loading...
سایت تفریح و سرگرمی،مطالب جنجالی،عکس ها و پست های فیس بوکی،استخدام،کاریابی،جوک،اس ام اس،اخبار،عکس،جدیدترین اخبار استخدامی،قیمت طلا و
مدیر بازدید : 59 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
6 تکنولوژی عجیب برای افزایش عمر
اخبار,اخبارگوناگون ,تکنولوژی  افزایش عمر
 
اخبارگوناگون  - 6 تکنولوژی عجیب برای افزایش عمر
داشتن عمر زیاد چیزی است که از همان ابتدای آغاز زندگی بشریت برروی زمین در ذهن او بوده است و برای رسیدن به این هدف نیز بسیار تلاش می کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به علاقه شدید انسان ها به داشتن عمر طولانی می توان به این نتیجه رسید که آن ها از هیچ کاری برای رسیدن به آن دریغ نمی کنند و همه روزه با کمک تکنولوژی به دنبال افزایش دادن طول عمر بشریت هستند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از این فناوری ها که دانشمندان هم اکنون در حال کار بر روی آن ها هستند.
مغزهای رایانه ای
یکی از مواردی که در آینده با آن روبرو خواهیم شد همان دستگاهی است که در فیلم های ماتریکس دیدیم. در آینده کامپیوترها مستقیما به مغز متصل شده و تمام کنترل بدن را در دست می گیرند همچنین آن ها قادر خواهند بود تا مغز را آموزش داده یا مواردی را در آن دستکاری کنند. این راهکار باعث می شود تا افراد معلول به راحتی قدرت های حرکتی خود را به دست آورند و بیماری های مغزی تنها با زدن دکمه DEL پاک شوند.
چاپ اعضای بدن
اهدای عضوی که این روزها مشاهده می کنیم شاید روزی جای خودش را به چاپ اعضای بدن بدهد. دانشمندان در حال کار بر روی دستگاه هایی هستند که بتواند با استفااده از سلول های بنیادی فرد بیمار اندام های داخلی و یا خارجی بدن او را تولید کند.
این عمل شاید از فیلم های علمی نیز تخیلی تر باشد اما امری است که به احتمال زیاد دانشمندان می توانند به آن دست پیدا کنند.
اندام های مصنوعی
شاید این روزها از اندام های مصنوعی مانند دست و یا پا استفاده شود اما این اندام ها نمی توانند جای بخش های اصلی بدن را بگیرند و تنها یک کمک حال برای بیمار هستند.
در آینده اندام هایی ساخته خواهد شد که می توانند به طور کامل جایگزین بخش های ناقص بدن شوند و این اندام ها تنها به دست و پا ختم نمی شود می توان از آن ها در داخل بدن نیز استفاده کرد. یکی از این اندام ها قلب های مصنوعی هستند که دانشمندان این روزها به نتایج قابل قبولی در ساخت ان دست پیدا کرده اند.
دانلود کردن هوشیاری
یکی از تصمیمات بسیار عجیب وهمچنین بسیار بزرگی که محققان در ذهن دارند قرار دادن یک هوش مصنوعی در کنار زندگی شخصی افراد است. این هوش مصنوعی می تواند در زمان های فراموشی و همچنین مواقع بی هوشی به کمک شما بیاید و شما با گرفتن اطلاعات از آن می توانید بار دیگر به زندگی بازگردید. دانشمندان قول داده اند که تا اوحر سال 2050 به اولین نمونه های این دستگاه ها دست پیدا کنند.
دکمه توقف زمان
یکی از راه هایی که این روزها بسیاری از دانشمندان را به خودش مشغول کرده است ایجاد دکمه توقفی برای زندگی است. این دکمه می تواند برای افرادی که دوست دارند تا زندگی های آینده را ببیند مفید باشد. در این حالت افراد به یک خواب مصنوعی فرو می روند و پس از چندین سال بار دیگر بیدار می شوند و به زندگی خودشان اداکه می دهند. به کمک این فناوری افراد می توانند برای هزارن سال زندگی کنند.
تعویض سر یا کل بدن
تعویض های بخش هایی از بدن بسیار امری عادی است و روزانه پیوندهای بسیار زیادی در سراسر دنیا در حال انجام شدن است. این در حالی است که این پیوندها تنها بخش های کوچکی از بدن انسان را به خودش اختصاص می دهد.

دانشمندان به دنبال آن هستند تا بتوانند به کمک فناوری های آینده تمام بدن و یا تمام سر انسان را پیوند بزنند و در این صورت جان افراد بسیار زیادی می تواند نجات پیدا کند. این آزمایشات در سال 2001 بر روی میمون ها انجام شده است و تا حدودی نیز به نتیجه رسیده است.

مدیر بازدید : 112 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
مردی که 70 سال چیزی نخورده! (+عکس)
 
اخبار گوناگون - مردی که 70 سال چیزی نخورده! (+عکس)
مدیر موسسه فیزیولوژی وزارت دفاع هند در این خصوص توضیح داد: شاید اگر این مرد به طور علمی مورد آزمایش قرار بگیرد بتواند منجر به یک کشف بزرگ علمی شود. در حقیقت این مرد می تواند به ما بیاموزد که چگونه در شرایط دشوار به زندگی خود ادامه دهیم.
وزارت دفاع هند در حال بررسی مردی است که گفته می شد از ۷۰ سال قبل تا کنون بدون خوردن و نوشیدن به زندگی خود ادامه داده است.
 
در راستای این بررسیها محققان بیمارستان احمدآباد هند شرایط جسمی "پرالاد جانی” را تحت کنترل گرفتند و تائید کردند که این مرد هندی که از ۶ روز قبل در این بیمارستان به سر می برد تاکنون به آب و غذا دست نزده است

به اعتقاد وزارت دفاع هند، کشف راز این مرد هندی می تواند به زندگی سربازانی که ناچارند در شرایط بحرانی بدون آب و غذا زندگی کنند کمک کند. به گفته پزشکانی که این مرد را معاینه کرده اند با وجود سن بالا هیچ علامت سوء تغذیه و کم شدن آب در بدن وی مشاهده نمی شود.

پرالاد جانی داستان زندگی خود را اینطور تعریف کرده است که در ۷ سالگی برای ماجراجویی به تنهایی همانند یک قدیس سرگردان در دنیا خانه پدری را ترک می کند. برخی اعتقاد بر این دارند که یک نیروی حیات بخش در کالبد این قدیسین وجود دارد که آنها را قادر می سازد تنها با نیروی روح به حیات خود ادامه دهند.

جانی معتقد است که تحت حمایت یک رب النوع قرار دارد که وی را از طریق سوراخی در سقف دهان با اکسیر ویژه غذا می دهد. بررسیهای یک پزشک متخصص در عرصه مطالعات ماوراء الطبیعه، توانایی این مرد را در زندگی بدون غذا تائید می کند. این در حالی است که سایر پزشکان قادر به ارائه پاسخی مناسب برای علل این توانایی نیستند.

براساس گزارش تلگراف، مدیر موسسه فیزیولوژی وزارت دفاع هند در این خصوص توضیح داد: شاید اگر این مرد به طور علمی مورد آزمایش قرار بگیرد بتواند منجر به یک کشف بزرگ علمی شود. در حقیقت این مرد می تواند به ما بیاموزد که چگونه در شرایط دشوار به زندگی خود ادامه دهیم.
 
به این ترتیب قادر خواهیم بود زندگی انسانها را در مدت وقوع بلایای طبیعی، در شرایط دشوار، زیر آب و در تمام موقعیتهایی که انسان را با مشکل مواجه می کنند نجات دهیم.

پزشکان این بیمارستان قصد دارند این مرد عجیب را به مدت دو هفته تحت کنترل قرار دهند. در این مدت زمان در یک انسان طبیعی بدون آب و غذا، ماهیچه ها تحلیل می روند و بدن با کاهش شدید وزن و بی آبی مواجه می شود.
 
اخبار,اخبار گوناگون,مردی که 70 سال چیزی نخورده
مدیر بازدید : 195 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
2 روش گرفتن استخاره با قرآن مجید
 
2 روش گرفتن  استخاره با قرآن مجید

یکی از رایج ترین انواع استخاره، استخاره با قرآن کریم است که روش های متعددی دارد:
روش اول: قرآن را برمی دارید و این دعا را می خوانید: "اَللّهُمَّ اِنّى تَفَأَّلْتُ بِكِتابِكَ، وَ تَوَكَّلْتُ عَلَیْكَ، فَاَرِنى مِنْ كِتابِكَ ما هُوَ مَكْتُومٌ مِنْ سِرِّكَ الْمَكْنُونِ فـى غَیْبِـكَ"؛ خدایا به كتاب تو تفأّل مى زنم (و استخاره مى كنم) و بر تو توكّل مى كنم، پس تو نیز از كتاب خود، آنچه در نهان غیب تو پنهان است، به من نشان بده. سپس قرآن را بگشا و از صفحه اوّل سمت راست، سطر اوّل مقصود خودت را از خدا بخواه.[1]
 
روش دوم: مرحوم «سیّد بن طاووس» در كتاب «فتح الأبواب» نقل كرده است كه براى استخاره، قرآن را برمى دارى و نخست این دعا را مى خوانى:
 
"اَللّهُمَّ إِنْ كانَ فِی قَضائِكَ وَقَدَرِكَ، أَنْ تَمُنَّ عَلى اُمَّةِ نَبِیِّكَ، بِظُهُورِ وَلیِّكَ وَابْنِ بِنْتِ نَبِیِّكَ، فَعَجِّلْ ذلِكَ وَ سَهِّلْهُ وَ یَسِّرْهُ وَ كَمِّلْهُ، و اَخْرِجْ لِی آیَةً، اَسْتَدِلُّ بِها عَلى أَمر فَأَئْتَمِرَ، أوْ نَهْـى فَأَنْتَهی فِی عافِیَـة"؛ خدایا اگر قضا و قَدَرت این است كه با ظهور ولیّت و فرزند پیامبرت بر امّت رسول خدا، منّت گذارى، پس در ظهورش تعجیل و راهش را سهل و آسان قرار ده و براى من آیه اى بیرون آور كه یا در آن امرى باشد كه انجامش دهم و یا نهى باشد كه تركش كنم به عافیت و تندرستى.
 
سپس حاجت و مشكل خود را عنوان مى كنى و آن گاه قرآن را مى گشایى، پس از آن هفت ورق مى زنى، در ورق هفتم، صفحه سمت چپ، هفت سطر را بشمار و در سطر هفتم مطلب خویش را از آن آیه، دریاب.[2]
 
استخاره با قرآن به شیوه هاى دیگر نیز نقل شده است كه براى رعایت اختصار از ذكر همه آنها صرف نظر مى شود.[3]
 
اما درباره فهم و دریافت مفهوم آیات باید گفت: این موضوع از چیزهایی نیست که برای همه قابل فهم و دریافت باشد، بلکه فهم قرآن از مباحث بسیار پیچیده ای است که ابزار خود را می طلبد، و آن آشنایی با قرآن، علوم قرآن، تفسیر و … است که آن هم، در اختیار کسانی است که سال ها با قرآن مأنوس بوده و زبان قرآن را می فهمند. بنابراین، این مسئله دارای فرمول خاصی نیست که بشود آن را به راحتی آموخت و به آسانی اجرا نمود.
مدیر بازدید : 77 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

چرا محصول ما فروش نمی رود؟

نام محصول : بازاریابی

بازاریابی

مهم ترین نگاه اولیه که افراد و شرکت ها دارند این است :

  • چگونه محصول یا خدمات مناسبی را ایجاد کنند.
  • چگونه به تکنولوژی های جدید تولید دست بیابند.
  • چگونه با قیمت مناسب این کارها را انجام دهند .

اما بعد از کمی متوجه می شوید که

تولید هنر نیست
بازاریابی هنر است.

حقیقت تلخی که ممکن است به مرور زمان به آن برسید. این است که :

رقیب هایی وجود دارند که محصول هایی با کیفیت پایین تر دارند ولی فروش بیشتری دارند.

برای همین پای شرکت های جدید به وجود می آید که به آنها شرکت های بازاریابی می گویند.

شرکت های بازاریابی از شما سوالهای متعددی می پرسند:

  • محصولشان چیست؟ 
  • چه مشخصاتی دارد ؟ 
  • استراتژی شما چیست؟ 
  • تیم فروش و بازاریابی شما چگونه کار می کند؟
  • هدفتان چیست و چقدر با آن فاصله دارید؟

 

سپس محصول خودشان را معرفی  می کنند.

بازاریابی

نام محصول آنها بازاریابی است. این شرکت ها تجارت شما ، محصول و خدمات شما ، بازار ، رقبا ، مشتریان و … را تحلیل می کنند و به شما برنامه بازاریابی را ارائه می دهند.


بازاریابی

در این برنامه به شما این بخش ها ارائه می شود:

  •  وضعیت واقعی شما در بازار
  •  پتانسیل بازار برای محصولات و خدمات شما
  •  برنامه ماهانه ، ۳ ماهانه ، ۶ ماه و سالیانه 
  •  تغییراتی که لازم است در سیستم شما ایجاد شود.

 و مهمترین بخش : اجرا و نظارت در پروژه بازاریابی و فروش (چون اگر این بخش ها اجرا نشوند ۱ ریال هم ارزش نخواهند داشت )

مدیر بازدید : 80 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
۵ راه برای اینکه همیشه عاشق بمانید
عاشق ماندن برای همیشه,مورد احترام همسر
هسته اصلی نیاز احساسی مردها این است که مورد احترام همسرشان باشند.
 
1. همسرتان را عزیز کنید، به شوهرتان احترام بگذارید.
هسته اصلی نیاز احساسی خانم‌ها عزیز شدن است. این مسئولیت شماره یک همه شوهرهاست. معنی آن این است که باید کاری کنید که همسرتان احساس کند دوستش دارید و قدرش را می‌دانید، اینکه او اولین اولویت زندگی شماست.
هسته اصلی نیاز احساسی مردها هم این است که مورد احترام همسرشان باشند. وقتی به خانه می‌آید دوست دارد احساس کند که حداقل یک نفر در دنیا هست که فکر کند او فردی باکفایت و لیاقت است. منظورمان این است که وقتی شوهرتان به خانه می‌آید، تلفن را قطع کنید و به استقبال او بروید.
۲. با همدیگر مثل دوست‌هایی خوب رفتار کنید.
یکی از هفت نعمتی که به زن و شوهر داده شده است این است که باید دوستانی صمیمی با هم باشند.
اصل دوستی بر این است که دو طرف باید به احساسات و نیازهای طرف‌مقابل خود ارزش و احترام بگذارند. یعنی هرچه که برای تو مهم است برای من هم باشد. این رمز این است که همسرتان همیشه احساس دوست داشته شدن کند.
۳. چهار فعل طلایی را به خاطر داشته باشید: گوش دادن، کنار آمدن، بازسازی کردن، قدردانی کردن.
در همان ابتدای ازدواجتان با هم توافق کنید که یک قانون اصلی داشته باشید: هرچقدر هم که ناراحت باشید، هیچوقت با هم درگیری لفظی پیدا نکنید. این نوع و جنگ و جدل‌ها فقط مشکلات را بدتر کرده و رابطه را هم خراب می‌کند. درعوض، سعی کنید این چهار فعل طلایی را در زندگی‌تان پیاده کنید:
گوش دادن: این کار برای کنار هم کار کردن و حل مشکلات لازم است. به همسرتان اجازه دهید بدون اینکه حرف‌هایش را قطع کنید صحبت کند و بعد آنچه که گفته شده را تکرار کنید. این همسرتان را مطمئن می‌سازد که حرف‌هایش را خوب گوش کرده‌اید.
کنار بیایید: سعی کنید مشکلات را طوری حل کنید که هر دو شما از راه‌حل انتخابی شاد و راضی باشید. نباید هیچکدام از شما به اجبار به خاطر طرف مقابل راه‌حل را بپذیرد.
بازسازی کنید: وقتی به همدیگر صدمه احساسی می‌زنید، باید بتوانید این دلشکستگی را ترمیم کرده و احساس عصبانیت و خشم طرف‌مقابل را برطرف کنید. باید به دنبال بازسازی ۱۰۰٪ باشید. حتی کمی خشم می‌تواند دیواری از کینه و تلخی بینتان ایجاد کند.
قدردانی کنید: هیچوقت نمی‌توانید به اندازه کافی از همسرتان تشکر کنید. سعی کنید هر کاری که برایتان انجام می‌دهد را فهمیده و آن را با قدردانی نشان دهید.
۴. مرزهایی قوی بسازید.
همسرتان اولویت درجه یک شماست -- نه والدینتان، خویشان و نزدیکانتان، دوستانتان، فرزندانتان، همکاران یا سرگرمی‌هایتان. مرزهایی محکم ایجاد کنید که نشان دهد برای ازدواجتان ارزش قائلید و به هیچکس و هیچ‌چیز اجازه نمی‌دهید رابطه‌تان را ضعیف کند.
این یعنی قبل از نیازهای والدینتان به نیازهای همسرتان برسید و بعد از کار سعی کنید به اندازه کافی برای همدیگر وقت بگذارید.
۵. هر روز به همدیگر لذت بدهید.
ازدواج یعنی کاری کنید که طرف‌مقابلتان احساس خوبی پیدا کند و به صورت روزانه به او لذت بدهید (البته همانطور که خودش دوست دارد). اگر خانمتان می‌گوید از گل زنبق خوشش می‌آید، چون خودتان فکر می‌کنید گل رز رمانتیک‌تر است، برای او رز نخرید.
یاد بگیرید همسرتان چطور دوست دارد به او لذت بدهید -- چه محبت فیزیکی باشد، چه جملات محبت‌آمیز، چه هدیه دادن، کمک کردن و یا گذراندن وقت با او -- و عادت کنید این کارها را به صورت روزانه برایش انجام دهید.
مطمئن باشید از لذت دادن بیشتر از لذت گرفتن لذت خواهید برد.
مدیر بازدید : 106 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
پربازدید‌ترین سایت‌‌های جهان..!
 
پربازدید‌ترین سایت‌‌های جهان..!
 
گوگل به تازگی فهرست هزار وب‌سایت پربیننده و محبوب جهان اینترنت را ارائه کرد که در آن فیس‌بوک پربازدیدکننده‌ترین وب‌سایت اعلام شده است.
فیس‌بوک با بیش از ۵۴۰ میلیون بازدید در ماه نزدیک به ۳۵ درصد کل کاربران اینترنتی را به خود اختصاص داده است.
این رقم بسیار خارق‌العاده باعث شده که هیچ شبکه اجتماعی دیگری نتواند به جایگاه ممتاز فیس‌بوک نزدیک شود.
بر اساس اطلاعات این لیست، سایت‌های یوتیوب، یاهو، live.com وابسته به شرکت مایکروسافت، دانشنامه ویکی‌پدیا و MSN به ترتیب رتبه‌های دوم تا ششم را از آن خود کرده‌اند.
گفتنی است گوگل هیچ‌یک‌از سرویس‌ها و سایت‌های وابسته به خود را در این لیست مشارکت نمی‌دهد.
گوگل هم‌چنین سایت‌های بازاریابی الکترونیکی، سایت‌های مستهجن، سایت‌های فاقد محتوا و آن دسته از وب‌سایت‌هایی را که محتوای خود را فقط در اختیار اعضای سایت قرار می‌دهند، نیز در این آمارگیری وارد نمی‌کند.
سایت warnerbros.com وابسته به شرکت برادران وارنر که یکی از بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود، در رتبه هزارم این لیست قرار گرفته است.
مدیر بازدید : 73 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

جملات الهام بخش و زیبا برای زندگی (20)

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

جملات تصویری

 

مطالب جالب و خواندنی, عکس نوشته های زیبا

 

مدیر بازدید : 109 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
داستانی زیبا از بخشندگی کوروش کبیر!
   
بخشندگی کوروش کبیر, کوروش کبیر,داستان کوروش کبیر,کوروش کبیر,
روزی که کوروش وارد شهر صور شد یکی از برجسته ترین کمانداران سرزمین فینیقیه (که صور از شهرهای آن بود) تصمیم گرفت که کوروش را به قتل برساند. آن مرد به اسم "ارتب" خوانده می شد و برادرش در یکی از جنگ ها به دست سربازان کوروش به قتل رسیده بود. کوروش در آن روز به طور رسمی وارد صور شده بود و پیشاپیش او، به رسم آن زمان ارابه آفتاب را به حرکت در می آوردند و ارابه آفتاب حامل شکل خورشید بود و شانزده اسب سفید رنگ که چهار به چهار به ارابه بسته بودند آن را می کشید و مردم از تماشای زینت اسب ها سیر نمی شدند ...
هیچ کس سوار ارابه آفتاب نمی شد و حتی خود کوروش هم قدم در ارابه نمی گذاشت و بعد از ارابه آفتاب کوروش سوار بر اسب می آمد. از آنجا که پادشاه ایران ریش بلند داشت و در اعیاد و روزهای مراسم رسمی، موی ریش و سرش را مجعد می کردند و با جواهر می آراستند. کوروش به طوری که افلاطون و هرودوت و گزنفون و دیگران نوشته اند علاقه به تجمل نداشت و در زندگی خصوصی از تجمل پرهیز می کرد، ولی می دانست که در تشریفات رسمی باید تجمل داشته باشد تا اینکه آن دسته از مردم که دارای قوه فهم زیاد نیستند تحت تاثیر تجمل وی قرار بگیرند. در آن روز کوروش، از جواهر می درخشید و اسبش هم روپوش مرصع داشت و به سوی معبد "بعل" خدای بزرگ صور می رفت و رسم کوروش این بود که هر زمان به طور رسمی وارد یکی از شهرهای امپراطوری ایران(که سکنه آن بت پرست بودند) می گردید، اول به معبد خدای بزرگ آن شهر می رفت تا اینکه سکنه محلی بدانند که وی کیش و آیین آنها را محترم می شمارد.
در حالی که کوروش سوار بر اسب به سوی معبد می رفت، "ارتب" تیرانداز برجسته فینیقی وسط شاخه های انبوه یک درخت انتظار نزدیک شدن کوروش را می کشید!
در صور، مردم می دانستند که تیر ارتب خطا نمی کند و نیروی مچ و بازوی او هنگام کشیدن زه کمان به قدری زیاد است که وقتی تیر رها شد از فاصله نزدیک، تا انتهای پیکان در بدن فرو می رود. در آن روز ارتب یک تیر سه شعبه را که دارای سه پیکان بود بر کمان نهاده انتظار نزدیک شدن موسس سلسله هخامنشی را می کشید و همین که کوروش نزدیک گردید، گلوی او را هدف ساخت و زه کمان را بعد از کشیدن رها کرد. صدای رها شدن زه، به گوش همه رسید و تمام سرها متوجه درختی شد که ارتب روی یکی از شاخه های آن نشسته بود. در همان لحظه که صدای رها شدن تیر در فضا پیچید، اسب کوروش سر سم رفت. اگر اسب در همان لحظه سر سم نمی رفت تیر سه شعبه به گلوی کوروش اصابت می کرد و او را به قتل می رسانید. کوروش بر اثر سر سم رفتن اسب پیاده شد و افراد گارد جاوید که عقب او بودند وی را احاطه کردند و سینه های خویش را سپر نمودند که مبادا تیر دیگر به سویش پرتاب شود، چون بر اثر شنیدن صدای زه و سفیر عبور تیر، فهمیدند که نسبت به کوروش سوءقصد شده است و بعد از این که وی را سالم دیدند خوشوقت گردیدند، زیرا تصور می نمودند که کوروش به علت آنکه تیر خورده به زمین افتاده است.
در حالی که عده ای از افراد گارد جاوید کوروش را احاطه کردند، عده ای دیگر از آنها درخت را احاطه کردند و ارتب را از آن فرود آوردند و دست هایش را بستند...
کوروش بعد از اینکه از اسم و رسم سوءقصد کننده مطلع گردید گفت که او را نگاه دارند تا اینکه بعد مجازاتش را تعیین نماید و اسب خود را که سبب نجاتش از مرگ شده بود مورد نوازش قرار داد و سوار شد و راه معبد را پبش گرفت و در آن معبد که عمارتی عظیم و دارای هفت طبقه بود مقابل مجسمه بعل به احترام ایستاد. کوروش بعد از مراجعت از معبد، امر کرد که ارتب را نزد او بیاورند و از وی پرسید برای چه به طرف من تیر انداختی و می خواستی مرا به قتل برسانی؟
 ارتب جواب داد ای پادشاه چون سربازان تو برادر مرا کشتند من می خواستم انتقام خون برادرم را بگیرم و یقین داشتم که تو را خواهم کشت، زیرا تیر من خطا نمی کند و من یک تیر سه شعبه را به سوی تو رها کردم، ولی همین که تیر من از کمان جدا شد، اسب تو به رو درآمد و اینک می دانم که تو مورد حمایت خدای بعل و سایر خدایان هستی و اگر می دانستم تو از طرف بعل و خدایان دیگر مورد حمایت قرار گرفته ای نسبت به تو سوءقصد نمی کردم و به طرف تو تیر پرتاب نمی نمودم!
کوروش گفت در قانون نوشته شده که اگر کسی سوءقصد کند و سوءقصد کننده به مقصود نرسد دستی که با آن می خواسته سوءقصد نماید باید مقطوع گردد. اما من فکر می کنم که هنگامی که به طرف من تیر انداختی با هر دو دست مبادرت به سوءقصد کردی و با یک دست کمان را نگاه داشتی و با دست دیگر زه را کشیدی. ارتب گفت همین طور است. کوروش گفت هر دو دست در سوءقصد گناهکار است و من اگر بخواهم تو را مجازات نمایم باید دستور بدهم که دو دستت را قطع نمایند ولی اگر دو دستت قطع شود دیگر نخواهی توانست نان خود را تحصیل نمایی، این است که من از مجازات تو صرفنظر می کنم.
ارتب که نمی توانست باور کند پادشاه ایران از مجازاتش گذشته، گفت ای پادشاه آیا مرا به قتل نخواهی رساند؟ کوروش گفت : نه. ارتب گفت ای پادشاه آیا تو دست های مرا نخواهی برید؟ کوروش گفت: نه. ارتب گفت من شنیده بودم که تو هیچ جنایت را بدون مجازات نمی گذاری و اگر یکی از اتباع تو را به قتل برسانند، به طور حتم قاتل را خواهی کشت و اگر او را مجروح نمایند ضارب را به قصاص خواهی رسانید. کوروش گفت همین طور است. ارتب پرسید پس چرا از مجازات من صرفنظر کرده ای در صورتی که من می خواستم خودت را به قتل برسانم؟ پادشاه ایران گفت: برای اینکه من می توانم از حق خود صرفنظر کنم، ولی نمی توانم از حق یکی از اتباع خود صرفنظر نمایم چون در آن صورت مردی ستمگر خواهم شد.
ارتب گفت به راستی که بزرگی و پادشاهی به تو برازنده است و من از امروز به بعد آرزویی ندارم جز این که به تو خدمت کنم و بتوانم به وسیله خدمات خود واقعه امروز را جبران نمایم. کوروش گفت من می گویم تو را وارد خدمت کنند.
از آن روز به بعد ارتب در سفر و حضر پیوسته با کوروش بود و می خواست که فرصتی به دست آورد و جان خود را در راه کوروش فدا نماید ولی آن را به دست نمی آورد. در آخرین جنگ کوروش که جنگ او با قبایل مسقند بود نیز ارتب حضور داشت و کنار کوروش می جنگید و بعد از آنکه موسس سلسله هخامنشی(کوروش بزرگ) به قتل رسید، ارتب بود که با ابراز شهامت زیاد جسد کوروش را از میدان جنگ بدر برد و اگر دلیری او به کار نمی افتاد شاید جسد موسس سلسله هخامنشی از مسقند خارج نمی شد و آنها نسبت به آن جسد بی احترامی می کردند، ولی ارتب جسد را از میدان جنگ بدر برد و با جنازه کوروش به پاسارگاد رفت و روزی که جسد کوروش در قبرستان گذاشته شد، کنار قبر با کارد از بالای سینه تا زیر شکم خود را شکافت و افتاد و قبل از اینکه جان بسپارد گفت : بعد از کوروش زندگی برای من ارزش ندارد.
کوروش بزرگ یا کوروش کبیر(۵۷۶-۵۲۹ پیش از میلاد)، نخستین پادشاه و بنیان‌گذار دودمان هخامنشی است. شاه پارسی پادشاهی انسان دوست بود و از صفات و خدمات او بخشندگی‌، بنیان گذاری حقوق بشر، پایه‌گذاری نخستین امپراتوری چند ملیتی و بزرگ جهان، آزاد کردن برده‌ها و بندیان، احترام به دین‌ها و کیش‌های گوناگون، گسترش تمدن و... شناخته شده‌ است.
مدیر بازدید : 87 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

دلایلی برای مفید بودن بازی +  بعد از دیدن این پست احتمالاً از بازی کردن با فراغ بال لذت می برید

چند دلیل برای اثبات مفید بودن بازی های کامپیوتری

تقریبا همه ما این جمله را از پدر و مادر خود شنیده ایم که بهتر است بند و بساط بازی خود را جمع کرده و به پای درس و مشقمان برویم. در جایگاه مهم تحصیلات و اهمیت بالای آن شکی وجود ندارد. اما از سوی دیگر تحقیقات نیز نشان داده اند که بازی های کامپیوتری می توانند، سود های بسیاری را همراه خود داشته باشند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به مهمترین فواید بازی های کامپیوتری، نگاهی بندازیم.

خلاقیت بیشتر


طی تحقیقاتی که در دانشگاه ایالتی میشیگان در آمریکا، انجام شده است، نتایج این طور نشان می دهند کودکانی که به انجام بازی های کامپیوتری می پردازند، از خلاقیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. بازی های تعاملی که فرآیند ساخت و ساز را در خود جای می دهند، بی شک نقشی کلیدی در گسترش خلاقیت کاربران خود دارند.

تصحیح بینایی


محققین در دانشگاه ناتینگهام دریافته اند که بازی های کامپیوتری می توانند در درمان برخی مشکلات بینایی مؤثر باشند. تاثیری که این بازی ها در یک ساعت می گذراند، برابر با ۴۰۰ ساعت عملکرد یک چشم بند برای تصحیح بینایی است.

تصمیم گیری بهتر


در زندگی مشکل تصمیم گیری دارید؟ نمی دانید کدام گزینه برای شما بهتر است؟ بهتر است تا بازی های کامپیوتری را امتحان کنید. بازی های اکشن با داستان سریع خود نیاز به تصمیم گیری بسیار سریع دارند. این تمرین لذت بخش، به مرور نقش خود را در زندگی روزمره شما نشان می دهد و ذهن شما را برای شرایط هر چه دشوار تر آماده می کند.

افزایش تمرکز


تحقیقات خبر از این موضوع می دهد که بازی های کامپیوتری می توانند به افزایش تمرکز شما کمک کنند. این موضوع ساده در موارد مختلفی همچون رانندگی می تواند تاثیر گذار باشد. شما همچنین قابلیت انجام چند کار مختلف و یا Multi Tasking را نیز در خود بهبود یافته می بینید. که شاید روزی، باعث نجات جان شما در پشت فرمان شود.

تقویت حافظه


محققان به این نتیجه رسیده اند که بازی های کامپیوتری در تقویت حافظه و جلوگیری از فرسودگی ذهن در اثر کهولت سن، می تواند بسیار مؤثر باشد. پس اگر دفعه بعد پدرتان فراموش کرد کلید های خود را کجا گذاشته، وقت این است که از او به صرف یک دست PS3 دعوت به عمل آورید.

هماهنگی چشم و دست


البته قطعا راه های دیگری نیز برای تقویت این هماهنگی وجود دارد، اما قبول کنید که هیچ کدام از آن ها به اندازه بازی کردن، سرگرم کننده نیست.

یادگیری مطالب آموزشی


شاید مکالمات دو شخصیت کارتونی در یک بازی کامپیوتری، به اندازه ساعت ها کلاس زبان مفید و تاثیر گذار باشد. پس بهتر است به جای اینکه به طور کلی دور بازی های کامپیوتری خط بکشیم، سعی کنیم گزینه مناسب را انتخاب کنیم.

تسکین درد


این دوستی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، مورد انجام یک بررسی قرار گرفت. دکترها مدتی وی را با بازی های مسابقات اتومبیل رانی سرگرم کردند. دستگاه ها سنجش میزان درد وی را در زمان بازی، بسیار کمتر از زمان بیکاری نشان دادند. به راستی که مغز انسان عملکرد پیچیده ای دارد.

تبدیل شدن به یک کارمند بهتر

بله، درست است. دانشکده تجارت دانشگاه کلرادوی دنور دریافته است که استفاده از بازی های کامپیوتری در دوره های آموزشی شغلی می تواند کارمندانی تربیت کند که کارشان را بهتر انجام می دهند. این افراد نسبت به کارمندانی که کمتر از شیوه های تعاملی در آموزش استفاده کرده و بیشتر بر پایه شیوه های انفعالی و مطیع بودن آموزش می بینند، اطلاعات را برای مدت طولانی تری به خاطر می سپارند.

تقویت روابط خانوادگی

وقتی که پدر، خسته از سر کار می آید، و یا وقتی که مادر پس از ساعت ها آشپزی کلافه است، هیچ چیز نمی تواند مانند یک بازی Wii لذت با هم بودن در کنار کودکان را به آن ها بچشاند. دانشگاه Brigham در تحقیقات خود دریافت دخترانی که با والدین خود به انجام بازی های کامپیوتری می پردازند، روابط بسیار محکم تری با پدر و مادر خود برقرار می کنند و در بیان کردن مشکلات خود با آن ها، بسیار راحت تر هستند. در نهایت توجه داشته باشید که این تحقیقات بر روی انسان هایی که شبانه روز خود را پای بازی های کامپیوتری می گذرانند، انجام نشده است. برای هر موضوعی، مرز مشخصی وجود دارد. و اگر شما نیز جزو کسانی هستید که از لحظات اصلی زندگی خود می زنید تا دقایق بیشتری با کنسول و یا کامپیوتر خود سر کنید، پس بهتر است در راهی که انتخاب کرده اید، تجدید نظر کنید. به هر ترتیب چیزی که مشخص است، یک یا دو ساعت بازی در روز، می تواند ضمن اینکه دقایق لذت بخشی را برای شما رقم بزند، فواید بسیاری را نیز به همراه خود، بیاورد. آیا شما دلیل دیگری را برای بازی کردن، مد نظر دارید؟

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 123
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 196
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 482
  • بازدید ماه : 482
  • بازدید سال : 19,088
  • بازدید کلی : 558,367