loading...
سایت تفریح و سرگرمی،مطالب جنجالی،عکس ها و پست های فیس بوکی،استخدام،کاریابی،جوک،اس ام اس،اخبار،عکس،جدیدترین اخبار استخدامی،قیمت طلا و
مدیر بازدید : 94 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

 

ساعت های مچی یک میلیارد تومانی در تهران


«رنو پرته» مدیر منطقه خلیج فارس برند ژژلوکولتر در زمان رونمایی از این محصول گفته بود: بازار ایران بازاری جوان و قابل اتکاست و بسیاری از کلکسیونرهای ایرانی به راحتی می توانند مخاطبان این ساعت های گرانقیمت و لوکس باشند .

«برندها اینجایند» این جمله ای است که با ورود به یکی از لوکس ترین مراکز خرید تهران به چشم می آید. طبقات را که بالاتر می روی جمله بالای در ورودی، معنای بیشتری پیدا می کند. تمام لوکس های گرانقیمت کنار هم گردآوری شده اند.

ساعت مچی یک میلیارد تومانی, تصاویر ساعت مچی یک میلیاردی


گرانقیمت ترین و لوکس ترین محصولات کمپانی های بزرگ و کوچک خارجی در قلب تهران می درخشند. مرد جوانی از نمایندگی یکی از برنده های بزرگ ساعت بیرون آمده و درحالی که قیمت این ساعت لوکس او را شگفت زده کرده، می گوید: «ساعت های پشت ویترین این مغازه به قدری گرانقیمت است که حتی نمی توان آن را به صورت آزمایشی هم بر دست بست. وارد مغازه که می شوی طراحی خاص و تزئینات انجام شده چشم ها را خیره می کند اما خرید این محصول فقط اعتماد به نفس نمی خواهد.»

هوا رو به تاریکی می رود و رفت و آمد مشتریان در لوکس فروشی بیشتر می شود. هر چند ساعت یک بار افراد به نسبت جوان برای قیمت کردن لوکس های چشمنواز به داخل مغازه می روند و با دست های خالی خارج می شوند. عده ای هم حتی وارد فروشگاه نمی شوند و تماشای پشت ویترین را به همه چیز ترجیح می دهند. ساعت های گرانقیمتی که چشم هر رهگذری را به خود خیره می کند چه برسد به علاقمندان و عاشقان برند.

خانم جوانی که یکی از برندهای مطرح سوئیسی را از فروشگاه رسمی این ساعت خریده است با خوشحالی از فروشگاه بیرون می آید و درحالی که تمام حواسش معطوف به خرید است، می گوید: «پرداخت مبالغ بالا برای ساعت های مارک دار ارزش دارد. ساعت، به افراد شخصیت و اعتماد به نفس می دهد.»

مرد میانسالی با نگاه به سمت خانم جوان در تایید حرف های او اضافه می کند: «به همین دلیل است که مطرح ترین و برترین برندهای دنیا در ایران نمایندگی دارند. آنها به کیفیت و رضایت مشتریان اهمیت می دهند. ایران بازار خوبی برای برندهای مطرح جهان است.»

ساعت مچی یک میلیارد تومانی, تصاویر ساعت مچی یک میلیاردی


مرد میانسال با قاطعیت ادامه می دهد: «این روزها اگر اهل معامله باشید باید ساعت گرانقیمت و مارک دار به دست ببندید. آراستگی ظاهر برگ برنده ای در قرارهای تجاری است. ساعت سوئیسی مارک دار یکی از الزامات افراد شیک پوش و آراسته شده است. ماشین، ساعت و لباس هایی با مارک برندهای مطرح جهانی به یک تاجر یا مدیرعامل شرکت شخصیت دیگری می بخشد. بستن برند سوئیسی بر دست، وجه تمایز یک تاجر در معاملاتش است.»

مرد میانسال درست می گوید؛ در چند سال اخیر شرکت های ساعت سازی دنیا به ویژه شرکت های سوئیسی که بسیار صاحبنام در دنیا به لحاظ تولید ساعت هستند، سعی می کنند تا با سرمایه گذاری جدی در ایران از فروش بدل ساعت های خود جلوگیری کرده و ارزش و اعتبار برند خود را در بازار ایران حفظ کنند. این ساعت ها که نام واقعی برند را به یدک می کشند در بازار ایران با قیمت های گزاف و بسیار بالایی به خود برندبازان ایرانی داده می شوند. قیمت برخی از ساعت های به اصطلاح دست ساز بسیار نجومی است و تنها طیف بسیار محدودی را در ایران شامل می شود. یکی از برندهای مطرح سوئیسی، در مهرماه سال 90 با احتساب دلار 1226 تومانی قیمت پایه ای نزدیک به 500 میلیون تومانی داشت و حتی برخی از انواع آن تا یک میلیارد تومان نیز قیمت گذاری می شد.

ساعت های یک میلیون دلاری چند؟
ژژلوکولتر مطرح ترین و گرانترین ساعت سوئیسی است که به همت تیم گالری پرستیژ در روزهای نخست مهرماه 90 وارد کشور شده است. این ساعت ها درحالی که اقتصاد ایران در شوک فساد بزرگ 3 هزار میلیاردی غوطه ور بود کلکسیونرهای ایرانی را هدف قرار دادند.

گالری پرستیژ که در سال 2009 در ایران شروع به فعالیت کرد، به عنوان یکی از برجسته ترین فروشگاه ها در زمینه ساعت، نماینده انحصاری 12 برند نفیس و معتبر ساعت، جواهر و اکسسوری های استثنایی در ایران است. این شرکت علاوه بر ژژلوکولتری برندهای مطرحی چون سری محصولات بولگاری، هرمنس، زنیت و ... را در بازار ایران عرضه می کند.

ساعت مچی یک میلیارد تومانی, تصاویر ساعت مچی یک میلیاردی


واردکنندگان این برند لوکس و لاکچری با ادعای دست ساز بودن ساعت ها، کلکسیونرهای ایرانی و افرادی که از اعتماد به نفس قابل توجهی برخوردار هستند را به عنوان گروه مخاطبان این محصول معرفی کردند. این محصولات در زمان ورود به بازار کشورمان در رنج قیمت پنج هزار تا یک میلیون دلار عرضه شد. رقمی که با احتساب دلار امروز سر به میلیاردها تومان می زند.

«رنو پرته» مدیر منطقه خلیج فارس برند ژژلوکولتر در زمان رونمایی از این محصول گفته بود: بازار ایران بازاری جوان و قابل اتکاست و بسیاری از کلکسیونرهای ایرانی به راحتی می توانند مخاطبان این ساعت های گرانقیمت و لوکس باشند.

باید دید با سه برابر شدن قیمت ساعت های یک میلیون دلاری باز هم کسانی هستند که اعتماد به نفس خرید این ساعت های گرانقیمت و لوکس را داشته باشند.

اما چه قشری مخاطب این محصولات بسیار لوکس هستند. سعید لیلاز کارشناس اقتصادی، معتقد است: «برای هر پدیده ای باید به دنبال علت اقتصادی باشیم. ورود کالاهای لوکس و گرانقیمت به بازار کشور در سال های اخیر تقریبا چند برابر شده است. علت آن هم در درجه اول این است که در اثر نوسانات اقتصادی و اجتماعی عظیم کشورمان در چند سال اخیر، طبقه ای نوکیسه ظهور کرده اند که مخاطبان اصلی این محصولات را تشکیل می دهند. اتین گروه که عمدتا بر اثر تصمیم گیری های اقتصادی و اجتماعی دولت شکل می گیرند، از نظر اقتصادی بسیار پر قدرت بوده و منابع عظیم مالی را در اختیار دارند و به تبع بخش قابل توجهی از این منابع را به خرید کالاهای لوکس اختصاص می دهند.»

اما این تنها دلیل نیست؛ علت دیگر ظهور این طبقه اجتماعی روش برخورد دولت و سیستم نامناسب شبکه بانکی کشور بود؛ معوقات بانکی 4 هزار میلیارد تومان در سال 84 ظرف کمتر از 3 سال به 80 هزار میلیارد تومان رسید. همین افراد کسانی هستندکه با بهره گیری از رانت های دولتی، کالاهای لوکس را به کشور وارد کرده و خودشان هم بخش مهمی از مخاطبان این کالاها را دربر می گیرند.

ساعت مچی یک میلیارد تومانی, تصاویر ساعت مچی یک میلیاردی


به طور قطع می توان گفت گرانقیمت ترین برندهای دنیا در بازار ایران وجود دارند و به فروش می رسند. در فضای غبارآلود اقتصادی کشور این طبقه نوظهور فرصت های مناسبی برای بهره مندی از رانت های دولتی دارند. برای مثال ایجاد فاصله نرخ رسمی بهره با نرخ تورم کشور باعث شد تا کسانی که وام های کلان بانکی دریافت کرده اند به سودهای کلانی هم دست یابند. در رابطه با واردات کالاهای لوکس نرخ های تعرفه واردات افزایش نداشته و دولت با ارائه ارز مرجع، واردکنندگان را در امر واردات حمایت کرده است.

لیلاز معتقد است: نوکیسه ها یا همان طبقه نوظهور جامعه در چند سال اخیر از طریق رانت های دولتی به سودهای کلانی رسیده اند. خود این امر هم باعث افزایش کالاهای لوکس در کشور شده است. زمانی که ثروت از یک جدی فراتر برود تشخص و تفاخر افراد هم به نسبت بالاتر می رود. وقتی کسی ماهانه درآمدی نزدیک به 10 میلیارد تومان داشته باشد، به صورت عادی توان خرید یک ساعت یک میلیاردی را هم خواهد داشت. بر اساس علم اقتصادی هدف انسان از خرید کالا مطلوبیتی است که پس از خرید به وجود می آید. افراد برای به رخ کشیدن وجه تمایز خودشان هزینه های کلانی می پردازند که خرید یک ساعت گرانقیمت و لوکس امری عادی در این زمینه است.

مدیر بازدید : 79 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

 

پرطرفدارترین ساعت‌های مچی این روزها

طراحی‌های جدید برندهای معتبر ساعت نشان می‌دهد که امسال ساعت‌های استیل جای‌شان را به ساعت‌های بند چرمی داده‌اند و این یعنی حالا باید در میان ساعت‌های بند چرمی سراغ مدل مورد علاقه‌تان بگردید. این نکته را به خاطر بسپارید و نگاهی بیندازید به مدل‌هایی که ما از میان ساعت‌های جدیدی که این روزها روی پیشخوان مغازه‌ها جا خوش کرده‌اند برای شما گلچین کرده‌ایم از آقای کروکدیل گرفته تا زرد مثل خردلی!

زرد مثل خردل!

این هم یک ساعت کاملا فانتزی که دختر و پسر نمی‌شناسد! لازم نیست یادآور شویم که این مدل از مدل‌های جدید برند Swatch است. این مدل کرونوگراف است و تاریخ‌شمار هم دارد اما ویژگی اصلی آن جنس بند و رنگ خردلی آن است. بند این ساعت پارچه‌ای است و از جنس نوعی پارچه کتان بافت‌دار. فریم آن هم از جنس آلومینیوم است و بالاخره اینکه این ساعت فانتزی می‌تواند تا عمق 30 متری در برابر آب مقاومت کند!

مدل ساعت مچی, ساعت مچی های پرطرفدار


دستبند چرمی

این ساعت را به خانم‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که ساعت‌های ساده را دوست دارند. این مدل که از طراحی‌های تابستان 2013 برند FENDI است یک ساعت ساده و ظریف است با فریمی از جنس استیل ضدزنگ به رنگ طلایی و با شیشه‌ای کریستالی و ضد خش. ویژگی اصلی این مدل، بند چرمی بلند آن است که درست مثل یک دستبند چرمی دور دست شما می‌پیچد!

 

مدل ساعت مچی, ساعت مچی های پرطرفدار


جین‌بازها ببینند

این ساعت پیشنهاد ما به جین‌بازهاست! یک ساعت تمام جین با فریم آلومینیومی و به رنگ سرمه‌ای. جنس بند این مدل، از نوعی پارچه جین است با زیره چرمی و همین نقطه عطف طراحی آن در میان طراحی‌های جدید برند Swatch است.این مدل کرونوگراف است و یک تاریخ‌شمار کوچک هم دارد. در برابر آب هم مقام است البته تا عمق 30 متری!

مدل ساعت مچی, ساعت مچی های پرطرفدار


یک پیشنهاد تابستانه

این هم یک پیشنهاد تابستانی بازهم برای آقایان. این ساعت که البته رنگ قرمز آن را هم می‌توانید انتخاب کنید از آن مدل‌های اسپرت ماندگار است، چرا که بند سیلیکونی آن، آنقدر با دوام هست که حالاحالا دست از سر شما برندارد! فریم این ساعت استیل ضدزنگ است و قاب دور آن هم از پلی‌کربونات. در برابر آب کاملا مقاوم است( تا عمق 100 متری). این مدل که باز هم از طراحی‌های جدید برندGUESS است کرنوگراف نیست اما تاریخ‌شمار دارد.

مدل ساعت مچی, ساعت مچی های پرطرفدار


آقای کروکدیل!

این مدل پیشنهاد ما به آقایانی است که طرفدار ساعت‌های اسپرت هستند. ترکیبی ویژه از چرم و استیل به رنگ رزگلد و قهوه‌ای! این ساعت کرونوگراف است و بند آن هم از چرم طبیعی است با طرحی از پوست کروکدیل. استیل به کار رفته در فریم آن نوعی استیل ضد زنگ است با آبکاری یونی که در قسمت فریم به رنگ قهوه‌ای در آمده. این ساعت در برابر آب، تا عمق 100 متری کاملا مقاوم است! این ساعت از طراحی‌های تازه برند GUESS است.

 

مدل ساعت مچی, ساعت مچی های پرطرفدار

مدیر بازدید : 102 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

 

عکس های دستبند های دخترانه

در این مجموعه عکس های فانتزی و زیبا از دستبند های دخترانه و زنانه به نمایش گذاشته شده است . امیدواریم از دیدن عکس ها لذت ببرید .

 
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه
عکس های دستبند های دخترانه

تصاویر دستبند , دستبندهای دخترانه

مدیر بازدید : 74 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

 

مدل جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

جواهرات با طرح حیوانات مخصوص کوچولوها

گردنبند با طرح حیوان, مدل طلای بچه گانه

مدیر بازدید : 81 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

 

مدل ساعت زنانه 2013 - سری دوم

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه 2013

مدل ساعت زنانه , ساعت زنانه 2013

مدیر بازدید : 92 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

 

با این زیور آلات پوشیدنی در هر میهمانی بدرخشید

این زیورآلات با طراحی که دارند مناسب هر سلیقه ای می باشند.

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

زیورآلات پوشیدنی

تصاویر زیور آلات پوشیدنی, جدیدترین زیورآلات

مدیر بازدید : 78 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

 

نکته هایی پر فایده درباره طلا و جواهر

 

نکته هایی درباره طلا و جواهر, نحوه تمیز کردن طلا و جواهر


طلا و جواهر، پس از استفاده طولانی مدت در اثر مجاورت با بدن کثیف شده و دیگر رنگ و جلای اولیه ی خود را از دست می‌دهد. یکی از راحت‌ترین روش‌های شست وشوی طلا، خیساندن این زینتی‌های ارزشمند درون کاسه‌ای حاوی محلولی از آب و مایع ظرفشویی است. گرم بودن آب برای زدودن چربی‌ها ضروری است.

تمیز کردن طلا
شما می‌توانید طلاهای خود را چند دقیقه‌ای در محلولی از آب و مایع ظرفشویی و یا پودر لباسشویی قرار دهید و محلول را به همراه طلای داخل آن بر روی اجاق گاز، جوش بیاورید به این صورت جرم‌هایی که در لابه‌لای طلاها و جود دارند به راحتی خارج می‌شود. لازم به ذکر است این روش برای شست وشوی جواهرات توصیه نمی‌شود. پس از خروج طلاها و یا جواهرات از محلول‌ها، آنها را با برسی کوچک یا مسواک تمیز کنید؛ سپس آنها را آبکشی کرده و بر روی حوله‌ای قرار دهید. برای خشک کردن سریع طلاها و جواهرات از سشوار استفاده کنید.

براق کردن طلا و جواهر
برای براق کردن طلا و جواهر پس از خشک کردن دو روش وجود دارد:
1 - مقداری خاک ارّه از نجاری‌ها تهیه کرده و طلا و جواهرات را درون خاک اره فرو کنید. سپس با خاک ارّه سطح آنها را مالش دهید. پس از پاک کردن طلا و جواهر از خرده‌های چوب، شفافیت و برق چشم‌گیری را مشاهده می‌کنید.

2 - روش دوم استفاده از چرم و یا پاراچه ی نخی است. با مالش دادن یکی از آنها بر روی سطح طلا، برق و جلای خاصی ایجاد می‌شود.

تمیز کردن جواهرات بدل
برای تمیز کردن جواهرات قلّابی و به اصطلاح اتمی از جوش‌شیرین استفاده کنید. به این صورت که مقداری جوش‌شیرین را بر روی سطح نمناک برس مسواک ریخته و آن را به آرامی بر روی جواهرات مذکور بمالید تا براق شود.

دشمن طلا و جواهر
 اگر رفتن به استخر و شنا کردن جزء برنامه‌های شماست پیش از ورود به آب، طلا و جواهر خود را بیرون آورید؛ زیرا کلر درون آب از دشمنان طلا و جواهر شماست. مواد شوینده قوی که موقع استفاده از آنها باید دستکش استفاده کرد هم، از دشمنان طلا و جواهر شماست.

نگه داری از طلا و جواهر
برای حفظ و نگه‌داری از طلا و جواهر آنها را در جعبه‌های خود قرار دهید و یا دفترچه‌ای پارچه‌ای درست کرده و طلاهایتان را با سنجاق قفلی در آن دفترچه پارچه‌ای وصل کنید. سپس دفترچه را تا کرده و در مکان امن نگه‌داری کنید.

جلوگیری از گره خوردن زنجیر گردن
برای جلوگیری از گره خوردن زنجیرهای اضافی که به گردن نمی‌اندازید، آنها را با قفل بسته نگه‌داری کنید. در صورتی که زنجیر گردن شما، گره خورد، آن را بر روی سطح لیز و صیقلی قرار داده و مقداری روغن بچه بر روی محل گره بریزید. سپس با یک سوزن کلفت سعی در بازکردن گره موجود کنید.

تمیز کردن سنگ فیروزه
سنگ فیروزه از جمله سنگ‌هایی زینتی و با ارزش است که به علت خلل و فرج‌های زیادی که درون آن وجود دارد، نباید آن را با آب ‌شست. بنابراین آن را با پارچه‌های نخی و یا چرم جلا دهید.

تمیز کننده جواهر
یک چهارم پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی و سه چهارم پیمانه آب را با هم مخلوط کنید. جواهرات خود را در این مایع بخیسانید. پس از نیم ساعت با یک مسواک نرم روی سطوح جواهر را تمیز کنید. فراموش نکنید که فرمول مذکور برای تمیز کردن جواهرات بدل مناسب نیست.

مدیر بازدید : 211 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

ریزه كارى‌هاى خرید طلا

ریزه كارى‌هاى خرید طلا

خرید طلا یكی از خریدهایی است كه بیشتر مورد علاقه خانم‌هاست اما همین خرید به ظاهر ساده، ریزه‌كاری‌های خیلی مهمی دارد كه  باید آنها را به خاطر بسپارید؛ نكاتی مانند اجرت ساخت، ضمانت جواهرات یا مورد اعتماد بودن مغازه طلافروشی  موضوعات مهمی است كه باید هركسی در مورد آن اطلاعات دقیقی داشته باشد. اگر می‌خواهید به جواب تمام این سؤالات برسید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

نکاتی برای خرید طلا,راهنمای خرید جواهرات


طلای ایرانی یا خارجی؟
یكی از بازارهایی كه نوسان قیمت بسیار بالایی دارد، بازار طلاست. پس اگر می‌خواهید به عنوان سرمایه‌گذار در این بخش  فعالیت كنید، یادتان باشد كه باید  تفكر اقتصادی داشته باشید چون در غیر این صورت ضرر می‌كنید. طلاهای خارجی ورودشان به كشور ممنوع  است و امروزه تنها 10 تا 15 درصد طلای مورد نیاز كشور از طریق واردات تامین می‌شود. اما اگر در جایی به چنین طلاهایی برخوردید، مزد ساخت خودشان را دارند كه بیشتر از طلاهای داخلی است. شاید از اینجا و آنجا بشنوید كه طلای ایتالیا خیلی بهتر از زیورآلاتی است كه در ایران ساخته می‌شود اما اگر با جواهرفروشان باتجربه این موضوع را مطرح كنید به شما خواهند گفت كه طلای یزد در مقایسه با زیورآلات كشورهایی مانند ایتالیا و هند خیلی بهتر است كه بیشتر مواقع با مرواریدهای خاویاری تزیین می‌شود و طرفداران خارجی هم دارد.


فاكتورها یادتان نرود
از سال 91 اتحادیه طلا و جواهر فاكتورهایی را به تمام واحدهای تولیدی  و فروش طلا و جواهرات ارسال كرده كه در آن تمامی اطلاعات مربوط به یك قطعه طلا نوشته شده است. در این فاكتورها باید كد واحد فروش و آدرس فروشگاه مورد نظر به صورت خوانا نوشته شده باشد و فروشنده تمامی اطلاعات اعم از گرم طلا، مزد ساخت و محاسبات دیگر را به تفكیك در جایگاه مخصوصی كه در این فاكتور در نظر گرفته شده، بنویسد.

نكاتی كه در مورد اجرت ساخت باید بدانید
كمترین مزد ساخت مربوط به النگوهاست و سپس زنجیرها و بعد خرده‌ریزهایی شبیه آویزهای كوچك و از این قبیل. اتحادیه طلا و جواهر هر سال برای تمامی مصنوعات نرخ می‌دهد مثلا زنجیرهای 5 تا 10 گرمی 3200 تومان و خرده ریزها برای هر گرم 2850 تومان. به این صورت فروشنده موظف است این مبلغ را به قیمت طلای خام در بازار بیفزاید و سپس اجازه دارد 7درصد سود برای مغازه اش حساب كند كه این میزان به  مبلغ اضافه می‌شود.

تعداد صفحات : 195

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 200
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 391
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 8,043
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 8,043
  • بازدید ماه : 11,119
  • بازدید سال : 29,725
  • بازدید کلی : 569,004