loading...
سایت تفریح و سرگرمی،مطالب جنجالی،عکس ها و پست های فیس بوکی،استخدام،کاریابی،جوک،اس ام اس،اخبار،عکس،جدیدترین اخبار استخدامی،قیمت طلا و
مدیر بازدید : 73 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

میوه ای که میل جنسی زنان را افزایش میدهد

میل جنسی,افزایش میل جنسی,مواد غذایی موثر در میل جنسی

میوه ای که میل جنسی زنان را افزایش میدهد
اخیراً دانشمندان به یکی دیگر از فواید سیب پی برده اند، به عقیده آنها زنانی که روزانه و به صورتی منظم یک یا دو سیب می خورند نسبت به زنانی که سیب جایگاه مشخصی در رژیم غذایی آنها ندارد رابطه جنسی با کیفیتی بهتر را تجربه می کنند.


از یک سو به ممنوعه بودن شهرت دارد و از سوی دیگر می گویند درمان بسیاری از دردهاست. صحبت از سیب است، میوه ای که خواص بی شمارش آن را به یک خوراکی استثنایی بدل کرده است. اما اخیراً دانشمندان به یکی دیگر از فواید سیب پی برده اند، به عقیده آنها زنانی که روزانه و به صورتی منظم یک یا دو سیب می خورند نسبت به زنانی که سیب جایگاه مشخصی در رژیم غذایی آنها ندارد رابطه جنسی با کیفیتی بهتر را تجربه می کنند.
 در این تحقیق 781 زن که سابقه هیچ گونه اختلال جنسی نداشتند، از داروی خاصی استفاده نمی کردند و به افسردگی نیز مبتلا نبودند مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج نشان داد مصرف روزانه سیب نه تنها از لحاظ زنان را در شرایط بهتری قرار می دهد بلکه عملکرد جنسی آنها را در جهت مثبت تغییر می دهد.


در واقع سیب همانند شکلات حاوی مقدار قابل توجهی پُلی فنول و آنتی اکسیدان است که موجب افزایش جریان خون در دستگاه تناسلی زنان می شود، علاوه بر این فلوریزین موجود در سیب که به هورمون استروژن شبهات بسیاری دارد به لذت و رضایت بیشتر زنان از یک رابطه جنسی کمک می کند. نکته جالب توجه این است که بسیاری از خواص یاد شده تنها در پوست سیب وجو دارد؛ بنابراین به زنان توصیه می شود برای داشتن یک رابطه جنسی خوب خوردن سیب آن هم با پوست را فراموش نکنند.

مدیر بازدید : 87 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)
ازدواج موفق برای چهل ساله ها
   
ازدواج موفق,انتخاب همسر ,سن ازدواج در زنان
انتخاب همسر مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین انتخاب فرد است. انتخابی که خیلی ها آن را به تعویق می اندازند تا درست تصمیم بگیرند. تا جایی که ممکن است تصمیم گیری دیر هنگام آنها را از عرف ازدواج عقب بیندازد.
سن عددی است که شما خود را با آن معرفی می کنید اما آیا واقعا سن شما همان عددی است که از شناسنامه تان استخراج شده؟
سن حقیقی برآیندی است از سن زیستی و اطلس ژنتیکی و کروموزومی، سن روانی و عقلانی و سن تقویمی و شناسنامه‌ای. بنابراین، در ازدواج شاید بیشتر از سن تقویمی، سن حقیقی ملاک باشد. جوانی که ظاهرا بالغ است ممکن است به دلیل ناپختگی سن حقیقی کمتری داشته باشد و جوانی با تجربه، شاید سن حقیقی اش از سن تقویمی اش فراتر رود.
با این وجود هنوز سن از نظر برخی، یک مساله جدی و یک مانع فرهنگی در ازدواج به حساب می آید. پسران پا به سن گذاشته زیادی هستند که هنوز اصرار دارند با دختران زیر 30سال ازدواج کنند و دختران زیادی هستند که به صرف یکی دو سال بزرگتر بودن از پسر به او جواب رد می دهند.
بنابراین لازم است به چند نکته مهم درباره سن ازدواج در زنان و مردان اشاره کنیم:
* همانطور که گفتیم، سن حقیقی انسان آمیزه‌ای است از برآیند سه مولفه اساسی. سال تولد و سن شناسنامه‌ای، ساختار ژنتیکی، سن زیستی و بیولوژیکی و سن روانی و عقلانی و نشاط و سرزندگی حیاتی.
سن روانی افراد همیشه با سن شناسنامه‌ای آنها هم‌خوانی ندارد. معنا و مفهوم سن حقیقی این است که زنان و مردان که در یک روز و سال معین متولد شده‌اند و اینک حدود 20، 30، 40، و 50 سال از تقویم زمان تولد آنها گذشته است، لزوماً از شرایط زیستی و روانی همانند برخوردار نیستند، چون رگه‌ها و ساختار ژنتیکی، اطلس کروموزمی، شرایط زیست بیولوژیکی و وضعیت روانی، زمان و شرایط انعقاد نطفه، حیات جنینی(قبل از تولد)، شرایط حاکم بر زمان تولد، وضعیت زیستی و عاطفی مصوینت‌های بدنی و استانداردهای بهداشتی در دوران رشد و تحول بعد از تولد، سرزندگی و نشاط حیاتی، آرامش روانی، بهره‌مندی از نگرش مثبت و انگیزه تلاش، دلبستگی امن به والدین محبوب، احساس غنی وهمدلی و همانندی با وی، اکتساب آمادگی‌های عاطفی و روانی و کفایت‌های عقلانی در ایفای نقش خطیر همسری و آرامش آفرینی قبل از ازدواج، عموما در بین مردان یا زنانی که کاملا همسن هستند، به طور فوق العاده و قابل ملاحظه‌ای متفاوت است.
* نمی‌توان سن مشخصی را به عنوان سن مطلوب ازدواج برای مناطق مختلف ایران و جهان در نظرگرفت. به طور کلی هر جوانی که بلوغ جنسی را تجربه کرده و با گذار از آن در صورت بهره مندی از رشد مطلوب جسمانی، برخورداری از هوشمندی، کفایت‌های عقلانی، سلامت روانی، تعهد و توان مسئولیت‌پذیری خانوادگی و اجتماعی، درک و احراز صلاحیت‌های بایسته و شایسته همسری و مهارت‌های بالفعل یا بالقوه آرامشگری و آرامش آفرینی ماندگار می‌تواند به انتخاب فردی که او را همسری مطلوب می‌انگارد، بیاندیشد.
برخی این شرایط را در حدود 18 تا 20 سالگی می‌یابند، بعضی کمی زودتر و بعضی تا حدود 25 سالگی و حتی بیشتر از آن نمی‌توانند شایستگی‌های لازم را به دست آورند.
بنابراین با توجه به متغیرها و مولفه‌های گوناگون در بحث سن حقیقی نمی‌توان برای مناطق مختلف شهری و روستایی ایران و جهان سن مشخصی را به عنوان سن پایه یا مطلوب ازدواج تعیین کرد.
* در نیم قرن گذشته که امید به زندگی در جمعیت زنان و مردان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته، تعریف سن حقیقی هم تفاوت پیدا کرده. شاید بتوان گفت که دختران 40 ساله امروزی مانند دختران 20 ساله چندین دهه گذشته هستند. علاوه بر آن استانداردهای بهداشتی نسبت به گذشته فوق العاده فراگیر شده زنان از بیشترین سلامت زیستی و مراقبت‌های بهداشتی برخوردار بوده و به دور از بسیاری از آسیب‌های گذشته می‌توانند در هر سنی ازدواج کرده و توفیق فرزندآوری را در بعد از سنین 40 و 45 سالگی داشته باشند.
پژوهش‌های انجام شده در چندین کشور مختلف در چند سال اخیر بیانگر این حقیقت است که ازدواج زنان بعد از 35 و 40 سالگی به یک پدیده کاملا طبیعی تبدیل شده و فرزندآوری بعد از 45 سالگی با بیشترین دقت و مراقبت‌های ویژه صورت پذیرفته عموماً این گروه از مادران فرزندانی سالم و هوشمند به دنیا می‌آورند و میانگین آسیب‌های احتمالی نوزادان آنها کمتر از میانگین همه موالید جامعه است.
بنابراین تصور نادرست کلیشه‌ای در نزد برخی از عوام که همه زنان در سنین بالای چهل سالگی فوق العاده شکسته می‌شوند کاملا ناصحیح و ناروا و به دور از مروت و انصاف علمی است.
در واقع سلامت زیستی و پویایی حیاتی دختران 40 ساله امروز همانند دختران 20 ساله چهل تا پنجاه سال گذشته است و همان طوری که پیش‌تر اشاره شد مطلقا روا نیست که در مخاطب قرار دادن دختران مجرد 40 سال به بالا که عموماً از نظر زیستی و روانی آمادگی کامل برای ازدواج موفق و فرزندآوری مطلوب دارند اصطلاحات قدیمی که نشان از واماندگی فرهنگی و دور بودن از یافته‌های پژوهش‌های نوین است، مثل پیردختر را به زبان آورد.
مدیر بازدید : 79 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

با این کارها، جنین‌تان زجر می کشد

جنین‌, مراقبت از جنین, رانندگي در دوران بارداري

وقتی که خانمی می‌فهمد باردار است انبوهی از سوال‎ها در ذهنش شکل می گیرد. در اینجا به چند سوال رایج در حوزه زیبایی و پزشکی پاسخ داده‎ایم.


آفتاب: بارداري دوره حساس و مهمي است. بسياري از خانم‌ها حتي قبل از بارداري و به محض آنکه تصميم به باردار شدن مي‌گيرند، سعي مي‌کنند تمام جوانب را بررسي کنند و بسنجند تا بارداري سالمي را پشت سر بگذارند.
 
برخي هم آنقدر نگران مي‌شوند که در مورد همه چيز سوال دارند. بين پيامک‌هاي «سلامت»، سوال‌هاي بسياري در مورد دوران بارداري به دستمان رسيده است که تلاش کرديم در گفت‌وگو با دكتر شهرزاد زاده‌ مدرس، متخصص زنان و زايمان و عضو هيات‌علمي دانشگاه علوم‌پزشکي شهيدبهشتي و رئيس بخش نازايي بيمارستان مهديه، به آنها پاسخ دهيم.
 
 آيا مي‌توان به صورت طبيعي دوقلو باردار شد؟
 دوقلو باردار شدن به ژنتيک خانم بستگي دارد. اگر در نزديکان او کسي دوقلو باردار شده باشد، احتمال دوقلو باردار شدنش وجود دارد در غير اين صورت، اين احتمال بسيار ضعيف است.
 
متاسفانه اين روزها زوج‌ها با مصرف قرص‌هاي محرک تخمک‌گذاري تلاش مي‌کنند با تحريک تخمک‌گذاري چندقلو باردار شوند. اين کار بسيار اشتباه است و کساني که تخمدان‌هاي طبيعي دارند، دچار عارضه مي‌کند.
 
فقط زوج‌هايي مجاز به مصرف اين داروها هستند که مشکل ناباروري دارند؛ يعني طي يک سال هفته‌اي 2 تا 3 بار بدون پيشگيري رابطه زناشويي دارند و بچه‌دار نمي‌شوند.
 
متخصص زنان که در زمينه ناباروري فعاليت دارد، پس از مشاوره با اين زوج‌ها نوع داروها را تعيين مي‌کنند. مصرف اين نوع داروها احتمال دوقلوزايي را هم افزايش مي‌دهد.
 
آيا مي‌توان در بارداري از مسهل استفاده کرد؟
 چون بيشتر‌ خانم‌ها در بارداري دچار تشديد يبوست مي‌شوند. البته الزاما در دوران بارداري اين مشکل تشديد نمي‌شود اما خانمي که زمينه يبوست و هموروئيد دارد و رژيم غذايي مناسبي را دنبال نمي‌کند، قطعا در دوران بارداري دچار تشديد يبوست و هموروئيد خواهدشد.
 
بهترين راه انتخاب رژيم غذايي مناسب، دريافت کافي مايعات و پياده‌روي است. استفاده از مسهل تا جاي ممکن بهتر است محدود شود.
 
آيا هر خانمي که زايمان طبيعي دارد، دچار بواسير خواهدشد؟
 نه، اين موضوع صحت ندارد و ناشي از نگراني بي‌مورد افراد و مخصوص اين دوره زندگي يعني بارداري است.
 
 آيا برقراري رابطه زناشويي در 3 ماهه اول و سوم بارداري ممنوع است؟
 ببينيد، منع مطلق از برقراري رابطه زناشويي در اين ماه‌ها وجود ندارد، گرچه اگر خانمي سابقه سقط و خونريزي داشته، بهتر است تا جاي ممکن از انقباض رحم به دنبال ارگاسم پيشگيري کند.
 
در 3 ماهه نخست، براي خانمي که بارداري طبيعي دارد منع برقراري رابطه زناشويي وجود ندارد. در 3 ماهه دوم نيز اين رابطه مشکلي ايجاد نمي‌کند، اما مطالعات نشان داده رابطه زناشويي در اواخر دوران بارداري، زجر جنيني را افزايش مي‌دهد.
 
منظور از زجر جنيني، دفع مکونيوم و اختلالات ضربان قلب جنين است. داشتن وضعيتي که در آن رحم تحت فشار نباشد و خانم در وضعيت مطلوب و آرامش باشد، در تمام دوران بارداري اهميت دارد.
 
 آيا خانمي که سنگ‌کليه دارد، مي‌تواند بدون مشکل باردار شود؟
 در صورتي که سنگ‌کليه انسداد ايجاد نکرده و فعاليت کليه طبيعي باشد، بارداري منعي ندارد و معمولا طي بارداري مشکلي بروز نمي‌کند حتي چون هورمون‌هاي بارداري مخصوصا پروژسترون باعث اتساع سيستم ادراري مي‌شود، ممکن است سنگ خود به خود دفع ‌شود.
 
البته اگر خانمي از وجود سنگ باخبر است، بايد قبل از اقدام به بارداري با پزشک متخصص کليه مشورت کند. در دوران بارداري هم بايد مراقب عفونت ادراري باشد و تحت‌نظر پزشک مرتب آزمايش ادرار بدهد.
 
آيا نشستن در وان در دوران بارداري ممنوع است؟
 مي‌گويند اين کار در بارداري باعث عفونت مي‌شود!
 
نه، صحت ندارد. اين کار هيچ مشکلي ايجاد نمي‌کند.
 
 آيا رنگ و مش يا فرکردن مو در اين دوران قدغن است؟
 واقعيت اين است که مطالعه‌اي به صورت جدي در اين زمينه انجام نشده و آماري وجود ندارد اما به هر حال هرچه در دوران بارداري کمتر در معرض مواد شيميايي باشيد، بهتر است.
 
مخصوصا رنگ موهاي حاوي آمونيوم مي‌تواند مضر باشد. در برخي شرايط، لازم است خانم موهايش را رنگ کند و اين کار مايه آرامش او است. نمي‌گويم به‌طور مطلق انجام اين کار مضر است و نبايد انجام شود اما تا جاي ممکن بايد تعداد دفعات را کاهش داد و از رنگ‌هاي بدون آمونيوم استفاده کرد.
 
منظور از مش کردن اگر رنگ کردن تکه‌اي مو باشد، چون تماس مستقيم با پوست سر ندارد، شايد عوارض کمتري داشته باشد اما در مورد نوع عوارضي که ممکن است اين مواد بر روند زايمان يا سلامت جنين داشته باشد، اطلاعاتي در دست نيست.
 
 آيا رانندگي در دوران بارداري مجاز است؟
 در شرايطي که رحم هنوز بزرگ نشده، رانندگي با کمربند ايمني مشکلي ايجاد نمي‌کند اما وقتي رحم بزرگ شد، مخصوصا در 3 ماهه سوم، ممکن است به جنين صدمه برسد و بهتر است خانم باردار پشت فرمان ننشيند.
 
وقتي شکم بزرگ است، مي‌توان کمربند را زير شکم قرار داد تا فشاري به رحم وارد نکند. خانم باردار نبايد به حدي پشت فرمان بنشيند که احساس خستگي کند

مدیر بازدید : 65 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

همسر رفیق بازتان را اینگونه مرد زندگی کنید

همسر رفیق باز,دوست همسر,دوستان همسر

شوهرم ۳۰ سال دارد خيلی رفيق باز است، سر هر مسئله کوچکی دروغ می گويد گاهی اوقات هميشه سر کار است و گاهی اوقات اصلا سر کار نمی رود. راهنمايی کنيد چگونه با او برخورد کنم.

دوست همسرتان باشید
با همسرتان صحبت کنید، ذکاوت بیشتری به خرج دهید و لذت هایی را که با دوستانش تجربه می کند شناسایی کنید. چه بسا شما بتوانید آن شرایط را فراهم کنید. آنچه تفریح را لذت بخش می کند، احساس رهایی از مشکلات روزمره و افکار نگران کننده است. در صورتی که تفریح شما و همسرتان این گونه نیست، هوشیار باشید.در صورتی که دوستان همسرتان افراد مطمئنی از نظر اخلاقی نیستند و شما نگران سلامت همسرتان در ارتباط با اموری همچون اعتیاد هستید از اطرافیانتان کمک بخواهید. زندگی پیش از ازدواج همسرتان را، بررسی کنید اگر او پیش از این نیز ارتباط زیادی با دوستان خود داشته است؛ بنابراین همسرتان باید مهارت های زندگی مشترک را دوباره آموزش ببیند و از مهارت ارتباط با دوستان و مدیریت آن آگاهی یابد. پس از یافتن پاسخ این سوالات می توانید متوجه شوید چطور می توانید برای حل این موضوع اقدام کنید.

بهترین رفتار در برابر حقیقت
بهتر بود مثالی از دروغ های گاه و بیگاه همسرتان را عنوان می کردید. با این حال ابتدا شرایطی را که در آن همسرتان دروغ می گوید شناسایی کنید. گاهی خود ما باعث می شویم طرف مقابلمان حقیقت را از ما مخفی نگاه دارد. نحوه برخورد شما با گفتن حقیقت از جانب همسرتان، بسیار حائز اهمیت است. چنانچه در هر صورت شما بدون منطق و با عصبانیت برخورد کنید، او را مجبور خواهید کرد جمله ای توجیه کننده، را در قبال حقیقت به شما تحویل دهد!

موانع را بشناسید
مهارت ایجاد تعادل بین تمامی امور زندگی موضوعی است که همه افراد به آن نیاز دارند و شما و همسرتان نیز از این امر مستثنا نخواهید بود. البته حضور شما نیز در کنار همسرتان و همراهی وی در این امور، دارای اهمیت ویژه ای است؛ چرا که زمانی که شما و همسرتان زندگی مشترکی را شروع کردید این تعهد را دادید در هر مرحله، در کنار یکدیگر باشید؛ بنابراین مشکلات زمانی حل خواهد شد که شما همراه همسرتان باشید و نه در مقابل وی.
برای ایجاد تعادل در امور مختلف زندگی، ابتدا باید موانع آن را بشناسید. عواملی نظیر نداشتن اهداف مشخص و از این شاخه به آن شاخه پریدن، نداشتن اطلاعات کافی در زمینه های مرتبط، نداشتن برنامه ریزی برای زندگی و مسئولیت پذیری پایین در بهم زدن تعادل زندگی دخیل هستند.

۴ گام تا رسیدن به تعادل در زندگی


برای اینکه تعادل را در زندگی خود برقرار کنید چه باید بکنید؟

1 - ابتدا وضعیت فعلی خود را بررسی کنید
آنچه را که تا کنون انجام داده اید بررسی کنید و جاهایی را که به قول معروف از خط تعادل خارج شده اید شناسایی کنید.

2 - اهدافتان را مشخص کنید
برای این منظور فهرستی از اهدافتان را بنویسید و بر اساس اولویت دستیابی، آن ها را مرتب کنید. به طور دقیق و واضح هر هدف را توضیح دهید.

3 - دوباره برنامه ریزی کنید
حال وقت آن رسیده، با توجه به اولویت ها و با توجه به آنچه تا کنون انجام داده اید، برنامه ای مناسب را تهیه کنید. کمی وسواس به خرج دهید و جزء به جزء امور را مشخص کنید.

4 - جنبه های مختلف زندگی تان را بشناسید
علایق، مسئولیت ها، توانمندی ها و نیازمندی های خود را بشناسید و نگذارید آنها کنترل شما را در دست بگیرند. با شناسایی آن ها می توانید در مواقع لزوم به آن ها، بپردازید.

مدیر بازدید : 109 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

5 نکته مفید درباره رابطه جنسی

رابطه جنسی,رابطه زناشویی

5 نکته مفید درباره رابطه جنسی
پنج نکته مفید درباره روابط جنسی زوج‌ها وجود دارد که اگر آن‌ها را بدانید در لذت بردن از زندگی زناشویی به شما کمک خواهد کرد.
- مردان نیز در آغوش کشیدن را دوست دارند
بدن مردان و زنان در طول برقراری رابطه جنسی هورمونی به نام " اکسی‌ توسین " ترشح می کنند که به هورمون " آغوش " مشهور است. این هورمون به مادران کمک می‌کند نوزادشان را در آغوش بگیرند.  این هورمون به مردان نیز کمک می‌کند با دیگران صمیمی و مهربان شوند.  

 

- واقعیت بهتر است یا تظاهر
تظاهر کردن به رسیدن به مرحله ارگاسم در میان زنان به شدت معمول است، اما کاری عبث و بیهوده است. به جای آن، درباره کارهایی که دوست دارید انجام دهید با همسرتان گفت و گو کنید.


- حدس زدن اندازه آلت تناسلی مردان
نتایج پژوهش های محققان مدرسه پزشکی دانشگاه لیورپول نشان داد، هر چه انگشت حلقه مردان بلندتر باشد، آلت تناسلی شان نیز بلندتر است. اندازه طول انگشت و آلت تناسلی به میزان تستوسترونی دارد که مردان در رحم مادر دریافت کرده اند.


- تنوع، نمک زندگی است
برقراری رابطه جنسی در موقعیت‌های مختلف، به بهتر شدن آن کمک می کند. برای بهتر و لذت بخش تر شدن رابطه جنسی باید برقراری رابطه را در آشپزخانه، زیر دوش، اتاق مطالعه و ... امتحان کنید.


- پوشیدن جوراب مفید است
به احتمال زیاد سرما مانع لذت بردن شما از رابطه جنسی می شود. نتایج بررسی متخصصان دانشگاه لاهه نشان داد، زوج‌هایی که در پاهای شان احساس سرما می کنند، دشوارتر از دیگران به مرحله ارگاسم می رسند. این در حالی است که زمان رسیدن این زوج ها به مرحله ارگاسم پس از پوشیدن جوراب 80 درصد کاهش یافت.

مدیر بازدید : 73 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

7نکته درباره تناسب فرهنگی در ازدواج

تناسب فرهنگی در ازدواج,قبل از ازدواج,اختلافات زناشویی

گاهی پسران و دختران تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و این تفاوت ها را دیگران نیز به آن ها گوشزد می کنند اما با وجود همه این ها، دوست دارند چشمان شان را روی تفاوت ها ببندند و ازدواج کنند اما عشق به فرهنگ و دیدگاه های همسر تا ابد باقی نخواهد ماند. این عشق از بروز اختلاف ها جلوگیری نمی کند و باورها، اعتقادها و هیجان های انسان غیرقابل تغییرند.

این گونه ازدواج‌ها، ناآگاهانه و نابالغانه هستند و ازدواجی كه از روی آگاهی نباشد و آشنایی طرفین محدود و عاشقانه باشد و آگاهانه به توافق نرسند، می‌تواند مشكلات زیادی داشته باشد.

او را همان گونه که هست بپذیر
متاسفانه در فرهنگ ایرانی پذیرش آموزش داده نمی شود و فرهنگ تحمل را می آموزیم (اگر شبیه تو نیست تحمل کن)، فرهنگ تحمل فرهنگی است که نهایتا به درگیری و مبارزه ختم می شود و بین زن و مرد فاصله ایجاد می کند.

این که تصور کنید همسرتان به خاطر عشق به شما و نفوذ پذیری تان رفتار و عقایدش را در درازمدت تغییر می دهد، غلط است البته تغییرات اندکی رخ خواهد داد زیرا زن و مرد از یکدیگر تاثیر می گیرند اما مشکل اساسی وقتی است که یکی از طرفین بخواهد به شکل فعال روی دیگری تاثیر گذارد و او را تغییر دهد. آن وقت است که ناخودآگاه مقاومت ایجاد و دردسر شروع می شود.
 
ببینیم چه می شود!
برخی مردان و زنان آگاهی کاملی از تفاوت ها دارند و می دانند در بعضی از حیطه های مهم با هم اختلاف سلیقه دارند اما جرأت پرداختن و موشکافی موضوع را ندارند و فقط با خود این جمله را تکرار می کنند که ان شاءالله آن چه که من دوست دارم، اتفاق می افتد. مثل پسری که به زندگی با مادرش بعد از ازدواج (زیر یک سقف) ادامه خواهد داد، دختر نیز اعتراض کرده و پسر می گوید حال ببینم چه می شود. سعی کنید به همه مسایل و واقعیت های زندگی جدی نگاه کنید و از آن ها به راحتی نگذرید.
 
هر کس به کار خود
دختر و پسری که با اعتقادات دینی و اختلاف در نوع اعتقادات ازدواج می‌کنند، حتی اگر قبل از ازدواج به این توافق رسیده باشند که به مسائل مربوط به مذهب کاری نداشته باشند پس از احساسات پرشور جوانی، در زمینه‌های مختلف اختلاف‌نظر و احتمالا ناسازگاری خواهند داشت.

برای مثال، ناهماهنگی در انجام فرایض و مراسم دینی می‌تواند زمینه‌ای برای ناسازگاری باشد. نوع تفریحات و سرگرمی‌ها، نحوه حضور در مهمانی‌ها، مسائل مربوط به طهارت و سایر احکام از مسائلی است که زندگی زوج جوان ما را دچار چالش می‌کند. تصور کنید در چنین خانواده‌ای، پای یک کودک هم به میان آید. تربیت و پرورش کودک یکی از زمینه‌های مهم برای ناسازگاری‌های دایمی زن و شوهر خواهد بود.

چهارچوب اعتقادات تا 20 سالگی و تا پایان دوره نوجوانی در فرد شکل می‌گیرد و در30 تا 40 سالگی به اوج می‌رسد. بنابراین حتی اگر دختر و پسری در حال حاضر از نظر ظاهری تشابهاتی با هم دارند، نمی‌توان مطمئن بود که تفاوت‌های اعتقادی آنها در آینده بروز نکند و موجبات ناسازگاری و اختلافات را فراهم نکند. بنابراین در انتخاب همسر باید به خانواده، فرهنگ و محیطی که فرد در آن پرورش یافته است توجه کرد.

خودتان را به آن راه نزنید
گاهی مرد یا زن از پاسخ به بعضی از سوال ها طفره می روند، بحث را به بیراهه می کشانند یا با طنز موضوع را به پایان می رسانند. مثلا نحوه رفت و آمد با خانواده طرف مقابل، نحوه خرج کردن پولی که هر دو درمی آورند یا حق کار کردن زن. با مشاهده چنین جواب هایی از سوی طرف مقابل تان، هرگز به آسانی از آن نگذرید و به طور جدی از او بخواهید در این باره صحبت کند.

فرهنگ گذراندن اوقات فراغت و تفریح خانواده ها با هم تفاوت دارد. خانواده ای در روز تعطیل و اوقات فراغت در خانه می مانند هر کس به اتاق خودش می رود و مطالعه یا موسیقی گوش می کند و خانواده ای دیگر دوست دارند به کشور دیگری بروند و اوقات بگذرانند و... در تعطیلات زن و مرد بیشتر در کنار هم هستند بنابراین مهم است که سرگرمی ها و تفریح ها به هم شبیه باشند.

حیطه بحث برانگیز دیگر، داشتن یا نداشتن فرزند است. لازم است دختر و پسر درباره بچه دار شدن یا نشدن، زمان آن و حتی تعداد فرزندان با هم صحبت کنند تا کمتر دچار مشکل شوند.

وقتی فرهنگ متفاوت است، رفتار اقتصادی هم تفاوت خواهد داشت. برای خانواده ای ممکن است نگهداری و ذخیره پول برای روز مبادا از صرف هزینه های لوکس و سفرهای پرهزینه خیلی مهم تر باشد اما در خانواده ای دیگر پول فقط صرف تفریح و لباس می شود. نباید از بیان نگرش فرهنگی به مسایل مالی هراسی داشت.
 
زبان مشترک را جدی بگیرید
 اگر زن و مرد از دو قوم یا دو ملیت مختلف قصد دارند با هم ازدواج کنند، حتما باید هر دو به یک زبان مشترک مسلط باشند زیرا در غیر این صورت احساسات، افکار درونی، ارتباط کلامی و فکری شان قطع خواهد شد و هر دو آسیب خواهند دید.
 
رضایت خانواده ها را جلب کنید
در دنیا، ازدواج دو نفر خیلی راحت تر از ما شرقی ها صورت می گیرد. زن و مرد یکی از استرالیا و دیگری از آمریکا هر کدام یک چمدان می بندند، به فرانسه مهاجرت و با هم ازدواج می کنند و رضایت والدین هم اصلا مطرح نیست ولی در فرهنگ ما این موضوع نباید نادیده گرفته شود. رضایت پدر و مادر اصل بسیار مهمی است به خصوص اگر قرار است دو نفر با فرهنگ های مختلف با هم وصلت کنند. باید تلاش کرد رابطه خوبی بین خانواده ها برقرار شود. راضی نبودن خانواده ها می تواند به راحتی ازدواج را به نابودی بکشد.
 
خانواده جدیدی تشکیل دهید
دختران و پسران جوانی که به شدت به خانواده پدر و مادر وابسته هستند و قصد دارند در دل خانواده های خود خانواده کوچکی تشکیل دهند، در واقع هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده اند و اغلب دیده می شود با بروز کوچک ترین اختلافی، دختر یا پسر با خانواده شان علیه طرف مقابل متحد می شوند تا بتوانند به هدف مطلوب برسند. مهم آن است که زن و شوهر در همه مواقع کنار هم باشند و در سختی ها به کمک یکدیگر بشتابند و از هم حمایت کنند.

مدیر بازدید : 68 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

 خانمها به این ۷ نقطه از بدن آقایون توجه میکنند

تصور کنید: برنامه ملاقات شما به خوبی پیش رفته است، و او شما  را برای صرف آخرین نوشیدنی به منزلش دعوت کرده. شما وارد می شوید، کفش هایتان را از پا در می اورید و انگاه عطر جوراب هایتان در تمام فضای اتاق پخش می شود. امیدوارید که او متوجه نشود؟

آرزوی خوبی است، اما باید بدانید زمانی که نوبت به موارد بهداشتی و نگهداری از بدن می رسد، خانم ها متوجه همه چیز می شوند. و از آنجایی که بیشترین میزان توجه آنها در انتخاب همسر مناسب به مواردی نظیر بو، و بهداشت بر می گردد، جوراب های کثیف و یا ناخن های نا مرتب می توانند به راحتی رابطه شما دو نفر را بر هم زنند.

در این قسمی لیستی از اعضایی که آقایون معمولا به این دلیل که تصور می کنند خانم ها به آن قسمت ها اهمیت نمی دهند، آنها را تمیز نکرده و مراقبت های لازم را در موردشان انجام نمی دهند، را برایتان آورده ایم. امیدواریم پس از مطالعه لیست زیر، جزء افرادی باشید که از این نقاط مراقبت کافی می کنند و اهمیت آن را می دانند.

۱- ابرو

او انتظار ندارد که ابروهای شما همانند خودش کاملا دارای فرم باشد، اما ابروهای پر و در هم و بر هم نیز، چیزی نیست که او انتظار دیدنش را داشته باشد.

در این مورد چه کنید: اگر شما جز آن دسته از مردهایی هستید که ابروهای پری دارند، باید درست کاری را انجام دهید که خانم ها انجام می دهند: ابروهایتان را بردارید. فقط کافی است موهای بین دو ابرو را بردارید (فقط موهایی که وسط دو ابرو قرار دارند). البته اگر قصد دارید موهای بیشتری را بردارید، بهتر است نزد یک آرایشگر بروید تا او این کار را برایتان انجام دهد.

۲- ناخن

دستان شما نقطه ای هستند که مطالب بسیاری در مورد نظافت و بهداشت شخصی شما را در اختیار او قرار می دهند. پس اجازه ندهید تا ناخن های چرک و کثیف شما را از دور خارج کنند.

در این مورد چه کنید: لازم نیست هر هفته مانیکور کنید تا ناخن هایتان فرم داشته باشند، بلکه فقط کافیست از داروخانه یک عدد سوهان خریداری نمایید و سختی ها و لبه های تیز آنرا صاف کنید. هیچ خانم دوست ندارد، کسی او را با ناخن های بد فرم و ناصاف در آغوش بگیرد.

۳- پوست

هیچ خانمی نمی تواند از لمس کردن پوست لطیف و صاف اجتناب کند. آیا این دلیل کافی نیست تا شما را ترغیب به داشتن پوستی لطیف و شاداب نماید؟

در این مورد چه کنید: خانم ها به وسیله کرم های نرم و مرطوب کننده با خشکی پوست در سرما مبارزه می کنند، آقایون اغلب این کار را انجام نمی دهند. لازم نیست موشک هوا کنید؛ فقط یک قوطی نرم کننده (ترجیحا بدون بو) خریداری کنید و آنرا مرتبا بر روی پوست خود بمالید تا خشکی ها از بین بروند. افرادی که پوست های چربی دارند، باید نمونه هایی را خریداری کنند که بدون روغن (oil free) باشند، به این ترتیب مشکلاتان به اسانی حل خواهد شد.

۴- پا

ترک پا، قارچ های موضعی، ناخن ها بلند انگشت های پا، و بوی بد آن می تواند به راحتی او را از برقراری رابطه با شما منصرف کند. متاسفانه زمانی که شما کفش هایتان را در می آورید اولین چیزی که یک خانم به آن توجه می کند، همین موارد هستند. اگر نتوانید از این قسمت پنهان بدن خود به خوبی مراقبت کنید،  او ممکن است تصور می کند که توانایی مراقبت و نگهداری از سایر اعضای مخفی را نیز ندارید.

در این مورد چه کنید: اگر پودرها و پمادهای روی میز جواب نمی دهند باید با یک پزشک در این مورد مشورت کنید.

۵- موی بینی/ گوش

من موی گوش و بینی یک مرد را با سبیل های بلند و نمایان یک خانم برابر می دانم. یک خانم برای از بین بردن سبیل ها، آنها را موم می اندازد، دکولوره می کند و هر کار دیگری که از دستش بر آید در این زمینه انجام می دهد. آیا شما نیز نباید همین کار را انجام دهید؟

در این مورد چه می کنید: در این قسمت یک راهنمای ساده وجود دارد که باید آنرا اجرا کنید: زمانی که موهای گوش و یا بینی آنقدر بزرگ شده باشند که از سوراخ ها بیرون بزنند، باید نسبت به کوتاه کردن آنها اقدام کنید.

۶- دندان

لبخندی با دندان های درخشان تحت هر شرایطی همه چیز را به نفع شما بر می گرداند. دندان های لکه دار، زرد، و پلاک دار او را به راحتی به سمت دیگری منحرف میکند.

در این مورد چه کنید: اگر مشکلات دندان هایتان بیش از اندازه حاد شده باید، نزد دندانپزشک بروید؛ اما اگر هنوز به این مرحله نرسیده اید، بهتر است یک خمیر دندان سفید کننده و دهان شویه خریداری کنید. البته باید اشاره کنم که استفاده کردن از آنها را نیز از یاد نبرید.

۷- کمر

کمر شما شهوت انگیزترین نقطه بدنتان است، البته نه زمانی که پر است از جوش و موهای زائد.

در این مورد چه کنید: اگر مشکل شما جوش های غرور است، از کرم و یا لوسیون های پاک کننده استفاده کنید. در مورد موها هم اگر مقدار آنها کم باشد اصلا مسئله ای نیست، تا به حال کمی مو هیچ را اذیت نکرده اما اگر مقدار آن بیش از حد نرمال است باید به سالن زیبایی بروید و آنها را اپیلاسیون کنید .

مدیر بازدید : 115 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

 مسائل جنسی دومین دلیل برای طلاق !

رابطه جنسی حیاتی‌ترین جزء همه ازدواج‌هاست. اگر یکی یا هر دوی زوجین علاقه و رغبت خود را در برقراری رابطه زناشویی از دست دادند چه می‌شود؟ تحقیقات نشان داده است که درصد انبوهی از چنین ازدواج‌هایی با شکست مواجه می‌شود؛ به گونه‌ای که بر اساس آمار رسمی، بعد از مسائل مالی، مسائل جنسی دومین دلیل برای طلاق شناخته شده است. بنابراین، مفید دیدیم که در این نوشتار پیشنهادهایی برای بهبود رابطه جنسی در بین همسران ارائه دهیم.

رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، ولی با این حال زوج‌های زیادی بدون توجه عمیق به آن زندگی می‌کنند. هدف از درج این مطلب ایجاد روابط صمیمانه میان زوجین و استحکام روابط زن و شوهر در کانون خانواده است.

ناامید نشوید
راه‌های زیادی برای جلوگیری از سردی روابط جنسی وجود دارد اما چند راه پیشنهادی پی آمده، اثرات کمابیش مناسبی در جان بخشیدن دوباره به زندگی جنسی زوجین دارد:

به خودتان متکی باشید
فرقی نمی‌کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان کند؛ تحریکات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما خواستید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور گهگاه نیاز‌هایتان را کنترل کنید. احتمالاً تصور خواهید کرد که چنین رفتاری عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد. این مساله‌ای کاملاً طبیعی است و باید آن را بپذیرید. هرچه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما و نیاز‌هایتان بیشتر شود، تلاش شما نیز در درک این تفاوت‌ها باید افزایش یابد. اگر اطمینان داشته باشید که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه می‌کند، انجام این کار با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

تنوع، مزه زندگی است
احتمالاً زندگی جنسی شما دچار یکنواختی شده است. حتی مهیج‌ترین فرد در رابطه جنسی هم اگر این روابط برایش تکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می‌کنید، پس وقتش رسیده که کمی تنوع وارد این رابطه کنید. برای جلوگیری از یکنواختی جنسی، باید کمی خلاق باشید:

مکانی جدید انتخاب کنید.
لباس خواب مناسب و جدید بخرید.
عطر خوشبو استفاده کنید.
حتما مسائل بهداشتی و نظافتی را رعایت کنید.
آرایش و زیبایی را فراموش نکنید زیرا نشانه اهمیت دادن به شریک زندگی خود است.
معمول است که مرد در رابطه جنسی پیشقدم می‌شود. بد نیست زن نیز گاهی پیشقدم شود.
با آرامش و مهربانی رفتار کنید.
خشن و عجول نباشید.
سعی کنید با کلام، نگاه، حرکات و رفتار خود به آرامی همسرتان را راضی کنید. بگذارید او نشانه‌های عشق و محبت را در شما ببیند.

آماده‌سازی روان
رابطه زناشویی فقط به نوع فیزیکی محدود نمی‌شود و نوع روانی نیز دارد که باید به صورت همزمان استفاده شود. به همسر خود بفهمانید که رابطه جنسی با او سبب آرامش او می‌شود و می‌خواهید با این عمل عشق و محبت خود را بیشتر به او ثابت کنید و هدف فقط ارضاء جنسی-جسمی نیست بلکه روح معنوی شما نیز با این عمل ارضاء می‌شود. زوج‌های زیادی بوده‌اند که بی‌علاقگی و نارضایتی یکی از زوجین از رابطه جنسی باعث جدایی آن‌ها شده است. البته شما هم ممکن است به فکر این کار بیفتید. اما بدانید طلاق راه حل مناسبی نیست.

اگر به جای پیدا کردن راه حل و برطرف کردن مشکل، از آن فرار کنید (پاک کردن صورت مساله)، ممکن است زوج دیگری پیدا کنید که او نیز از نظر جنسی با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد و بهتر است از خود بپرسید این کار را تا کجا ادامه خواهید داد؟ قبل از اینکه بار و بندیلتان را جمع کنید و همسرتان را ترک کنید، ببینید آیا همسرتان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد که شما از رابطه جنسی با او ناراضی هستید؟ کار ار به دعوا نکشانید. تقصیر‌ها را به گردن او نیندازید، انتقاد نکنید، فقط خیلی آرام با او در مورد مشکلاتتان صحبت کنید. بگویید که به خاطر اختلافاتی که در روحیات جنسی شما وجود دارد، می‌خواهید کاری کنید که به بهبود رابطه‌تان منتهی می‌شود و برای این کار همکاری بیشتر او کمک می‌کند و باید برای بهتر شدن ارتباط تان هردو فعالانه رفتارکنید و برای این امر باید حتی با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصین مربوطه مراجعه نمایید.

افکار خود را با او در میان بگذارید. این را به صورت یک تهدید مطرح نکنید. فقط میزان امیدواری خود را با او در میان بگذارید. به او فرصتی دوباره برای اصلاح و سازگار شدن بدهید، و منتظر نتیجهٔ آن شوید.

مدیر بازدید : 67 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

 دانستنی هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

شفقنا زندگی- دریافت رابطه جنسی که مرد در ازدواج به آن نیاز دارد مشکلی است که امروز هم به اندازه دو هزار سال پیش متداول بوده است. در این مورد هم مثل سایر مشکلاتی که زمان و مکان ندارند، موضوع بسیار پیچیده است. اما از دیدگاه بیشتر مردان نباید اینطور باشد. چه چیز لذت بردن از رابطه جنسی یک مرد و زن پیچیده است؟

اکثر مردها در زمان ازدواج تصور رابطه جنسی مکرر و راضی کننده با همسر خود دارند و آن را یکی از نعمتهای خدادادی ازدواج تصور میکنند. در آن لحظه بیشتر خانمها هم با شوهرانشان هم عقیده هستند. اما با گذشت زمان این مردها متوجه میشوند که دیدگاه خانمهایشان با آنها یکی نیست. آنها میفهمند که رابطه جنسی مکرر نیاز به صحبت و مذاکره دارد که آنها هیچ مهارتی در آن ندارند. در این مقاله، سعی داریم به مردها کمک کنیم این مهارت را در خود تقویت کنند تا کمبود و محرومیت از رابطه جنسی برایشان به اتمام برسد.

 
چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

مذاکره موفق با جمع آوری اطلاعات مرتبط شروع میشود. بنابراین به مرها پیشنهاد میکنیم که بحثشان را با سوال بسیار مهم «چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟» شروع کنند. اگر صادق باشند، پاسخ آنها به این سوال بسیار متفاوت با همسرشان خواهد بود. مردها معمولاً نیاز به رابطه جنسی را تجربه میکنند که از چند روز بعد از آخرین ارضای جنسیشان (یا چند ساعت برای مردان جوانتر) شروع به رشد میکند. ازاینرو برای بیشتر مردها پاسخ به این سوال این است که «رابطه جنسی برای از بین بردن نیاز و عطش جنسی لازم است.» ما کاری که اکثر آقایان برای دست یافتن به این رضایت انجام میدهند را «عمل جنسی» مینامیم.

از طرف دیگر خانمها معمولاً آن عطش و میل جنسی را مثل آقایون تجربه نمیکنند. به همین دلیل، رابطه جنسی برای آنها هدفی کاملاً متفاوت دارد. برای آنها رابطه جنسی بخش کوچکی از چیزی بزرگتر است که به آنها برای ایجاد صمیمیت با مردی که عاشقش هستند کمک میکند. پاسخ به این سوال برای بیشتر خانمها این است که «رابطه جنسی برای ایجاد پیوند عاطفی که با محبت و گفتگوی صمیمانه ایجاد میشود، لازم است.» ما کاری که اکثر خانمها برای رسیدن به این هدف انجام میدهند را «اتفاق جنسی» مینامیم.

منظور ما را اشتباه نگیرید. منظور ما این نیست که هدف از رابطه جنسی برای زن و شوهرها فقط یک چیز است. معمولاً مجموعهای از انگیزه ها در مردان هم باعث میشود که رابطه جنسی را برای ایجاد پیوند احساسی بخواهند و خانمها هم از رابطه جنسی خود توقع رضایت و آرامش دارند. منظور ما این است که انگیزه اصلی و اولیه زن و شوهرها برای برقراری رابطه جنسی با هم معمولاً متفاوت است.

هورمون تستوسترون توضیح میدهد که چرا مردان هدف رابطه جنسی را برآوردن آن عطش و نیاز خود میبینند. این هورمون که در بیشتر مردان به مقدار فراوان وجود دارد و در خانمها بسیار کم است، باعث ایجاد این نیاز و عطش جنسی میشود. زنان اگر به میزان تستوسترون بدن یک پسر ۱۹ ساله تستوسترون وارد بدن خود کنند، این عطش و نیاز جنسی به سراغ آنها هم میرود و به اندازه مردان به دنبال رابطه جنسی خواهند بود.

درمورد خانمها هم درست مثل آقایون احتمالاً دلایل فیزیولوژیکی باعث ایجاد این دیدگاه درمورد رابطه جنسی شده است. هورمونها و مجاری عصبی که مخصوص خانمهاست احتمالاً مسئول نیاز خانمها به صمیمیتی است که رابطه جنسی برای آنها ایجاد میکند. اما این دلایل فیزیولوژیکی هر چه باشند، آنقدرها به خانمها انگیزه نمیدهد که به اندازه آقایون به دنبال رابطه جنسی باشند.

البته زایش و باروری علت نهایی رابطه جنسی است. فیزیولوژی مردان و زنان طوری است که به طور ناخودآگاه آنها را به برقراری رابطه جنسی با هم تحریک میکند تا نسل خود را ادامه دهند. گاهی اوقات این هدف میتواند آگاهانه بوده و به دقت با هدف بچه دار شدن رابطه جنسی برقرار کنند. اما این دلیل معمول رابطه جنسی زن و شوهرها نیست. و این دلایل به آنها انگیزه میدهد که حتی وقتی هیچ میلی به زایش و بچه دار شدن ندارند هم با هم رابطه جنسی برقرار کنند.

 
چطور باید رابطه جنسی برقرار کنیم؟

سوال بعدی که در بحث با همسرتان درمورد افزایش دفعات ارتباط جنسی دارید باید بپرسید این است که " چطور باید رابطه جنسی برقرار کنید؟" پاسخ به این سوال بیشتر به پاسخی که به سوال اول میدهید بستگی دارد، "چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟"

بیشتر مردها اگر به حال خودشان گذاشته شوند سبکی از رابطه جنسی را انتخاب میکنند که نشانگر هدف آنها، یعنی ارضای میل و نیازی است که در آنها بسیار شدیدتر و بیشتر از خانمهایشان است، میباشد. آنها شروع کننده عمل جنسی خواهند بود که با ایجاد اعمالی برای تحریک خودشان آغاز خواهد شد. برای بیشتر مردها نگاه کردن به بدن همسرانشان و حس کردن آن، مخصوصاً سینه ها، باسن و اندام جنسیشان بهترین راهکار است. بهترین زمان برای انجام این عمل جنسی وقتی است که همسرشان قبل از خواب کنار آنها در تختخواب دراز کشیده است و یا در زمان بیدار شدن از خواب. عمل جنسی خود معمولاً شامل رابطه جنسی کامل است اما خیلی از مردها رابطه جنسی دهانی را چون سریعتر و قویتر است ترجیح میدهند.

باز هم اشتباه متوجه منظور ما نشوید. ما توصیه نمیکنیم که همه شوهرها اینطور رفتار کنند یا اصلاً اینطور فکر کنند. اما در گفتگویی که با همسرتان دارید درمورد غرایزتان کاملاً صادق باشید و به همسرتان بگویید که چه چیزی بیشتر به شما لذت میدهد.

باتوجه به دیدگاهی که خانمها درمورد رابطه جنسی دارند که باور دارند رابطه جنسی میبایست یک تجربه احساسی مبنی بر محبت و گفتگوی صمیمانه باشد، پاسخ آنها به این سوال کاملاً متفاوت خواهد بود. آنها میخواهند رابطه جنسی برایشان بخشی از یک تجربه عاشقانه بسیار گسترده تر باشد. شام خوردن، رقصیدن و راه رفتن زیر نور ماه، همه و همه توام با حس محبت و مراقبت طرفمقابل نمونه هایی از مقدماتی هستند که آنها برای داشتن یک رابطه جنسی رضایتبخش نیاز دارند.

وقتی به این قسمت از مذاکره با همسرتان رسیدید، دیدگاه او نسبت به اینکه چطور باید رابطه جنسی برقرار کنید به شما کمک خواهد کرد بفهمید چرا برایتان داشتن این ارتباط به آن اندازهای که شما میخواهید سخت بوده است. حتی اگر همسرتان به همین اندازه دقیق به این سوال پاسخ ندهد، تصور میکنیم بتوانید حس کنید که رابطه جنسی برای شما یک عمل واحد اما برای همسرتان بخشی از یک اتفاق بزرگتر است.

با چنین اختلاف دیدگاه شگرفی، چطور انتظار میرود یک زن و شوهر به توافقی مشتاقانه درمورد میزان رابطه جنسی برسند؟ وقتی مرد بنابر ذات و باورهای خود رابطه جنسی برقرار کند باعث میشود همسر خود را وسیله ای ببیند که شوهرش فقط برای ارضای عطش جنسی خود از آن استفاده میکند و وقتی زن با دیدگاه خود رابطه جنسی برقرار کند باعث میشود مرد احساس کند که همسرش شرایطی قرار داده که آن دفعات رابطه جنسی که او میخواهد تقریباً غیرممکن شود.

به خاطر داشته باشید که هم خانمها و هم آقایان از رابطه جنسی به دنبال رهایی و صمیمیت هستند. درواقع، مردهایی هستند که خیلی بیشتر از همسرانشان به دنبال صمیمت هستند و زنهایی که خیلی بیشتر از شوهرانشان فقط به دنبال ارضای جنسی میباشند. اما خیلی خوب است که بدانید معمولاً از نظر هدف اولیه رابطه جنسی و چگونگی ابراز آن بین زنان و مردان اختلاف وجود دارد. زمانیکه این اختلاف درک شود، خواهید توانست راهی برای افزایش دفعات انجام رابطه جنسی بین خود برحسب توافق مشتاقانه متقابل پیدا کنید.

 
چطور میتوانیم رابطه جنسی بیشتری داشته باشیم؟

راهکاری که معمولاً به زوجهایی که قصد بالا بردن دفعات رابطه جنسی خود را دارند پیشنهاد میشود این است که اعمال جنسی خود را به اتفاقات جنسی تبدیل کنند.

زمانی که مردی محیط محبت آمیز ایجاد میکند، شرایطی را فراهم میکند که رابطه جنسی برای همسرش تبدیل به یک اتفاق شود. لازمه آن حتماً داشتن گفتگوی عاشقانه است. اگر این محبت و گفتگوهای عاشقانه منظم باعث شود زن بتواند با شوهر خود پیوند احساسی برقرار کند، رابطه جنسی بُعد بسیار مهمی از حس صمیمیت زن خواهد شد.

یکی از تکالیفی که برای زن و شوهرهایی که با مشکل دفعات انجام رابطه جنسی مشکل دارند بسیار مفید است این است که قبل از انجام عمل جنسی 3 ساعت را صرف محبت کردن و گفتگوی عاشقانه با همدیگر کنند. خیلی از مردها در ابتدای کار تصور خواهند کرد که این برای داشتن رابطه جنسی خیلی زیاد است اما وقتی این روش را شروع کنند متوجه خواهند شد که از آنچه تصور میکردند بسیار ساده تر است. علاوه بر این، این بخشی از وظایف او بعنوان شوهر است که نیازهای احساسی همسر خود را برآورده کند.

وقتی شوهری نیاز همسر خود به محبت و گفتگوی عاشقانه را میسر کند، برای زن هم برآوردن نیازهای جنسی همسر خود ساده تر خواهد شد. البته برعکس آن هم صدق میکند. هرچه زن بیشتر نیازهای شوهر خود برای ارضای جنسی را برآورده کند، برای مرد هم برآوردن نیازهای احساسی همسر خود ساده تر خواهد شد.

متخصصین قانونی ساخته اند که به زوجها کمک میکند مهمترین نیازهای احساسی همدیگر را برآورده کنند. به آن سیاست توجه متمرکز میگویند: توجه متمرکز خود را حداقل 15 ساعت در هفته به همسر خود اختصاص دهید تا از این زمان برای برآوردن نیازهای احساسی همدیگر به محبت، گفتگوی صمیمانه، ارضای جنسی و تفریح و لذت استفاده کنید. این قانون کمک میکند تا یک عمل جنسی را به یک اتفاق جنسی تبدیل کنید. درنتیجه، زوجهایی که از این قانون استفاده میکنند، خواهند توانست دفعات رابطه جنسی خود را با توافق متقابل افزایش دهند.

 
مشکلات خاص

این روش در ابتدای کار برای خیلی از زوجها اثر نمیکند زیرا زن نسبت به رابطه جنسی حالت دفاعی و دشمنی پیدا کرده است چون در ابتدای ازدواج دیدگاه مرد درمورد رابطه جنسی بر دیدگاه او غلبه کرده و به همین دلیل مرد زن را مجبور به داشتن رابطه جنسی به دلخواه او کرده است. به همین دلیل رابطه جنسی برای او به تجربه ای دردناک هم از نظر جسمی و هم احساسی تبدیل شده است. درنتیجه هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همسر خود ندارد.

در چنین مواردی، قبل از تشویق زن برای برقراری رابطه جنسی با شوهر خود، به او کمک شود بر این نفرت خود از رابطه جنسی غلبه کند. بعد از آن، زن باید به شوهر خود آموزش دهد به طریق خودش با او رابطه جنسی برقرار کند. محبت و گفتگوی صمیمانه معمولاً محیط را فراهم میسازد و در ادامه آن نوازشهای عاشقانه است که به تحریک جنسی زن کمک شایانی خواهد کرد. همچنین زن باید موقعیتها و روشهای برقراری رابطه جنسی که لذت بیشتری به او میدهد را برای شوهر خود توضیح دهد. بعد از اینکه شوهر یاد گرفت چطور با همسر خود ارتباط جنسی برقرار کند، زن در شراطی قرار میگیرد که مرد میتواند درمورد بالا بردن تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی با او صحبت کرد.

مشکل دیگری که زوجهایی که قصد افزایش دفعات رابطه جنسی خود دارند با آن روبه رو میشوند، میل آنها به دعوا کردن است. نکته ای که بیشتر خانمها متذکر میشوند این است که همه آن محبتها و آماده سازیهای احساسی با یک دعوا از بین خواهد رفت زیرا مشاجره دقیقاً متضاد محبت و گفتگوی صمیمانه است. بااینکه این به نظر بیشتر خانمها منطقی میرسد، مردها چندان آن را درک نمیکنند. آنها از همسر خود انتظار دارند که صرفنظر از آنچه قبلاً بین آنها اتفاق افتاده است، از نظر جنسی واکنش پذیر باشند. مشاجره و دعوا میل جنسی مرد را پایین نمی آورد اما مطمئناً برای زن به اندازه کافی فاصله احساسی ایجاد میکند که میل او به رابطه جنسی را از بین ببرد. پس اگر قصد بیشتر کردن رابطه جنسی بین خود و همسرتان را دارید، باید تا میتوانید از بروز دعوا و مشاجرات جلوگیری کنید.

هر ازدواج خاص است به همین دلیل ممکن است خیلی از راهنماییهایی که در این مقاله مطرح کرده ایم برای شما کاربرد نداشته باشد. اما اگر یکی از شما به دنبال رابطه جنسی بیشتر در ازدواج است، بهتر است با بیان علت و نحوه رابطه جنسی برای همدیگر شروع کنید. این روش به شما کمک میکند بتوانید با توافق متقابل رابطه جنسی بیشتری در ازدواجتان داشته باشید.

لازم است بدانید که سریعترین روش برای رسیدن به هرچه که در ازدواجتان میخواهید این است که دیدگاه های همدیگر را درک کرده و به آن احترام بگذارید.

مدیر بازدید : 92 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

 رابطه مستقیم بین رابطه جنسی و رضایت خاطر از زندگی زناشوئی ؟!


مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بین رابطه جنسی و رضایت خاطر از زندگی زناشوئی و میزان علاقه زن و شوهر، رابطه مستقیم وجود دارد، به سخن دیگر هرچه میزان علاقه زن و شوهر بیشتر باشد رابطه جنسی و رضایت از آن افزونتر می‌شود.

عکس مطلب فوق نیز صادق است. نقش عوامل عاطفی و جنسی به عنوان عامل ثانوی بوده و اموری مانند استقلال زن و درجه مسوول بودن مرد تعیین کننده علاقه زن به فرد است.

وی تصریح کرد: روشن است در زن و مرد کم سن و سال ناسازگاری بعد از اطفای شهوت بیشتر می‌شود.

بهرام نژاد به دلایل پرخاش همسران، اشاره و اظهار کرد: همه انسانها توانایی فطری حل مسایل زندگی را دارند لیکن این توانایی باید مطابق با شرایط و مسایل جاری خانواده یا جامعه، پرورش داده شوند تا جایی که به عنوان مهارت‌های کارآمد در آنها درونی شود.

وی افزود: در صورتیکه افراد خانواده به اختلال یا انحراف که مشاجرات زناشوئی جزء آن است دچار شوند باید دید که آیا مشکل فرد ناشی از نگرش‌های منفی دوران کودکی و شناختی و به عبارتی مشکل شخصیتی اوست؟ آیا ریشه اختلال و اختلافات فرد با سایر افراد خانواده از عدم تعادل جسمانی و روانی او نشأت می‌گیرد؟ آیا ریشه اختلالات و یا انحراف فرد در خانواده ناشی از مسائل محیطی، اجتماعی و فرهنگی است؟ و آیا ریشه اختلالات یا اختلافات ناشی از مسائل اقتصادی خانواده است؟

بهرام‌نژاد در پاسخ به این سوال که ناکامی در تامین نیازها تا چه حد بر رفتار پرخاشگرانه همسران تاثیرگذار است؟ بیان کرد: اگر خواسته‌های افراد خانواده مطابق با شرایط واقعی خانواده و واقع‌بینانه نباشد برآورده نخواهد شد و بدنبال آن در فرد ناکامی رخ خواهد داد و اگر مهارت لازم برای مدیریت این ناکامی وجود نداشته باشد منجر به بروز خشم وپرخاشگری خواهد شد.

این روانشناس بالینی بیان کرد: عوامل مهمی نیز وجود دارد که موجب اختلافات زناشوئی و فروپاشی خانواده می‌شود.مقایسه شریک زندگی با دیگران به رابطه آسیب وارد می‌کند در حالیکه بهتر است او را با خودش مقایسه کرد.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: فقر را می‌توان از روی مشخصات و نشانه‌های گوناگون چون درآمد کم، تعلیم و تربیت نامناسب و ناقص، زندگی در خانه‌های نامناسب و تعداد زیاد کودکان در خانواده‌های از هم گسیخته شناخت. شخص فقیر در مقایسه با دیگر افراد هر جامعه، معمولاً طول عمر کمتری دارد، بیشتر بیمار می‌شود و غالباً بر اثر فقر و کمبود مواد غذایی و وسایل بهداشتی به نقص‌های جسمانی و فکری دچار شده و با بحران‌های شخصیتی بیشتری روبرو می‌گردد.

بهرام‌نژاد در ادامه اظهار کرد: بی‌فرزندی یا کم فرزندی نیز سبب ناپایداری خانواده می‌شود ضمن اینکه جو عاطفی خانواده به عوامل گوناگونی همچون نحوه ارتباط و طرز برخورد افراد یک خانواده با یکدیگر، احساسات و علائق، همکاری یا رقابت آنها با یکدیگر و چگونگی دخالت یا عدم دخالت افراد در کارهای یکدیگر نیز بستگی دارد.

وی تصریح کرد: فقر فرهنگی و آموزشی، محبت، گرمی خانواده، اجتماعی بودن، آزادی، امور اقتصادی و برقراری تفاهم و دموکراسی اصولی هستند که باید مورد توجه خانواده قرار گیرد.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مساله اعتیاد به مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین تأثیر اعتیاد به خانواده از بین رفتن کنترل، نظم و انضباط و بوجود آمدن هرج و مرج و بی‌بندوباری است که خود بستری برای رشد آسیب و پرخاشگری در خانواده محسوب می‌شود.

وی، برای داشتن یک زندگی متعادل‌تر توصیه کرد: به منظور رسیدن به خانواده موفق، یکی از اقدامات ما این می‌تواند باشد که فهرستی از توانائی‌های همسرانمان را در ذهن داشته باشیم و به عنوان یک اصل در زندگی به آن اهمیت دهیم. همچنین اختصاص زمانی در شبانه روز برای گفت‌وگو و تبادل نظر با همسر گام مؤثری در جهت سلامت روابط است.

این روانشناس بالینی افزود: خود را ملزم کنید که در فرصت‌های مناسب ارتباط کلامی با همسرتان داشته باشید و آنان را محدود به مواقعی که دچار بحران می‌شوید نکنید ضمن اینکه در برقراری ارتباط و گفت‌وگو با همسر به جای سخن آمرانه و تحکم‌آمیز می‌توان نظرات خود را به صورت پیشنهاد مطرح کرد این نحوه تعامل پذیرش را میسر می‌سازد.

بهرام‌نژاد تاکید کرد: در حین گفتگو با همسر حفظ آرامش و خونسردی مهم است، در غیر این‌صورت هنگام بروز عصبانیت بهتراست از ادامه بحث خودداری شود.

وی بیان کرد: در تصمیم‌گیری و انتخاب راه حل‌ها و برنامه‌ریزی‌های زندگی لازم است هریک از زوجین حقی برای همسرشان در نظر گیرند و او را از صحنه تصمیمات دور نگه ندارند، ضمن اینکه مشارکت در امور زندگی خانوادگی و کمک به همسر، به ارتقاء و بهبود روابط کمک می‌کند.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مقایسه شریک زندگی با دیگران به رابطه آسیب وارد می‌کند. خوب است او را با خودش (گذشته او) مقایسه نموده و میزان پیشرفت اخلاقی و فکری‌اش را مورد تقدیر قرارداد چراکه این کار بر تفاهم خواهد افزود. به منظور بهره‌بردن از شیوه انتقاد سازنده در مورد رفتار همسر می‌توان با ذکر یکی از جنبه‌های مثبت او زمینه را برای ایراد و نقد سازنده و پذیرش آن مساعد کرد.

این روانشناس بالینی یادآوری کرد: چنانچه می‌خواهیم همسرتان خصوصیتی داشته باشد که خواهان آن هستیم اما عملاً در واقعیت آن را نمی‌بینیم، می‌توانیم با تلقین مثبت به تدریج این ویژگی را در او ایجاد کنیم، مثلاً در برخورد با همسری که در مواجهه با مشکلات، احساس ضعف می‌کند می‌توان گفت “من مطمئنم اجازه نخواهی داد در برابر مسائل زود از پای درآیی”.

وی اظهار کرد: شناخت جنبه‌های مشترک روحی میان خود و همسر به ارتباط بهتر کمک می‌کند. حتی باید اذعان نمود که در خانواده‌های متزلزل و متلاشی هم یک جنبه اشتراک فکری و روحی وجود دارد و آن علاقه والدین به سعادت فرزندشان است.

بهرام‌نژد افزود: در صورتیکه به دلیل مشغله زیاد قادر نیستید عملاً به همسرتان کمک کنید یا علاقه خود را به کمک و همکاری با او ابراز نمائید، وی را از حمایت خود، مطمئن سازید.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حفظ اسرار و رازهای درونی خانواده به جلب اعتماد و تفاهم بیشتر کمک می‌کند، همچنین باید تلاش شود تا از موشکافی عیوب و عیب‌جویی همسر و به رخ کشیدن آنها پرهیز شده و عیب‌پوشی سرلوحه روابط با همسر باشد.

وی تصریح کرد: باید به اصل مشارکت در زندگی خانواده خود معتقد باشیم و در امور همسر و فرزندان خود کمک بگیریم و همچنین در هنگام گفت‌وگو، شنونده صبور و دقیق باشیم.

بهرام‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: تفکر خوش‌بینانه تضمین کننده سلامت عواطف و موجب نشاط زندگی خواهد بود.

مدیر بازدید : 116 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

 روابط جنسی و تأثیر اختلاف سنی زوجین ؟

متخصصان و مشاوران خانواده بر این باورند که روابط جنسی بخش مهم زندگی زناشویی است و هر گونه عاملی که به این روابط آسیب برساند، باید هر چه زود‌تر به شکلی درست و مناسب واکاوری و برطرف شود تا به کانون خانواده آسیبی از این نظر نرسد.

رییس انجمن علمی ‌سلامت خانواده ایران تاکید می‌کند: اختلاف سنی زیاد چه از طرف زن و چه از طرف مرد مشکلاتی را در روابط جنسی آن‌ها به وجود می‌آورد. دکتر محمدرضا صفری‌نژاد می‌افزاید: تفاوت سنی میان زن و شوهر باید در حد معقولی باشد و در صورتی که تفاوت سنی میان زن و شوهر زیاد باشد مشکلات بسیاری در زندگی زناشویی آن‌ها به وجود می‌آید که از جمله مهم‌ترین آن مشکلات روابط جنسی و ارضاء زوجین است.

این استاد دانشگاه علوم‌ پزشکی ادامه می‌دهد: اختلاف سنی زیاد چه از طرف زن و چه از طرف مرد مشکلاتی را در روابط جنسی آن‌ها به وجود می‌آورد که یکی از این مشکلات را ما با اصطلاحی به اسم یائسگی زنانه و یائسگی مردانه می‌شناسیم. همان طور که می‌دانید زنان در ۴۰ تا ۵۰ سالگی اکثرا دچار یائسگی می‌شوند و هورمون‌های مردانه در مردان نیز بعد از ۵۰ سالگی کم کم رو به کاهش می‌رود، حال اگر زوجی تفاوت سنی بالایی داشته باشند به عنوان مثال اگر زنی ۱۵ سال تفاوت سنی با همسر خود داشته باشد و در زمانی که هنوز او جوان است و یائسه نشده، همسرش توانایی برقراری رابطه جنسی نداشته و یا نتواند روابط جنسی متعددی با همسر خود داشته باشد و انتظار وی را برآورده کند مشکلاتی در این زمینه پدید می آید.

وی تصریح می‌کند: عکس این موضوع هم صادق است. اگر زنی از همسر خود بزرگ‌تر بوده و اختلاف سنی بالایی با همسر خود داشته باشد زمانی که سن وی بالا‌تر می‌رود به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی که در بدن وی رخ می‌دهد در برقراری روابط جنسی با همسرش دچار مشکل می‌شود.

رییس انجمن علمی سلامت خانواده ایران خاطر نشان می‌کند: اختلاف سنی بالا میان زوجین آن‌ها را به هنگام بچه دار شدن نیز دچار مشکل می‌کند به این صورت که یکی از زوجین که سن بالاتری دارد تحمل سر و صدای نوزاد خود را ندارد و یا به دلیل بالا بودن سن احتمال است که هر اتفاقی برای وی بیفتد و فرزند وی از نعمت داشتن پدر محروم بماند. بنابراین می‌توان گفت اختلاف سنی بالا میان زوجین می‌تواند در بسیاری از مسائل خانوادگی تاثیرگذار باشد.

بهتر است جوانان پیش از ازدواج دقت ویژه ای در این زمینه داشته باشند و بخوبی تصمیمی را که می گیرند، از زوایای متفاوت تجزیه و تحلیل کنند تا بعدها به مشکلی برخورد نکنند.

مدیر بازدید : 96 چهارشنبه 04 تیر 1393 نظرات (0)

چگونگی آشنایی بچه ها با بزرگان دین
مجموعه : همسرداری و ازدواج
چگونگی آشنایی بچه ها با بزرگان دین
چگونگی آشنایی بچه ها با بزرگان دین
پسرم وقتی از مدرسه آمد ،با عجله به اطاقش رفت و تمام کمد لباسش را زیر و رو کرد. هر چه پاپیچش شدم تا بگوید دنبال چه می گردد ،جواب نداد و گفت :خودم باید پیدایش کنم. بعد از مدتی سر تکالیفش نشست و من هم فراموش کردم از او بپرسم  گمشده اش را پیدا کرد یا نه؟ فردا صبح وقتی برای مدرسه رفتن آماده  شد،به جای لباسی که برایش گذاشته بودم، بلوز مشکی پارسال محرمش رو پوشیده بود که قد آستین هایش برایش کوتاه بود.
وقتی با تعجب پرسیدم چرا این لباس را پوشیدی؟ خیلی ساده و کودکانه گفت: آقامون گفته امروز،روز اول محرمه ، خوب منم دوست دارم واسه امام حسین مشکی بپوشم….
 هیچ جوابی نداشتم که بگویم ،فقط پیش خودم فکر کردم بچه ها چقدر زود بزرگ می شوند و چقدر زود از ما بزرگ تر فکر می کنند.اگر دقت نکنیم و برنامه ی صحیح نداشته باشیم ، ممکن است قلب ها پاکشان با چیزهایی پر شود که در آینده افسوسش را بخوریم.
محرم امسال هم آمد ، حواسمان به حال و هوای خانه ی مان باشد. کاری کنیم تا عشق و محبتی که امروز در دلمان هست و مدیون توجه و آموزش صحیح والدین مان در کودکی هایمان هستیم ، در فرزندانمان ایجاد شود.
اینکه بدانیم چگونه عمل کنیم تا در فرزندانمان بذر محبتی که به صورت فطری وجود دارد،درست آبیاری شود ،خیلی مهم است
اولین نکته این است که آنها را با این بزرگان آشنا کنیم ،فرزندی می تواند عاشورایی باشد که از همان ابتدا با زبان کودکانه و در حد فهم خودش با فلسفه و درس های عاشورا آشنا شود. محبت اگر بر پایه ی شناخت نباشد ،عمق چندانی نمی گیرد و نمی تواند تاثیر خود را تا کل زندگی فرد گسترش دهد.
البته زبان انتقال مفاهیم مان باید بسیار کودکانه و در غالب داستان باشد. در کودکی بیشتر پایه ی ارتباط فرد با اهل بیت علیهم السلام بر مبنای محبت است نه مفاهیم انتزاعی اما هر چه به سمت نوجوانی گام بر می داریم باید این مفاهیم ارزشمند را عمیق تر برای کودکانمان بازگو کنیم.بدیهی است که نمی توانیم چیزی را بگوییم و آموزش دهیم که خودمان آنرا نشناسیم پس بهتر است با مطالعه و بالا بردن اطلاعات مان، یک مرجع خوب برای سوالات فرزندانمان باشیم.
موضوع دیگری که باید به آن توجه کنیم همراهی همه ی اعضای خانواده برای شرکت در مراسم عزاداری یا مدیحه سرایی است. هرچند مراسم مولودی به خودی خود شاد است اما حتی مراسم عزاداری و شرکت در آن نیز می تواند خاطرات زیبایی برای کودکان ایجاد کند. به کودکی خودتان رجوع کنید.خاطرات زیبایی که از شرکت در این مراسم دارید، تایید خوبی بر این حرف خواهد بود.
  تربیت دینی کودک,ماه محرم,تربیت مذهبی کودک,شهادت امام حسین,
 انتخاب مجالسی که با هم در آن شرکت می کنید هم بسیار مهم است. ساعات طولانی عزاداری می تواند باعث خستگی کودکان شود، دقت کنید از همین ابتدا فرزند شما صحبت های چه کسی را می شنود .هر چند ممکن است در گوشه ای سر گرم بازی باشد اما فضای مجلس تاثیر خود را خواهد گذاشت و البته او نیز ما بین بازی هایش حرف هایی را می شنود که به اندازه ی سنش تاثیر می پذیرد.
بعضی از کودکان مخصوصا پسر بچه ها دوست دارند که مجلس کوچکی را با همکلاسی ها و یا کودکان همسایه برپا کنند. با این تصمیمشان مخالفت نکنید و حتی در کنار و همراه آن ها باشید تا بتوانند یک عزاداری کوچک راه بیاندازند.
برای بچه ها همیشه جمع خانوادگی زیبا و دوست داشتنی است. پس سعی کنید با هم برای شرکت در مراسم عزاداری بروید.
یادتان باشد بچه ها یک دوربین همیشه روشن در خانه ی شما هستند،آنها حافظه ی خوبی دارند و شما به عنوان والدین انها و بهترین الگوی رفتاری شان سبک زندگی تان درمابقی سال ( روزهایی غیر از ایام محرم ) برای نتیجه گیری او از تاثیر عشق به امام حسین در زندگی بسیار مهم است.
وقتی پسر یا دخترمان می بیند که پدر یا مادرش برای اهل بیت علیهم السلام سیاه می پوشد و به مجلس عزاداری می رود اما در زندگی روزمره اش سخنان و نحوه ی زندگی این بزرگواران هیچ تاثیری ندارد ، او هم در خوشبینانه ترین حالت چون والدین خود رفتار می کند اما اگر بر عکس آنرا ببیند و در طول زندگی متوجه شود که والدینش زندگی آن عزیزان را سر مشق قرار می دهند و کلام آنان را می خوانند و سعی می کنند به آن عمل کنند ، آنوقت خودش هم سعی می کند چنین باشد.
محرم امسال هم آمد ، حال و هوای خانه مان باید این روزها تغییر کند. فرزندانمان از ظاهرمان نیز باید متوجه شوند که این روزها با بقیه ی ایام سال فرق می کند.شاید بعضی کارهای به ظاهر ساده ی ما  بسیار تاثیر گذار باشد.

مدیر بازدید : 86 چهارشنبه 04 تیر 1393 نظرات (0)

چگونگی برخورد با نوجوانان
مجموعه : همسرداری و ازدواج
چگونگی برخورد با نوجوانان
چگونگی برخورد با نوجوانان
یکی از اصولی که در برخورد با نوجوانان به‌خصوص در مراحل پایانی دوران نوجوانی باید رعایت شود، مشورت و گفت‌وگو با آن‌هاست.
پدر و مادر در این زمان ‌باید همواره با فرزندان خود تعامل و گفت‌وگو داشته باشند. هنگامی که با نوجوان درباره‌ی مسئله‌ای مشورت و نظرخواهی می‌کنیم، احساس ارزش‌مندی به او القاء می‌شود و حس می‌کند والدینش او را قبول داشته و به او اعتماد دارند از این رو احساس غرور، سربلندی و شادمانی می‌کنند.
مشورت با فرزندان سبب ایجاد تفکر خلاق در آن‌ها و پرورش حس مسئولیت و واقعیت‌پذیری در نوجوان می‌شود. نوجوان ناچار می‌شود درباره‌ی جنبه‌های مختلف مسئله‌ای که به او سپرده شده فکر کند و برنامه‌ای تنظیم نماید و هنگام جمع‌آوری اطلاعات و ارائه‌ی برنامه‌ریزی با واقعیت‌های زیاد زندگی آشنا شده و تجربه به دست ‌آورد. گفت‌وگو با فرزندان در تامین سلامت روانی و پرورش اندیشه‌شان و هم‌چنین ایجاد توازن و تعادل در روابط صحیح پدر و مادر با آن‌ها نقش اساسی داشته و از اثرگذارترین برنامه‌های تربیتی و ارتباطی با نوجوان شمرده می‌شود. پیامبر اکرم (ص) در این زمینه می‌فرماید: «فرزند آدمی در هفت سال اول زندگی سرور و بزرگ است و در هفت سال دوم مطیع و فرمان‌بردار و در هفت سال سوم وزیر و مشاور پدر و مادر است.» (وسائل الشیعه، ج 15، ص195)
در حقیقت اولین قدم برای ایجاد رابطه‌ای صمیمانه با نوجوان این است که او را همان‌گونه که هست قبول داشته باشید. با همه‌ی استعدادها و کاستی‌هایش. به او به چشم فردی مستقل که دارای سلیقه‌ و عقیده‌ی خاصی است نگاه کرده و کمکش کنید از مرحله‌ی سخت نوجوانی عبور کرده و قدم به جوانی بگذارد.
ارتباط باید دو طرفه باشد: اگر برخورد با نوجوان، ارتباطی یک‌طرفه و به صورت بالا به پایین و امری و دستوری باشد به عصیان و تمرد او منتهی شده و به رابطه‌ی عاطفی شما شدیداً لطمه می‌زند. سنین نوجوانی دوران حساسی است. در این سال‌ها پسرهای نوجوان که در منزل از نظر احساسات درک نمی‌شوند، به جامعه‌ی دوستان ناباب قدم می‌گذارند و دختران نوجوان که احساس کمبود محبت می‌کنند به سوی محبت دیگران سوق داده می‌شوند.
مستقیماً نصیحت نکنید: سعی کنید هنر خوب گوش کردن را بیاموزید. نوجوانان نیازمند توجه هستند، می‌خواهند صحبت کنند، اعتراض کنند و از اتفاقات روز در مدرسه یا بیرون از منزل صحبت کنند، هرچه در مقام والدین بیش‌تر به حرف‌های آنان گوش دهید و به قول معروف دوست بهتری برایشان باشید بیش‌تر به شما اعتماد می‌کنند و نزدیک‌تر می‌شوند. سعی کنید هرگز به‌طور مستقیم نصیحت نکنید. در زمان مناسب و هنگام آمادگی روحی او به‌طور مستقیم با او آن‌گونه سخن بگویید که در جهت منافعش در انجام آن کار است.
گاهی شما هم نوجوان شوید. به یاد نوجوانی‌های خود بیفتید و با چشم او دنیا را ببینید. ترس‌ها و اضطراب‌هایش را درک کنید و با مهربانی و حمایت از او و هدفمند کردن فعالیت‌هایش، جهت استفاده از توانمندی‌ها و استعدادهای او کمکش کنید
هم‌سطح و هم‌سو شوید: برای ایجاد یک ارتباط زیبا و عاطفی با نوجوان ‌باید سطح فکر و اندیشه‌ی خود را نسبت به اطراف و دنیا هم‌سطح او کنید. در واقع لازم است گاهی شما هم نوجوان شوید. به یاد نوجوانی‌های خود بیفتید و با چشم او دنیا را ببینید. ترس‌ها و اضطراب‌هایش را درک کنید و با مهربانی و حمایت از او و هدفمند کردن فعالیت‌هایش، جهت استفاده از توانمندی‌ها و استعدادهای او کمکش کنید.
افکار خود را تحمیل نکنید: پدر و مادر گرامی توجه داشته باشند گفت‌وگویی سازنده است که در آن هر دو طرف به‌ سمت تفکری متعالی حرکت کنند. تحمیل افکار و اهداف هرچند درست والدین به فرزند صحیح نیست و او را از اشراف و مطالعه درباره‌ی مسائل زندگی دور می‌سازد و از استقلال فکری محروم می‌کند. وظیفه‌ی والدین هدایت نگرش فرزندان به سوی صحیح‌ترین راه پرورش فضیلت‌های اخلاقی در آن‌هاست.
امام صادق (ع) می‌فرماید: «حق فرزند بر پدر سه چیز است؛ دایه و مربی خوب برایش انتخاب کند، نام خوبی برایش بگذارد و در تربیت او تلاش فراوان کند.» (بحار الانوار، ج75، ص236)

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 181
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 467
  • بازدید ماه : 467
  • بازدید سال : 19,073
  • بازدید کلی : 558,352