شهر محسوب مي شود و پيشينه آن به قبل از اسلام باز مي گردد. براثا از کلمه «برثيا»، به معناي «بيرون» گرفته شده است ويژگي هاي مسجد براثا که به آن فضيلت و برتري داده، چنين است:
1. امام علي(عليه السلام) در سرزمين براثا چند روزاقامت کرد. در سال (37هـ .ق.) هنگامي که در جنگ خوارج، از منطقه نهروان به کوفه باز مي گشت، در راه، به سرزميني در نزديکي براثا رسيد و پرسيد: نام اين سرزمين چيست؟ گفتند: زوراء.

فرمود: از اين سرزمين دوري کنيد؛ زيرا ممکن است فرو رود. راه خود را ادامه دادند و به سرزمين ديگري رسيدند، فرمود: اين سرزمين چه نام دارد؟ گفتند: بحرا. در آنجا هم توقف نکرد و به راه خود ادامه داد. پس از اندکي، از دور شبحي ديده شد، نزديکتر که آمدند، ديدند آن سياهي، صومعه راهبي(مسيحي)، به نام حباب است. راهب که سر و صداي لشکريان را شنيد، از صومعه بيرون آمد. امام علي(عليه السلام) به راهب گفت: «مي خواهيم در اين مکان پياده شويم». راهب گفت: «خير، شما و لشکرتان، اين سرزمين را ترک کنيد.»

حضرت علّت را پرسيد. راهب پاسخ داد: «در کتاب ما آمده است: در اين سرزمين هيچ کس توقف نمي کند، مگر اينکه پيامبر يا وصي او باشد و بخواهد با لشکر خود در راه خدا بجنگد.»
حضرت در جواب سخنان راهب فرمود: «من وصيّ سيّد الانبيا هستم و نيز سيد اوصيايم.»
راهب با تعجب پرسيد: «شما از بزرگان قريش و وصي محمدبن عبدالله هستيد؟»
امام جواب داد: «آري، من همان شخص هستم.»

راهب گفت: «خبر شما را در انجيل ديده ام که در اين سرزمين پياده خواهي شد. اکنون شما در سرزمين براثا هستيد؛ جايي که روزگاري خانه مريم و عيسي بوده است.
امام در جواب فرمود: «صبر کن اي راهب و ديگر سخن نگو»، سپس حضرت نزديک محلي رفت و با پاي خود خاک را کنار زد و گفت: «اين چشمه حضرت مريم است» و آنگاه به لشکريان دستور داد 17 ذراع خاک را کنار زدند، ناگهان سنگ سفيدي ظاهر شد، امام فرمود: «مريم، عيسي را بر روي اين سنگ نهاد». سپس امام روي همان سنگ نماز خواند و خيمه اش را روي آن نصب کرد و چهار روز در آنجا اقامت فرمود و در اين مدت روي همان سنگ مشغول عبادت بود. راهب با همين ملاقات، اسلام آورد و گفت: «أشهد أن لا إله إلاّ الله و أنّ محمّداً رسول الله و أنّک عليّ بن أبي طالب وصيّه». پس از آنکه حباب، مسلمان شد، حضرت دستور داد، صومعه را به مسجد تبديل کند.

2. سرزمين مقدسي است که انبياي بزرگ الهي، چون عيسي و ابراهيم(عليهما السلام) در آنجا نماز خوانده اند.
3. خانه حضرت مريم و سرزمين حضرت عيسي(عليه السلام) در اين سرزمين بوده است.
4. به جز اميرالمؤمنين علي(عليه السلام) امام حسن و حسين(عليهما السلام) هم در آن سرزمين نماز خوانده اند.

5. محلّ دفن يکي از پيامبران الهي احتمالاً حضرت يوشع(عليه السلام) است.
6. طبق برخي روايات، بازگشت خورشيد براي امام علي(عليه السلام) در سرزمين براثا نيز اتفاق افتاده است. جريان ردّ شمس براي امام علي(عليه السلام) مکرر اتفاق افتاد که از جمله در سرزمين براثا نقل شده است.
7. امام صادق(عليه السلام) فرمود: در کنار شما قبرستاني است که آن را براثا مي گويند، از آن گورستان 120 شهيد، که در رتبه شهداي بدر مي باشند، محشور خواهند شد.

به دليل اين قداستِ تاريخي، به خصوص اقامت چند روزه امام علي(عليه السلام) در سرزمين براثا، شيعيان در آن محل مسجدي ساختند و اين مکان را مقدس مي شمردند. در طول سالهاي فرمانروايي بني اميه و بني عباس، مسجد براثا از مهمترين پايگاههاي تجمع شيعيان بود. در زمان مقتدر بالله (295 ـ 320هـ .ق.) خليفه عباسي، رونق اين مسجد به اوج خود رسيد و اين امر باعث حسادت و دشمني بعضي علماي اهل سنت گرديد، لذا نزد مقتدر عباسي رفته و دلايلي آوردند که امام علي(عليه السلام) در اين مکان حضور نيافته است.
 
همچنين مقتدر عباسي را به خراب نمودن مسجد تحريک کردند و گفتند: شيعيان در آنجا صحابه را سبّ مي کنند. خطيب بغدادي در کتاب تاريخ بغداد در اين باره مي نويسد:
«در موضع معروف به براثا، مسجدي بود که در آن مردمي منسوب به تشيع براي نماز و دعا تجمع مي کردند. خبر به مقتدر بالله، خليفه عباسي بردند که رافضيها در اين مسجد جهت سب صحابه تجمع مي کنند و قصد خروج از طاعت خليفه دارند. وي دستور داد در روز جمعه شيعيان مراجعه کننده را دستگير و مسجد را خراب کنند.»

به دستور مقتدر، مسجد براثا با خاک يکسان شد و تا سال (328هـ .ق.) به همان صورت باقي بود. در سال (328هـ .ق.) و در زمان خلافت الراضي بالله، شيعيان به بَجکَم ماکاني شکايت کردند، به فرمان وي مسجد براثا بازسازي و بر وسعت آن افزوده شد و نام «الراضي بالله» را بر سر درِ مسجد حک کردند.

در 12 جمادي الاولي سال 329، مسجد براثا مجدداً بازسازي و افتتاح گرديد. خليفه، براي اينکه مسجد براثا را از انحصار شيعيان در آورد و جنبه عمومي به آن بدهد، احمدبن فضل هاشمي را که اهل سنت بود، به امامت مسجد منصوب کرد و در همين روز، نخستين نماز جمعه، پس از بازسازي اقامه شد. مردم بغداد؛ اعم از شيعه و سني در نماز جمعه مسجد براثا به طور گسترده شرکت کردند. المتقي بالله، منبري که نام هارون بر روي آن حک شده بود، را در قبله گاه مسجد براثا قرار داد. با ظهور سلسله آل بويه و رونق گرفتن اماکن مقدس شيعيان در عراق، مسجد براثا نيز اهميت ويژه اي يافت. در فتنه بغداد در سال (349هـ .ق.) که در تمام محله هاي شهر بغداد، نماز جمعه تعطيل بود، در مسجد براثا نماز جمعه با شکوه و عظمت برگزار مي شد.

شيعيان عراق هيچ وقت از مسجد براثا چشم نپوشيدند و با وجود اينکه خطيب نماز جمعه سني بود، در نماز جمعه شرکت مي کردند. در سال (420هـ .ق.) ابو منصور، خطيب نماز جمعه مسجد براثا که از طرف القادر عباسي منصوب شده بود، در يکي از خطبه ها، نام امام علي(عليه السلام) را مقدم نکرد و نيز در پايان خطبه ها گفت: خدايا! مسلمانان و هر کسي که علي(عليه السلام) را مولاي خود مي داند بيامرز! وي با اين جمله، به شيعيان توهين و آنان را از مسلمانان جدا کرد. نمازگزاران شيعه که به شدت از حرف خطيب ناراحت شده بودند، به طرفش سنگ انداختند. پس از اين واقعه، تا چند هفته نماز جمعه تعطيل گرديد.
 
درگيري هاي فرقه اي، طغيان رود دجله و... موجب ويراني کامل مسجد براثا شد به طوري که در سال 450هـ .ق. مسجد براثا کاملاً متروک شد. علي بن عيسي اربلي و ياقوت حموي که در قرن هفتم از محل مسجد ديدن کرده اند، از ويراني کامل مسجد براثا خبر داده اند. اين وضع تا سال 914هـ .ق. که شاه اسماعيل صفوي بغداد را فتح کرد، ادامه يافت. او فرمان داد مسجد براثا را بازسازي کنند. پس از آن، مسجد براثا مأوا و پناهگاه شيعيان شد و تا کنون هم پايگاه نمازگزاران شيعه است.
مدیر بازدید : 81 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)
نقاط دیدنی کردستان

 

 استان های غربی کشور در تابستان هوای بهتری دارند اما از بین تمام استان های غربی که هریک جاذبه های گردشگری خاص و ویژه خودشان را دارند. در این هفته می خواهیم کردستان را معرفی و شرایط متداول تورهای آن را بررسی کنیم.

در سفر با تورهای گردشگری به کردستان از شهرهای سنندج، مریوان و اورامان دیدن می شود که مهم ترین جاهای دیدنی این شهرها نیز در این مطلب معرفی می شوند.
 
سنندج
 نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان
 سنندج مرکز استان کردستان است و شهری است که حتی اگر شده چند ساعت در آن خواهید بود وقتی که به استان برسید. پارک جنگلی آبیدر مهم ترین تفریحگاه سنندجی هاست که روی کوهی به همین نام قرار دارد. درواقع واژه آبیدر (آب به در) به معنی جایی است که از آن آب فراوان تراوش می کند.
  نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان
 آبیدر از دو کوه به نام های آبیدر بزرگ و آبیدر کوچک تشکیل شده است. ارتفاع آبیدر بزرگ 2550 متر از سطح دریا است درحالی که ارتفاع آبیدر کوچک در حدود 2350 متر از سطح دریاست. در بالای قله تخت آبید رکوچک یک جان پناه برای استفاده کوهنوردان ساخته شده است و در حال حاضر مشغول ساخت تله کابین در مسیر بین پارک کودک و قله آن هستند.
  نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان
  خانه کرد از دیگر دیدنی های سنندج است. درحقیقت عمارت آصف که با نام خانه کرد در سنندج معروف است، به عنوان نمادی از هویت فرهنگی اقوام کرد و گنجینه مردم شناسی مردم کرد از باارزش ترین آثار فرهنگی و تاریخی کردستان است. عمارت آصف امروز دربرگیرنده بخشی از پروژه فرهنگی خانه کرد، شامل فضاها و غرفه های نمایشی موزه است که یکی از قدیمی ترین بناهای شهر سنندج محسوب می شود و در خیابان شاپور، نزدیک مسجد داروالاحسان قرار دارد. این عمارت توسط «آصف اعظم» (میرزا علی نقی خان لشکر نویس) در دوره صفویه ساخته شد.
  نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان
 مریوان
  نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان
 مهم ترین جاذبه گردشگری مریوان غیر از بازار خریدی که دارد، دریاچه زریوار است که در فاصله 3 کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد که از مکان های دیدنی و گردشگری استان به شمار می رود.

آب تالاب شیرین است و از تعدادی چشمه کف جوش و بارش تامین می شود و به همین دلیل در بیشتر زمستان ها سطح دریاچه کاملا یخ می بندد. طول دریاچه زریوار حدود 5 کیلومتر و عرض آن حدود 1/6 کیلومتر است. وسعت تالاب هم به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداکثر عمق آن 5/5 متر است.

تالاب زریوار یکی از منحصر به فردترین دریاچه های آب شیرین در جهان به شمار می رود و همه شرایط جامع یک تالاب بین الملی را داراست و حتی مواردی از رفتار و عملکرد برخی از موجودات در آن مشاهده می شود که تاکنون مطالعه یا اعلام نشده است که نیاز به بررسی بیشتر را می طلبد.

حجم تقریبی آب تالاب حدود 30 میلیون مترمکعب برآورد شده است. محیط تالاب حدود 22، 5 کیلومتر و میزان متوسط بارندگی 786 میلیمتر در سال است. امکان قایقرانی در این دریاچه وجود دارد و عده ای از محلی ها در اطراف آن نان و آش محلی می فروشند و ماهی کباب اطراف دریاچه زریوار که البته شهره خاص و عام است.

اورامان تخت
   نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان
 هورامان یا اورامان، نام منطقه ای در ایران و عراق است. این منطقه از طبیعت زیبایی برخوردار است. یکی از جلوه های طبیعی ناحیه اورامان، وجود دره های پرپیچ و خم و عمیق و رودبارهای متعدد است. در پایه هر کوهی دره ای عمیق و رودباری زیبا قرار دارد.
از مجموع آب این چشمه ها و رودبارها دو رودخانه سیروان و لیله تشکیل می شوند که در نقطه ای به نام دروله در نزدیکی مرز ایران و عراق به هم می پیوندند. هرچند که بخش عمده ای از منطقه اورامان را کوه های مرتفع و پربرف تشکیل می دهد اما در ارتفاعات پایین تر و در دامنه همین کوه ها جنگل های متراکم نسبتا وسیعی وجود دارند.
پوشش جنگلی این ناحیه همچون پوشش عمومی رشته کوه زاگرس عمدتا از درختان بلوط است. درختان دیگری مانند گلابی وحشی و زالزالک نیز به تعداد قابل توجهی یافت می شود. این جنگل ها از دیرباز تامین کننده سوخت زمستانی اهالی منطقه بوده اند.
مردم این منطقه به زبان هورامی تکلم می کنند. هورامان به طور کلی خود به چند بخش تقسیم می شود که عبارتند از هورامان لهون، هورامان تخت و ژاورو. از نظر سیاسی نیز به دو قسمت شرقی (ایران) و غربی (عراق) تقسیم شده است و در ایران در استان های کردستان و کرمانشاه سکونت دارند.
 از مناطق مهم شهری آن نیز می توان به پاوه، نوسود، بیاره و نودشه اشاره کرد که البته در شهرهایی نیر مریوان، کامیاران، روانسر، سنندج، کرمانشاه و تهران نیز از طریق مهاجرت مردم هورامی زبان ساکن شده اند.
مدیر بازدید : 518 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
نقاشی دیواری، کهنترین هنر بشر
هنر نقاشی, نقاشی دیواری قدیمی
نقاشی دیواری به عنوان یکی از اشکال هنری انسان درطول تاریخ همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده ، تآثیر آن برزندگی انسان از دیرباز تا کنون آنچنان پایدار و ماندنی است که می توان گفت کمتر رشته هنری چنین تآثیری را داشته است، زیرا که خیلی از رشته های هنری در مقاطعی از تاریخ بنا به ضرورت و مجموعه شرایط خاصی شکل گرفته و در مقاطعی دیگر از بین رفته یا کاربرد لازم خود را از دست داده اند .
 
اما نقاشی دیواری را می توان اولین زایش راستین هنری انسان در سپیده دم تاریخ هنر دانست . بطوری که همچنان تا کنون تداوم و تآثیر خود را در بطن زندگی جوامع بشری حفظ کرده است . در تبیین دستاورد بزرگ انسان عصر سنگ- که جهان را با تصویر مجسم می ساخت تا برآن تسلط یابد – نباید از یاد ببریم که هنر وی، به معنی واقعی واژه ، هنر بوده است. آنچه اهمیت دارد این نیست که او تصویر آفرینی می کرد بلکه این است که تصاویر مزبور را ماهرانه و زیبا می آفرید.
 
هنر نقاشی, نقاشی دیواری قدیمی
 
امروزه نقاشی دیواری از نظر ایجاد تآثیرات قوی بصری و آفرینش زیبایی و هماهنگی فرم و ریتم ، نقش ارزشمندی در آثار معماری و زیبا سازی شهری دارد. این رشته هنری اگر به درستی شناخته شود و به درستی به اجرا درآید، با توجه به فضاهای زیبا و با شکوهی که بوجود می آورد می تواند با هنر معماری تلفیق شود ، همچنین این توان و اهمیت را در خود دارد که با مایه های فرهنگ و هنر و قوم و ملتی درآمیخته و به آن ارزش و اعتبار والایی دهد. هزاران سال پیش، انسان نخستین ، تصویر حیواناتی را که برای احتیاجات خود شکار می کرده و تصاویر آنها را بر دیواره محل سکونتشان ، یعنی در انتهای صخره غار نقاشی می کردند. آنان با اجرای اعمالی چون مراسم حمله به آن تصاویر، انگیزه خود را جهت شکار فردایشان بالا می بردند.
 
در این باره “هلن گاردنر”‌ ، محقق و تاریخ نویس معاصر چنین می گوید:
”‌ شکارگر- هنرمند آن روزگار، غالبأ از سطوح نامنظم و طبیعی دیوارهای غار، برجستگی ها ، فرورفتگی ها ، شکافها و لبه های تیز آنها برای ایجاد تصویر حضور واقعی شکل های خود در آنجا به طرز ماهرانه ای استفاده می کرده است. از برآمدگی دیوار می توانسته است در چارچوب خطوط کناری یک گاو وحشی مهاجم برای نشان دادن بزرگی بدن این جانور استفاده کند.
 
هنرمند غارنشین اولیه به کشف این حقیقت نائل آمد که آمیزه هایی ازموادی چون تنه وشاخسار های سوخته درختان، شیره گیاهان ، چربی های حیوانی، خاک های رسی و آب می تواند رنگ هایی پدید آورد که تقریبأ پایدار و بادوام باشد. آن هنرمندان اولیه با چنین ابزار و موادی در جهت برآوردن نیازهای معنوی خود این نقوش زیبای حیوانی و خوشحالت را به تصویر درآوردند.
 
هنر نقاشی, نقاشی دیواری قدیمی
 
نقاشی دیواری، کهنترین هنر بشر
ازآنجا که اجرای این آثار نه فردی بلکه بطور دسته جمعی توسط انسان های غارنشین اولیه کار شده است، بر روی هیچ کدام از این آثار به جا مانده، اثری از امضاء یا نشانی از هویت فردی هیچ هنرمندی دیده نمی شود. البته به جز موارد استثنایی که مثلا اثری از پنجه دست بردیوار نقاشی شده به جای مانده که شاید بتوان آن را از هنرمند ساحر یا جادوگر آن دسته از غار نشینان به عنوان جزیی از ادای آیین شان دانست. جالب توجه ترین آثار نقاشی دیواری مربوط به دوره پارینه سنگی را با قدمتی حدود 30 هزار سال مربوط به غارهای (آلتامیرا) واقع درشمال اسپانیا و غارهای (لاسکو) واقع درجنوب فرانسه است.
 
ایران
قدیمی ترین آثار نقاشی یافت شده در ایران مربوط به دوران نوسنگی – حدود 8 هزارسال قبل ازمیلاد – بوده که برصخره های غار “دوشه”‌ و در”‌دره میرملاس”‌ در منطقه کوهدشت لرستان می باشد. این صخره نگاره ها صحنه های رزم وشکار با تیر و کمان و حیواناتی چون اسب، بز کوهی و سگ را نشان می دهد که به شیوه ای ساده و ابتدایی و با ترکیبات مواد رنگی قرمز اخرایی، سیاه واندکی زرد توسط انسان های غار نشین با انگیزه اعتقادات جادویی آن منطقه کار شده است. پرفسور گرشمین در این باره چنین می گوید: ”‌ نقاشی های مزبور به وسیله ساکنین لرستان در دورانی که بشر به حالت گردآورنده آذوقه می زیسته است ترسیم شده است و این دوران مربوط است به چندین هزار سال پیش ازآنکه دره ها خشک شود و انسان بتواند از کوهسار پایین آمده و بیرون ازکوهستان زندگی کند. “
 
پس از نظر پرفسور گرشمین، هیاتی مرکب از باستان شناسان خارجی و ایرانی به منطقه لرستان اعزام شدند و اظهار داشتند:

”‌ نقوش روی صخره های لرستان شبیه نقوش مکشوفه درشرق اسپانیا در دوره های اخیر و مربوط به دروه ما قبل تاریخ است که عمدتا به صورت صخره های دسته جمعی و درزیر صخره های عظیم که به حالت برجسته ، بر دیوار غار قرار گرفته اند نقش شده است . خرده سفال های پیدا شده در آنجا دلالت بر سکونت در جوار این برجستگی ها در غار دارد . سبک این نقوش اکثرأ ذهنی کارشده و صراحت اغراق آمیز در نشان دادن پیکرها و حرکات آنها در عین سادگی، به بیان روشن موضوع ، که جنگ و گریز شکارچیان با حیوانات است یاری رسانده است.

مدیر بازدید : 57 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
رازهای زندگی رضا صادقی که نمی‌دانستید!
رازهای زندگی رضا صادقی که نمی‌دانستید!
گوشه های ناگفته از زندگی پادشاه رنگ ها
رضا صادقی یكی از پرطرفدارترین خواننده‌های پاپ ایران است. خواننده‌ای كه راه سختی را طی كرد تا به این‌جا رسید. خواننده‌ای شهرستانی با صدایی خاص و سبكی متفاوت كه در تهران همان‌قدر او را دوست دارند كه در بندر. رضا صادقی زندگی پرفراز و نشیبی داشته كه گزیده‌ای از آن را در اینجا می‌خوانید.
 
رضا صادقی,زندگی رضا صادقی,رضا صادقی خواننده پاپ
 
یك
مهتاب بود. باد در كوچه‌های گلی تاریك می‌پیچید. پنجره خانه‌های كاهگلی یكی‌یكی تاریك می‌شد و خبر از خواب آرام ساكنان می‌داد. جیرجیرك‌ها در كوچه‌ها آواز می‌خواندند و باد صدای عوعوی سگ‌ها را از كوچه‌ها می‌گذراند و به خانه‌ها می‌رساند. ساعتی كه از شب گذشت، غیر از یكی از پنجره‌های خانه‌ای كوچك كه حیاطی نقلی داشت با یك نخل كه خرماهای آن را تازه چیده بودند، پنجره روشنی در كوچه باقی نماند. از آن پنجره صدای گریه كودكی می‌آمد و با تاریكی شب و آواز جیرجیرك‌ها می‌آمیخت.
صدای گریه وقتی آرام می‌شد كه صدای لالایی اوج می‌گرفت. پشت پنجره مادری برای كودك بیمارش آواز می‌خواند و خواهر و برادرهای كودك كنار آن‌ دو نشسته بودند و به سرنوشت تلخی فكر می‌كردند كه روزگار برای كودك رقم زده. رضای كوچك تازه از بیمارستان برگشته بود. مریض شده بود و مادر او را برای درمان برده بود.
- این قرص‌ها رو بخوره، این آمپول رو هم بزنه. خوب می‌شه.

مادر رضا قرص‌ها و آمپول را از داروخانه گرفت. آمپول را به پرستار داد و رفت پشت پرده، بدون این‌كه بداند این آمپول برای همیشه سرنوشت پسرش را عوض خواهد كرد. بعد از آمپول حال رضا بد شد. مدتی گذشت تا فهمیدند آمپول اشتباه بوده. آمپول عوارض جبران‌ناپذیری داشت. رضا را فلج كرد و تا آخر عمر، لذت دویدن و خرامیدن را از او گرفت. رضا برگشته بود خانه و با صدای لالایی مادر خوابش برده بود. پنجره روشن آن خانه تا نزدیكی‌های صبح خاموش نشد.

دو
رضای كوچك كنار ایستاده و به بازی بچه‌ها نگاه می‌كند. پسرهای كوچه همه جمع هستند. دمپایی‌ها را از پا درآورده‌اند، با عرق‌گیر و شلوارهای كوتاه، 2 تكه آجر 2 طرف كوچه گذاشته‌اند و با توپ پلاستیكی 2لایه، یك لایه قرمز و یك لایه آبی، فوتبال بازی می‌كنند. عباس توپ را از زیر پای حمید درمی‌آورد، علی عباس را به زمین می‌زند و می‌دود. خاك كوچه از جای قدم‌هایش بلند می‌شود و توپ همراه او تا دروازه می‌دود.
 
محمد پایش را پیش می‌آورد تا جلوی توپ را بگیرد، اما نمی‌تواند. توپ از بین پای او و از بین آجرها رد می‌شود و صدای فریاد بچه‌ها بلند می‌شود: «گـل!»رضا كنار ایستاده و به عصاهایش تكیه كرده است. رضا به پاهایش نگاه می‌كند و به بچه‌ها كه باز دارند چابك و سبك دنبال توپ می‌دوند. رضا اما دلش فوتبال بازی كردن نمی‌خواهد. او هیچ وقت به بچه‌هایی كه پای سالم دارند و می‌دوند حسودی‌اش نمی‌شود. چیزی كه رضا را محسور كرده، فوتبال و بازی نیست. رضا صدایی شنیده و دلش رفته. او آرزوی داشتن یك ساز را دارد.‌ سازی‌ كه بنشیند، رضا او را در آغوش بگیرد، بنوازد و غصه‌های كودكانه‌اش را با صدای آن سهیم شود. رضا به بازی بچه‌ها نگاه می‌كند و به ساز نداشته‌اش فكر می‌كند.‌ سازی‌ كه آرزویش است. آرزویی كه زندگی‌اش را عوض خواهد كرد. اما رضا می‌داند به این زودی و با این وضع مالی خانواده، حالا حالاها باید آن را فراموش كند.
 
رضا صادقی,زندگی رضا صادقی,رضا صادقی خواننده پاپ
 
 سه
تهران، خیابان آزادی، طبقه ششم یك ساختمان قدیمی در خیابان اسكندری. خانه رضا اینجاست. او تازه از بندرعباس به تهران آمده و این خانه كوچك و نمور را برای زندگی پیدا كرده. پولش به خانه دیگری نمی‌رسد. رضا با كهنگی و كوچكی خانه مشكلی ندارد. تنها سختی او بالا رفتن از این همه پله است. 16 پله اول را بالا رفته و به نفس‌نفس افتاده. می‌داند كه چاره‌ای ندارد و مجبور است سعی كند.
 
نفس عمیقی می‌كشد، عصا را می‌گذارد روی پله بالایی، وزنش را روی آن می‌اندازد و تنش را بالا می‌كشد. پای اول بالا رفت. حالا نوبت پای بعدی است. عصای چپ را روی پله می‌گذارد و آن پایش را هم بالا می‌كشد. حالا باید از اول شروع كند تا یك پله دیگر بالا برود. یك پله می‌شود 16 پله و به طبقه دوم می‌رسد. بعد سوم و چهارم و پنجم و ششم در پیش است، رضا می‌نشیند. عصا را كنار می‌گذارد و خستگی در می‌كند. فكر می‌كند دیگر نمی‌تواند. 100 پله را باید هر روز پایین و بالا برود. آن هم با این پاها كه یاری‌اش نمی‌كنند. اما نه. حالا وقت پشیمانی نیست.
 
رضا به بندرعباس فكر می‌كند. به این‌كه هر چه می‌توانست را آن‌جا آموخته و حالا نوبت پایتخت است كه فتحش كند. رضا در بندر هم می‌توانست ساز بزند و هماهنگ بسازد. آلبومی منتشر كرده بود و خیلی‌ها او را می‌شناختند. اما بندر دیگر برای او كوچك شده بود. او فكرهای بزرگ‌تری در سر داشت. بخش زیادی از آرزویش باقی بود و می‌دانست كه برای آن مجبور است تلاش كند. حتی اگر این تلاش بالا رفتن و پایین آمدن هر روزه از 100 پله نفس‌گیر باشد. نفسی تازه می‌كند، عصا را روی پله بعد می‌گذارد و خودش را بالا می‌كشد.

چهار
رضا دارد لباس می‌پوشد. پیراهن مشكی‌اش را تن می‌كند. شلوار مشكی، جوراب‌ها و كفش‌های مشكی براقش را می‌پوشد. موهایش را محكم می‌بندد و شال‌گردن مشكی‌اش را دور گردن می‌اندازد. ریشش را شانه می‌زند، عصاها را برمی‌دارد و راه می‌افتد. امشب برای خواندن در یك عروسی دیگر قرار گذاشته. این كار را دوست ندارد اما مجبور است. خرج زندگی در تهران بیشتر از این حرف‌هاست.
 
باید اجاره خانه را بدهد، خرج خورد و خوراكش را دربیاورد و در عین حال راهی برای پیشرفتش باز كند. نوازنده و استودیو در تهران بیش‌ از تصورش خرج برمی‌دارد. رضا راه می‌افتد. پایش را كه به مجلش می‌گذارد صدای تشویق بلند می‌شود. او را می‌شناسند و دوستش دارند. رضا میكروفون را دست می‌گیرد و می‌خواند. مردم همراهی‌اش می‌كنند و رضا به روزی فكر می‌كند كه می‌تواند روی استیج بخواند. چشم‌هایش را می‌بندد و صدای طرفداران را می‌شنود. قند توی دلش آب می‌شود. مردم ترانه‌هایش را به یاد دارند. چشم‌هایش را باز می‌كند و می‌فهمد كجاست، دلش می‌گیرد.
 
دلش از اتفاقات بدی كه در تهران برایش می‌افتد می‌گیرد. صفای همشهری‌هایش این‌جا نیست. رضا به این مردم عادت ندارد. فكر می‌كند مجبور است عادت كند. باید بتواند گلیمش را از آب بیرون بكشد. باید با همه این‌ها كنار بیاید تا بتواند كار كند. باید روحیه‌اش را حفظ كند. باید قوی باشد. باز چشم‌هایش را می‌بندد و خودش را روی استیج تصور می‌كند. می‌خواند و مردم را به شوق می‌آورد.
 
رضا صادقی,زندگی رضا صادقی,رضا صادقی خواننده پاپ

پنج
رضا در خانه جدیدش نشسته و به آهنگی خوب برای ترانه جدیدی فكر می‌كند كه به تازگی سروده. رضا برای آلبوم‌هایش محتاج هیچ‌كس نیست. خودش می‌تواند شعر بگوید و آهنگ بسازد. رضا تلفن جواب می‌دهد. درباره قراردادی جدید است. رضا نمی‌پذیرد. او با سبك جدیدش، ترانه‌های ساده و لباس مشكی پرطرفدارش آن‌قدر معروف شده كه خیلی‌ها دوست داشته باشند با او كار كنند. رضا موسیقی را خوب می‌شناسد و فقط بهترین‌ها را می‌پذیرد. رضا بی‌حاشیه است.
 
فكر می‌كند باید با جایی مصاحبه كند و این شایعه عجیب و غریب مشكی‌پوشی‌اش كه نمی‌داند از كجا آمده را تكذیب كند. هر وقت به آن فكر می‌كند عصبی می‌شود. شایعه شده او با همسرش در جاده تصادف كرده. خودش فلج شده و همسرش را از دست داده و از آن به بعد مشكی می‌پوشد. رضا فكر می‌كند باید بگوید كه مشكی برای او عزا نیست. فقط یك پرچم است. نمادی كه او را متمایز می‌كند.

شش
رضا روی استیج ایستاده. نور صحنه روشن است و مردم را درست نمی‌بیند اما می‌داند كه چند نفرند. نفس‌های‌شان را حس می‌كند.
- من، رضا صادقی عاشقتونم!
صدای تشویق جمعیت فراتر از تصورش است. رضا به نوازنده‌های بندری‌اش اشاره می‌كند. همه آماده‌اند. میكروفون را بالا می‌گیرد.
- مشكی رنگ عشقه.
میكروفون را رو به جمعیت می‌گیرد. صدای مردم بلند می‌شود.
- مث رنگ چشای مهربونه.

او مثل یك سلطان روی سن ایستاده. مردم ترانه‌هایش را حفظ هستند. هم در كنسرت‌ها دیده و هم در كوچه و خیابان بارها و بارها شنیده. شروع به خواندن می‌كند و همه او را همراهی می‌كنند. رضا می‌داند چطور هوادارانش را راضی كند. می‌داند كه باز هم مثل همیشه مردم راضی به خانه برمی‌گردند. رضا به مادرش فكر می‌كند. به خانه‌ای كه در گذشته داشتند و به خانه‌ای كه الان دارند. رضا به فیلم «بی‌خداحافظی» فكر می‌كند. فیلمی كه قرار است بر مبنای سرگذشت عجیب و سخت زندگی او ساخته شود و خودش قرار است در آن بازی كند. رضا می‌داند كه در پایان راه نیست.

 

ترانه آخر را می‌خواند. مردم یك لحظه هم آرام نمی‌مانند. چند بار می‌رود و می‌آید تا بالاخره كنسرت را تمام می‌كند. رضا خوشحال است و راضی. هیچ‌چیز نتوانسته جلوی او را بگیرد. او زندگی را شكست داده. سوار پورشه مشكی‌رنگش می‌شود و روشن می‌كند. صدای تشویق‌ها هنوز توی گوشش است. نفس عمیقی می‌كشد و راه می‌افتد.

مدیر بازدید : 77 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
روشی عجیب برای یافتن همسر آینده تان !
همسر آینده,یافتن همسر آینده,عشق دوطرفه
این روش عجیبی  است برای شناخت اینکه با همسرتان کاملا تفاهم دارید یا خیر ؟ اما ما مطمئن هستیم که این موضوع ذهن شما را درگیر می کند !
عشق دوطرفه ای که زمان ملاقات با هم داریم و یا شباهت هایی که در انتخاب موسیقی داریم را فراموش کنید.تحقیقات جدید نشان می دهد که روشهای بهتری برای تشخیص فردی جفت با شما وجود دارد و تنها راه تشخیص آن صحبت کردن است.طبق مطالعات جدید ، افرادی که در به کارگیری کلمات یکسان عمل می کنند،مانند ضمایر، حروف اضافه، حروف ربط، یا به کار بردن واژه های کمی، این افراد شباهت بیشتری برای جفت بودن و ماندن با هم دارند!
محققان دانشگاه تکنولوژی تگزاس فرضیه ای دارند مبنی بر اینکه حرف زدن با احساسات مرتبط است .بنابر این آنها دو تحقیق را روی هماهنگی نوع حرف زدن (LSM) انجام دادند.  language style matching  میزان هماهنگی دو نفر را با موشکافی در مکالمه هایشان اندازه می گیرد و اینکه چه اندازه طرز گفتار و نوشتارشان با هم هماهنگ است، با تمرکز روی کلماتی مثل من، او، آنها، در ، درباره، یک عالمه، خیلی، کاملا، اگر، چون و توانستن در میان حرفهایشان. اگرچه ما در صحبتهایمان خیلی کم به این دست کلمات توجه می کنیم،محققان می گویند که اینها تا حد زیادی ویژگی های شخصیتی ما را معلوم می کنند.
در تحقیقات اولیه محققان ملاقات های موفق بین 40 مرد و 40 زن را تجزیه و تحلیل کردند.به طرز عجیبی افرادی که کلمات یکسان استفاده می کردند، طبق گزارشاتشان در پایان ملاقات ، بیشتر به هم شبیه بودند .در تحقیق بعدی محققان نکات به دست آمده از ملاقات های بین 86 زوج را مورد بررسی قرار دادند و دوباره به الگوهای گفتاری توجه کردند.
اتفاقا LSM روش بهتری برای علائق رمانتیک و استحکام روابط در مقایسه با صحبت های کلی است.اگر کسی فکر کرد که با یک قرار ملاقات جفت خود را پیدا کرده و یا گمان کرده که همراه همیشگی زندگی خود را یافته، باید بداند که روش LSM برای تشخیص بهتر است.

بدیهی است که این بدین معنی نیست که شما در قرار ملاقات بعدی نوع حرف زدن و کلماتی که به کار می برید را تغییر دهید. می خواهید چه کار کنید ،وقتی که از کلمه «کاملا» خیلی استفاده می کنید در صورتی که در گذشته هیچ وقت این کلمه را به کار نمی بردید.؟ محققان می گویندکه ما به تدریج می توانیم شرایط صحبت کردنمان در مکالمات را برای جور شدن با شخص دیگری که واقعا او را به عنوان همسر قبول داریم، تغییر دهیم که بتواند به خوبی یک پیوند را مستحکم نگه دارد.مطمئن باشید. این روشی عجیب برای فهمیدن این است که شما می توانید جفت خوبی باشید. این قطعا چیزی است که در ملاقات بعدی خود باید در جستجوی آن باشید.

مدیر بازدید : 145 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

 

هتل صخره‌ای کندوان
 روستای کندوان منطقه‌ای ییلاقی از رشته کوه‌های سهند، یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است. ساخت هتل بین‌المللی صخره‌ای لاله کندوان در این روستا شرایط مناسبی را برای اقامت گردشگران فراهم کرده است.

1.  کندوان یکی از روستای‌های کهن ایران در دامنه رشته کوه سهند است. خانه‌های این روستا به شکل کندوی عسل در دل کوه ساخته شده‌اند.
هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
  2. به نظر باستان‌شناس انگلیسی، دیوید روال، قدمت کندوان به دوران غارنشینی باز می‌گردد. معماری کندوان بر مهارت ایرانیان در دوران مادها گواهی دارد.
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
 3. واژه کندوان از لفظ کندو آمده و به نوع معماری خانه‌ای این روستا بر‌می‌گردد. فرم اولیه این صخره‌های کله قندی بر اثر فوران آتش‌فشان کوه‌سهند ایجاد شده است.
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
4.  زندگی ساکنان کندوان در قالب بافت قدیمی امری استثنایی در دنیا به شمار می‌رود. گرچه در برخی مناطق نزدیک روستا نیز خانه‌های جدید بنا شده است. در حال حاضر ۱۰۰ خانوار و حدود ۷۰۰ نفر ساکن این روستای شگفت‌انگیز و استثنایی هستند.
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
 5. هتل بین‌المللی لاله کندوان، اقامت‌گاه مسافران این منطقه است. هتلی که به باور سازندگان آن در میان هتل‌های صخره‌ای جهان قابل توجه است.
   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
6.  هتل لاله کندوان ۱۶ اتاق دارد که همگی در درون صخره‌ها ساخته شده‌اند. ظرفیت این هتل نیز در حدود ۴۲ نفر است. گرمایش اتاق‌ها در زمستان از طریق کف صورت می‌گیرد. برخی از اتاق‌ها دارای جکوزی هستند. این هتل همچنین رستوران، پارکینگ، ماهواره و کافی نت دارد.
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
 7.  هتل کندوان
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
 8. داخل هتل
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
 9. هتل صخره‌ای کندوان حالتی لوکس و شاعرانه دارد.
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
 10. در سفر به این منطقه می‌شود صنایع دستی، ادویه و ترشی‌جات و غذاهای محلی خریداری کرد.
هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
  11. به نظر می‌رسد کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که مردم همچنان در ان سکونت دارند.
هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
12. اتاق از طریق سیستم حرارتی کف در زمستان به خوبی گرم است.
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,  
 13. غذاهای سنتی رستوران بسیار عالی است.
   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
 14.  اتاق خواب
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
 15. برخی از کسانی که در هتل اقامت داشته‌اند می‌گویند که به علت بنا شدن در دل صخره‌ها، برای رسیدن به محل هتل و همینطور رفت و آمد در روستا به آمادگی جسمانی خوبی نیاز است.
   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
16.  یک توریست دیگر می‌گوید که برایش جالب توجه است که اتاق‌های هتل همه با دست و در طول یک سال و نیم در دل صخره‌ها کنده شده‌اند.
   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
17.  هتل حمام آب گرم طبیعی دارد.
   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
18. هتل کندوان
  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
 19.  این منطقه حتما ارزش دیدن دارد.
   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
20. یک زوج ایتالیایی که در هتل اقامت داشته‌اند می‌گویند که اتاق‌ها بسیار لوکس است و برخورد کارکنان نیز دوستانه. این مسافران هم مانند بسیار دیگر فضای هتل را "عاشقانه" یافته‌اند.
    هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,
مدیر بازدید : 77 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
نکته های سفر با تورهای ارزان و لحظه آخری!
تورهای مسافرتی,تورهای مسافرتی داخلی,تورهای مسافرتی خارجی
تابستان تقریبا به نیمه رسیده، پس اگر این نیمه را در خانه بوده‌اید حالا دیگر وقتش است که پاشنه‌ها را ور بکشید و کمی خودتان را جمع و جور کرده، عازم سفر شوید. يكي از بهترين گزينه‌ها براي شروع، به‌خصوص براي افرادي كه اعتماد به نفس سفر شخصي را ندارند يا ترجيحشان به سفرهاي دسته‌جمعي است، سفر با تور است كه با توجه به در اختيار داشتن بليت‌هاي چارتر هواپيما (در اكثر تورها)، گزينه مناسب و ارزاني به‌نظر مي‌رسد و نيازي هم به مديريت و برنامه‌ريزي در طول سفر ندارد؛ هرچند براي اينكه سفر با تور مناسب و ارزان در بيايد بايد به يكسري نكات توجه كرده و مهارت‌هايي را كسب كنيد.
قرارداد ارزان و محكم بنويسيد
در قرار داد تور، تعداد روزهاي سفر همراه با مسئوليت‌هايي كه تور تقبل مي‌كند شامل بازديدهايي كه خواهيد داشت، تعداد وعده‌هاي غذايي كه تور بايد به مسافرين بدهد، نوع هواپيما يا اتوبوسي كه با آن سفر مي‌كنيد و... را ذكر مي‌كنند. دقت داشته باشيد برخي از تورها از ناآگاهي مسافرين استفاده (سوءاستفاده) مي‌كنند و حفره‌هاي قانوني را در قرارداد باز مي‌گذارند كه اگر مشكلي پيش آمد بتوانند از زير بار تعهداتشان در بروند.
مثلا در تورهاي زميني، ممكن است اتوبوسي كه قرارتان بوده عوض شده و اتوبوسي با كيفيت و مدل پايين‌تر برايتان بياورند يا اگر تورتان تركيبي است به دلايل واهي از بردنتان به محل يا شهر ديگري كه در تعهد آژانس بوده سرپيچي كنند. اين موارد بيشتر زماني اتفاق مي‌افتد كه تور به‌نظرش مي‌رسد چندان هم برگزاري سفر برايش به صرفه نبوده است!
رصد تورهاي لحظه آخري
شركت‌هايي هستند كه فقط يك تا 2 روز به زمان حركت و اجراي تورشان مانده اما هنوز ظرفيت‌شان تكميل نشده است. در واقع آژانس‌ها پرواز را چارتر و هتل را كرايه مي‌كنند و اگر نتوانند ظرفيت لازم براي پر كردن هواپيما يا هتل را پيدا كنند متحمل ضرر زيادي خواهند شد، در نتيجه براي تكميل ظرفيت و ضرر كمتر، اقدام به فروش ارزان‌تر و گاهي بسيار ارزان‌تر تورهاي خود مي‌كنند. مثلا گاهي آژانس باقيمانده ظرفيت تور را با قيمت بين 10 تا 50درصد و حتي بيشتر، پايين‌تر از قيمت واقعي تور مي‌فروشد؛ موضوعي كه لابد شما هم به‌طور اتفاقي گاهي از طريق پيامك‌هايي كه برايتان آمده شاهد بوده‌ايد. تورهاي اينچنيني در فصل‌هايي كه مسافر زياد است فراوان‌ترند چرا كه به‌دليل بالا بودن ميزان مسافرت، آژانس‌ها بيشتر از هميشه پرواز‌ها را چارتر مي‌كنند و بساط تور راه مي‌اندازند.
اما اگر خودتان پايه باشيد و كوله‌بار سفرتان دم دست و آماده باشد، مي‌توانيد در سايت‌هايي كه با نام تورهاي لحظه‌آخري شناخته مي‌شوند ثبت‌نام كنيد تا شما را در جريان آخرين اخبار اين تورها قرار دهند. به اين ترتيب مي‌توانيد همين كه خبر گزينه مناسب و ارزان را گرفتيد بساط را جمع كرده و گاهي با رقمي نزديك به مفت‌و مجاني! يك مسافرت درست و حسابي برويد.
فكر شكم باشيد
يكي از هزينه‌هاي اصلي در سفر تأمين غذاست. براي حل اين مشكل 2 كار مي‌شود كرد؛ اول اينكه توري را انتخاب كنيد كه هتل با صبحانه مي‌دهد؛ چرا كه ممكن است شما در خانه سال به سال هم صبحانه نخوريد اما وعده صبحانه در سفر بسيار جدي است و همين يك وعده به‌نظر ساده و قابل حذف مي‌تواند بخش زيادي از هزينه‌ها را كم كند. چطور؟ معمولا وعده‌هاي صبحانه هتل وعده‌هاي پر و پيماني هستند و مي‌توانند جاي ناهار را هم برايتان بگيرند. خوردن سوسيس و كالباس و تخم مرغ همراه با سالاد كاهو و گوجه، آبميوه، پنير و... در يك وعده صبحانه چنان سوخت اتمي‌اي برايتان مي‌شود كه مي‌توانيد از صرف ناهار هم بگذريد.
 آخر غذا خوردن در رستوران براي ما ايراني‌ها خيلي گران در مي‌آيد. پس صبحانه را حسابي جدي بگيريد و در عوض ناهار نخوريد. راه‌حل دوم براي كمتركردن هزينه‌ها دورانديشي است. كلاس گذاشتن را كنار بگذاريد و به جاي حمل بي‌دليل انواع و اقسام لباس‌ها، تعدادي كنسرو با خودتان همراه كنيد. البته تن ماهي به‌كار نمي‌آيد چون بايد جوشانده شود كه طبعا چنين امكاني وجود ندارد اما كنسروهايي كه سرد هم استفاده شوند گزينه‌هاي مناسبي هستند. مثلا انواع خورش‌ها، لوبيا، عدسي و... هم شكمتان را سير مي‌كنند و هم هزينه‌هايتان را كم.
ارزان بي‌حكمت؟ نيست!
برخي تورهاي ارزان قيمت هستند كه بيشتر از اينكه ارزاني‌شان به‌خاطر لحظه آخري بودن باشد به‌خاطر مكان هتل يا نوع وسيله‌نقليه‌اي است كه آن تور برگزيده است؛ مثلا اين هتل‌ها فاصله بيشتري با مركز شهر يا جاهاي توريستي دارند و براي رسيدن به مناطق ديدني يا مركز شهر مجبوريد هم‌زمان و هم هزينه‌اي را صرف اجاره تاكسي يا اتوبوس كنيد. در بعضي از شهرها سفر درون شهري برايتان گران تمام مي‌شود اما جايي كه نرخ كرايه تاكسي چندان بالا نيست اگر گرفتن هتل در جايي دورتر از مركز شهر، به ميزان قابل‌ملاحظه‌اي تور را ارزان مي‌كند، مي‌صرفد كه همان تور را با آن هتل بگيريد و از تاكسي يا اتوبوس براي رسيدن به مقصد استفاده كنيد.
براي گرفتن چنين تصميمي از وضعيت جغرافيايي هتل و هزينه‌هاي تاكسي و اتوبوس مطمئن شويد. ضمنا هميشه هم به گرفتن تور ارزان‌قيمت دل‌خوش نكنيد يا بهتر است بگوييم به هر تور ارزان‌قيمتي دل خوش نكنيد! جداي از زرنگي‌هايي كه برخي آژانس‌ها سر مسافر در مي‌آورند، اگر مديريت سفر مناسب نبوده يا تورليدرتان چندان حاذق و كاربلد نباشد، ممكن است به اين نتيجه برسيد كه كاش دوبرابر پول مي‌داديد اما با آن تور همسفر نمي‌شديد. يا ممكن است حتي آرزوي زودتر تمام شدن سفر و برگشتن كنيد. باور كنيد كيفيت برگزاري تور و سابقه و مهارت آژانس اصلا چيز كمي نيست. بنابراين قبل از اينكه با ديدن يك تور ارزان بي‌نام و نشان آب از لب‌هايتان آويزان شود، كمي تحقيق كرده و سري به آژانس بزنيد تا حضوري وضعيت برخورد كاركنان را ببينيد بلكه دست‌تان بيايد چند مرده حلاجند يا چقدر به مسافر اهميت مي‌دهند. بگذاريد پولتان هدر نرود.
تخفيف بگيريد
براي برگزاري برخي تورها، يك آژانس اصلي برگزار‌كننده تور وجود دارد و آژانس‌هاي ديگر فقط نقش واسطه‌گري ايفا مي‌كنند. در كل آژانس‌هايي كه امكان ارائه بليت چارتر دارند پكيج سفرشان ارزان‌تر در مي‌آيد. ضمنا در سفرهايي كه يك كارگزار وجود دارد و باقي واسطه‌اند گاهي سراغ آژانس‌هاي واسطه رفتن بهتر است تا رفتن سراغ برگزار‌كننده اصلي چرا كه واسطه‌ها حاضرند سود كمتري دريافت كنند اما مشتري جذب شود.
هنگام عقد قرارداد دقت كنيد كه:
- قرارداد بین شما و آژانس ثبت‌نام‌کننده باید دارای مهر آژانس و امضاي مدیر یا نماینده آن باشد.
-اگر لازم است هنگام ثبت نام در تور و عقد قرارداد وجهی از طرف شما به آژانس ثبت نام کننده پرداخت شود، حتماً در ازای پرداخت، رسید دریافت كنيد.
- به توضیحات شفاهی آژانس ثبت‌نام کننده که در رابطه با شرح خدمات تور انتخابی شما ارائه می‌شود اکتفا نكنید.
- این حق شماست که از برنامه سفر قبل از ثبت‌نام آگاهی داشته باشید. بنابراین هنگام عقد قرارداد آن‌را از آژانس ثبت نام کننده بخواهید.
- براساس مقررات سازمان میراث فرهنگى، صنایع‌دستى و گردشگرى بیمه کردن تمامی مسافران شرکت‌کننده در تور الزامی است.
- داشتن راهنمای تور از ضروریات است و بايد در قرارداد قيد شده باشد؛ آن هم وجود راهنمای توري که دارای کارت معتبر از سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری باشد.
بخواهيد كه ساعت و تاریخ رفت و برگشت، نوع وسيله نقليه و درصورت امکان شماره صندلی تان معلوم شده باشد.
- محل صرف صبحانه و نوع آن معلوم باشد. به طور مثال، بپرسيد كه صبحانه به‌صورت بوفه تامين مي‌شود يا پکیج بسته بندی شده مسافرتی. يا اگر تور دارای وعده‌های غذايی است (ناهار، عصرانه و شام)، بايد معلوم باشد كه نوع غذا، محل و چگونگی سرو آن چگونه است.
- مشخصات هتل محل اقامت با قید ستاره یا درجه آنها را بخواهيد. همچنين محل يا محل‌های سوارشدن و ساعت حضور در محل را بپرسيد.

- مکان های مورد بازدید و قید این نکته که هزینه ورودیه ها به‌عهده چه کسی است، نكته مهمي است كه بايد در قرارداد تور لحاظ شده باشد.

مدیر بازدید : 77 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
یک حراجی باورنکردنی
اهداف زندگی,اهداف روشن,تعیین اهداف
زنده بودن یعنی هدف داشتن، کسی که برنامه ندارد حتما دیگرانند که او را اداره می کنند. از حراج کردن سرمایه خود یعنی عمر و زمان پرهیز کنیم.
از وقت و زمان استفاده موثری بکنیم و از حراج کردن سرمایه خود یعنی عمر و زمان پرهیز کنیم.تنها سرمایه زندگی عمر است و زمان  و هزینه نابجای زمان، یعنی خسران و زیان در زندگی. یعنی سیاه کردن فردا. به همین دلیل باید به برنامه ریزی برای زندگی پرداخت. کسی که برنامه ندارد حتما دیگرانند که او را اداره می کنند . تنها با برنامه ریزی است که می توان مدیریت زندگی و اختیار خود را به دست گرفت.
برای شروع باید چگونگی صرف زمان را بررسی کرد. چگونه؟ با یک گزارش ریز، دقیق و ثبت شده.
همه کارهای انجام شده در طی هفته را باید ثبت کرد با کمک یک جدول. با "جدول پیگیری زمان" می توانید الگوهای مثبت و درست را بشناسید و از آن ها الهام و تاثیر بگیرید و همچنین عواملی که در فعالیت های شما خلل وارد می کنند را هم بشناسید.
 
در هنگام تنظیم جدول زمان ، به موارد زیر توجه جدی داشته باشید:
1. هر گونه تغییر کاری و تغییر توجه و تمرکز را، هر چند کوتاه، ثبت نمایید.( مثل تماس های تلفنی، ملاقات های غیر منتظره و ...)
2. پرهیز از اعتماد به حافظه و مکتوب کردن
3. ستون های زمان( کی؟) ، فعالیت( چی؟)، زمان مصرف شده ( چه مدت؟) را روزانه کامل کنید.
 
کارهای قابل حذف
باور کنیم و بپذیریم که خیلی از کارهایی که انجام می دهیم چندان اهمیت ندارند. اما چرا انجام می دهیم؟ فقط چون به آن ها عادت کرده ایم!  چه قدر زیادند وقت هایی که صرف گفتگو و انجام اموری می شوند که اصلا ربطی به ما ندارند.
هر وقت در مورد لزوم انجام کاری شک دارید، آن کار را با طرح سوالاتی این گونه، مورد ارزیابی قرار دهید:
* آیا انجام این کار، حرکتی است در جهت رسیدن به اهدافم؟ اگر جواب بلی است به پرسش بعدی پاسخ دهید:
* آیا من مناسب ترین فرد، برای انجام این کار هستم؟ اگر پاسختان منفی است بدون معطلی آن را به دیگری واگذار نمایید و خودتان  کنار بکشید.
 
اولویت ها
وقتی با دو یا چند کار مواجه اید چه می کنید؟ اولویت ها را مشخص کنید و از کارهای با اهمیت نگذرید. مثلا اگر خانم خانه داری هستید و زمان آمدن همسرتان به منزل است، به خرد کردن سبزی ها نپردازید بلکه شرایط را برای استقبال با آراستن سر و وضع ظاهری خود و خانه ، تهیه یک لیوان شربت و ... مهیا کنید. نگذارید با غفلت از این کار فعلا مهم، همسرتان در موقع ورود به خانه با آشفتگی ها مواجه شود و اعصابش خرد شود! این یعنی مدیریت آرامش و مدیریت بهره وری.
گاهی هم دنده عوض کنیم!
هر کسی در مقطعی از روز (بعضی صبح و بعضی بعد از ظهر ) نیرومند و پرتوان هستند. هر کسی در یک زمان خاصی ، می تواند تمرکز بیشتری داشته ، و با حداقل تلاش ، وظائف خود را انجام دهد. این اوقات زمان سرحالی بیولوژیکی بدن است. پس لازم است که مثل ماشین، متناسب با کشش و توان، دنده عوض کنیم، سرعت را کم و زیاد کنیم و بعضی وقت ها هم بزنیم کنار! از آن جا که ساعت بدن آدم ها به شیوه های متفاوتی عمل می کند، لذا هر کس فقط خودش می تواند بفهمد که چه زمانی کارایی بیشتری دارد. و به همین جهت هم هست که هر کس خودش بهتر می تواند خودش را اداره کند.
 
باری به هر جهت نباشیم
اهداف زندگی تان را مشخص کنید. وقتی اهدافتان معلوم نیست، هرگز نمی توانید بفهمید که چگونه وقت خود را آن هم به بهترین وجه ممکن هزینه و خرج کنید. علیرغم آن که " زنده بودن یعنی هدف داشتن"  هنوز زندگی اکثر مردم ، مثل کشتی های بدون مقصد و هدف است و اراده های دیگران آن ها را اداره می کند.
اهداف روشن ، راهی را برای اتلاف وقت باقی نمی گذارند. اما متأسفانه اکثر اهداف ما مبهم هستند مثل:
- من دوست دارم در کارم با نشاط تر باشم
- من آرزو دارم روابط بهتری با دیگران داشته باشم.
- من می خواهم سریع ترقی کنم
این خواسته ها ولو با ارزش ، هدف نیستند بلکه صرفا آرزوهایی هستند که به درستی تعریف نشده اند.
مشکل دیگر در تعیین اهداف، تعارض بین آن هاست. برای مثال هم مایلید وقت خود را با خانواده بگذرانید و هم در زمینه شغلی ترقی کنید.
 
هر نوع هدفی را که بر می گزینید مطمئن شوید که با این چهار مولفه هماهنگ است:
1. مشخص باشد
2. قابل اندازه گیری باشد.هر چه اندازه گرفتن آن مشکل تر باشد احتمال دست نیافتن به آن بیشتر است.
3. قابل دسترس باشد. مطمئن شوید که هدف در حوزه ی قدرت و مسئولیت شما قرار دارد.
4. زمانش معلوم باشد
 
هدف گذاری به ما کمک می کند که:
-کوشش های خود را متمرکز کنیم
-افکارمان را پالایش کنیم
-به یاری آن ها اولویت های خود را تشخیص دهیم
-انگیزه مان را از افزایش دهیم
-ارتباطات خود را بهتر سازیم

-دستاوردهای خود را بیشتر کنیم

مدیر بازدید : 90 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
خبر خوب برای کاربران اینترنت

 

http://qelqelak.com/wp-content/images/93.5/30%20Khabar%20khob.jpg

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ابزارهای نوین ارتباطی و نقش آنها در جامعه اظهار کرد: سبک زندگی در دنیا عوض شده است و فناوریهای جدید، علاوه بر مزایای که دارند، معایبی هم دارند اما اگر خوب استفاده شوند مزایا بر معایب غالب است اما یک خبر خوب در راه است.

واعظی با نگاهی به عملکرد پست درباره تکنولوژیهای جدید تصریح کرد: نکته این است که تکنولوژیهای جدید ارتباطی جای نامه نگاری را نمی گیرد و از سوی دیگر کاربرد پست هم تفاوت کرده است. در گذشته پست به نامه نگاری محدود می شد اما امروزه پست در دنیا و ایران در ارتباط تنگاتنگ با زندگی خانواده‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پست نیاز به فرهنگ سازی داریم خاطرنشان کرد: اقدامات موثری از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص دنبال می‌شود و مردم به پست اعتماد دارند. اگر بتوانیم هر ماه یک سرویس جدید به مردم ارائه دهیم می توانیم در شرایط آمد و شدید همراه با ترافیک روند زندگی را تسهیل کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: می خواهیم علاوه بر اعتمادی که در بین مردم نسبت به پست وجود دارد سرعت عمل نیز بالا رود و از این رو در حال برنامه ریزی سامانه‌ای تحت عنوان ۱۹۳ هستیم که ارتباط نزدیکی بین شرکت پست و مردم باشد که نیازها و خواسته‌های و گلایه‌های مردم را بررسی می کند.

محمود واعظی در خصوص افزایش سرعت اینترنت در کشور گفت: متقاضی اینترنت در ایران بسیار بالاست و پهنای باند بین المللی ما محدود است که اکنون حدود ۷۲ گیگابایت بر ثانیه است که باید چند برابر افزایش پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم که در گفت‌وگوی تلفنی با یک برنامه رادیویی س یادآور شد: پروژه‌های مختلفی در این خصوص طراحی شده است و با جدیت خواسته مردم دنبال خواهد شد و امید است که به تدریج سرعت اینترنت افزایش یابد و پیش بینی می شود سال آینده سرعت به دو برابر افزایش یابد اما برنامه ما تا پایان چهار سال این است که این رقم به هشت برابر افزایش یابد.

مدیر بازدید : 70 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
فناوری جدید گوگل داخل لنز چشمی

 

اخبار,اخبار علمی , لنز چشمی هوشمند
 
اخبارعلمی - فناوری جدید گوگل داخل لنز چشمی
حفره کوچکی که روی هر یک از این لنزها ایجاد شده است امکان تراوش اشک چشم را از داخل آن فراهم می‌کند تا از این طریق میزان قند موجود در اشک طی مطالعات عادی روزانه مورد محاسبه قرار گیرد.
استفاده از فناوری‌های پوشیدنی یکی از اولویت‌های هر کاربر برای سال جاری میلادی محسوب می‌شود، اما شرکت گوگل قصد دارد سطح جدیدی از این فناوری‌ها را در اختیار کاربران بگذارد.
به گزارش فارس به نقل از واشنگتن‌‌پست، این شرکت بزرگ اینترنتی در وبلاگ رسمی طرح جدیدی را معرفی کرده است که به موجب آن یک لنز چشمی هوشمند در قالب نسل جدید فناوری‌های پوشیدنی به دست کاربران می‌رسد.
البته باید گفت که حداقل مدل کنونی این لنزها برای دریافت ایمیل‌های رسیده و ارسال آن‌ها به مغز انسان ساخته نشده‌اند و با هدف دیگری تکمیل می‌شوند. شرکت گوگل هدف از ساخت این لنزهای چشمی را درمان بیماری دیابت به عنوان یکی از بزرگترین اختلالات سلامتی و جسمانی معرفی کرده است.
گوگل توضیح داده است فعلا مدل مفهومی از این لنزهای نرم و منعطف ساخته شده است. این لنزها دو لایه مجزا دارند که بین آن‌ها حسگرها قرار گرفته‌اند و میزان قند موجود در اشک چشم را بررسی می‌کنند.
این لنزها همچنین حاوی آنتن، خازن کوچک و دستگاه کنترلی می‌شوند و بنابراین اطلاعاتی جمع‌آوری شده توسط آن‌ها به دستگاه‌های مربوطه انتقال میابد تا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرند.
بر اساس توضیحات مختصری که گوگل در مورد این فناوری داده است، این تراشه و حسگرها روی یک لایه کوچک از جنسی شبیه به فیلم‌های پلاستیکی کشیده شده‌اند.
حفره کوچکی که روی هر یک از این لنزها ایجاد شده است امکان تراوش اشک چشم را از داخل آن فراهم می‌کند تا از این طریق میزان قند موجود در اشک طی مطالعات عادی روزانه مورد محاسبه قرار گیرد.

بر اساس "طرح ملی آموزش بیماران دیابتی آمریکا" پیش‌بینی شده است که 382 میلیون نفر در جهان و 25.8 میلیون نفر در آمریکا به بیماری دیابت مبتلا هستند.

مدیر بازدید : 59 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
6 تکنولوژی عجیب برای افزایش عمر
اخبار,اخبارگوناگون ,تکنولوژی  افزایش عمر
 
اخبارگوناگون  - 6 تکنولوژی عجیب برای افزایش عمر
داشتن عمر زیاد چیزی است که از همان ابتدای آغاز زندگی بشریت برروی زمین در ذهن او بوده است و برای رسیدن به این هدف نیز بسیار تلاش می کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به علاقه شدید انسان ها به داشتن عمر طولانی می توان به این نتیجه رسید که آن ها از هیچ کاری برای رسیدن به آن دریغ نمی کنند و همه روزه با کمک تکنولوژی به دنبال افزایش دادن طول عمر بشریت هستند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از این فناوری ها که دانشمندان هم اکنون در حال کار بر روی آن ها هستند.
مغزهای رایانه ای
یکی از مواردی که در آینده با آن روبرو خواهیم شد همان دستگاهی است که در فیلم های ماتریکس دیدیم. در آینده کامپیوترها مستقیما به مغز متصل شده و تمام کنترل بدن را در دست می گیرند همچنین آن ها قادر خواهند بود تا مغز را آموزش داده یا مواردی را در آن دستکاری کنند. این راهکار باعث می شود تا افراد معلول به راحتی قدرت های حرکتی خود را به دست آورند و بیماری های مغزی تنها با زدن دکمه DEL پاک شوند.
چاپ اعضای بدن
اهدای عضوی که این روزها مشاهده می کنیم شاید روزی جای خودش را به چاپ اعضای بدن بدهد. دانشمندان در حال کار بر روی دستگاه هایی هستند که بتواند با استفااده از سلول های بنیادی فرد بیمار اندام های داخلی و یا خارجی بدن او را تولید کند.
این عمل شاید از فیلم های علمی نیز تخیلی تر باشد اما امری است که به احتمال زیاد دانشمندان می توانند به آن دست پیدا کنند.
اندام های مصنوعی
شاید این روزها از اندام های مصنوعی مانند دست و یا پا استفاده شود اما این اندام ها نمی توانند جای بخش های اصلی بدن را بگیرند و تنها یک کمک حال برای بیمار هستند.
در آینده اندام هایی ساخته خواهد شد که می توانند به طور کامل جایگزین بخش های ناقص بدن شوند و این اندام ها تنها به دست و پا ختم نمی شود می توان از آن ها در داخل بدن نیز استفاده کرد. یکی از این اندام ها قلب های مصنوعی هستند که دانشمندان این روزها به نتایج قابل قبولی در ساخت ان دست پیدا کرده اند.
دانلود کردن هوشیاری
یکی از تصمیمات بسیار عجیب وهمچنین بسیار بزرگی که محققان در ذهن دارند قرار دادن یک هوش مصنوعی در کنار زندگی شخصی افراد است. این هوش مصنوعی می تواند در زمان های فراموشی و همچنین مواقع بی هوشی به کمک شما بیاید و شما با گرفتن اطلاعات از آن می توانید بار دیگر به زندگی بازگردید. دانشمندان قول داده اند که تا اوحر سال 2050 به اولین نمونه های این دستگاه ها دست پیدا کنند.
دکمه توقف زمان
یکی از راه هایی که این روزها بسیاری از دانشمندان را به خودش مشغول کرده است ایجاد دکمه توقفی برای زندگی است. این دکمه می تواند برای افرادی که دوست دارند تا زندگی های آینده را ببیند مفید باشد. در این حالت افراد به یک خواب مصنوعی فرو می روند و پس از چندین سال بار دیگر بیدار می شوند و به زندگی خودشان اداکه می دهند. به کمک این فناوری افراد می توانند برای هزارن سال زندگی کنند.
تعویض سر یا کل بدن
تعویض های بخش هایی از بدن بسیار امری عادی است و روزانه پیوندهای بسیار زیادی در سراسر دنیا در حال انجام شدن است. این در حالی است که این پیوندها تنها بخش های کوچکی از بدن انسان را به خودش اختصاص می دهد.

دانشمندان به دنبال آن هستند تا بتوانند به کمک فناوری های آینده تمام بدن و یا تمام سر انسان را پیوند بزنند و در این صورت جان افراد بسیار زیادی می تواند نجات پیدا کند. این آزمایشات در سال 2001 بر روی میمون ها انجام شده است و تا حدودی نیز به نتیجه رسیده است.

مدیر بازدید : 60 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
تخت خوابی که به لپ‌تاپ تبدیل می‌شود + تصاویر
اخبارگوناگون - تخت خوابی که به لپ‌تاپ تبدیل می‌شود + تصاویر

یک قابلیت شگفت انگیز به کاربران لپ‌تاپ و تبلت امکان استفاده از این وسایل حتی در هنگام خواب را می‌دهد.

پژوهشگران یک تخت مخصوص کارهای اداری تولید کرده‌اند که کاربر حتی می‌تواند از آن بر روی تخت خواب خود نیز استفاده نماید.
اخبار,اخبارگوناگون,قابلیت شگفت انگیز تخت خواب
گفتنی است، این تخت جالب به کاربر اجازه می‌دهد به حالت درازکش بر روی تخت خود با تبلت و یا لپ‌تاپ خود به راحتی کار کند.
اخبار,اخبارگوناگون,قابلیت شگفت انگیز تخت خواب
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این تخته منحصر به فرد که توسط طراحان ژاپنی ساخته شده تنها با قیمت 90 دلار به کاربر اجازه می‌دهد در حالت درازکش با وسایل فناوری کار نماید.
 
همچنین این تخت به کاربران اجازه می‌دهد با زاویه‌ی 360 درجه با لپ‌تاپ و یا تبلت خود کار نمایند از جمله قابلیت‌های منحصر بفرد این میز توانایی استفاده از آن به شکل میز ناهار خوری و یا میز درسی و حتی میز پذیرایی است.
 

طراحان این میز ادعا می‌کنند در ساخت آن کلیه نکات ایمنی رعایت شده و امکان افتادن لپ‌تاپ از آن وجود ندارد.

مدیر بازدید : 93 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
شارژ تلفن همراه و تبلت با ادرار!
اخبار ,اخبار علمی ,شارژ تلفن همراه و تبلت با ادرار
اخبار علمی - شارژ تلفن همراه و تبلت با ادرار!
محققان انگلیسی در حال کار بر روی پروژه‌ای هستند که امکان تبدیل ادرار به انرژی الکتریسته را برای شارژ گجت‌های کوچک مانند تلفن همراه فراهم می‌کند.
 ناسا در حال مطالعه‌ای برای تبدیل ادرار فضانوردان به آب آشامیدنی هستند و محققان آزمایشگاه رباتیک بریستول (BRL) فاز دوم پروژه ای به نام ادرار- تریسیته (urine-tricity) برای تبدیل ادرار به انرژی الکتریسیته را آغاز کرده‌اند.

با استفاده از سلول‌های سوخت میکروبیال (MFCs) انرژی الکتریسیته تولید شده از ادرار برای شارژ تلفن همراه یا تبلت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادرار پس از ورود به داخل MFCs، بعنوان بخشی از فرآیند متابولیک طبیعی توسط میکروب مورد استفاده قرار می‌گیرد که باعث آزاد شدن الکترون‌ها می‌شود؛ الکترودهای درون سلول اقدام به جمع‌آوری این الکترون‌ها می‌کنند و زمانی که به یک مدار متصل می‌شوند، جریان برق تولید می‌شود.

هرچه سلول‌های سوخت میکروبیال قویتر باشد، میزان استفاده از ادرار و در نتیجه تولید انرژی، افزایش پیدا می‌کند.
مدیر بازدید : 77 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
گزارشی از بازار گوشی‌های هوشمند + قیمت

 

اخبار ,اخبار اقتصادی , بازار گوشی‌های هوشمند
 
اخبار اقتصادی - گزارشی از بازار گوشی‌های هوشمند + قیمت
قیمت گوشی‌های هوشمند در هفته‌های گذشته در کل سیری نزولی را تجربه کرده است.
به نظر می‌رسد قیمت گوشی‌های هوشمند درحال کاهش است. البته باید این موضوع را مدنظر قرار داد که شرکت‌های خارجی درحال رونمایی از جدیدترین مدل‌های خود هستند و همین موضوع از عواملی است که باعث می‌شود قیمت گوشی‌های قدیمی‌تر تحت تاثیر قرار گیرد.

گوشی‌هایی که این روزها در بازار می‌توان پیدا کرد معمولا قیمتی بین 345 هزار تا دو میلیون و 160 هزار تومان دارند. در جدول زیر قیمت محصولات موبایلی که در بازار ایران یافت می‌شود آمده است البته این قیمت‌ها حدودی بوده و ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند.
 
مدل گوشی قیمت
iPhone 5S دو میلیون و160هزارتومان
iPhone 5c یک میلیون و860 هزار تومان
Xperia Z2 دومیلیون و90هزارتومان
Xperia M2 dual 880 هزار تومان
Xperia E1 dual 470 هزار تومان
Xperia T2 Ultra dual یک میلیون و 235 هزار تومان
Xperia Z1 Compact یک میلیون و 260 هزار تومان
Xperia Z1 یک میلیون و 300 هزار تومان
Xperia Z Ultra یک میلیون و 300 هزار تومان
Xperia L 590 هزار تومان
hTC One M8 دومیلیونو 100 هزارتومان
LG G Felex دو میلیون و70هزارتومان
LG G2 mini 850 هزار تومان
LG Optimus L4 II E440 345 هزار تومان
LG Optimus L7 II Dual P715 590 هزار تومان
Samsung Galaxy S5 دومیلیون و 20 هزارتومان
Samsung I9300I Galaxy S3 Neo یک میلیون و 70 هزار میلیون تومان
Samsung Galaxy Tab 4 7.0 3G 850 هزار تومان
Samsung Galaxy Note 3 Neo یک میلیون و 200 هزار تومان
hTC Desire 816 یک میلیون تومان
hTC Desire 601 dual sim 840 هزار تومان
hTC One Max یک میلیون و 440 هزار تومان
hTC One Mini 2 یک میلیون و 520 هزارتومان
LG G2 یک میلیون و 430هزارتومان
Nexus 5 یک میلیون و 300 هزارتومان
  Huawei P7یک میلیون و 410 هزارتومان
  Huawei P6930 هزارتومان
  Huawei G700670 هزارتومان
Huawei Ascend G730 630 هزار تومان
Huawei Ascend Y530 470 دهزار تومان
  Lumia 630740 هزارتومان
  Lumia 1520یک میلیون و 630 هزارتومان
  Lumia1520یک میلیون و 510هزارتومان
  Nokia XL520 هزارتومان
  Nokia X350 هزارتومان
 
در این بین ارزان‌ترین گوشی موبایل در بازار LG Optimus L4 II E440 با قیمت 345هزار تومان و گرانترین گوشی iPhone 5S دو میلیون و 160 هزار تومانی است.
مدیر بازدید : 80 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
۵ راه برای اینکه همیشه عاشق بمانید
عاشق ماندن برای همیشه,مورد احترام همسر
هسته اصلی نیاز احساسی مردها این است که مورد احترام همسرشان باشند.
 
1. همسرتان را عزیز کنید، به شوهرتان احترام بگذارید.
هسته اصلی نیاز احساسی خانم‌ها عزیز شدن است. این مسئولیت شماره یک همه شوهرهاست. معنی آن این است که باید کاری کنید که همسرتان احساس کند دوستش دارید و قدرش را می‌دانید، اینکه او اولین اولویت زندگی شماست.
هسته اصلی نیاز احساسی مردها هم این است که مورد احترام همسرشان باشند. وقتی به خانه می‌آید دوست دارد احساس کند که حداقل یک نفر در دنیا هست که فکر کند او فردی باکفایت و لیاقت است. منظورمان این است که وقتی شوهرتان به خانه می‌آید، تلفن را قطع کنید و به استقبال او بروید.
۲. با همدیگر مثل دوست‌هایی خوب رفتار کنید.
یکی از هفت نعمتی که به زن و شوهر داده شده است این است که باید دوستانی صمیمی با هم باشند.
اصل دوستی بر این است که دو طرف باید به احساسات و نیازهای طرف‌مقابل خود ارزش و احترام بگذارند. یعنی هرچه که برای تو مهم است برای من هم باشد. این رمز این است که همسرتان همیشه احساس دوست داشته شدن کند.
۳. چهار فعل طلایی را به خاطر داشته باشید: گوش دادن، کنار آمدن، بازسازی کردن، قدردانی کردن.
در همان ابتدای ازدواجتان با هم توافق کنید که یک قانون اصلی داشته باشید: هرچقدر هم که ناراحت باشید، هیچوقت با هم درگیری لفظی پیدا نکنید. این نوع و جنگ و جدل‌ها فقط مشکلات را بدتر کرده و رابطه را هم خراب می‌کند. درعوض، سعی کنید این چهار فعل طلایی را در زندگی‌تان پیاده کنید:
گوش دادن: این کار برای کنار هم کار کردن و حل مشکلات لازم است. به همسرتان اجازه دهید بدون اینکه حرف‌هایش را قطع کنید صحبت کند و بعد آنچه که گفته شده را تکرار کنید. این همسرتان را مطمئن می‌سازد که حرف‌هایش را خوب گوش کرده‌اید.
کنار بیایید: سعی کنید مشکلات را طوری حل کنید که هر دو شما از راه‌حل انتخابی شاد و راضی باشید. نباید هیچکدام از شما به اجبار به خاطر طرف مقابل راه‌حل را بپذیرد.
بازسازی کنید: وقتی به همدیگر صدمه احساسی می‌زنید، باید بتوانید این دلشکستگی را ترمیم کرده و احساس عصبانیت و خشم طرف‌مقابل را برطرف کنید. باید به دنبال بازسازی ۱۰۰٪ باشید. حتی کمی خشم می‌تواند دیواری از کینه و تلخی بینتان ایجاد کند.
قدردانی کنید: هیچوقت نمی‌توانید به اندازه کافی از همسرتان تشکر کنید. سعی کنید هر کاری که برایتان انجام می‌دهد را فهمیده و آن را با قدردانی نشان دهید.
۴. مرزهایی قوی بسازید.
همسرتان اولویت درجه یک شماست -- نه والدینتان، خویشان و نزدیکانتان، دوستانتان، فرزندانتان، همکاران یا سرگرمی‌هایتان. مرزهایی محکم ایجاد کنید که نشان دهد برای ازدواجتان ارزش قائلید و به هیچکس و هیچ‌چیز اجازه نمی‌دهید رابطه‌تان را ضعیف کند.
این یعنی قبل از نیازهای والدینتان به نیازهای همسرتان برسید و بعد از کار سعی کنید به اندازه کافی برای همدیگر وقت بگذارید.
۵. هر روز به همدیگر لذت بدهید.
ازدواج یعنی کاری کنید که طرف‌مقابلتان احساس خوبی پیدا کند و به صورت روزانه به او لذت بدهید (البته همانطور که خودش دوست دارد). اگر خانمتان می‌گوید از گل زنبق خوشش می‌آید، چون خودتان فکر می‌کنید گل رز رمانتیک‌تر است، برای او رز نخرید.
یاد بگیرید همسرتان چطور دوست دارد به او لذت بدهید -- چه محبت فیزیکی باشد، چه جملات محبت‌آمیز، چه هدیه دادن، کمک کردن و یا گذراندن وقت با او -- و عادت کنید این کارها را به صورت روزانه برایش انجام دهید.
مطمئن باشید از لذت دادن بیشتر از لذت گرفتن لذت خواهید برد.
مدیر بازدید : 80 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
آموزش دوخت کیف موبایل چرم
آموزش دوخت کیف موبایل, دوخت کیف موبایل چرم
آموزش دوخت کیف موبایل چرم
لوازم مورد نیاز:
 چرم طبیعی
 سوزن کوبلن بافی
 نخ موم زده
 سمبه
 مشتی
 تخته
 چسب
 کاتر
 قیچی
 خودکار نقره ای مخصوص چرم
 طلق برای کیف پول
 آستر برای کیف پول
 آهن ربا برای کیف موبایل

آموزش دوخت کیف موبایل, دوخت کیف موبایل چرم
 
آموزش دوخت کیف موبایل, دوخت کیف موبایل چرم
 
آموزش دوخت کیف موبایل, دوخت کیف موبایل چرم

مراحل کار:
1) ابتدا طرح مورد نظر را روی چرم توسط مداد بکشید( الگوی طرح مورد نظر را از قبل آماده کنید) سپس با قیچی و یا با کاتر دور تا دور طرح را کاملاً ببرید و از چرم جدا کنید)

2) دور تا دور چرم را چسب مخصوص چرم(۸۸۸۸) زده و کمی صبر کنید تا چسب خودش را بگیرد سپس قسمت های لبه را روی هم گذاشته و کمی صبر کنید تا کاملاً خشک شده و به هم بچسبد. هنگام چسباندن لبه ها دقت کنید که کاملاً روی هم قرار گرفته و قسمت اضافی نداشته باشد.

3) پس از خشک شدن کامل چسب از هر طرف نیم سانتی متر داخل شده و توسط سمبه، سمبه زنی کنید. فاصله ی هر سوراخ سمبه حدود ۷ میلی متر باشد و همه ی دور تا دور کیف را کاملاً سمبه بزنید.

4) برای دوخت کیف سوزن کوبلن را داخل سوراخ هایی که توسط سمبه ایجاد کرده بودید برده و از سوراخ بعدی خارج کنید و نخ را دوبار پیچانده سوزن را از داخل آن عبور دهید.

5) دوخت را تا انتها به همین شکل ادامه دهید تا به نخ حلقه برسید دیگر پیچ نداده و به شکل ساده سوزن را عبور داده و در انتها نخ را کور کنید.

6) محل آهن ربا برای کیف را مشخص کرده و با خودکار نقره ای مخصوص چرم علامت گذاری کنید.

7) توسط کاتر محل علامت را کمی سوراخ کرده و سگک کیف را داخل آن بزنید و زبانه ها را از داخل چرم عبور دهید و از پشت کاملاً زبانه ها را ثابت کنید و زبانه ها را روی چرم بخوابانید.

8) محل قرارگیری آهن ربا را روی قسمت پایینی کیف مشخص کنید و کاملاً روی هم قرار دهید.
 
آموزش دوخت کیف موبایل, دوخت کیف موبایل چرم
 
آموزش دوخت کیف موبایل, دوخت کیف موبایل چرم
مدیر بازدید : 77 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
رفع مشکل عدم شناسايي سخت‌افزار بلوتوث در ويندوز
سخت‌افزار بلوتوث, driver, لپ تاپ
یکی از مشکلات شایع کاربران کامپیوترهای رومیزی و یا لپ‌تاپ‌، عدم شناسایی سخت‌افزار بلوتوث توسط ویندوز است. این موضوع می‌تواند از در دسترس نبودن درایور سخت‌افزار و یا سازگار نبودن درایور با نسخه‌ی ویندوز رخ دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه حل جامع بپردازیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید این مشکل را حل کنید.
 
بدین منظور:
نیازمند یک ابزار کوچک رایگان و کم‌حجم به نام Bluetooth Driver Installer هستیم.
Bluetooth Driver Installer را می‌توانید از سایت سازنده دانلود کنید:
http://bluetoothinstaller.com
این برنامه در دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی عرضه شده است که بسته به نوع ویندوز خود بایستی نسخه مورد نظر را دانلود نمایید.
پس از دریافت این ابزار، آن را اجرا کنید.
 
در پنجره‌ی باز شده، گزینه‌ی I accept the terms and conditions above را فعال نموده و بر روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.
در مرحله‌ی بعد، نرم‌افزار به جستجوی سخت‌افزار بلوتوث شما پرداخته و در صورت یافتن نتیجه‌ای آن را برای شما نمایش می‌دهد.
 
پس از پایان جستجو و نمایش نتیجه، چنانچه از صحت سخت‌افزار شناسایی شده اطمینان دارید برای نصب درایور، روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.
عملیات نصب درایور سخت‌افزار بلوتوث شما آغاز می‌شود. این کار با ایجاد یک نقطه‌ی بازگردانی (Restore Point) نیز همراه است.
 
پس از پایان عملیات نصب درایور، بر روی دکمه‌ی Next کلیک کنید تا نرم‌افزار به تست سخت‌افزار شما بپردازد.
در صورت موفقیت‌آمیز بودن عملیات نصب درایور، با پیغام Your Bloutooth adapter was succeessfully installed روبرو خواهید شد.
مدیر بازدید : 83 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
کاهنده‌های سرعت در ویندوز 8
سرعت ویندوز, ترفندهای ویندوز 8
بتازگی ویندوز 8 را روی رایانه خود نصب کرده‌اید و در کمال تعجب مشاهده می‌کنید سرعت بوت اولیه ویندوز پایین است؟ فکر می‌کنید برخی برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌عامل موجب این کاهش سرعت است؟ دوست دارید برنامه‌هایی که سرعت بوت سیستم‌عامل را کاهش می‌دهند شناسایی و آنها را غیرفعال کنید؟
 
ابزار مدیریت وظایف (Task Manager) در ویندوز 8 علاوه بر پشتیبانی از قابلیت نمایش برنامه‌هایی که همزمان با سیستم‌عامل بوت می‌شوند، قابلیت دیگری را نیز در خود جای داده است که به کمک آن می‌توان تاثیر هر برنامه روی سرعت بوت سیستم‌عامل را مشاهده کرد. این قابلیت که به‌صورت رتبه‌بندی تحت عنوان Impact در ابزار مدیریت وظایف قابل مشاهده است، به شما این امکان را می‌دهد تا با مشاهده نرم‌افزارهای دارای رتبه High، آنها را غیرفعال کرده و به‌ این ترتیب سرعت بوت سیستم‌عامل را افزایش دهید.
 
برای استفاده از این قابلیت، به این نکات توجه کنید:
1 ـ ابتدا ابزار مدیریت وظایف را اجرا کنید.
برای اجرای این ابزار می‌توانید در صفحه شروع ویندوز 8 عبارت Task Manager را تایپ کرده و اولین نتیجه را در فهرست نتایج فشار دهید. اگر در محیط کلاسیک دسکتاپ هستید می‌توانید با فشار همزمان کلیدهای CONTROL+ALT+DELETE و انتخاب Task Manager از منوی به‌نمایش درآمده نسبت به اجرای این ابزار اقدام کنید.
 
2 ـ در بخش پایین صفحه ابزار مدیریت وظایف روی More details فشار دهید تا تب‌های این ابزار در بالای آن نمایش داده شود.

3 ـ به تب Startup بروید و روی ستون Startup impact کلیک کنید تا موارد موجود در بخش Startup به ترتیب میزان تاثیر روی سرعت بوت سیستم، از زیاد به کم مرتب شوند.

4 ـ حالا می‌توانید با توجه به میزان تاثیر هر یک از برنامه‌ها، مواردی را که قصد دارید مانع اجرای همزمان آنها با بوت سیستم‌عامل شوید، انتخاب کرده و روی گزینه Disable کلیک کنید.
 
توجه: چنانچه درخصوص عملکرد برنامه‌ای شک دارید یا نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد آن هستید می‌توانید پس از کلیک راست روی نام آن برنامه، گزینه Open file location را انتخاب کنید تا محل ذخیره‌سازی برنامه مربوط روی هارددیسک نمایش داده شود. می‌توانید با استفاده از گزینه Search online، با جستجو در اینترنت اطلاعات بیشتری راجع به برنامه موردنظر کسب کنید.
 
5 ـ در صورتی‌که نظرتان تغییر کرد و خواستید برنامه‌ای را دوباره به فهرست برنامه‌های قابل اجرا همزمان با بوت سیستم‌عامل اضافه کنید، می‌توانید با تکرار مراحل فوق پس از انتخاب نرم‌افزار موردنظر با کلیک روی گزینه Enable نسبت به فعالسازی دوباره آن اقدام کنید.
مدیر بازدید : 162 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
سیندرلا در تلویزیون ایران کیست؟ +عکس

سیندرلا در تلویزیون ایران کیست؟ 
سریال «آوای باران» به کارگردانی «حسین سهیلی‌زاده» مدتی است که هر شب از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود. «آزاده زارعی» بازیگر نقش باران یکی از این بازیگران جدید است که ماجراهای سریال حول محور شخصیت او می‌گردد.زارعی متولد 10 خرداد سال 1368 است.
  سریال «آوای باران» به کارگردانی «حسین سهیلی‌زاده» مدتی است که هر شب از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود و با توجه به ماجرای دراماتیکی که دارد توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.
 
یکی دیگر از موارد مورد توجه در این سریال، استفاده «سهیلی‌زاده» از بازیگران و چهره‌های جدید است که توانسته‌اند در مقابل چهره‌های باسابقه‌تر تلویزیون خوب عمل کنند.«آزاده زارعی» بازیگر نقش باران یکی از این بازیگران جدید است که ماجراهای سریال حول محور شخصیت او می‌گردد.زارعی متولد 10 خرداد سال 1368 است و کارگردانی خوانده. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگو با این بازیگر است:

درباره حضورتان در تلویزیون بگویید. چهر‌ه‌تان برای مخاطب چهره جدیدی است.
بله. در حقیقت «آوای باران» اولین سریالی است که بازی کرده‌ام.

پس قبلا تجربه حضور جلوی دوربین را داشته‌اید.
بله قبلا کار کرده‌ام ولی همان‌طور که گفتم این سریال، اولین سریالی است که در آن حضور داشته‌ام.

چه شد که برای حضور در این سریال انتخاب شدید؟
در حقیقت تیم آقای سهیلی‌زاده با من تماس گرفتند و من به ایشان معرفی شدم. از من تست گرفته شد و تا آخرین لحظه که جلوی دوربین آمدم، نمی‌دانستم که برای این نقش انتخاب شده‌ام.
 
اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگر نقش باران,آزاده زارعی
 
چقدر با نقش باران آشنایی داشتید؟ با پیچ‌ و خم‌های داستان آشنا بودید؟
توضیحی که به من دادند این بود که «باران» یک شخصیت 2 وجهی است. یک دختری است که بچگی‌اش را در یک خانواده مرفه گذرانده است. در واقع این دوگانگی بود که هم ذات بچگی‌اش را نگه‌دارد با فرهنگی که درآن رشد پیدا کرده است و هم وجهی که از نشست و برخاست با تیم شکیب در او رسوخ کرده است.

گاهی هم خیلی «لات» می‌شود.
دقیقاً طبق صحبت‌هایی که با آقای سهیلی‌زاده کرده‌بودم، باران فقط جاهایی که عصبانی می‌شود، ‌لحن لاتی‌اش بیرون می‌زند و در باقی موارد ذات دختر شاهزاده و مؤدبش را دارد. فقط جاهایی که عصبانی می‌شد این لحنش بالا می‌رفت. یعنی در برخورد با موقعیت‌ها لحنش عوض می‌شد.

ایفای چنین نقشی برای یک دخترخانم که تجربه اول سریال خود را سپری می‌کند، مقداری سخت است. برای رسیدن به این وجه از شخصیت باران، مشاهداتی هم داشتید یا فقط تمرین کردید؟
شیوه مشاهده که در مورد چنین آدمی راحت است. چون در اطراف ما آدم‌هایی با این ویژگی‌ها وجود دارند. فقط کافی است نگاهی به سر چهارراه‌ها و پشت چراغ قرمزها داشته باشیم. خانم‌ها و بچه‌های کار را می‌بینیم که ما بدون توجه از کنارشان عبور می‌کنیم. فقط کافی است مدتی در حرکات و رفتارشان دقت کنیم تا نوع لحنشان را پیدا کنیم.
 
من پیش از این مشاهدات با آقای سهیلی‌زاده خیلی حرف زدم و با راهنمایی‌های ایشان و البته شخصیت‌پردازی نویسندگان در فیلمنامه به «باران» رسیدم. حتی یک جاهایی باران زیادی «لات» می‌شد که آقای سهیلی‌زاده جلوی آن را می‌گرفت و می‌گفت که نه زیاد است و کمش کن. در مجموع تلاش نویسنده، کارگردان و خود بازیگر به نظرم موثر بود که این لحن و این بازی اتفاق افتاد.

باران گاهی اوقات با همان لحن خود دیالوگ‌های وزن‌دار و شعرگونه هم می‌گوید.
آنها کاملا نوشته نویسنده‌ها بود که من فقط تلاش کردم لحن درست را هنگام ادای آنها بگیرم تا به این دیالوگ‌ها لطمه وارد نشود.

سریال «آوای باران» اولین حضور شما در تلویزیون است. فیلمنامه کامل نیست و شما هم به چنین فضاهایی اشراف نداشتید. این موضوع برایتان سخت نبود؟
فکر می‌کنم نه. درست است که سریال است اما در زندگی عادی هم تو خبر نداری که یک ساعت دیگر قرار است چه اتفاقی برایت بیفتد. اتفاقاً به نظرم این هوش و ذکاوت تیم ما را می‌رساند که تو می‌روی بازی می‌کنی و نمی‌دانی بعدش چه اتفاقی قرار است برایت بیفتد. این موضوع به نظر من کمک می‌کند به حس بازیگر. من اگر بدانم بعدا قرار است چه اتفاقی بیفتد ناخودآگاه روی بازیم تاثیر می‌گذارد.

در سریال به شما می‌گویند «سیندرلا». آنچه که در کودکی برای او اتفاق افتاده شبیه به ماجرای قصه سیندرلاست. البته همین موضوع این حس را برای مخاطب ایجاد می‌کند که قرار است در آخر قصه نیز همه چیز شبیه داستان سیندرلا به خیر و خوشی تمام شود.

واقعاً هم تا به حال یک بخشی از زندگی‌اش شبیه سیندرلاست. «باران» زندگی دیگری دارد، مال یک جای دیگری است، کودکی‌اش چیز دیگری است و الان همه شرایطش عوض شده است.

یعنی با توجه به سابقه‌ای که شکیب از زندگی باران می‌داند به او لقب سیندرلا را داده است؟
در حقیقت بچه‌هایی که از کودکی با او بزرگ شده‌اند و دیده‌اند که در کودکی جنس او با آنها فرق داشته لقب سیندرلا را برایش انتخاب کرده‌اند. حتی آفرین هم به باران می‌گوید اینقدر تو ادا و اصول داری که با همه ما متفاوت هستی. بچه‌ها به او این نام را داده‌اند و رویش مانده است. حتی در یک قسمتی شکیب به باران می‌گوید که تو با بقیه فرق می‌کنی.
 
اسم «سیندرلا» یک نوستالوژی برای خود باران دارد و در دوران کودکی هم قصه‌ای که زیور برای او تعریف می‌کند سیندرلا و ماجراهای نامادری‌اش است. تا اینکه بعدها وقتی که در آن خرابه به او می‌‌گویند سیندرلا خودش هم با این نام انگار ارتباط برقرار می‌کند و آن را دوست دارد. به خاطر اینکه یاد زیور می‌‌افتد و فکر می‌کند او نامادری‌اش بوده و حالا او آواره شده. در حقیقت باران خودش از اسم سیندرلا استقبال می‌کند و تا آخر هم سیندرلا می‌ماند.

همان‌طور که پیش‌تر گفتم، چون داستان سیندرلا را همه ما می‌دانیم که عاقبت به خیر می‌شود فکر نمی‌کنید با این دید مخاطب بداند الان که به این بچه می‌گویند سیندرلا آخر و عاقبتش خوب می‌شود؟
شما شک نکنید ما مخاطب را غافلگیر می‌کنیم. قول می‌دهیم در مورد تمام کاراکترها بیننده غافلگیر می‌شود.

تعاملات شما با بازیگران مقابلتان چطور بود؟ مخصوصا آقای مهران احمدی.
اصلا جلوی آقای احمدی بازی کردن سخت است چون من می‌دیدمش و بازی ایشان را دوست دارم. تک تک‌ بازیگران به من کمک کردند و فقط لذت بردم از اینکه با آنها همکاری داشتم.

تعامل هم داشتید که گاهی بگویند چطور بازی کنید؟
همفکری بله ولی همه چیز زیر نظر آقای سهیلی‌زاده بود. در نهایت آقای سهیلی‌زاده بودند که می‌گفتند چه چیزی باید انجام شود و چه چیزی نباید انجام شود.

کار کردن با آقای سهیلی‌زاده چطور بود؟
برای من که‌ آرزو بود فارغ از تملق، چون سریال‌هایی که آقای سهیلی‌زاده می‌سازند پرمخاطب است و به نظر من ایشان یک روانشناس هستند و می‌دانند مخاطب را چطور پای تلویزیون بنشانند و آنها کار را دنبال کنند. به نظر من هیچ آدمی اتفاقی سریال آقای سهیلی‌زاده را نمی‌بیند. به اسم آقای سهیلی‌زاده شروع می‌کنند و می‌بینند و با داستان جلو می‌روند و برای من آرزو بوده، چون آقای سهیلی‌زاده بازیگر معرفی می‌کنند و هر کسی دوست دارد در کار آقای سهیلی‌زاده بازی کند.

شما در مواجهه با مخاطب بسیار بالای تلویزیون دلهره نداشتید؟ فکر می‌کردید اینقدر کار دیده شود؟
من چون می‌دانستم کار آقای سهیلی‌زاده است مطمئن بودم کار دیده می‌شود چون سریال‌های قبل ایشان هم همه سریال‌هایی پرمخاطب بوده و من می‌دانستم به خاطر سریال؛ من هم دیده می‌شوم. منتها سخت است آدم‌ها و قشرهای مختلف درباره‌ات قضاوت می‌کنند و آدم یک ترسی هم دارد.
 
اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگر نقش باران,آزاده زارعی

این قضاوت‌ها برای شما دلهره ایجاد نمی‌کرد که بر بازی‌تان بخواهد تاثیر بگذارد یا شما تلاش کردید این دلهره را مهار کنید؟
دلهره واقعا نبود. باران آدم ترسویی نبود. کلا آدم جسوری است. با دیالوگ‌های سنگین، نقش سنگین. این جسارت باعث می‌شد که آن دلهره را مهار کنم و از همان روز اول با جسارت با نقشم مواجه شدم. سعی کردم با جسارت با این نقش برخورد کنم. نمی‌دانم چقدر موفق بودم.

درباره اینکه مشخصاً باران در این سریال خال داشته باشد،‌ تصمیم قبلی بود که در فیلمنامه گرفته بودند یا نه. وقتی شما را دیدند که خال بر گونه دارید، گفتند از این المان هم استفاده کنیم؟
مجبور بودند به خاطر اینکه من انتخاب شدم و خال هم داشتم. جسارت بخشی از وجود آدمهاست. من چون در جریان نیستم نمی‌توانم چیزی بگویم چون یادم نیست. منتها ما احتیاج به یک شاخصه داشتیم که باید از آن استفاده کنیم حالا ممکن است یک خال باشد یا چیز دیگری. این خال یک المانی بود که می‌توانست کمک کند به قصه. حالا انتخاب شدم و خال هم داشتم و نویسنده هم از آن استفاده کرده است.

پس از قسمت‌هایی که پخش شده واکنش مردم نسبت به شما چه بوده است؟
خیلی دلشان برایم سوخته. چون فکر می‌کنند من هم همین زندگی را دارم. همه فکر کرده بودند واقعا من در همین زندگی هستم و دلشان برایم سوخته است.
 
حتی من به یکی از بچه‌های آشنایمان یک هدیه‌ای دادم حتی من را ندیده بود ولی گفته بود به سیندرلا بگویید چون گداست و پول ندارد این هدیه‌اش را من نمی‌گیرم. یک بچه تو را باور می‌کند و فکر می‌کند تو پول نداری و حتی گفته بود حالا که این هدیه را به من داده ناهار دعوتش کنیم بیاید ناهار بخورد و حداقل گرسنه نماند و این خیلی برای من حس عجیبی داشت که یک شخصیتی را بازی کنی که یک بچه کوچک اینقدر تاثیر بگیرد.
در مواجهه با شما نخواستند بگویید آخر قصه چه می‌شود؟
خیلی. همه حتی افراد نزدیک از من پرسیدند آخر داستان چه می‌شود ولی من نه می‌خواهم و نه اجازه دارم که بگویم.
شما فکر می‌کنید این سریال به قشر متکدیان جامعه که دیده نمی‌شوند،‌کمکی کند؟
به نظر من دیده که می‌شوند. چون هر روز ما داریم بچه‌های کار را می‌بینیم و بی‌تفاوت از کنارشان عبور می‌کنیم. نهایتاً نشسته‌ایم در ماشین‌مان و بخاری را هم زدیم و شیشه را می‌دهیم بالا و خیلی بخواهیم لطف کنیم یک چیزی از آنها می‌خریم و می‌رویم. به نظر من سریال‌ها خیلی تاثیر دارند، سریال پرمخاطبی که، تِمش در مورد این بچه‌های کار است معلوم است تاثیر می‌گذارد. امیدوارم این تاثیر مقطعی نباشد.
صحبت پایانی ندارید؟

من قسمت بعدی را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم، حتی فیلمنامه می‌خوانم و چند تا سکانس جلوتر را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم تازه خودم که در فضای این کار هستم، هیچ پیش‌بینی‌ نمی‌توانم بکنم برای این کار و هیچ کس هم نمی‌تواند. طبیعتاً هر بازیگری که کار می‌کند دوست دارد آخرش همه را شگفت‌زده کند و من هم دوست دارم و طبیعی است.

مدیر بازدید : 88 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
نرگس محمدی و خاطرات برزیل
اخبار فرهنگی - نرگس محمدی و خاطرات برزیل
با سریال ستایش معروف شد و این مجموعه آنقدر مورد توجه قرار گرفت که سری دوم آن نیز ساخته شد و نرگس محمدی باز هم به ایفای نقش پرداخت. او که از جمله هنرمندان فوتبالی و البته پرسپولیسی است، در جام جهانی 2014 حضور داشت و به همراه چند هنرمند دیگر به برزیل رفتند و از نزدیک بازی های ملی پوشان را دیدند...
شاید جالب باشد بدانید که خانم نرگس در برزیل چه تجاربی کسب کرد و چه خاطراتی از آنجا با خود به ایران آورد... او هنوز در حال و هوای جام جهانی به سر می برد. به نظرمان رسید خاطرات فوتبالی اش در برزیل را با هم مروری کنیم.

چه هیجانی داشت

خانم محمدی، سفر برزیل چطور بود؟
- واقعا عالی بود؟ یک تجربه بی نظیر که خاطراتش را هیچ گاه فراموش نمی کنم. دو هفته تمام فوتبالی داشتیم، آن هم در کشوری که خودش را صاحب فوتبال می داند. حضور در جمع 32 تیم برتر جهان که همگی طرفداران خاص خود را داشتند لذتبخش بود. همه مردمی که در برزیل جمع شده بودند تنها یک بهانه داشتند و آن هم فقط فوتبال بود!

قبل از آغاز جام جهانی اعتراضات مردمی برگزاری مسابقات را تحت الشعاع قرار داده بود، جو برزیل چطور بود؟
- اما همه چیز آرام بود و کاملا مشخص بود همه کسانی که به برزیل آمده اند، از فوتبال لذت می برند. فوتبال نقطه اشتراک مردم بود و همین موجب مهربانی همه آنها با یکدیگر شده بود.

قبل از رفتن به برزیل چقدر از نتیجه گرفتن تیم ملی مطمئن بودید؟
- برای من مهم این بود که تیم ملی کشورم به یک فستیوال بزرگ فوتبالی راه یافته و این فرصت را دارد که بین تیم های بزرگ دنیا خودنمایی کند. از همان ابتدا هم بر این باور بودم که ارائه بازی خوب توسط ملی پوشان راضی کننده است و نتیجه هم اگر به نفع ما باشد که چه بهتر! مهم هیجان جام جهانی بود که توانست به مردم ما انرژی مثبت بدهد.

این هیجان به شما هم منتقل شد؟
- این بار اولی بود که به استادیوم می رفتم و از نزدیک فوتبال تماشا می کردم. فوتبال به خودی خود هیجان دارد چه برسد به اینکه در جام جهانی بخواهی فوتبال ببینی! واقعا لذتبخش بود و انرژی زیادی از من گرفت!

از بازی اول با نیجریه برایمان بگویید.
- خب، بازی اول حساسیت خودش را داشت. برای ما مهم نباختن در دیدار اول بود تا به ادامه جام امیدوار باشیم. قبل از بازی هواداران دو تیم بیرون ورزشگاه به تشویق تیم هایشان می پرداختند و با ورود به داخل ورزشگاه این تشویق ها به کری تبدیل می شد! نمی دانم چرا ایرانی های حاضر در استادیوم جدا از هم نشسته بودند! به نظرم اگر تدبیری اندیشیده می شد که هواداران ایرانی به طور متمرکز در یک جا می نشستند، قدرت تشویق شان خیلی بیشتر می شد.

عکس العمل هواداران بعد از کسب مساوی برابر نیجریه چطور بود؟
- در طول 90 دقیقه که در حد انتظار تیم ملی را تشویق می کردیم ولی بعد از بازی، خیلی ها معتقد بودند حتی می توانستیم نیجریه را ببریم. مثلا اگر ضربه قوچان نژاد گل می شد، کسب سه امتیاز در دیدار اول دور از دسترس نبود. به هر حال فکر می کنم در دیدار اول توانستیم همه معادلات را به هم بزنیم.

و از آن بازی بزرگ با آرژانتین بگویید.
- واقعا بازی خاطره انگیزی بود. قبل از بازی، هواداران دو تیم کنار هم بودند و عکس یادگاری می گرفتند. حتی آنها صورت یکدیگر را رنگ می کردند. آرژانتینی ها به برد پرگل تیم شان خیلی خوشبین بودند.
 
اخبار,اخبار فرهنگی , نرگس محمدی
 
اما ما 90 دقیقه جانانه بازی کردیم.
- بچه های تیم ملی، بازیکنان بزرگ آرژانتین را با دفاع منطقی و حساب شده خود از جریان بازی محو کرده بودند. حتی در نیمه دوم چندین فرصت گلزنی داشتیم که اگر بخت با ما یار بود شاید اتفاقات دیگری می افتاد.

عکس العمل هواداران در صحنه خطا روی اشکان دژاگه چطور بود؟
- باور کنید کل کل جام جهانی یک طرف و انرژی که بابت اعتراض به آن صحنه داشتیم یک طرف بود! خیلی حیف شد، همه ایرانی ها آن لحظه تا حد آخر خود حرص می خوردند و دائما حسرت پنالتی گرفته نشده را می کشیدند!
 
اخبار,اخبار فرهنگی , نرگس محمدی
 
شایعه ازدواج

از گل دقیقه 91 مسی بگویید.
- بدترین لحظه ای بود که می شد تجربه کرد. اگر 5- صفر می باختیم اینطور دلم نمی سوخت. ما تا رسیدن به موفقیت فقط چند دقیقه کم آوردیم. جایی که ما بودیم کلی هوادار آرژانتینی هم حضور داشتند که هنگام گل مسی به طور وحشتناکی خوشحالی می کردند. من هیچ گاه در زندگی ام حسودی نکرده ام ولی در آن لحظه از شدت بغض زدم زیر گریه و دلم سوخت چرا این شادی نباید قسمت مردم ما می شد!

حتما جو برای ایرانی ها بعد از بازی خیلی سنگین بود.
- اتفاقا هواداران آرژانتین بعد از بازی سراغ ما آمدند و دلداری می دادند. واقعا رفتار مهربانانه و احترام آمیزی با ما داشتند.

چرا بازی با بوسنی آنطور که انتظار می رفت نشد؟
- فکر می کنم اگر بچه ها به اندازه یک سوم بازی با آرژانتین انگیزه و انرژی داشتند، بوسنی را به راحتی می بردیم ولی فوتبال است دیگر! گاهی که شانس با شما یار نباشد، نتیجه دلخواه هم رقم نمی خورد.
 
اخبار,اخبار فرهنگی , نرگس محمدی
 
انعکاس عکس ها و اخبار حضور هنرمندان در برزیل انتقادهایی را در ایران به همراه داشت.
- قشر هنرمند همیشه مخالف و موافقان خاص خودش را دارد. ما اگر تیم را تشویق نمی کردیم می گفتند اینها چطور یار دوازدهم هستند؟ حالا هم که مثل یک هوادار دو آتشه تیم را تشویق کرده ایم می گویند چرا صورت رنگ کرده اید؟ می خواهم بگویم من برای منتقدان همیشه احترام قائلم!
خبری در سایت ها منتشر شد که شما و سام درخشانی در برزیل ازدواج کرده اید؟

- خبری که در سایت ها منتشر شد کذب محض است و من در فضای مجازی سعی کردم این اطلاع رسانی را انجام دهم که این خبر ساخته ذهن شایعه سازان است.

مدیر بازدید : 61 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
اگر کنجکاو هستید تا بدانید علت سفید شدن مو چیست
 
اگر کنجکاو هستید تا بدانید علت سفید شدن مو چیست

سفید شدن مو، موضوعی است که مخصوصا برای کودکان سئوال است. اگر کنجکاو هستید تا بدانید علت سفید شدن مو چیست، این مقاله را بخوانید. با وجود اینکه سفیدن شدن مو یک پدیده کاملا شایع در دوران میانسالی و پیری است، برخی از نوجوانان و جوانان نیز ممکن است سفیدی زودرس مو را تجربه کنند. این اتفاق موجب می‌شود به این فکر کنند که«چرا مو سفید می‌شود؟» پیش از آنکه به این سئوال پاسخ بدهیم، بیایید نگاهی به عوامل مرتبط با رنگ مو بیندازیم. سفید شدن مو، موضوعی است که مخصوصا برای کودکان سئوال است. اگر کنجکاو هستید تا بدانید علت سفید شدن مو چیست، این مقاله را بخوانید. با وجود اینکه سفیدن شدن مو یک پدیده کاملا شایع در دوران میانسالی و پیری است، برخی از نوجوانان و جوانان نیز ممکن است سفیدی زودرس مو را تجربه کنند. این اتفاق موجب می‌شود به این فکر کنند که«چرا مو سفید می‌شود؟» پیش از آنکه به این سئوال پاسخ بدهیم، بیایید نگاهی به عوامل مرتبط با رنگ مو بیندازیم.
 
رنگ مو از کجا می‌آید؟
 
ساقه، قسمتی از مو است که در خارج از پوست سر قرار گرفته یعنی همان قسمتی که می‌توانید با چشم آن را ببینید. اگر یک نخ موی خود را بکنید، لایه جزیی از بافت سفید رنگی را در قاعده آن مشاهده می‌کنید. این قسمت سفید رنگ را به عنوان فولیکول مو می‌شناسند. فولیکول مو حاوی رنگدانه‌هایی است که ملانوسیت نام دارند و ماده‌ای به نام ملانین تولید می‌کنند. ملانین همان عاملی است که به موی شما رنگ می‌دهد. بیشترین مقدار ملانین تولید شده تیره‌رنگ و مابقی آن به رنگ روشن است. زمانی که ملانوسیت، ملانین کمتری تولید می‌کند، همان وقتی است که رنگ مو روشن شده و مو به سفیدی می‌گراید.
 
چرا مو سفید می‌شود؟
 
اکنون که با اصول بیولوژیکی سفید شدن مو آشنا شدیم، بیایید نگاهی به فاکتورهای گوناگون موثر بر این پدیده بیندازیم.
 
عوامل ژنتیکی
 
ژن‌ها نقش مهمی را در تعیین ویژگی‌های مو، رشد و رنگ آن ایفا می‌کنند. اگر موهای پدر یا مادر شما یا هر دوی آنها‌(یا حتی پدربزرگ و مادربزرگ) در سنین جوانی سفید شده است، این احتمال وجود دارد که شما نیز با همین پدیده روبرو شوید. در چنین حالتی، هیچ کاری از دست شما بر نمی‌آید. تنها می‌توانید این رویداد را به عنوان بخشی از زندگی خود بپذیرید.
 
کمبود ویتامین
 
اگر شما از کمبود شدید ویتامین B12 رنج می‌برید، موهای شما سفید خواهند شد. مشکلات دیگری مانند کم‌خونی یا بیماری‌های غده تیرویید نیز به سفید شدن مو منجر می‌شوند. یک رژیم غذایی سالم، همان چیزی است که می‌تواند مشکل شما را کاهش دهد.
 
مواد شیمیایی
 
قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض مواد شیمیایی و آلاینده‌های مضر نیز می‌توانند به سفید شدن مو کمک کنند. در عین حال، استفاده مکرر از شامپوهای قوی، رنگ مو و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی ممکن است موجب سفیدی زودرس مو شوند.
 
استعمال دخانیات
 
از لحاظ علم پزشکی ثابت شده است که سیگار تاثیر مستقیم بر سفید شدن مو و ریزش آن دارد. تنباکو، نیکوتین و سایر مواد تشکیل‌دهنده سیگار، تاثیر شدیدی بر فرآیند تولید ملانین دارند که در نهایت به سفیدی مو منجر می‌شوند.
 
عوامل مرتبط با استرس
 
کسانی که زندگی پر جنب و جوشی دارند و پیوسته دچار استرس می‌شوند، بیشتر مستعد سفید شدن مو هستند. برقراری تعادل بین کار و زندگی، استراحت و خواب کافی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.
 
سفید شدن مو پدیده‌ای است که برای هر کسی اتفاق می‌افتد. تنها عده‌ای از مردم در سنین جوانی آن را تجربه می‌کنند، در حالی که سایرین در سال‌های بعد به آن دچار می‌شوند. امیدوارم این مطلب پاسخی به کنجکاوی شما بوده باشد و جواب خود را گرفته باشید.
مدیر بازدید : 88 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
عجیب ترین اسم ها کدامند
 
عجیب ترین اسم ها کدامند

1- نام های در تضاد با جنسیت
تجزیه و تحلیل جنسیتی نام های نامتعارف نشان می دهد که ۷۰درصد نام هایی که متناسب با زنان است برای مردان و ۳۰درصد نام هایی که متعلق به مردان است برای زنان به کار گرفته شده است.
مصادیق نام ها:
مهین رضا، زن، زاهدان
سینا، زن، آمل
پری تک، مرد، میناب
ولی بانو، مرد، تهران
پریا، مرد، زابل
یاسمین خان، مرد، میانه

۲ – نام های جغرافیایی

ساختار برخی دیگر از نام های نامتعارف نشان می دهد که ۷۰درصد از این نام ها متعلق به مردان بوده و برگرفته از مکان های جغرافیایی است.
مصادیق نام ها:
آمریکا، زن، آبادان
اروپا، مرد، همدان
دریاقلی، مرد، شهرکرد
بغداد، مرد، بندرعباس
بوشهر، مرد، ممسنی
اهواز، مرد، اهر

۳ – نام های زمانی

در ساختار بسیاری از این نام ها، نشانه هایی از فصل، ماه، هفته، و روز دیده می شود. در این نمونه نیز باز هم مردها ۸۲درصد این فراوانی را تشکیل می دهند.
مصادیق نام ها:
امروز، مرد، میانه
تیرماه، مرد، سراب
روزعلی، مرد، شهرکرد
اذان وقت، مرد، اردبیل
فوری، زن، تهران
شب چراغ، زن، ایذه

۴ – نام های حیوانی

ساختار این نام ها برگرفته یا تلفیقی از نام های مرکب یا مستقل حیوانات است. این نام ها ۸۰درصد متعلق به مردان و ۲۰درصد متعلق به زنان است. تجزیه و تحلیل این اسامی نشان می دهد که ۶۱درصد اسامی پستانداران، ۳۰درصد پرندگان، ۵۱درصد خزندگان است.
مصادیق نام ها:
پشه، مرد، سرکان
تیله گرگ، مرد، یاسوج
سیدگرگ الله، مرد، ممسنی
ساس، مرد، شیراز
بزعلی، مرد، درگز
کلاغ، مرد، کهنوج

۵ – نام های نباتی

این گونه نام ها از پسوند یا پیشوند نباتی گرفته شده است. در این بین سهم زنان بیشتر از موارد دیگر در حدود ۴۰درصد است. تفکیک این نام ها برای مشخص شدن جنسیت بسیار مشکل است.
مصادیق نام ها:
انگور، مرد، ایرانشهر
تریاک، مرد، رامهرمز
زردآلو، مرد، خرم آباد
فلفل، مرد، ممسنی
گیلاس، زن، اردبیل
نخود، زن، میناب
۶ – نام های وصفی
این گونه نام ها از صفات مختف گرفته شده است. نسبت این گونه نام ها در میان مردان بیشتر از زنان است.
مصادیق نام ها:
روسپی، زن، مرودشت
قیمتی، زن، سنقر
سوخته، مرد، فارسان
فقیر، مرد، لنجان
فتنه، زن، سیرجان
قاچاق، مرد، الشتر
مدیر بازدید : 93 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
کشورهایی که برای مردم خود بیشترین هزینه را کرده اند + عکس
 
کشورهایی که برای مردم خود بیشترین هزینه را کرده اند + عکس
کشورهایی که برای مردم خود بیشترین هزینه را کرده اند ، سازمان جهانی کار اخیراً گزارشی را با عنوان “گزارش حفاظت اجتماعی 2014-2015″ منتشر کرده و در آن میزان هزینه‌هایی که هر کشور برای مردم خود می‌کند را به صورت درصدی از میزان تولید ناخالص داخلی همان کشور اعلام کرده است.
 
در لیستی که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد کشورهایی که بیشترین هزینه‌ها را برای مردم خود انجام می‌دهند معرفی شده‌اند.
 
نکته جالب در مورد این کشورها این است که شرایط اقتصادی آن‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارد و به همین ترتیب دلایل و اولویت‌هایی که باعث می‌شود هزینه‌های زیادی را صرف مردم خود می‌کنند نیز بسیار متفاوت است.
 
 
جزایر سلیمان
51.2 درصد از تولید ناخالص داخلی
جزایر سلیمان در جنوب اقیانوس آرام از حدود 900 جزیره تشکیل شده و بیش از 70 گروه زبانی در این کشور وجود دارد. بهداشت، تحصیلات و درآمد پایین از بزرگ‌ترین مشکلات مردم و نگرانی‌های دولت این کشور است.
 
اگرچه نت‌ها 8.2 درصد از تولید ناخالص داخلی جزایر سلیمان صرف حفاظت اجتماعی می‌شود، دولت این کشور (تحت حمایت بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی) چیزی در حدود 25.5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف ارتقا سلامت اجتماعی مردم خود می‌کند.
بهداشت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی در جزایر سلیمان بوده و دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند از منابع موجود بیشترین هزینه‌ها را به منظور ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه خود انجام دهد.
کشورهایی که برای مردم خود بیشترین هزینه را کرده اند + عکس
یونان
51.9 درصد از تولید ناخالص داخلی
کشور یونان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان رکود اقتصادی در سال 2008 بود و همچنان نیز راه زیادی را برای به دست آوردن ثبات اقتصادی پیش رو دارد. در سال‌های گذشته تغییرات زیادی ازجمله خصوصی سازی، تغییرات ساختاری و تعدیل هزینه‌ها در یونان صورت گرفته و در این راه وام 110 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول نیز به کمک دولت این کشور آمده است.
 
تمام این موارد باعث شده تا دولت یونان تغییرات اساسی را در مورد اولویت‌های خود برای هزینه ای جاری داشته باشد. به طوری که در حال حاضر چیزی در حدود 51.9 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور صرف مردم و حفاظت و پشتیبانی اجتماعی می‌شود.
 
با تمام این مسائل پیش بینی می‌شود که دولت برای رسیدن به ثبات اقتصاذی مجدد و تنظیم هزینه‌ها راه زیادی را در پیش داشته باشد.
کشورهایی که برای مردم خود بیشترین هزینه را کرده اند + عکس
بلژیک
53.3 درصد از تولید ناخالص داخلی
در بلژیک هزینه هایی که دولت این کشور برای مردم خود می‌کند معادل 53.3 درصد از تولید ناخالص داخلی بلژیک است. تقریباً نیمی از این هزینه‌ها (29.7%) صرف تأمین اجتماعی می‌شود. سیستم امنیت اجتماعی در کشور بلژیک از دهه 60 میلادی تا کنون با سرعت زیادی رشد داشته است.
 
برای مثال کارفرماها در بلژیک موظف هستند تا مبلغی در حدود 30 درصد از حقوق کارکنان خود را به صندوق امنیت اجتماعی کشور پرداخت کنند. و کارکنان نیز بسته به درآمد خود درصدی را به این صندوق وارد می‌کنند.
 
تمام این پول‌ها صرف مواردی مانند بیماری، حوادث کاری، بیکاری و از کارافتادگی مردم این کشور می‌شود.یک سیستم حمایت تکمیلی نیز در این کشور وجود دارد که هزینه‌های آن توسط خود دولت تأمین می‌شود.
کشورهایی که برای مردم خود بیشترین هزینه را کرده اند + عکس
فرانسه
55.8 درصد از تولید ناخالص داخلی
 
دولت فرانسه جیزی در حدود 55.8 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مردم این کشور می‌کند. تقریباً 32 درصد میزان تولید ناخالص داخلی صرف تأمین اجتماعی فرانسوی‌ها می‌شود. این سیستم با عنوان Sécurité Sociale در فرانسه شامل تأمین هزینه ای بهداشت و درمان، خسارت‌های کاری، بیمه کامل، بیمه بیکاری، هزینه‌ها و حقوق ازکار افتادگی و کهولت سن و هزینه ای جانبی دیگر می‌شود.
 
سیستم تأمین اجتماعی در فرانسه درآمدی بیشتر از میزان تولیدی این کشور دارد. به بیان دیگر بودجه سیستم تأمین اجتماعی فرانسه از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور بیشتر است. کارکنان فرانسوی باید 60 درصد از حقوق پایه و خالص خود را به صندوق تأمین اجتماعی دولت وارد کنند با این وجود از این کار در مقابل خدماتی که از سوی دولت دریافت می‌کنند رضایت دارند.
کشورهایی که برای مردم خود بیشترین هزینه را کرده اند + عکس
دانمارک
57.4 درصد از تولید ناخالص داخلی
 
هزینه‌های دولت دانمارک در سال گذشته برای مردم این کشور چیزی در حدود 57.4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود. چیزی در حدود 30 درصد این مقدار صرف هزینه ای تأمین اجتماعی دانمارک شد.
 
مطابق سیستم تأمین اجتماعی کشورهای اسکاندیناویایی تمام شهروندان دانمارکی از حقوقی برابر در تأمین اجتماعی برخوردارند. این سیستم دانمارکی بسیاری از هزینه‌ها مانند خدمات درمانی، حقوق بیکاری و از کار افتادگی و بیمه کامل را شامل می‌شود. علاوه بر این تحصیلات در این کشور نیز رایگان است.
 
این هزینه‌های بالای دولت برای مردم این کشور به دلیل بالا بودن میزان مالیات دریافتی است. درواقع می‌توان گفت کشور دانمارک بیشترین میزان مالیات دریافتی از مردم را در دنیا دارد. بیشتر کالاها در دانمارک چیزی در حدود 25 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده داشته و میزان مالیات حقوق افراد نیز چیزی بین 40 تا 60 درصد است.
 
مدیر بازدید : 65 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
رونالدو به عنوان تندرست ترین مرد جهان شناخته شد
 
رونالدو به عنوان تندرست ترین مرد جهان شناخته شد
رونالدو به عنوان تندرست ترین مرد جهان شناخته شد ، مجله سلامت مردان، کریستیانو رونالدو را به عنوان تندرست ترین مرد زنده حال حاضر دنیا معرفی کرد. این مجله برای انتخاب خود معیارهایی مانند قدرت ذهنی، استقامت، سرعت، قدرت بدنی و توان را مورد بررسی قرار داده است.
 
قدرت ذهنی
توانایی رونالدو برای تحلیل روند بازی، سریع تر از هر بازیکن دیگری است. سرعت حرکت چشم ورزشکاران نخبه بیش از دیگران است به طوریکه در هر ثانیه توانایی نگاه کردن به هفت نقطه را دارند در حالیکه افراد معمولی حداکثر می توانند در هر ثانیه به پنج نقطه نگاه کنند. رونالدو هنگام دریبل یک مدافع، به صورت ناخودآگاه تمامی حرکات ممکن را ارزیابی می کند.
 
استقامت
رونالدو در هر بازی بیش از 9 کیلومتر می دود. یکی از دلایل این استقامت مقدار چربی اندک در بدن رونالدو است. تکلیف تیم برنده در مسابقات مهم معمولا در 20 دقیقه پایانی مشخص می شود؛ یعنی زمانی که رونالدو بیشتر از یک چهارم گل های خود در فصل گذشته را به ثمر رساند.
سرعت
رونالدو در یک مسابقه معمولی با سرعت بیش از 33 کیلومتر در ساعت می دود اما شتاب زیاد و هوش بالای او موجب می شود در تله آفساید حریف گرفتار نشود. او همچنین تعادل بالایی دارد و به خوبی می تواند بدن خود را کنترل کند به طوریکه در دریبل ها به سرعت جهت خود را تغییر می دهد.
 
قدرت بدنی
تحقیقی در بریتانیا طول پرش رونالدو را نزدیک به بازیکنان بسکتبال NBA تخمین زده است. بدین ترتیب او می تواند توپی را که در ارتفاع حدود 2 متر و 60 سانتی متری قرار دارد با سر بزند.
 
توان
رونالدو می تواند توپ را با سرعت 128 کیلومتر در ساعت شوت کند. قدرت او هنگام نواختن ضربات آزاد به حدی است که با کنار پا می تواند مسیر توپ را تا حدود 3 متر تغییر بدهد. این بازیکن 29 ساله در این باره گفت: راستش باید تمرکزتان را حفظ کنید.
 
تمرین دادن مغز خیلی مهم است. در این صورت دیگر دچار عدم تمرکز نمی شوید. وقتی اعتماد به نفس دارید می توانید آرامش خود را حفظ کنید. هرچه بیشتر تلاش کنید و متعهدتر باشید، اعتماد به نفستان بیشتر می شود.
 
وی افزود: من همیشه سعی می کنم پیشرفت کنم تا فردا بهتر از امروز و سال آینده بهتر از امسال باشم. اگر 50 گل بزنم، به دنبال 55 گل می روم. برخی می گویند که در زمین خیلی جدی هستم و اصلا لبخند نمی زنم. این به خاطر این است که با تمرکز 100 درصد بازی می کنم. من همیشه به دنبال بیشتر و بیشتر هستم.
 
مدیر بازدید : 75 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
گزارش سی ان ان از آپارتمان های لوکس بدون مشتری تهران
اخبار,اخبار اقتصادی ,آپارتمان های لوکس در تهران
 
اخبار اقتصادی - گزارش سی ان ان از آپارتمان های لوکس بدون مشتری تهران
این آپارتمان لوکس 4 اتاق خواب، 4 سرویس بهداشتی با کف سنگ مرمر، آشپزخانه بزرگ اوپن و مجهز و سیستم های روشنایی الکترونیکی و دیگر وسایل راحتی و رفاهی دارد که با اتاق هتل های پنج ستاره رقابت می کند.
سایت شبکه سی ان ان در گزارشی به بررسی وضعیت آپارتمان های لوکس تهران و فروش نرفتن آنها تحت شرایط فعلی اقتصاد ایران پرداخت.

به گزارش عصرایران، در گزارش سی ان ان آمده است: واحدهای لوکس یکی از مناطق بسیار متفاوت شمال تهران از مشتریان احتمالی استقبال می کند. در این منطقه شمال پایتخت ایران می توان پارکی با معماری ژاپنی و آبشارهای کوچک مشاهده کرد.

این آپارتمان لوکس 4 اتاق خواب، 4 سرویس بهداشتی با کف سنگ مرمر، آشپزخانه بزرگ اوپن و مجهز و سیستم های روشنایی الکترونیکی و دیگر وسایل راحتی و رفاهی دارد که با اتاق هتل های پنج ستاره رقابت می کند.

قیمت این آپارتمان های لوکس حدود 3.5 میلیون دلار است.

"بهار خلیلی" یک عضو آژانس خرید و فروش مسکن در تهران گفت: این قیمت با میزان لوکس بودن این آپارتمان تناسب دارد. این یکی از بهترین واحدهای آپارتمانی پایتخت به شمار می آید که در ساختمانی ویژه توسط یکی از بهترین سازندگان ساختمان در تهران بنا شده است.

در سال گذشته این واحد مسکونی لوکس بدون مشتری باقی ماند. علاوه بر این نصف واحدهای مسکونی این ساختمان 6 طبقه هم خالی ماندند.

این وضعیت مشابه دهها آپارتمان لوکس دیگر در مناطق مختلف تهران است. همه این واحدها برای فروش گذاشته شده اند اما همگی بدون مشتری باقی مانده اند.

خلیلی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای بسیار زیادی از آپارتمان های لوکس وجود دارند که به دلیل افزایش قیمت، فروخته نشده اند.

قیمت مسکن در تهران در اوایل 2012 یعنی پس از اعمال تحریم های شدید کشورهای غربی علیه ایران، افزایش یافت.

تحریم ها ضربه شدیدی به اقتصاد ایران وارد کرد و این موضوع باعث شد بسیاری از ایرانی ها پول خود را در بخش ساختمان سازی هزینه کنند.

یک تحلیلگر سیاسی در ایران هم در این باره به سی ان ان می گوید: مسکن به بهترین وسیله برای حفاظت از پول و دارایی مردم تبدیل شد.

خلیلی هم با این نظر موافق است. او توضیح داد: برای ایرانی ها این سرمایه گذاری از بیشترین امنیت برخوردار است.

وی افزود: قیمت مسکن افزایش یافت. یکی از واحدهای مسکونی لوکس در مدت 5 ماه برای هر متر مربع، حدود 1000 دلار گران شد.

با این حال پیش بینی آینده اقتصادی ایران همچنان سخت است. بسیاری از ایرانی ها هم با کاهش قدرت خرید روبه رو شده اند و وضعیت رکورد، باعث شده خیلی از مالکان مسکن از فروش ملک خودداری کنند زیرا پیش بینی می کنند قیمت ملک شان افزایش یابد.

این در حالی است که بخش زیادی از مشتریان هم از خرید مسکن خودداری می کنند زیرا امیدوارند قیمت ملک کاهش یابد.

در چنین شرایطی خیلی از واحدهای مسکونی در تهران همچنان خریدار ندارند و خالی اند. 

در همین چارچوب خلیلی می پرسد: چگونه ممکن است مردم در شرایط رکود و عدم فروش واحدهای مسکونی خانه بسازند؟

مشاوران سرمایه گذاری می گویند که بازار مسکن همچنان بهترین بازار برای سرمایه گذاری است و این در حالی است که همه انتظار بهبود اقتصاد ایران و ثبات قیمت واحدهای آپارتمانی را می کشند.

 

مدیر بازدید : 73 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
این خانم دراز میکشد و میخوابد و 1000 دلار میگیرد+ عکس

یک دانشجوی دانشگاه شهر برمینگهام صاحب شغلی رویایی شد!
خوابیدن و دراز کشیدن به شرطی که روی تختخواب های گران قیمت باشند و برای آن حقوق گرفته شود واقعا کاری فوق العاده است.
Roisin Madigan بیست و دو ساله برای خوابیدن در رختخواب های شیک به مدت یک ماه روزی 1.000 دلار می گیرد. او در بررسی رختخواب های لوکس شرکت Simon Horn که توسط متخصصین تولید می شود کمک می کند.

این شرکت رختخواب های لوکسی تنها مخصوص هتل Savoy تهیه می کند. Craig Roylance  مدیر عامل شرکت می گوید  Roisin نه تنها یک نگاه بی طرفانه به تختخواب هایی که برای فروش است دارد، بلکه تایید او تبدیل به بخشی از معیارهایی شده که از یک خواب شبانه خوب انتظار می رود.
او از ساعت 10 شب تا 6 صبح در رختخواب های موجود در نمایشگاه شرکت در Edgbaston می خوابد و بعد درباره تجربه اش وبلاگ نویسی می کند!

مدیر بازدید : 94 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
عکسهای عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات

 

اخبار گوناگون - عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
عکاسی از حیوانات شاخه ای از عکاسی طبیعت است که عکاس روی حیوانات و رفتارها و عادات آنها تمرکز می کند و لحظه های ناب و حیرت انگیز را شکار می کند.
عکاسی از حیوانات شاخه ای از عکاسی طبیعت است که عکاس روی حیوانات و رفتارها و عادات آنها تمرکز می کند و لحظه های ناب و حیرت انگیز را شکار می کند.

عکاسی حیوانات شامل گرفتن عکس از پرندگان، حیات وحش، زندگی زیر آب و زندگی در جنگل می شود که عکاس ساعت ها مانند شکارچی در کمین حیوان می نشیند تا وی را در لحظه ای ناب شکار کند. این عکس ها در بخش های طبیعت صفحات عکس رسانه ها و سایت هایی چون نشنال جئوگرافی به طور ثابت منتشر می شود.

در همین رابطه اما عکس های تصادفی از حیوانات هم در رسانه ها کم نیستند. لحظاتی که یک حیوان به ناگاه با حالتی خاص در برابر دوربین عکاس ظاهر می شود یا با حرکت چیزی را به هم می زند و حرکاتش ثبت می شود. مجموعه زیر عکس هایی از دنیای حیات وحش و حیوانات خبرساز در چند وقت اخیر است که در خبرگزاری ها و پایگاه‌هایی چون نشنال جئوگرافی و اسمیتسون منتشر شده است.
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
اخبار,اخبار گوناگون,عکسهای  عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
مدیر بازدید : 81 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
تصاویر ستاره های ثروتمندی که از فقر مطلق آمده اند

 

اخبار فرهنگی - ستاره های ثروتمندی که از فقر مطلق آمده اند
برای بسیاری از ما سخت است تصور کنیم که همه ستاره ها از اول ثروتمند نبوده اند. بسیاری از ستاره های هالیوودی که حالا پول پارو می کنند، از ابتدا خاویار نمی خورده اند و کودکی سختی را پشت سر گذاشته اند. در زیر به تعدادی از ستاره های مشهور و ثروتمند هالیوودی اشاره کرده ایم که از فقر مطلق به ثروت و شهرت امروزی رسیده اند.
10. سارا جسیکا پارکر
سارا به مدت شش فصل نقش روزنامه نگار خوش پوش یکی از سریال های محبوب تلویزیونی را بازی کرد و به خوبی از عهده آن برآمد. وی در نلسون ویل اوهایو بزرگ شد و در سال 2000 در مصاحبه با نیویورک تایمز درباره دوران کودکی اش گفته بود: «ما تحت نظر بهزیستی بودیم. یادم میاد که خیلی فقیر بودیم و هیچ وقت نمی تونم این قضیه رو پنهان کنم. بعضی وقتا برق هم نداشتیم. کریسمسو جشن نمی گرفتیم و گاهی جشن تولد هم نداشتیم. همیشه از اداره برق یا مخابرات زنگ می زدم و می گفتن می خوان برق یا تلفنمونو قطع کنن.» سارا یکی از هشت فرزند خانواده بود و نه پدر و مادرش و نه پدرخوانده اش نمی توانستند این خانواده بزرگ را از لحاظ مالی حمایت کنند. این هنرپیشه 49 ساله حالا 90 میلیون دلار ثروت دارد.
 
اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر

9. لئوناردو دی کاپریو
این روزها زندگی لئو دی کاپریو پر شده از قایق های تفریحی و جت های شخصی، ولی او از سال های اول زندگی اش به چنین سبک زندگی پر ریخت و پاشی عادت نداشت. قبل از اینکه او در هالیوود ستاره بزرگی شود، پسربچه فقیری بود که در لوس آنجلس زندگی می کرد. وی در ماه فوریه 2014 به لوس آنجلس تایمز گفته بود که در محله ای فقیرنشین در لوس آنجلس بزرگ شده است. در این محله مواد مخدر و روسپی گری آنقدر زیاد بود که باعث شد وی از همان کودکی دور مواد مخدر را خط بکشد، زیرا دور و برش معتادهای زیادی دیده بود. این بازیگر 39 ساله حالا نزدیک به 200 میلیون دلار ثروت دارد.
 
اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر

8. تام کروز
تام کروز در سال 1962 در شهر سیراکوز ایالت نیویورک به دنیا آمد. پدرش مهندس برق بود و مادرش تدریس می کرد. پدر او مرد سلطه گر و خشنی بود و خانواده آنها خیلی فقیر بود. کروز در سن کم به تئاتر علاقمند شد و در تئاترهای مدرسه نقش بازی کرد. در سن 11 سالگی مادرش از پدرش جدا شد و سال بعد پدرش از سرطان مرد. تام نوجوان بود که مادرش برای حمایت از چهار فرزندش 4 شیفت کار می کرد. تام سال آخر دبیرستان ترک تحصیل کرد تا بازیگری را دنبال کند. در سال 1983 تام در فیلم های The Outsiders، Risky Business و All the Right Moves بازی کرد. نقش او در فیلم محبوب Top Gun در سال 1986 او را به عنوان ستاره هالیوودی تثبیت کرد. تام کروز حالا حدود 500 میلیون دلار ثروت دارد.
 
اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر

7. هیلاری سوانک
هیلاری سوانک که دوبار برنده جایزه اسکار شده در توقفگاه کامیون ها در واشینگتن بزرگ شد. پدرش وقتی هیلاری خیلی کوچک بود خانواده را ترک کرد و همسر و دو فرزندش را تنها گذاشت. هیلاری در 15 سالگی ترک تحصیل کرد. مادرش هم در همین زمان شغلش را از دست داد و این خانواده وسایلشان را در کامیون ریختند و به کالیفرنیا رفتند تا هیلاری بتواند به دنبال رویایش یعنی بازیگری برود. آنها در ماشین شان زندگی می کردند و گاهی به منزل دوستانشان می رفتند و می ماندند تا اینکه توانستند پول اجاره یک آپارتمان را جور کنند. هیلاری چند نقش بدست آورد، ولی در سال 1999 بود که نقش اصلی فیلم سینمایی Boys Don’t Cry را بدست آورد و مشهور شد. با آنکه او برای فیلم "پسرها گریه نمی کنند" روزی 75 دلار می گرفت، ولی در کل توانست 3000 دلار جمع کند. حالا ثروت هیلاری سوانک به 40 میلیون دلار می رسد.

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر

6. جیم کری
جیم کری در اونتاریوی کانادا به دنیا آمد و کوچکترین فرزند خانواده بود. او در طبقه متوسط رو به فقیر بزرگ شد تا اینکه وقتی نوجوان بود پدرش شغل خود را از دست داد. خانواده جیم به وضعیت سختی افتاد، آنها خانه شان را از دست دادند و در ون زندگی می کردند. او در سن 15 سالگی ترک تحصیل کرد تا تمام وقت کار کرده و از خانواده اش حمایت کند. او به عنوان نگهبان امنیتی و سرایدار کار می کرد. وقتی وضعیت خانواده او بهتر شد، جیم در حوزه کمدی شروع به کار کرد و کمدین استندآپ شد. در نهایت رادنی دنجرفیلد بود که او را کشف کرد و به او کمک کرد تا در حرفه اش پیشرفت کند. با آنکه جیم کری در کمدی استندآپ محبوب شده بود، ولی به فیلم و تلویزیون رو آورد. پس از آنکه در سال 1990 نقشی در شوی تلویزیونی In Living Color بدست آورد، یک دفعه معروف شد و حالا این بازیگر 52 ساله، نزدیک به 150 میلیون دلار ثروت دارد.

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر

5. دمی مور
دمی در سال 1962 در شهر راسول ایالت نیو مکزیکو به دنیا آمد. پدر بیولوژیکی دمی چند ماه قبل از اینکه او به دنیا بیاید، مادرش را رها کرد. مادرش وقتی دمی 3 ماهش بود دوباره ازدواج کرد. خانواده او در توقفگاه های کامیون ها زندگی می کرد و مادر و پدرخوانده اش هر دو دایم الخمر بودند و دائماً رابطه ای خشونت آمیز داشتند. دمی از دبیرستان ترک تحصیل کرد و در شانزده سالگی از خانه والدینش درآمد تا دنبال حرفه مدلینگ برود. در هفده سالگی دمی در کلاس های تئاتر ثبت نام کرد و بخاطر نقش هایی که در سال 1984 در Blame It on Rio و در سال 1985 در St. Elmo’s Fire بازی کرد، معروف شد. نقش او در فیلم About Last Night (1986) باعث شد که دمی تبدیل به ستاره هالیوودی شود. این بازیگر 51 ساله حالا ثروتی بالغ بر 150 میلیون دلار دارد.

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر

4. شنایا تواین
شنایا تواین با نام اصلی ایلین رجینا ادواردز در سال 1965 در ویندزور اونتاریو به دنیا آمد. والدین او وقتی شنایا دو سالش بود از هم جدا شدند و مادرش بچه ها را برداشت و با خود به تیمینز اونتاریو برد. مادر شنایا مدت کوتاهی بعد دوباره ازدواج کرد. خانواده آنها فقیر بود و خیلی از اوقات آنها غذایی برای خوردن نداشتند. از آنجائیکه آنها در منطقه دورافتاده ای زندگی می کردند، شنایا توانست شکار کردن و هیزم شکستن را یاد بگیرد. مادر و پدرخوانده شنایا رابطه بسیار خوشنت آمیزی داشتند و در سال 1979 وقتی پدرخوانده شنایا سر کار بود، مادرش بچه ها را با خود به پناهگاه افراد بی خانمان در تورنتو برد. در سال 1981 این خانواده نزد پدرخوانده برگشتند. شنایا برای تحمل مسائل خانوادگی و زندگی در فقر، به موزیک و ترانه سرایی رو آورد. در سن 21 سالگی، شنایا مادر و پدرخوانده اش را در تصادف اتومبیل از دست داد. او رویاهایش برای خواننده شدن را کنار گذاشت تا خواهر و برادرهایش را بزرگ کند. وقتی آنها به اندازه ای بزرگ شدند که از پس زندگی شان برآیند شنایا به نشویل رفت. آلبوم اول او با عنوان "شنایا تواین" در سال 1993 منتشر شد. این خواننده کانتری 48 ساله حالا ثروتی بالغ بر 350 میلیون دلار دارد.

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر

3. لیتون میستر
شخصیت بلیر در سریال Gossip Girl، که لیتون میستر آن را بازی کرده، دختری نازپرورده و لوس است که اصلاً با شخصیت لیتون همخوانی ندارد. لیتون در سال 1986 در فورت ورث تگزاس به دنیا آمد. مادرش هنگام به دنیا آمدن او، بخاطر قاچاق مواد مخدر در زندان فدرال حبس می کشید. مادرش سه ماه از او مراقبت کرد و سپس به زندان برگشت. از آن به بعد مادربزرگش بود که از او در مارکو آیلند فلوریدا مراقبت می کرد. وقتی لیتون یازده ساله بود مادرش از زندان آزاد شد. این دو به نیویورک نقل مکان کردند و میستر کارش را به عنوان مدل آغاز کرد. در سن 14 سالگی او و مادرش به لوس آنجلس رفتند و در سال 2007 لیتون نقش بلیر والدورف در سریال Gossip Girl را بدست آورد و حرفه بازیگری او زیر و رو شد. حالا لیتون 5 میلیون دلار ثروت دارد و امسال سه تا از فیلم های او اکران می شوند.

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر

2. جی. کی. رولینگ
جی. کی. رولینگ با نام اصلی جوان رولینگ یک مادر مطلقه بود و تحت نظر تأمین اجتماعی در بریتانیا زندگی می کرد. او در کافه ها فرزندش را کنارش می نشاند و روی دستمال کاغذی داستان می نوشت، زیرا توانایی خرید ماشین تایپ را نداشت. او در مصاحبه هایش می گوید آن زمان ها او کمتر غذا می خورد و فقط پول خرید غذا برای فرزندش داشت. در سال 1995 به او گفته بودند که با داستان نویسی برای کودکان نمی تواند ثروتمند شود. کتاب "هری پاتر و سنگ جادویی" او در ژوئن 1997 منتشر شد و حالا جی. کی. رولینگ حدود 1 میلیارد دلار ثروت دارد.

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر

1. اوپرا وینفری
قبل از اینکه اوپرا ملکه تلویزیون شود، هنرپیشه بود و قبل از آنکه او شبکه OWN را پایه گذاری کند، دختر فقیری در مزرعه ای کوچک در شهر کوسیوسکو در ایالت می سی سی پی بود. وینفری از پدر و مادری نوجوان به دنیا آمد و تا 6 سالگی نزد مادربزرگش زندگی می کرد. سپس با مادرش به میلواکی نقل مکان کردند. مادرش مستخدم بود و ساعت ها کار می کرد، ولی نمی توانست خرجشان را دربیاورد. اوپرا در 14 سالگی برای زندگی با پدرش به تنسی فرستاده شد. پدرش مرد سختگیری بود که به او اخلاق کاری و انضباط را یاد داد و او را تشویق به تحصیل کرد. وقتی اوپرا بچه بود لباس های کهنه و مندرسی می پوشید، ولی حالا فقط لباس های برندهای معروف را بر تن او می بینیم. با ثروتی بالغ بر 2.9 میلیارد دلار، اوپرا وینفری ثروتمندترین زن آفریقایی-آمریکایی دنیا محسوب می شود.

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های ثروتمند,ستاره های ثروتمند فقیر
مدیر بازدید : 128 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
وقتی آیپد و الاکلنگ ترکیب می شوند+عکس
اخبار گوناگون - وقتی آیپد و الاکلنگ ترکیب می شوند+عکس
"Rocking Pad" وسیله جدید است که گروهی از طراحان کره ای آن را آماده کرده اند. این وسیله در اصل تلفیقی از وسیله ای مانند الاکلنگ با آیپد است که این روزها بچه ها را به خود معتاد کرده است.
کودکان امروزی با گذشته بسیار تفاوت دارند، آن ها از نسل رایانه هستند و برای سرگرم شدن همیشه به دنبال یک وسیله مانند تلفن همراه یا تبلت می گردند و کمتر به دنبال بازی های قدیمی در پارک مانند الاکلنگ یا سرسره بازی می روند به همین دلیل پزشکان احتمال آن را می دهند تا نسل آینده مریضی های بیشتری داشته باشند.

ایده های مختلفی برای تحرک دادن به بچه ها ارائه شده است و برخی از آن ها مانند دستگاه های "کینکت" یا " move" به بازار عرضه شده است اما این دستگاه ها به کنسول مخصوص نیاز دارند و کمتر مورد توجه قرار گرفته اند ولی همچنان طراحان به دنبال جنب و جوش دادن به کودکان هستند.

اخبار,اخبار گوناگون,طراحی اسباب بازی های جدید,تصاویر Rocking Pad

"Rocking Pad" وسیله جدید است که گروهی از طراحان کره ای آن را آماده کرده اند. این وسیله در اصل تلفیقی از وسیله ای مانند الاکلنگ با آیپد است که این روزها بچه ها را به خود معتاد کرده است. کودکان باید با فعالیت کردن و انجام بازی هایی مانند الا کلنگ، بازی خود را در آیپد هم پیش ببرند.

اخبار,اخبار گوناگون,طراحی اسباب بازی های جدید,تصاویر Rocking Pad

این وسیله به مانند الاکلنگ از دو صندلی در انتهای یک میله قرار گرفته است البته قابلیت انعطاف برای صندلی ها تعبیه گشته، در محل قرار گرفتن میله روی اهرم یک صفحه دیجیتال بزرگ قرار دارد که بازی محبوب کودکان را نشان می دهد. هر بازیکن باید با تکان خورد و سرگرم شدن با الاکلنگ بازی ویدیونی خود را نیز پیش ببرد.

این دستگاه همچنین قابلیت اتصال به وسیله دیجیتال شما را دارد تا بازی ها محدود به حافظه دستگاه نباشد. این بازی می تواند به صورت تک نفره یا گروهی باشد و درس کار گروهی رابه بچه ها می آموزند همچنین فعالیت کرده و با محیط اجتماعی نیز آشنا می شوند.

اخبار,اخبار گوناگون,طراحی اسباب بازی های جدید,تصاویر Rocking Pad
مدیر بازدید : 72 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
زیردریایی خانوادگی+تصاویر
اخبار گوناگون - زیردریایی خانوادگی+تصاویر
یک وسیله نقلیه شناور امن و راحت جهت سفرهای دریایی و اکتشافات زیر آب طراحی شده است که اتفاقات زیر آب را ضبط می‌کند و نمایش می‌دهد.
وسیله نقلیه‌ای به نام Manatee جهت سفرهای دریایی شخصی و تحقیقات پژوهشگران توسط طراحی به نام ادواردو گالوانی طراحی شده است.

Manatee یک زیردریایی امن و راحت برای همه است؛ یک وسیله نقلیه شناور جمع و جور و شخصی که گنجایش 4 مسافر دارد و برای سفرهای دریایی و اکتشافات گیاهان و جانوران زیر آب طراحی شده است و تا عمق 9 متر زیر آب می‌تواند برود.

این زیردریایی قادر به نگهداری 12 ساعت اکسیژن در کابین است و خود به خود فشار داخلی را تنظیم می‌کند؛ شامل دو دسته فرمان است که یکی کنترل کننده و جلوبرنده است و دیگری جهت داده‌های ناوبری استفاده می‌شود؛ در واقع ناخدا از طریق دسته فرمان و صفحه نمایش، این زیردریایی را کنترل می‌کند.

این زیردریایی دارای یک مانیتور برای کنترل سطح ارتباطات، اکسیژن و سطح CO2، وضعیت موتور و باتری، دوربین تصویری و ضبط است؛ این وسیله نقلیه شناور دارای ردیاب صوتی است؛ اطلاعات هم توسط صفحه نمایش نشان داده می‌شود هم به صورت صوتی به ناخدا اعلام می‌شود.

Manatee دارای صندلی‌های معلق و راحت است و دارای دوربینی است که صحنه‌های زیر آب را ضبط می‌کند و قادر به نمایش اطلاعات ضبط شده است.

اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
 
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
 
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
 
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
 
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
 
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
اخبار,اخبار گوناگون,تصاویر زیردریایی خانوادگی,ویژگی زیردریایی خانوادگی
 
مدیر بازدید : 134 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
ضرب المثل برج زهرمار
خشم و غضب, ضرب المثل ایرانی
هر کس بر اثر حادثه ای حالت خشم و غضب فوق العاده به او دست دهد به قسمی که چهره پر چین و جبین پر آژنگ کند ؛ چنین کس را اصطلاحاً برج زهر مار می گویند . لکن در استعمال آن باید الفاظ تشبیه مانند چون و همچون و امثال آن بکار رود تا افاده معنی کند .

گر چه این عبارت ریشه نجومی دارد نه تاریخی ، ولی در هر حال باید ریشه آن به دست آید تا معلوم گردد علت تسمیه و نامگذاری آن چیست و چگونه یک اصطلاح نجومی به صورت ضرب المثل در آمده است .

همانطوری که در بالا عنوان گردید در این عبارت کلمه " برج " ناظر بر بروج سماوی است و " زهر مار " کمترین خویشاوندی و ارتباطی با زهر و سم مار و اژدها ندارد ؛ بلکه شکل و تصویر هیئت اجتماعیه چند ستاره و کوکب است که معمولاً همه اسامی صورت های متشکله ستارگان را بر این مبنی تسمیه و نامگذاری کرده اند .
 
«.... در اصطلاح علم هیئت و نجوم ، هر کوکبی که مدار منطقه البروج شمالاً یا جنوباً فاصله داشته باشد ، آن فاصله را از جانب اقرب عرض آن کوکب گویند و درجات عرض را از دایره عرض تعیین می کنند . چون شمس همیشه بر مدار منطقه البروج است آن را عرض نبود و این مدار را مدار شمس نیز گویند و به فرانسه زودیاک می نامند .

چون عرض عارض کوکبی شد اگر به سمت شمال ، منطقه البروج بود ، عرض شمالی است و اگر به سمت جنوبش بود عرض جنوبی است . چون کوکبی مثلاً ماه را که یکی از سیارات است ، عرض نجومی عارض می شود ، ناچار مدار او از مدار منطقه البروج به اصطلاح علمای هیئت مایل خواهد بود و با مدار منطقه البروج در دو نقطه تقاطع می کند و چون هر دو از مدارات عظیمه اند هر یک به دور نقطه تقاطع تنصیف می شوند و به نصف متساوی یعنی یک صد و هشتاد درجه که شش برج است تقسیم می گردند . آن دو نقطه یعنی محل تقاطع مدار مایل و منطقه البروج ثابت نیستند ، بلکه در بروج دوازده گانه دور می زنند . آن نقطه ای که کوکب از جنوب منطقه البروج به شمال آید آن را نقطه رأس گویند و آن نقطه ای که کوکب از شمال منطقه البروج به جنوب آن رود ذنب گویند .

این دو نقطه رأس و ذنب را " جوزهرین " که تثنیه " جوزهر " معرب " گوزهر " است هم می نامند و عقدتین نیز می گویند . بعضی گو را مخفف گودال می دانند . یعنی " گودال زهر " و برخی جوزهر را معرب گوزگره دانسته اند ، یعنی گره " سخت بسته " . با ضرب المثل " برج زهرمار " وجه اول مناسب است و با عقدتین وجه دوم که عقده به معنی گره است و جوز بنابراین وجه معرب گوز به معنی گردو است .
 
رأس ، سر است و ذنب ، دم . وجه تسمیه آن دو نقطه به سر و دم چیست ؟ این سر و دم شکل اژدها یا مار بزرگ موهوم و مخیلی است که از هیئت تقاطع دو دایره نامبرده مشکل می شود . چنان که همه نام های صور کواکب از بروج و غیر ها بر این مبنی است . یعنی از هیئت اجتماعیه چند کوکب صورتی تصویر شده است و آن مجموعه را به آن صورت نام نهاده اند که در کتب هیئت به تفصیل مضبوط است . آن نقطه را کوکب شمالی می شود . چون اشرف و سعد پنداشتند ، رأس نامیدند و آن نقطه دیگر را که متقابل و متقاطر رأس است ، نحس دانستند و ذنب خواندند .
 
خشم و غضب, ضرب المثل ایرانی

 

مثلاً در شکل فوق - ( ABCDE ) - را قوسی از مدار منطقه البروج فرض کنیم و - ( EBHDR ) - را قوسی از مدار مایل که یکدیگر را در دو نقطه B رأس و D ذنب قطع کردند و از هیئت اجتماعیه دو نیم دایره که مابین B و D است شکل اژدها یا مار بزرگ متوهم می شود و در اینکه رأس سعد است و ذنب نحس ، احکام نجومی بسیار بر آن دو متفرع کردند .

 

مثلاً گفته اند چون مشتری با رأس بود ، دلیل است بر بسیاری خیرات و رواج عدل و انصاف و عیش و خرمی در خلایق . اگر ستاره مشتری با ذنب بود ، دلیل است بر ضد آنچه رأس گفته شود .

 

چون ذنب که یکی از دو جوزهر از " گودال زهرمار " است در برجی باشد ، احکام نجومی را در آن برج به مناسبت بودن ذنب در آن نحس دانسته اند . به همین جهت به کسی که از ناسازگاری روزگار و پدیده های تلخ زندگی روی ترش کرده است گویند " برج زهرمار " است . »

 

سابقاً در ایران افرادی بودند که مارهای سمی را در برج هایی دور از دسترس عامه مردم نگاهداری می کردند و هر به چند وقت با وسایل موجود از مار زهر می گرفتند و به منظور استفاده پزشکی به دارو فروشان و عطاران آن عصر و زمان می فروختند . شاید این موضوع در به دست آمدن ریشه تاریخی عبارت مثلی " برج زهرمار " کمک کند . ولی در هر صورت به نظر می رسد ریشه تاریخی اولی بهتر مورد اطمینان باشد .

مدیر بازدید : 54 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)
شخصیت شناسی از روی رنگ گوشی موبایل!
تا به حال به قاب گوشی‌های آدم‌های مختلف توجه کرده‌اید؟هر کدام رنگ و مدلی مخصوص به خود دارد. برخی پر زرق وبرق و با رنگ‌های تند و برخی ساده و با رنگ‌های تیره و خنثی.آیا این نوع انتخاب قاب گوشی می‌تواند نشان‌دهنده ویژگی‌های شخصیتی خاصی در فرد باشد؟
به طور حتم جواب مثبت است چرا که هر کدام از انتخاب‌های آدم‌ها نشان‌دهنده موردی در ناخودآگاه و یک ویژگی شخصیت است. با خواندن این مطلب می‌توانید از این به بعد با دقت به قاب گوشی دیگران یا حتی خودتان متوجه شوید که پشت چنین انتخابی چه چیزهایی نهفته است و بدون شک شناخت بهتر خود و دیگران ارتباط‌ها را آسان‌تر و موثرتر می‌کند.
قاب سفید و روشن:
پر از انرژی مثبت هستید
اگر از افرادی  هستید که رنگ‌های سفید و روشن را دوست دارید و حتی می‌خواهید برای گوشی موبایل خود قابی با رنگ روشن انتخاب کنید باید بگوییم احتمالا انسان خوش قلبی هستید وهمیشه به دنبال دوست می گردید.از تکیه کردن به دیگران هم چندان خوش‌تان نمی‌آید و از کودکی روی پای خود بزرگ شده‌اید. در موقعیت‌های کاری، همیشه در حال ساختن نردبانی برای بالا رفتن از آن هستید، چرا که معتقدید از هر فرصتی باید استفاده کرد.به طور کلی سرشار از انرژی مثبت بوده وعشق و سازندگی را به اطراف خود پخش می‌کنید.
قاب صورتی:
همه دوست‌تان دارند
رنگ صورتی درواقع همان قرمز است که کمرنگ شده باشد. اگر به این رنگ علاقه دارید تمام صفات رنگ قرمز را کمی ملایم‌تر دارید یعنی  با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی دهید. دیگران را خوب درک می‌کنید و با اطرافیان خود با ملایمت و لطف رفتار می‌کنید و به دلیل نشاط و شادابی‌تان مورد علاقه اطرافیان خود هستید.البته ناگفته نماند که شخصیت بسیار انعطاف‌پذیری دارید و حتی خیلی از اوقات ترجیح می‌دهید به جای اینکه خودتان تصمیم‌گیرنده نهایی باشید، به تصمیم‌های دیگران تن بدهید.
قاب‌های عروسکی یا گل‌گلی:
 کودک درون‌تان زنده است
قاب‌های عروسکی و گل‌گلی را بیشتر خانم‌ها و به‌خصوص دختران  نوجوان استفاده می‌کنند و بین خانم‌های جوان تعداد زیادی نیستند که از چنین قاب‌هایی استفاده کنند مگر اینکه آنقدر با کودک درون خود به تفاهم رسیده باشند که به راحتی و بدون توجه به اینکه دیگران چه فکری می‌کنند، چنین قابی را می‌خرند و روی گوشی خود نصب می‌کنند، اگر شما هم جزو همین دسته هستید احتمالا روحیه‌ای شاد و سرزنده دارید یا اگر هم نداشته‌باشید دوست دارید که شاد جلوه کنید و همین تظاهر به شادی می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه شما داشته ‌باشد. از هیچ کمکی برای دوستان‌تان دریغ نمی‌کنید و تمام تلاش خود را برای خوشحال کردن آنها به کار می‌برید. کمتر کسی دوست هستید که بزرگ‌تر از شما باشد و ترجیح می‌دهید با جوان‌تر از خودتان دوستی کنید.شما خواستار شكستن و عبور از حد و مرزها هستید و اعتقاد دارید قوانين را بايد فراموش كرد، مهربانی و محبت کردن از خصلت‌های ذاتی شماست.
قاب خاکستری یا مشکی:
از زندگی راضی هستید
اگر ترجیح داده‌اید به جای قاب‌های رنگی از همان قاب اصلی خود گوشی استفاده کنید یا قابی خاکستری یا مشکی روی گوشی خود قرار داده‌اید باید بگوییم جزو کسانی هستید که اغلب در زندگی احساس رضایت می‌کنند. خاکستری رنگ عقلا است و جوانانی که به این رنگ اظهار علاقه می‌کنند درواقع خود را هم شأن و هم‌تراز اشخاص کهنسال می‌دانند و در زندگی احساس بی‌نیازی می‌کنند. مسلما به شخصیت اطرافیان خود احترام می گذارید و برای آنکه دیگران را با ارزش و برجسته نشان دهید از هیچ‌گونه کمکی به آنها دریغ نکرده و هرگز خود را به دیگران تحمیل نمی‌کنید. همچنین عقاید و نظریات دیگران را به آسانی می‌پذیرید.
قاب‌های پر زرق و برق:
عاشق زندگی لوکس هستید
اگر دوست دارید برای گوشی موبایل ‌تان قاب‌های پر زرق و برق و مملو از نگین انتخاب کنید احتمالا عاشق ولخرجی و زندگی لوکس هستید؛ برای شما قیمت و مارک تعیین کننده اصلی است وهنگام خرید بیش از آنکه بخواهید به کیفیت یا هرچیز دیگری توجه کنید مهم آن است که جنس مورد نظرتان چشم‌گیری لازم را داشته باشد و بتواند حسابی جلب توجه کند. کلا در زندگی به  لباس و ظواهر اهمیت زیادی می‌دهید و ترجیح می‌دهید با آدم‌هایی دوست شوید که شخصیت شبیه خودتان دارند. با ساده زیستی میانه چندان خوبی ندارید و تمام هدف‌تان پول درآوردن و خرج کردن بیشتر است. البته ناگفته نماند فرد دست و دلبازی هم هستید و برای دوستا‌ن‌تان از هیچ‌گونه کمکی مضایقه نمی‌کنید.
قاب قهوه‌ای:
می‌توان روی شما حساب کرد
اگر رنگ قهوه‌ای و خرمایی را دوست دارید و برای گوشی خود قابی با این رنگ گرفته‌اید کاملا می‌توان روی شما حساب بازکرد. باثبات، شاعرپیشه و کمی فیلسوف‌مآب هستید. به ندرت تغییر عقیده می دهید و با آنکه کمتر تصمیم می گیرید اما هر بار که تصمیمی بگیرید آن را به مورد عمل می‌گذارید.
شما کاملا در نگهداری پول و اسرار دیگران قابل اعتماد هستید. میل دارید پیوسته در عالم خودتان باشید و گاهی اوقات با اطرافیان خود رفتار خشونت‌آمیزی در پیش می گیرید. در عشق هرگز بدبین نیستید.
قاب آبی:
کاملا قابل اعتمادید
رنگ آبی از آن دست رنگ‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. اگر به این رنگ علاقه دارید و برای گوشی موبایل خود قابی با این رنگ گرفته‌اید باید گفت کاملا می‌توانید احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید. ظاهر شما آرام  است و این دیگران را وادار می‌کند که به شما احترام بگذارند؛ دوست دارید پیوسته مورد احترام و ستایش دیگران قرار بگیرید.
در خرید و پوشش لباس قناعت می‌کنید و به علت شرم و حیا و گاه غروری که دارید میل دارید اغلب تنها باشید. حماقت و دیرفهمی دیگران شما را کسل می‌کند و کسانی‌که از نظر هوش و فهم بر شما برتری دارند شما را ناراحت می‌کنند. کارهای خود را از روی نظم و ترتیب و بر پایه قواعد معینی انجام می دهید. یکی از صفات مشخص شما پشتکار شماست.
قاب قرمز:
پر از خصوصیت متضادید
قرمز رنگ عشق و تنفر و فداکاری و خشونت و خون و آتش است و اگر شما جزو کسانی هستید که این رنگ را برای قاب موبایل  خود انتخاب می‌کنید باید بگوییم هرگز نمی توانید در زندگی بی‌تفاوت باشید.از طرف دیگر معمولا تند و سرکش و در عین حال فعال و شجاع و کمی عجول هستید.  حواس‌تان باشد که قضاوت‌های عجولانه و ناگهانی  شما در مورد دیگران اغلب سبب از بین رفتن دوستی‌های‌تان می‌شود. با آنکه در عشق کاملا فداکارید اما اگر روزی حوادث بر وفق مرادتان  نباشد بدون تفکر و جویا شدن علت می جنگید.
دو عیب بزرگ خودپرستی و نداشتن کنترل، در شما وجود دارد  و دو صفت ممتازتان خوش قلبی و حس بزرگ طلبی است. به طورکلی شما به عنوان دوستدار رنگ قرمز دارای خصوصیات متضادی هستید.
رنگ‌های خیلی فانتزی:
با همه رفتار خوبی دارید
اگر دوست دارید برای گوشی خود از رنگ‌های خیلی فانتزی مانند نارنجی یا فیروزه‌ای یا سبز یا نیلی یا بنفش یاارغوانی یا... استفاده کنید باید بگوییم  معمولا اجتماعی و خوش‌خلق هستید  و با مردم خوب رفتار می‌کنید. زندگی با شما آسان است و روابط شما با دیگران بر پایه اصول و قرارداد است.کارهای شخصی خود را به خوبی اداره می‌کنید. پشتکار دارید و با ثباتید و به نصایح دیگران در مورد کارهای خود کمتر توجه دارید. از طرف دیگر معمولا دوست دارید ابتکار به خرج می دهد و خلاق باشید.
قاب‌هایی با طرح‌های قدیمی:
شخصیتی رمانتیک دارید
این روزها قاب‌هایی با طرح‌های قدیمی مانند نوار کاست یا پارچه‌های چهارخانه قدیمی یا... در بازار فراوان است و مشتری‌های فراوانی هم دارند اگر شما هم یکی از مشتریان این قاب‌ها هستید باید بگوییم اصولا اهل نوستالژی‌بازی هستید و فکر می‌کنید که زندگی گذشته خوبی‌های بیشتری نسبت به زندگی امروزی داشته‌است، البته اینها به معنای مدرن نبودن شما نیست، شما ترکیبی هستید از گذشته رؤیایی و امروز مدرن و به اصطلاح خارجی‌های وینتیج پسند هستید. حتما در خانه شما چند وسیله قدیمی مانند رادیوی قدیمی یا گرامافون پیدا می‌شود و اگر هم نداشته‌باشید به طور حتم در اولین فرصت خواهید خرید.
مدیر بازدید : 57 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)

تصاویر/ مرسدس بنز 32 میلیارد تومانی

ميلياردر سوييسی Üli Anlicker مرسدس خود را برای فروش گذاشته است.اين مرسدس يک خودروی معمولی نيست بلکه از طلا، ياقوت و الماس پوشيده شده است.بهای اين مرسدس ۸.۲ ميليون يوروی ناچيز می باشد

ميلياردر سوييسی Üli Anlicker مرسدس خود را برای فروش گذاشته است.اين مرسدس يک خودروی معمولی نيست بلکه از طلا، ياقوت و الماس پوشيده شده است.بهای اين مرسدس ۸.۲ ميليون يوروی ناچيز می باشد
 مرسدس بنز 32 میلیارد تومانی!
 
مرسدس بنز 32 میلیارد تومانی!
 مرسدس بنز 32 میلیارد تومانی!
مدیر بازدید : 95 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
رسم های شگفت‌آور ازدواج در دنیا
اخبار,اخبار گوناگون,رسم های عجیب ازدواج
اخبار گوناگون - رسم های شگفت‌آور ازدواج در دنیا!
مراسم ازدواج همیشه در هر كشوری با تفاوت‌‌هایی نسبت به دیگر كشور‌ها برگزار می‌شود و فرهنگ‌‌ها و ملت‌‌ها و سنت‌‌های دیرین در این‌گونه مراسم بسیار تأثیرگذار هستند. در اينجا به ۹ رسم عجیب ازدواج در كشور‌های گوناگون اشاره می‌كنیم.
 ازدواج در كره جنوبی
در شب عروسی جوراب‌‌های داماد را از پایش درمی‌آورند و شروع می‌كنند به كتك زدن او. این سنت به نشانه قوی‌تر كردن داماد برای شروع زندگی است.
در كره عقیده و باور‌های مردمی این است كه اگر داماد شب عروسی لبخند بزند بچه‌شان دختر خواهد بود و در شب عروسی اعضای خانواده عروس و داماد بر سرشان آجیل، بخصوص آلو خشك می‌ریزند كه اگر عروس آجیل‌‌ها را به چنگ بیاورد فرزندانشان زیاد خواهد شد.ضمناً پرتاب كردن خرمای خشك قرمز در مراسم عروسی به معنی آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد است. براساس سنت‌‌ها پرتاب شاه‌بلوط نماد احترام و خرمای قرمز نمادی از تلاش است.

ازدواج در ژاپن
مراسم عروسی ژاپنی به نام «سان سان كودو» است كه از نظر معنای واژه ای، (سه. سه نه بار) معنی می‌دهد. طبق سنت ژاپنی‌‌ها از ۳ فنجان به نام sakazuki استفاده می‌شود كه با یكدیگر متفاوت هستند و عروس و داماد باید از آن بنوشند.
عدد ۳ در آئین بودا بسیار مقدس است و به معنی «شادی سه‌گانه» است و ژاپنی‌‌ها معتقدند در طول زندگی مشكلات زیادی ظاهر خواهد شد، اما عروس و داماد باید با وحدت و با روح نشاط و گذشت بر آنها غلبه كنند.

ازدواج در اسكاتلند
یك سنت قدیمی در اسكاتلند وجود دارد كه می‌گوید عروس باید پایش در شب عروسی شسته شود. اقوام عروس گرد او جمع می‌شوند و پاهایش را می‌شویند.به گزارش دیلی خبر آنها حلقه یك زن ازدواج كرده را در یك وان پر از آب قرار می‌دهند و معتقدند نخستین كسی كه این حلقه را بیابد عروس آینده خواهد بود.

در عروسی‌‌ها به روش قدیمی اسكاتلندی‌ها، داماد سبدی بزرگ از سنگ بر پشتش می‌گذارد و آن را حمل می‌كند و تا زمانی به این كار ادامه می‌دهد تا عروس با لطف و مهربانی او را از این كار بازمی‌دارد. براساس یك سنت حاضران در مراسم عروسی به سر و روی هم رنگ می‌پاشند و چهره‌‌ها را رنگین می‌كنند.
 آنها یك سنجاق سینه را كه به جواهرات مزین شده است به سینه عروس می‌چسبانند و پس از پایان مراسم صاحب سنجاق آن را در پتوی نوزاد خود می‌گذارد تا برای كودك شانس بیاورد.

ازدواج در آلمان
دوستان عروس و داماد شبی كه مراسم ازدواج برگزار می‌شود، عروس را می‌دزدند تا داماد او را پیدا كند. داماد برای یافتن عروسش به هر كس كه كمكش كند نوشیدنی می‌دهد.
در شمال آلمان، شخصی كه برای دعوت به جشن و ارائه كارت عروسی به هر خانه‌ای سر می‌زند، اعضای خانواده او را به درون خانه می‌كشانند و با انواع غذا و نوشیدنی از او پذیرایی می‌كنند. در آلمان طبق یك سنت قدیمی، شب پيش از عروسی، دوستان عروس به خانه او می‌روند و با شكستن ظروف در جلوی در خانه مراسم جالبی برگزار می‌كنند.

باور بر این است كه با انجام این كار عروس در زندگی زناشویی به خوشبختی خواهد رسید. پس از این مراسم، حاضران در خانه عروس پذیرایی می‌شوند. در مراسم عروسی در آلمان مهمانان نان و نمك در جیب خود می‌ریزند تا به این نحو آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد كنند.

عروسی در هلند
در عروسی‌‌های سنتی هلند مهمانان نوعی نوشیدنی معروف به اشك عروسی می‌نوشند و در روز عروسی كیسه‌ای پر از شیرینی و آجیل به مهمانان هدیه داده می‌شود كه به عنوان پنج نماد عشق، شادی، وفاداری، دارایی و نیرومندی است. عروس و داماد در روز عروسی‌شان سوسن سفید به همراه دارند و این گل نمادی از عشق است كه شكوفه‌هایش در فصل بهار روز عروسی را به یاد می‌آورند.

عروسی در قزاقستان
عروس و داماد در قزاقستان نیز به شكل جالبی ازدواج می‌كنند. داماد به گوش عروس گوشواره می‌اندازد و هنگامی‌كه عروس به خانه داماد می‌رسد مراسمی به نام Betashar به معنی(تمام شده) برگزار می‌‌كنند كه در این مراسم چهره عروس به خانواده داماد نشان داده می‌شود و رقص و آوازی را با آهنگ‌‌های سنتی به راه می‌اندازند.

عروسی در تایوان
در تایوان داماد به عروس ۱۲ هدیه می‌دهد. این هدیه‌ها، شامل كفش، طلا و جواهرات، شكلات و نبات است، سپس عروس به داماد ۱۲ هدیه می‌دهد و برایش تحفه‌‌هایی چون ماهی قرمز در تنگ یا قاشق‌‌هایی از عاج فیل و مزین شده برای خوردن برنج می‌فرستد. این اشیا نماد خوشبختی و آرزوی شیرینی برای آینده عروس و داماد است.

گریه‌‌های عروس‌‌های چینی
شهر Tuija در مركز چین با جمعیت بیش از ۸ میلیون تن مراسم ازدواج عجیبی دارند. گریه كردن در مراسم ازدواج از سنت‌‌‌های این مراسم محسوب می‌شود. یك ماه قبل از مراسم عروس باید حدود یك ساعت گریه كند. ۱۰ روز پس از مراسم ازدواج عروس دیگر تنها گریه نمی‌كند بلكه مادرش او را در گریه همراهی می‌‌كند، سپس خواهران، خاله و عمه، مادربزرگ به او می‌پیوندند و همگی گریه می‌كنند.
این مراسم با نام «آهنگ گریه در ازدواج» شناخته شده است و با برگزاری این سنت، آینده‌ای شاد را برای زن و شوهر آرزو می‌‌كنند.در یكی از استان‌‌های چین، عروس پس از مراسم روی مردم آب می‌پاشد تا ارواح شیطانی را بترساند.

ازدواج در كامبوج
در مراسم ازدواج در كامبوج یك دستبند كه بر آن گره‌ای قرار دارد به عنوان نماد آرزو‌های خوب بزرگان برای عروس و داماد و خوشبختی برای آنها است.در مالزی نیز سینی‌‌‌های غذا را با مقداری پول به خانه عروس حمل می‌كنند و در مهمانی نیز تخم‌مرغ‌‌هایی را تزئین می‌كنند و اعتقاد بر آن است كه تخم‌مرغ نمادی از باروری است.
مدیر بازدید : 75 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
تبلت جدید Nvidia برای گیمرهای حرفه‌ای

 

تبلت,تبلت جدید Nvidia,تبلت برای گیمر ها
تبلت جدید Nvidia برای گیمرهای حرفه‌ای
در اوایل سال 2013 اولین سری محصولات Shield شرکت Nvidia به بازار عرضه شدند. حالا این شرکت دومین نسخه از محصولات این سری را به‌عنوان یک تبلت و با تمرکز روی قابلیتی مانند انجام بازی روانه بازار کرده است.

این شرکت به ‌جای استفاده از صفحه‌ نمایش 5 اینچی کنسول بازی قبلی خود از این سری، از یک صفحه نمایش 8 اینچی با وضوح تصویر 1080 پیکسلی در این تبلت استفاده کرده است. همچنین این تبلت مجهز به پردازنده  قدرتمند Tegra K1 است که جایگزین پردازنده Tegra 4 این شرکت شده است. اگر قسمت کنترلر بازی این محصول را کنار بگذارید، به یک تبلت تبدیل می‌شود.

شرکت Nvidia در واقع تبلت Shield را به صورت پایه‌ای و در قالب یک تبلت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد و کاربران این محصول می‌توانند در صورت تمایل سایر لوازم و امکانات ارائه شده در کنار این تبلت را برای افزایش قابلیت‌های آن تهیه کرده و در اختیار بگیرند.

این تبلت انتخاب مناسبی برای گیمرها است و از تکنولوژی Game Stream بهره می‌برد. این تکنولوژی اختصاصی Nvidia برای پخش آنلاین بازی‌های نصب شده روی کامپیوترهای شخصی روی تبلت به‌کار می‌رود. این تبلت مبتنی بر سیستم‌‌عامل اندروید بوده و امکانات کاربردی یک تبلت اندرویدی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این تبلت از قلم دیجیتالی با نام DirectStylus 2 پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند از قلم آن برای یادداشت‌برداری یا طراحی استفاده کند. شرکت Nvidia همچنین یک نرم‌‌افزار اختصاصی به نام Dabbler را برای این تبلت ارائه کرده است تا کاربران بتوانند از آن برای طراحی و ساخت تصاویر با کمک قلم بهره ببرند. به‌طور کلی تبلت Shield از امکاناتی مانند صفحه نمایش 8 اینچی از نوع IPS LCD، اسپیکر استریو، دوربین ۵ مگاپیکسل در جلو و پشت، قلم دیجیتال DirectStylus 2، حافظه ذخیره‌سازی 16 یا 32 گیگابایتی به همراه پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD و ارتقا حافظه تا 128 گیگابایت، Wi-Fi، باتری لیتیومی و قابلیت LTE به صورت انتخابی بهره می‌برد.
 
کنترلر گیم این تبلت به جای استیک‌های آنالوگ دارای کلیدهای کاربردی است که در بازی‌های مختلف به کمک گیمرها می‌آیند. کنترلر برای اتصال به تبلت، به جای بلوتوث از تکنولوژی Wifi Direct بهره می‌برد. به این ترتیب در زمان اتصال آن نمی‌توان از این تکنولوژی برای اتصال به ابزارهای دیگر استفاده کرد.
نسخه 16 گیگابایتی تبلت Shield بدون پشتیبانی از شبکه LTE با قیمت 299 دلاری روانه بازار خواهد شد. این در حالی است که برای نسخه 32 گیگابایت آن با قابلیت اتصال به شبکه LTE باید 100 دلار بیشتر بپردازید. دسته کنترلر این تبلت هم به صورت مجزا با قیمت 59 دلار به فروش می‌رسد.
مدیر بازدید : 92 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
ازدواج اینترنتی فرصت یا تهدید؟
  
ازدواج اینترنتی,همسریابی اینترنتی,سایت‌های همسریابی
آسیب شناسان اجتماعی در بررسی‌هایی که در این مورد صورت داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که ازدواج در شرایط آشنایی در سایت‌های همسریابی اینترنتی حتی اگر با نظارت نهادهای واقعی هم صورت بگیرد چون براساس آگاهی نیست موفق نخواهد بود. از سوی دیگر این مسأله می‌تواند به سوء‌استفاده‌های عاطفی از یک قشر خاص منجر شود.
هیچ وقت فراموش نمی‌کنم دختر و پسری را که به دلیل تمایل و کششی که نسبت به هم داشتند، فکر و ذهنشان در دانشگاه نزد هم بود. آن‌ها هیچ چیز به هم نگفته بودند اما پیوسته درصدد بودند تا راهی به دل و مسیری برای خواستگاری باز کنند تا اینکه دختر پا پیش گذاشت و به دفتر مشاوره دانشگاه مراجعه کرد و خواست تا واسطه صحبت آنان در مورد ازدواج شوند. کمی پس از او پسر هم به همین منظور به همان دفتر مراجعه کرده بود و مشاور که خیلی خوشحال شده بود که این همه همدلی و هم داستانی ناگفته را مشاهده می‌کرد ناگهان گفت: اتفاقاً همان دختر هم از ما خواسته بود زمینه گفت‌و‌گویش با شما را فراهم کنیم و به شما علاقه نشان داده بود. اما همین حرف همه چیز را به هم ریخته بود.
پسر که تاکنون مانند مجنون سایه به سایه دختر می‌رفت اکنون ناگهان دختر به نظرش موجودی بی‌‌حیا می‌رسید که قصد داشت خلاف رسم و رسوم و هول زده او را بقاپد!!!
به همین دلیل تمام عشق و علاقه‌ای که نسبت به همکلاسی‌اش در خود احساس کرده بود ناگهان سرد شد و مانند کوه یخ به مشاور نگاه کرد و گفت: من چنین دختری را دیگر نمی‌خواهم!
این ماجرا همیشه این فکر را به ذهن متبادر می سازد که البته مداخله غیرسنتی برای ازدواج جوانان امروز چنان که دکتر گلزاری هم اخیراً تأکید کرده است از ضروریات است اما اجرا، چگونگی و شیوه‌های آن بسیار مهم هستند و با توجه به ویژگی‌های فرهنگی جامعه ما مداقه فراوانی می‌طلبد.
گفت‌و‌گوی مجازی خوشبختی خیالی
نسترن و حمید در یک سایت همسر‌یابی با هم آشنا شدند. آن‌ها مدتی را در شبکه اجتماعی و چت روم با هم گفت‌و‌گو و تبادل عکس کردند و کم کم قرار و مدارهای واقعی شکل گرفت.
نسترن در یک شهر بود و حمید در شهر دیگر و سایت همسر‌یابی هم ادعا می‌کرد کاملاً قانونی است.
وقتی نسترن با حمید قرار می‌گذاشت حمید رنج سفر را بر خود می‌خرید تا به نسترن برسد و نسترن همیشه این حرکت او را حرکتی مردانه و عاشقانه تلقی می‌کرد تا این‌که این ارتباطات نزدیک و تماس‌های تلفنی که به وجود آمد و سرو صدا‌های آن طرف خط رفته رفته شک و شبهه را به زندگی نسترن وارد کرد.
هروقت نسترن به حمید زنگ می‌زد سرو صدای بچه در خانه‌اش می‌آمد و یک بار می‌گفت بچه‌های خواهرم هستند و یک بار بچه‌های برادرش را مقصر این صدا‌ها می‌دانست.
بی‌دلیل وسط مکالمه قطع می‌کرد و وقت‌هایی بود که گوشی‌اش را خاموش می‌گذاشت.
در مورد بحث ازدواج چندان جدی نبود و هر بار خواستگاری را به دلیلی عقب می‌انداخت تا بالاخره اعتراف کرد که همسری دارد که به مالزی رفته و آخرین مراحل طلاق را می‌گذرانند. از او فرزندی دارد که پیش مادرش است.
اما همین‌ها هم واقعیت نداشت زیرا بعد‌ها با مراجعه نسترن و دوستش به شهر او و مراجعه به منزلش و تحقیق از همسایه‌ها مشخص شد که او با همسر و دو فرزندش دارد زندگی می‌کند و دلیل این‌که با دختری از شهر دیگر قول و قرار گذاشته به اعتراف خودش این بود که ازدواج‌شان بدون عشق بوده است و می‌خواسته عشقش را در شهری دیگر بیابد و به نسترن پیشنهاد زن دوم بودن داد که نسترن البته نپذیرفت زیرا می‌دانست طلاقی وجود نداشته و بارها به خاطر این موضوع همسرش با او دعوا کرده است.
صغری جلالی مشاور خانواده به کسانی که واقعاً می‌خواهند مشکل همسر‌یابی جوانان را حل کنند توصیه می‌کند برای این‌که یک سایت همسر‌یابی موفق داشته باشید و از خطرات احتمالی که به واسطه آن برای دختران و پسران جوان می‌تواند پیش بیاید جلو‌گیری کنید باید مدارک کاملی از دو طرف دریافت کنید و گزینه‌ای در سایت پیش‌بینی شود که با پرداخت مبلغی کارشناسان سایت درمورد طرف مقابل تحقیق مناسبی از محل کار، محل زندگی ودوستان و آشنایان شخص و حتی محل تحصیلش انجام دهند و مانند یک خانواده واقعی به جوان کمک کنند که راه درست را انتخاب کند.
این سایت‌ها باید مشاوره حضوری و آنلاین و تست‌های شخصیتی مناسب هر دو نفر را انجام دهند و به آنان بهترین توصیه‌ها را بکنند. اگر چنین تحولی در سایت‌های همسر‌یابی ایجاد شود و نقش آن‌ها صرفاً زمینه آشنایی کسانی که به دلایلی قصد مخفی نگه داشتن حقایق را دارند نباشد، می‌تواند در ازدواج جوانان گام مؤثری بردارد.
جایگزین‌های خانواده
چه کسی، چگونه و با چه کیفیتی جای خانواده را می‌گیرد؟ وقتی معاون ساماندهی امور جوانان به این موضوع تأکید کرد که عملکرد خانواده باید توسط نهادهای دیگری در امر ازدواج تقویت شود و مراکز مشاوره و انواع دیگر مراکز تأثیر‌گذار در امر ازدواج فعال شوند بی‌شک نظرش تنها یک افزایش آماری با وسعت بسیار و عمق کم نبود.
امروز مراکز بسیاری در امر ازدواج جوانان دخیل هستند اما هرگز کارکرد قوی خانواده را نداشته‌اند.
آنها بحث ازدواج را بسیار سطحی محدود به ایجاد زمینه مشاوره و آشنایی کرده‌اند و تا حد زیادی شناخت و بررسی خواستگار را بر عهده طرفین گذاشته‌اند.
منصور- ح جوانی 30 ساله است که با واسطه یک مرکز همسریابی به دختر 27 ساله‌ای معرفی شد. او می‌گوید: هیچ کس نمی‌دانست که این دختر یک کلاهبردار حرفه‌ای است و کارش گرفتن هدیه و نفقه و نصف مهریه به خاطر عقد و بر هم زدن آن است.
منصور ادامه داد: سمیرا دختری که به من معرفی شد بسیار زیبا، باهوش، دلفریب و تحصیلکرده بود اما اصلاً قصد ازدواج نداشت و قصدش کلاهبرداری بود. او بعد از آشنایی از من هدایای زیادی گرفت و می‌گفت در خانواده ما رسم است که طلا هدیه ببرند. من تنها مشکلم این بود که خانواده‌ای نداشتم تا برایم دست بالا کنند و با معرفی یکی از دوستان که ازدواج موفقی داشت به این شیوه روی آوردم اما با دامی که سمیرا برایم پهن کرده بود و نقشه‌ای که با دوستش برایم کشیده بود فقط جیبم را خالی کرد.
او گفت: من که با او عقد بودم به منزل او رفته بودم و دوستش در خانه بود می‌خواستم بروم اما بسیار اصرار کرد و گفت سریع برمی‌گردد. در این اثنا دوستش خودش را به من تحمیل کرد و ناگهان دستش را به گردن من انداخت و این دقیقاً زمانی بود که سمیرا ناگهان به خانه برگشت و حتی عکس مرا هم با گوشی موبایلش گرفت و به من گفت این سند خیانتکاری توست که حتی لحظه‌ای نمی‌شود تو را تنها گذاشت و من از تو طلاق می‌خواهم و باید مهریه‌ام را هم بدهی.
بعد از یکی دو سال اتفاقی به یکی از دوستان برخوردم که او هم دقیقاً با این شیوه توسط همین دختر اغفال شده بود. اما دیگر کار از کار گذشته بود و اثری از او نبود.
وی به جوانان توصیه می‌کند: اگر می‌خواهید از وساطت یک سایت، یک مرکز همسر‌یابی یا حتی یک دوست در عوض خانواده استفاده کنید حتماً تحقیق و بررسی زیادی در مورد فردی که معرفی می‌شود انجام دهید و فکر نکنید چون یک مرکز معتبر شخصی را معرفی کرده است دیگر همه چیز او تضمین شده است.
کارکرد‌های فراموش شده خانواده
وقتی مادران و پدران ما به سن ازدواج می‌رسیدند این تأهل آن‌ها بود که به ایشان تشخص می‌داد و داشتن فرزند بود که زن را به یک زن کامل و مرد را به یک مرد کامل عیالوار تبدیل می‌کرد.
صغری جلالی مشاور و روانشناس در این زمینه می‌گوید: وقتی مادران و پدران ما به سن ازدواج می‌رسیدند، شغل پدری و حمایت خانوادگی و مهارت‌های خانه‌داری و فرزند‌داری شان توسط خانواده فراهم بود.
مردها کار را از پدر یا دوستان پدران خود آموخته بودند و اگر کشاورز بودند ارمغان ازدواجشان قطعه زمینی بود که می‌توانستند برای خانواده خود کشت کنند و از همکاری با پدر هم سهم ببرند.
اگر شهر نشین بودند و کار دولتی داشتند تشخص و درآمد آن کار چندان بالا بود که تمام خانواده به او احترام می‌گذاشتند نه مانند مشاغل دولتی امروز که بعضاً حقوقی کمتر از یک ساعت حق‌الزحمه کارگری ساده با تخصصی اندک و سوادی زیر دیپلم دریافت می‌کنند.
بنابراین این تشخص به جوانان نسل‌های قبل انگیزه هم می‌داد آنان وضع معیشتی مناسب، تشخص اجتماعی مناسب و جایگاه خانوادگی مناسب را از رهگذر ازدواج به دست می‌آوردند به علاوه این تنها راه ارضای نیازهای روحی و جنسی‌شان بود.
این مشاور ادامه می‌دهد: امروز خانواده بعد حمایتی اندکی دارد، امکان اشتغال برای فرزندان را ندارد یا این امکان بسیار کمرنگ شده است، نمی‌تواند به فرزندان انگیزه ازدواج دهد زیرا در اثر مسائل اقتصادی جوانان راحت‌تر هستند که پول توجیبی بگیر والدین بمانند و از طرفی دیگر نمی‌شود مثل قدیم دختری از دختران فامیل یا همسایه را برای ازدواج به پسر پیشنهاد کرد، پسران امروز اغلب دنیا دیده‌تر از والدین هستند و دختران نیز زیر بار این‌که پدر حرف اول و آخر را می‌زند نمی‌روند بنا براین برای این‌که جلوی افزایش مشکلات خانواده گرفته شود باید نگاهی همه جانبه به مقوله ازدواج جوانان داشت و تنها با گسترش مراکز همسر‌یابی مشکل را پیچیده‌تر نکرد بلکه این مراکز باید ملزم به ارائه خدمات مورد نیاز و عمیق‌تر شوند و دولت نیاز اشتغال و معیشتی جوانان را رفع کند.
ازدواج اینترنتی خوب یا بد
هنوز زمان زیادی از قتل دختر جوانی که به سودای ادامه تحصیل در امریکا فریب پسری از آن سوی آب‌ها را خورده بود نمی‌گذرد. این دختر بر سر اشتباه خود و خانواده که به اندک اطلاعاتی که از جوان خواستگار داشتند اکتفا کرده بودند، جان خود را گذاشت اما ازدواج‌های موفق زیادی هم شکل گرفته است که مبنای رابطه آن دنیای مجازی بوده است.
آسیب شناسان اجتماعی در بررسی‌هایی که در این مورد صورت داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که ازدواج در شرایط آشنایی در سایت‌های همسریابی اینترنتی حتی اگر با نظارت نهادهای واقعی هم صورت بگیرد چون براساس آگاهی نیست موفق نخواهد بود. از سوی دیگر این مسأله می‌تواند به سوء‌استفاده‌های عاطفی از یک قشر خاص منجر شود.
تحقیقات نشان می‌دهد 80 درصد پسرها حاضر نیستند با دخترانی که قبلاً با آن‌ها رابطه صمیمی داشته‌اند ازدواج کنند و برای استفاده یا سوء‌استفاده جنسی به سایت‌های دوست و همسریابی مراجعه می‌کنند. چون واقعاً قصد ازدواج ندارند و هدفشان فریب دختران است.
بررسی درخواست‌های سایت‌های همسر‌یابی نیز نشان می‌دهد اغلب دختران قصد خود را ازدواج و اغلب پسران دوستی مطرح می‌کنند.
با این همه فعالیت سایت‌های همسریابی در حال حاضر با امکانات منحصر بفردی چون آلبوم تصاویر، تالارهای گفت‌و‌گو و چت روم‌ها ادامه دارد و این اتفاقی است که در کشورهای اروپایی نیز شاهد شکل‌گیری و رواج آن هستیم اما مبنا در این ارتباطات در اروپا بیشتر صداقت است و این ناشی از فرهنگ درست سایت‌های همسریابی در آن کشورها است.
اما در کشور ما هنوز فرهنگ استفاده مناسب از چنین فضایی وجود ندارد و به نظر می‌رسد این‌گونه‌ آشنایی در موارد بسیاری با دروغ و فریب همراه می‌شود و محل سوء‌استفاده برخی از افراد است که چیزی برای مخفی کردن دارند.
مدیر بازدید : 44 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
راههایی برای شارژ سریع تر تلفن همراه
ترفند موبایل, شارژ سریعتر گوشی
شاید برای شما هم پیش امده است یک ساعت دیگر قرار دارید اما شارژ شما در ناحیه قرمز است و شما به گوشی نیاز دارید.در این اموزش راهکار هایی ساده برای شارژ سریعتر گوشی شما را ارائه می کنیم امیدواریم مورد استفاده قرار بگیرد.
 
همانطور که اشاره شد در زمان کوتاه شما به شارژ کردن سریع تر گوشی خود دارید اما اگر طبق گذشته باشد زمان زیادی طول می کشد.
 
در این مواقع شما برای این که گوشی شما سریع تر شارژ شود:
ابتدا باید بدانید که صفحه نمایش روشن شارژ زیادی از شما را مصرف می کند پس صفحه را روشن نکنید تا درصد شارژ را ببنید.
 
نکته دوم این که شما تمام برنامه های در حال اجرا را ببندید و مطمئن شوید در پس زمینه برنامه ای در حال اجرا نیست.
 
گوشی خود را درحالت Airplane  یا هواپیما قرار دهید.

در این صورت تمام شارژ گوشی که برای انتن و اینترنت و یا وایرلس می باشد قطع می شود.اما بهترین حالت این است که گوشی خود را خاموش کنید که شاید برای بعضی از افراد این کار به دلیل وابسته بودنشان به الارم تلفن مقدور نباشد.اگر هم کسی قرار است با شما تماس برقرار کند ان را به شماره منزل انتقال دهید.

 

به همین سادگی با این راه کار ها و ترفتد ها به اسانی می توانید به شارژ سریع تر تلفن خود کمک کنید.

مدیر بازدید : 87 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
هفت آیه مخصوص از سوره یوسف جهت یافتن شغل و روزی
  
دعای رفع بیکاری,دعای پیدا شدن کار,خواص سوره یوسف,دعا برای بیکاری
آیات۵۰ تا ۵۶ سوره یوسف جهت یافتن شغل و روزی
هر کسی که بیکار باشد و معطل باشد و هیچ کار از دست او بر نیاید روز پنجشنبه اول ماه روزه بدارد(اولین روز پنج شنبه ماه قمری) هنگام افطاری قبل از افطار کردن ,همچنین بعد از نماز خفتن(نماز عشا) ,  و همچنین در جامه خواب وقت خواب رفتن این هفت آیه از سوره یوسف را بخواند:
(آیات۵۰ تا ۵۶ )
بِسْمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيم
 وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ فَلَمَّا جَاءهُ الرَّسُولُ قَالَ ارْجِعْ إِلَى رَبِّکَ فَاسْأَلْهُ مَا بَالُ النِّسْوَةِ اللاَّتِی قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ إِنَّ رَبِّی بِکَیْدِهِنَّ عَلِیمٌ (۵۰)
قَالَ مَا خَطْبُکُنَّ إِذْ رَاوَدتُّنَّ یُوسُفَ عَن نَّفْسِهِ قُلْنَ حَاشَ لِلّهِ ماعَلِمْنَا عَلَیْهِ مِن سُوءٍ قَالَتِ امْرَأَةُ الْعَزِیزِ الآنَ حَصْحَصَ الْحَقُّ أَنَاْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ وَإِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِینَ (۵۱)
 ذَلِکَ لِیَعْلَمَ أَنِّی لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَیْبِ وَأَنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی کَیْدَ الْخَائِنِینَ (۵۲)‏
وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّیَ إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَّحِیمٌ (۵۳)
 وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا مِکِینٌ أَمِینٌ (۵۴)
 قَالَ اجْعَلْنِی عَلَى خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ (۵۵)
 وَکَذَلِکَ مَکَّنِّا لِیُوسُفَ فِی الأَرْضِ یَتَبَوَّأُ مِنْهَا حَیْثُ یَشَاءُ نُصِیبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاء وَلاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ (۵۶)
 سپس هنگام خواب صد مرتبه ذکر  (لا اله الا الله )و صد مرتبه ذکر ( الله اکبر) و صد مرتبه ذکر ( سبحان الله) و صد مرتبه ذکر( استغفرالله) و صد مرتبه (صلوات) فرستد. و بخواب رود...
در روز جمعه بعد از نماز صبح بنویسد این هفت آیه سوره یوسف را در کاغذی سفید یا زرد با مرکب یا جوهر مشکی یا  آب زعفران و  نیت کند بر هیچ کسی ظلم نکند و آنچه راستی و حق باشد را بیان کند و سپس این آیه نوشته شده را در بیرون سرای , بالای در  ورودی منزل بیاویزد .در همان هفته مقصودش حاصل شود.
 در هنگام روزه و در هنگام نوشتن و خواندن آیه سعی کن دائم الوضو باشی.عطر به خود بزن و جامه پاک بپوش.
مدیر بازدید : 68 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
چگونه انسانی یادگیرنده باشیم؟
 
انسان یادگیرنده,اهمیت یادگیری,دلیل موفقیت
بزرگان بازار، هر‌یک موفقیت خود را به دلایلی چند، نسبت می‌دهند. فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن، در‌میدان‌بودن و آموختن از آن را دلیل موفقیت خود می‌داند، لستر ووندرمن از بزرگان روش بازاریابی مستقیم، یادگرفتن از حرفه‌ای‌ها و حس‌یادگیری و سرآمدی مداوم؛ جک تروت، مطالعه و آموختن از کتابها؛ پاتریشیا سی‌بولد، متخصص در زمینه‌ی تجربه‌ی مشتری، کنجکاوی برای مشاهده و یادگیری از رفتارهای مردم و اعتقاد به دانش انسانی و روحانی؛ دان شولتز، مبتکر ارتباطات بازاریابی یکپارچه، نقش استادی خلاق و نوآور؛ و آل ریس، شوق به آموختن همیشگی را مایه موفقیت خود می‌داند.
اهمیت یادگیری، در ارتقای عملکرد انسان نهفته است. یادگیری، آموزشی است که منجر به تغییر رفتار می‌شود. بنابراین آموزش، ابزاری برای رسیدن به هدف یادگیری است. شرط توسعه سازمانها و انسانهای مدرن، یادگیری است. زیرا که یادگیری، موضوع توسعه و زمینه‌ساز آن است. از این‌رو انسانهای آگاه و یادگیرنده، همواره در تکاپوی بهبود رفتارهای خویش بوده و موانع مُخلّ یادگیری را از سر راه برمی‌دارند. انسانهای یادگیرنده، عضلات ذهنی منعطفی دارند. همانگونه که داروین بیان می‌دارد، "نه قوی‌ترین موجودات و نه هوشمندترین‌شان نیستند که بقای خود را حفظ می‌کنند، بلکه انطباق‌پذیرترین موجوداتند که می‌توانند حیات آینده خود را تضمین کنند."
 انسانهای یادگیرنده افزون بر این، سرآغاز سازمانهای یادگیرنده هستند؛ سازمانهایی که یکایک پرسنل آن از قابلیت‌هایی منحصربه‌فرد برخوردار بوده و هر یک از ایشان از مدیرعامل گرفته تا نیروهای میزپذیرش، به شکل مداوم در حال یادگیری و مهارت‌افزایی‌ هستند. یادگیری در این قبیل سازمانها در اولویت بوده و خردجمعی سازمان مبتنی بر یادگیری سیستمی افزایش می‌یابد. این سازمانها رسالت و آرمانی مشترک داشته و در جهت دستیابی به این اهداف، تلاشی جمعی  صورت می‌دهند و در این مسیر ضمن شکستن الگوهای ذهنی فاقدکارایی و پارادایمها و چارچوبهای قدیمی، جور دیگر دیدن و اندیشیدن را می‌آموزند و خود را در چارچوب بسته‌ی ذهن محصور نمی‌کنند.
انسانهای یادگیرنده فارغ از میزان تجربه و آشنایی خود با علوم مختلف، اسیر دام غرور و موفقیت نشده و فروتنانه همچون میوه‌ای کال از درخت پربار دانش ارتزاق می‌کنند.
اهمیت یادگیری تا بدانجا است که حتی مکانیزم آن در برخی جانداران نظیر زنبورهای عسل که مهندسین طبیعت لقب گرفته‌‌اند نیز مشاهده می‌شود. چند روز قبل، خبری را خواندم که دانشمندان مبتنی بر مکانیزم یادگیری در زنبورعسل، رباتی یادگیرنده ساخته‌اندکه توانایی فکرکردن و یادگیری را تا حدی دارا است. زنبورها برای یادگرفتن مشاهده می‌کنند و این ربات نیز براساس همین سازوکار طراحی شده است. تلاش‌های این‌چنینی ناشی از درک اهمیت یادگیری است.
 انسان یادگیرنده، سازمان یادگیرنده را بوجود می‌آورد و سازمانهای یادگیرنده جامعه یادگیرنده را بنا می‌کنند. پیتر سنگه، بزرگ نظریه‌پرداز سازمانهای یادگیرنده، تأکید دارد که تمامی انسانها در اعماق وجودشان یادگیرنده هستند و نظام هستی و کائنات در حال حرکت به سوی ایجاد جامعه‌ای یادگیرنده است. چرا که ادامه بقا و حیات بشر در گرو آموختن بوده و یادگیری، نوعی از لذت درونی و اساساً الزامی اجتماعی است که گنج درون بشر محسوب می‌شود. به قول بزرگی، انسان یادگیرنده هرگز دانا نمی‌شود (چون همیشه در مسیر دانایی است). و هرگز نادان نمی‌ماند. پس در مقام یک فعال کسب‌وکار و یا در هر کسوت و لباسی، همواره خود را دانشجو و شاگرد همیشگی بازار و دیگر ارکان هستی بدانیم.
 از این‌رو، یادگیری بویژه در محیط آشفته و دریای متلاطم کسب‌وکار عنصری ضروری و حیاتی است، که ‌می‌تواند به مزیت رقابتی افراد و سازمان‌ها تبدیل شود. هرچند که به قول ارسطو، "ریشه‌های آموختن به تلخی‌گراید، اما به طور حتم میوه آن شیرین است". با این وجود، آموخته‌های دیروز، دوای فردا نخواهند بود و به‌سرعت رنگ می‌بازند. اماآموختن روش یادگیری، مهارتی بدون تاریخ انقضاء و مادام‌العمر است. هرچند که  این مهم بویژه از دید برنامه‌ریزان آموزشی کشور مغفول مانده است و مدارس و آموزشگاهها، چگونه آموختن را به کودکان نمی‌آموزند.
اما چرا این مسأله تا به این حد دارای اهمیت است؟
عموماً پدربزرگهای ما در تمام زندگی خود یک شغل داشتند که از کودکی وارد آن شده بودند. یکی کشاورز بود و دیگری نجار، و کمتر اتفاق می‌افتاد که فردی شغل خود را ترک کند و به حرفه دیگری بپردازد. پدران ما اما به چندشغله بودن روی آوردند و به عنوان مثال پدر من که کشاورز بود. زمستانها از روستا به شهر می‌آمد و در کارخانه‌ی ایران دوچرخ به کار جوشکاری می‌پرداخت. اما فارغ‌التحصیلان کنونی مراکز آموزشی در طول عمر کاری خود و ظرف چند ماه، چندین مسیر شغلی را امتحان می‌کنند که نمی‌توان نام آن را اشتغال گذاشت. به اعتقاد کارشناسان امر، این مسأله به دلیل انقلاب عصر دیجیتالیسم و تأثیر آن در فرایندهای کار حرفه‌ای است.
اما این آمار قابل‌تأمل را هم در نظر بگیریم: طبق آمار موثق، حدود یک سوم از کسب‌وکارهای مندرج در فهرست فورچون500، هر 15 سال یک‌بار از صحنه روزگار و گردونه رقابت محو می‌شوند. در طرف دیگر طیف، از هر 10 کسب‌وکار نوپا، 9 مورد ظرف سه سال شکست می‌خورند. عامل اصلی زوال زودهنگام کسب‌وکارها، می‌تواند ناکامی در یادگیری و شکست در انطباق با شرایط باشد. به همین دلیل است که آینده‌ی تجارت را از آن سازمانهای اصطلاحاً آفتاب‌پرستی و یادگیرنده می‌دانند؛ سازمانهایی که به سرعت خود را با شرایط وفق می‌دهند وبه‌علاوه دانشجوی خوبی برای بازار هستند.
چگونه انسانی یادگیرنده باشیم و سازمانهای یادگیرنده بوجود آوریم؟
 سازمان‌های یادگیرنده وابسته به وجود انسانهای یادگیرنده‌اند. نمی‌توان تنها با داشتن مدرک تحصیلی، به رشد و پیشرفت در کسب‌وکار امید بست، چرا که آموخته‌های دانشگاهی رفته‌رفته با تغییر شرایط رنگ می‌بازند. ولی بازاریانی که یک دست، در دست دانش داشته و با دست دیگر نبض بازار را دارند، می‌توانند به موفقیت خود امیدوار باشند. انسانهای یادگیرنده، سبک آموختن خود را می‌دانند. سبک آموختن یعنی راهی که ما از طریق آن یاد می‌گیریم. برخی از ما، به شکل دیداری و بصری می‌آموزیم. به این معنا که از طریق مشاهده یاد می‌گیریم. ما با دیدن تصاویر و نمودارها، مطالب زیادی می‌آموزیم و به‌علاوه به فیلم‌ها علاقه‌مندیم. برخی دیگر از ما به شیوه شنیداری یاد می‌گیریم. به‌ این‌ معنا که از طریق شنیدن می‌آموزیم. ما دوست داریم به نوارها و پادکست‌ها و نیز صدای ‌رادیو گوش کنیم.
یادگیرندگان شنیداری، وقتی بهترین یادگیری را دارند که اطلاعات به شکل زبان شنیداری به آنها ارائه شود. بنابراین، این عده بویژه درکلاسهایی که تأکید روی سخنرانی  و بحث کلامی باشد، یادگیرندگان قابل هستند. حال آنکه یادگیرندگان دیداری وقتی بهترین عملکرد در یادگیری را دارند که اطلاعات را در قالب تصاویر و نمودارها و فیلم‌ها دریافت کنند. این افراد درکلاسهایی که مدرس از ویدیو پروژکتور، فیلم، تصویر، متن پرینت شده، نگارش روی تخته ... استفاده زیاد می‌کند بیشتر می‌آموزند.
و اما یادگیرندگان دسته آخر، یادگیرندگان لمسی – جنبشی هستند که در محیط‌های آزمایشگاهی و هنگامی که بتوانند چیزی را از نزدیک لمس کنند، عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارند. بنابراین آنها در محیطهای عملی و کارگاهی بهترین نتیجه را می‌گیرند. لذا مشخص است که سبک یادگیری افراد، به نوعی استعداد ذاتی آنها است و افراد باید در هنگام انتخاب تخصص وشغل خویش به شیوه‌ی یادگیری خود نیز توجه داشته باشند. البته گاهی برخی از تمامی شیوه‌های یادگیری به نسبت‌های مختلف بهره می‌برند، اما به هر ترتیب تمایل به یک جانب بیش‌تر است. شناسایی دقیق شیوه‌ی یادگیری و بهره‌گیری بهینه از آن، می‌تواند به وجه تمایز برندهای شخصی مبدل شود. بنابراین برندهای شخصی نیز همانند برندهای سازمانی باید به بهترین طریق ممکن یادگیری را تمرین کنند.
مدل MASTER در یادگیری
تبدیل‌شدن به یک انسان یادگیرنده می‌تواند در قالب مدل master  انجام گیرد. این مدل، روشی علمی برای مهارت‌یافتن در زمینه‌های مختلف بویژه در حوزه کسب‌وکار است که از سرواژگان معادل عبارات انگلیسی زیر استخراج شده است:
•    انگیزش ذهنی  :(Motivating your mind)
انگیزش، مقدمه‌ی یادگیری است و نگرش غلط و یا منفی نسبت به یادگیری، در فرآیند آن ایجاد اختلال خواهد کرد. به این معنا که اگر نخواهیم یاد بگیریم، نمی‌توانیم بیاموزیم.
•    کسب اطلاعات (Acquiring the information)
   همانطور که  پیش‌تر گفته شد، کسب و ذخیره‌سازی اطلاعات باید به شیوه‌ای که کاملاً متناسب با ترجیحات حسی یادگیرنده باشد انجام گیرد.
•    کنکاش معنا (Searching out the meaning)
از برکردن و حفظ بی‌قاعده مطالب، منجر به ایجاد دانش نمی‌شود. بلکه دانش، زاییده‌ی جست‌وجو و ذهنی جویش‌گر است. لذا باید با بازارگردی و تجربه آموخته و پیاده‌سازی آنها در کسب‌وکار ، اطمینان حاصل کنیم که موضوع را به شکل تمام و کمال آموخته‌ایم.
•    آزادکردن ظرفیت ذهن(Triggering the memory)
استراتژی‌های بسیاری برای آزادسازی ظرفیت نامحدود ذهن وجود دارد. ارتقای مهارتهای شخصی از جمله راهکارهای تبدیل ظرفیت‌های بالقوه ذهنی به ظرفیت بالفعل است که تقاضا می‌کنم در این خصوص به کتاب 40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب‌وکار مراجعه کنید. جالب آنکه در اخبار آمده بود که محققان توانسته‌اند یک بالگرد را تنها به کمک نیروی ذهن انسان و انتقال امواج از طریق کلاه EEG به پرواز درآورند، که این دستاورد نشانگر ظرفیت بسیار بالای ذهن آدمی است. برای آشنایی بیشتر با ابزارهایی نظیر EEG که در پزشکی و نیز بازاریابی کاربرد یافته‌اند، به کتاب نورمارکتینگ: نظریه  وکاربرد، مراجعه کنید.
 
•    به نمایش درآوردن دانسته‌ها (Exhibiting what you know)
دانسته‌های خود را در اشکال مختلف مثل سخنرانی برای دیگران (حتی یک نفر) و یا آوردن روی کاغذ، تجلی دهید. این روش هم به عمیق شدن دانش آدمی و هم خودآزمون‌گری مهارتهای شخصی، کمک شایانی می‌کند.
•    تأمل در خصوص روش یادگیری(Reflecting on how you’ve learned)
در خصوص تجربه یادگیری خود ( نه آن چیزی که آموخته‌ایم، بلکه چگونگی یادگیری‌مان) کمی بیندیشیم، تا به یک روش جامع  و کامل برای یادگیری دست یابیم. تفکر عمیق و درون‌نگری به این شیوه، موجب روشن شدن نقاط ضعف می‌شود.
پیروی از مراحل فوق، ما را به سمت تبدیل شدن به انسانی یادگیرنده رهنمون می‌سازد و البته تجربه عملی این مراحل در بازار است که به دانش آموخته‌شده عمق می‌بخشد و آن را ملکه ذهن می‌کند. پس در لباس یک فروشنده، مدیر و یا فردی علاقمند به حوزه کسب‌وکار و بازاریابی، خود را دانشجوی همیشگی بازار بدانیم و از آموزش غافل نشویم.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 107
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 393
  • بازدید ماه : 393
  • بازدید سال : 18,999
  • بازدید کلی : 558,278