loading...
سایت تفریح و سرگرمی،مطالب جنجالی،عکس ها و پست های فیس بوکی،استخدام،کاریابی،جوک،اس ام اس،اخبار،عکس،جدیدترین اخبار استخدامی،قیمت طلا و
مدیر بازدید : 88 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

9 غذا با پخت سريع

ناگت مرغ

مواد لازم:گوشت مرغ چرخ شده: 1 كيلوگرم، تخم‌مرغ: 1 عدد، پياز رنده شده: 1 عدد، سير رنده شده: 1 حبه، پودر سوخاري: 1 پيمانه، روغن سرخ‌كردني: مقداري، نمك، فلفل و ادويه: مقداري
طرز تهيه: ابتدا مرغ را با پياز و سير چرخ كنيد اگر اين كار را دوبار انجام دهيد، بهتر است. حالا تخم‌مرغ، ادويه و نمك را افزوده و خوب ورز دهيد. از مواد گلوله‌اي به اندازه نارنگي برداريد و در دست آن را گرد و مسطح كنيد. آن را در پودر سوخاري بغلتانيد و در روغن سرخ كنيد. يك طرف كه سرخ شد برگردانيد تا سمت ديگر آن هم سرخ شود.

مواد لازم:سبزي خرد شده (تره، جعفري، گشنيز)‌ 2 پيمانه، ماست چكيده و سفت: 1 پيمانه، تخم‌مرغ: 2 عدد، كره: 50 گرم، نمك، فلفل، ادويه: مقداري، مغز گردو: 1000 گرم
طرز تهيه: سبزي را در ظرفي بريزيد. آن را با نمك، فلفل و ادويه مخلوط كنيد. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفي جداگانه بشكنيد و وقتي از سلامت آن اطمينان پيدا كرديد، آن را به سبزي افزوده و همه را خوب باهم مخلوط كنيد. كره را در تابه بريزيد. مقدار كره بايد خيلي كم باشد. فقط در حدي كه كمي كف تابه چرب شود. تابه را روي حرارت قرار دهيد و يك لايه مواد را روي آن بريزيد. برخلاف كوكو نيازي نيست كه ضخامت مواد‌تان زياد باشد (در حدود يك سانتيمتر)‌ با پشت قاشق سطح آن را هموار كنيد و بگذاريد تا به مدت 4 الي 5 دقيقه يكطرف آن سرخ شده و بعد به آرامي بدون اين كه بشكند آن را بر گردانيد تا طرف ديگر آن هم حرارت ببيند و بپزد. وقتي كاملا مواد مغز‌پخت شد، آن را روي يك تكه فويل تميز برگردانيد و با كمك فويل آن را لوله كنيد. ماست را با مغز گردو، كمي نمك و ادويه مخلوط كنيد. فويل را برداريد و لاي رولت را با قاشق ماست بماليد و دوباره آن را ‌رول كنيد، اما اين‌بار بدون فويل يعني مواظب باشيد فويل را با آن لوله نكنيد. رولت را در ظرف زيبايي قرار دهيد و با كمي ماست چكيده كه در قيف مخصوص شيريني‌پزي ريخته‌ايد روي آن را شكوفه بزنيد و تزئين كنيد.

مواد لازم: پيازداغ: 1 پيمانه، تخم‌مرغ: 4 عدد، كره: 1 قاشق، گوجه فرنگي براي تزئين نمك، فلفل و ادويه: مقداري
املت‌ها از جمله غذاهاي فوري هستند كه علاوه بر مزيت فوري بودن بسيار ارزان، خوشمزه و پرخاصيت نيز مي‌باشند. پاي اصلي تمام املت‌ها تخم‌مرغ است كه با تركيب با مواد ديگري املت را مي‌سازد. نام آن نيز براساس موادي كه به كمك تخم‌مرغ مي‌آيد تزئين مي‌شود.
طرز تهيه:كره را در تابه بريزيد و پيازداغ را به آن اضافه كنيد. نمك، فلفل و ادويه را به آن افزوده و همه را باهم تفت دهيد. سطح مواد را با پشت قاشق صاف كنيد، بعد تخم‌مرغ‌ها را پس از اين كه شكستيد، بدون اين كه به هم بزنيد، روي پيازداغ بگذاريد تا در سطح املت شما منظره زيبايي ايجاد شود و تخم‌مرغ‌ها درسته بمانند. كمي فرصت دهيد تا تخم‌مرغ‌ها ببندد. املت شما آماده است آن را سرو كنيد.

مواد لازم:سينه مرغ: 200 گرم، پيازداغ: 3 قاشق، تخم‌مرغ: 6 عدد، آرد: 2 قاشق، نمك، فلفل و ادويه: مقداري، روغن سرخ‌كردني: مقداري.
طرز تهيه: سينه مرغ را كه از قبل پخته و خرد كرده‌ايد در ظرف مناسب با مقدار موادتان بريزيد و پيازداغ را به آن افزوده، سپس نمك، فلفل و ادويه را اضافه كنيد و آرد را نيز به تدريج بريزيد و مواد را خوب مخلوط كنيد تا آرد در آن گلوله نشود.
تخم‌مرغ‌ها را پس از اين كه در ظرف ديگري شكستيد و از سلامت آن مطمئن شديد به مواد اضافه كرده و همه را خوب با دور تند همزن بزنيد تا كاملا پوك و حجيم شود. روغن را در تابه ريخته روي حرارت بگذاريد تا داغ شود. سپس مواد را يك‌مرتبه داخل روغن بريزيد و چند دقيقه حرارت را بالا نگه داريد تا پف كند، بعد حرارت را ملايم كنيد و صبر كنيد يك طرف آن سرخ شود، بعد آن را برگردانده سمت ديگر آن را سرخ كنيد. اين كوكو خيلي زود آماده مي‌شود چون تمام مواد آن پخته و آماده است، فقط بايد صبر كنيد تا تخم‌مرغ بپزد. كوكو را تزئين كرده و سرو نماييد.

كوكوي شويد باقلا

مواد لازم: شويد خرد شده: 100 گرم، باقلا: 200 گرم، پيازداغ: 2 قاشق، تخم‌مرغ: 5 عدد، آرد: 2 قاشق، نمك، فلفل و ادويه: مقداري، روغن سرخ‌كردني: به ميزان لازم
طرز تهيه: شويد را به همراه باقلا كمي تفت بدهيد. بعد پيازداغ را اضافه كنيد. آرد را با نمك، فلفل و ادويه به مواد اضافه و همه را خوب مخلوط كنيد. تخم‌مرغ‌ها را پس از اين كه در ظرفي شكستيد به آن اضافه كرده و تمام مواد را با دور تند همزن بزنيد تا كاملا پوك و حجيم شود. روغن را در ظرفي ريخته تا داغ شود، سپس مواد را در آن ريخته، كمي سطح آن را هموار كنيد و در آن را ببنديد و بگذاريد تا كاملا پف كند. وقتي يك طرف آن سرخ شد برگردانيد تا طرف ديگر آن هم سرخ شود.

مواد لازم:نخود خيس خورده: 200 گرم، پياز رنده شده: 1 عدد، سيب‌زميني رنده شده: 1 عدد، تخم‌مرغ:1 عدد، نمك، فلفل و ادويه: مقدار لازم، تخم‌گشنيز سائيده شده: 1 قاشق مرباخوري، نان ساندويچ: 1 عدد، خيارشور متوسط: 2 عدد، گوجه‌فرنگي: 1 عدد، روغن سرخ‌كردني: مقدار لازم
طرز تهيه: نخود را كه كاملا خيس خورده دو بار چرخ كنيد. سيب‌زميني و پياز رنده شده را به آن افزوده و بعد نمك، فلفل و ادويه و تخم‌ گشنيز را نيز اضافه كنيد و مواد را مخلوط كنيد در پايان تخم‌مرغ را اضافه كنيد و آن را كاملا ورز دهيد. در رستوران‌ها معمولا اين مواد را چرخ كرده و آماده در يخچال دارند و خمير بهتر مي‌شود چون استراحت كافي را داشته و مواد كاملا طعم و عطر ادويه‌ها را به خود مي‌گيرد. شما هم اگر در خانه اين غذا را آماده مي‌كنيد بهتر است كمي آن را استراحت دهيد تا توپي شكل شود. اگر قالب داريد كه آن را در قالب گذاشته و در روغن سرخ كنيد و اگر هم قالب نداريد در دست به آن فرم يك دايره بدهيد و سپس آن را در روغن فراوان سرخ كنيد. دو طرف فلافل را كه خوب سرخ كرديد. پهلوي نان ساندويچ را چاك داده خميرهاي اضافي آن را خارج كنيد و كمي سس داخل آن بماليد و بسته به دلخواه چند عدد فلافل را در داخل آن قرار دهيد. سپس روي آن گوجه خلال شده و خيارشور خلال شده را قرار داده آن را داخل پوشش مناسبي گذاشته و سرو كنيد.

مواد لازم: ميگوي پاك شده: 200 گرم، روغن سرخ‌كردني: 100 گرم، سوسيس خرد شده: 100 گرم، پنير ورقه‌اي: 3 ورق، نان ساندويچ: 1 عدد، نمك، فلفل و ادويه: به ميزان لازم، سس مايونز: مقداري
طرز تهيه: ميگوهاي پاك شده را به مدت 3 دقيقه در آبجوش انداخته و بجوشانيد. بعد آن را در توري ريخته تا آب آن برود. سپس آن را با كمي نمك، ادويه و زعفران حل شده آغشته كنيد. روغن را در ظرفي روي حرارت گذاشته تا داغ شود سپس ميگوها را در روغن انداخته تا سرخ شود. داخل نان را خالي كرده و داخل آن را به كره آغشته كنيد و لحظه‌اي در فر بگذاريد تا كره ذوب شود و به خورد نان برود. حالا از مواد آماده شده‌تان (ميگو سرخ شده، سوسيس خرد شده و سرخ شده)‌ داخل نان بگذاريد و در نهايت پنير ورقه‌اي را روي آن قرار داده و در فر 350 درجه يا در توستر بگذاريد تا پنير آب شود.
اسنك قارچ و پياز

مواد لازم: نان تست: 2 قطعه، پنير پيتزا: 2 ورقه يا 2 قاشق، قارچ خرد شده: 150 گرم، پياز سرخ شده: 2 قاشق، كره: 50 گرم، آبليمو: 1 قاشق، آويشن، نمك و فلفل: مقداري
طرز تهيه: قارچ را در كره تفت بدهيد و كمي نمك و آبليمو به آن اضافه كنيد. حالا پياز داغ را با ادويه و آويشن مخلوط كرده و كمي آن را تفت بدهيد. حالا يك ورقه (با يك قاشق پنير پيتزاي رنده شده)‌ روي قطعه اول نان تست بريزيد و بعد از مواد قارچ و پياز سطح نان را پوشش دهيد. ورقه دوم پنير را روي مواد گذاشته و نان بعدي را روي آن قرار دهيد. حالا آن را به مدت 5 دقيقه در فر 400 درجه و از قبل گرم شده قرار دهيد تا پنير آب شود و مواد به هم بچسبد. اسنك قارچ شما آماده است آن را سرو كنيد.

لازانيا

مواد لازم: لازانيا: 1 بسته، قارچ سرخ شده: 200 گرم، گوشت چرخ شده و سرخ شده: 200 گرم، پياز داغ: 3 قاشق، رب گوجه فرنگي: 2 قاشق، پنير پيتزا: 200 گرم، روغن: 50 گرم، نمك، فلفل و ادويه: مقداري.
طرز تهيه: لازانيا را در آبجوش ريخته تا نرم شود. سپس آنرا آبكش كنيد. در كف ظرف پيركس كمي روغن بريزيد و آن را چرب كنيد. يك لايه لازانيا كف ظرف بچينيد. روي لازانيا قارچ سرخ شده را بريزيد. يك لايه پنير پيتزاي رنده شده هم بريزيد. مجدد يك لايه لازانياي آبكش شده بچينيد و روي آن يك لايه گوشت و پيازداغ بريزيد و سطح آن را كمي هموار كنيد و يك لايه پنير رنده شده روي آن بريزيد. در آخر باز لازانيا بگذاريد و روي لايه آخر لازانيا هم پنير رنده شده بپاشيد. ظرف را به مدت 10 دقيقه در فر 350 درجه در طبقه وسط طبخ كنيد. همه مواد پخته است در حدي بايد در فر باشد كه پنير آب شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 78
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 151
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 203
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 847
  • بازدید ماه : 847
  • بازدید سال : 19,453
  • بازدید کلی : 558,732